abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72429215
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:25 schreef Anarki het volgende:

[..]

Zich ontrekkend aan school en leerplicht --> dat doet ze niet; ze zou in die twee jaar een havo opleiding doen meen ik te weten.
En slecht voorbereid? WIe zegt dat en waar staat dat?
Moet ik daar echt op ingaan? De afgelopen 16 delen is de argumentatie daarvoor een keer of 500 de revue gepasseerd..
Maar omdat ze alleen op pad zou gaan kan ze geen onderwijs bij de wereldschool volgen en dat dáár nog geeneens aan is gedacht betekent al dat het project slecht voorbereid is.
En dat kun je bij zo'n riskante onderneming stomweg niet gebruiken. Vandaar de twijfel bij velen.
Dat is toch alleszins redelijk? Er zou echt veel minder weerstand zijn als haar project met gedegen organisatie en voorbereiding was omgeven, inplaats van met vaagheden.
pi_72429241
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:35 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Mag ik je PM'en?

BNW kan wel wat vers bloed gebruiken.....
Ja tuurlijk
pi_72429324
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Moet ik daar echt op ingaan? De afgelopen 16 delen is de argumentatie daarvoor een keer of 500 de revue gepasseerd..
Maar omdat ze alleen op pad zou gaan kan ze geen onderwijs bij de wereldschool volgen en dat dáár nog geeneens aan is gedacht betekent al dat het project slecht voorbereid is.
En dat kun je bij zo'n riskante onderneming stomweg niet gebruiken. Vandaar de twijfel bij velen.
Dat is toch alleszins redelijk? Er zou echt veel minder weerstand zijn als haar project met gedegen organisatie en voorbereiding was omgeven, inplaats van met vaagheden.
Maakt me niet uit wat er in de vorige 16 delen allemaal de revue is gepaseerd.
Dat het project slecht is voorbereid moet nog blijken en in het kader van het onderwijs dat ze op een bepaalde manier moet volgen, dat is de grootste barrière.
pi_72429537
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:46 schreef Anarki het volgende:

[..]

Dat het project slecht is voorbereid moet nog blijken en in het kader van het onderwijs dat ze op een bepaalde manier moet volgen, dat is de grootste barrière.
Dat ze ondanks die afwijzing (die was er al veel eerder namelijk) er alsnog vandoor wou gaan is mijns insziens anders vrij onverantwoord en ondoordacht. Ergo > slecht voorbereid.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72429607
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:46 schreef Anarki het volgende:

[..]

Het moet nog blijken dat er uberhaupt iets aan de voorbereiding is gedaan.. Ze heeft iig. de schijn tegen.
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:07:45 #276
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72429898
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

die van huis naar school en weer terug
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_72430765
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nee, wat is dat voor onzin. Staat op verschillende sites dat hij al die zeebevretten heeft gehaald
En dat neem jij zonder meer over?
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:58:24 #278
3542 Gia
User under construction
pi_72431361
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Prostitutie is zo gewoon.. Als je haar wil exploiteren stop je je dochter in een levensgevaarlijke situatie en zoek je er sponsors voor.. Dat heeft wat meer cachet.
Ik denk dat Dick haar inderdaad beter gewoon de prostitutie in kan douwen, dat levert meer geld op om zijn bootje af te maken.
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:59:51 #279
3542 Gia
User under construction
pi_72431393
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:51 schreef Anarki het volgende:

[..]

Jij zou iedereen afraden om de wereld rond te zeilen omdat de kans dat je het niet overleeft aanwezig is?
Prima, maar er zijn mensen die van avontuur icm vrijheid houden.
Niet iedereen. Iemand die volwassen is, is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar daden. Als die graag dat risico neemt, moet ie dat zelf weten. Een kind van 13 mag zoiets niet zelf beslissen. Net zomin als een kind van 13 mag gaan trouwen, omdat ze vindt dat ze daar aan toe is.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:01:06 #280
3542 Gia
User under construction
pi_72431426
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:17 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Laura's hersenmassa is vast al volgroeid. Dat zou haar inderdaad bijzonder maken. Of een mutant. Hoe je het ook wil zien
In ieder geval 'not human'
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:02:59 #281
3542 Gia
User under construction
pi_72431472
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

die van huis naar school en weer terug
Scherp!!
pi_72431764
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet iedereen. Iemand die volwassen is, is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar daden. Als die graag dat risico neemt, moet ie dat zelf weten. Een kind van 13 mag zoiets niet zelf beslissen. Net zomin als een kind van 13 mag gaan trouwen, omdat ze vindt dat ze daar aan toe is.
Zoals ik al eerder zei; niet elk kind van 13 is hetzelfde het ene kind kan zoiets wel beslissen en het andere kind niet, we zijn toch allemaal individuen in hier in nl of wat?
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:17:05 #283
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72431901
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:13 schreef Anarki het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei; niet elk kind van 13 is hetzelfde het ene kind kan zoiets wel beslissen en het andere kind niet, we zijn toch allemaal individuen in hier in nl of wat?
Geen enkel kind van mij die 13 is, beslist zelf dat hij of zij de wereld rond gaat varen.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:19:01 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72431957
quote:
[..]
We zijn idd allemaal individuen in NL, en er zullen ook best 13-jarigen zijn die probleemloos de Mercedes van papa van Schubbekutteveen naar Lutjebroek kunnen rijden, maar wil dat ook zeggen dat we de 13-jarige die dat kan, of denkt dat te kunnen, maar de kans moeten geven zijn rijbewijs te halen zodat het ook legaal kan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:21:41 #285
3542 Gia
User under construction
pi_72432020
quote:

[..]

Nee, fout, geen enkel kind van 13 mag dit zelf beslissen. Eén of andere domme ouder, die zijn kind geweldig vindt, mag niet bepalen dat zijn dochter boven de wet staat.

Voor dit soort zaken bestaat de kinderbescherming. En blijf je daar tegenin gaan, dan wordt ze uit huis geplaatst, mogelijk in een kindertehuis, of bij moussie. Een andere pleegouder zal een dergelijk tegendraads kind niet graag in huis hebben.
pi_72432111
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

We zijn idd allemaal individuen in NL, en er zullen ook best 13-jarigen zijn die probleemloos de Mercedes van papa van Schubbekutteveen naar Lutjebroek kunnen rijden, maar wil dat ook zeggen dat we de 13-jarige die dat kan, of denkt dat te kunnen, maar de kans moeten geven zijn rijbewijs te halen zodat het ook legaal kan?
Ik vind de vergelijking die je maakt niet kunnen, maar je kan zelf ook bedenken waarom die vergelijking niet kan.
pi_72432209
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, fout, geen enkel kind van 13 mag dit zelf beslissen. Eén of andere domme ouder, die zijn kind geweldig vindt, mag niet bepalen dat zijn dochter boven de wet staat.

Voor dit soort zaken bestaat de kinderbescherming. En blijf je daar tegenin gaan, dan wordt ze uit huis geplaatst, mogelijk in een kindertehuis, of bij moussie. Een andere pleegouder zal een dergelijk tegendraads kind niet graag in huis hebben.
Wie Laura al dan niet graag in huis wil hebben staat buiten kijf hier, maar aardig dat je zo over haar denkt en dit beeld wil neerzetten .
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:29:06 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72432246
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:24 schreef Anarki het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking die je maakt niet kunnen, maar je kan zelf ook bedenken waarom die vergelijking niet kan.
Waarom niet? Omdat het kind anderen schade toe kan brengen??

Waarom denk je dat die kans groter is bij een 13-jarige??
Omdat ze situaties minder goed kunnen overzien dan volwassenen. En dat is nou net het probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72432316
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:Dat is toch alleszins redelijk? Er zou echt veel minder weerstand zijn als haar project met gedegen organisatie en voorbereiding was omgeven, inplaats van met vaagheden.
Ah, het Nederlandse publiek wenst op de hoogte gehouden te worden van mevrouw haar voorbereidingen en planningen. Waar zou ze dat doen? Het lijkt alsof sommige mensen vinden dat ze verantwoording schuldig is aan het Nederlandse publiek. Dat is ze natuurlijk niet. Ik blijf het nog steeds belachelijk vinden dat half Nederland, inclusief overheidsinstanties, zich zo met individuele mensen kunnen gaan bemoeien, hoe haal je het in je hoofd dat je daar recht op zou hebben? Als ik Laura was zou ik ook voor deze mensen een psychologisch onderzoek aanvragen.
pi_72432348
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom niet? Omdat het kind anderen schade toe kan brengen??

Waarom denk je dat die kans groter is bij een 13-jarige??
Omdat ze situaties minder goed kunnen overzien dan volwassenen. En dat is nou net het probleem.
Situatie's overzien/inschatten dat hangt af van de ervaring die je hebt opgedaan.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:42:43 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72432606
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:33 schreef Anarki het volgende:
[..]
Situatie's overzien/inschatten dat hangt af van de ervaring die je hebt opgedaan.
En dus zou een 13-jarige een uitstekende automobilist zou kunnen zijn als hij maar voldoende ervaring opdoet?
Moeten we ze dan maar de kans geven hun rijbewijs te halen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72432646
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dus zou een 13-jarige een uitstekende automobilist zou kunnen zijn als hij maar voldoende ervaring opdoet?
Zeilen vergelijken met autorijden is appels met peren vergelijken Leandra.
pi_72432763
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:42 schreef Leandra het volgende:
Genoeg kinderen die met een jaar of 6 al gaan zeilen bij een zeilschool, en er zijn zelfs wedstrijden voor optimisten, zoals de klasse heet waarin meestal door jonge kinderen gezeild wordt.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:51:59 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72432802
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Genoeg kinderen die met een jaar of 6 al gaan zeilen bij een zeilschool, en er zijn zelfs wedstrijden voor optimisten, zoals de klasse heet waarin meestal door jonge kinderen gezeild wordt.
Dat weet ik, maar dat wil niet zeggen dat ze ook in hun eentje op hun 13de een wereldreis kunnen maken....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72432828
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar dat wil niet zeggen dat ze ook in hun eentje op hun 13de een wereldreis kunnen maken....
Het wil ook niet zeggen dat het niet kan. Het enige is dat het jou niet mogelijk lijkt, maar dat kan ook aan eigen beperkingen liggen.
pi_72432877
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ah, het Nederlandse publiek wenst op de hoogte gehouden te worden van mevrouw haar voorbereidingen en planningen. Waar zou ze dat doen? Het lijkt alsof sommige mensen vinden dat ze verantwoording schuldig is aan het Nederlandse publiek. Dat is ze natuurlijk niet. Ik blijf het nog steeds belachelijk vinden dat half Nederland, inclusief overheidsinstanties, zich zo met individuele mensen kunnen gaan bemoeien, hoe haal je het in je hoofd dat je daar recht op zou hebben? Als ik Laura was zou ik ook voor deze mensen een psychologisch onderzoek aanvragen.
Omdat misschien niet heel 13-jarig Nederland een reisje om de wereld wil maken? Alleen? En aangezien we ons allemaal, niemand uitgezonderd aan de hier in Nederland geldende wetten moeten houden. Dus Laura ook. Dan vind ik het niet zo vreemd dat 'men' hier vele vraagtekens en kanttekeningen bij en bezwaren tégen heeft.
pi_72432879
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:53 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het wil ook niet zeggen dat het niet kan. Het enige is dat het jou niet mogelijk lijkt, maar dat kan ook aan eigen beperkingen liggen.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:56:56 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72432920
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb niet eens zo veel twijfels over het al dan niet mogelijk zijn, ze zal het misschien best kunnen, ik vind het echter niet verantwoord, net zo min als ik het verantwoord vind dat een kind wat al van kleins af aan op (landbouw)voertuigen op eigen erf rijdt, toegestaan zou moeten worden dat op de openbare weg te doen.

Het overzien van risico's en het nemen van verantwoorde beslissingen is gewoon een stuk lastiger voor een 13-jarige dan voor een volwassene, en ik vind dat een 13-jarige daartegen beschermd zou moeten worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72432936
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:54 schreef Lavenderr het volgende:
Dan vind ik het niet zo vreemd dat 'men' hier vele vraagtekens en kanttekeningen bij en bezwaren tégen heeft.
Vraagtekens en kanttekeningen, dat is prima, dat heb ik ook als Bolt meer dan 40 km/u rent, bij wielrenners die met 120 km/u van een berg af rijden en bij de bergbeklimmers die ieder jaar de K2 op willen. Maar bezwaren vind ik niet op z'n plaats, het is jouw kind niet en je komt ook niet uit de omgeving van Laura, wat is het dat dan hele volksstammen haar dan toch van die tocht af willen houden. Latente moederneigingen?
pi_72432998
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Vraagtekens en kanttekeningen, dat is prima, dat heb ik ook als Bolt meer dan 40 km/u rent, bij wielrenners die met 120 km/u van een berg af rijden en bij de bergbeklimmers die ieder jaar de K2 op willen. Maar bezwaren vind ik niet op z'n plaats, het is jouw kind niet en je komt ook niet uit de omgeving van Laura, wat is het dat dan hele volksstammen haar dan toch van die tocht af willen houden. Latente moederneigingen?
Nou nee, dat niet.
Eigenlijk bezorgdheid voor het meisje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')