Welke was het?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:34 schreef FastFox91 het volgende:
De eerste film die ik wil afvinken kan niet worden gevonden. Ik wacht nog wel een paar maandjes.
De bedoeling van de site is niet om je een plek te geven waar je bij kunt houden welke films je allemaal al hebt gezien. Daar zijn al goede alternatieven voor, zoals IMDb en MovieMeter. De bedoeling van de site is dat je bij kunt houden welke films je van een aantal toplijsten gezien hebt. Het is vooral gericht op mensen die het leuk vinden om hele lijsten te bekijken en geeft daarbij een heel mooi overzicht van je voortgang daarin. Er zullen dus wellicht nog wel wat meer films bij komen op de site als er meer toplijsten op zouden komen, maar als een film niet in een toplijst voorkomt, komt hij ook niet op de site.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 02:57 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik heb het vorige topic niet gelezen, maar vanwaar staan er zo weinig films in? Komen ze nog?
Ps. ik snap het idee achter "top-lijsten", maar top is maar subjectief. Bottom 100 staan ook ontzettend goeie films in die blijkbaar zijn gecheckt door zure mensen
Die mag ik ook bijna checkenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:36 schreef Kptelmo het volgende:
Zo, net Inglourious Basterds gekeken. Check![]()
verkapte tvp
Oeps, niet expres hoorquote:Op dinsdag 1 september 2009 10:48 schreef Kptelmo het volgende:
Het meest frustrerende aan de site is nog wel dat ik iedere dag lager in de stats sta, terwijl ik bijna dagelijks een film (die af te vinken is) kijk. Dank aan users als Superher0![]()
Zelf ben ik idd ook actief "ouwe shit" aan het kijken. (Gilda, Sunset Blvd., Key Largo, etc...)quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:36 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Oeps, niet expres hoor
Maar ik kijk ze ook echt hoor! Inglourious basterds, Night of the living Dead, an American in Paris, Steamboat Bill Jr de afgelopen 5 dagen. En af toe kom ik een film tegen die ik al gezien heb.
Ik heb thuis nog een flink aantal films liggen die in die lijst voorkomen. Zware Italiaanse kost, simpele Amerikaanse shit en er tussen in. Ik ben eigenlijk bezig met de Jay Schneider 1001 movies to watch before you die. Ik heb dat boek thuis liggen en ben behoorlijk aan het vinken.
Als het vanavond zo slecht wordt als voorspeld dan kan ik er vanavond ook weer 2 afvinken
Ik kijk nu inderdaad films die ik anders niet zo snel zou kijken. En sinds ik heb uitgevonden dat veel films ook integraal op youtube staan, vooral de shorts is het makkelijk vinken. Net al 3 filmpjes op youtube gekeken. Vooral Looney Tunes zijn makkelijk te vinden.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:19 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
Zelf ben ik idd ook actief "ouwe shit" aan het kijken. (Gilda, Sunset Blvd., Key Largo, etc...)
Je rank verandert ook niet veel t.o.v. andere bestaande users, maar er komen telkens nieuwe bezoekers bij die hun hele geschiedenis afvinken (en meer gezien hebben dan ik). Ik moet er trouwens bij zeggen dat ik volgens mij een 25-50 films extra kan afvinken als ik me alles kon herinneren. Ik gebruik zelf echter de regel: Als ik me niet meer kan herinneren of ik een film gezien heb, dan heb ik hem blijkbaar als kind gezien (en dus waarschijnlijk niet voldoende in mijn optiek, tegenwoordig kijk ik een film met iets meer van een referentiekader). (of niet gezien dus)
Beste short ooitquote:Op dinsdag 1 september 2009 14:39 schreef Kptelmo het volgende:
Le voyage dans la lune (1902)
Dit is de versie met engelstalig commentaar.
Dat afvinken is een grappige bijkomstigheid en bij al die verschillende lijsten zie je toch vaak titels, die je de moeite waard lijken om gezien te worden. Het afstrepen moet natuurlijk geen doel an sich worden.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:41 schreef misteriks het volgende:
Ik zie er de fun niet van in. heb 'n avondje afgevinkt, en ja, wat dan ?
Deze heb ik ooit eens keer op 35mm vertoond in een filmtheater. Echt super. Ook the stagecoach driver and his girl op 16mm. Lang leve het filmmuseum!quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:39 schreef Kptelmo het volgende:
Dat met die Shorts-list had ik ook al ontdekt. Ik zal (misschien vanavond) eens een lijst met Youtube links plaatsen.
voorproefje:
Le voyage dans la lune (1902)
Dit is de versie met engelstalig commentaar.
Zo zeg, da's handig.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:50 schreef Superher0 het volgende:
.....
of nog beter: http://www.youtube.com/view_play_list?p=493950F6200C0EC6
Iemand met meer tijd voor handen dan ik!
Niet helemaal waar wat betreft die Russische films. Ik kan ze meestal wel vinden. Wel soms op wat obscuurdere manieren, dat weer wel.quote:Op woensdag 2 september 2009 22:05 schreef victorinox het volgende:
Nu maakt het mij bij deze film niet veel uit, ik kan hem toch wel een keer kijken.
Maar als je kijkt hoeveel (onbekende) films uit bijvoorbeeld India en Rusland in die lijstjes voorkomen, alleen maar omdat een 'paar' russen het een leuk filmpje vinden. Die films kan ik nooit van mijn leven ergens te zien krijgen.
Die staat er waarschijnlijk alleen maar in omdat iedereen denkt dat ze voor de vampieren stemmen. Net zoals die andere kortfilm die toevallig Arrested Development heette.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:28 schreef Superher0 het volgende:
Hmm, kan de short Twilight niet vinden. Vind alleen maar die simpele bagger romcom vampieren die glinsteren in het zonlicht shit. Je weet wel, die film met een hoog popcorn en breezer gehalte.
Iemand hem wel kunnen vinden? De short dan?
Geeft meteen aan dat die rating ook gewoon klote is. Je ziet dat best wel snel met nieuwe films die in de top 250 komen. Staan films in die mijn inziens daar niet in horen, denk aan Godfatherquote:Op donderdag 3 september 2009 22:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die staat er waarschijnlijk alleen maar in omdat iedereen denkt dat ze voor de vampieren stemmen. Net zoals die andere kortfilm die toevallig Arrested Development heette.
Vind je het niet terecht dat 12 stulyev (1971) op 1 staat?quote:Op maandag 7 september 2009 09:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die comedy top 50 van IMDb begint steeds ... euhm.... lachwekkender te worden.
Op zich heb ik weinig problemen met sporadisch aanwezige Russische, Indische en/of Turkse "hilariteit", maar het is ondertussen de helft van die lijst.quote:Op maandag 7 september 2009 09:45 schreef Mike het volgende:
[..]
Vind je het niet terecht dat 12 stulyev (1971) op 1 staat?
Ik vind die lijst wel lekker tegendraads met al die obscure stuff erin, maar die Rosenbaum-gast lijkt me wel een vervelend figuur.quote:Op maandag 7 september 2009 18:57 schreef Gorro het volgende:
Ik zag dat de Rosenbaum lijst inmiddels ook bij het overzicht van de lijsten staat. Wat blijft dat toch een snobistisch geheel...
Hmmm, het blijft een zorgenkindjequote:Op donderdag 10 september 2009 10:44 schreef Mike het volgende:
Er is weer een probleempje met de neigbors. Ik heb er nu opeens 23 waarvan de laatste drie bijna geen overeenkomsten met me hebben (very low). Ook is de recommendations lijst al bijna een week hetzelfde, wat ook wat verdacht is omdat-ie normaal elke dag wel wat veranderde.
Dat weet ik. Maar hetzelfde gebeurt bv ook bij Rosetta. Eén recommendation door één user heeft een enorme invloed.quote:Op zaterdag 12 september 2009 22:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoop Dreams is dan ook een aanrader, die heeft hier nog een tournament gewonnen.
Ja, daar is IMDB voor.quote:Op zondag 13 september 2009 14:03 schreef speedy_kevin het volgende:
Jammer dat je er alleen films kan aanvinken die in de toplijsten staan, had het actief gaan gebruiken als je gewoon alle (imdb) films kon verzamelen
Binnenkort volgt de FOK! Top 250.quote:Op zondag 13 september 2009 20:43 schreef Kptelmo het volgende:
Flinke update, maar ik mis de Fok! Top 100
Ah, ik moet ze nog 1 voor 1 aanvinken maar ik kan ze in elk geval met 1 pagina per keer deleten. Dat is al een stuk beter dan elk met de hand, tofquote:Op zaterdag 12 september 2009 23:27 schreef Litso het volgende:
Ik zie overigens net dat ik 43 berichten in mijn inbox heb, kan ik die allemaal in 1 keer deleten?
Oh, en bedankt voor de Reddit en Box Office lijsten, heb ik eindelijk weer eens wat te checken.
Ik moet écht meer films kijken
En nu? Bij mij werkt het nu weer.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:50 schreef Mike het volgende:
[..]
De site krijgt 'Big red one' nog niet gevonden. Ook 'Say Anything' lukt nog steeds niet.
Dat kan nu! Je kan zowel op een volledige IMDb URL als een IMDb nummer (bv. tt0361748 of 0361748) zoeken.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:03 schreef Kptelmo het volgende:
Is het misschien een idee om als mogelijkheid "zoeken op imdb-nr" toe te voegen aan de site?
Ook dat kan nu, vul naar hartelust een jaartal 1 bij de zoeker en je krijgt de films van dat jaar. Ik verwacht dat ik er later nog wel een apart onderdeel op de website van ga maken, maar vooralsnog kun je het zoeken op jaartal met de zoeker oplossen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:46 schreef Mike het volgende:
Wil je ook nog kijken of het mogelijk is om te zoeken op jaartal?
We hebben een linkje toegevoegd in de footer (Top users (awards)) en in de beschrijvende tekst op de top users pagina.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:17 schreef Gorro het volgende:
Er was in een update trouwens ook een nieuwe toplijst van users die de meeste awards hebben. Bij mijn weten kun je daar via de normale site nog niet via een link komen. De enige manieren die ik op dit moment weet om op die pagina te komen is via het linkje in de blogpost en handmatig /awards toevoegen aan de url van de top users lijst.
Kijk ik gewoon niet goed, of is er inderdaad geen linkje naar?
Het algoritme is aan verandering onderhevig, momenteel telt een check voor 1 punt en een favorite voor 5 punten aangezien we ervan uitgaan dat er best veel films zijn die bijna iedereen heeft gezien, maar die toch niet snel een aanrader zouden zijn (kuch Titanic kuch). Maar het zou kunnen dat we favorites teveel voortrekken, hoewel Hoop Dreams naar het schijnt een hele goede film isquote:Op zaterdag 12 september 2009 22:30 schreef Mike het volgende:
Ik vind dat de favoriete films wat te zwaar wegen. Zo staat er in m'n recommendations top 10 een film die maar door 2 mensen gezien is (Hoop Dreams). Maar omdat het een favoriet is bij die twee mensen, heeft-ie bv meer punten dan Gattaca, dat door 12 mensen is gezien is.
We zitten er over na te denken om zoiets toch in te bouwen, maar daar hoor je later nog meer over.quote:Op zondag 13 september 2009 14:03 schreef speedy_kevin het volgende:
Jammer dat je er alleen films kan aanvinken die in de toplijsten staan, had het actief gaan gebruiken als je gewoon alle (imdb) films kon verzamelen
Gaat gecorrigeerd worden, excuses.quote:Op zondag 13 september 2009 21:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is trouwens FOK!, niet Fok!, heb ik me laten vertellen.
quote:Op zondag 13 september 2009 01:06 schreef MASD het volgende:
Oi.
Is het misschien mogelijk om bij de stats de favoritelijst te vervangen met een ((favorite checked)/(checked))×100 lijst? Lijkt mij een betere weergave. Eventueel films met een te laag checkedgehalte weren uit de lijst.
Hier ga ik binnenkort aan werken!quote:Op zondag 13 september 2009 21:39 schreef Falco het volgende:
Sorry voor de post-diarree, maar het Statisticsgedeelte vind ik toch wat onhandig. Er zijn telkens maar vijf regels per categorie zichtbaar. Misschien dat daar ook twee afzonderlijke top50-lijsten van gemaakt kan worden, zoals dat bij de normale afvinklijsten ook het geval is?
Nu zou het echt nooit meer mogen gebeuren (nou ja, theoretisch gezienquote:Op zondag 13 september 2009 22:26 schreef Mike het volgende:
http://www.icheckmovies.com/movie/secrets+and+lies/
Secrets and lies zit ook in de top 100 Spiritually Significant Films, maar die categorie verschijnt dus niet in de link hierboven.
Dat schijnt eigenlijk altijd te gebeuren als er nieuwe lijsten bij komen.
Geweldige suggesties, ik heb ze allebei meteen geimplementeerd! Sterker nog, ik heb het meteen online gezet!quote:Op maandag 14 september 2009 13:55 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]
Zo'n vinkje waarmee je alle berichten van één pagina selecteert, maakt het leven nog gemakkelijker
Ander handigheidje is dat in je profiel je linkje naar je imdb-vote history kunt zetten. Deze kan dan ook weer gebruikt worden wanneer je weer eens een nieuwe lading imdb-votes wilt importeren. Ikzelf importeer zo ongeveer elke week vanuit Imdb, maar moet dan telkens zoeken wat de url is van die vote-history.
Gaat er komen!quote:Op zondag 13 september 2009 21:34 schreef Falco het volgende:
Naast Berlijn en Cannes mag het prestigieuze filmfestival van Venetië eigenlijk ook niet ontbreken met een eigen lijst.
Dit is al een grote vooruitgang.quote:Op maandag 14 september 2009 22:01 schreef ErikSchierboom het volgende:
Ook dat kan nu, vul naar hartelust een jaartal 1 bij de zoeker en je krijgt de films van dat jaar. Ik verwacht dat ik er later nog wel een apart onderdeel op de website van ga maken, maar vooralsnog kun je het zoeken op jaartal met de zoeker oplossen.
hoor je later nog meer over.
Er is dus echt een FOK! top 250quote:Op maandag 14 september 2009 22:20 schreef speedy_kevin het volgende:
[ afbeelding ]
Niet zo heel veel![]()
Het plaatje klopt nu wel, er zit een kleine delay in vanwege caching.quote:Op maandag 14 september 2009 23:24 schreef victorinox het volgende:
[..]
Er is dus echt een FOK! top 250![]()
[ afbeelding ]
Daar heb ik er 203 van gezien, dit plaatje klopt nog niet.
Ik zag het gisteravond, dat ga ik dit weekend corrigeren.quote:Op dinsdag 15 september 2009 01:45 schreef Mike het volgende:
In de FOK! top 250 staat op icheckmovies Scarface uit 1932 op nr 47. Dat moet de versie uit 1983 zijn.
Ik zag dat het bij mij in de nieuwste Firefox op windows nogal wat foute layouts oplevert!quote:Op maandag 14 september 2009 22:16 schreef Mike het volgende:
Goed bezig!
Ik zag dat je nu ook films bij Amazon kon kopen.Hopelijk volgen daar wat inkomsten uit.
Ik denk dat dat een beetje vertekend beeld geeft. Als een film bijvoorbeeld drama/crime/thriller/imdb250/1990 en goed scoort, dan zal hij in veel lijstjes voorkomen. Terwijl misschien een film drama/top250/1990 dan minder snel bovenin een lijst zou kunnen komen, omdat deze dan minder genre's beslaat.quote:Op maandag 14 september 2009 23:19 schreef Mike het volgende:
[..]
Dit is al een grote vooruitgang.
Wat mooi zou zijn als je per jaar kon zien welke films in de meeste lijsten staan. Of bv per jaar welke films het meeste als favorieten staan aangemerkt.
Dat had ik eerst ook. Heb je al CTRL-F5 gedaan? Daarna was alles goed bij mij.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:16 schreef CrustyClown het volgende:
[..]
Ik zag dat het bij mij in de nieuwste Firefox op windows nogal wat foute layouts oplevert!
Je bent anders goed begonnen(, want dat is het halve werk)quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:44 schreef Litso het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga maar weer eens wat films kijken denk ik
Ehm, graag! Maar eh...hoe kom ik in contact met hem?quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:50 schreef MASD het volgende:
Wat dachten jullie er trouwens van om contact op te nemen met Danny (oprichter van FOK!) om te kijken of hij een knopje kan inbouwen zoals mensen nu in hun post hebben (twitter en dergelijken)?
Ah thanks. En geen probleem hoor, ik vond het een goed idee dus dan maak ik het ookquote:Op dinsdag 15 september 2009 21:00 schreef Kptelmo het volgende:
Stuur hem een PM (account=Danny).
Nog bedankt voor het zoeken op imdb-nr![]()
Hoeft niet perse, maar mag natuurlijk wel... the name's Dustzone, James Dustzone.quote:Op woensdag 16 september 2009 08:53 schreef ErikSchierboom het volgende:
[..]
Ah thanks. En geen probleem hoor, ik vond het een goed idee dus dan maak ik het ookAls je me je iCM profielnaam stuurt dan zal ik je ook nog op de changelog en thanks pagina's vermelden (als je dat wil).
Er staan genoeg in de overige lijsten, waarom niet inderdaad? Lijkt me eigenlijk ook wel een logische lijst voor de imdb, gek dat ze die nog niet hebben.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:01 schreef MASD het volgende:
Het kan zijn dat ik er volledig overheen kijk, maar een silent movie lijst lijkt mij echt onwijs tof.
Eens.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:01 schreef MASD het volgende:
Het kan zijn dat ik er volledig overheen kijk, maar een silent movie lijst lijkt mij echt onwijs tof.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:10 schreef Bolu het volgende:
Erik, kun je de statistieken een beetje uitbreiden?
Op movie stats staat de top 5 most checked movies en favourite movies. Is het mogelijk dat je daaronder een linkje plaatst naar de top 50 van die twee lijsten?
En, het zou leuk zijn als er ook een lijstje bijkwam: meest favoriete films, naar favs/checks verhouding. Pulp fiction heeft de meeste checks (1,106), met 224 daarvan als favoriet. Verhouding is dus dat 20,25% van de mensen die die film heeft gezien, het als een favoriet heeft aangevinkt. Il buono, il brutto, il cattivo (The Good, the Bad and the Ugly) is bekeken door 595 personen, waarvan 116 als favoriet. Verhouding: 19,50%.
Zo kun je zien welke film naar verhouding de meest favoriete is. Zou leuk zijn. Ook daar een top 50 van..
Het eerste stukje is geïmplementeerd. Mooie verbetering, de top 5 is veel uitgebreider. (Resultaat is iets anders dan ik had gedacht, maar komt op hetzelfde neer.)quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:42 schreef ErikSchierboom het volgende:
[..]
Dat zijn stuk voor stuk hele goed ideeën! Ga ik zeker implementeren!
quote:En, het zou leuk zijn als er ook een lijstje bijkwam: meest favoriete films, naar favs/checks verhouding. Pulp fiction heeft de meeste checks (1,106), met 224 daarvan als favoriet. Verhouding is dus dat 20,25% van de mensen die die film heeft gezien, het als een favoriet heeft aangevinkt. Il buono, il brutto, il cattivo (The Good, the Bad and the Ugly) is bekeken door 595 personen, waarvan 116 als favoriet. Verhouding: 19,50%.
Zo kun je zien welke film naar verhouding de meest favoriete is. Zou leuk zijn. Ook daar een top 50 van.
Dit dus zG?quote:Op zondag 13 september 2009 01:06 schreef MASD het volgende:
Oi.
Is het misschien mogelijk om bij de stats de favoritelijst te vervangen met een ((favorite checked)/(checked))×100 lijst? Lijkt mij een betere weergave. Eventueel films met een te laag checkedgehalte weren uit de lijst.
Het gaat dan ook om toplijsten.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:46 schreef MikeyMo het volgende:
Ik mis de Bottom 100 eigenlijk in de lijst
Je zou met een hover-over (heet dat zo.,.), als je met je muis over een plaatje gaat, dynamisch de grotere versie inlaad en laat zien. Best simpel te implementeren denk ik zoquote:Op vrijdag 18 september 2009 11:54 schreef MASD het volgende:
Hoi, ik weer.
Ik zat laatst te denken dat de plaatjes naast de titels heel klein zijn. Nu is het bij mij zo dat ik vaak de naam van een film die ik heb gezien vergeet maar het na het zien van een afbeelding weer herinner. En eigenlijk zijn alleen de plaatjes op de detailed pages groot genoeg om iets te kunnen zien. En om bij lijsten van 500 films bij elke film de detailed page te moeten bekijken is onmogelijk. Nu dacht ik, waarom die plaatjes op de listpages niet daarvoor gebruiken.
Waar ik zelf aan dacht: Als je boven het plaatje met je muis staat of erop klikt komt er een grotere versie tevoorschijn. Zie hieronder voor een voorbeeld.
[ afbeelding ]
Ik weet niet of het mogelijk is maar ik zou het waarderen.
Nice,quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:02 schreef MASD het volgende:
Hoi, wederom ik.
Ik zat wat lijsten na te kijken en warempel, ik kan geen "to watch" lijst maken. Ik dacht, mits interesse, zelf aan zoiets:
[ afbeelding ]
Dat er ongecheckte icons bij niet gekeken films staan. Als je erop klikt worden ze donker en komen ze op een lijst te staan (dus de "to watch" lijst). Eenmaal gekeken en gecheckt worden ze automatisch van de lijst gehaald en verdwijnt het icoontje.
Wederom zou ik het waarderen.
Ik ga het ook op een iets andere manier oplossen, waarschijnlijk ga ik er twee afvinkbare lijsten van maken waarbij de favorieten lijst inderdaad op een betere manier berekend gaat worden.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:48 schreef zarGon het volgende:
Ik had ooit dit gepost:
[..]
[..]
Het eerste stukje is geïmplementeerd. Mooie verbetering, de top 5 is veel uitgebreider. (Resultaat is iets anders dan ik had gedacht, maar komt op hetzelfde neer.)
Alleen het tweede deel zou ik nog wel willen zien eigenlijk. Is dat mogelijk? Dit dus:
[..]
Dat moet een caching bug zijn, we gebruiken inderdaad dezelfde tabellen. Bedankt voor het opmerken.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:34 schreef CrustyClown het volgende:
Er gaat ook nog iets fout bij het genereren van de lijsten tov de film details.
Ik zal het beschrijven met een voorbeeld.
In mijn shorts list staat op NO 49 -> Duck Dodgers in the 24½th Century
Echter wanneer ik de film http://www.icheckmovies.com/movie/moznosti+dialogu/ bekijk staat deze in de shorts lijst op no 49.
De 2de film Moznosti is zelfs niet eens terug te vinden in mijn lijst met shorts ! Erggg vreemd dus. Ik zou zeggen dat je voor de generatie van pagina's en lijsten toch dezelfde database tabellen gebruikt?
Ik neem aan dat het probleem daarom ook wel terug te vinden is in het cachen van de verschillende pagina's? Misschien het cachen/genereren van de verschillende pagina's wat opvoeren??
Staat online, bedankt voor de suggestie.quote:Op maandag 14 september 2009 23:10 schreef spoor4 het volgende:
Misschien is het een idee om de rankings in het 'profiel' van een film op volgorde te zetten van de lijst waarin die film de hoogste ranking heeft.
Dat met die covers is best eenvoudig te implementeren en een goed idee! Als je er persoonlijk voor gezorgd hebt dat er allemaal mensen zich geregistreerd hebben dan mag je wat mij betreft een vermelding op de thanks pagina. Stuur maar een PB met je accountnaam.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:15 schreef CrustyClown het volgende:
[..]
Je zou met een hover-over (heet dat zo.,.), als je met je muis over een plaatje gaat, dynamisch de grotere versie inlaad en laat zien. Best simpel te implementeren denk ik zo
Krijg je trouwens ook credits als je de site aan het aanraden bent aan al je vrienden. Hoop vrienden van Bartman en mijzelf gaan ook allemaal accounts aanmaken omdat het ze het zo een mooie site vonden.
*Verkapt complimentje hoor*
Ik heb hem een privé-bericht gestuurd! Nu afwachtenquote:Op dinsdag 15 september 2009 21:00 schreef Kptelmo het volgende:
Stuur hem een PM (account=Danny).
Nog bedankt voor het zoeken op imdb-nr![]()
Voor het geval het over het hoofd gezien is, deze "bug" zit nog in de lijsten.quote:Op dinsdag 15 september 2009 01:45 schreef Mike het volgende:
In de FOK! top 250 staat op icheckmovies Scarface uit 1932 op nr 47. Dat moet de versie uit 1983 zijn.
Hij is verbeterd.quote:Op zondag 20 september 2009 00:02 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
Voor het geval het over het hoofd gezien is, deze "bug" zit nog in de lijsten.
Heb je toevallig ook al gekeken naar het implementeren van de hover over? Kwam toevallig net een voorbeeldje tegen, denk wel dat je er wat aan hebtquote:
Ik heb zo'n vermoeden dat de designer wel raad weet met HTML & CSSquote:Op maandag 21 september 2009 14:56 schreef CrustyClown het volgende:
[..]
Heb je toevallig ook al gekeken naar het implementeren van de hover over? Kwam toevallig net een voorbeeldje tegen, denk wel dat je er wat aan hebt
http://www.css-resources.(...)overing-Over-It.html
We hebben er nog niet naar gekeken, maar gaan het zeker doen. Bedankt voor het voorbeeldquote:Op maandag 21 september 2009 14:56 schreef CrustyClown het volgende:
[..]
Heb je toevallig ook al gekeken naar het implementeren van de hover over? Kwam toevallig net een voorbeeldje tegen, denk wel dat je er wat aan hebt
http://www.css-resources.(...)overing-Over-It.html
Rond de 4500.quote:Op maandag 21 september 2009 23:58 schreef MASD het volgende:
Hoeveel films zitten er tot nu toe totaal in de database?
I stand corrected. Het is verbeterd.quote:Op zondag 13 september 2009 21:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is trouwens FOK!, niet Fok!, heb ik me laten vertellen.
Ik weet het, maar het vergroten van het plaatjes is javascript. En een voorbeeldje is altijd handigquote:Op maandag 21 september 2009 22:03 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat de designer wel raad weet met HTML & CSS
Lijkt mij geen toegevoegde feature. Aangezien hun database geen gegevens bevat over de schrijvers, regiseurs, acteurs etc. Als je deze gaat toevoegen, ga je eigenlijk een complete subset maken van IMDB op basis van de lijstenquote:Op woensdag 23 september 2009 16:07 schreef MASD het volgende:
Was het wishlist-systeem een goed idee trouwens? Niets van gehoord.
Trouwens, nog iets. Misschien is het een idee om te kunnen zoeken op director en schrijvers. Nu moet je telkens crosschecken vanuit imdb.
De favorieten kun je zelf op volgorde zetten door ze te draggen.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:43 schreef Gatalin het volgende:
Wat mij opvalt is dat je checks en awards de meest recente toevoegingen laten zien, maar dat je favorieten op oudst geselecteerd staan. Is het niet leuker om te zien wat iemand het meest recent als favoriet aangevinkt heeft?
Ik geloof dat ze daar wel wat mee gingen doenquote:Op woensdag 23 september 2009 16:07 schreef MASD het volgende:
Trouwens, nog iets. Misschien is het een idee om te kunnen zoeken op director en schrijvers. Nu moet je telkens crosschecken vanuit imdb.
Aan de andere kant, ik zou het wel leuk vinden om te checken welke Kubrick/Lynch/Polanski films ik heb gezien, en dus welke nog open staanquote:Op woensdag 23 september 2009 16:24 schreef CrustyClown het volgende:
[..]
Lijkt mij geen toegevoegde feature. Aangezien hun database geen gegevens bevat over de schrijvers, regiseurs, acteurs etc. Als je deze gaat toevoegen, ga je eigenlijk een complete subset maken van IMDB op basis van de lijsten
Het doel van de website is het aangeven welke films je gezien hebt, en niet om te kijken welke regiseurs welke films gemaakt hebben etc.... Ik zou voorlopig het doel van de site houden op het registeren van wel/niet gezien en een eventuele wishlist (wat mij wel een mooie feature lijkt).
*Maar dat zijn slechts mijn 2 centen hoor
De wishlist komt eraan! Het zoeken op directors en schrijvers gaat er niet komen omdat we dan inderdaad een subset van de IMDb gegevens zouden moeten hebben en je daar fors (minstens 15.000 dollar) voor moet betalen. Dat geld hebben we simpelweg nietquote:Op woensdag 23 september 2009 16:07 schreef MASD het volgende:
Moet je betalen om daar toegang tot te krijgen? Ik zou zeggen dat je gewoon van iedere film de regiseur 'uitparsed' van de website en die in je DB smijt.quote:Op donderdag 24 september 2009 08:54 schreef ErikSchierboom het volgende:
[..]
De wishlist komt eraan! Het zoeken op directors en schrijvers gaat er niet komen omdat we dan inderdaad een subset van de IMDb gegevens zouden moeten hebben en je daar fors (minstens 15.000 dollar) voor moet betalen. Dat geld hebben we simpelweg niet
Ik vind de meeste Lynch films verschrikkelijk, maar ik wil ze wel gezien hebben.quote:
imdb is te onoverzichtelijk als je wilt afvinken sommige films vink je 20x af en staat het ook 20x in je lijst.quote:
Nee, dat noemen ze toepasselijk een `short`.quote:Op zondag 27 september 2009 22:21 schreef afro het volgende:
Hier kan je wat afvinken![]()
30 sec film en dat noemen ze dan EEN film
Het blijft een korte documentaire. Daarnaast:quote:Op zondag 27 september 2009 22:30 schreef Kptelmo het volgende:
Ik vind zelf short te veel eer voor een toevallige opname. Er zou toch op z'n minst de intentie moeten zijn om een (korte) film te maken. Dit is een fragment waarop toevallig iets bijzonders gebeurd.
En zie. Het is een film.quote:Een film of rolprent is een verhaal dat wordt uitgebeeld in een serie snel opeenvolgende stilstaande beelden.
Yes.quote:Op zondag 27 september 2009 22:38 schreef afro het volgende:
dus als ik film hoe een hond loopt te schijten in een plantenbak is het ook een documantaire en een film.
De kans dat hij in de toplijsten komt te staan is wel klein dan, ben ik bang.quote:Op zondag 27 september 2009 22:38 schreef afro het volgende:
dus als ik film hoe een hond loopt te schijten in een plantenbak is het ook een documantaire en een film.
*ziet een rood kruisje en denkt: Da's niet ver.quote:
Ach deze jongen ziet helemaal niets. Dus ik denk, miss heeft hij nog nooit een film gezienquote:Op dinsdag 29 september 2009 20:21 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
*ziet een rood kruisje en denkt: Da's niet ver.
Ja, ik had er nog nooit van gehoord, maar je moet wat voor die shortslist he?quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:21 schreef afro het volgende:
hebben jullie al Vinni-Pukh gezien.
echt te mooi is dat
Staat op de to-do lijstquote:Op zaterdag 26 september 2009 14:41 schreef MASD het volgende:
Misschien weer onzinnig, maar is het mogelijk een printknop erin te zetten?Ik printte net een lijst uit om aan iemand zonder internet te geven en het zag er nogal fucked up uit. Kan zijn dat ik iets verkeerd doe.
We zouden het kunnen parsen inderdaad, maar dat heeft als grootste nadeel dat we dan een schaduwkopie van de IMDb database aanleggen en dat vinden ze denk ik niet zo leuk. Legaal gezien staan we dan ook niet zo sterk denk ik. Volgens mij is er geen enkele partij waarbij je read-access to de database zelf krijgt, het werkt eigenlijk altijd met een API (en bij IMDb met bestandjes volgens mij).quote:Op donderdag 24 september 2009 10:45 schreef CrustyClown het volgende:
[..]
Moet je betalen om daar toegang tot te krijgen? Ik zou zeggen dat je gewoon van iedere film de regiseur 'uitparsed' van de website en die in je DB smijt.
Bij iedere addition of removal van een film in je DB kijk je of die regiseur nog een link heeft naar films, zo ja laat je hem staan, zo niet gooi je hem weg (in geval van removal). In het geval van addition, voeg je een link toe bij die regiseur of voeg je de nieuwe regiseur toe.
Kost natuurlijk wel weer wat werk om te implementeren.
Krijg je voor die 15.000 dan gewoon Read Access tot de IMDB database anders?
Leek mij ook niet echt heel geweldig nee (het kopiëren van de IMDB database). Hoewel het aanleggen lijkt me wel do-able, het bijhouden is alleen vele malen erger. Maar bedankt iig voor je reactie, was gewoon even benieuwdquote:Op woensdag 30 september 2009 09:23 schreef ErikSchierboom het volgende:
[..]
Staat op de to-do lijst
[..]
We zouden het kunnen parsen inderdaad, maar dat heeft als grootste nadeel dat we dan een schaduwkopie van de IMDb database aanleggen en dat vinden ze denk ik niet zo leuk. Legaal gezien staan we dan ook niet zo sterk denk ik. Volgens mij is er geen enkele partij waarbij je read-access to de database zelf krijgt, het werkt eigenlijk altijd met een API (en bij IMDb met bestandjes volgens mij).
Is het niet legaal om gratis aangeboden informatie op een website te spideren? Lijkt me zo lastig controleren namelijk. Maar ik snap je standpuntquote:Op woensdag 30 september 2009 09:23 schreef ErikSchierboom het volgende:
[..]
Staat op de to-do lijst
[..]
We zouden het kunnen parsen inderdaad, maar dat heeft als grootste nadeel dat we dan een schaduwkopie van de IMDb database aanleggen en dat vinden ze denk ik niet zo leuk. Legaal gezien staan we dan ook niet zo sterk denk ik. Volgens mij is er geen enkele partij waarbij je read-access to de database zelf krijgt, het werkt eigenlijk altijd met een API (en bij IMDb met bestandjes volgens mij).
De terms of use van IMDB zeggen letterlijk dit;quote:Op woensdag 30 september 2009 11:08 schreef Litso het volgende:
[..]
Is het niet legaal om gratis aangeboden informatie op een website te spideren? Lijkt me zo lastig controleren namelijk. Maar ik snap je standpunt
Dus ik zou er iig niet aan beginnenquote:Robots and Screen Scraping: You may not use data mining, robots, screen scraping, or similar data gathering and extraction tools on this site, except with our express written consent as noted below.
Right you are.quote:Op woensdag 30 september 2009 12:50 schreef Arn0 het volgende:
[..]
De terms of use van IMDB zeggen letterlijk dit;
[..]
Dus ik zou er iig niet aan beginnen
Het was ook niet de vraag of ze er mee zouden beginnen. Op een van de voorgaande pagina's werd al gezegd, dat het zoeken op regiseurs/acteurs gewoon IMDB werk was, en dat de site bedoeld was om alleen om films aan te vinken die je gezien hadquote:Op woensdag 30 september 2009 12:50 schreef Arn0 het volgende:
[..]
De terms of use van IMDB zeggen letterlijk dit;
[..]
Dus ik zou er iig niet aan beginnen
Hartstikke bedankt voor je aanbod, ik zal kijken of ik iets kan bedenken waar je mee kan helpenquote:Op woensdag 30 september 2009 13:24 schreef CrustyClown het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik iets teveel bezig met iCheckMovies, maar vind het dan ook een erg leuk projectje van Erik en anderen. Als je nog hulp nodig hebt, deze IT jongen heeft vanaf volgende week een maand vrij na zijn afstuderen*verkapte, hulp nodig vraag dus
*
Tof!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:45 schreef ErikSchierboom het volgende:
[..]
Voor kleine updates kunnen jullie ook ons Twitter-account bekijken: http://twitter.com/icheckmovies
Neem aan van welquote:Op zondag 4 oktober 2009 13:08 schreef Deezertje het volgende:
Hartstikke handige site!
Vooral op jaartal zoeken is handig!![]()
Alleen staan er volgens mij alleen films op uit toplijsten. is het veel werk om alle fims toe te voegen?
Misschien is het dat sommige mensen door de ranglijsten en awards zichzelf gaan dwingen om meer films te zien, vooral ook films die je normaal niet zou kijken. Ik heb iig sinds ik op de site zit al een heel aantal leuke films gezien die ik anders misschien niet gekeken zou hebben. Filmkanalen als TCM, MGM etc... kijk ik nu ook vaker.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:43 schreef Doezelhaar het volgende:
Wat is nu eigenlijk de meerwaarde van deze site?
Wat hij zegt. En de website houd de lijstjes netjes voor je bij. Aangezien sommige lijsten afhankelijk zijn van user input, kun je netjes zien wat er nieuw is in een bepaalde lijst bvquote:Op zondag 4 oktober 2009 18:38 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
Misschien is het dat sommige mensen door de ranglijsten en awards zichzelf gaan dwingen om meer films te zien, vooral ook films die je normaal niet zou kijken. Ik heb iig sinds ik op de site zit al een heel aantal leuke films gezien die ik anders misschien niet gekeken zou hebben. Filmkanalen als TCM, MGM etc... kijk ik nu ook vaker.
Oude(re) films worden vaak niet gekeken omdat er een gevoel van oubolligheid omheen hangt. En dat terwijl er een heleboel meesterwerken tussen zitten waar nieuwe films nog een boel van kunnen leren.
Hij heeft helemaal gelijk. ik zou nooit 12 angry men hebben gekeken als die niet zo hoog stond want hij is oud,quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:38 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
Misschien is het dat sommige mensen door de ranglijsten en awards zichzelf gaan dwingen om meer films te zien, vooral ook films die je normaal niet zou kijken. Ik heb iig sinds ik op de site zit al een heel aantal leuke films gezien die ik anders misschien niet gekeken zou hebben. Filmkanalen als TCM, MGM etc... kijk ik nu ook vaker.
Oude(re) films worden vaak niet gekeken omdat er een gevoel van oubolligheid omheen hangt. En dat terwijl er een heleboel meesterwerken tussen zitten waar nieuwe films nog een boel van kunnen leren.
Sta ruim 4 maanden geregistreerd en heb sinds die tijd 200+ films gekeken door deze website.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:42 schreef Etcetera het volgende:
Ik ben zeker weten meer films gaan kijken dankzij deze site![]()
Ik ben bezig met het afwerken van de Box Office lijst en de Top 250, gaat wel aardigquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:24 schreef Pritt het volgende:
[..]
Sta ruim 4 maanden geregistreerd en heb sinds die tijd 200+ films gekeken door deze website.![]()
![]()
Amen sir!!! Hallejulah!quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:38 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
Net geluncht. Bij ons op kantoor stoppen ze er flink wat suiker in zodat wij vol energie aan de slag kunnenquote:
Toch staan ze niet voor niks in de Box Office Top. Voor 'liefhebbers' staat daar enorme troep tussen, maar voor veel mensen zijn dat juist de films die ze graag zien. Anders wordt icheckmovies zo'n elitaire filmsnob-site waar je er al teveel van hebtquote:Op maandag 5 oktober 2009 13:44 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Amen sir!!! Hallejulah!
Ik heb thuis de 1001 movies to watch before you die boek liggen en was al druk bezig met het vinken. Ook al druk bezig met het vinken van de IMDB Top 250. Ben dus erg blij met deze site!
Enige lijst die er van mij uitmag is the alltime boxoffice list. Wat staat daar shit tussen! G-Force en GI Joe gezien, eigenlijk alleen omdat ze in die lijst staan!!!
Als straf meteen Obchod na Korze gekeken!
Waar heb je Porky in Wackyland en You Ought to be In pictures gezien? Ik kan ze niet vinden op internet. Ben maar genoodzaakt om de dvd aan te schaffen anders ;-)quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:06 schreef afro het volgende:
me eerste platinum is binnen van de best cartoons ever made
Je noemt me toch niet een elitaire filmsnob ;-)quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:48 schreef Litso het volgende:
[..]
Toch staan ze niet voor niks in de Box Office Top. Voor 'liefhebbers' staat daar enorme troep tussen, maar voor veel mensen zijn dat juist de films die ze graag zien. Anders wordt icheckmovies zo'n elitaire filmsnob-site waar je er al teveel van hebt.
You Ought to be in pictures heb ik in het Italiaans gekeken aangezien alle engelstalige versies zonder geluid zijn op youtube. Met de beschrijving op de imdb erbij moet de strekking van het verhaal wel duidelijk zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:05 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Waar heb je Porky in Wackyland en You Ought to be In pictures gezien? Ik kan ze niet vinden op internet. Ben maar genoodzaakt om de dvd aan te schaffen anders ;-)
[..]
Ik heb zelf dit weekend ook maar Transformers 2 en GI Joe gekeken (G Force ligt nog op de plank).quote:Je noemt me toch niet een elitaire filmsnob ;-)
het contrast is groot trouwens tussen de films, GI Joe en Obchod Na korze, ik bedoel maar. Maar het voelt goed dat ik zo'n film kijk met een doel: vink!
Dat laatste bedoelde ik inderdaad, zo trek je ook nog mensen aan die niet meteen met de zware kost willen beginnenquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:20 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
You Ought to be in pictures heb ik in het Italiaans gekeken aangezien alle engelstalige versies zonder geluid zijn op youtube. Met de beschrijving op de imdb erbij moet de strekking van het verhaal wel duidelijk zijn.
[..]
Ik heb zelf dit weekend ook maar Transformers 2 en GI Joe gekeken (G Force ligt nog op de plank).
Ik voorzie zelf wel nog een ander doel voor de box-office-lijst. Het geeft beginnende filmkijkers alvast een lijstje waar ze lekker kunnen aanvinken. Een jonge filmkijker die eerst naar J.Rosenbaum's lijst kijkt is meteen gedesillusioneerd en vervolgens vertrokken.
You Ought To Be in Pictures: http://www.123video.nl/playvideos.asp?EMB=FS&MovieID=111517quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:05 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Waar heb je Porky in Wackyland en You Ought to be In pictures gezien? Ik kan ze niet vinden op internet. Ben maar genoodzaakt om de dvd aan te schaffen anders ;-)
Okido! Heb ze nu allemaal. Zitten hele mooie tussen. The Old Mill en the Skeleton Dance zijn mijn favorieten.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:59 schreef Gatalin het volgende:
[..]
You Ought To Be in Pictures: http://www.123video.nl/playvideos.asp?EMB=FS&MovieID=111517
Porky in Wackyland: http://www.myvideo.de/wat(...)land_8608_US_Cartoon
Idd erg netjes, maar goed het is ook wel een van de eerste sites die ik tegenkom die gewoon zo simpel, makkelijk, uitgebreid en toch mooi zijn. Vooral de awards zijn een vervelende, je wilt altijd meer !quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:26 schreef Gillingham het volgende:
Ik weet niet of het al gemeld was hier, maar inmiddels is er op de toplijst-site theyshootpictures.com een mooie link geplaatst naar I Check Movies!
Aardig prominent zelfs:
Link
Zo, dat zal een goede boost gevenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:26 schreef Gillingham het volgende:
Ik weet niet of het al gemeld was hier, maar inmiddels is er op de toplijst-site theyshootpictures.com een mooie link geplaatst naar I Check Movies!
Aardig prominent zelfs:
Link
Nee helaas niet, die informatie hebben we niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:39 schreef MASD het volgende:
Rustig hier, dus hey: een verzoekje.
Is het mogelijk om bij de films die in non-imdb lijstjes staan de rating en votes neer te zetten? Nu staan er streepjes enzulks.
Dat zou niet meer voor moeten komen in de volgende updatequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 00:34 schreef Gatalin het volgende:
De laatste update van Roger Ebert's lijst komt nu al weken telkens in de top list update mail terug.
Goede vraag, gaan we maken!quote:
Nee, we gebruiken niet dat scriptje maar simpelweg wat basic jQuery + CSS. We zullen kijken of we het gedrag wat kunnen verbeteren. Welke versie van IE geeft problemen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:51 schreef CrustyClown het volgende:
Kleine opmerking over het javascriptje dat ze plaatjes groter maakt. Hebben jullie het scriptje gebruikt wat ik eerder in het topic had gepost? Wat ik namelijk erg jammer vind van dat script is dat ze geen rekening houden met boundaries. Als je namelijk over een plaatje heen scrolt wat zich onderin de pagina bevind, dan laat hij het plaatje wel zien, maar mis je gewoon het plaatje omdat het scherm onderin ophoud..
Het zou mooier zijn als je berekent waar de cursor is tov het schermformaat. Is de lengte van het plaatje + de positie van de cursor groter dan je window formaat dan zou je kunnen overwegen om het plaatje naar boven te showen ipv naar beneden? Snap?
Overigens Bartman meld dat het javascript in IE zelfs alles behalve fijn werkt...
De originele titles zijn teruggezet en je kan nu ook je dislikes automatisch importeren. Over de advertentie zullen we nadenken, de donatie suggestie is zo gek nog nietquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:51 schreef Gatalin het volgende:
Weer een update van de site, goed dat jullie er mee bezig blijven!
Ik lees op jullie blog dat jullie terug gaan naar de originele titels, hulde! Verder ben ik blij met de dislikes, al zou het wel fijn zijn als dat net als de favorieten te importeren is vanaf IMDB.
Dan de ads. Uiteraard zou dit project jullie geen geld moeten kosten, maar de plek van de ad vind ik een beetje jammer. Liever zie ik hem tussen de intro van een lijst en de lijst zelf en desnoods nog eentje onderaan tussen de lijst en de top lists. Misschien verder een idee om mensen die een bepaald bedrag doneren een ad-vrije website te bieden, al heb ik geen idee hoe en of dat makkelijk opgelost kan worden.
Verder zit er nog een bug in je search. Als je op jaartal zoekt, dan komen er soms ook films uit andere jaren tevoorschijn. Dit komt omdat ook de IMDB-link meedoet in de zoekresultaten. Zoek je bijvoorbeeld op '1925' dan komen ook Hana-bi (1997) [tt0119250] en Stellet licht (2007) [tt0841925] in je resultaten terecht.
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens, is 't niet mogelijk om onderaan nog een contentblokje te gooien met de acties, en naast het vinkje dat je de film hebt gezien alleen de mark as favorite/dislike?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:04 schreef afro het volgende:
Ook dat lijstje waar mark as favorite stond vind ik een beetje tja er niet echt in kloppen geval achtig iets.
Het haald het beetje het makkelijke van de site weg. niet dat het moeilijk is maar het zo makkelijk aan kunnen vinken vond ik een grote pluspunt aan de site.
Uhuh...nog wel wat errors daar.quote:
Hij kijkt naar de films, als je in 1 lijst bijvoorbeeld The Godfather afvinkt, gebeurt dat automagisch voor de andere lijsten waar hij in staat.quote:Op zondag 1 november 2009 13:00 schreef Arcee het volgende:
Moet je al die lijsten echt afvinken of kun je ook in 1 keer je hele lijst invoeren en dat-ie vanzelf alles matcht?
Jammer, dat zou sowieso al automagisch moeten gaan op basis van een lijst die je invoert, vind ik dan.quote:Op zondag 1 november 2009 13:02 schreef MASD het volgende:
Hij kijkt naar de films, als je in 1 lijst bijvoorbeeld The Godfather afvinkt, gebeurt dat automagisch voor de andere lijsten waar hij in staat.
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op zondag 1 november 2009 13:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Jammer, dat zou sowieso al automagisch moeten gaan op basis van een lijst die je invoert, vind ik dan.
Die heb ik ook nog niet, maar ik kom er wel uit.quote:Op zondag 1 november 2009 13:06 schreef Mike het volgende:
Hoe bedoel je dat precies?
Je kunt nl. je hele lijst van IMDB in een keer importeren en dan is meteen alles afgevinkt.
Gouden kalverenlijst zou ook wel leuk zijnquote:Op donderdag 5 november 2009 00:30 schreef MASD het volgende:
Chauvinist hm, je sais, maar waar is de "Best of Dutch Cinema" lijst?
OOO is ie al te krijgen wacht er al zooooooooo lang opquote:Op donderdag 5 november 2009 00:35 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb net Moon af kunnen strepen, ik had er stiekem toch wel meer van verwacht.
Zoals ik het begrijp wil je dus een lijst met films die 1 van de 2 personen wél gezien heeft en de ander niet? Ik snap daar het nut niet van eigenlijk. Als ik een film met iemand wil kijken kijk ik er liever 1 die wij beiden niet gezien hebben. Als ik alleen ben kijk ik een willekeurige film of neem de kleine moeite om de lijst van iemand anders te bekijken. Zoveel werk is het niet.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:33 schreef CrustyClown het volgende:
Nog een opmerking over films die mensen niet met elkaar delen !
Je hebt hier gewoon alle films gepakt - de films die hij gezien heeft. Zoals ik het op zou vatten, zouden daar juist de films staan die hij gezien heeft - alle films die ik gezien heb. Dat zou het vergelijkingsalghoritme wel wat makkelijker maken (miss efficienter in geval van geen caching) en ik denk voor veel mensen een stuk aantrekkelijker om die lijst dan even te bekijken
5263 verschillende films.quote:Op zondag 29 november 2009 15:24 schreef Litso het volgende:
Kan je ook ergens zien hoeveel films er in totaal zijn afgechecked?
Heb je alle films bij IMDB wel op 1 pagina gezet? Anders pakt-ie maar 1 pagina.quote:Op maandag 30 november 2009 01:07 schreef Zelva het volgende:
Nou, werkt fantastisch
Importeert ie maar 77 films uit mijn toch niet onaardige IMDb-lijst (tegen de 2000 titels) en zegt dat ik zogenaamd maar 13 films uit de IMDb Top 250 heb gezien.
Fail.
Precies. Wat Mike zegt.quote:Op maandag 30 november 2009 01:13 schreef Mike het volgende:
[..]
Heb je alle films bij IMDB wel op 1 pagina gezet? Anders pakt-ie maar 1 pagina.
Godver ja, had net gisteren die hele komedielijst gedownload.quote:Op maandag 7 december 2009 12:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Blijkbaar hebben ze bij IMDb hun berekening van hun genre en decennia toplijsten aangepakt en tellen daar nu enkel nog de stemmen van de regular voters (net als bij de top 250).
Ik had bij de comedy lijst 25 films gezien en nu heb ik ze alle 50 gezien (net als Gorro en Mike). Al die vage Russische en Turkse hilariteit is plots verdwenen. Ook de lijst van de jaren '20 is bijvoorbeeld drastisch veranderd
Ik denk dat ze eenvoudigweg het minimum aantal votes aangepast hebben. Maar raar genoeg wel maar bij een paar genres/toplijsten op dit moment. Bijvoorbeeld in de sci-fi lijst is nog wel Russische hilariteit te vinden.quote:Op maandag 7 december 2009 12:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Blijkbaar hebben ze bij IMDb hun berekening van hun genre en decennia toplijsten aangepakt en tellen daar nu enkel nog de stemmen van de regular voters (net als bij de top 250).
Ik had bij de comedy lijst 25 films gezien en nu heb ik ze alle 50 gezien (net als Gorro en Mike). Al die vage Russische en Turkse hilariteit is plots verdwenen. Ook de lijst van de jaren '20 is bijvoorbeeld drastisch veranderd
Dat kan ook. Ik dacht eerst dat ik daar 1.000 zag staan, maar dat blijkt over de bottom 10 per genre te gaan. Bij het rekensommetje staat 5.000quote:Op maandag 7 december 2009 13:45 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eenvoudigweg het minimum aantal votes aangepast hebben. Maar raar genoeg wel maar bij een paar genres/toplijsten op dit moment. Bijvoorbeeld in de sci-fi lijst is nog wel Russische hilariteit te vinden.
Volgens mij komt dat omdat amelie een rete hoog cijfer heeft en die ook in de comedy genre staat dus automatisch daar tussen word gedumpt.quote:Op maandag 7 december 2009 14:11 schreef Darkestrah het volgende:
Een minpuntje vind ik het nog wel dat de films die toevallig tot een categorie behoren, meteen enorm hoog in die categorie staan als ze een goed cijfer krijgen. Als je kijkt naar Amelié bijvoorbeeld, die staat op #4 bij Comedy. Daar heb ik sterk mijn bedenkingen over. Die 'fout' ligt overigens niet bij ICM, maar bij IMDb.
Je kunt de nieuwe films op maandag en donderdag bijhouden. Als dat te veel werk is, gewoon een keer in de zoveel tijd je IMDB lijst inladen.quote:Op zondag 27 december 2009 14:04 schreef Arcee het volgende:
Als je nou een film hebt gezien die niet op iCheckMovies.com voorkomt en later wel, hoe hou je dat dan bij?
Of kun je een film altijd afvinken?
quote:On iCM, you can check a lot of movies. However, you are limited to those movies that are (or have been) in at least one top list. iCM 2.0 will let you check any movie. This is achieved by letting you, our much-valued users, add movies to our database. The only resctriction is that the movie must have its own page on IMDb.com.
Of ik nou m'n wachtwoord wil aanpassen of Twitter wil linken, werkt gewoon nietquote:Whoops!
It looks like something went wrong. Please check the form for errors, fix them and repost! Also check if your browser did not erroneously automatically fill out some fields.
Ja, had ik ook. Instellingen aanpassen wil niet echt goed lukken.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:46 schreef Etcetera het volgende:
Geeft nietIk heb even een berichtje gestuurd via de site, ben benieuwd
Misschien niet de bedoeling van dit topic, maar de site in mijn sig is misschien handig voor die dingen die je mist?quote:Op woensdag 23 december 2009 11:03 schreef wormtrein het volgende:
Ik vind het een leuk initiatief, en ik 'check' regelmatig ff de films die ik heb gezien.. maar ik vind het toch wel jammer dat sommige films onvindbaar zijn omdat ze dus niet in een toplijst staan. Ik moet dus maar even op zoek gaan naar een alternatief, maar ik vond de structuur etc. van deze website nu net zo fijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |