abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 september 2009 @ 19:56:18 #101
165512 MASD
Music is dead.
pi_72850927
quote:
Op zondag 13 september 2009 01:06 schreef MASD het volgende:
Oi.

Is het misschien mogelijk om bij de stats de favoritelijst te vervangen met een ((favorite checked)/(checked))×100 lijst? Lijkt mij een betere weergave. Eventueel films met een te laag checkedgehalte weren uit de lijst.
Dit dus zG?
Long live music.
pi_72852230
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:56 schreef MASD het volgende:

[..]

Dit dus zG?
Ja. Twee handen op één buik, .
pi_72852794
En wat misschien ook welkom zou zijn, is zelfbeheer van lijsten. Top dat er veel lijsten beschikbaar zijn en nog steeds worden toegevoegd, maar een lijst zoals 250 Quintessential Noir Films of Top 100 Spiritually Significant Films heb ik bijvoorbeeld weinig mee. Het is dan leuker voor mij om me te richten op lijsten die ik waardevol vind.

Dus, behalve het 'niet volgen' van filmlijsten, ook sommige lijsten onzichtbaar zetten, zodat ze dus niet in de top lists verschijnen. Geen idee of het realiseerbaar is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2009 20:43:48 ]
pi_72855416
Getallen zijn verzonnen, lay-out kan natuurlijk anders, dit is ongeveer wat ik bedoel:

Edit: Plaatje verbeterd. Oude versie.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2009 23:11:31 (Plaatje verbeterd.) ]
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:46:04 #105
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72870211
Ik mis de Bottom 100 eigenlijk in de lijst
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:54:12 #106
165512 MASD
Music is dead.
pi_72870386
Hoi, ik weer.

Ik zat laatst te denken dat de plaatjes naast de titels heel klein zijn. Nu is het bij mij zo dat ik vaak de naam van een film die ik heb gezien vergeet maar het na het zien van een afbeelding weer herinner. En eigenlijk zijn alleen de plaatjes op de detailed pages groot genoeg om iets te kunnen zien. En om bij lijsten van 500 films bij elke film de detailed page te moeten bekijken is onmogelijk. Nu dacht ik, waarom die plaatjes op de listpages niet daarvoor gebruiken.

Waar ik zelf aan dacht: Als je boven het plaatje met je muis staat of erop klikt komt er een grotere versie tevoorschijn. Zie hieronder voor een voorbeeld.

Ik weet niet of het mogelijk is maar ik zou het waarderen.
Long live music.
  Moderator vrijdag 18 september 2009 @ 11:54:36 #107
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_72870393
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:46 schreef MikeyMo het volgende:
Ik mis de Bottom 100 eigenlijk in de lijst
Het gaat dan ook om toplijsten. De bedoeling is juist dat al die troep weg blijft van de site.

Daarnaast zit de bottom 100 ontzettend slecht in elkaar. Als bv een tieneridool een film uitbrengt, dan heeft die film al 10.000 1-en voordat-ie gaat draaien. Dat effect heb je ook een beetje bij de topfilms, maar daar wordt zoveel op gestemd dat het effect daar snel uitwerkt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:56:40 #108
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72870431
ow, ik kan de bottom 100 lijst wel erg waarderen, maar zoals jij ook aangeeft vroeger was ie leuker met allerlei vage echt slechte titels uit de jaren 60-90. tegenwoordig staat het idd vol met allerlei troep als From Justin To Kelly, films die wel slecht zijn maar waarvan de productie-values nog redelijk hoog liggen. Heel vaak komen dat soort films enkel in de lijst vanwege een bepaalde rancune.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_72880278
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:54 schreef MASD het volgende:
Hoi, ik weer.

Ik zat laatst te denken dat de plaatjes naast de titels heel klein zijn. Nu is het bij mij zo dat ik vaak de naam van een film die ik heb gezien vergeet maar het na het zien van een afbeelding weer herinner. En eigenlijk zijn alleen de plaatjes op de detailed pages groot genoeg om iets te kunnen zien. En om bij lijsten van 500 films bij elke film de detailed page te moeten bekijken is onmogelijk. Nu dacht ik, waarom die plaatjes op de listpages niet daarvoor gebruiken.

Waar ik zelf aan dacht: Als je boven het plaatje met je muis staat of erop klikt komt er een grotere versie tevoorschijn. Zie hieronder voor een voorbeeld.

[ afbeelding ]

Ik weet niet of het mogelijk is maar ik zou het waarderen.
Je zou met een hover-over (heet dat zo.,.), als je met je muis over een plaatje gaat, dynamisch de grotere versie inlaad en laat zien. Best simpel te implementeren denk ik zo

Krijg je trouwens ook credits als je de site aan het aanraden bent aan al je vrienden. Hoop vrienden van Bartman en mijzelf gaan ook allemaal accounts aanmaken omdat het ze het zo een mooie site vonden.
*Verkapt complimentje hoor *
Partyagenda;
Outdated....
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:29:21 #110
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_72880690
De "buy-this-movie"-link van Magnolia wijst trouwens naar Steel Magnolia's.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
  vrijdag 18 september 2009 @ 23:02:12 #111
165512 MASD
Music is dead.
pi_72892610
Hoi, wederom ik.

Ik zat wat lijsten na te kijken en warempel, ik kan geen "to watch" lijst maken. Ik dacht, mits interesse, zelf aan zoiets:

Dat er ongecheckte icons bij niet gekeken films staan. Als je erop klikt worden ze donker en komen ze op een lijst te staan (dus de "to watch" lijst). Eenmaal gekeken en gecheckt worden ze automatisch van de lijst gehaald en verdwijnt het icoontje.

Wederom zou ik het waarderen.
Long live music.
pi_72892726
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 23:02 schreef MASD het volgende:
Hoi, wederom ik.

Ik zat wat lijsten na te kijken en warempel, ik kan geen "to watch" lijst maken. Ik dacht, mits interesse, zelf aan zoiets:

[ afbeelding ]

Dat er ongecheckte icons bij niet gekeken films staan. Als je erop klikt worden ze donker en komen ze op een lijst te staan (dus de "to watch" lijst). Eenmaal gekeken en gecheckt worden ze automatisch van de lijst gehaald en verdwijnt het icoontje.

Wederom zou ik het waarderen.
Nice, .
pi_72899816
20.000 Leagues under the sea (1916) verwijst ook naar een foute versie op Amazon. Ach, als het maar inkomsten genereert.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_72900780
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:48 schreef zarGon het volgende:
Ik had ooit dit gepost:
[..]

[..]

Het eerste stukje is geïmplementeerd. Mooie verbetering, de top 5 is veel uitgebreider. (Resultaat is iets anders dan ik had gedacht, maar komt op hetzelfde neer.)

Alleen het tweede deel zou ik nog wel willen zien eigenlijk. Is dat mogelijk? Dit dus:
[..]

Ik ga het ook op een iets andere manier oplossen, waarschijnlijk ga ik er twee afvinkbare lijsten van maken waarbij de favorieten lijst inderdaad op een betere manier berekend gaat worden.
quote:
Op donderdag 17 september 2009 12:34 schreef CrustyClown het volgende:
Er gaat ook nog iets fout bij het genereren van de lijsten tov de film details.
Ik zal het beschrijven met een voorbeeld.

In mijn shorts list staat op NO 49 -> Duck Dodgers in the 24½th Century
Echter wanneer ik de film http://www.icheckmovies.com/movie/moznosti+dialogu/ bekijk staat deze in de shorts lijst op no 49.

De 2de film Moznosti is zelfs niet eens terug te vinden in mijn lijst met shorts ! Erggg vreemd dus. Ik zou zeggen dat je voor de generatie van pagina's en lijsten toch dezelfde database tabellen gebruikt?
Ik neem aan dat het probleem daarom ook wel terug te vinden is in het cachen van de verschillende pagina's? Misschien het cachen/genereren van de verschillende pagina's wat opvoeren??
Dat moet een caching bug zijn, we gebruiken inderdaad dezelfde tabellen. Bedankt voor het opmerken.
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:10 schreef spoor4 het volgende:
Misschien is het een idee om de rankings in het 'profiel' van een film op volgorde te zetten van de lijst waarin die film de hoogste ranking heeft.
Staat online, bedankt voor de suggestie.
Vink alle IMDB top lijsten af op: http://www.icheckmovies.com/
pi_72900840
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:15 schreef CrustyClown het volgende:

[..]

Je zou met een hover-over (heet dat zo.,.), als je met je muis over een plaatje gaat, dynamisch de grotere versie inlaad en laat zien. Best simpel te implementeren denk ik zo

Krijg je trouwens ook credits als je de site aan het aanraden bent aan al je vrienden. Hoop vrienden van Bartman en mijzelf gaan ook allemaal accounts aanmaken omdat het ze het zo een mooie site vonden.
*Verkapt complimentje hoor *
Dat met die covers is best eenvoudig te implementeren en een goed idee! Als je er persoonlijk voor gezorgd hebt dat er allemaal mensen zich geregistreerd hebben dan mag je wat mij betreft een vermelding op de thanks pagina. Stuur maar een PB met je accountnaam.
pi_72900959
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:00 schreef Kptelmo het volgende:
Stuur hem een PM (account=Danny).

Nog bedankt voor het zoeken op imdb-nr
Ik heb hem een privé-bericht gestuurd! Nu afwachten
  zondag 20 september 2009 @ 00:02:20 #117
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_72921051
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 01:45 schreef Mike het volgende:
In de FOK! top 250 staat op icheckmovies Scarface uit 1932 op nr 47. Dat moet de versie uit 1983 zijn.
Voor het geval het over het hoofd gezien is, deze "bug" zit nog in de lijsten.
pi_72967554
quote:
Op zondag 20 september 2009 00:02 schreef Kptelmo het volgende:

[..]

Voor het geval het over het hoofd gezien is, deze "bug" zit nog in de lijsten.
Hij is verbeterd.
pi_72967683
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:51 schreef ErikSchierboom het volgende:

[..]

Hij is verbeterd.
Heb je toevallig ook al gekeken naar het implementeren van de hover over? Kwam toevallig net een voorbeeldje tegen, denk wel dat je er wat aan hebt

http://www.css-resources.(...)overing-Over-It.html
Partyagenda;
Outdated....
  maandag 21 september 2009 @ 22:03:42 #120
105263 Litso
Interlectueel.
pi_72983449
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:56 schreef CrustyClown het volgende:

[..]

Heb je toevallig ook al gekeken naar het implementeren van de hover over? Kwam toevallig net een voorbeeldje tegen, denk wel dat je er wat aan hebt

Ik heb zo'n vermoeden dat de designer wel raad weet met HTML & CSS
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  maandag 21 september 2009 @ 23:58:37 #121
165512 MASD
Music is dead.
pi_72988191
Hoeveel films zitten er tot nu toe totaal in de database?
Long live music.
pi_72991992
quote:
Op maandag 21 september 2009 14:56 schreef CrustyClown het volgende:

[..]

We hebben er nog niet naar gekeken, maar gaan het zeker doen. Bedankt voor het voorbeeld
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:58 schreef MASD het volgende:
Hoeveel films zitten er tot nu toe totaal in de database?
Rond de 4500.
quote:
Op zondag 13 september 2009 21:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is trouwens FOK!, niet Fok!, heb ik me laten vertellen.
I stand corrected. Het is verbeterd.
pi_72992296
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:03 schreef Litso het volgende:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden dat de designer wel raad weet met HTML & CSS
Ik weet het, maar het vergroten van het plaatjes is javascript. En een voorbeeldje is altijd handig
Partyagenda;
Outdated....
  woensdag 23 september 2009 @ 16:07:08 #124
165512 MASD
Music is dead.
pi_73040827
Was het wishlist-systeem een goed idee trouwens? Niets van gehoord.

Trouwens, nog iets. Misschien is het een idee om te kunnen zoeken op director en schrijvers. Nu moet je telkens crosschecken vanuit imdb.
Long live music.
pi_73041433
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:07 schreef MASD het volgende:

Trouwens, nog iets. Misschien is het een idee om te kunnen zoeken op director en schrijvers. Nu moet je telkens crosschecken vanuit imdb.
Lijkt mij geen toegevoegde feature. Aangezien hun database geen gegevens bevat over de schrijvers, regiseurs, acteurs etc. Als je deze gaat toevoegen, ga je eigenlijk een complete subset maken van IMDB op basis van de lijsten

Het doel van de website is het aangeven welke films je gezien hebt, en niet om te kijken welke regiseurs welke films gemaakt hebben etc.... Ik zou voorlopig het doel van de site houden op het registeren van wel/niet gezien en een eventuele wishlist (wat mij wel een mooie feature lijkt).

*Maar dat zijn slechts mijn 2 centen hoor
Partyagenda;
Outdated....
  woensdag 23 september 2009 @ 16:35:15 #126
165512 MASD
Music is dead.
pi_73041784
True, vergeet het dan maar gewoon.
Long live music.
pi_73042062
Wat mij opvalt is dat je checks en awards de meest recente toevoegingen laten zien, maar dat je favorieten op oudst geselecteerd staan. Is het niet leuker om te zien wat iemand het meest recent als favoriet aangevinkt heeft?
  woensdag 23 september 2009 @ 16:58:33 #128
165512 MASD
Music is dead.
pi_73042550
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:43 schreef Gatalin het volgende:
Wat mij opvalt is dat je checks en awards de meest recente toevoegingen laten zien, maar dat je favorieten op oudst geselecteerd staan. Is het niet leuker om te zien wat iemand het meest recent als favoriet aangevinkt heeft?
De favorieten kun je zelf op volgorde zetten door ze te draggen.
Long live music.
  donderdag 24 september 2009 @ 02:24:40 #129
105263 Litso
Interlectueel.
pi_73059564
quote:

Ik geloof dat ze daar wel wat mee gingen doen
  donderdag 24 september 2009 @ 02:25:53 #130
105263 Litso
Interlectueel.
pi_73059567
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:24 schreef CrustyClown het volgende:

[..]

Lijkt mij geen toegevoegde feature. Aangezien hun database geen gegevens bevat over de schrijvers, regiseurs, acteurs etc. Als je deze gaat toevoegen, ga je eigenlijk een complete subset maken van IMDB op basis van de lijsten

Het doel van de website is het aangeven welke films je gezien hebt, en niet om te kijken welke regiseurs welke films gemaakt hebben etc.... Ik zou voorlopig het doel van de site houden op het registeren van wel/niet gezien en een eventuele wishlist (wat mij wel een mooie feature lijkt).

*Maar dat zijn slechts mijn 2 centen hoor
Aan de andere kant, ik zou het wel leuk vinden om te checken welke Kubrick/Lynch/Polanski films ik heb gezien, en dus welke nog open staan
Op zich best een leuk idee imo.
pi_73059575
Wat Litso zegt. Ik kom tijdens het browsen op de site ook wel films tegen die ik zou willen zien, maar vergeet dat later. In het begin was een film nog snel terug te vinden, maar sindsdien de lijsten zijn toegenomen lukt het terugvinden niet altijd.
  donderdag 24 september 2009 @ 02:31:35 #132
105263 Litso
Interlectueel.
pi_73059577
Hmm, aan de andere kant, wat ik zei over alle films van een bepaalde regisseur gaat sowieso niet helemaal op omdat niet alle films van een regisseur in de toplijsten zullen staan. Maargoed, erop zoeken zou ik zelf wel handig vinden
pi_73060749
quote:

De wishlist komt eraan! Het zoeken op directors en schrijvers gaat er niet komen omdat we dan inderdaad een subset van de IMDb gegevens zouden moeten hebben en je daar fors (minstens 15.000 dollar) voor moet betalen. Dat geld hebben we simpelweg niet
pi_73061797
Tssk, dat heet een investering. Gewoon ff een lening aanvragen dan
pi_73062659
Of een FOK!-inzamelactie
pi_73062964
quote:
Op donderdag 24 september 2009 08:54 schreef ErikSchierboom het volgende:

[..]

De wishlist komt eraan! Het zoeken op directors en schrijvers gaat er niet komen omdat we dan inderdaad een subset van de IMDb gegevens zouden moeten hebben en je daar fors (minstens 15.000 dollar) voor moet betalen. Dat geld hebben we simpelweg niet
Moet je betalen om daar toegang tot te krijgen? Ik zou zeggen dat je gewoon van iedere film de regiseur 'uitparsed' van de website en die in je DB smijt.
Bij iedere addition of removal van een film in je DB kijk je of die regiseur nog een link heeft naar films, zo ja laat je hem staan, zo niet gooi je hem weg (in geval van removal). In het geval van addition, voeg je een link toe bij die regiseur of voeg je de nieuwe regiseur toe.

Kost natuurlijk wel weer wat werk om te implementeren .
Krijg je voor die 15.000 dan gewoon Read Access tot de IMDB database anders?
Partyagenda;
Outdated....
pi_73067226
het is een leuke site voor lijstjes, maar het zoeken naar schrijvers en directors vind ik persoonlijk overbodig
de website heeft met z'n 4500 films ook te weinig info om op dat vlak een toegevoegde waarde te bieden
het moet uiteindelijk toch geen imdb kloon worden

[ Bericht 15% gewijzigd door Mike op 24-09-2009 13:24:16 ]
  Moderator donderdag 24 september 2009 @ 13:24:44 #138
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_73067625
Precies. Gewoon concentreren op de lijsten en daar proberen leuke features bij te verzinnen.

sorry catfish, ik zat per ongeluk in je post te rommelen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 24 september 2009 @ 15:33:48 #139
165512 MASD
Music is dead.
pi_73071456
quote:
Op donderdag 24 september 2009 02:25 schreef Litso het volgende:

[..]

Kubrick/Lynch/Polanski
!
Long live music.
  donderdag 24 september 2009 @ 15:36:07 #140
105263 Litso
Interlectueel.
pi_73071530
quote:
Op donderdag 24 september 2009 15:33 schreef MASD het volgende:

[..]

!
Ik vind de meeste Lynch films verschrikkelijk, maar ik wil ze wel gezien hebben.
pi_73078629
HHAAH kom ik ineens fok top 250 tegenXD
...
pi_73081088

Ik zag dat net pas. Niiiice.
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:41:02 #143
165512 MASD
Music is dead.
pi_73125176
Misschien weer onzinnig, maar is het mogelijk een printknop erin te zetten? Ik printte net een lijst uit om aan iemand zonder internet te geven en het zag er nogal fucked up uit. Kan zijn dat ik iets verkeerd doe.
Long live music.
pi_73125302
Leuke site.

Had me er een tijd geleden al op aangemeld en er is sindsdien veel aan veranderd zie ik. Ga meer weer eens driftig vinken.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_73127320
Handig

Is het misschien iets als je ook kan zoeken op acteur/regisseur?
  Redactie Frontpage zaterdag 26 september 2009 @ 16:37:40 #146
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_73127507
Daar heb je imdb toch voor
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_73128219
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 16:37 schreef Etcetera het volgende:
Daar heb je imdb toch voor
imdb is te onoverzichtelijk als je wilt afvinken sommige films vink je 20x af en staat het ook 20x in je lijst.
...
pi_73165288

Hier kan je wat afvinken
30 sec film en dat noemen ze dan EEN film
...
  zondag 27 september 2009 @ 22:22:28 #149
165512 MASD
Music is dead.
pi_73165394
quote:
Op zondag 27 september 2009 22:21 schreef afro het volgende:

Hier kan je wat afvinken
30 sec film en dat noemen ze dan EEN film
Nee, dat noemen ze toepasselijk een `short`.
Long live music.
pi_73165912
ja hij staat ook tussen short maar ik nam altijd aan dat short ook een grens had van te kort bv 2min tot 1 uur
...
  zondag 27 september 2009 @ 22:30:54 #151
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_73166017
Ik vind zelf short te veel eer voor een toevallige opname. Er zou toch op z'n minst de intentie moeten zijn om een (korte) film te maken. Dit is een fragment waarop toevallig iets bijzonders gebeurd.
pi_73166104
Bij imdb staat het ook zo mooi

Spoiler: The president is hit in the head on frame 313

When the film was released publicly in 1975 many people assumed that Mrs. Kennedy jumped on the trunk after the shooting because she was frightened and trying to get out of the way. Some years later the secret service that jumped onto the bumper revealed that she was actually trying to retrieve a piece of the president's head that had landed on the back of the car.
...
  zondag 27 september 2009 @ 22:36:43 #153
165512 MASD
Music is dead.
pi_73166247
quote:
Op zondag 27 september 2009 22:30 schreef Kptelmo het volgende:
Ik vind zelf short te veel eer voor een toevallige opname. Er zou toch op z'n minst de intentie moeten zijn om een (korte) film te maken. Dit is een fragment waarop toevallig iets bijzonders gebeurd.
Het blijft een korte documentaire. Daarnaast:
quote:
Een film of rolprent is een verhaal dat wordt uitgebeeld in een serie snel opeenvolgende stilstaande beelden.
En zie. Het is een film.
Long live music.
pi_73166305
dus als ik film hoe een hond loopt te schijten in een plantenbak is het ook een documantaire en een film.
...
  zondag 27 september 2009 @ 22:39:07 #155
165512 MASD
Music is dead.
pi_73166349
quote:
Op zondag 27 september 2009 22:38 schreef afro het volgende:
dus als ik film hoe een hond loopt te schijten in een plantenbak is het ook een documantaire en een film.
Yes.
Long live music.
pi_73177249
quote:
Op zondag 27 september 2009 22:38 schreef afro het volgende:
De kans dat hij in de toplijsten komt te staan is wel klein dan, ben ik bang.

Maar ik ben het met je eens hoor, ik vind het ook discutabel of de zapruder film telt.
pi_73200335

Zo ver ben ik:)

[ Bericht 9% gewijzigd door SaintOfKillers op 29-09-2009 20:38:15 ]
...
  dinsdag 29 september 2009 @ 20:21:26 #158
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_73220726
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 00:35 schreef afro het volgende:
[ afbeelding ]

Zo ver ben ik:)
*ziet een rood kruisje en denkt: Da's niet ver.
pi_73220980
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:21 schreef Kptelmo het volgende:

[..]

*ziet een rood kruisje en denkt: Da's niet ver.
Ach deze jongen ziet helemaal niets. Dus ik denk, miss heeft hij nog nooit een film gezien
*Misschien moeten we hem zachtjes aan uitleggen dat er meer dingen zijn als prenteboekjes
Partyagenda;
Outdated....
  dinsdag 29 september 2009 @ 20:57:47 #160
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_73221957
Hij doet het ondertussen. Goed bezig Afro, blijven kijken!

pi_73228383
hebben jullie al Vinni-Pukh gezien.
echt te mooi is dat
...
  Moderator dinsdag 29 september 2009 @ 23:24:41 #162
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_73228500
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:21 schreef afro het volgende:
hebben jullie al Vinni-Pukh gezien.
echt te mooi is dat
Ja, ik had er nog nooit van gehoord, maar je moet wat voor die shortslist he?
  dinsdag 29 september 2009 @ 23:27:02 #163
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_73228580
De beste shorts vond ik Validation, More en Fétiche. En de nummer 1 van de lijst uiteraard.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_73228640
ik ben niet echt van de short films of iets in die richting maar er zitten wel een paar leuke tussen.
signs vond ik zeker wel leuk bedacht
...
pi_73233401
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:41 schreef MASD het volgende:
Misschien weer onzinnig, maar is het mogelijk een printknop erin te zetten? Ik printte net een lijst uit om aan iemand zonder internet te geven en het zag er nogal fucked up uit. Kan zijn dat ik iets verkeerd doe.
Staat op de to-do lijst
quote:
Op donderdag 24 september 2009 10:45 schreef CrustyClown het volgende:

[..]

Moet je betalen om daar toegang tot te krijgen? Ik zou zeggen dat je gewoon van iedere film de regiseur 'uitparsed' van de website en die in je DB smijt.
Bij iedere addition of removal van een film in je DB kijk je of die regiseur nog een link heeft naar films, zo ja laat je hem staan, zo niet gooi je hem weg (in geval van removal). In het geval van addition, voeg je een link toe bij die regiseur of voeg je de nieuwe regiseur toe.

Kost natuurlijk wel weer wat werk om te implementeren .
Krijg je voor die 15.000 dan gewoon Read Access tot de IMDB database anders?
We zouden het kunnen parsen inderdaad, maar dat heeft als grootste nadeel dat we dan een schaduwkopie van de IMDb database aanleggen en dat vinden ze denk ik niet zo leuk. Legaal gezien staan we dan ook niet zo sterk denk ik. Volgens mij is er geen enkele partij waarbij je read-access to de database zelf krijgt, het werkt eigenlijk altijd met een API (en bij IMDb met bestandjes volgens mij).
pi_73235170
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:23 schreef ErikSchierboom het volgende:

[..]

Staat op de to-do lijst
[..]

We zouden het kunnen parsen inderdaad, maar dat heeft als grootste nadeel dat we dan een schaduwkopie van de IMDb database aanleggen en dat vinden ze denk ik niet zo leuk. Legaal gezien staan we dan ook niet zo sterk denk ik. Volgens mij is er geen enkele partij waarbij je read-access to de database zelf krijgt, het werkt eigenlijk altijd met een API (en bij IMDb met bestandjes volgens mij).
Leek mij ook niet echt heel geweldig nee (het kopiëren van de IMDB database). Hoewel het aanleggen lijkt me wel do-able, het bijhouden is alleen vele malen erger. Maar bedankt iig voor je reactie, was gewoon even benieuwd .

Wat me overigens nu te binnen schiet. Willen jullie de site voornamelijk internationaal houden ? Anders zou een lijst met beste nederlandse films ook wel leuk zijn, het filmfestival in uttie is ten slotte net geweest
Partyagenda;
Outdated....
  woensdag 30 september 2009 @ 11:08:34 #167
105263 Litso
Interlectueel.
pi_73236063
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:23 schreef ErikSchierboom het volgende:

[..]

Staat op de to-do lijst
[..]

Is het niet legaal om gratis aangeboden informatie op een website te spideren? Lijkt me zo lastig controleren namelijk. Maar ik snap je standpunt
pi_73239120
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:08 schreef Litso het volgende:

[..]

Is het niet legaal om gratis aangeboden informatie op een website te spideren? Lijkt me zo lastig controleren namelijk. Maar ik snap je standpunt
De terms of use van IMDB zeggen letterlijk dit;
quote:
Robots and Screen Scraping: You may not use data mining, robots, screen scraping, or similar data gathering and extraction tools on this site, except with our express written consent as noted below.
Dus ik zou er iig niet aan beginnen
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 30 september 2009 @ 13:14:32 #169
105263 Litso
Interlectueel.
pi_73239864
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:50 schreef Arn0 het volgende:

[..]

[..]

Right you are.
pi_73240178
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:50 schreef Arn0 het volgende:

[..]

[..]

Het was ook niet de vraag of ze er mee zouden beginnen. Op een van de voorgaande pagina's werd al gezegd, dat het zoeken op regiseurs/acteurs gewoon IMDB werk was, en dat de site bedoeld was om alleen om films aan te vinken die je gezien had .

Volgens mij ben ik iets teveel bezig met iCheckMovies, maar vind het dan ook een erg leuk projectje van Erik en anderen. Als je nog hulp nodig hebt, deze IT jongen heeft vanaf volgende week een maand vrij na zijn afstuderen *verkapte, hulp nodig vraag dus *
Partyagenda;
Outdated....
pi_73280603
kan iemand mij uitleggen waarom staat er bij de 50 beste cartoons,
The big snit er tussen

[ Bericht 1% gewijzigd door afro op 01-10-2009 18:00:42 ]
...
pi_73341795
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:24 schreef CrustyClown het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik iets teveel bezig met iCheckMovies, maar vind het dan ook een erg leuk projectje van Erik en anderen. Als je nog hulp nodig hebt, deze IT jongen heeft vanaf volgende week een maand vrij na zijn afstuderen *verkapte, hulp nodig vraag dus *
Hartstikke bedankt voor je aanbod, ik zal kijken of ik iets kan bedenken waar je mee kan helpen

We zijn overigens keihard in onze vrije tijd bezig met het implementeren van nieuwe features waarvan ze jullie denk ik goed gaan bevallen! Voor kleine updates kunnen jullie ook ons Twitter-account bekijken: http://twitter.com/icheckmovies
pi_73342117
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:45 schreef ErikSchierboom het volgende:

[..]
Voor kleine updates kunnen jullie ook ons Twitter-account bekijken: http://twitter.com/icheckmovies
Tof!
pi_73355063
Hartstikke handige site!
Vooral op jaartal zoeken is handig!
Alleen staan er volgens mij alleen films op uit toplijsten. is het veel werk om alle fims toe te voegen?
pi_73357529
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:08 schreef Deezertje het volgende:
Hartstikke handige site!
Vooral op jaartal zoeken is handig!
Alleen staan er volgens mij alleen films op uit toplijsten. is het veel werk om alle fims toe te voegen?
Neem aan van wel
cover van film zoeken links naar imdb erbij.
...
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:54:01 #176
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_73359763
Nog een lijstsuggestie: overzichtje van de films die de Oscar voor beste film hebben gewonnen. De Oscar voor beste buitenlandse film is ook interessant om op te nemen, maar dan zou ik het daarbij wel laten.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:33:08 #177
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_73360870
Ik heb me ook even aangemeld, ik heb nu wel zo'n boekje waar ik het in kan schrijven, maar dat is hem ook niet helemaal.
  zondag 4 oktober 2009 @ 17:43:58 #178
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_73362599
Wat is nu eigenlijk de meerwaarde van deze site?
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:38:42 #179
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_73363979
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:43 schreef Doezelhaar het volgende:
Wat is nu eigenlijk de meerwaarde van deze site?
Misschien is het dat sommige mensen door de ranglijsten en awards zichzelf gaan dwingen om meer films te zien, vooral ook films die je normaal niet zou kijken. Ik heb iig sinds ik op de site zit al een heel aantal leuke films gezien die ik anders misschien niet gekeken zou hebben. Filmkanalen als TCM, MGM etc... kijk ik nu ook vaker.

Oude(re) films worden vaak niet gekeken omdat er een gevoel van oubolligheid omheen hangt. En dat terwijl er een heleboel meesterwerken tussen zitten waar nieuwe films nog een boel van kunnen leren.
pi_73366444
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:38 schreef Kptelmo het volgende:

[..]

Misschien is het dat sommige mensen door de ranglijsten en awards zichzelf gaan dwingen om meer films te zien, vooral ook films die je normaal niet zou kijken. Ik heb iig sinds ik op de site zit al een heel aantal leuke films gezien die ik anders misschien niet gekeken zou hebben. Filmkanalen als TCM, MGM etc... kijk ik nu ook vaker.

Oude(re) films worden vaak niet gekeken omdat er een gevoel van oubolligheid omheen hangt. En dat terwijl er een heleboel meesterwerken tussen zitten waar nieuwe films nog een boel van kunnen leren.
Wat hij zegt. En de website houd de lijstjes netjes voor je bij. Aangezien sommige lijsten afhankelijk zijn van user input, kun je netjes zien wat er nieuw is in een bepaalde lijst bv
Partyagenda;
Outdated....
pi_73379361
quote:

[..]

Hij heeft helemaal gelijk. ik zou nooit 12 angry men hebben gekeken als die niet zo hoog stond want hij is oud,
klinkt als een saai concept 12 mannen om een tafel die 1,5 uur lang lullen, maar de film blijft je gewoon boeien is ook een top film. zo zijn er nog een aantal die ik heb gezien die ik anders nooit zou kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door afro op 04-10-2009 23:44:49 ]
...
  Redactie Frontpage zondag 4 oktober 2009 @ 23:42:58 #182
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_73379533
Ik ben zeker weten meer films gaan kijken dankzij deze site
With four other people
And aliens
pi_73389363
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:42 schreef Etcetera het volgende:
Ik ben zeker weten meer films gaan kijken dankzij deze site
Sta ruim 4 maanden geregistreerd en heb sinds die tijd 200+ films gekeken door deze website.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:26:51 #184
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_73389407
Mn eerste awards. Brons in 2000's en 1990's.

Redactie Frontpage maandag 5 oktober 2009 @ 13:28:51 #185
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_73389459
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:24 schreef Pritt het volgende:

[..]

Sta ruim 4 maanden geregistreerd en heb sinds die tijd 200+ films gekeken door deze website.
Ik ben bezig met het afwerken van de Box Office lijst en de Top 250, gaat wel aardig Maar m'n series zijn weer begonnen en dat gaat voor
With four other people
And aliens
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:35:34 #186
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_73389629
Er staat overigens een typo in het 'Edit your profile'-gedeelte. Bij Favorite quote source staat rechts bij het tekstje "Godather"
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:44:13 #187
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_73389838
quote:

[..]

Amen sir!!! Hallejulah!

Ik heb thuis de 1001 movies to watch before you die boek liggen en was al druk bezig met het vinken. Ook al druk bezig met het vinken van de IMDB Top 250. Ben dus erg blij met deze site!

Enige lijst die er van mij uitmag is the alltime boxoffice list. Wat staat daar shit tussen! G-Force en GI Joe gezien, eigenlijk alleen omdat ze in die lijst staan!!!

Als straf meteen Obchod na Korze gekeken!
Superhero to the rescue!
  Redactie Frontpage maandag 5 oktober 2009 @ 13:45:41 #188
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_73389883
Heb je ! over ofzo
With four other people
And aliens
  maandag 5 oktober 2009 @ 13:58:39 #189
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_73390194
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:45 schreef Etcetera het volgende:
Heb je ! over ofzo
Net geluncht. Bij ons op kantoor stoppen ze er flink wat suiker in zodat wij vol energie aan de slag kunnen Werd een klein beetje enthousiast.
Superhero to the rescue!
pi_73390372
me eerste platinum is binnen van de best cartoons ever made
...
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:48:59 #191
105263 Litso
Interlectueel.
pi_73391413
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:44 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Amen sir!!! Hallejulah!

Ik heb thuis de 1001 movies to watch before you die boek liggen en was al druk bezig met het vinken. Ook al druk bezig met het vinken van de IMDB Top 250. Ben dus erg blij met deze site!

Enige lijst die er van mij uitmag is the alltime boxoffice list. Wat staat daar shit tussen! G-Force en GI Joe gezien, eigenlijk alleen omdat ze in die lijst staan!!!

Als straf meteen Obchod na Korze gekeken!
Toch staan ze niet voor niks in de Box Office Top. Voor 'liefhebbers' staat daar enorme troep tussen, maar voor veel mensen zijn dat juist de films die ze graag zien. Anders wordt icheckmovies zo'n elitaire filmsnob-site waar je er al teveel van hebt .
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:05:51 #192
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_73391953
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:06 schreef afro het volgende:
me eerste platinum is binnen van de best cartoons ever made
Waar heb je Porky in Wackyland en You Ought to be In pictures gezien? Ik kan ze niet vinden op internet. Ben maar genoodzaakt om de dvd aan te schaffen anders ;-)
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:48 schreef Litso het volgende:

[..]

Toch staan ze niet voor niks in de Box Office Top. Voor 'liefhebbers' staat daar enorme troep tussen, maar voor veel mensen zijn dat juist de films die ze graag zien. Anders wordt icheckmovies zo'n elitaire filmsnob-site waar je er al teveel van hebt .
Je noemt me toch niet een elitaire filmsnob ;-)

het contrast is groot trouwens tussen de films, GI Joe en Obchod Na korze, ik bedoel maar. Maar het voelt goed dat ik zo'n film kijk met een doel: vink!
Superhero to the rescue!
pi_73392444
Ik heb GI Joe ook maar gekeken omdat hij er in stond.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:20:44 #194
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_73392497
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:05 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Waar heb je Porky in Wackyland en You Ought to be In pictures gezien? Ik kan ze niet vinden op internet. Ben maar genoodzaakt om de dvd aan te schaffen anders ;-)
[..]
You Ought to be in pictures heb ik in het Italiaans gekeken aangezien alle engelstalige versies zonder geluid zijn op youtube. Met de beschrijving op de imdb erbij moet de strekking van het verhaal wel duidelijk zijn.
quote:
Je noemt me toch niet een elitaire filmsnob ;-)

het contrast is groot trouwens tussen de films, GI Joe en Obchod Na korze, ik bedoel maar. Maar het voelt goed dat ik zo'n film kijk met een doel: vink!
Ik heb zelf dit weekend ook maar Transformers 2 en GI Joe gekeken (G Force ligt nog op de plank).

Ik voorzie zelf wel nog een ander doel voor de box-office-lijst. Het geeft beginnende filmkijkers alvast een lijstje waar ze lekker kunnen aanvinken. Een jonge filmkijker die eerst naar J.Rosenbaum's lijst kijkt is meteen gedesillusioneerd en vervolgens vertrokken.
  maandag 5 oktober 2009 @ 15:22:15 #195
105263 Litso
Interlectueel.
pi_73392549
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:20 schreef Kptelmo het volgende:

[..]

You Ought to be in pictures heb ik in het Italiaans gekeken aangezien alle engelstalige versies zonder geluid zijn op youtube. Met de beschrijving op de imdb erbij moet de strekking van het verhaal wel duidelijk zijn.
[..]

Ik heb zelf dit weekend ook maar Transformers 2 en GI Joe gekeken (G Force ligt nog op de plank).

Ik voorzie zelf wel nog een ander doel voor de box-office-lijst. Het geeft beginnende filmkijkers alvast een lijstje waar ze lekker kunnen aanvinken. Een jonge filmkijker die eerst naar J.Rosenbaum's lijst kijkt is meteen gedesillusioneerd en vervolgens vertrokken.
Dat laatste bedoelde ik inderdaad, zo trek je ook nog mensen aan die niet meteen met de zware kost willen beginnen
pi_73393782
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 15:05 schreef Superher0 het volgende:

[..]

You Ought To Be in Pictures: http://www.123video.nl/playvideos.asp?EMB=FS&MovieID=111517
Porky in Wackyland: http://www.myvideo.de/wat(...)land_8608_US_Cartoon
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:27:18 #197
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_73394594
quote:
Okido! Heb ze nu allemaal. Zitten hele mooie tussen. The Old Mill en the Skeleton Dance zijn mijn favorieten.
Superhero to the rescue!
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:48:36 #198
165512 MASD
Music is dead.
pi_73395310
Even weer deze pro-tip. Obscure shiz is zo goed als altijd te vinden via "Google Video". Google dus, maar dan voor video's.
Long live music.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 13:26:48 #199
67089 Gillingham
The horror...
pi_73484479
Ik weet niet of het al gemeld was hier, maar inmiddels is er op de toplijst-site theyshootpictures.com een mooie link geplaatst naar I Check Movies!

Aardig prominent zelfs:
Link
What's it going to be then, eh?
pi_73485951
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:26 schreef Gillingham het volgende:
Ik weet niet of het al gemeld was hier, maar inmiddels is er op de toplijst-site theyshootpictures.com een mooie link geplaatst naar I Check Movies!

Aardig prominent zelfs:
Link
Idd erg netjes, maar goed het is ook wel een van de eerste sites die ik tegenkom die gewoon zo simpel, makkelijk, uitgebreid en toch mooi zijn. Vooral de awards zijn een vervelende, je wilt altijd meer !
Partyagenda;
Outdated....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')