Hmmm, het blijft een zorgenkindjequote:Op donderdag 10 september 2009 10:44 schreef Mike het volgende:
Er is weer een probleempje met de neigbors. Ik heb er nu opeens 23 waarvan de laatste drie bijna geen overeenkomsten met me hebben (very low). Ook is de recommendations lijst al bijna een week hetzelfde, wat ook wat verdacht is omdat-ie normaal elke dag wel wat veranderde.
Dat weet ik. Maar hetzelfde gebeurt bv ook bij Rosetta. Eén recommendation door één user heeft een enorme invloed.quote:Op zaterdag 12 september 2009 22:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoop Dreams is dan ook een aanrader, die heeft hier nog een tournament gewonnen.
Ja, daar is IMDB voor.quote:Op zondag 13 september 2009 14:03 schreef speedy_kevin het volgende:
Jammer dat je er alleen films kan aanvinken die in de toplijsten staan, had het actief gaan gebruiken als je gewoon alle (imdb) films kon verzamelen
Binnenkort volgt de FOK! Top 250.quote:Op zondag 13 september 2009 20:43 schreef Kptelmo het volgende:
Flinke update, maar ik mis de Fok! Top 100
Ah, ik moet ze nog 1 voor 1 aanvinken maar ik kan ze in elk geval met 1 pagina per keer deleten. Dat is al een stuk beter dan elk met de hand, tofquote:Op zaterdag 12 september 2009 23:27 schreef Litso het volgende:
Ik zie overigens net dat ik 43 berichten in mijn inbox heb, kan ik die allemaal in 1 keer deleten?
Oh, en bedankt voor de Reddit en Box Office lijsten, heb ik eindelijk weer eens wat te checken.
Ik moet écht meer films kijken
En nu? Bij mij werkt het nu weer.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:50 schreef Mike het volgende:
[..]
De site krijgt 'Big red one' nog niet gevonden. Ook 'Say Anything' lukt nog steeds niet.
Dat kan nu! Je kan zowel op een volledige IMDb URL als een IMDb nummer (bv. tt0361748 of 0361748) zoeken.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:03 schreef Kptelmo het volgende:
Is het misschien een idee om als mogelijkheid "zoeken op imdb-nr" toe te voegen aan de site?
Ook dat kan nu, vul naar hartelust een jaartal 1 bij de zoeker en je krijgt de films van dat jaar. Ik verwacht dat ik er later nog wel een apart onderdeel op de website van ga maken, maar vooralsnog kun je het zoeken op jaartal met de zoeker oplossen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 17:46 schreef Mike het volgende:
Wil je ook nog kijken of het mogelijk is om te zoeken op jaartal?
We hebben een linkje toegevoegd in de footer (Top users (awards)) en in de beschrijvende tekst op de top users pagina.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:17 schreef Gorro het volgende:
Er was in een update trouwens ook een nieuwe toplijst van users die de meeste awards hebben. Bij mijn weten kun je daar via de normale site nog niet via een link komen. De enige manieren die ik op dit moment weet om op die pagina te komen is via het linkje in de blogpost en handmatig /awards toevoegen aan de url van de top users lijst.
Kijk ik gewoon niet goed, of is er inderdaad geen linkje naar?
Het algoritme is aan verandering onderhevig, momenteel telt een check voor 1 punt en een favorite voor 5 punten aangezien we ervan uitgaan dat er best veel films zijn die bijna iedereen heeft gezien, maar die toch niet snel een aanrader zouden zijn (kuch Titanic kuch). Maar het zou kunnen dat we favorites teveel voortrekken, hoewel Hoop Dreams naar het schijnt een hele goede film isquote:Op zaterdag 12 september 2009 22:30 schreef Mike het volgende:
Ik vind dat de favoriete films wat te zwaar wegen. Zo staat er in m'n recommendations top 10 een film die maar door 2 mensen gezien is (Hoop Dreams). Maar omdat het een favoriet is bij die twee mensen, heeft-ie bv meer punten dan Gattaca, dat door 12 mensen is gezien is.
We zitten er over na te denken om zoiets toch in te bouwen, maar daar hoor je later nog meer over.quote:Op zondag 13 september 2009 14:03 schreef speedy_kevin het volgende:
Jammer dat je er alleen films kan aanvinken die in de toplijsten staan, had het actief gaan gebruiken als je gewoon alle (imdb) films kon verzamelen
Gaat gecorrigeerd worden, excuses.quote:Op zondag 13 september 2009 21:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is trouwens FOK!, niet Fok!, heb ik me laten vertellen.
quote:Op zondag 13 september 2009 01:06 schreef MASD het volgende:
Oi.
Is het misschien mogelijk om bij de stats de favoritelijst te vervangen met een ((favorite checked)/(checked))×100 lijst? Lijkt mij een betere weergave. Eventueel films met een te laag checkedgehalte weren uit de lijst.
Hier ga ik binnenkort aan werken!quote:Op zondag 13 september 2009 21:39 schreef Falco het volgende:
Sorry voor de post-diarree, maar het Statisticsgedeelte vind ik toch wat onhandig. Er zijn telkens maar vijf regels per categorie zichtbaar. Misschien dat daar ook twee afzonderlijke top50-lijsten van gemaakt kan worden, zoals dat bij de normale afvinklijsten ook het geval is?
Nu zou het echt nooit meer mogen gebeuren (nou ja, theoretisch gezienquote:Op zondag 13 september 2009 22:26 schreef Mike het volgende:
http://www.icheckmovies.com/movie/secrets+and+lies/
Secrets and lies zit ook in de top 100 Spiritually Significant Films, maar die categorie verschijnt dus niet in de link hierboven.
Dat schijnt eigenlijk altijd te gebeuren als er nieuwe lijsten bij komen.
Geweldige suggesties, ik heb ze allebei meteen geimplementeerd! Sterker nog, ik heb het meteen online gezet!quote:Op maandag 14 september 2009 13:55 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]
Zo'n vinkje waarmee je alle berichten van één pagina selecteert, maakt het leven nog gemakkelijker
Ander handigheidje is dat in je profiel je linkje naar je imdb-vote history kunt zetten. Deze kan dan ook weer gebruikt worden wanneer je weer eens een nieuwe lading imdb-votes wilt importeren. Ikzelf importeer zo ongeveer elke week vanuit Imdb, maar moet dan telkens zoeken wat de url is van die vote-history.
Gaat er komen!quote:Op zondag 13 september 2009 21:34 schreef Falco het volgende:
Naast Berlijn en Cannes mag het prestigieuze filmfestival van Venetië eigenlijk ook niet ontbreken met een eigen lijst.
Dit is al een grote vooruitgang.quote:Op maandag 14 september 2009 22:01 schreef ErikSchierboom het volgende:
Ook dat kan nu, vul naar hartelust een jaartal 1 bij de zoeker en je krijgt de films van dat jaar. Ik verwacht dat ik er later nog wel een apart onderdeel op de website van ga maken, maar vooralsnog kun je het zoeken op jaartal met de zoeker oplossen.
hoor je later nog meer over.
Er is dus echt een FOK! top 250quote:Op maandag 14 september 2009 22:20 schreef speedy_kevin het volgende:
[ afbeelding ]
Niet zo heel veel![]()
Het plaatje klopt nu wel, er zit een kleine delay in vanwege caching.quote:Op maandag 14 september 2009 23:24 schreef victorinox het volgende:
[..]
Er is dus echt een FOK! top 250![]()
[ afbeelding ]
Daar heb ik er 203 van gezien, dit plaatje klopt nog niet.
Ik zag het gisteravond, dat ga ik dit weekend corrigeren.quote:Op dinsdag 15 september 2009 01:45 schreef Mike het volgende:
In de FOK! top 250 staat op icheckmovies Scarface uit 1932 op nr 47. Dat moet de versie uit 1983 zijn.
Ik zag dat het bij mij in de nieuwste Firefox op windows nogal wat foute layouts oplevert!quote:Op maandag 14 september 2009 22:16 schreef Mike het volgende:
Goed bezig!
Ik zag dat je nu ook films bij Amazon kon kopen.Hopelijk volgen daar wat inkomsten uit.
Ik denk dat dat een beetje vertekend beeld geeft. Als een film bijvoorbeeld drama/crime/thriller/imdb250/1990 en goed scoort, dan zal hij in veel lijstjes voorkomen. Terwijl misschien een film drama/top250/1990 dan minder snel bovenin een lijst zou kunnen komen, omdat deze dan minder genre's beslaat.quote:Op maandag 14 september 2009 23:19 schreef Mike het volgende:
[..]
Dit is al een grote vooruitgang.
Wat mooi zou zijn als je per jaar kon zien welke films in de meeste lijsten staan. Of bv per jaar welke films het meeste als favorieten staan aangemerkt.
Dat had ik eerst ook. Heb je al CTRL-F5 gedaan? Daarna was alles goed bij mij.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:16 schreef CrustyClown het volgende:
[..]
Ik zag dat het bij mij in de nieuwste Firefox op windows nogal wat foute layouts oplevert!
Je bent anders goed begonnen(, want dat is het halve werk)quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:44 schreef Litso het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga maar weer eens wat films kijken denk ik
Ehm, graag! Maar eh...hoe kom ik in contact met hem?quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:50 schreef MASD het volgende:
Wat dachten jullie er trouwens van om contact op te nemen met Danny (oprichter van FOK!) om te kijken of hij een knopje kan inbouwen zoals mensen nu in hun post hebben (twitter en dergelijken)?
Ah thanks. En geen probleem hoor, ik vond het een goed idee dus dan maak ik het ookquote:Op dinsdag 15 september 2009 21:00 schreef Kptelmo het volgende:
Stuur hem een PM (account=Danny).
Nog bedankt voor het zoeken op imdb-nr![]()
Hoeft niet perse, maar mag natuurlijk wel... the name's Dustzone, James Dustzone.quote:Op woensdag 16 september 2009 08:53 schreef ErikSchierboom het volgende:
[..]
Ah thanks. En geen probleem hoor, ik vond het een goed idee dus dan maak ik het ookAls je me je iCM profielnaam stuurt dan zal ik je ook nog op de changelog en thanks pagina's vermelden (als je dat wil).
Er staan genoeg in de overige lijsten, waarom niet inderdaad? Lijkt me eigenlijk ook wel een logische lijst voor de imdb, gek dat ze die nog niet hebben.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:01 schreef MASD het volgende:
Het kan zijn dat ik er volledig overheen kijk, maar een silent movie lijst lijkt mij echt onwijs tof.
Eens.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:01 schreef MASD het volgende:
Het kan zijn dat ik er volledig overheen kijk, maar een silent movie lijst lijkt mij echt onwijs tof.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:10 schreef Bolu het volgende:
Erik, kun je de statistieken een beetje uitbreiden?
Op movie stats staat de top 5 most checked movies en favourite movies. Is het mogelijk dat je daaronder een linkje plaatst naar de top 50 van die twee lijsten?
En, het zou leuk zijn als er ook een lijstje bijkwam: meest favoriete films, naar favs/checks verhouding. Pulp fiction heeft de meeste checks (1,106), met 224 daarvan als favoriet. Verhouding is dus dat 20,25% van de mensen die die film heeft gezien, het als een favoriet heeft aangevinkt. Il buono, il brutto, il cattivo (The Good, the Bad and the Ugly) is bekeken door 595 personen, waarvan 116 als favoriet. Verhouding: 19,50%.
Zo kun je zien welke film naar verhouding de meest favoriete is. Zou leuk zijn. Ook daar een top 50 van..
Het eerste stukje is geïmplementeerd. Mooie verbetering, de top 5 is veel uitgebreider. (Resultaat is iets anders dan ik had gedacht, maar komt op hetzelfde neer.)quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:42 schreef ErikSchierboom het volgende:
[..]
Dat zijn stuk voor stuk hele goed ideeën! Ga ik zeker implementeren!
quote:En, het zou leuk zijn als er ook een lijstje bijkwam: meest favoriete films, naar favs/checks verhouding. Pulp fiction heeft de meeste checks (1,106), met 224 daarvan als favoriet. Verhouding is dus dat 20,25% van de mensen die die film heeft gezien, het als een favoriet heeft aangevinkt. Il buono, il brutto, il cattivo (The Good, the Bad and the Ugly) is bekeken door 595 personen, waarvan 116 als favoriet. Verhouding: 19,50%.
Zo kun je zien welke film naar verhouding de meest favoriete is. Zou leuk zijn. Ook daar een top 50 van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |