Welke was het?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:34 schreef FastFox91 het volgende:
De eerste film die ik wil afvinken kan niet worden gevonden. Ik wacht nog wel een paar maandjes.
De bedoeling van de site is niet om je een plek te geven waar je bij kunt houden welke films je allemaal al hebt gezien. Daar zijn al goede alternatieven voor, zoals IMDb en MovieMeter. De bedoeling van de site is dat je bij kunt houden welke films je van een aantal toplijsten gezien hebt. Het is vooral gericht op mensen die het leuk vinden om hele lijsten te bekijken en geeft daarbij een heel mooi overzicht van je voortgang daarin. Er zullen dus wellicht nog wel wat meer films bij komen op de site als er meer toplijsten op zouden komen, maar als een film niet in een toplijst voorkomt, komt hij ook niet op de site.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 02:57 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik heb het vorige topic niet gelezen, maar vanwaar staan er zo weinig films in? Komen ze nog?
Ps. ik snap het idee achter "top-lijsten", maar top is maar subjectief. Bottom 100 staan ook ontzettend goeie films in die blijkbaar zijn gecheckt door zure mensen
Die mag ik ook bijna checkenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:36 schreef Kptelmo het volgende:
Zo, net Inglourious Basterds gekeken. Check![]()
verkapte tvp
Oeps, niet expres hoorquote:Op dinsdag 1 september 2009 10:48 schreef Kptelmo het volgende:
Het meest frustrerende aan de site is nog wel dat ik iedere dag lager in de stats sta, terwijl ik bijna dagelijks een film (die af te vinken is) kijk. Dank aan users als Superher0![]()
Zelf ben ik idd ook actief "ouwe shit" aan het kijken. (Gilda, Sunset Blvd., Key Largo, etc...)quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:36 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Oeps, niet expres hoor
Maar ik kijk ze ook echt hoor! Inglourious basterds, Night of the living Dead, an American in Paris, Steamboat Bill Jr de afgelopen 5 dagen. En af toe kom ik een film tegen die ik al gezien heb.
Ik heb thuis nog een flink aantal films liggen die in die lijst voorkomen. Zware Italiaanse kost, simpele Amerikaanse shit en er tussen in. Ik ben eigenlijk bezig met de Jay Schneider 1001 movies to watch before you die. Ik heb dat boek thuis liggen en ben behoorlijk aan het vinken.
Als het vanavond zo slecht wordt als voorspeld dan kan ik er vanavond ook weer 2 afvinken
Ik kijk nu inderdaad films die ik anders niet zo snel zou kijken. En sinds ik heb uitgevonden dat veel films ook integraal op youtube staan, vooral de shorts is het makkelijk vinken. Net al 3 filmpjes op youtube gekeken. Vooral Looney Tunes zijn makkelijk te vinden.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:19 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
Zelf ben ik idd ook actief "ouwe shit" aan het kijken. (Gilda, Sunset Blvd., Key Largo, etc...)
Je rank verandert ook niet veel t.o.v. andere bestaande users, maar er komen telkens nieuwe bezoekers bij die hun hele geschiedenis afvinken (en meer gezien hebben dan ik). Ik moet er trouwens bij zeggen dat ik volgens mij een 25-50 films extra kan afvinken als ik me alles kon herinneren. Ik gebruik zelf echter de regel: Als ik me niet meer kan herinneren of ik een film gezien heb, dan heb ik hem blijkbaar als kind gezien (en dus waarschijnlijk niet voldoende in mijn optiek, tegenwoordig kijk ik een film met iets meer van een referentiekader). (of niet gezien dus)
Beste short ooitquote:Op dinsdag 1 september 2009 14:39 schreef Kptelmo het volgende:
Le voyage dans la lune (1902)
Dit is de versie met engelstalig commentaar.
Dat afvinken is een grappige bijkomstigheid en bij al die verschillende lijsten zie je toch vaak titels, die je de moeite waard lijken om gezien te worden. Het afstrepen moet natuurlijk geen doel an sich worden.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:41 schreef misteriks het volgende:
Ik zie er de fun niet van in. heb 'n avondje afgevinkt, en ja, wat dan ?
Deze heb ik ooit eens keer op 35mm vertoond in een filmtheater. Echt super. Ook the stagecoach driver and his girl op 16mm. Lang leve het filmmuseum!quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:39 schreef Kptelmo het volgende:
Dat met die Shorts-list had ik ook al ontdekt. Ik zal (misschien vanavond) eens een lijst met Youtube links plaatsen.
voorproefje:
Le voyage dans la lune (1902)
Dit is de versie met engelstalig commentaar.
Zo zeg, da's handig.quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:50 schreef Superher0 het volgende:
.....
of nog beter: http://www.youtube.com/view_play_list?p=493950F6200C0EC6
Iemand met meer tijd voor handen dan ik!
Niet helemaal waar wat betreft die Russische films. Ik kan ze meestal wel vinden. Wel soms op wat obscuurdere manieren, dat weer wel.quote:Op woensdag 2 september 2009 22:05 schreef victorinox het volgende:
Nu maakt het mij bij deze film niet veel uit, ik kan hem toch wel een keer kijken.
Maar als je kijkt hoeveel (onbekende) films uit bijvoorbeeld India en Rusland in die lijstjes voorkomen, alleen maar omdat een 'paar' russen het een leuk filmpje vinden. Die films kan ik nooit van mijn leven ergens te zien krijgen.
Die staat er waarschijnlijk alleen maar in omdat iedereen denkt dat ze voor de vampieren stemmen. Net zoals die andere kortfilm die toevallig Arrested Development heette.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:28 schreef Superher0 het volgende:
Hmm, kan de short Twilight niet vinden. Vind alleen maar die simpele bagger romcom vampieren die glinsteren in het zonlicht shit. Je weet wel, die film met een hoog popcorn en breezer gehalte.
Iemand hem wel kunnen vinden? De short dan?
Geeft meteen aan dat die rating ook gewoon klote is. Je ziet dat best wel snel met nieuwe films die in de top 250 komen. Staan films in die mijn inziens daar niet in horen, denk aan Godfatherquote:Op donderdag 3 september 2009 22:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die staat er waarschijnlijk alleen maar in omdat iedereen denkt dat ze voor de vampieren stemmen. Net zoals die andere kortfilm die toevallig Arrested Development heette.
Vind je het niet terecht dat 12 stulyev (1971) op 1 staat?quote:Op maandag 7 september 2009 09:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die comedy top 50 van IMDb begint steeds ... euhm.... lachwekkender te worden.
Op zich heb ik weinig problemen met sporadisch aanwezige Russische, Indische en/of Turkse "hilariteit", maar het is ondertussen de helft van die lijst.quote:Op maandag 7 september 2009 09:45 schreef Mike het volgende:
[..]
Vind je het niet terecht dat 12 stulyev (1971) op 1 staat?
Ik vind die lijst wel lekker tegendraads met al die obscure stuff erin, maar die Rosenbaum-gast lijkt me wel een vervelend figuur.quote:Op maandag 7 september 2009 18:57 schreef Gorro het volgende:
Ik zag dat de Rosenbaum lijst inmiddels ook bij het overzicht van de lijsten staat. Wat blijft dat toch een snobistisch geheel...
Hmmm, het blijft een zorgenkindjequote:Op donderdag 10 september 2009 10:44 schreef Mike het volgende:
Er is weer een probleempje met de neigbors. Ik heb er nu opeens 23 waarvan de laatste drie bijna geen overeenkomsten met me hebben (very low). Ook is de recommendations lijst al bijna een week hetzelfde, wat ook wat verdacht is omdat-ie normaal elke dag wel wat veranderde.
Dat weet ik. Maar hetzelfde gebeurt bv ook bij Rosetta. Eén recommendation door één user heeft een enorme invloed.quote:Op zaterdag 12 september 2009 22:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoop Dreams is dan ook een aanrader, die heeft hier nog een tournament gewonnen.
Ja, daar is IMDB voor.quote:Op zondag 13 september 2009 14:03 schreef speedy_kevin het volgende:
Jammer dat je er alleen films kan aanvinken die in de toplijsten staan, had het actief gaan gebruiken als je gewoon alle (imdb) films kon verzamelen
Binnenkort volgt de FOK! Top 250.quote:Op zondag 13 september 2009 20:43 schreef Kptelmo het volgende:
Flinke update, maar ik mis de Fok! Top 100
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |