abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72162230
quote:
quote:
Kinderrechter beslist over gezag ouders zeilster
Uitgegeven: 24 augustus 2009 16:32
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2009 17:18
UTRECHT - De 13-jarige Laura Dekker is maandagmiddag bij de rechtbank in Utrecht waar de kinderrechter zich buigt over de vraag of haar ouders moeten worden beperkt in het ouderlijk gezag.

Het meisje wil in haar eentje de wereld rondzeilen. Haar ouders steunen het plan voor de twee jaar durende reis.

Laura ging samen met haar vader en advocaat naar binnen in de zittingszaal, waar de zaak achter gesloten deuren plaatsvindt.

De zaak is aangespannen door de Raad voor de Kinderbescherming. De kinderrechter spreekt maandag met Laura, haar ouders, medewerkers van de Raad voor de Kinderbescherming en mensen van Bureau Jeugdzorg.

Lessen

De zaak kwam aan het rollen toen een leerplichtambtenaar melding van de zaak maakte bij Bureau Jeugdzorg. De Raad voor de Kinderbescherming stelde daarna een onderzoek in.

Laura wil de reis juist nu maken omdat ze dan de jongste zeiler ooit is die rond de wereld reist. De zeiltocht zal twee jaar duren en Laura wil op 1 september vertrekken. Ze wil haar schoollessen volgen via internet en e-mail.

Gezinsvoogd

De kinderrechter moet bepalen of het ouderlijk gezag van de ouders van de 13-jarige zeilster wordt beperkt. In dat geval mogen de ouders van Laura niet langer alleen beslissingen nemen over het welzijn van hun kind, maar moeten zij dat doen in overleg met een gezinsvoogd.

Volgens een woordvoerder van de Raad voor de Kinderbescherming is het een unieke zaak. ''Het is een heel heftige maatregel waar nu over wordt beslist.''

De kinderrechter doet vrijdag om 10.00 in het openbaar uitspraak.
quote:
quote:
Laura Dekker gaat de wereld al rond

RIJSWIJK - De 13-jarige Laura Dekker moet de wereld nog rond in haar zeilboot, maar in de kranten gaat ze al de hele wereld over. Veel internationale media meldden dinsdag dat het meisje uit Wijk bij Duurstede alles op alles zet om haar reis te kunnen maken.

De Britse BBC blikt vooruit op de rechtszaak die Dekker heeft aangespannen. Een foto van de scholiere prijkt op de website. Ook in Australië is Dekker nieuws: ABC meldde dat welzijnswerkers de wereldreis van het meisje proberen te dwarsbomen.

Ook de Duitse kranten staan vol van de jonge zeilster: Die Welt, Der Spiegel en Die Zeit schrijven over de zaak. Verder volgen onder meer Spaanse, Poolse, Deense en Franse media het verhaal op de voet. Zelfs een krant in Ecuador heeft over de komende wereldreis een artikel geplaatst.
Bron: Telegraaf.nl
quote:
:Uitschrijving Laura opgeschort

UTRECHT - De uitschrijving van Laura Dekker uit Wijk bij Duurstede zal zeker niet voor vrijdag plaatsvinden. Dat heeft een woordvoerster van de gemeente dinsdag bekendgemaakt.

,,Als we twijfelen over de correctheid van een uitschrijving, stellen we een onderzoek in'', aldus de zegsvrouw. In principe kan een uitschrijving ter plekke aan de balie bij de gemeente worden afgehandeld, maar dat is in het geval van Laura niet gebeurd. ,,Iedereen probeert haar met man en macht hier te houden; dus het lijkt ons verstandig de uitspraak van de kinderrechter af te wachten.''

Laura is 13 jaar en wil in haar eentje de wereld rondzeilen. De Raad voor de Kinderbescherming spande een zaak bij de kinderrechter aan. De Kinderbescherming vindt het niet verantwoord dat Laura solo de wereld rondzeilt en wil dit voorkomen door het gezag van de ouders van Laura te beperken.
Bron: Ad.nl

Laura's eigen website, waarop de reis die ze gaat maken wordt bijgehouden:

[url] www.lauradekker.nl [/url]

[ Bericht 0% gewijzigd door nummer_zoveel op 26-08-2009 07:47:08 ]
pi_72162288
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:49 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Zolang het KNMI geen weeralarm afgeeft zal het wel wat meevallen. Daarnaast heeft een zeiler tegenwoordig de beschikking over geavanceerde weer en navigatieapparatuur en hoeft de sextant niet meer gebruikt te worden.

Of doel je op piraterij?
Het KNMI houdt zich niet bezig met weeralarmen voor de rest van de wereld.
Wat denk jij, dat een tropsche storm of een orkaan iets is wat bijna nooit voorkomt op deze aardbol?

En ik heb het over alle gevaren voor haar; het weer, piraterij, de gevaren als je in derdewereld landen aan wal gaat als dertienjarig (of dan veertienjarig meisje), de andere scheepvaart, vooral zeer grote boten die zo over Guppy heen kunnen varen en waar Laura continu op moet letten, slaapgebrek, het wekenlang alleen op zee dobberen (wat dat met je psyche doet) enz enz enz.
Ik vind een week op en neer varen naar de UK niet te vergelijken.
Eerst ook proberen een paar weken door Europa te varen ofzo. Alleen. Maar ja, dan kan ze het record niet meer breken, dan is ze te laat. En ze moet sowieso opschieten voor dat record. En of dat zo verstandig is in deze, haast.

Ik ben erg benieuwd hoe dit verder afloopt, of ze toestemming krijgt van de kinderrechter (dat denk ik niet) en of ze dan staatsburger van Nieuw-Zeeland wordt en toch die reis gaat maken.
Dan ben ik erg benieuwd of ze de reis gaat maken en het haar gaat lukken het record te breken, ik gun het haar van harte hoor, maar ik vind de risico's onverantwoord groot. En een volwassene moet dat zelf weten, maar zij is dan net 14. En wie is verantwoordelijk als er iets mis gaat?
pi_72162292
Deel 6 en nog steeds zou ik haar geven
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72162307
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 07:45 schreef vosss het volgende:
Vosss, jij bent ook pas 15 ofzo?
pi_72162311
Er is al een deel 6, in GC
[edit: hier
pi_72162330
Het is nou eenmaal een feit dat wanneer je dertien bent je hersens nog niet uitontwikkeld zijn. Pas op het einde van de pubertijd komt het vermogen volledig de gevolgen van je beslissingen in te zien. Dat is de reden van de grens dat je op 18 volwassen bent. Dat is de reden dat je als 13jarige niet met mannen van 40 mag neuken en dat is de reden waarom meisjes van dertien niet 2 jaar de wereld over kunnen.

Goede, weldoordachte keuzes maken, overal rekening mee houdend is essencieel als je een lange zeiltocht plant, en op je dertiende kan je dat niet. Punt.

Verder is zeilen nou eenmaal zwaar, en dat ze dat nu wil, wil niet zeggen dat ze er over een half jaar nog zo'n zin in heeft. Een periode van 2 jaar kan ze gewoon niet overzien.

Ik zou haar wel geven
En ik mag dan wel 31 zijn, maar hey, het is een verstandige meid, en het mag van haar ouders.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 07:57:13 #7
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_72162374
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 07:45 schreef vosss het volgende:
Ik wil wel een rondje met haar om de wereld zeilen
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 26 augustus 2009 @ 08:00:26 #8
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72162390
Ze gaat toch wel want Nederland kan toch geen ene fuck doen om haar tegen te houden. Goed voor haar, en we merken wel hoe het afloopt. MIsschien gaat ze dood, misschien houdt ze het na drie weken voor gezien. Dat is nog steeds geen enkele reden om mensen maar van dingen te weerhouden. Als ze de Himalaya had willen beklimmen had er geen haai naar gekraaid. Gezeur van anderen die zo nodig met het vingertje moeten wijzen altijd, bah. Bemoei je lekker met je eigen leven.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72162410
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:00 schreef ethiraseth het volgende:
Ze gaat toch wel want Nederland kan toch geen ene fuck doen om haar tegen te houden. Goed voor haar, en we merken wel hoe het afloopt. MIsschien gaat ze dood, misschien houdt ze het na drie weken voor gezien. Dat is nog steeds geen enkele reden om mensen maar van dingen te weerhouden. Als ze de Himalaya had willen beklimmen had er geen haai naar gekraaid. Gezeur van anderen die zo nodig met het vingertje moeten wijzen altijd, bah. Bemoei je lekker met je eigen leven.
Goed idee. Laten we gezellig spelen met het leven van een kind. Een interview met JP als het arme kind over een paar maanden dood is: Tja, we konden haar tegenhouden, maar we hadden haar liever dood dan met het vingertje te moeten wijzen.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 08:15:27 #10
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72162514
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:03 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Goed idee. Laten we gezellig spelen met het leven van een kind. Een interview met JP als het arme kind over een paar maanden dood is: Tja, we konden haar tegenhouden, maar we hadden haar liever dood dan met het vingertje te moeten wijzen.
En dit is dus die bemoeizuchte houding die nergens op slaat. Waarom zou ik of jij je verantwoordelijk moeten voelen vor haar acties? Als ze morgen onder een bus komt, zeg je dan ook dat ze maar niet naar school had moeten fietsen? Die noodzaak om elk gevaar te minimaliseren is tot op het ziekelijke af doorgedrongen in de maatschappij. Want oh jee, kinderen moeten ten alle tijden voor alles beschermd worden, want stel je toch eens voor dat er wat mee gebeurd. Sowieso, waar bemoei je je in hemelsnaam mee? Is het jouw kind? Nee? Hou dan je mond en ga lekker je eigen bange leventje leiden zonder die van haar te moeten verpesten zodat jij je moreel goed kan voelen. Want dat is dit alles: een manier voor mensen om met het vingertje te wijzen en zichzelf op de borst te slaan hoe goed ze zijn dat ze dit hebben kunnen verhinderen. Het gaat totaal niet om dat meisje, het gaat om jezelf goed voelen door iemand anders plezier te ontnemen, omdat je eigen leven een grote mislukking is.

Ze wil zelf de wereld om varen, de enige personen die er wat over te zeggen hebben, namelijk haar ouders, vinden dat ze er klaar voor is. Klaar, dat is de enige toestemming die ze nodig heeft. Dat gezeik van mensen die altijd maar over andere mensen moeten oordelen of ze dingen wel of niet mogen, bah. Ga lekker je eigen kinderen verpesten met je idiote beschermende optreden en laat haar lekker risico's nemen en de wereld over zeilen. Zij durft het tenminste, dat kan je van de meeste Nederlanders niet zeggen. Die schijten al in hun broek bij het zien van een allochtoon.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 08:21:41 #11
3542 Gia
User under construction
pi_72162581
Vinden de pro-Laura figuren het dan allemaal normaal dat een kind van 13 gewoon 2 jaar lang voor zichzelf moet kunnen zorgen?
Mogen meisjes van 13 dan ook al zelfstandig gaan wonen? Of alleen 2 jaar op trekvakantie door Spanje of Zuid-Amerika?

Het feit dat dit meisje verrekkes goed kan zeilen, wil nog niet zeggen dat ze ook, als een volwassene, voor zichzelf kan zorgen. Ik vind dat simpelweg te jong.
pi_72162586
Jij hebt duidelijk geen enkel verstand van zeilen. Voor een volwassen man is er al een groot risico dat hij niet meer terug komt. Een lief klein meisje geef ik 50/50 kans. En dan ben ik optimistisch.
Normaal ben ik ook niet van het betuttelen, maar op een reis waar zoveel risico's aan verbonden zijn, kan je niets anders doen dan het verbieden. Soms moet je mensen nou eenmaal tegen zichzelf beschermen.
pi_72162785
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:21 schreef Gia het volgende:
Het feit dat dit meisje verrekkes goed kan zeilen, wil nog niet zeggen dat ze ook, als een volwassene, voor zichzelf kan zorgen. Ik vind dat simpelweg te jong.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72162867
quote:
Zo begint haar nieuwe avontuur, dat volop in voorbereiding is. Er zijn er meer die op het record jagen, dus snelheid is geboden. Guppy en Laura willen zo snel mogelijk weg. Net als eerder in Friesland en later in Engeland is niet iedereen het daar mee eens. Laura trekt zich daar niets van aan: “Mensen zijn ook niets meer gewend tegenwoordig
Aldus een 13 jarig wicht

Heel die site, en die opzet, haar pa smult al van de aandacht.
quote:
Hee Lau! Laat je niet gek maken, de mensen die er tegen zijn balen er heel erg van dat zij níet die tienerdroom hebben laten uitkomen. Maar er is 1 ding dat ze vergeten: dromen zijn, net als de zee; grenzeloos. Je kan het!
Sinds wanneer is de zee grenzeloos?
Mr. Prolapse 2009
pi_72162901
quote:
Vinden de pro-Laura figuren het dan allemaal normaal dat een kind van 13 gewoon 2 jaar lang voor zichzelf moet kunnen zorgen?
Mogen meisjes van 13 dan ook al zelfstandig gaan wonen? Of alleen 2 jaar op trekvakantie door Spanje of Zuid-Amerika?
Deze vraag had je al gesteld. Vergeten? Misschien moet je wel tegen jezelf in bescherming genomen worden.
quote:
Het feit dat iemand volwassen is wil ook niet automatisch zeggen dat ie voor zichzelf kan zorgen. Als een jongere dat wel kan wie ben jij dan om hem tegen te houden. Nu ja jij? Je verschuilt je natuurlijk achter een enorme bureaucratie gesteund door een sterke politiemacht.
pi_72162909
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:48 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Aldus een 13 jarig wicht

Ook leuk dat er alleen maar positieve items in het gastenboek staan. Geloofwaardig tot en met

Daar maak ik me ook zorgen om. Is het Laura die dat wil, of haar vader. Als ik haar af en toe hoor praten, hoor ik zinnen die zo vaak tegen haar gezegd zijn dat ze ze gaat herhalen. Zoals die in de quote.
pi_72162920
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:51 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Daar maak ik me ook zorgen om. Is het Laura die dat wil, of haar vader. Als ik haar af en toe hoor praten, hoor ik zinnen die zo vaak tegen haar gezegd zijn dat ze ze gaat herhalen. Zoals die in de quote.
"Dat smaakt naar meer"
Mr. Prolapse 2009
pi_72163015
Flauw dat alleen de positieve reacties in het gastenboek blijven staan. Iemand die het gastenboek scheldend volkalkt kan ik me wat bij voorstellen, maar iemand die netjes formuleert waarom ie het er niet mee eens is moet kunnen blijven staan.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:07:50 #19
798 voyeur
bemoeit zich
pi_72163180
Dit is blijkbaar haar voorgangster en die ziet er al een stuk volwasenner uit:
Here we are now, entertain us.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:09:06 #20
798 voyeur
bemoeit zich
pi_72163201
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:52 schreef Dragorius het volgende:

[..]

"Dat smaakt naar meer"
Voor je het weet is ze de jongste aanwinst van een Somalisch stamhoofd
pi_72163220
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:07 schreef voyeur het volgende:
Dit is blijkbaar haar voorgangster en die ziet er al een stuk volwasenner uit: [ afbeelding ]
Ook die zou ik doen
pi_72163323
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:15 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En dit is dus die bemoeizuchte houding die nergens op slaat. Waarom zou ik of jij je verantwoordelijk moeten voelen vor haar acties? Als ze morgen onder een bus komt, zeg je dan ook dat ze maar niet naar school had moeten fietsen? Die noodzaak om elk gevaar te minimaliseren is tot op het ziekelijke af doorgedrongen in de maatschappij. Want oh jee, kinderen moeten ten alle tijden voor alles beschermd worden, want stel je toch eens voor dat er wat mee gebeurd. Sowieso, waar bemoei je je in hemelsnaam mee? Is het jouw kind? Nee? Hou dan je mond en ga lekker je eigen bange leventje leiden zonder die van haar te moeten verpesten zodat jij je moreel goed kan voelen. Want dat is dit alles: een manier voor mensen om met het vingertje te wijzen en zichzelf op de borst te slaan hoe goed ze zijn dat ze dit hebben kunnen verhinderen. Het gaat totaal niet om dat meisje, het gaat om jezelf goed voelen door iemand anders plezier te ontnemen, omdat je eigen leven een grote mislukking is.

Ze wil zelf de wereld om varen, de enige personen die er wat over te zeggen hebben, namelijk haar ouders, vinden dat ze er klaar voor is. Klaar, dat is de enige toestemming die ze nodig heeft. Dat gezeik van mensen die altijd maar over andere mensen moeten oordelen of ze dingen wel of niet mogen, bah. Ga lekker je eigen kinderen verpesten met je idiote beschermende optreden en laat haar lekker risico's nemen en de wereld over zeilen. Zij durft het tenminste, dat kan je van de meeste Nederlanders niet zeggen. Die schijten al in hun broek bij het zien van een allochtoon.
Ondanks de laatste zin vind ik dit relaas wel heel erg rechts klinken.

Over de bevoogding van de overheid in zijn algemeenheid vind ik het opmerkelijk dat in de zaken van het Maasmeisje en Rowena Rikkers de hulpverlening hopeloos faalt en in dit geval wel erg alert reageert.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_72163354
-edit- nutteloos

[ Bericht 95% gewijzigd door paddy op 26-08-2009 09:41:10 ]
pi_72163366
Als ze wil waarom bemoeit iedereen er zich mee.
pi_72163367
Laat mensen toch eens zelf verantwoordelijkheid voor zijn of haar leven nemen.

(en uiteraard ook niet achteraf komen huilen als ze in 4 stukken op de bodem van de atlantische oceaan terecht komt)

Helemaal eens met ethiraseth dus.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_72163383
quote:
Het punt is dat ze dat wél kan
pi_72163467
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:21 schreef UncleErnie het volgende:
Jij hebt duidelijk geen enkel verstand van zeilen. Voor een volwassen man is er al een groot risico dat hij niet meer terug komt. Een lief klein meisje geef ik 50/50 kans. En dan ben ik optimistisch.
Normaal ben ik ook niet van het betuttelen, maar op een reis waar zoveel risico's aan verbonden zijn, kan je niets anders doen dan het verbieden. Soms moet je mensen nou eenmaal tegen zichzelf beschermen.
Een ervaren zeiler van 42 slaat overboord met zwaar weer.bron

Kan me dus niet voorstellen dat een 13-jarige in haar eentje de boot de baas kan. Ik zou (mocht ze verzekerd zijn) als verzekeraar die gok niet nemen met zo'n risico.
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Flauw dat alleen de positieve reacties in het gastenboek blijven staan. Iemand die het gastenboek scheldend volkalkt kan ik me wat bij voorstellen, maar iemand die netjes formuleert waarom ie het er niet mee eens is moet kunnen blijven staan.
Mja, ik denk dat je de negatieve reacties gewoon kan verwijderen.

Vraag mij trouwens wel af hoe ze vaart. Vaart ze lange stukken over zee? Reizen de ouders/begeleiders naar elk land waar ze aankomt? Ik ben niet zo thuis in zeilen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_72163519
Godverdomme, het alternatief is dat ze elke weekend in het donker naar één of andere ranzige kroeg/feestpaleis fietst waarbij ze het risico loopt in een donker steegje verkracht te worden, of compleet laveloos van de breezers in een greppel te belanden. Dát is allemaal wel acceptabel want dat doet de meute ook? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_72163590
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:24 schreef paddy het volgende:

Vraag mij trouwens wel af hoe ze vaart. Vaart ze lange stukken over zee? Reizen de ouders/begeleiders naar elk land waar ze aankomt? Ik ben niet zo thuis in zeilen.
Zoiets ongeveer:

Dit is de route van het andere meisje (16 jaar) waarvan een aantal berichten hierboven een foto is geplaatst.
pi_72163671
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:28 schreef Jarno het volgende:
Godverdomme, het alternatief is dat ze elke weekend in het donker naar één of andere ranzige kroeg/feestpaleis fietst waarbij ze het risico loopt in een donker steegje verkracht te worden, of compleet laveloos van de breezers in een greppel te belanden. Dát is allemaal wel acceptabel want dat doet de meute ook? .
Nee... dat vind ik net zo onacceptabel als dit. (Van het weekend ook weer, ik heb er een grafhekel aan dat 12jarige knulletjes en grietjes volledig opgefokt en verzopen ronddwazen.)

Ze is 13... der-tien. Zeilen zal ze best kunnen, maar we laten een 13-jarige toch niet voor zichzelf zorgen? Zonder ouders of familie. Kom op zeg...
pi_72163679
Ze willen ook ieders leven gaan beheersen hier op deze klote planeet.
pi_72163762
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:37 schreef jack4ya het volgende:

Ze is 13... der-tien. Zeilen zal ze best kunnen, maar we laten een 13-jarige toch niet voor zichzelf zorgen?
Want jij weet hoe ze is opgevoed en hoe ze in het leven staat? Biologisch gezien is het vrij maf dat wij kinderen tot hun 18e als onbekwaam beschouwen hoor. Kinderen die (noodgedwongen) voor zichzelf moeten zorgen brengen het er vaak verbazingwekkend goed vanaf, puur vanuit het overleven beschouwd dan.

En dan nog. De enige die met haar keuze moeten leven zijn haar ouders, en zichzelf. Waarom willen we allemaal zo graag ingrijpen in iemand anders leven? .
pi_72163823
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:37 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Nee... dat vind ik net zo onacceptabel als dit. (Van het weekend ook weer, ik heb er een grafhekel aan dat 12jarige knulletjes en grietjes volledig opgefokt en verzopen ronddwazen.)

Ze is 13... der-tien. Zeilen zal ze best kunnen, maar we laten een 13-jarige toch niet voor zichzelf zorgen? Zonder ouders of familie. Kom op zeg...
Fietsen naar school is gevaarlijker
pi_72163845
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:46 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nee
Echt niet in de verste verte. Jij weet duidelijk niet waar je over praat
pi_72163847
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Zoiets ongeveer:
[ afbeelding ]

Dit is de route van het andere meisje (16 jaar) waarvan een aantal berichten hierboven een foto is geplaatst.
Dank je

Dat is een best stuk over zee

Ze mag van mij hoor, al snap ik ook heel goed de reacties van users die het belachelijk vinden dat de ouders dit goedkeuren.

Denk dat die aandacht van de pers haar alleen goed uitkomt.

Hoop alleen dat de verzekering van deze beslissing niet de dupe gaat worden. Leg die verantwoording dan ook maar lekker bij de ouders neer.

En ja, je mag als ouder gewoon janken van mij mocht ze het niet overleven, maar medelijden met de ouders zal ik denk ik niet hebben.

Haalt ze het wel? Leuk voor haar.

Maar kan iemand vinden of de ouders/begeleiders haar gaan opvangen in de plaatsen waar ze gaat aanmeren? Dit lijkt me toch een minimaal qua begeleiding?

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 26-08-2009 09:53:14 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_72163848
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar geen antwoord gekregen. Wordt dit meisje ook opgevangen door bekenden als ze aan land gaat of moet ze het daar ook in haar eentje zien te redden?
pi_72163880
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:46 schreef Chadi het volgende:

[..]

Fiets je zo gevaarlijk dan?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:50:47 #38
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72163923
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:48 schreef paddy het volgende:

[..]

De gemiddelde volwassen (en dus blijkbaar automatisch zeer verstandige en verantwoordelijke) automobilist rijdt vrij gevaarlijk.
pi_72163932
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:21 schreef UncleErnie het volgende:

Er zijn genoeg volwassen solo-zeilers overleden. En mevrouw de 13-jarige gaat het gemakkelijk lukken?
pi_72163959
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:51 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Er zijn genoeg volwassen solo-zeilers overleden. En mevrouw de 13-jarige gaat het gemakkelijk lukken?
Nou, dan gaat ze dood. Kut voor haar, kut voor haar ouders, maar ze kunnen niet roepen dat ze niet gewaarschuwd zijn.
pi_72163969
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De gemiddelde volwassen (en dus blijkbaar automatisch zeer verstandige en verantwoordelijke) automobilist rijdt vrij gevaarlijk.
En dan nog is gevaarlijk rijden veiliger dan veilig zeilen
pi_72164013
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:48 schreef paddy het volgende:

[..]

nee maar om aan te geven dat je in het verkeer sneller de pijp uitgaat dan van zo'n zeiltripje. Ze is niet constant aan het zeilen maar gaat van haven naar haven en stopt tig keer. Sommige doen hier alsof ze in zee gedropt wordt zonder enige steun of zo.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:56:53 #43
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72164038
quote:
Dit is blijkbaar haar voorgangster en die ziet er al een stuk volwasenner uit: [ afbeelding ]
pi_72164043
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou, dan gaat ze dood. Kut voor haar, kut voor haar ouders, maar ze kunnen niet roepen dat ze niet gewaarschuwd zijn.
Inderdaad het is de eigen verantwoordelijkheid.
pi_72164065
Van mij mag ze maar ik snap eigenlijk niet waarom ze niet nog even 3 of 4 jaar kan wachten?

En als ze dan straks gezellig gegangbangd wordt door een groep Somalische piraten, dan geen geouwehoer en gehuil maar gewoon genieten.
En als een haai haar als ontbijt wil, geen minuut stilte, geen kamervragen, geen media-aandacht.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:58:35 #46
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72164072
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:51 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Misschien niet. Is ze tenminste wel stijlvol ten onder gegaan.
pi_72164110
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Zoiets ongeveer:
[ afbeelding ]

Dat is dus niet de route die zij neemt, zij gaat niet langs de kaap .. zij neemt de makkelijke passaat route, vanaf de canarische eilanden naar de cariben en dan door het Panama-kanaal staat op haar site
pleased to meet you
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:00:56 #48
67205 Colplay
How you doin??
pi_72164126
Wat een bemoeizucht hebben we toch weer. Niemand kent dat meisje en weet hoe ze is, maar toch weten we precies wat ze wel of niet kan. Als haar ouders de overtuiging hebben als ervaren zeilers dat ze dit kan, dan moeten we daar maar op vertrouwen.

Ik zou het zelf of mijn kinderen nooit laten doen, maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is of dat het onverantwoord is.

En van de Kinderbescherming is helemaal compleet belachelijk dat die ineens reageren. Nu hebben ze de kans om eens lekker op het gevoel van de bevolking in te spelen en zijn ze ineens er heel snel bij en willen ze de ouders gedeeltelijk uit de macht ontzetten. Maar er zijn duizenden kinderen in Nederland die mishandeld worden door hun ouders, laat ze daar nu eens eerst tegen optreden. De voorbeelden van waar het fout gaat zijn al bekend. En in die zaken kan de Kinderbescherming een kind echt helpen, nu doen ze alleen maar iets om een kind iets te verbieden wat ze zelf graag wil. Lijkt me niet de juiste prioriteit.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:02:30 #49
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72164163
Mja, de kinderbescherming, wat een hypocriete kutbende is dat toch. Nu er publiciteit te halen valt zijn ze er als de kippen bij.
pi_72164183
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar geen antwoord gekregen. Wordt dit meisje ook opgevangen door bekenden als ze aan land gaat of moet ze het daar ook in haar eentje zien te redden?
Ja, zij wordt opgevangen .. de kennis van de familie had het bij Knevel er over dat zij grotendeels zelfs in een soort floot zeilt, zij neemt de sightseeing route en die wordt druk bevaren
pleased to meet you
pi_72164257
quote:

[..]

Over het algemeen zijn mensen van 42 een stuk trager in hun reacties dan een jonkie .. heeft ook met leeftijd te maken
pleased to meet you
pi_72164270
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is dus niet de route die zij neemt
Ja, dat zei ik.
pi_72164285
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:06 schreef moussie het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn mensen van 42 een stuk trager in hun reacties dan een jonkie .. heeft ook met leeftijd te maken
Met zeilen heb je bij mij weten ook kracht nodig, en je leest over het woord ervaren heen denk ik.
pi_72164303
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:56 schreef Chadi het volgende:

[..]
Sommige doen hier alsof ze in zee gedropt wordt zonder enige steun of zo.
Precies dat kan ik nergens terug vinden. Wat voor steun?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:12:19 #55
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_72164385
Laura!
pi_72164408
Mooie column van Evelien Tonkens vandaag in de Volkskrant hierover. Kan hem alleen online zo snel niet vinden.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:15:25 #57
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72164442
Ik volg dit nu zo'n 3 topics lang, en het is fantastisch hoe de voorstanders hier met bezwaren omgaan. Eigenlijk kunnen de voor-argumenten in twee categorieen worden onderscheiden.

De eerste is dat het hier om een wonderkind gaat, die kan zeilen als de beste, intelligent genoeg is om achterstanden in te halen, ontwikkeld genoeg is om twee jaar sociale contacten mis te lopen, geen last heeft van eenzaamheid en beter tegen stress bestand dan menig volwassene.

De tweede is dat dit meisje de regels tart. Punt. Dat enkele feit is voor sommigen hier al genoeg om een stijve piemel danwel clit te krijgen... Argumenten worden door deze mensen dan ook simpel verworpen, door tegenstanders uit te maken voor bemoeizuchtige regelneukers.
pi_72164456
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:00 schreef Colplay het volgende:
Wat een bemoeizucht hebben we toch weer. Niemand kent dat meisje en weet hoe ze is, maar toch weten we precies wat ze wel of niet kan. Als haar ouders de overtuiging hebben als ervaren zeilers dat ze dit kan, dan moeten we daar maar op vertrouwen.
Geen behoefte om haar tegen te houden, maar kan me de reacties hier ook voorstellen.

Ik denk meer in de vorm van mensen die geld moeten uitkeren voor haar en die boot mocht ze het niet halen. Die kans is nl wel aardig aanwezig (wanneer ik dat fragiele poppetje zie) . Een fietser gaat bijvoorbeeld niet bewust midden op de snelweg fietsen. (tenminste normaal gesproken niet )

Maar hoe zit het met de begeleiding onderweg bij aanmeren? Dat vind ik redelijk ook interessant dus. Kan ik nergens weer vinden.
pi_72164506
quote:
Voorgangster? Die meid is nog niet vertrokken hoor en die doet een ander record .. non stop en zonder hulp, een totaal ander verhaal dan op je gemak, met hulp en met tussenstops de sightseeing route van Laura
pleased to meet you
pi_72164524
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:09 schreef paddy het volgende:

[..]

Precies dat kan ik nergens terug vinden. Wat voor steun?
Even de uitzending van Knevel terugkijken van eergisteren
pleased to meet you
pi_72164544
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja, zij wordt opgevangen .. de kennis van de familie had het bij Knevel er over dat zij grotendeels zelfs in een soort floot zeilt, zij neemt de sightseeing route en die wordt druk bevaren
Als dat zo is vind ik het écht een huilieverhaal eerste klas. Laat dat kind lekker, tenminste één grijze kloon in de massa minder. Mensen die braaf naar school gaan, een domme kutbaan genieten en doodgaan hebben we genoeg in Nederland.
pi_72164578
Of ze nu capabel is of niet, het is van den gekke dat mensen die het land moeten besturen hier tijd en energie in gaan steken. Is dat waar we naar toe willen, dat bestuurders zich over individuen gaan uitlaten en dat we iedereen die z'n kop boven het maaiveld durft uit te steken maar direct afgehakt moet worden en aan het handje meegevoerd moet worden door de boze grote mensen wereld heen?

Laat de beslissing nou maar bij het individu, op voorwaarde dat er achteraf van die kant geen gezeik komt mochten er dingen anders lopen dan op voorhand gepland.
pi_72164594
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:08 schreef paddy het volgende:

[..]

Met zeilen heb je bij mij weten ook kracht nodig, en je leest over het woord ervaren heen denk ik.
Op die boot van haar valt het wel mee met de kracht die je moet zetten ..
wat ervaring aangaat, vergeet niet dat die meid al vanaf haar zesde alleen zit te zeilen, ze is op een boot opgegroeid, het is haar bij wijze van spreken met de paplepel ingegeven
pleased to meet you
pi_72164612
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:21 schreef Coelho het volgende:

en aan het handje meegevoerd moet worden door de boze grote mensen wereld heen?
Dit zijn dezelfde mensen die een stijfje krijgen van ARBO diensten, welstandcommissies, cameratoezich en ID plicht vrees ik. 't Is een trend.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:24:05 #65
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72164651
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:21 schreef Coelho het volgende:
Of ze nu capabel is of niet, het is van den gekke dat mensen die het land moeten besturen hier tijd en energie in gaan steken. Is dat waar we naar toe willen, dat bestuurders zich over individuen gaan uitlaten en dat we iedereen die z'n kop boven het maaiveld durft uit te steken maar direct afgehakt moet worden en aan het handje meegevoerd moet worden door de boze grote mensen wereld heen?

Laat de beslissing nou maar bij het individu, op voorwaarde dat er achteraf van die kant geen gezeik komt mochten er dingen anders lopen dan op voorhand gepland.
Uhh ja, de Kinderbescherming houdt zich altijd met individuen bezig. Dat is gewoon hun werk. En daarbij hoort dat je soms ingrijpt als je denkt dat het kind gevaar loopt.

Of dat gevaar er is zal vrijdag blijken. Ik verwacht van wel.
pi_72164662
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:22 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dit zijn dezelfde mensen die een stijfje krijgen van ARBO diensten, welstandcommissies, cameratoezich en ID plicht vrees ik. 't Is een trend.
Ik ben bang van niet. Dit zijn juist de mensen die normaal altijd zeiken op de bemoeienis van de overheid.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:25:21 #67
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72164696
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Op die boot van haar valt het wel mee met de kracht die je moet zetten ..
wat ervaring aangaat, vergeet niet dat die meid al vanaf haar zesde alleen zit te zeilen, ze is op een boot opgegroeid, het is haar bij wijze van spreken met de paplepel ingegeven
Met mensen ja. En ze heeft geloof ik ook 6 weken solo gezeild. Vind je dat nu echt een goede graadmeter voor de vraag of een 13-jarige het aankan om op volle zee twee jaar in haar eentje op een boot te zitten?
pi_72164701
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:06 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat een indrukwekkende argumentatie.. Je hebt er overduidelijk verstand van en nu ben ik helemaal een voorstander van die stunt van dat meisje..

Ik dacht trouwens dat dit topic verderging in GC..
13-jarige zeilster wil alleen de wereld rond deel 6
pi_72164787
Dit gaat tegen veel regels in. Als ze dit gaan toestaan, dan is het hek van de dam.

Ik hoop dus dat ze het toestaan. Lijkt me mooi om te zien wat er dan gebeurt, aangezien de leerplicht dan niet meer van kracht is. Of wat er gebeurt als het meisje verongelukt, welke linkse D66-koppen er dan gaan rollen.
pi_72164794
Het maakt voor de rest ook geen donder uit, over een week of 3-4 is het gross van het klootjesvolk haar al vergeten, mocht ze toestemming krijgen.
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 10:30:02 #71
137949 Disana
pi_72164804
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:15 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik volg dit nu zo'n 3 topics lang, en het is fantastisch hoe de voorstanders hier met bezwaren omgaan. Eigenlijk kunnen de voor-argumenten in twee categorieen worden onderscheiden.

De eerste is dat het hier om een wonderkind gaat, die kan zeilen als de beste, intelligent genoeg is om achterstanden in te halen, ontwikkeld genoeg is om twee jaar sociale contacten mis te lopen, geen last heeft van eenzaamheid en beter tegen stress bestand dan menig volwassene.
Ik zie daar voornamelijk projectie in van mensen die zelf misschien niet alles hebben gedaan wat ze hadden gewild. Sommige mensen zie ik zelfs voor Laura denken, die hebben een soort inlevingsvermogen dat bijna eng is.

Mij kan het eigenlijk weinig schelen of ze gaat of niet (ik vind het nog steeds komkommernieuws). Maar een wonderkind is het niet en er is geen man overboord als ze het later maar eens in haar vrije tijd moet doen.
pi_72164960
quote:

[..]

pretroute, gemotoriseerde zeilboot, etappes, varen in een 'floot'.. In welk opzicht is dit nog een 'solo-zeiltocht'?
Bovendien: Als het haar zo gemakkelijk wordt gemaakt, dan is daarmee het bewijs geleverd dat het idd. te gevaarlijk en te stresserend is voor een opgroeiend meisje.
En het speciale ontgaat me dan ook.. Waarom zou ze voor een vakantie van 2 jaar boven de wet gesteld moeten worden?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:37:04 #73
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_72164979
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:10 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Ook die zou ik doen
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:39:05 #74
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72165031
Ik vind dit een moeilijke kwestie. Aan de ene kant denk ik WTF gaat een 13-jarige alleen de zee op met alle gevaren die zich kunnen voordoen. Dit kind moet wel een superkind zijn, want ik ken geen enkele 13-jarige van wie ik zou zeggen, ga maar meisje, of jongen.
Aan de andere kant denk ik, als het kind zo zeurt en pa, ma, vrienden, advocaat e.a. vinden dat ze het wel kan, dan moet ze na de waarschuwingen gaan als ze blijft volharden.
Gebeurt er toch iets, dan al die mensen oppakken.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 10:39:55 #75
137949 Disana
pi_72165047
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

pretroute, gemotoriseerde zeilboot, etappes, varen in een 'floot'.. In welk opzicht is dit nog een 'solo-zeiltocht'?
Bovendien: Als het haar zo gemakkelijk wordt gemaakt, dan is daarmee het bewijs geleverd dat het idd. te gevaarlijk en te stresserend is voor een opgroeiend meisje.
En het speciale ontgaat me dan ook.. Waarom zou ze voor een vakantie van 2 jaar boven de wet gesteld moeten worden?
Als het echt zo zal gaan is het dus niets bijzonders en zie ik ook niet in waarom ze dat nu moet doen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:40:04 #76
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72165051
By the way, ik vind het een onsympathiek kind, zo mijn eerste indruk.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:41:33 #77
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72165086
quote:

[..]

Wat mij betreft dient ze zich gewoon aan de leerplicht te houden, moeten andere kinderen ook. Klaar. Als ze dit wil doen, wacht ze maar tot ze niet meer leerplichtig is.
pi_72165238
quote:

[..]

Het heet de pret-route omdat je grotendeels voor de winden uitzeilt, het is gewoon de gemakkelijkste route, een motor moet je hebben, in etappes zeilen doet iedereen alleen zijn bij haar de pauzes wat langer omdat zij niet voor de 'non stop geen hulp' record gaat, en die route is druk bevaren, dus om te stellen dat zij constant moederziel alleen in het midden van nergens zit te dobberen is gewoon overdreven ..

Ik vermoed dat die 16-jarige meid net als Laura bij de gevaarlijke punten ondersteuning krijgt van mensen die met haar opzeilen tot ze het gevaar achter zich heeft gelaten en weer in open water is, niet helpen natuurlijk, want dat zou haar record onmogelijk maken, maar wel een oogje in het zeil houden mocht het nodig zijn.
pleased to meet you
pi_72165290
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:40 schreef ThunderBitch het volgende:
By the way, ik vind het een onsympathiek kind, zo mijn eerste indruk.
Ze komt op mij over als een eenling, iemand die liever in haar eentje over het water zwerft dan met een groep in een of andere keet aan het coma-zuipen te gaan
pleased to meet you
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 10:52:59 #80
137949 Disana
pi_72165365
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:50 schreef moussie het volgende:

[..]

Ze komt op mij over als een eenling, iemand die liever in haar eentje over het water zwerft dan met een groep in een of andere keet aan het coma-zuipen te gaan
Je weet het vaak zo mooi te zeggen maar het is natuurlijk opnieuw projectie Waarom is het alternatief comazuipen in een keet. Het gros van de jongeren gaat gewoon naar school en put zich niet uit in excessen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:55:42 #81
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72165429
quote:

[..]

Dat zou best zo kunnen zijn, maar het gaat haar meer om het record dat ze behalen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:55:45 #82
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72165430
quote:

[..]

Aah daar hebben we het comazuipen weer

Denk niet wit, denk niet zwart. Denk niet zwart-wiiittt
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 10:56:36 #83
137949 Disana
pi_72165454
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:55 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Dat zou best zo kunnen zijn, maar het gaat haar meer om het record dat ze behalen.
Ja, want daarom wil ze het nu doen en niet over een paar jaar.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:59:16 #84
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_72165522
quote:

[..]

Waarom kom je iedere keer met van die radicale voorbeelden, is je eigen jeugd zo verrot geweest dat je dat moet projecteren op ieder 13 jarig kind als zijnde een logisch causaal verband tussen tiener zijn en in een keet je in een coma zuipen?

Werkelijk, ik zou toch wat meer verstand verwachten.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:00:13 #85
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72165547
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, want daarom wil ze het nu doen en niet over een paar jaar.
Klopt, maar een probleem is sowieso de leerplicht, dus het kan niet, daar moet ze zich er bij neerleggen.
Nog los van het feit dat het gevaarlijk kan zijn. Ik heb geen verstand van zeilen, dus ik onderschat haar vast, maar de beelden die ik gezien heb van anderen, stellen mij niet gerust.
Lijkt me ergens wel een beetje een verwend kind.
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 11:02:56 #86
137949 Disana
pi_72165623
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:00 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Klopt, maar een probleem is sowieso de leerplicht, dus het kan niet, daar moet ze zich er bij neerleggen.
Nog los van het feit dat het gevaarlijk kan zijn. Ik heb geen verstand van zeilen, dus ik onderschat haar vast, maar de beelden die ik gezien heb van anderen, stellen mij niet gerust.
Lijkt me ergens wel een beetje een verwend kind.
Papa zal daar wel een rol in spelen.

Het stelt niet zoveel voor als ze in een vloot vaart en dan ook nog de gemakkelijkste route neemt. Dus ik zie absoluut niet in waarom ze dat nu moet doen. Laat haar inderdaad eerst haar school maar eens afmaken.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:04:05 #87
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72165653
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Het stelt niet zoveel voor als ze in een vloot vaart en dan ook nog de gemakkelijkste route neemt. Dus ik zie absoluut niet in waarom ze dat nu moet doen. Laat haar inderdaad eerst haar school maar eens afmaken.
Precies.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:05:04 #88
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_72165677
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Nope, ik weet wel wat het is om een droom en het talent ervoor te hebben en het algeheel gaat niet door omdat je ouders het maar onzin vinden .. en wat dat met je groei doet, emotioneel, sociaal etc etc
Ik ben wel benieuwd welke droom aan barrels ging en wat dat met jou gedaan heeft dan.
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:05:58 #89
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72165707
quote:

Een obscuur record is daar blijkbaar genoeg aanleiding toe.

Nou wil ik ook niet te zuur doen, ik juich het alleen maar toe als kinderen voor 100 procent een droom najagen. Dat is alleen maar mooi natuurlijk. Maar in dit geval vind ik de risico's en gevaren absoluut niet opwegen tegen de beloning, een record in het Guinness Book of Records...
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:13:56 #91
256436 Whiskey_Tango
pi_72165936
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:07 schreef hermanberghuis het volgende:
Jessica Watson: http://www.thedaily.com.a(...)epares-solo-attempt/

en nog een iemand die de uitdaging wil doen: http://www.latimes.com/sp(...)ug19,0,3308989.story

D'r is blijkbaar nog een hele 'markt' voor dit soort idioten. Hoewel ik moet zeggen dat die meiden al wat ouder zijn, en ik daar wat minder problemen mee heb dan een 13 jarige.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_72165988
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Je weet het vaak zo mooi te zeggen maar het is natuurlijk opnieuw projectie Waarom is het alternatief comazuipen in een keet. Het gros van de jongeren gaat gewoon naar school en put zich niet uit in excessen.
Net zoals dat 'moederziel alleen dobberen in het midden van nergens' projectie is, je eigen angsten projecteren op dat kind .. dat er mensen bestaan die daar niet bang voor zijn, die dat zelfs zelf opzoeken (zoals zij dus al herhaaldelijk heeft gedaan) telt blijkbaar niet, een mens van 13 moet zo en zo zijn en niet anders. Die moet gezellig naar school, gezellig naar de sportclub, gezellig chatten etc etc ..
pleased to meet you
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:16:36 #93
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72166010
quote:

[..]

Alsof die school zo belangrijk is. Dat kan daarna ook nog. School is voor haar en haar ouders nu wat minder belangrijk. Moet ze zelf weten. School kan je altijd nog inhalen. Het is niet meer dan het omdraaien van de volgorde, maar dat gaat tegen de gevestigde orde in dus dat moet meteen worden ingedamt, want oh oh oh, dat kan niet hoor. Dan raken andere Nederlanders van slag.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:17:02 #94
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72166019
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

D'r is blijkbaar nog een hele 'markt' voor dit soort idioten. Hoewel ik moet zeggen dat die meiden al wat ouder zijn, en ik daar wat minder problemen mee heb dan een 13 jarige.
Wilde ik net zeggen, ik vind het bij 16- of 17-jarigen al een ander verhaal...
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 11:17:20 #95
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72166026
Deel 6? Hebben jullie niets beters te doen dan je bemoeien met het leven van eoa. tienertje dat op avontuur wil?
Carpe Libertatem
pi_72166029
quote:

[..]

Waarbij je je dus blind staart op de leeftijd ipv de ervaring, de gekozen routes ed ..
pleased to meet you
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 11:18:07 #97
137949 Disana
pi_72166050
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Net zoals dat 'moederziel alleen dobberen in het midden van nergens' projectie is, je eigen angsten projecteren op dat kind .. dat er mensen bestaan die daar niet bang voor zijn, die dat zelfs zelf opzoeken (zoals zij dus al herhaaldelijk heeft gedaan) telt blijkbaar niet, een mens van 13 moet zo en zo zijn en niet anders. Die moet gezellig naar school, gezellig naar de sportclub, gezellig chatten etc etc ..
Ik zie toch vooral jou heftig projecteren hoor, met die zuipkeet versus een avontuur op zee.
pi_72166067
quote:

[..]

Abby Sunderland, sister of Zac Sunderland: "I've been wanting to do this since I was 13, and when I was 13 there was nobody doing this," she told the Associated Press. "So it's kind of like right as I'm about to finally get to do it, all these other kids start popping up doing it."

en ook Jessica Watson vond men te jong: http://www.thedaily.com.a(...)too-young-sail-solo/
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:19:46 #99
256436 Whiskey_Tango
pi_72166092
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:17 schreef moussie het volgende:

[..]

Waarbij je je dus blind staart op de leeftijd ipv de ervaring, de gekozen routes ed ..
Lees die artikelen en kom dan maar weer terug.
- W. Churchill
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:20:02 #100
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72166097
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:17 schreef Boze_Appel het volgende:
Deel 6? Hebben jullie niets beters te doen dan je bemoeien met het leven van eoa. tienertje dat op avontuur wil?
Iemand moet toch om DE KINDEREN denken.
pi_72166170
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:17 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wilde ik net zeggen, ik vind het bij 16- of 17-jarigen al een ander verhaal...
Die nemen de kaap-route en gaan voor non stop en geen hulp, dus zo snel mogelijk de wereld rond .. de gevaarlijkste route vooral rond de kaap, veel stormen ed .. die moeten dus wel dat funeste slaapritme leren en die nemen niet de tijd om onderweg uit te rusten, dus de kans op fouten door oververmoeidheid wordt veel groter ..

Daarnaast, je hersenen zijn pas klaar met groeien tegen die tijd dat je 21-22 bent .. dus waarom moet een 16-jarige ineens niet beschermd worden tegen de zelfvernietiging van zijn/haar nog groeiende brein en een 14-jarige die daar helemaal niet mee te maken krijgt wel?
pleased to meet you
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:23:29 #102
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72166193
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:17 schreef Boze_Appel het volgende:
Niet echt. Ik ben namelijk een grijze muis, die niets anders wil dan van andere mensen ook saaie muizen te maken. Pure jaloezie.
pi_72166212
Nog wat info over de "Record Competitie": http://www.sail-world.com(...)e-record-books/60009
pi_72166241
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:19 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Lees die artikelen en kom dan maar weer terug.
Informeer je eens over de diverse routes en praat met mensen die ze gezeild hebben en kom dan maar weer terug
pleased to meet you
pi_72166274
Krabbenmand-effect las ik ergens. Mooie vergelijking
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:26:55 #106
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72166291
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:26 schreef beeer het volgende:
Krabbenmand-effect las ik ergens. Mooie vergelijking
Nou!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:26:58 #107
256436 Whiskey_Tango
pi_72166292
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Die nemen de kaap-route en gaan voor non stop en geen hulp, dus zo snel mogelijk de wereld rond .. de gevaarlijkste route vooral rond de kaap, veel stormen ed .. die moeten dus wel dat funeste slaapritme leren en die nemen niet de tijd om onderweg uit te rusten, dus de kans op fouten door oververmoeidheid wordt veel groter ..

Daarnaast, je hersenen zijn pas klaar met groeien tegen die tijd dat je 21-22 bent .. dus waarom moet een 16-jarige ineens niet beschermd worden tegen de zelfvernietiging van zijn/haar nog groeiende brein en een 14-jarige die daar helemaal niet mee te maken krijgt wel?
Ten eerste, er wordt in het artikel al vermeldt dat ze een andere route neemt en dat ze een eerdere poging uit heeft gesteld. Dat getuigt mij van meer verstand dan een 13 jarig verwend kind dat haar paspoort inlevert omdat "de Nederlanders niks gewend zijn ". Hoe kan je een kind serieus nemen die haar paspoort inlevert om die reden? vertel me dat eens..

Verder, dat andere artikel komt uit de LA Times en gaat waarschijnlijk over een Amerikaanse staatsburger, dat houdt in dat ze volwassen is op haar 16e en het haar eigen verantwoordelijkheid is om in een bootje de wereld rond te gaan.

Maargoed, als jij het weer op één lijn wilt trekken met Laura Dekker dan ga je gang.
- W. Churchill
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:27:43 #108
256436 Whiskey_Tango
pi_72166316
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Informeer je eens over de diverse routes en praat met mensen die ze gezeild hebben en kom dan maar weer terug
Want dat heb jij gedaan?
- W. Churchill
pi_72166336
quote:

[..]

Dus met andere woorden. Ze zeilt niet echt alleen? Dat maakt het verhaal al heel anders. Mag ik trouwens een linkje naar die uitzending?
pi_72166338
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:26 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Nou!
Bel de politie
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:30:08 #111
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72166391
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Het scheelt in ieder geval een aantal belangrijke jaren.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:31:35 #112
62292 MOVO
pi_72166437
quote:

[..]

Als jij nu eens gaat vertellen over dromen die door ouders naar god zijn geholpen en wat dat met een getalenteert meisje doet i.p.v. het ophemelen van de ervaring/deskundigheid van dit meisje / het bagataliseren van de risico's dan heb je misschien een beter argument waarom dit meisje perse nu moet gaan.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:32:39 #113
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72166458
quote:

[..]

Ok, komt ie he:
quote:
Bezemer wil maar zeggen: de grootste gevaren voor de 13-jarige Laura Dekker die binnenkort solo de wereld over wil zeilen, zijn níet de stormen. ‘Je kunt nog zo ervaren zijn, als je drie dagen geen wind hebt gehad, zit je wel te janken. Ik ook. Ik ken een geval van een jongen die zo lang bleef dobberen voor een eiland, dat hij op het laatst zijn boot in brand stak – om gered te worden. Uiteindelijk kwam hij tot bezinning en heeft hij het vuur zelf weer gedoofd.’
quote:
Ervaren solozeilers, zoals Bezemer, twijfelen dan ook niet aan haar technische vaardigheden. ‘Ik denk dat ze het technisch kan. Laura is een nuchter kind. Bovendien neemt ze de passaatroute; daar staat meestal wind. Techniek zal niet het grootste probleem zijn. Maar het gebeurt regelmatig dat solozeilers niet terugkeren. Daar hoor je niet veel over, maar er wordt niet veel over gepraat. Een boot komt gewoon niet meer aan.

‘Een vriend van me heeft eens berekend hoe groot de kans was dat hij tegen een container aan zou varen. Dat was 1 op 7.5 miljoen. Alleen overkwam het hém vier keer. De laatste keer met dodelijke afloop.’
quote:
Niettemin krijgen vrijwel alle zeilers te maken met zeeziekte – ervaring of niet. ‘Ik ken weinig mensen die nooit ziek zijn geweest tijdens een storm’, zegt solo- en wedstrijdzeiler Hans Bouscholte.

‘En het wordt verergerd door stress. Het kan zo erg zijn dat je jezelf dood wenst. Dat heb ik ook wel gehad. Er zijn voorbeelden van solozeilers die dat niet aan hebben gekund en overboord zijn gestapt. Als je het kunt delen met een ander, is het minder erg. Maar in je eentje voel je je op zo’n moment diep en diep ellendig.’
quote:
En als het water niet voor problemen zorgt, kan het land dat alsnog doen. ‘Ik vind de havens in derdewereldlanden gevaarlijker dan de zee’, zegt Bezemer. ‘Ze moet bijvoorbeeld langs Colón, in Panama. Dat is een stad waar je ’s avonds de schoten van de bendes hoort. En Indonesië en Singapore vallen ook niet mee. Als ze in de commerciële havens, de marina’s komt, dan valt het mee. Maar daar heeft ze waarschijnlijk geen geld voor.’
Ach, niets wat een 13-jarig meisje niet aankan natuurlijk. Ze is immers een wonderkind.
pi_72166490
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ten eerste, er wordt in het artikel al vermeldt dat ze een andere route neemt en dat ze een eerdere poging uit heeft gesteld. Dat getuigt mij van meer verstand dan een 13 jarig verwend kind dat haar paspoort inlevert omdat "de Nederlanders niks gewend zijn ". Hoe kan je een kind serieus nemen die haar paspoort inlevert om die reden? vertel me dat eens..
Ongesteld
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:34:26 #115
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72166510
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:33 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Ongesteld
Ik vraag me af of ze dat al is.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:35:02 #116
256436 Whiskey_Tango
pi_72166531
quote:

[..]

Ongesteld
- W. Churchill
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:36:40 #117
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_72166573
quote:

[..]

Ongesteld
Geil!
pi_72166574
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:32 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ok, komt ie he:
[..]

[..]

[..]

[..]

Ach, niets wat een 13-jarig meisje niet aankan natuurlijk. Ze is immers een wonderkind.
Ik vind die voorbeelden idd wel heftig.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:38:47 #119
256436 Whiskey_Tango
pi_72166628
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:36 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Geil!
Snel, voor ze op zee zit!

Kan ze nog een record breken, 's werelds eerste zwangere kindermoeder die de wereldzeeën over vaart, gelijk met de eerste geboorte van een kind van een kind op een zeilbootje in het Suez kanaal. Aangezien ze zo geilt op al die records zou ik zeggen dat je haar een plezier doet.
- W. Churchill
pi_72166643
Interessant artikel over Laura en haar vader:

http://www.volkskrant.nl/(...)ns_een_meter_gezeild
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 11:43:05 #121
137949 Disana
pi_72166748
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:39 schreef nummer_zoveel het volgende:

quote:
Volgens Laura’s advocaat heeft haar vader maandag verzocht haar uit te schrijven uit het bevolkingsregister van Wijk bij Duurstede.
Die gaat best ver.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:44:48 #122
256436 Whiskey_Tango
pi_72166795
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Volgens Laura’s advocaat heeft haar vader maandag verzocht haar uit te schrijven uit het bevolkingsregister van Wijk bij Duurstede.

Die gaat best ver.
Uiteraard, had je dan echt verwacht dat een 13 jarige op het idee zou komen zich geen "Nederlander" meer te gaan noemen en het paspoort in te leveren? Ik denk dat ze niet eens zoveel verstand heeft van internationaal recht en de mogelijkheden die burgers hebben.

Anders gaf ze ook niet als reden in de pers "Nederlanders zijn niks gewend". Ik bedoel, hoe is dat een valide argument om je te laten uitschrijven? M.i. is die vader de weg kwijt.
- W. Churchill
pi_72166805
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:39 schreef nummer_zoveel het volgende:

Zouden er afspraken over gemaakt kunnen worden?
quote:
En als er zorg is over de havens, zijn daar afspraken over te maken. Haar ouders zouden haar op meerdere momenten kunnen zien.’
Die waren volgens moussie toch al gemaakt? De vader zei dit dus.
pi_72166856
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Uiteraard, had je dan echt verwacht dat een 13 jarige op het idee zou komen zich geen "Nederlander" meer te gaan noemen en het paspoort in te leveren? Ik denk dat ze niet eens zoveel verstand heeft van internationaal recht en de mogelijkheden die burgers hebben.

Anders gaf ze ook niet als reden in de pers "Nederlanders zijn niks gewend". Ik bedoel, hoe is dat een valide argument om je te laten uitschrijven? M.i. is die vader de weg kwijt.
Volgens geruchten heeft de moeder zich alleen bij de situatie neergelegd om haar niet kwijt te raken? Ouders zijn gescheiden dus.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:47:14 #125
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72166869
quote:

[..]

Over verwend gesproken Hoe komt dit kind aan 3 paspoorten. Tsja, dan kun je eentje opofferen, maar dan ook nooit meer een poot in Nederland zetten, denk ik zo. Ook geen bootje.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:48:07 #126
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72166885
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Snel, voor ze op zee zit!

Kan ze nog een record breken, 's werelds eerste zwangere kindermoeder die de wereldzeeën over vaart, gelijk met de eerste geboorte van een kind van een kind op een zeilbootje in het Suez kanaal. Aangezien ze zo geilt op al die records zou ik zeggen dat je haar een plezier doet.
Zo'n kind gun je toch een lollie?!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:48:20 #127
67205 Colplay
How you doin??
pi_72166890
quote:

[..]

Ok, komt ie he:
[..]

[..]

[..]

[..]

En er staat nergens dat ze er te jong voor is. Natuurlijk is het niet makkelijk, maar dat geldt ook voor iemand van 18. Dus dat is geen reden om te zeggen dat ze nu moet wachten tot ze ouder is.
En van die onveilige havens, zoals hier al gezegd wordt ze daar opgevangen door familie e.d. dus dat moet ook goedkomen.

Ik vind het knap dat een meisje op die leeftijd dit avontuur al durft te ondernemen en vind dat je zo iemand juist zo veel mogelijk moet steunen, zeker ook omdat haar ouders voor 100 procent achter haar staan.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:50:04 #128
256436 Whiskey_Tango
pi_72166939
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:47 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Over verwend gesproken Hoe komt dit kind aan 3 paspoorten. Tsja, dan kun je eentje opofferen, maar dan ook nooit meer een poot in Nederland zetten, denk ik zo. Ook geen bootje.
Ze was op zee geboren dus dan kan je volgens mij de nationaliteit van zowel je ouders als de nationaliteit van de wateren waar je in zit aanvragen. Want ze was toevallig in de buurt van Nieuw-Zeeland geboren als ik het me goed herinner uit een artikel.

Maar inderdaad, het gore lef om heel Nederland een sneer te geven en dan met de noorderzon te vertrekken, wat mij betreft hoeft ze niet terug te komen om later alsnog van onze studiefinanciering te genieten of iets in die richting. Laat haar lekker blijven in Nieuw-Zeeland, waar ze wel 'wat gewend' zijn.
- W. Churchill
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 11:50:14 #129
137949 Disana
pi_72166947
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:48 schreef Colplay het volgende:

[..]

En er staat nergens dat ze er te jong voor is. Natuurlijk is het niet makkelijk, maar dat geldt ook voor iemand van 18. Dus dat is geen reden om te zeggen dat ze nu moet wachten tot ze ouder is.
En van die onveilige havens, zoals hier al gezegd wordt ze daar opgevangen door familie e.d. dus dat moet ook goedkomen.

Ik vind het knap dat een meisje op die leeftijd dit avontuur al durft te ondernemen en vind dat je zo iemand juist zo veel mogelijk moet steunen, zeker ook omdat haar ouders voor 100 procent achter haar staan.
Wat vind je dan van die vader? Zou die haar niet moeten beschermen tegen alle media-aandacht?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:51:14 #130
67205 Colplay
How you doin??
pi_72166974
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Alsof die school zo belangrijk is. Dat kan daarna ook nog. School is voor haar en haar ouders nu wat minder belangrijk. Moet ze zelf weten. School kan je altijd nog inhalen. Het is niet meer dan het omdraaien van de volgorde, maar dat gaat tegen de gevestigde orde in dus dat moet meteen worden ingedamt, want oh oh oh, dat kan niet hoor. Dan raken andere Nederlanders van slag.
Hier ben ik het 100 procent mee eens. Het is niet zo dat ze als ze terug is niet meer naar school gaat, ze wil onderweg zelfs leren zover het mogelijk is.
Veel kinderen maken na de middelbare school een wereldreis voor ze gaan studeren. Dus uiteindelijk is Laura een jaartje ouder als ze gaat studeren en gaat ze een jaar later beginnen met werken. Maar dat kan ze altijd nog haar 70e doen.

Eigenlijk zouden ze dit gewoon toe moeten staan, maar haar leerplicht bij terugkomst met twee jaar verlengen zodat ze net zoveel jaren school krijgt als alle andere Nederlanders.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:51:47 #131
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72166986
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:43 schreef Disana het volgende:

[..]

[..]

Die gaat best ver.
Duh, waarschijnlijk mag ze dat volgens de wet nog niet zelf doen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:51:55 #132
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72166991
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:48 schreef Colplay het volgende:

[..]

Als ze wacht tot ze ouder is, heeft ze meer ervaring opgedaan en is ze lichamelijk en geestelijk rijper.
Natuurlijk kun je elk risico nemen. Ik zie ook niet graag dat mijn kind met 13 alleen op vakantie zou willen gaan. Er zullen best kinderen zijn die dit doen, en het loopt dan vaak ook goed af, maar de kans is ook aanwezig dat het misloopt.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:53:33 #133
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72167035
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:51 schreef Colplay het volgende:

[..]

Hier ben ik het 100 procent mee eens. Het is niet zo dat ze als ze terug is niet meer naar school gaat, ze wil onderweg zelfs leren zover het mogelijk is.
Veel kinderen maken na de middelbare school een wereldreis voor ze gaan studeren. Dus uiteindelijk is Laura een jaartje ouder als ze gaat studeren en gaat ze een jaar later beginnen met werken. Maar dat kan ze altijd nog haar 70e doen.

Eigenlijk zouden ze dit gewoon toe moeten staan, maar haar leerplicht bij terugkomst met twee jaar verlengen zodat ze net zoveel jaren school krijgt als alle andere Nederlanders.
Ze kan ook gewoon wachten, moeten andere kinderen ook. Waarom zulke risico's nemen en zelfs je paspoort inleveren om een record te behalen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:53:38 #134
6484 ExTec
pi_72167041
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:47 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Uitschrijven is niet hetzelfde als je paspoort inleveren
pi_72167046
Nogmaals de feiten:

Dit bijna 14-jarige meisje zeilt al vanaf haar zesde zelfstandig, heeft op haar 10-de zes weken alleen gezeild op het ijsselmeer, waddenzee en friese meren, is in haar eentje naar engeland overgestoken ( de noordzee heeft gevaarlijke stromingen en wordt door zeezeilers als een lakproef gezien voor andere zeeën) . Ze neemt de sightseeing route van haven tot haven en die wordt druk bevaren, wordt in elke haven begeleid en opgevangen door bevriende meezeilers. De langste oversteek is ongeveer drie weken aan een stuk op zee. In de havens verblijft ze soms maanden voor een volgende oversteek. Ze volgt het onderwijs van de Wereldschool.

Het is geen snelheidsrace en ze ontwijkt de kaap met zn stormen.

Haar ouders en bevriende ervaren zeezeilers zijn er van overtuigd dat zij dit technisch en mentaal aankan.

Maar..ik vond iets op het net, waaruit blijkt dat haar vader al langere tijd moeilijkheden heeft met overheidsinstanties. En nu kan ik me niet aan de indruk ontrekken, dat de betreffende instanties in haar woonplaats nogal bevooroordeeld een conclusie hebben getrokken.

Citaat:
Laura is 12 jaar geleden geboren in Nieuw-Zeeland toen haar ouders daar met de Diario in de haven van Whangary lagen. Ze zit nu in de laatste groep van de basisschool en weet al zeker dat haar toekomst, zoals haar kindertijd, met varen en boten ingevuld zal zijn.Hoe verder? Dick beschouwt zich hier als passant. De overheid bemoeilijkt het permanent wonen op boten in de Dode Arm. Hij werkt nu halve dagen in het botenbedrijf op de steenfabriek en schat nog 5 jaar nodig te hebben om de Havör af te bouwen.Spectaculair zal het opzetten van de twee vaste masten daarbij nog worden. Dan komen nog de proefvaarten. Stel je voor een keer als varend podium voor het shantykoor of de leden van Rijn en Lek als opstappers. Er moeten weer kranen aan te pas komen om de weg naar zee te bereiken. Dan stemt hij zijn plannen af op de wensen en wat nodig is voor Laura, die het hier naar haar zin heeft. Voor Dick geldt nog steeds het schip en de zee is mijn thuis. Behouden vaart en een gelukkige thuiskomst toegewenst.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:54:52 #136
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72167067
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:53 schreef ExTec het volgende:

[..]

Uitschrijven is niet hetzelfde als je paspoort inleveren
Ow, ja, dat is waar. Ik dacht dat het ook in de lijn der verwachtingen lag, want je MOET ergens ingeschreven staan.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:55:13 #137
6484 ExTec
pi_72167075
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:53 schreef ThunderBitch het volgende:

Waarom zulke risico's nemen en zelfs je paspoort inleveren om een record te behalen.
Om een dikke vinger richting de bemoeizuchtige staat te geven En de dame in kwestie vind het risico wel meevallen. Wie ben ik om het daar mee oneens te zijn.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:55:46 #138
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72167085
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:53 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ze kan ook gewoon wachten, moeten andere kinderen ook. Waarom zulke risico's nemen en zelfs je paspoort inleveren om een record te behalen.
omdat ze nu wil. Waarom moet ze voldoen aan jouw idee hoe een 13-jarige moet zijn?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:58:42 #139
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72167146
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Om een dikke vinger richting de bemoeizuchtige staat te geven En de dame in kwestie vind het risico wel meevallen. Wie ben ik om het daar mee oneens te zijn.
Tsja, soms zit het mee, soms zit het tegen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:58:43 #140
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72167147
Op zich vind ik het prima dat zo'n meisje dit wil doen. Maar het legt wel een bom onder de diverse wetten en regeltjes die de overheid heeft ingesteld ter bescherming en opvoeding van kinderen. En ik neem aan dat die wetten en regeltjes er ook niet voor niks zijn.

Als haar wordt toegestaan om haar plan tot uitvoering te brengen (wat ik hoop), dan zal dit velen op een idee brengen. Want ja, waarom zij wel en anderen niet? Verder is zo'n zeilreisje natuurlijk ook niet bijzonder genoeg om een uitzondering te maken. Juist ook omdat het volgens velen helemaal zo gevaarlijk niet is!

In dat opzicht is het natuurlijk gewoon een klassiek voorbeeld van een Catch-22.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:00:30 #141
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72167201
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:55 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

omdat ze nu wil. Waarom moet ze voldoen aan jouw idee hoe een 13-jarige moet zijn?
Ze hoeft er niet aan te voldoen hoor, Ik ben niet zo moeilijk, als mensen vinden dat ze risico's moeten nemen om wat voor reden dan ook, go for it, maar als ze verzuipt wil ik ook niets horen over "jeugdzorg heeft gefaald" of stille tochten e.d.
Ook geen camera's en media aandacht. Ben benieuwd of ze het nog zo interessant vind, mediageil dametje.
pi_72167243
quote:
volgens haar advocaat wordt het allemaal wat te veel voor haar
bron

En dan deze reactie uit link lezen
quote:
Niettemin krijgen vrijwel alle zeilers te maken met zeeziekte – ervaring of niet. ‘Ik ken weinig mensen die nooit ziek zijn geweest tijdens een storm’, zegt solo- en wedstrijdzeiler Hans Bouscholte.

‘En het wordt verergerd door stress. Het kan zo erg zijn dat je jezelf dood wenst. Dat heb ik ook wel gehad. Er zijn voorbeelden van solozeilers die dat niet aan hebben gekund en overboord zijn gestapt. Als je het kunt delen met een ander, is het minder erg. Maar in je eentje voel je je op zo’n moment diep en diep ellendig.’
quote:
Bezemer wil maar zeggen: de grootste gevaren voor de 13-jarige Laura Dekker die binnenkort solo de wereld over wil zeilen, zijn níet de stormen. ‘Je kunt nog zo ervaren zijn, als je drie dagen geen wind hebt gehad, zit je wel te janken. Ik ook. Ik ken een geval van een jongen die zo lang bleef dobberen voor een eiland, dat hij op het laatst zijn boot in brand stak – om gered te worden. Uiteindelijk kwam hij tot bezinning en heeft hij het vuur zelf weer gedoofd.’
Mijn gevoel zegt me na dat interview dat de vader dan toch zou proberen haar over te halen door te gaan.
quote:
En als het water niet voor problemen zorgt, kan het land dat alsnog doen. ‘Ik vind de havens in derdewereldlanden gevaarlijker dan de zee’, zegt Bezemer. ‘Ze moet bijvoorbeeld langs Colón, in Panama. Dat is een stad waar je ’s avonds de schoten van de bendes hoort. En Indonesië en Singapore vallen ook niet mee. Als ze in de commerciële havens, de marina’s komt, dan valt het mee. Maar daar heeft ze waarschijnlijk geen geld voor.’
Uit bovenstaande link. Dertienjarige zeilster wil de wereld rond deel 6

Een beetje druk vam de pers en instanties nu al niet aan kunnen terwijl ze nachts nog veilig bij één van haar ouders in huis slaapt
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 12:03:06 #143
137949 Disana
pi_72167274
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:01 schreef Waterwereld het volgende:

Mijn gevoel zegt me na dat interview dat de vader dan toch zou proberen haar over te halen door te gaan.
[..]

Ik krijg ook de indruk dat de vader middels zijn dochter publiciteit en aandacht wil scoren.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:03:16 #144
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72167276
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:01 schreef Waterwereld het volgende:

Een beetje druk vam de pers en instanties nu al niet aan kunnen terwijl ze nachts nog veilig bij één van haar ouders in huis slaapt
Inderdaad, voor een wonderkind dat als geen ander tegen stress kan, kan ze verrassend slecht tegen stress...
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:03:32 #145
67205 Colplay
How you doin??
pi_72167284
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat vind je dan van die vader? Zou die haar niet moeten beschermen tegen alle media-aandacht?
Ik vind het moeilijk om hier echt over te oordelen. Kijk ik zou eventuele kinderen niet snel laten gaan. Maar als er iemand is die Laura kent dan is hij het wel. Ik kan me niet voorstellen dat hij risico met zijn dochter neemt. Als het echt te gevaarlijk zou zijn dan zou hij haar toch wel tegenhouden. Zo belangrijk is het record toch niet.

En de media-aandacht. Tja. Natuurlijk is het wel veel, maar denk niet dat ze van te voren hadden verwacht dat heel Nederland over ze heen zou vallen en dat zelfs de Kinderbescherming hier een prestigezaak van zou maken waarbij ze gemakkelijk kunnen scoren in de publieke opinie.
pi_72167313
*Ja, maar ze is al zo volwassen* Yeah right....

Een ouder is verantwoordelijk voor zijn minderjarige kinderen. Dit betekent dat zo'n wicht niet alleen de wereld rond gaat zeilen. Nemen de ouders hun verantwoording niet, dan doet de staat dit, middels de rechter. Lijkt me vrij simpel en het is volkomen terecht.
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 12:05:07 #147
137949 Disana
pi_72167319
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:03 schreef Colplay het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk om hier echt over te oordelen. Kijk ik zou eventuele kinderen niet snel laten gaan. Maar als er iemand is die Laura kent dan is hij het wel. Ik kan me niet voorstellen dat hij risico met zijn dochter neemt. Als het echt te gevaarlijk zou zijn dan zou hij haar toch wel tegenhouden. Zo belangrijk is het record toch niet.

En de media-aandacht. Tja. Natuurlijk is het wel veel, maar denk niet dat ze van te voren hadden verwacht dat heel Nederland over ze heen zou vallen en dat zelfs de Kinderbescherming hier een prestigezaak van zou maken waarbij ze gemakkelijk kunnen scoren in de publieke opinie.
Okee, maar nu laat hij haar toch opdraven op de bank voor een plaatje en een praatje met de pers. Dat vind ik niet erg zuiver en ik krijg de indruk dat haar plan meer door hem dan door haarzelf is ingegeven: zij moet waarmaken wat papa zelf graag wil.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:07:41 #148
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72167383
quote:

[..]

Ik denk dat pa de commotie wel kon verwachten. Hij zal zich wel op de hoogte hebben gesteld van de hobbels die te nemen zijn. Hij vaart immers niet sinds gisteren.
Misschien vindt hij het juist prima, des te meer aandacht voor deze rit, mocht hij het toch voor elkaar krijgen.
Als het mijn dochter was, liet ik haar niet gaan, gewoon omdat ik nog verantwoordelijk ben en niet zou kunnen en willen leven met het feit dat haar iets zou overkomen.
pi_72167387
quote:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat hij risico met zijn dochter neemt. Als het echt te gevaarlijk zou zijn dan zou hij haar toch wel tegenhouden. Zo belangrijk is het record toch niet.

Kan jij je dat niet voorstellen? Denk je echt dat er geen ouders zijn die via hun kind hun eigen droom verwezenlijkt willen zien worden?

Ik kan me dat dus wel voorstellen. en kan me ook voorstellen dat een kind alles doet om zich te bewijzen tegenover een ouder.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:09:13 #150
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72167422
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Okee, maar nu laat hij haar toch opdraven op de bank voor een plaatje en een praatje met de pers. Dat vind ik niet erg zuiver en ik krijg de indruk dat haar plan meer door hem dan door haarzelf is ingegeven: zij moet waarmaken wat papa zelf graag wil.
Die indruk krijg ik ook.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:11:00 #151
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72167471
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:13:51 #152
62292 MOVO
pi_72167538
In het AD:
quote:
Hugo Borst steunt Laura
ROTTERDAM - Hugo Borst vindt dat Laura Dekker op 13-jarige leeftijd haar droomreis rond de wereld moet kunnen maken.

FOTO ANP/AD
,, Ik geloof heilig in Laura Dekkers zeilmissie. Bij Knevel & Van den Brink bevestigde een zeezeiler, vriend van de familie, mijn gevoel,” schrijft Hugo Borst in zijn column in het AD.

Borst vindt het belangrijk dat Laura’s ouders haar de zegen geven. ,,Ze vertrouwen haar. Ze vertrouwen haar omdat ze haar door en door kennen. Laura is een bijzondere zeilster, lichamelijk sterk en psychisch in staat haar droom te vervullen. Het is niet zonder risico, maar dat is een fietstocht ook niet. De zee, voor ons landrotten eng, is haar thuis.Ik heb grote bewondering voor haar ouders die Laura los durven laten. Het is een van de moeilijkste en moedigste besluiten die elke vader en moeder eens moeten maken. Sommige ouders slagen er trouwens nooit in.“

Hugo Borst denkt dat de Raad voor de Kinderbescherming zich met de zaak bemoeit uit eigenbelang. ,,Al decennia ligt Kinderbescherming onder vuur. Professor Hoefnagels toonde aan hoeveel ouders en kinderen de dupe zijn geworden van de Kinderbescherming. Savanna stierf. De Kinderbescherming had het laten gebeuren. Vandaar dat die nu even willen scoren in de publiciteit.”
Ja die neemt het natuurlijk op voor de "underdog". Bovendien heeft dit natuurlijk een flink jongensboekgehalte. Ik vraag me wel af of Hugo ook zo meegaand zou zijn als het zijn eigen kind betrof.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:14:30 #153
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72167555
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:00 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ze hoeft er niet aan te voldoen hoor, Ik ben niet zo moeilijk, als mensen vinden dat ze risico's moeten nemen om wat voor reden dan ook, go for it, maar als ze verzuipt wil ik ook niets horen over "jeugdzorg heeft gefaald" of stille tochten e.d.
Ook geen camera's en media aandacht. Ben benieuwd of ze het nog zo interessant vind, mediageil dametje.
Waarom is ze mediageil? Volgens mij heeft ze hier allemaal echt niet om gevraagd? maarja, roepen dat ze mediageil is, dat is lekker makkelijk. Dan ben je meteen klaar.
pi_72167579
quote:

[..]

Ok, komt ie he:
[..]

[..]

[..]

[..]

Tuurlijk joh, eerst dat jankverhaal over windstiltes en een zin verderop terloops opmerken dat zij daar niet mee te maken krijgt op de door haar gekozen route ..

En een wedstrijdzeiler die zegt amper iemand te kennen .. betekend dat dat die wel bestaan dan? Durf jij te zeggen of zij dat wel of niet heeft, zij heeft immers de eerste 4 jaar van haar leven op zee doorgebracht, het zou zo maar kunnen dat haar evenwichtsgevoel anders ontwikkeld is als dat van een landrot?

Over dat thuis komen .. dat kan je dus ook gebeuren als je kind op de fiets naar school gaat ..

En tja, begeleiding door het Panama kanaal was dacht ik geregeld, en hoe komt die aan die aanname 'dat zij dat geld wel niet zal hebben' ..

Kort samen gevat, mensen die hun eigen situatie, windstilte voor de Azoren, kotsmisselijk tijdens het wedstrijdzeilen door zwaar weer, of het eigen geldgebrek projecteren op haar situatie
pleased to meet you
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:15:59 #155
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72167599
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:03 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Inderdaad, voor een wonderkind dat als geen ander tegen stress kan, kan ze verrassend slecht tegen stress...
Vind je het gek als er al gedreigd is met het ontnemen van het ouderlijk gezag door de kinder"bescherming".
pi_72167604
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:28 schreef paddy het volgende:

[..]

Dus met andere woorden. Ze zeilt niet echt alleen? Dat maakt het verhaal al heel anders. Mag ik trouwens een linkje naar die uitzending?
http://www.eo.nl/kvdb

die van eergisteren dus
pleased to meet you
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:16:26 #157
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72167608
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:14 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Waarom is ze mediageil? Volgens mij heeft ze hier allemaal echt niet om gevraagd? maarja, roepen dat ze mediageil is, dat is lekker makkelijk. Dan ben je meteen klaar.
Ze wil een record vestigen, dat doet ze sowieso niet om dat in alle stilte en anonimiteit te behalen.
pi_72167649
quote:

[..]

Kan me dus niet voorstellen dat een 13-jarige in haar eentje de boot de baas kan. Ik zou (mocht ze verzekerd zijn) als verzekeraar die gok niet nemen met zo'n risico.

Compleet onvergelijkbaar. Is net zo'n debiele vergelijking als dat anderen met coma-zuipen maken.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:22:19 #159
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_72167744
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:13 schreef MOVO het volgende:
In het AD:
[..]

Ja die neemt het natuurlijk op voor de "underdog". Bovendien heeft dit natuurlijk een flink jongensboekgehalte. Ik vraag me wel af of Hugo ook zo meegaand zou zijn als het zijn eigen kind betrof.
Hugo Borst

Nu Auke Kok nog en onze club vrijbuiters is weer compleet.
pi_72167759
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:15 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Vind je het gek als er al gedreigd is met het ontnemen van het ouderlijk gezag door de kinder"bescherming".
Idd, de kinderbescherming loopt naar het nieuws en binnen een week tijd ziet zij haar droom aan de horizon verdwijnen en wordt bedreigt met uithuisplaatsing, slapen aan land en zo .. wat een nachtmerrie moet dat zijn
pleased to meet you
pi_72167763
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:48 schreef moussie het volgende:

[..]

, een motor moet je hebben, in etappes zeilen doet iedereen alleen zijn bij haar de pauzes wat langer omdat zij niet voor de 'non stop geen hulp' record gaat,
Moet je een motor hebben? Dan kloppen die verhalen over solo-zeilers die vlak voor de kust dobberen bij windstilte dus niet.. En bovendien is het dan geen zeilen meer..

Hoe dan ook vind ik het nog steeds een onzinnige recordpoging. Ze gaat maar fijn zeilen als ze groot is. Van dat record wordt werkelijk niemand wijzer.
pi_72167797
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:18 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Compleet onvergelijkbaar.-edit- voor mij nutteloos
Waarom?
pi_72167844
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:24 schreef paddy het volgende:

[..]

Waarom?
Als een 42-jarige op de fiets wordt dood gereden, is dat voor jou reden genoeg om je 13-jarige te verbieden op de fiets naar school te gaan? Of is dat risico nemen ineens wel maatschappelijk aanvaardbaar?
pleased to meet you
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:29:33 #164
256436 Whiskey_Tango
pi_72167887
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Als een 42-jarige op de fiets wordt dood gereden, is dat voor jou reden genoeg om je 13-jarige te verbieden op de fiets naar school te gaan? Of is dat risico nemen ineens wel maatschappelijk aanvaardbaar?
Komt de fiets weer om de hoek, de zuivere drogredenaties zijn nog steeds de wereld niet uit zie ik al weer.
- W. Churchill
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:29:40 #165
67205 Colplay
How you doin??
pi_72167889
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:07 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Kan jij je dat niet voorstellen? Denk je echt dat er geen ouders zijn die via hun kind hun eigen droom verwezenlijkt willen zien worden?

Ik kan me dat dus wel voorstellen. en kan me ook voorstellen dat een kind alles doet om zich te bewijzen tegenover een ouder.
Tuurlijk zijn die ouders er wel. Kijk maar eens naar al die kinderen die door ouders verplicht naar voetbal en tennis worden gestuurd, vier tot vijf keer per week zodat die prof kan worden. Terwijl dat kind af en toe lekker thuis met vriendjes wil computeren. Hier heb ik de Kinderbescherming dan weer niet over gehoord, maar dat terzijde.

Maar het lijkt mij dat de grens komt te liggen bij waar het levensgevaarlijk wordt. Met de gekozen routes, rustpunten e.d. klinkt het als een goed overdacht plan, waarbij de vader en Laura allebei het idee hebben dat ze het kunnen.

En dat het de droom van de vader is en niet van Laura heb ik nergens gelezen. Waar haal je dat uit? Dat hij enthousiast is over de plannen? Omdat hij zich wat beter uit kan drukken dan Laura? Het is allemaal hoe je het interpreteert en hoe je het wil zien. Dus als Laura echt wil, prima. Laat ze lekker gaan.

Ik hoop dat de instanties hier wat flexibeler worden bij dit soort bijzondere omstandigheden. Voor allerlei topsporters worden er uitzonderingen gemaakt en mogen ze naar grote toernooien tijdens schooltijd. Maak hier dan ook een uitzondering voor en spreek af dat ze de gemiste schooltijd inhaalt en leg dat zwart op wit vast. Ze heeft haar jaren onderwijs die de wet wil en Laura kan haar reis maken. Iedereen gelukkig.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:30:50 #166
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72167913
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is geen keuze. Verbieden kun je niet, maar je moet er wel alles aan doen om die groep te beschermen. Het gaat wel vaak genoeg mis, tsja het blijven pubers he.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:31:32 #167
62292 MOVO
pi_72167930
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Idd, de kinderbescherming loopt naar het nieuws en binnen een week tijd ziet zij haar droom aan de horizon verdwijnen en wordt bedreigt met uithuisplaatsing, slapen aan land en zo .. wat een nachtmerrie moet dat zijn
Ze wordt nog lang niet uit huis geplaatst, het gaat hier om een voorlopig tijdelijke aanstelling van een voogd. "Haar droom verdwijnen" zijnde het wereldrecord, niet de wereldreis die kan altijd nog, leg nou eens uit waarom dit nu zo traumatisch zal zijn voor dit meisje.
pi_72167944
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Komt de fiets weer om de hoek, de zuivere drogredenaties zijn nog steeds de wereld niet uit zie ik al weer.
Omdat het dat niet is .. deelname aan het verkeer heeft ook gevaren en die zijn even dodelijk als de gevaren op zee .. enig verschil is dat jij wel geleerd hebt met de gevaren in het verkeer om te gaan en met die op het water niet
pleased to meet you
pi_72167971
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:31 schreef MOVO het volgende:

[..]

Ze wordt nog lang niet uit huis geplaatst, het gaat hier om een voorlopig tijdelijke aanstelling van een voogd. "Haar droom verdwijnen" zijnde het wereldrecord, niet de wereldreis die kan altijd nog, leg nou eens uit waarom dit nu zo traumatisch zal zijn voor dit meisje.
Dan moet je het nieuws toch even beter volgen, die dreiging is er wel, uithuisplaatsing tijdens het onderzoek
pleased to meet you
pi_72168012
quote:

[..]

Je snap toch wel dat een 13-jarige zich niet kan laten uitschrijven maar dat de ouders dat moeten doen?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:34:52 #171
256436 Whiskey_Tango
pi_72168013
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Omdat het dat niet is .. deelname aan het verkeer heeft ook gevaren en die zijn even dodelijk als de gevaren op zee .. enig verschil is dat jij wel geleerd hebt met de gevaren in het verkeer om te gaan en met die op het water niet
Ja maar moussie, hoeveel mensen fietsen er elke dag door bijvoorbeeld Amsterdam, en hoeveel 13 jarige kinderen zeilen over de wereldoceanen?

Nogal wiedes dat je kan stellen dat er bij fietsen relatief gezien meer mensen omkomen dan bij het zeilen, maar betekend dat ook dat fietsen gevaarlijker of even gevaarlijk is als de wereldzeeën over zeilen? M.i. niet en vandaar dat dit argument ook de plank misslaat.
- W. Churchill
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:35:00 #172
62292 MOVO
pi_72168017
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Dan moet je het nieuws toch even beter volgen, die dreiging is er wel, uithuisplaatsing tijdens het onderzoek
Die kans is ontzettend klein, maar geef nu eens antwoord op het tweede gedeelte; wat is er zo traumatisch aan het verliezen van de kans op dat wereldrecord?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:35:38 #173
256436 Whiskey_Tango
pi_72168030
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:34 schreef nikk het volgende:

[..]

Je snap toch wel dat een 13-jarige zich niet kan laten uitschrijven maar dat de ouders dat moeten doen?
Dat schrijf ik daar toch ook?...

- W. Churchill
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:36:26 #174
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72168049
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Je vergeet even dat deelname aan het verkeer noodzakelijk is, de wereld rond zeilen is dat niet.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_72168058
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Moet je een motor hebben? Dan kloppen die verhalen over solo-zeilers die vlak voor de kust dobberen bij windstilte dus niet.. En bovendien is het dan geen zeilen meer..

Hoe dan ook vind ik het nog steeds een onzinnige recordpoging. Ze gaat maar fijn zeilen als ze groot is. Van dat record wordt werkelijk niemand wijzer.
Inderdaad. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
pi_72168062
Zijn jullie nou nog hiermee bezig? Get a life....
pi_72168075
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Dat schrijf ik daar toch ook?...

Je doet voorkomen alsof het de wil van de vader is dat zij zich laat uitschrijven.
pi_72168107
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:24 schreef paddy het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat het een race zeiler betreft, die varen constant op de limiet. Zelfs in een storm varen die nog met een relatief groot zeil om maar zo veel mogelijk afstand te pakken. Bij windkracht 8 nog een spinaker (groot voorzeil) omhoog gooien enzo. Dat zie ik die Laura niet doen hoor.

Is een beetje een rallycoureur vergelijken met een normale automobilist.

Die vatine voer in dit soort boten.

die dingen kunnen enorm hard, maar zijn ook best gevaarlijk aangezien ze ook geen zelfrichtend vermogen hebben. Snelheden van 40 knopen zijn ook geen uitzondering. Daar waar dat ding van Laura hooguit 8 knopen ofzo zal halen
pi_72168112
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:58 schreef JodyBernal het volgende:
Op zich vind ik het prima dat zo'n meisje dit wil doen. Maar het legt wel een bom onder de diverse wetten en regeltjes die de overheid heeft ingesteld ter bescherming en opvoeding van kinderen. En ik neem aan dat die wetten en regeltjes er ook niet voor niks zijn.

Als haar wordt toegestaan om haar plan tot uitvoering te brengen (wat ik hoop), dan zal dit velen op een idee brengen. Want ja, waarom zij wel en anderen niet? Verder is zo'n zeilreisje natuurlijk ook niet bijzonder genoeg om een uitzondering te maken. Juist ook omdat het volgens velen helemaal zo gevaarlijk niet is!

In dat opzicht is het natuurlijk gewoon een klassiek voorbeeld van een Catch-22.
Het gaat erom dat ze onder alle regelgeving uit wil komen omdat ze nu sponsors heeft.. Het gaat dus inderdaad zeker wel om publiciteit.
Als ze naar school gaat, ipv. deze onzinnige recordpoging te doen, dan zal ze later zelf zo'n tocht moeten financieren. Zo ondernemend en zelfstandig is ze dus..
Als ze echt zo flink is zou ze het zonder publiciteit doen en op eigen kracht, en zonder 's lands wetten te breken.
pi_72168149
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:35 schreef MOVO het volgende:

[..]

Die kans is ontzettend klein, maar geef nu eens antwoord op het tweede gedeelte; wat is er zo traumatisch aan het verliezen van de kans op dat wereldrecord?
Dat kan alleen zij beoordelen lijkt me. Ik zou er zelf goed ziek van zijn, verbitterd zelfs, als mijn droom mij zou worden ontnomen. Maar of het wel of niet traumatisch is lijkt me niet relevant voor deze discussie.
pi_72168165
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:34 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ja maar moussie, hoeveel mensen fietsen er elke dag door bijvoorbeeld Amsterdam, en hoeveel 13 jarige kinderen zeilen over de wereldoceanen?

Nogal wiedes dat je kan stellen dat er bij fietsen relatief gezien meer mensen omkomen dan bij het zeilen, maar betekend dat ook dat fietsen gevaarlijker of even gevaarlijk is als de wereldzeeën over zeilen? M.i. niet en vandaar dat dit argument ook de plank misslaat.
Wie heeft het over relatief meer doden .. het gevaar is er en je hebt geleerd ermee om te gaan, dat is het springende punt ..
je weet hoe je veilig moet oversteken, wat de verkeersregels zijn etc etc .. en zelfs dan kan je door een mafkees van je sokken gereden worden, maw, al ben je nog zo goed voorbereid op alle mogelijke gevaren, dan nog kan het misgaan ..
pleased to meet you
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:43:36 #182
256436 Whiskey_Tango
pi_72168198
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Wie heeft het over relatief meer doden .. het gevaar is er en je hebt geleerd ermee om te gaan, dat is het springende punt ..
je weet hoe je veilig moet oversteken, wat de verkeersregels zijn etc etc .. en zelfs dan kan je door een mafkees van je sokken gereden worden, maw, al ben je nog zo goed voorbereid op alle mogelijke gevaren, dan nog kan het misgaan ..
Maar dat is toch niet te vergelijken met de risico's die op de open oceaan te vinden zijn? Anders zou je het eten van een snoepje ook al als argument kunnen aandragen omdat je er in zou kunnen stikken. Wat mij betreft blijft het dus om de hete brei heendraaien.
- W. Churchill
pi_72168200
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:36 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Je vergeet even dat deelname aan het verkeer noodzakelijk is, de wereld rond zeilen is dat niet.
maw je verplicht je kind om deel te nemen aan iets dan in potentie levensgevaarlijk is omdat jij dat noodzakelijk vindt
pleased to meet you
pi_72168206
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het gaat erom dat ze onder alle regelgeving uit wil komen omdat ze nu sponsors heeft.. Het gaat dus inderdaad zeker wel om publiciteit.
Als ze naar school gaat, ipv. deze onzinnige recordpoging te doen, dan zal ze later zelf zo'n tocht moeten financieren. Zo ondernemend en zelfstandig is ze dus..
Als ze echt zo flink is zou ze het zonder publiciteit doen en op eigen kracht, en zonder 's lands wetten te breken.

Want sponsors en sport of recordpogingen hebben natuurlijk geen enkele relatie met elkaar.
pi_72168234
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:43 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet te vergelijken met de risico's die op de open oceaan te vinden zijn? Anders zou je het eten van een snoepje ook al als argument kunnen aandragen omdat je er in zou kunnen stikken. Wat mij betreft blijft het dus om de hete brei heendraaien.
zucht, dat is het dus wel .. als het misgaat ben je dood, al ben je nog zo goed voorbereid .. en dit kind is dus net zo goed voorbereid op het leven op zee als een ander op deelname aan het verkeer, het is maar net wat je geleerd hebt
pleased to meet you
pi_72168287
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:16 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ze wil een record vestigen, dat doet ze sowieso niet om dat in alle stilte en anonimiteit te behalen.
Dat ze het doet voor aandacht is uiteraard duidelijk, maar dat vind ik niet zo erg.

Gewoon de ouders volledig aansprakelijk stellen voor evt schade en gevolgen. Dus niet bij de verzekeringen of andere instanties gaan janken voor nazorg of schade.

Oh ja, uiteraard is het heel normaal dat ze gewoon moet doorleren (hoe ze dat doet, is niet mijn probleem).

Voor je het weet zit je met pubers die weer iets anders willen en zo twee jaar de leerplicht willen ontduiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 26-08-2009 12:54:23 ]
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:49:07 #187
256436 Whiskey_Tango
pi_72168320
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:45 schreef moussie het volgende:

[..]

zucht, dat is het dus wel .. als het misgaat ben je dood, al ben je nog zo goed voorbereid .. en dit kind is dus net zo goed voorbereid op het leven op zee als een ander op deelname aan het verkeer, het is maar net wat je geleerd hebt
Naar mijn weten is ze nooit verder geweest dan het Kanaal oversteken. Hoe is dat te vergelijken met alle wereldzeeën over varen, en ook nog totaal onbekende en wellicht vijandige havens aandoen? Als je naar Londen kan varen en daar kan aanleggen wil nog niet zeggen dat je de Indische oceaan over kan en in een aftandse haven in Bombai kan gaan aanleggen.

Althans, zo zie ik het.
- W. Churchill
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:50:21 #188
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72168342
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Op zee spelen hele andere zaken als op het land, waar de mens leeft. Ik ben benieuwd of ze uberhaupt het leven (op het land) van begrijpt.
De discussie over de fiets is niet relevant.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:51:04 #189
62292 MOVO
pi_72168362
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat kan alleen zij beoordelen lijkt me. Ik zou er zelf goed ziek van zijn, verbitterd zelfs, als mijn droom mij zou worden ontnomen. Maar of het wel of niet traumatisch is lijkt me niet relevant voor deze discussie.
Dus omdat iemand er goed ziek van kan zijn als het niet mag ontheffen we haar van de leerplicht?
pi_72168373
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:41 schreef moussie het volgende:

[..]

=. Je bent bij deze kampioen "appels met peren vergelijken".

Kind van 13 weet de verkeersregels. Leuk.
Is daarmee ook gezegt dat een knulletje van 13, die toevallig met auto's kan crossen, ook maar een 2-jarige wereldreis in zijn uppie met de auto mag maken?

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 26-08-2009 12:52:50 (niet doen) ]
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:53:10 #191
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72168413
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:47 schreef paddy het volgende:

[..]

Dat ze het doet voor aandacht is uiteraard duidelijk, maar dat vind ik niet zo erg.

Gewoon de ouders volledig aansprakelijk stellen voor evt schade en gevolgen. Dus niet bij de verzekeringen of andere instanties gaan janken voor nazorg.

Oh ja, uiteraard is het heel normaal dat ze gewoon moet doorleren (hoe ze dat doet, is niet mijn probleem).

Voor je het weet zit je met pubers die weer iets anders willen en zo twee jaar de leerplicht willen ontduiken.
Klopt, als pa ook bereid is om de kosten van de verzekering te betalen, dan mag hij praten.
Het is ook een belangrijk onderdeel van deze discussie, omdat inderdaad kinderen dan in de toekomst zouden kunnen vinden iets goed te kunnen, en dat ook ten uitvoer willen brengen, ipv naar school gaan.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:53:39 #192
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72168421
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:43 schreef moussie het volgende:

[..]

maw je verplicht je kind om deel te nemen aan iets dan in potentie levensgevaarlijk is omdat jij dat noodzakelijk vindt
Nee ik vindt dat niet noodzakelijk.... het is noodzakelijk! Hoe wou je anders deelnemen aan de maatschappij? Dat heeft niets te maken met hoe ik over dingen denk.
Je vergelijkt appels met peren
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_72168463
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:41 schreef nikk het volgende:

[..]

en sponsors, wat dan moet je je eigen plezierreisje(s) betalen..
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:55:47 #194
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72168471
quote:

[..]

Imho een beetje een zure, jaloerse reactie.

Want als je sponsors hebt ben je niet ondernemend en zelfstandig? Wat is er mis mee om de wereld rond te varen terwijl anderen dat voor je betalen? Ik kan dat alleen maar slim vinden.
pi_72168529
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:55 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Want als je sponsors hebt ben je niet ondernemend en zelfstandig? Wat is er mis mee om de wereld rond te varen terwijl anderen dat voor je betalen? Ik kan dat alleen maar slim vinden.
Ze mag natuurlijk gesponsord worden.. Maar dat moet niet de reden zijn om boven de wet te willen staan.. en dat is het, samen met de publiciteit, zeer zeker wel..
Als ze echt zo flink is, dan maakt ze eerst haar school af en regelt ze het allemaal zelf, met of zonder sponsor.

Verder ben ik geen watersporter, dus je opmerking over jaloezie is een flauwe manier van op de man spelen. Een drogreden die verder nergens wat mee te maken heeft.
pi_72168549
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:55 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Ik vind dat een beetje een kinderachtige mondsnoerregel
pi_72168571
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Naar mijn weten is ze nooit verder geweest dan het Kanaal oversteken. Hoe is dat te vergelijken met alle wereldzeeën over varen, en ook nog totaal onbekende en wellicht vijandige havens aandoen? Als je naar Londen kan varen en daar kan aanleggen wil nog niet zeggen dat je de Indische oceaan over kan en in een aftandse haven in Bombai kan gaan aanleggen.

Althans, zo zie ik het.
Hehe, vraag een zeiler maar wat die erger vindt, windkracht 8 op open water of op het IJsselmeer, het antwoord zal je waarschijnlijk verbazen ..

En in het voorjaar het kanaal over is beslist geen pretje hoor, het is dan misschien een afstand van niets maar best moeilijk, drukke scheepvaartsroute, golfstromen, wind die constant omslaat etc .. een compleet ander verhaal dus dan een oversteek met de stroom mee en voor de wind uit met als grootste gevaar een verdwaald schip dat je moet zien te ontwijken
pleased to meet you
pi_72168582
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:59 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Ik vind dat een beetje een kinderachtige mondsnoerregel
Zeg maar gewoon een lullige opmerking..
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:01:41 #199
256436 Whiskey_Tango
pi_72168609
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Hehe, vraag een zeiler maar wat die erger vindt, windkracht 8 op open water of op het IJsselmeer, het antwoord zal je waarschijnlijk verbazen ..

En in het voorjaar het kanaal over is beslist geen pretje hoor, het is dan misschien een afstand van niets maar best moeilijk, drukke scheepvaartsroute, golfstromen, wind die constant omslaat etc .. een compleet ander verhaal dus dan een oversteek met de stroom mee en voor de wind uit met als grootste gevaar een verdwaald schip dat je moet zien te ontwijken
Ja, en er zijn ook hordes piraten en gure types die over het Kanaal varen, om nog maar te zwijgen over de vijandige haven van Londen.

/sarcasme
- W. Churchill
pi_72168623
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:39 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Omdat het een race zeiler betreft, die varen constant op de limiet. Zelfs in een storm varen die nog met een relatief groot zeil om maar zo veel mogelijk afstand te pakken. Bij windkracht 8 nog een spinaker (groot voorzeil) omhoog gooien enzo. Dat zie ik die Laura niet doen hoor.

Is een beetje een rallycoureur vergelijken met een normale automobilist.

Die vatine voer in dit soort boten.
[ afbeelding ]
die dingen kunnen enorm hard, maar zijn ook best gevaarlijk aangezien ze ook geen zelfrichtend vermogen hebben. Snelheden van 40 knopen zijn ook geen uitzondering. Daar waar dat ding van Laura hooguit 8 knopen ofzo zal halen
Oké, snap hem. Er zullen vast wel andere voorbeelden zijn, maar geen zin meer om die op te zoeken.

Misschien later
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:03:15 #201
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72168651
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze mag natuurlijk gesponsord worden.. Maar dat moet niet de reden zijn om boven de wet te willen staan.. en dat is het, samen met de publiciteit, zeer zeker wel..
Maar wat maakt dat dan uit?

Sponsor of geen sponsor, boven de wet te willen staan is natuurlijk sowieso vragen om problemen. Maar het is maar de vraag of ze daar inderdaad boven wil staan. Alleen de rechter kan daarover oordelen en misschien geeft die haar wel gelijk.
quote:
Als ze echt zo flink is, dan maakt ze haar school af en regelt ze het allemaal zelf, met of zonder sponsor.
Is ze het nu niet allemaal zelf aan het regelen dan?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:08:32 #202
3542 Gia
User under construction
pi_72168781
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:51 schreef beeer het volgende:

[..]

Deze vraag had je al gesteld. Vergeten? Misschien moet je wel tegen jezelf in bescherming genomen worden.

Nee, komt alleen geen antwoord op. Ook jij kunt of wilt er schijnbaar niet inhoudelijk op in gaan.

Het is, naar onze maatstaven niet normaal om een 13-jarige voor zichzelf te laten zorgen. Als ouders 3 weken zonder op vakantie gaan en een 13-jarige alleen thuis zouden laten, zou Nederland te klein zijn, want dat is dan schandalig. Maar dit wonderkind kan zeilen, dus ook voor zichzelf zorgen.

Dus, nogmaals: Is het normaal als een 13-jarige op zichzelf gaat wonen?
pi_72168937
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, komt alleen geen antwoord op. Ook jij kunt of wilt er schijnbaar niet inhoudelijk op in gaan.

Het is, naar onze maatstaven niet normaal om een 13-jarige voor zichzelf te laten zorgen. Als ouders 3 weken zonder op vakantie gaan en een 13-jarige alleen thuis zouden laten, zou Nederland te klein zijn, want dat is dan schandalig. Maar dit wonderkind kan zeilen, dus ook voor zichzelf zorgen.

Een 13 jarige kan juridisch niks in een eigen huis (geen gwl aanvragen, geen huurcontract afsluiten, geen tv abo nemen etc. etc. etc.). Op internationale wateren heb je daar geen last van.

Voor de rest zou ik niet weten waarom het per definitie niet zou kunnen?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:18:45 #204
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72169041
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:14 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Een 13 jarige kan juridisch niks in een eigen huis (geen gwl aanvragen, geen huurcontract afsluiten, geen tv abo nemen etc. etc. etc.). Op internationale wateren heb je daar geen last van.

Er is een reden he, waarom een 13-jarige al die dingen niet kan doen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:20:53 #205
62292 MOVO
pi_72169098
Het blijft een beetje cirkels draaien; voorstanders vinden het goed voor haar ontwikkeling en zien vooral de bijzondere prestatie die het op kan leveren, tegenstanders zien het als onverantwoord en zien een precedent.

Als het puntje bij het paaltje komt blijft de vraag voor de kinderechter er met name een over de leerplicht.
Moeten we een uitzondering maken voor deze recordpoging, immers de reis kan ze ook na haar schooltijd maken, de enige reden tot haast is het record.

Afgezien van haar zeilkwaliteiten, de gevaren etc etc. Is dit voldoende reden om een uitzondering te maken ja of nee en waarom dan wel?

Ik zeg nee. Omdat ik vind dat een recordpoging die inzichzelf een kans heeft te mislukken danwel op termijn geevenaard wordt geen geldige reden is voor een uitzondering.
pi_72169117
quote:

[..]

Ik had al antwoord gegeven maar blijkbaar dringen zulke dingen niet tot je door. Misschien moet ik je gemeente eens inschakelen om te kijken of je misschien onder toezicht gesteld moet worden gezien je conditie

Nogmaals: als iemand voor zichzelf kan zorgen dan moet dat ook kunnen, ongeacht de leeftijd. Wat maakt het uit dat het niet de norm is? Moet alles volgens de (jouw) norm gaan? Hoe wordt deze norm bepaalt?
pi_72169126
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als ze echt zo flink is, dan maakt ze eerst haar school af en regelt ze het allemaal zelf, met of zonder sponsor.

Verder ben ik geen watersporter, dus je opmerking over jaloezie is een flauwe manier van op de man spelen. Een drogreden die verder nergens wat mee te maken heeft.
De wet is niet zaligmakend. Overigens is die leerplichtwet aanvankelijk bedoeld om kinderarbeid tegen te gaan en tegenwoordig om ervoor te zorgen dat jongeren niet voortijdig afhaken met hun studie zodat ze later geen professionele werklozen worden. Uit niets blijkt dat dit van toepassing is op dat meisje.
pi_72169145
quote:
Sonja25-08-2009Hoi Laura, Zelf ben ik moeder van twee kinderen, ouder dan jou, 14 en 17. Ik zou ze nooit laten gaan. Ik heb daar een tijdje goed over nagedacht en kwam erachter dat de redenen daarachter angst en egoisme zijn. Verder toon jij aan met jouw voornemen en alle publiciteit en discussie eromheen, dat dit land geen vrijheid meer kent, met name voor jongeren niet. Alhoewel wat jij gaat doen, want je gaat het doen hoor, nogal extreem is, toont het aan dat, gezien de reactie hierop van de Kinderbescherming e.d., je in dit land alleen maar mee mag lopen binnen zeer krappe grenzen. Daarbuiten leven is hier kennelijk niet mogelijk. Bedankt voor het op de kaart zetten van dit probleem, alhoewel dat waarschijnlijk niet jouw bedoeling was. Jij wilt zeilen. Ga zeilen. Heel veel succes. Je bent een groot voorbeeld voor heel veel (opgesloten) jongeren en volwassenen in Nederland. Go for it.
Dit soort reacties van die mensen. Alsof je in Nederland niks meer mag Echt ongelofelijk dat mensen zich opgesloten voelen omdat er een of andere snotneus van 13 per se de "jongste" wil zijn die schijn-solo over de wereld zeilt.
Mr. Prolapse 2009
pi_72169171
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:22 schreef nikk het volgende:

[..]

De wet is niet zaligmakend. Overigens is die leerplichtwet aanvankelijk bedoeld om kinderarbeid tegen te gaan en tegenwoordig om ervoor te zorgen dat jongeren niet voortijdig afhaken met hun studie zodat ze later geen professionele werklozen worden. Uit niets blijkt dat dit van toepassing is op dat meisje.
Want dit staat gelijk aan later een goede baan kunnen hebben?
Stel dat ze zeilen straks geen ruk meer aan vindt, of dat ze andere interesses krijgt. Loopt ze nog wel 2 jaar achter, gezeur bla bla.
Mr. Prolapse 2009
pi_72169195
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:20 schreef MOVO het volgende:
Het blijft een beetje cirkels draaien; voorstanders vinden het goed voor haar ontwikkeling en zien vooral de bijzondere prestatie die het op kan leveren, tegenstanders zien het als onverantwoord en zien een precedent.

Als het puntje bij het paaltje komt blijft de vraag voor de kinderechter er met name een over de leerplicht.
Moeten we een uitzondering maken voor deze recordpoging, immers de reis kan ze ook na haar schooltijd maken, de enige reden tot haast is het record.

Afgezien van haar zeilkwaliteiten, de gevaren etc etc. Is dit voldoende reden om een uitzondering te maken ja of nee en waarom dan wel?

Ik zeg nee. Omdat ik vind dat een recordpoging die inzichzelf een kans heeft te mislukken danwel op termijn geevenaard wordt geen geldige reden is voor een uitzondering.
Hou toch op. Er wordt om de meest idiote redenen ontheffing verleend voor de leerplicht. Zo'n recordpoging staat waarschijnlijk in de top 5 van de meest geldige redenen.
pi_72169208
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:24 schreef nikk het volgende:

[..]

Hou toch op. Er wordt om de meest idiote redenen ontheffing verleend voor de leerplicht.
Zoals? Voorbeelden van soortgelijke gevallen waarbij iemand 2 jaar lang geen onderwijs volgt?
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:27:03 #212
798 voyeur
bemoeit zich
pi_72169236
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Voorgangster? Die meid is nog niet vertrokken hoor en die doet een ander record .. non stop en zonder hulp, een totaal ander verhaal dan op je gemak, met hulp en met tussenstops de sightseeing route van Laura
Je hebt gelijk: die is ook nog niet vertrokken.
Ik heb echter niet begrepen dat Laura hulp zal accepteren etc. Waar heb je dat gevonden? Want dan breekt ze niet het solozeil record.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:27:05 #213
67205 Colplay
How you doin??
pi_72169238
quote:

[..]

Wat een onzin staat hier in zeg.

Hoe denk je dat ze nu aan die sponsors gekomen is? Dat de sponsors het idee hadden om een recordpoging te doen met een 13-jarig meisje en haar gebeld hebben? En waar zegt ze dat ze later niet wil omdat ze dan sponsors zelf moet regelen? En natuurlijk moet er publiciteit komen, anders hebben die sponsors er niets aan.

En zo lang de rechter geen uitspraak heeft gedaan weten we niet of ze de wet ook wil doorbreken.
pi_72169247
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:51 schreef Matteüs het volgende:

[..]

=. Je bent bij deze kampioen "appels met peren vergelijken".

Kind van 13 weet de verkeersregels. Leuk.
Is daarmee ook gezegt dat een knulletje van 13, die toevallig met auto's kan crossen, ook maar een 2-jarige wereldreis in zijn uppie met de auto mag maken?
Over appels en peren gesproken, je maakt even van de fiets een auto? Als je het al wil vergelijken doe dat dan met mensen die met kleine kinderen lange fietstochten maken .. deze bvb en vraag je daarna af of die op jonge leeftijd lange tochten alleen hebben gemaakt (ja dus)
pleased to meet you
pi_72169259
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:23 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Want dit staat gelijk aan later een goede baan kunnen hebben?
Stel dat ze zeilen straks geen ruk meer aan vindt, of dat ze andere interesses krijgt. Loopt ze nog wel 2 jaar achter, gezeur bla bla.
Dan loopt ze maar twee jaar achter. Dat moet overigens ook maar blijken aangezien ze heeft aangegeven via de wereldschool onderwijs te willen volgen. En laten we nou niet doen alsof het hebben van een HAVO diploma nu zo bijzonder is en haar aan een gouden carriere zal helpen. Je toekomst vergooi je door geen diploma te willen halen, niet omdat je één of twee jaar later je diploma wilt halen (dat ook maar moet blijken).
pi_72169309
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:27 schreef voyeur het volgende:

[..]

Je hebt gelijk: die is ook nog niet vertrokken.
Ik heb echter niet begrepen dat Laura hulp zal accepteren etc. Waar heb je dat gevonden? Want dan breekt ze niet het solozeil record.
wel, alleen niet dat non stop en geen hulp record wat Jessica wil doen .. en gevonden, simpel rekenen, Laura wil er 2 jaar overdoen en Jessica wil het record van 334 dagen (was het dacht ik, geen zin om terug te zoeken) verbreken
pleased to meet you
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:31:02 #217
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72169340
quote:

[..]

Daar heb je zeker een punt.
pi_72169379
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Zoals? Voorbeelden van soortgelijke gevallen waarbij iemand 2 jaar lang geen onderwijs volgt?
Dit soort zaken worden natuurlijk niet gepubliceerd. Maar je kan als ouder ervoor kiezen om je kind niet naar school te sturen vanwege levensbeschouwelijke overwegingen en zelf dus het kind onderwijs te geven. Dit gebeurt niet vaak en veel is afhankelijk van de dienstdoende ambtenaar. Elke gemeente gaat hier ook anders mee om. Daarbij gaan genoeg mensen om wereldreis en nemen ook hun kinderen mee, kinderen die dan via de wereldschool alsnog onderwijs krijgen. De wereldschool waarvan ook dit meisje gebruik wil maken.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:32:23 #219
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72169387
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:20 schreef MOVO het volgende:

Mooi gezegd.
pi_72169408
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:27 schreef nikk het volgende:

[..]

Dan loopt ze maar twee jaar achter. Dat moet overigens ook maar blijken aangezien ze heeft aangegeven via de wereldschool onderwijs te willen volgen. En laten we nou niet doen alsof het hebben van een HAVO diploma nu zo bijzonder is en haar aan een gouden carriere zal helpen. Je toekomst vergooi je door geen diploma te willen halen, niet omdat je één of twee jaar later je diploma wilt halen (dat ook maar moet blijken).
En andere kinderen met soortgelijke wensen dan? Of zijn die "niet zo ambitieus" als dat "wonderkind"

Mijn broertje is gek op kamperen, altijd al geweest. Toen hij 15 was wilde hij een jaar lang in het bos wonen, zonder school of wat dan ook maar echt overleven.

Wat is dan het verschil? Enkel een "record" ?
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:34:01 #221
62292 MOVO
pi_72169422
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:31 schreef nikk het volgende:

[..]

Dit soort zaken worden natuurlijk niet gepubliceerd. Maar je kan als ouder ervoor kiezen om je kind niet naar school te sturen vanwege levensbeschouwelijke overwegingen en zelf dus het kind onderwijs te geven. Dit gebeurt niet vaak en veel is afhankelijk van de dienstdoende ambtenaar. Elke gemeente gaat hier ook anders mee om. Daarbij gaan genoeg mensen om wereldreis en nemen ook hun kinderen mee, kinderen die dan via de wereldschool alsnog onderwijs krijgen. De wereldschool waarvan ook dit meisje gebruik wil maken.
Dat zijn geen uitzonderingen dan is het onder toezicht van een ouder, als haar vader mee zou gaan dan mag het ook met de wereldschool, zelfstudie echter mag niet.
pi_72169424
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:31 schreef nikk het volgende:

[..]

Die gaan dan ook niet alleen maar worden begeleid in hun onderwijs. Groot verschil.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:34:03 #223
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72169425
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:27 schreef nikk het volgende:

[..]

Het gaat ook om de regels en principes.
pi_72169515
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Over appels en peren gesproken, je maakt even van de fiets een auto? Als je het al wil vergelijken doe dat dan met mensen die met kleine kinderen lange fietstochten maken .. deze bvb en vraag je daarna af of die op jonge leeftijd lange tochten alleen hebben gemaakt (ja dus)
Mijn god...
pi_72169641
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:33 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En andere kinderen met soortgelijke wensen dan? Of zijn die "niet zo ambitieus" als dat "wonderkind"

Mijn broertje is gek op kamperen, altijd al geweest. Toen hij 15 was wilde hij een jaar lang in het bos wonen, zonder school of wat dan ook maar echt overleven.

Je kan het beter vergelijken met ontheffing voor jonge topsporters/dansers/etc die naar een toernooi of workshop moeten in het buitenland. Maar ik begrijp dat je niet uit bent op een serieuze discussie en het streven van dit meisje het liefst wil ridiculiseren. Prima.
pi_72169651
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:18 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Er is een reden he, waarom een 13-jarige al die dingen niet kan doen.
yup, als die niet betaald is die wettelijk niet aansprakelijk .. maak hen wel wettelijk aansprakelijk en hij kan het wel.

Zo is er ook een reden waarom je 18 moet zijn voor je een rijbewijs kan halen maar geen vaarbewijs nodig hebt voor een boot korter dan 15 meter/langzamer dan 20km/h
pleased to meet you
pi_72169669
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:34 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Het gaat ook om de regels en principes.
Want befehl ist befehl? Daar pas ik voor.
pi_72169705
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat je iedereen wilt stimuleren om maar te doen wat ze willen doen?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:45:10 #229
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72169715
quote:

[..]

Nee, als we orde en rechten willen, horen daar regels bij. Soms moet je nou eenmaal lijnen trekken om dit te bereiken.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:46:08 #230
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72169754
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:33 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Er is geen verschil. En dat is ook precies het grote probleem. Als zij mag, dan komt straks iedereen. Dan worden al die wetjes en regeltjes ter bescherming en opvoeding van kinderen eigenlijk gewoon waardeloos en kan ieder kind weer doen waar die zin in heeft.

Aan de andere kant is de bemoeizucht van de overheid ook verstikkend en doodvermoeiend. Wat heeft de voorkeur: kinderbescherming of minder bemoeizucht?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:46:17 #231
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72169757
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:43 schreef moussie het volgende:

[..]

yup, als die niet betaald is die wettelijk niet aansprakelijk .. maak hen wel wettelijk aansprakelijk en hij kan het wel.

Zo is er ook een reden waarom je 18 moet zijn voor je een rijbewijs kan halen maar geen vaarbewijs nodig hebt voor een boot korter dan 15 meter/langzamer dan 20km/h
Dat gaat er ook komen.
pi_72169758
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:38 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Mijn god...
ach gut, kan je er niet tegen als je een linkje krijgt die bewijst dat mensen op de fiets hetzelfde doen .. 8 jaar en dan de Alpen over, met 7 over de Pyreneeën ..
pleased to meet you
pi_72169760
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:44 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Zolang iemand anderen niet schaadt, wat heb je erop tegen dat hij doet wat hij wil?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:46:58 #234
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72169778
Er zijn ook mensen die met een flinke borrel op beweren dat ze veilig rijden, maar ik ga echt niet bij ze in de auto zitten.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:47:36 #235
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72169800
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:46 schreef moussie het volgende:

[..]

ach gut, kan je er niet tegen als je een linkje krijgt die bewijst dat mensen op de fiets hetzelfde doen .. 8 jaar en dan de Alpen over, met 7 over de Pyreneeën ..
Zitten daar ook kinderen bij?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:47:39 #236
62292 MOVO
pi_72169801
quote:

[..]

Nee hoor niet in mijn wereld, ik vind dat we best kunnen afwijken van regels die we met elkaar afgesproken hebben, je kunt niet alle gevallen over een kam scheren, maar in dit geval vind ik de noodzaak niet aangetoond, een recordpoging vind ik niet voldoende reden.
pi_72169821
quote:

[..]

Was dat niet het motto, het beste uit iedereen halen, talent stimuleren waar je maar kan .. ?
pleased to meet you
pi_72169824
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:34 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Die gaan dan ook niet alleen maar worden begeleid in hun onderwijs. Groot verschil.
Zij wordt begeleid op afstand. Maar het is inderdaad een verschil. Het een groot verschil noemen is echter overdreven. Maar laten we er niet omheen draaien. Wat is de werkelijke reden dat zij niet deze reis mag maken van je? Vanwege de leerplicht of vanwege de risico's die zo'n reis met zich meebrengt?
pi_72169829
quote:

[..]

Ja, dat moet echt een hel op aarde zijn idd.
pi_72169838
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:47 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Zitten daar ook kinderen bij?
Kijk maar naar de foto's en lees de bijbehorende verhalen .. ja
pleased to meet you
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:49:31 #241
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72169850
Komt nog eens bij dat de staat alleen maar aan deze recordpoging kan verliezen. Als het lukt dan is dat leuk voor dat meisje, maar heeft Nederland daar niks aan. Als het niet lukt, het wichtje overboord slaat en verzuipt, dan heeft de staat een heel groot probleem. Dan zouden de ouders de staat zelfs aan kunnen klagen!

Ik denk dus niet dat het gaat gebeuren. Al zou het van mij persoonlijk best mogen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:50:14 #242
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72169868
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Was dat niet het motto, het beste uit iedereen halen, talent stimuleren waar je maar kan .. ?
Binnen de redelijke grenzen.
Ik heb sowieso al problemen met ouders die kinderen pushen.
pi_72169891
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:50 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Binnen de redelijke grenzen.
Ik heb sowieso al problemen met ouders die kinderen pushen.
Ah, de zesjescultuur in optima forma.
pi_72169906
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:46 schreef ThunderBitch het volgende:
Er zijn ook mensen die met een flinke borrel op beweren dat ze veilig rijden, maar ik ga echt niet bij ze in de auto zitten.
Je zult toch echt samen met dat meisje in haar bootje moeten gaan zitten op haar solotocht.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:51:23 #245
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72169912
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Kijk maar naar de foto's en lees de bijbehorende verhalen .. ja
Mij teveel werk, vandaar mijn vraag, want dat is voor mij de enige vraag.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:51:48 #246
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72169921
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:50 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ah, de zesjescultuur in optima forma.
Snap hem niet.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:53:11 #247
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72169974
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:51 schreef beeer het volgende:

[..]

Je zult toch echt samen met dat meisje in haar bootje moeten gaan zitten op haar solotocht.
Het gaat om het feit dat iemand beweert iets te kunnen en er jaren mee is weggekomen, maar dat wij wel weten dat het weldegelijk gevaarlijk is.

By the way, mij krijg je er sowieso niet in. Ben een landrot.
pi_72169983
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:45 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Nee, als we orde en rechten willen, horen daar regels bij. Soms moet je nou eenmaal lijnen trekken om dit te bereiken.
Sorry, maar de leerplicht is nou niet bepaald een fundament van onze rechtstaat dat daarop geen uitzonderingen mogelijk zijn. En ook dat ordeningsdenken werp ik trouwens verre van me. Ordnung boven alles, nee dank je.
pi_72169987
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:48 schreef nikk het volgende:

[..]

Zij wordt begeleid op afstand. Maar het is inderdaad een verschil. Het een groot verschil noemen is echter overdreven. Maar laten we er niet omheen draaien. Wat is de werkelijke reden dat zij niet deze reis mag maken van je? Vanwege de leerplicht of vanwege de risico's die zo'n reis met zich meebrengt?
De leerplicht ja. Dit is in mijn ogen geen gegronde reden om 2 jaar lang geen gedegen onderwijs te volgen. Een kind van 13 kan zichzelf niet onderwijzen zonder reflectie.
Gevaren boeien me niet, dat is hun eigen keuze.
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:42 schreef nikk het volgende:

[..]

Je kan het beter vergelijken met ontheffing voor jonge topsporters/dansers/etc die naar een toernooi of workshop moeten in het buitenland. Maar ik begrijp dat je niet uit bent op een serieuze discussie en het streven van dit meisje het liefst wil ridiculiseren. Prima.
Mijn verhaal over mijn broertje is echt. Is hij nu ook suicidaal en gaat ie elk weekend in een keet comazuipen bijvoorbeeld? Nee, hij gaat gewoon regelmatig met zijn tentje op pad en een vriend of alleen. Maar wel buiten schooldagen en tijden.
Ik ridiculiseer haar gedachtegang, niet haar droom. Niks mis met dromen.
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:46 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Aan de andere kant is de bemoeizucht van de overheid ook verstikkend en doodvermoeiend.
Ja want je mag tegenwoordig niks meer in Nederland he?
Mr. Prolapse 2009
pi_72170008
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:51 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Snap hem niet.
Hadden je ouders je maar moeten pushen om door te leren.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:54:45 #251
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72170024
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Sorry, maar de leerplicht is nou niet bepaald een fundament van onze rechtstaat dat daarop geen uitzonderingen mogelijk zijn. En ook dat ordeningsdenken werp ik trouwens verre van me. Ordnung boven alles, nee dank je.
Niets Ordnung boven alles, zo werkt het nou eenmaal in een "fatsoenlijk" land.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:55:42 #252
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72170059
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hadden je ouders je maar moeten pushen om door te leren.
Touche.
En het antwoord is?
pi_72170174
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:54 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Niets Ordnung boven alles, zo werkt het nou eenmaal in een "fatsoenlijk" land.
Wanneer regels belangrijker zijn dan mensen en het ordeningsdenken alles overstijgt betwijfel ik dat.
pi_72170223
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:53 schreef Dragorius het volgende:

[..]

De leerplicht ja. Dit is in mijn ogen geen gegronde reden om 2 jaar lang geen gedegen onderwijs te volgen. Een kind van 13 kan zichzelf niet onderwijzen zonder reflectie.
Gevaren boeien me niet, dat is hun eigen keuze.
Aha, dus ze mag best in levensgevaar komen zolang ze maar wel onderwijs krijgt!

Echt.
pi_72170263
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:53 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Mijn verhaal over mijn broertje is echt. Is hij nu ook suicidaal en gaat ie elk weekend in een keet comazuipen bijvoorbeeld? Nee, hij gaat gewoon regelmatig met zijn tentje op pad en een vriend of alleen. Maar wel buiten schooldagen en tijden.
Ik ridiculiseer haar gedachtegang, niet haar droom. Niks mis met dromen.
Vind je dat jonge topsporters ook geen ontheffing meer mogen krijgen? Sport kan namelijk ook nadat ze hun diploma halen immers.
pi_72170271
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:01 schreef nikk het volgende:

[..]

Echt.
"Ik vind het best als je door drie Somalische piraten verkracht word, zolang je de stelling van Pythagoras maar kent!"

.
pi_72170349
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

"Ik vind het best als je door drie Somalische piraten verkracht word, zolang je de stelling van Pythagoras maar kent!"

.
Overigens was dat een uitstekend voorbeeld van wat er gebeurt wanneer je het idee van "regels zijn regels" boven alles stelt.
pi_72170353
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:01 schreef nikk het volgende:

[..]

Echt.
Ouders gaan ook bergbeklimmen, lange fietstochten maken etc. Dat is hun keuze. Maar we hebben het hier over een meisje dat 2 jaar lang aaneengesloten weg is. Dat is wel een verschil m.b.t. onderwijs.
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Vind je dat jonge topsporters ook geen ontheffing meer mogen krijgen? Sport kan namelijk ook nadat ze hun diploma halen immers.
Jonge topsporters gaan gewoon naar school, die zijn geen anderhalf tot twee jaar onafgebroken van huis weg.
Mr. Prolapse 2009
pi_72170381
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

.
Dat zeg ik niet, het interesseert me alleen niet. Maar ze denkt wel boven de wet te staan omdat ze per se een recordje wil neerzetten.
Dat is in mijn ogen geen geldige reden tot een leerplichtontheffing van 2 jaar.
Mr. Prolapse 2009
pi_72170435
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:06 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, het interesseert me alleen niet. Maar ze denkt wel boven de wet te staan omdat ze per se een recordje wil neerzetten.
Dat is in mijn ogen geen geldige reden tot een leerplichtontheffing van 2 jaar.
We moeten dit soort mensen koesteren, ipv ze met een heipaal weer richting maaiveld proberen te slaan. Met die achterlijke regeltjes- en zesjescultuur kweken we alleen maar grijze muisjes (maar daar is het systeem alleen maar bij gebaat uiteraard). Ik zeg, lekker laten gaan, niet zeuren wanneer ze halverwege verdwijnt, en iedereen gewoon lekker verder met ZIJN EIGEN leven.
pi_72170455
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:05 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ouders gaan ook bergbeklimmen, lange fietstochten maken etc. Dat is hun keuze. Maar we hebben het hier over een meisje dat 2 jaar lang aaneengesloten weg is. Dat is wel een verschil m.b.t. onderwijs.
Vind je dat zelf niet raar? Geen onderwijs volgen via de reguliere methode belangrijker vinden dan haar welzijn?
quote:
Jonge topsporters gaan gewoon naar school, die zijn geen anderhalf tot twee jaar onafgebroken van huis weg.
Dat maakt volgens de regels van de leerplichtwet niet uit. Ontheffing is ontheffing net zoals regels regels zijn.
pi_72170491
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:46 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Er is geen verschil. En dat is ook precies het grote probleem. Als zij mag, dan komt straks iedereen. Dan worden al die wetjes en regeltjes ter bescherming en opvoeding van kinderen eigenlijk gewoon waardeloos en kan ieder kind weer doen waar die zin in heeft.
Ik ben meer bang voor het kinderwetje van v Houten wat dan ook in gevaar kan komen.
quote:
De Wet houdende maatregelen tot het tegengaan van overmatigen arbeid en verwaarloozing van kinderen, beter bekend als het Kinderwetje van Van Houten uit 1874 is de eerste wet die in Nederland een einde moest maken aan kinderarbeid. De wet kwam tot stand op initiatief van de liberale politicus Samuel van Houten en verbood kinderen tot 12 jaar in fabrieken te werken. Landarbeid werd niet verboden.

Tot aan de invoering van deze wet was kinderarbeid in Nederland heel gebruikelijk. De armoede maakte dat er veel voorstanders van kinderarbeid waren.

Doordat uitvoering van de wet nauwelijks gecontroleerd werd, ging het inzetten van jonge kinderen in de fabrieken in de praktijk overigens gewoon door.

In 1900 kwam er door de leerplicht wel een eind aan kinderarbeid. Deze wet verplicht kinderen van 6 tot 12 jaar onderwijs te volgen.
Wiki en http://www.leerplicht.net/webpages/begin-en-einde-leerplicht.html

Iemand sprak over een week of twee bijzonder verlof (volgens mij mag een kind 10 dagen per jaar buiten vakanties bijzonder verlof vragen) Is toch een ietsie pietsie minder dan twee jaar hoor
quote:
Aan de andere kant is de bemoeizucht van de overheid ook verstikkend en doodvermoeiend. Wat heeft de voorkeur: kinderbescherming of minder bemoeizucht?
Moeilijke

[ Bericht 1% gewijzigd door Waterwereld op 26-08-2009 14:19:39 (een foutje van 10 dagen :+) ]
pi_72170537
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:08 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat maakt volgens de regels van de leerplichtwet niet uit. Ontheffing is ontheffing net zoals regels regels zijn.

Nee hoor, daar wordt dan echt gekeken naar achtergrond etc.
Een record vs. opbouwen van een sportcarriere in combinatie met gedegen onderwijs kunnen volgen...
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:18:03 #264
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72170707
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:59 schreef nikk het volgende:

[..]

Wanneer regels belangrijker zijn dan mensen en het ordeningsdenken alles overstijgt betwijfel ik dat.
Dat bepaalt de rechter nog altijd.
pi_72170838
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:11 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nee hoor, daar wordt dan echt gekeken naar achtergrond etc.
Een record vs. opbouwen van een sportcarriere in combinatie met gedegen onderwijs kunnen volgen...
Natuurlijk wordt er gekeken naar de achtergrond. Dat is wat ik de hele tijd duidelijk probeer te maken. Wist je trouwens dat 99,9 procent van die jonge topsporters nooit doorbreekt? Maar die ontheffing wordt bijvoorbeeld ook verleend voor een zang en dans carriere.

Nederlanders zijn regelziek, vind je het gek ze een overheid kiezen die met steeds meer regels en verboden komt. Ik hoop dat ze gewoon vertrekt naar Nieuw Zeeland (die nationaliteit heeft zij namelijk!) en alsnog haar droom kan verwezenlijken.
pi_72170867
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:18 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Dat bepaalt de rechter nog altijd.
Sinds wanneer bepaalt de rechter of we in een fatsoenlijk land leven?
pi_72170871
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:22 schreef nikk het volgende:

Nederlanders zijn regelziek
Dat dus. We kunnen straks geeneens onze eigen reet afvegen zonder instructie en een overheid die goedgekeurd pleepapier aanreikt.
pi_72170878
quote:

Nederlanders zijn regelziek, vind je het gek ze een overheid kiezen die met steeds meer regels en verboden komt. Ik hoop dat ze gewoon vertrekt naar Nieuw Zeeland (die nationaliteit heeft zij namelijk!) en alsnog haar droom kan verwezenlijken.
En dan niet zeiken als ze verzuipt he.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:23:40 #269
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72170883
quote:

[..]

Sinds wanneer bepaalt de rechter of we in een fatsoenlijk land leven?
De rechter bepaalt of wij afwijken van wat wij met elkaar hebben afgesproken.
pi_72170905
quote:

[..]

Natuurlijk wordt er gekeken naar de achtergrond. Dat is wat ik de hele tijd duidelijk probeer te maken. Wist je trouwens dat 99,9 procent van die jonge topsporters nooit doorbreekt? Maar die ontheffing wordt bijvoorbeeld ook verleend voor een zang en dans carriere.

Tegen die tijd is ze 14 en is haar record niet meer haalbaar. Dan had ze dat bijvoorbeeld eerder moeten doen.

Wel vervelend dat je duidelijk het verschil niet ziet tussen 2 jaar onafgebroken afwezig zijn voor een zeil-record en trainen gecombineerd met school.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:24:38 #271
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72170911
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat dus. We kunnen straks geeneens onze eigen reet afvegen zonder instructie en een overheid die goedgekeurd pleepapier aanreikt.
Er is heel veel tussen je eigen reet afvegen en met je dochter van 13 zoiets te laten doen.
pi_72170917
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:23 schreef SCH het volgende:

[..]

En dan niet zeiken als ze verzuipt he.
Ach, zoals iemand al zei, de ouders en familie zijn dan uiteraard verdrietig. Logisch. Maar het mediacircus, de politieke vragenuurtjes en commissies mogen dan idd achterwege blijven. Want ook dát is eigen verantwoordelijkheid.
pi_72170961
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ach, zoals iemand al zei, de ouders en familie zijn dan uiteraard verdrietig. Logisch. Maar het mediacircus, de politieke vragenuurtjes en commissies mogen dan idd achterwege blijven. Want ook dát is eigen verantwoordelijkheid.
Oh ja, maar ik zie dezelfde mensen die nu zo voor zijn, dan ook alweer zeiken. Waar was de kinderbescherming e.d.

Ik vind het een heel dom plan maar domme plannen mogen best uitgevoerd worden.

En de leerplicht is natuurlijk niet zo'n hele gekke regel.
pi_72170964
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:24 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Tegen die tijd is ze 14 en is haar record niet meer haalbaar. Dan had ze dat bijvoorbeeld eerder moeten doen.

Wel vervelend dat je duidelijk het verschil niet ziet tussen 2 jaar onafgebroken afwezig zijn voor een zeil-record en trainen gecombineerd met school.
Dat verschil zie ik. Ik vind dat alleen geen belemmering om een dergelijke reis te ondernemen. Zo belangrijk vind ik die leerplicht niet, ik vind het belangrijker dat jongeren hun diploma halen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:26:41 #275
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72170973
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

Geen stille tochten, en vader aan de schandpaal en al die mensen die vonden dat het wel kon.
pi_72171010
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:26 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Geen stille tochten, en vader aan de schandpaal en al die mensen die vonden dat het wel kon.
Hoezo? Dat kind moet gewoon doen wat ze wil doen, en als ze verzuipt denk ik 'jammer maar helaas, ze heeft het geprobeerd'. Waar komt die oneindige bemoeizucht toch vandaan in Nederland?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:27:54 #277
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72171019
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat verschil zie ik. Ik vind dat alleen geen belemmering om een dergelijke reis te ondernemen. Zo belangrijk vind ik die leerplicht niet, ik vind het belangrijker dat jongeren hun diploma halen.
Laat ze dat dan maar gaan doen. Lijkt me een goede raad.
pi_72171052
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hoezo? Dat kind moet gewoon doen wat ze wil doen, en als ze verzuipt denk ik 'jammer maar helaas, ze heeft het geprobeerd'. Waar komt die oneindige bemoeizucht toch vandaan in Nederland?
Nu sla je weer een beetje door. Ik vind bepaalde vormen van preventie en veiligheid nog niet zo gek.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:29:13 #279
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72171074
quote:

[..]

Wij laten mensen niet verzuipen als we het kunnen voorkomen. Dat misschien?
pi_72171097
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:29 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Wij laten mensen niet verzuipen als we het kunnen voorkomen. Dat misschien?
Waarom wil je dat voorkomen als het mijn eigen keuze is om een dergelijk risico te lopen?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:31:21 #281
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72171136
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:30 schreef Jarno het volgende:

[..]

Waarom wil je dat voorkomen als het mijn eigen keuze is om een dergelijk risico te lopen?
Zo zijn "fatsoenlijke/sociale" mensen nou eenmaal.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:31:56 #282
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72171159
quote:

[..]

Ik vind dat de overheid pubermeisjes van 13 tegen zichzelf en hun ouders in bescherming mag nemen, als de risico's te groot zijn. Als dat al oneindige bemoeizucht is, hebben we inderdaad een compleet ander idee van overheidstaken.
pi_72171181
Ik vraag me trouwens af of de Kinderbescherming geen belangrijkere dingen te doen heeft...
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:32:44 #284
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72171187
quote:

[..]

Jij bent volwassene? Dan wil ik helemaal niks voorkomen.

Je bent een kind van 13? Dan wel.
pi_72171190
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:31 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Zo zijn "fatsoenlijke/sociale" mensen nou eenmaal.
Ik vind het anders behoorlijk asociaal.
pi_72171224
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:32 schreef Hephaistos. het volgende:

Je bent een kind van 13? Dan wel.
Bij kinderen zijn de ouders verantwoordelijk. En wat je verder ook van ze vindt, ze komen niet compleet gestoord of handelsonbekwaam over.
pi_72171248
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:32 schreef nikk het volgende:
Ik vraag me trouwens af of de Kinderbescherming geen belangrijkere dingen te doen heeft...

Ja ze zijn ook alleen met deze zaak bezig natuurlijk, want de rest zie je niet in de media nu....
Mr. Prolapse 2009
pi_72171261
quote:

[..]

Dus je wilt kinderen gewoon van hoge glijbanen af laten donderen, geen hekken meer bij de leeuwen in de dierentuin enz?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:35:34 #289
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72171275
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik vind het anders behoorlijk asociaal.
Ach, misschien moesten jouw ouders je andere dingen bijbrengen, behalve pushes om een universitaire opleiding te volgen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:36:17 #290
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72171300
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

Bij kinderen zijn de ouders verantwoordelijk.
En wat je verder ook van ze vindt, ze komen niet compleet gestoord of handelsonbekwaam over.
Totdat die ouders onverantwoorde risico's gaan nemen voor hun kinderen. Dan grijpt de overheid in. Zoals de overheid dagelijks ingrijpt bij gezinnen, waar de keuzes van de ouders de kinderen in gevaar brengen.
pi_72171316
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja, maar ik zie dezelfde mensen die nu zo voor zijn, dan ook alweer zeiken. Waar was de kinderbescherming e.d.

Ik vind het een heel dom plan maar domme plannen mogen best uitgevoerd worden.

En de leerplicht is natuurlijk niet zo'n hele gekke regel.
Maar die probeert zij dan ook niet te ontlopen, zij heeft zich netjes aangemeld bij de wereldschool ..
waar blijkbaar over gevallen wordt is de fysieke aanwezigheid van de feedback die zij op haar werk krijgt .. of te wel, de regels zijn wat dat aangaat lichtelijk outdated, met de heden ten dage ter beschikking staande communicatiemiddelen, via skype zie je zelfs de mimiek van je feedback ..
pleased to meet you
pi_72171352
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus je wilt kinderen gewoon van hoge glijbanen af laten donderen
Misschien moet je als ouder gewoon eens je kinderen in de gaten houden dan, als je je daar zorgen om maakt. En hey, van hoge dingen afdonderen hoort bij het opgroeien. Zelf ook vaak zat gedaan. En als je je als ouder zorgen maakt om een bepaalde speeltuin, moet je je kind daar misschien niet (of niet alleen) laten spelen. Laten we vooral niet proberen met elkaar De Volmaakt Veilige Samenleving te creeeren waarbij er op elke straathoek een camera hangt en rubberen tegels liggen. "Want wie weet wat er allemaal wel niet kan gebeuren!"
quote:
geen hekken meer bij de leeuwen in de dierentuin enz?
Mja. Wilde dieren en mensen don't mix. Moet je niet willen denk ik.
pi_72171369
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:36 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Totdat die ouders onverantwoorde risico's gaan nemen voor hun kinderen. Dan grijpt de overheid in. Zoals de overheid dagelijks ingrijpt bij gezinnen, waar de keuzes van de ouders de kinderen in gevaar brengen.
zal ik dan maar weer met mijn fiets komen en al die kinderen die in het verkeer komen te overlijden .. hoe durf je als ouder je kind alleen naar school laten fietsen, je weet toch wat er kan gebeuren?
pleased to meet you
pi_72171384
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:35 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ach, misschien moesten jouw ouders je andere dingen bijbrengen, behalve pushes om een universitaire opleiding te volgen.
Mijn ouders hebben me geleerd om mijn eigen keuzes te maken.
pi_72171390
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:34 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ja ze zijn ook alleen met deze zaak bezig natuurlijk, want de rest zie je niet in de media nu....
Dat is ook precies wat ik heb gezegd hè?
pi_72171460
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:38 schreef moussie het volgende:

[..]

zal ik dan maar weer met mijn fiets komen en al die kinderen die in het verkeer komen te overlijden .. hoe durf je als ouder je kind alleen naar school laten fietsen, je weet toch wat er kan gebeuren?
Wij hebben tegenover een basisschool gewoond, waar 90% dagelijks gebracht werd met de auto, want <insert willekeurige smoes over veiligheid enzo>. Na 6 jaar basisschool schrokken die kids zich rot als ze eindelijk een keer aan het verkeer deelnamen, hadden ze totaal geen idee van. Terwijl de kinderen die regelmatig op de fiets kwamen daar geen enkel probleem mee hadden.

Veiligheid creeeren = dom houden.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:41:21 #297
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72171461
quote:

[..]

De risico's van een twee jaar durende zeiltocht zijn wel een stuk groter dan een fietstochtje natuurlijk. Zie het Volkskrant-artikel, waar ervaren zeilers aangeven hoezeer het een aanslag is op je fysieke en mentale gesteldheid.
pi_72171503
quote:

[..]

Oh, weer op die fiets
pi_72171506
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is ook precies wat ik heb gezegd hè?
"Ik vraag me af of ze niks beters te doen hebben"

Wat wil dat dan zeggen?
Mr. Prolapse 2009
pi_72171545
Ach, bij de kinderbescherming zitten gewoon een stel jaren '70 artifacten die blij zijn dat ze eindelijk een keer in de picture kunnen komen (en bij de volgende subsidieronde hun handje iets hoger op kunnen houden...)
pi_72171550
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:41 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

De risico's van een twee jaar durende zeiltocht zijn wel een stuk groter dan een fietstochtje natuurlijk. Zie het Volkskrant-artikel, waar ervaren zeilers aangeven hoezeer het een aanslag is op je fysieke en mentale gesteldheid.
Dat is waar. De vraag is alleen welke partijen deze gevaren het beste kunnen beoordelen? De Kinderbescherming of de ouders en de zeilwereld zelf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')