abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72171010
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:26 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Geen stille tochten, en vader aan de schandpaal en al die mensen die vonden dat het wel kon.
Hoezo? Dat kind moet gewoon doen wat ze wil doen, en als ze verzuipt denk ik 'jammer maar helaas, ze heeft het geprobeerd'. Waar komt die oneindige bemoeizucht toch vandaan in Nederland?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:27:54 #277
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72171019
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat verschil zie ik. Ik vind dat alleen geen belemmering om een dergelijke reis te ondernemen. Zo belangrijk vind ik die leerplicht niet, ik vind het belangrijker dat jongeren hun diploma halen.
Laat ze dat dan maar gaan doen. Lijkt me een goede raad.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_72171052
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hoezo? Dat kind moet gewoon doen wat ze wil doen, en als ze verzuipt denk ik 'jammer maar helaas, ze heeft het geprobeerd'. Waar komt die oneindige bemoeizucht toch vandaan in Nederland?
Nu sla je weer een beetje door. Ik vind bepaalde vormen van preventie en veiligheid nog niet zo gek.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:29:13 #279
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72171074
quote:

[..]

Wij laten mensen niet verzuipen als we het kunnen voorkomen. Dat misschien?
pi_72171097
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:29 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Wij laten mensen niet verzuipen als we het kunnen voorkomen. Dat misschien?
Waarom wil je dat voorkomen als het mijn eigen keuze is om een dergelijk risico te lopen?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:31:21 #281
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72171136
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:30 schreef Jarno het volgende:

[..]

Waarom wil je dat voorkomen als het mijn eigen keuze is om een dergelijk risico te lopen?
Zo zijn "fatsoenlijke/sociale" mensen nou eenmaal.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:31:56 #282
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72171159
quote:

[..]

Ik vind dat de overheid pubermeisjes van 13 tegen zichzelf en hun ouders in bescherming mag nemen, als de risico's te groot zijn. Als dat al oneindige bemoeizucht is, hebben we inderdaad een compleet ander idee van overheidstaken.
pi_72171181
Ik vraag me trouwens af of de Kinderbescherming geen belangrijkere dingen te doen heeft...
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:32:44 #284
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72171187
quote:

[..]

Jij bent volwassene? Dan wil ik helemaal niks voorkomen.

Je bent een kind van 13? Dan wel.
pi_72171190
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:31 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Zo zijn "fatsoenlijke/sociale" mensen nou eenmaal.
Ik vind het anders behoorlijk asociaal.
pi_72171224
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:32 schreef Hephaistos. het volgende:

Je bent een kind van 13? Dan wel.
Bij kinderen zijn de ouders verantwoordelijk. En wat je verder ook van ze vindt, ze komen niet compleet gestoord of handelsonbekwaam over.
pi_72171248
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:32 schreef nikk het volgende:
Ik vraag me trouwens af of de Kinderbescherming geen belangrijkere dingen te doen heeft...

Ja ze zijn ook alleen met deze zaak bezig natuurlijk, want de rest zie je niet in de media nu....
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72171261
quote:

[..]

Dus je wilt kinderen gewoon van hoge glijbanen af laten donderen, geen hekken meer bij de leeuwen in de dierentuin enz?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:35:34 #289
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72171275
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik vind het anders behoorlijk asociaal.
Ach, misschien moesten jouw ouders je andere dingen bijbrengen, behalve pushes om een universitaire opleiding te volgen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:36:17 #290
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72171300
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

Bij kinderen zijn de ouders verantwoordelijk.
En wat je verder ook van ze vindt, ze komen niet compleet gestoord of handelsonbekwaam over.
Totdat die ouders onverantwoorde risico's gaan nemen voor hun kinderen. Dan grijpt de overheid in. Zoals de overheid dagelijks ingrijpt bij gezinnen, waar de keuzes van de ouders de kinderen in gevaar brengen.
pi_72171316
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja, maar ik zie dezelfde mensen die nu zo voor zijn, dan ook alweer zeiken. Waar was de kinderbescherming e.d.

Ik vind het een heel dom plan maar domme plannen mogen best uitgevoerd worden.

En de leerplicht is natuurlijk niet zo'n hele gekke regel.
Maar die probeert zij dan ook niet te ontlopen, zij heeft zich netjes aangemeld bij de wereldschool ..
waar blijkbaar over gevallen wordt is de fysieke aanwezigheid van de feedback die zij op haar werk krijgt .. of te wel, de regels zijn wat dat aangaat lichtelijk outdated, met de heden ten dage ter beschikking staande communicatiemiddelen, via skype zie je zelfs de mimiek van je feedback ..
pleased to meet you
pi_72171352
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus je wilt kinderen gewoon van hoge glijbanen af laten donderen
Misschien moet je als ouder gewoon eens je kinderen in de gaten houden dan, als je je daar zorgen om maakt. En hey, van hoge dingen afdonderen hoort bij het opgroeien. Zelf ook vaak zat gedaan. En als je je als ouder zorgen maakt om een bepaalde speeltuin, moet je je kind daar misschien niet (of niet alleen) laten spelen. Laten we vooral niet proberen met elkaar De Volmaakt Veilige Samenleving te creeeren waarbij er op elke straathoek een camera hangt en rubberen tegels liggen. "Want wie weet wat er allemaal wel niet kan gebeuren!"
quote:
geen hekken meer bij de leeuwen in de dierentuin enz?
Mja. Wilde dieren en mensen don't mix. Moet je niet willen denk ik.
pi_72171369
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:36 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Totdat die ouders onverantwoorde risico's gaan nemen voor hun kinderen. Dan grijpt de overheid in. Zoals de overheid dagelijks ingrijpt bij gezinnen, waar de keuzes van de ouders de kinderen in gevaar brengen.
zal ik dan maar weer met mijn fiets komen en al die kinderen die in het verkeer komen te overlijden .. hoe durf je als ouder je kind alleen naar school laten fietsen, je weet toch wat er kan gebeuren?
pleased to meet you
pi_72171384
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:35 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ach, misschien moesten jouw ouders je andere dingen bijbrengen, behalve pushes om een universitaire opleiding te volgen.
Mijn ouders hebben me geleerd om mijn eigen keuzes te maken.
pi_72171390
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:34 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ja ze zijn ook alleen met deze zaak bezig natuurlijk, want de rest zie je niet in de media nu....
Dat is ook precies wat ik heb gezegd hè?
pi_72171460
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:38 schreef moussie het volgende:

[..]

zal ik dan maar weer met mijn fiets komen en al die kinderen die in het verkeer komen te overlijden .. hoe durf je als ouder je kind alleen naar school laten fietsen, je weet toch wat er kan gebeuren?
Wij hebben tegenover een basisschool gewoond, waar 90% dagelijks gebracht werd met de auto, want <insert willekeurige smoes over veiligheid enzo>. Na 6 jaar basisschool schrokken die kids zich rot als ze eindelijk een keer aan het verkeer deelnamen, hadden ze totaal geen idee van. Terwijl de kinderen die regelmatig op de fiets kwamen daar geen enkel probleem mee hadden.

Veiligheid creeeren = dom houden.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:41:21 #297
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72171461
quote:

[..]

De risico's van een twee jaar durende zeiltocht zijn wel een stuk groter dan een fietstochtje natuurlijk. Zie het Volkskrant-artikel, waar ervaren zeilers aangeven hoezeer het een aanslag is op je fysieke en mentale gesteldheid.
pi_72171503
quote:

[..]

Oh, weer op die fiets
pi_72171506
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is ook precies wat ik heb gezegd hè?
"Ik vraag me af of ze niks beters te doen hebben"

Wat wil dat dan zeggen?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72171545
Ach, bij de kinderbescherming zitten gewoon een stel jaren '70 artifacten die blij zijn dat ze eindelijk een keer in de picture kunnen komen (en bij de volgende subsidieronde hun handje iets hoger op kunnen houden...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')