Zo'n kind gun je toch een lollie?!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:38 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Snel, voor ze op zee zit!
Kan ze nog een record breken, 's werelds eerste zwangere kindermoeder die de wereldzeeën over vaart, gelijk met de eerste geboorte van een kind van een kind op een zeilbootje in het Suez kanaal. Aangezien ze zo geilt op al die records zou ik zeggen dat je haar een plezier doet.
En er staat nergens dat ze er te jong voor is. Natuurlijk is het niet makkelijk, maar dat geldt ook voor iemand van 18. Dus dat is geen reden om te zeggen dat ze nu moet wachten tot ze ouder is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:32 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ok, komt ie he:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ach, niets wat een 13-jarig meisje niet aankan natuurlijk. Ze is immers een wonderkind.
Ze was op zee geboren dus dan kan je volgens mij de nationaliteit van zowel je ouders als de nationaliteit van de wateren waar je in zit aanvragen. Want ze was toevallig in de buurt van Nieuw-Zeeland geboren als ik het me goed herinner uit een artikel.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:47 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Over verwend gesprokenHoe komt dit kind aan 3 paspoorten. Tsja, dan kun je eentje opofferen, maar dan ook nooit meer een poot in Nederland zetten, denk ik zo. Ook geen bootje.
Wat vind je dan van die vader? Zou die haar niet moeten beschermen tegen alle media-aandacht?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:48 schreef Colplay het volgende:
[..]
En er staat nergens dat ze er te jong voor is. Natuurlijk is het niet makkelijk, maar dat geldt ook voor iemand van 18. Dus dat is geen reden om te zeggen dat ze nu moet wachten tot ze ouder is.
En van die onveilige havens, zoals hier al gezegd wordt ze daar opgevangen door familie e.d. dus dat moet ook goedkomen.
Ik vind het knap dat een meisje op die leeftijd dit avontuur al durft te ondernemen en vind dat je zo iemand juist zo veel mogelijk moet steunen, zeker ook omdat haar ouders voor 100 procent achter haar staan.
Hier ben ik het 100 procent mee eens. Het is niet zo dat ze als ze terug is niet meer naar school gaat, ze wil onderweg zelfs leren zover het mogelijk is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Alsof die school zo belangrijk is. Dat kan daarna ook nog. School is voor haar en haar ouders nu wat minder belangrijk. Moet ze zelf weten. School kan je altijd nog inhalen. Het is niet meer dan het omdraaien van de volgorde, maar dat gaat tegen de gevestigde orde in dus dat moet meteen worden ingedamt, want oh oh oh, dat kan niet hoor. Dan raken andere Nederlanders van slag.
Duh, waarschijnlijk mag ze dat volgens de wet nog niet zelf doen.quote:
Als ze wacht tot ze ouder is, heeft ze meer ervaring opgedaan en is ze lichamelijk en geestelijk rijper.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:48 schreef Colplay het volgende:
[..]
En er staat nergens dat ze er te jong voor is. Natuurlijk is het niet makkelijk, maar dat geldt ook voor iemand van 18. Dus dat is geen reden om te zeggen dat ze nu moet wachten tot ze ouder is.
En van die onveilige havens, zoals hier al gezegd wordt ze daar opgevangen door familie e.d. dus dat moet ook goedkomen.
Ik vind het knap dat een meisje op die leeftijd dit avontuur al durft te ondernemen en vind dat je zo iemand juist zo veel mogelijk moet steunen, zeker ook omdat haar ouders voor 100 procent achter haar staan.
Ze kan ook gewoon wachten, moeten andere kinderen ook. Waarom zulke risico's nemen en zelfs je paspoort inleveren om een record te behalen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:51 schreef Colplay het volgende:
[..]
Hier ben ik het 100 procent mee eens. Het is niet zo dat ze als ze terug is niet meer naar school gaat, ze wil onderweg zelfs leren zover het mogelijk is.
Veel kinderen maken na de middelbare school een wereldreis voor ze gaan studeren. Dus uiteindelijk is Laura een jaartje ouder als ze gaat studeren en gaat ze een jaar later beginnen met werken. Maar dat kan ze altijd nog haar 70e doen.
Eigenlijk zouden ze dit gewoon toe moeten staan, maar haar leerplicht bij terugkomst met twee jaar verlengen zodat ze net zoveel jaren school krijgt als alle andere Nederlanders.
Uitschrijven is niet hetzelfde als je paspoort inleverenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:47 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Over verwend gesprokenHoe komt dit kind aan 3 paspoorten. Tsja, dan kun je eentje opofferen, maar dan ook nooit meer een poot in Nederland zetten, denk ik zo. Ook geen bootje.
Ow, ja, dat is waar. Ik dacht dat het ook in de lijn der verwachtingen lag, want je MOET ergens ingeschreven staan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uitschrijven is niet hetzelfde als je paspoort inleveren
Om een dikke vinger richting de bemoeizuchtige staat te gevenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:53 schreef ThunderBitch het volgende:
Waarom zulke risico's nemen en zelfs je paspoort inleveren om een record te behalen.
omdat ze nu wil. Waarom moet ze voldoen aan jouw idee hoe een 13-jarige moet zijn?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:53 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ze kan ook gewoon wachten, moeten andere kinderen ook. Waarom zulke risico's nemen en zelfs je paspoort inleveren om een record te behalen.
Tsja, soms zit het mee, soms zit het tegen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Om een dikke vinger richting de bemoeizuchtige staat te gevenEn de dame in kwestie vind het risico wel meevallen. Wie ben ik om het daar mee oneens te zijn.
Ze hoeft er niet aan te voldoen hoor, Ik ben niet zo moeilijk, als mensen vinden dat ze risico's moeten nemen om wat voor reden dan ook, go for it, maar als ze verzuipt wil ik ook niets horen over "jeugdzorg heeft gefaald" of stille tochten e.d.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:55 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
omdat ze nu wil. Waarom moet ze voldoen aan jouw idee hoe een 13-jarige moet zijn?
bronquote:volgens haar advocaat wordt het allemaal wat te veel voor haar
quote:Niettemin krijgen vrijwel alle zeilers te maken met zeeziekte – ervaring of niet. ‘Ik ken weinig mensen die nooit ziek zijn geweest tijdens een storm’, zegt solo- en wedstrijdzeiler Hans Bouscholte.
‘En het wordt verergerd door stress. Het kan zo erg zijn dat je jezelf dood wenst. Dat heb ik ook wel gehad. Er zijn voorbeelden van solozeilers die dat niet aan hebben gekund en overboord zijn gestapt. Als je het kunt delen met een ander, is het minder erg. Maar in je eentje voel je je op zo’n moment diep en diep ellendig.’
Mijn gevoel zegt me na dat interview dat de vader dan toch zou proberen haar over te halen door te gaan.quote:Bezemer wil maar zeggen: de grootste gevaren voor de 13-jarige Laura Dekker die binnenkort solo de wereld over wil zeilen, zijn níet de stormen. ‘Je kunt nog zo ervaren zijn, als je drie dagen geen wind hebt gehad, zit je wel te janken. Ik ook. Ik ken een geval van een jongen die zo lang bleef dobberen voor een eiland, dat hij op het laatst zijn boot in brand stak – om gered te worden. Uiteindelijk kwam hij tot bezinning en heeft hij het vuur zelf weer gedoofd.’
Uit bovenstaande link. Dertienjarige zeilster wil de wereld rond deel 6quote:En als het water niet voor problemen zorgt, kan het land dat alsnog doen. ‘Ik vind de havens in derdewereldlanden gevaarlijker dan de zee’, zegt Bezemer. ‘Ze moet bijvoorbeeld langs Colón, in Panama. Dat is een stad waar je ’s avonds de schoten van de bendes hoort. En Indonesië en Singapore vallen ook niet mee. Als ze in de commerciële havens, de marina’s komt, dan valt het mee. Maar daar heeft ze waarschijnlijk geen geld voor.’
Ik krijg ook de indruk dat de vader middels zijn dochter publiciteit en aandacht wil scoren.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:01 schreef Waterwereld het volgende:
Mijn gevoel zegt me na dat interview dat de vader dan toch zou proberen haar over te halen door te gaan.
[..]
Inderdaad, voor een wonderkind dat als geen ander tegen stress kan, kan ze verrassend slecht tegen stress...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:01 schreef Waterwereld het volgende:
Een beetje druk vam de pers en instanties nu al niet aan kunnen terwijl ze nachts nog veilig bij één van haar ouders in huis slaapt
Ik vind het moeilijk om hier echt over te oordelen. Kijk ik zou eventuele kinderen niet snel laten gaan. Maar als er iemand is die Laura kent dan is hij het wel. Ik kan me niet voorstellen dat hij risico met zijn dochter neemt. Als het echt te gevaarlijk zou zijn dan zou hij haar toch wel tegenhouden. Zo belangrijk is het record toch niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat vind je dan van die vader? Zou die haar niet moeten beschermen tegen alle media-aandacht?
Okee, maar nu laat hij haar toch opdraven op de bank voor een plaatje en een praatje met de pers. Dat vind ik niet erg zuiver en ik krijg de indruk dat haar plan meer door hem dan door haarzelf is ingegeven: zij moet waarmaken wat papa zelf graag wil.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:03 schreef Colplay het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk om hier echt over te oordelen. Kijk ik zou eventuele kinderen niet snel laten gaan. Maar als er iemand is die Laura kent dan is hij het wel. Ik kan me niet voorstellen dat hij risico met zijn dochter neemt. Als het echt te gevaarlijk zou zijn dan zou hij haar toch wel tegenhouden. Zo belangrijk is het record toch niet.
En de media-aandacht. Tja. Natuurlijk is het wel veel, maar denk niet dat ze van te voren hadden verwacht dat heel Nederland over ze heen zou vallen en dat zelfs de Kinderbescherming hier een prestigezaak van zou maken waarbij ze gemakkelijk kunnen scoren in de publieke opinie.
Ik denk dat pa de commotie wel kon verwachten. Hij zal zich wel op de hoogte hebben gesteld van de hobbels die te nemen zijn. Hij vaart immers niet sinds gisteren.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:03 schreef Colplay het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk om hier echt over te oordelen. Kijk ik zou eventuele kinderen niet snel laten gaan. Maar als er iemand is die Laura kent dan is hij het wel. Ik kan me niet voorstellen dat hij risico met zijn dochter neemt. Als het echt te gevaarlijk zou zijn dan zou hij haar toch wel tegenhouden. Zo belangrijk is het record toch niet.
En de media-aandacht. Tja. Natuurlijk is het wel veel, maar denk niet dat ze van te voren hadden verwacht dat heel Nederland over ze heen zou vallen en dat zelfs de Kinderbescherming hier een prestigezaak van zou maken waarbij ze gemakkelijk kunnen scoren in de publieke opinie.
Kan jij je dat niet voorstellen? Denk je echt dat er geen ouders zijn die via hun kind hun eigen droom verwezenlijkt willen zien worden?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:03 schreef Colplay het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat hij risico met zijn dochter neemt. Als het echt te gevaarlijk zou zijn dan zou hij haar toch wel tegenhouden. Zo belangrijk is het record toch niet.
Die indruk krijg ik ook.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Okee, maar nu laat hij haar toch opdraven op de bank voor een plaatje en een praatje met de pers. Dat vind ik niet erg zuiver en ik krijg de indruk dat haar plan meer door hem dan door haarzelf is ingegeven: zij moet waarmaken wat papa zelf graag wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |