abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72163383
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:21 schreef Gia het volgende:
Het feit dat dit meisje verrekkes goed kan zeilen, wil nog niet zeggen dat ze ook, als een volwassene, voor zichzelf kan zorgen. Ik vind dat simpelweg te jong.
Het punt is dat ze dat wél kan
pi_72163467
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:21 schreef UncleErnie het volgende:
Jij hebt duidelijk geen enkel verstand van zeilen. Voor een volwassen man is er al een groot risico dat hij niet meer terug komt. Een lief klein meisje geef ik 50/50 kans. En dan ben ik optimistisch.
Normaal ben ik ook niet van het betuttelen, maar op een reis waar zoveel risico's aan verbonden zijn, kan je niets anders doen dan het verbieden. Soms moet je mensen nou eenmaal tegen zichzelf beschermen.
Een ervaren zeiler van 42 slaat overboord met zwaar weer.bron

Kan me dus niet voorstellen dat een 13-jarige in haar eentje de boot de baas kan. Ik zou (mocht ze verzekerd zijn) als verzekeraar die gok niet nemen met zo'n risico.
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Flauw dat alleen de positieve reacties in het gastenboek blijven staan. Iemand die het gastenboek scheldend volkalkt kan ik me wat bij voorstellen, maar iemand die netjes formuleert waarom ie het er niet mee eens is moet kunnen blijven staan.
Mja, ik denk dat je de negatieve reacties gewoon kan verwijderen.

Vraag mij trouwens wel af hoe ze vaart. Vaart ze lange stukken over zee? Reizen de ouders/begeleiders naar elk land waar ze aankomt? Ik ben niet zo thuis in zeilen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_72163519
Godverdomme, het alternatief is dat ze elke weekend in het donker naar één of andere ranzige kroeg/feestpaleis fietst waarbij ze het risico loopt in een donker steegje verkracht te worden, of compleet laveloos van de breezers in een greppel te belanden. Dát is allemaal wel acceptabel want dat doet de meute ook? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_72163590
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:24 schreef paddy het volgende:

Vraag mij trouwens wel af hoe ze vaart. Vaart ze lange stukken over zee? Reizen de ouders/begeleiders naar elk land waar ze aankomt? Ik ben niet zo thuis in zeilen.
Zoiets ongeveer:

Dit is de route van het andere meisje (16 jaar) waarvan een aantal berichten hierboven een foto is geplaatst.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_72163671
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:28 schreef Jarno het volgende:
Godverdomme, het alternatief is dat ze elke weekend in het donker naar één of andere ranzige kroeg/feestpaleis fietst waarbij ze het risico loopt in een donker steegje verkracht te worden, of compleet laveloos van de breezers in een greppel te belanden. Dát is allemaal wel acceptabel want dat doet de meute ook? .
Nee... dat vind ik net zo onacceptabel als dit. (Van het weekend ook weer, ik heb er een grafhekel aan dat 12jarige knulletjes en grietjes volledig opgefokt en verzopen ronddwazen.)

Ze is 13... der-tien. Zeilen zal ze best kunnen, maar we laten een 13-jarige toch niet voor zichzelf zorgen? Zonder ouders of familie. Kom op zeg...
pi_72163679
Ze willen ook ieders leven gaan beheersen hier op deze klote planeet.
pi_72163762
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:37 schreef jack4ya het volgende:

Ze is 13... der-tien. Zeilen zal ze best kunnen, maar we laten een 13-jarige toch niet voor zichzelf zorgen?
Want jij weet hoe ze is opgevoed en hoe ze in het leven staat? Biologisch gezien is het vrij maf dat wij kinderen tot hun 18e als onbekwaam beschouwen hoor. Kinderen die (noodgedwongen) voor zichzelf moeten zorgen brengen het er vaak verbazingwekkend goed vanaf, puur vanuit het overleven beschouwd dan.

En dan nog. De enige die met haar keuze moeten leven zijn haar ouders, en zichzelf. Waarom willen we allemaal zo graag ingrijpen in iemand anders leven? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_72163823
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:37 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Nee... dat vind ik net zo onacceptabel als dit. (Van het weekend ook weer, ik heb er een grafhekel aan dat 12jarige knulletjes en grietjes volledig opgefokt en verzopen ronddwazen.)

Ze is 13... der-tien. Zeilen zal ze best kunnen, maar we laten een 13-jarige toch niet voor zichzelf zorgen? Zonder ouders of familie. Kom op zeg...
Fietsen naar school is gevaarlijker
pi_72163845
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:46 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nee
Echt niet in de verste verte. Jij weet duidelijk niet waar je over praat
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_72163847
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Zoiets ongeveer:
[ afbeelding ]

Dit is de route van het andere meisje (16 jaar) waarvan een aantal berichten hierboven een foto is geplaatst.
Dank je

Dat is een best stuk over zee

Ze mag van mij hoor, al snap ik ook heel goed de reacties van users die het belachelijk vinden dat de ouders dit goedkeuren.

Denk dat die aandacht van de pers haar alleen goed uitkomt.

Hoop alleen dat de verzekering van deze beslissing niet de dupe gaat worden. Leg die verantwoording dan ook maar lekker bij de ouders neer.

En ja, je mag als ouder gewoon janken van mij mocht ze het niet overleven, maar medelijden met de ouders zal ik denk ik niet hebben.

Haalt ze het wel? Leuk voor haar.

Maar kan iemand vinden of de ouders/begeleiders haar gaan opvangen in de plaatsen waar ze gaat aanmeren? Dit lijkt me toch een minimaal qua begeleiding?

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 26-08-2009 09:53:14 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_72163848
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar geen antwoord gekregen. Wordt dit meisje ook opgevangen door bekenden als ze aan land gaat of moet ze het daar ook in haar eentje zien te redden?
pi_72163880
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:46 schreef Chadi het volgende:

[..]

Fiets je zo gevaarlijk dan?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:50:47 #38
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72163923
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:48 schreef paddy het volgende:

[..]

De gemiddelde volwassen (en dus blijkbaar automatisch zeer verstandige en verantwoordelijke) automobilist rijdt vrij gevaarlijk.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72163932
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:21 schreef UncleErnie het volgende:
Jij hebt duidelijk geen enkel verstand van zeilen. Voor een volwassen man is er al een groot risico dat hij niet meer terug komt. Een lief klein meisje geef ik 50/50 kans. En dan ben ik optimistisch.
Normaal ben ik ook niet van het betuttelen, maar op een reis waar zoveel risico's aan verbonden zijn, kan je niets anders doen dan het verbieden. Soms moet je mensen nou eenmaal tegen zichzelf beschermen.

Er zijn genoeg volwassen solo-zeilers overleden. En mevrouw de 13-jarige gaat het gemakkelijk lukken?
pi_72163959
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:51 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Er zijn genoeg volwassen solo-zeilers overleden. En mevrouw de 13-jarige gaat het gemakkelijk lukken?
Nou, dan gaat ze dood. Kut voor haar, kut voor haar ouders, maar ze kunnen niet roepen dat ze niet gewaarschuwd zijn.
pi_72163969
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De gemiddelde volwassen (en dus blijkbaar automatisch zeer verstandige en verantwoordelijke) automobilist rijdt vrij gevaarlijk.
En dan nog is gevaarlijk rijden veiliger dan veilig zeilen
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_72164013
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:48 schreef paddy het volgende:

[..]

nee maar om aan te geven dat je in het verkeer sneller de pijp uitgaat dan van zo'n zeiltripje. Ze is niet constant aan het zeilen maar gaat van haven naar haven en stopt tig keer. Sommige doen hier alsof ze in zee gedropt wordt zonder enige steun of zo.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:56:53 #43
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72164038
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:07 schreef voyeur het volgende:
Dit is blijkbaar haar voorgangster en die ziet er al een stuk volwasenner uit: [ afbeelding ]
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72164043
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou, dan gaat ze dood. Kut voor haar, kut voor haar ouders, maar ze kunnen niet roepen dat ze niet gewaarschuwd zijn.
Inderdaad het is de eigen verantwoordelijkheid.
pi_72164065
Van mij mag ze maar ik snap eigenlijk niet waarom ze niet nog even 3 of 4 jaar kan wachten?

En als ze dan straks gezellig gegangbangd wordt door een groep Somalische piraten, dan geen geouwehoer en gehuil maar gewoon genieten.
En als een haai haar als ontbijt wil, geen minuut stilte, geen kamervragen, geen media-aandacht.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 09:58:35 #46
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72164072
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:51 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Misschien niet. Is ze tenminste wel stijlvol ten onder gegaan.
pi_72164110
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Zoiets ongeveer:
[ afbeelding ]

Dat is dus niet de route die zij neemt, zij gaat niet langs de kaap .. zij neemt de makkelijke passaat route, vanaf de canarische eilanden naar de cariben en dan door het Panama-kanaal staat op haar site
pleased to meet you
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:00:56 #48
67205 Colplay
How you doin??
pi_72164126
Wat een bemoeizucht hebben we toch weer. Niemand kent dat meisje en weet hoe ze is, maar toch weten we precies wat ze wel of niet kan. Als haar ouders de overtuiging hebben als ervaren zeilers dat ze dit kan, dan moeten we daar maar op vertrouwen.

Ik zou het zelf of mijn kinderen nooit laten doen, maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is of dat het onverantwoord is.

En van de Kinderbescherming is helemaal compleet belachelijk dat die ineens reageren. Nu hebben ze de kans om eens lekker op het gevoel van de bevolking in te spelen en zijn ze ineens er heel snel bij en willen ze de ouders gedeeltelijk uit de macht ontzetten. Maar er zijn duizenden kinderen in Nederland die mishandeld worden door hun ouders, laat ze daar nu eens eerst tegen optreden. De voorbeelden van waar het fout gaat zijn al bekend. En in die zaken kan de Kinderbescherming een kind echt helpen, nu doen ze alleen maar iets om een kind iets te verbieden wat ze zelf graag wil. Lijkt me niet de juiste prioriteit.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:02:30 #49
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72164163
Mja, de kinderbescherming, wat een hypocriete kutbende is dat toch. Nu er publiciteit te halen valt zijn ze er als de kippen bij.
pi_72164183
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar geen antwoord gekregen. Wordt dit meisje ook opgevangen door bekenden als ze aan land gaat of moet ze het daar ook in haar eentje zien te redden?
Ja, zij wordt opgevangen .. de kennis van de familie had het bij Knevel er over dat zij grotendeels zelfs in een soort floot zeilt, zij neemt de sightseeing route en die wordt druk bevaren
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')