Het punt is dat ze dat wél kanquote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:21 schreef Gia het volgende:
Het feit dat dit meisje verrekkes goed kan zeilen, wil nog niet zeggen dat ze ook, als een volwassene, voor zichzelf kan zorgen. Ik vind dat simpelweg te jong.
Een ervaren zeiler van 42 slaat overboord met zwaar weer.bronquote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:21 schreef UncleErnie het volgende:
Jij hebt duidelijk geen enkel verstand van zeilen. Voor een volwassen man is er al een groot risico dat hij niet meer terug komt. Een lief klein meisje geef ik 50/50 kans. En dan ben ik optimistisch.
Normaal ben ik ook niet van het betuttelen, maar op een reis waar zoveel risico's aan verbonden zijn, kan je niets anders doen dan het verbieden. Soms moet je mensen nou eenmaal tegen zichzelf beschermen.
Mja, ik denk dat je de negatieve reacties gewoon kan verwijderen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Flauw dat alleen de positieve reacties in het gastenboek blijven staan. Iemand die het gastenboek scheldend volkalkt kan ik me wat bij voorstellen, maar iemand die netjes formuleert waarom ie het er niet mee eens is moet kunnen blijven staan.
Zoiets ongeveer:quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:24 schreef paddy het volgende:
Vraag mij trouwens wel af hoe ze vaart. Vaart ze lange stukken over zee? Reizen de ouders/begeleiders naar elk land waar ze aankomt? Ik ben niet zo thuis in zeilen.
Nee... dat vind ik net zo onacceptabel als dit. (Van het weekend ook weer, ik heb er een grafhekel aan dat 12jarige knulletjes en grietjes volledig opgefokt en verzopen ronddwazen.)quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:28 schreef Jarno het volgende:
Godverdomme, het alternatief is dat ze elke weekend in het donker naar één of andere ranzige kroeg/feestpaleis fietst waarbij ze het risico loopt in een donker steegje verkracht te worden, of compleet laveloos van de breezers in een greppel te belanden. Dát is allemaal wel acceptabel want dat doet de meute ook?.
Want jij weet hoe ze is opgevoed en hoe ze in het leven staat? Biologisch gezien is het vrij maf dat wij kinderen tot hun 18e als onbekwaam beschouwen hoor. Kinderen die (noodgedwongen) voor zichzelf moeten zorgen brengen het er vaak verbazingwekkend goed vanaf, puur vanuit het overleven beschouwd dan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:37 schreef jack4ya het volgende:
Ze is 13... der-tien. Zeilen zal ze best kunnen, maar we laten een 13-jarige toch niet voor zichzelf zorgen?
Fietsen naar school is gevaarlijkerquote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:37 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Nee... dat vind ik net zo onacceptabel als dit. (Van het weekend ook weer, ik heb er een grafhekel aan dat 12jarige knulletjes en grietjes volledig opgefokt en verzopen ronddwazen.)
Ze is 13... der-tien. Zeilen zal ze best kunnen, maar we laten een 13-jarige toch niet voor zichzelf zorgen? Zonder ouders of familie. Kom op zeg...
Neequote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Fietsen naar school is gevaarlijker
Dank jequote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zoiets ongeveer:
[ afbeelding ]
Dit is de route van het andere meisje (16 jaar) waarvan een aantal berichten hierboven een foto is geplaatst.
Fiets je zo gevaarlijk dan?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Fietsen naar school is gevaarlijker
De gemiddelde volwassen (en dus blijkbaar automatisch zeer verstandige en verantwoordelijke) automobilist rijdt vrij gevaarlijk.quote:
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:21 schreef UncleErnie het volgende:
Jij hebt duidelijk geen enkel verstand van zeilen. Voor een volwassen man is er al een groot risico dat hij niet meer terug komt. Een lief klein meisje geef ik 50/50 kans. En dan ben ik optimistisch.
Normaal ben ik ook niet van het betuttelen, maar op een reis waar zoveel risico's aan verbonden zijn, kan je niets anders doen dan het verbieden. Soms moet je mensen nou eenmaal tegen zichzelf beschermen.
Nou, dan gaat ze dood. Kut voor haar, kut voor haar ouders, maar ze kunnen niet roepen dat ze niet gewaarschuwd zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:51 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Er zijn genoeg volwassen solo-zeilers overleden. En mevrouw de 13-jarige gaat het gemakkelijk lukken?
En dan nog is gevaarlijk rijden veiliger dan veilig zeilenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De gemiddelde volwassen (en dus blijkbaar automatisch zeer verstandige en verantwoordelijke) automobilist rijdt vrij gevaarlijk.
quote:
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:07 schreef voyeur het volgende:
Dit is blijkbaar haar voorgangster en die ziet er al een stuk volwasenner uit: [ afbeelding ]
Inderdaad het is de eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou, dan gaat ze dood. Kut voor haar, kut voor haar ouders, maar ze kunnen niet roepen dat ze niet gewaarschuwd zijn.
Misschien niet. Is ze tenminste wel stijlvol ten onder gegaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:51 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Er zijn genoeg volwassen solo-zeilers overleden. En mevrouw de 13-jarige gaat het gemakkelijk lukken?
Dat is dus niet de route die zij neemt, zij gaat niet langs de kaap .. zij neemt de makkelijke passaat route, vanaf de canarische eilanden naar de cariben en dan door het Panama-kanaal staat op haar sitequote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zoiets ongeveer:
[ afbeelding ]
Dit is de route van het andere meisje (16 jaar) waarvan een aantal berichten hierboven een foto is geplaatst.
Ja, zij wordt opgevangen .. de kennis van de familie had het bij Knevel er over dat zij grotendeels zelfs in een soort floot zeilt, zij neemt de sightseeing route en die wordt druk bevarenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar geen antwoord gekregen. Wordt dit meisje ook opgevangen door bekenden als ze aan land gaat of moet ze het daar ook in haar eentje zien te redden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |