Ja die neemt het natuurlijk op voor de "underdog". Bovendien heeft dit natuurlijk een flink jongensboekgehalte. Ik vraag me wel af of Hugo ook zo meegaand zou zijn als het zijn eigen kind betrof.quote:Hugo Borst steunt Laura
ROTTERDAM - Hugo Borst vindt dat Laura Dekker op 13-jarige leeftijd haar droomreis rond de wereld moet kunnen maken.
FOTO ANP/AD
,, Ik geloof heilig in Laura Dekkers zeilmissie. Bij Knevel & Van den Brink bevestigde een zeezeiler, vriend van de familie, mijn gevoel,” schrijft Hugo Borst in zijn column in het AD.
Borst vindt het belangrijk dat Laura’s ouders haar de zegen geven. ,,Ze vertrouwen haar. Ze vertrouwen haar omdat ze haar door en door kennen. Laura is een bijzondere zeilster, lichamelijk sterk en psychisch in staat haar droom te vervullen. Het is niet zonder risico, maar dat is een fietstocht ook niet. De zee, voor ons landrotten eng, is haar thuis.Ik heb grote bewondering voor haar ouders die Laura los durven laten. Het is een van de moeilijkste en moedigste besluiten die elke vader en moeder eens moeten maken. Sommige ouders slagen er trouwens nooit in.“
Hugo Borst denkt dat de Raad voor de Kinderbescherming zich met de zaak bemoeit uit eigenbelang. ,,Al decennia ligt Kinderbescherming onder vuur. Professor Hoefnagels toonde aan hoeveel ouders en kinderen de dupe zijn geworden van de Kinderbescherming. Savanna stierf. De Kinderbescherming had het laten gebeuren. Vandaar dat die nu even willen scoren in de publiciteit.”

Waarom is ze mediageil? Volgens mij heeft ze hier allemaal echt niet om gevraagd? maarja, roepen dat ze mediageil is, dat is lekker makkelijk. Dan ben je meteen klaar.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:00 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ze hoeft er niet aan te voldoen hoor, Ik ben niet zo moeilijk, als mensen vinden dat ze risico's moeten nemen om wat voor reden dan ook, go for it, maar als ze verzuipt wil ik ook niets horen over "jeugdzorg heeft gefaald" of stille tochten e.d.
Ook geen camera's en media aandacht. Ben benieuwd of ze het nog zo interessant vind, mediageil dametje.

Tuurlijk joh, eerst dat jankverhaal over windstiltes en een zin verderop terloops opmerken dat zij daar niet mee te maken krijgt op de door haar gekozen route ..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:32 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ok, komt ie he:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ach, niets wat een 13-jarig meisje niet aankan natuurlijk. Ze is immers een wonderkind.

Vind je het gek als er al gedreigd is met het ontnemen van het ouderlijk gezag door de kinder"bescherming".quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:03 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Inderdaad, voor een wonderkind dat als geen ander tegen stress kan, kan ze verrassend slecht tegen stress...

http://www.eo.nl/kvdbquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:28 schreef paddy het volgende:
[..]
Dus met andere woorden. Ze zeilt niet echt alleen? Dat maakt het verhaal al heel anders. Mag ik trouwens een linkje naar die uitzending?

Ze wil een record vestigen, dat doet ze sowieso niet om dat in alle stilte en anonimiteit te behalen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Waarom is ze mediageil? Volgens mij heeft ze hier allemaal echt niet om gevraagd? maarja, roepen dat ze mediageil is, dat is lekker makkelijk. Dan ben je meteen klaar.

Compleet onvergelijkbaar. Is net zo'n debiele vergelijking als dat anderen met coma-zuipen maken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Een ervaren zeiler van 42 slaat overboord met zwaar weer.bron
Kan me dus niet voorstellen dat een 13-jarige in haar eentje de boot de baas kan. Ik zou (mocht ze verzekerd zijn) als verzekeraar die gok niet nemen met zo'n risico.

Hugo Borstquote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:13 schreef MOVO het volgende:
In het AD:
[..]
Ja die neemt het natuurlijk op voor de "underdog". Bovendien heeft dit natuurlijk een flink jongensboekgehalte. Ik vraag me wel af of Hugo ook zo meegaand zou zijn als het zijn eigen kind betrof.

Idd, de kinderbescherming loopt naar het nieuws en binnen een week tijd ziet zij haar droom aan de horizon verdwijnen en wordt bedreigt met uithuisplaatsing, slapen aan land en zo .. wat een nachtmerrie moet dat zijnquote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Vind je het gek als er al gedreigd is met het ontnemen van het ouderlijk gezag door de kinder"bescherming".

Moet je een motor hebben? Dan kloppen die verhalen over solo-zeilers die vlak voor de kust dobberen bij windstilte dus niet.. En bovendien is het dan geen zeilen meer..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:48 schreef moussie het volgende:
[..]
, een motor moet je hebben, in etappes zeilen doet iedereen alleen zijn bij haar de pauzes wat langer omdat zij niet voor de 'non stop geen hulp' record gaat,

Waarom?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:18 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Compleet onvergelijkbaar.-edit- voor mij nutteloos

Als een 42-jarige op de fiets wordt dood gereden, is dat voor jou reden genoeg om je 13-jarige te verbieden op de fiets naar school te gaan? Of is dat risico nemen ineens wel maatschappelijk aanvaardbaar?quote:

Komt de fiets weer om de hoek, de zuivere drogredenaties zijn nog steeds de wereld niet uit zie ik al weer.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Als een 42-jarige op de fiets wordt dood gereden, is dat voor jou reden genoeg om je 13-jarige te verbieden op de fiets naar school te gaan? Of is dat risico nemen ineens wel maatschappelijk aanvaardbaar?

Tuurlijk zijn die ouders er wel. Kijk maar eens naar al die kinderen die door ouders verplicht naar voetbal en tennis worden gestuurd, vier tot vijf keer per week zodat die prof kan worden. Terwijl dat kind af en toe lekker thuis met vriendjes wil computeren. Hier heb ik de Kinderbescherming dan weer niet over gehoord, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:07 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Kan jij je dat niet voorstellen? Denk je echt dat er geen ouders zijn die via hun kind hun eigen droom verwezenlijkt willen zien worden?
Ik kan me dat dus wel voorstellen. en kan me ook voorstellen dat een kind alles doet om zich te bewijzen tegenover een ouder.

Het is geen keuze. Verbieden kun je niet, maar je moet er wel alles aan doen om die groep te beschermen. Het gaat wel vaak genoeg mis, tsja het blijven pubers he.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Als een 42-jarige op de fiets wordt dood gereden, is dat voor jou reden genoeg om je 13-jarige te verbieden op de fiets naar school te gaan? Of is dat risico nemen ineens wel maatschappelijk aanvaardbaar?

Ze wordt nog lang niet uit huis geplaatst, het gaat hier om een voorlopig tijdelijke aanstelling van een voogd. "Haar droom verdwijnen" zijnde het wereldrecord, niet de wereldreis die kan altijd nog, leg nou eens uit waarom dit nu zo traumatisch zal zijn voor dit meisje.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Idd, de kinderbescherming loopt naar het nieuws en binnen een week tijd ziet zij haar droom aan de horizon verdwijnen en wordt bedreigt met uithuisplaatsing, slapen aan land en zo .. wat een nachtmerrie moet dat zijn

Omdat het dat niet is .. deelname aan het verkeer heeft ook gevaren en die zijn even dodelijk als de gevaren op zee .. enig verschil is dat jij wel geleerd hebt met de gevaren in het verkeer om te gaan en met die op het water nietquote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Komt de fiets weer om de hoek, de zuivere drogredenaties zijn nog steeds de wereld niet uit zie ik al weer.

Dan moet je het nieuws toch even beter volgen, die dreiging is er wel, uithuisplaatsing tijdens het onderzoekquote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:31 schreef MOVO het volgende:
[..]
Ze wordt nog lang niet uit huis geplaatst, het gaat hier om een voorlopig tijdelijke aanstelling van een voogd. "Haar droom verdwijnen" zijnde het wereldrecord, niet de wereldreis die kan altijd nog, leg nou eens uit waarom dit nu zo traumatisch zal zijn voor dit meisje.

quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Uiteraard, had je dan echt verwacht dat een 13 jarige op het idee zou komen zich geen "Nederlander" meer te gaan noemen en het paspoort in te leveren? Ik denk dat ze niet eens zoveel verstand heeft van internationaal recht en de mogelijkheden die burgers hebben.
Anders gaf ze ook niet als reden in de pers "Nederlanders zijn niks gewend". Ik bedoel, hoe is dat een valide argument om je te laten uitschrijven? M.i. is die vader de weg kwijt.

Ja maar moussie, hoeveel mensen fietsen er elke dag door bijvoorbeeld Amsterdam, en hoeveel 13 jarige kinderen zeilen over de wereldoceanen?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Omdat het dat niet is .. deelname aan het verkeer heeft ook gevaren en die zijn even dodelijk als de gevaren op zee .. enig verschil is dat jij wel geleerd hebt met de gevaren in het verkeer om te gaan en met die op het water niet

Die kans is ontzettend klein, maar geef nu eens antwoord op het tweede gedeelte; wat is er zo traumatisch aan het verliezen van de kans op dat wereldrecord?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan moet je het nieuws toch even beter volgen, die dreiging is er wel, uithuisplaatsing tijdens het onderzoek

Dat schrijf ik daar toch ook?...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Je snap toch wel dat een 13-jarige zich niet kan laten uitschrijven maar dat de ouders dat moeten doen?

Je vergeet even dat deelname aan het verkeer noodzakelijk is, de wereld rond zeilen is dat niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Omdat het dat niet is .. deelname aan het verkeer heeft ook gevaren en die zijn even dodelijk als de gevaren op zee .. enig verschil is dat jij wel geleerd hebt met de gevaren in het verkeer om te gaan en met die op het water niet

Inderdaad. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Moet je een motor hebben? Dan kloppen die verhalen over solo-zeilers die vlak voor de kust dobberen bij windstilte dus niet.. En bovendien is het dan geen zeilen meer..
Hoe dan ook vind ik het nog steeds een onzinnige recordpoging. Ze gaat maar fijn zeilen als ze groot is. Van dat record wordt werkelijk niemand wijzer.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |