Over het algemeen zijn mensen van 42 een stuk trager in hun reacties dan een jonkie .. heeft ook met leeftijd te makenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Een ervaren zeiler van 42 slaat overboord met zwaar weer.bron
Ja, dat zei ik.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is dus niet de route die zij neemt
Met zeilen heb je bij mij weten ook kracht nodig, en je leest over het woord ervaren heen denk ik.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn mensen van 42 een stuk trager in hun reacties dan een jonkie .. heeft ook met leeftijd te maken
Precies dat kan ik nergens terug vinden. Wat voor steun?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Sommige doen hier alsof ze in zee gedropt wordt zonder enige steun of zo.
Geen behoefte om haar tegen te houden, maar kan me de reacties hier ook voorstellen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:00 schreef Colplay het volgende:
Wat een bemoeizucht hebben we toch weer. Niemand kent dat meisje en weet hoe ze is, maar toch weten we precies wat ze wel of niet kan. Als haar ouders de overtuiging hebben als ervaren zeilers dat ze dit kan, dan moeten we daar maar op vertrouwen.
Voorgangster? Die meid is nog niet vertrokken hoor en die doet een ander record .. non stop en zonder hulp, een totaal ander verhaal dan op je gemak, met hulp en met tussenstops de sightseeing route van Lauraquote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:07 schreef voyeur het volgende:
Dit is blijkbaar haar voorgangster en die ziet er al een stuk volwasenner uit: [ afbeelding ]
Even de uitzending van Knevel terugkijken van eergisterenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:09 schreef paddy het volgende:
[..]
Precies dat kan ik nergens terug vinden. Wat voor steun?
Als dat zo is vind ik het écht een huilieverhaal eerste klas. Laat dat kind lekker, tenminste één grijze kloon in de massa minder. Mensen die braaf naar school gaan, een domme kutbaan genieten en doodgaan hebben we genoeg in Nederland.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja, zij wordt opgevangen .. de kennis van de familie had het bij Knevel er over dat zij grotendeels zelfs in een soort floot zeilt, zij neemt de sightseeing route en die wordt druk bevaren
Op die boot van haar valt het wel mee met de kracht die je moet zetten ..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Met zeilen heb je bij mij weten ook kracht nodig, en je leest over het woord ervaren heen denk ik.
Dit zijn dezelfde mensen die een stijfje krijgen van ARBO diensten, welstandcommissies, cameratoezich en ID plicht vrees ik. 't Is een trend.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:21 schreef Coelho het volgende:
en aan het handje meegevoerd moet worden door de boze grote mensen wereld heen?
Uhh ja, de Kinderbescherming houdt zich altijd met individuen bezig. Dat is gewoon hun werk. En daarbij hoort dat je soms ingrijpt als je denkt dat het kind gevaar loopt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:21 schreef Coelho het volgende:
Of ze nu capabel is of niet, het is van den gekke dat mensen die het land moeten besturen hier tijd en energie in gaan steken. Is dat waar we naar toe willen, dat bestuurders zich over individuen gaan uitlaten en dat we iedereen die z'n kop boven het maaiveld durft uit te steken maar direct afgehakt moet worden en aan het handje meegevoerd moet worden door de boze grote mensen wereld heen?
Laat de beslissing nou maar bij het individu, op voorwaarde dat er achteraf van die kant geen gezeik komt mochten er dingen anders lopen dan op voorhand gepland.
Ik ben bang van niet. Dit zijn juist de mensen die normaal altijd zeiken op de bemoeienis van de overheid.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:22 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit zijn dezelfde mensen die een stijfje krijgen van ARBO diensten, welstandcommissies, cameratoezich en ID plicht vrees ik. 't Is een trend.
Met mensen ja. En ze heeft geloof ik ook 6 weken solo gezeild. Vind je dat nu echt een goede graadmeter voor de vraag of een 13-jarige het aankan om op volle zee twee jaar in haar eentje op een boot te zitten?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Op die boot van haar valt het wel mee met de kracht die je moet zetten ..
wat ervaring aangaat, vergeet niet dat die meid al vanaf haar zesde alleen zit te zeilen, ze is op een boot opgegroeid, het is haar bij wijze van spreken met de paplepel ingegeven
Wat een indrukwekkende argumentatie.. Je hebt er overduidelijk verstand van en nu ben ik helemaal een voorstander van die stunt van dat meisje..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn mensen van 42 een stuk trager in hun reacties dan een jonkie .. heeft ook met leeftijd te maken
Ik zie daar voornamelijk projectie in van mensen die zelf misschien niet alles hebben gedaan wat ze hadden gewild. Sommige mensen zie ik zelfs voor Laura denken, die hebben een soort inlevingsvermogen dat bijna eng is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:15 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik volg dit nu zo'n 3 topics lang, en het is fantastisch hoe de voorstanders hier met bezwaren omgaan. Eigenlijk kunnen de voor-argumenten in twee categorieen worden onderscheiden.
De eerste is dat het hier om een wonderkind gaat, die kan zeilen als de beste, intelligent genoeg is om achterstanden in te halen, ontwikkeld genoeg is om twee jaar sociale contacten mis te lopen, geen last heeft van eenzaamheid en beter tegen stress bestand dan menig volwassene.
pretroute, gemotoriseerde zeilboot, etappes, varen in een 'floot'.. In welk opzicht is dit nog een 'solo-zeiltocht'?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja, zij wordt opgevangen .. de kennis van de familie had het bij Knevel er over dat zij grotendeels zelfs in een soort floot zeilt, zij neemt de sightseeing route en die wordt druk bevaren
quote:
Als het echt zo zal gaan is het dus niets bijzonders en zie ik ook niet in waarom ze dat nu moet doen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
pretroute, gemotoriseerde zeilboot, etappes, varen in een 'floot'.. In welk opzicht is dit nog een 'solo-zeiltocht'?
Bovendien: Als het haar zo gemakkelijk wordt gemaakt, dan is daarmee het bewijs geleverd dat het idd. te gevaarlijk en te stresserend is voor een opgroeiend meisje.
En het speciale ontgaat me dan ook.. Waarom zou ze voor een vakantie van 2 jaar boven de wet gesteld moeten worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |