Wie heeft het over relatief meer doden .. het gevaar is er en je hebt geleerd ermee om te gaan, dat is het springende punt ..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:34 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja maar moussie, hoeveel mensen fietsen er elke dag door bijvoorbeeld Amsterdam, en hoeveel 13 jarige kinderen zeilen over de wereldoceanen?
Nogal wiedes dat je kan stellen dat er bij fietsen relatief gezien meer mensen omkomen dan bij het zeilen, maar betekend dat ook dat fietsen gevaarlijker of even gevaarlijk is als de wereldzeeën over zeilen? M.i. niet en vandaar dat dit argument ook de plank misslaat.
Maar dat is toch niet te vergelijken met de risico's die op de open oceaan te vinden zijn? Anders zou je het eten van een snoepje ook al als argument kunnen aandragen omdat je er in zou kunnen stikken. Wat mij betreft blijft het dus om de hete brei heendraaien.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Wie heeft het over relatief meer doden .. het gevaar is er en je hebt geleerd ermee om te gaan, dat is het springende punt ..
je weet hoe je veilig moet oversteken, wat de verkeersregels zijn etc etc .. en zelfs dan kan je door een mafkees van je sokken gereden worden, maw, al ben je nog zo goed voorbereid op alle mogelijke gevaren, dan nog kan het misgaan ..
maw je verplicht je kind om deel te nemen aan iets dan in potentie levensgevaarlijk is omdat jij dat noodzakelijk vindtquote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:36 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Je vergeet even dat deelname aan het verkeer noodzakelijk is, de wereld rond zeilen is dat niet.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ze onder alle regelgeving uit wil komen omdat ze nu sponsors heeft.. Het gaat dus inderdaad zeker wel om publiciteit.
Als ze naar school gaat, ipv. deze onzinnige recordpoging te doen, dan zal ze later zelf zo'n tocht moeten financieren. Zo ondernemend en zelfstandig is ze dus..
Als ze echt zo flink is zou ze het zonder publiciteit doen en op eigen kracht, en zonder 's lands wetten te breken.
zucht, dat is het dus wel .. als het misgaat ben je dood, al ben je nog zo goed voorbereid .. en dit kind is dus net zo goed voorbereid op het leven op zee als een ander op deelname aan het verkeer, het is maar net wat je geleerd hebtquote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:43 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Maar dat is toch niet te vergelijken met de risico's die op de open oceaan te vinden zijn? Anders zou je het eten van een snoepje ook al als argument kunnen aandragen omdat je er in zou kunnen stikken. Wat mij betreft blijft het dus om de hete brei heendraaien.
Dat ze het doet voor aandacht is uiteraard duidelijk, maar dat vind ik niet zo erg.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:16 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ze wil een record vestigen, dat doet ze sowieso niet om dat in alle stilte en anonimiteit te behalen.
Naar mijn weten is ze nooit verder geweest dan het Kanaal oversteken. Hoe is dat te vergelijken met alle wereldzeeën over varen, en ook nog totaal onbekende en wellicht vijandige havens aandoen? Als je naar Londen kan varen en daar kan aanleggen wil nog niet zeggen dat je de Indische oceaan over kan en in een aftandse haven in Bombai kan gaan aanleggen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:45 schreef moussie het volgende:
[..]
zucht, dat is het dus wel .. als het misgaat ben je dood, al ben je nog zo goed voorbereid .. en dit kind is dus net zo goed voorbereid op het leven op zee als een ander op deelname aan het verkeer, het is maar net wat je geleerd hebt
Op zee spelen hele andere zaken als op het land, waar de mens leeft. Ik ben benieuwd of ze uberhaupt het leven (op het land) van begrijpt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:45 schreef moussie het volgende:
[..]
zucht, dat is het dus wel .. als het misgaat ben je dood, al ben je nog zo goed voorbereid .. en dit kind is dus net zo goed voorbereid op het leven op zee als een ander op deelname aan het verkeer, het is maar net wat je geleerd hebt
Dus omdat iemand er goed ziek van kan zijn als het niet mag ontheffen we haar van de leerplicht?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat kan alleen zij beoordelen lijkt me. Ik zou er zelf goed ziek van zijn, verbitterd zelfs, als mijn droom mij zou worden ontnomen. Maar of het wel of niet traumatisch is lijkt me niet relevant voor deze discussie.
=. Je bent bij deze kampioen "appels met peren vergelijken".quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Wie heeft het over relatief meer doden .. het gevaar is er en je hebt geleerd ermee om te gaan, dat is het springende punt ..
je weet hoe je veilig moet oversteken, wat de verkeersregels zijn etc etc .. en zelfs dan kan je door een mafkees van je sokken gereden worden, maw, al ben je nog zo goed voorbereid op alle mogelijke gevaren, dan nog kan het misgaan ..
Klopt, als pa ook bereid is om de kosten van de verzekering te betalen, dan mag hij praten.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat ze het doet voor aandacht is uiteraard duidelijk, maar dat vind ik niet zo erg.
Gewoon de ouders volledig aansprakelijk stellen voor evt schade en gevolgen. Dus niet bij de verzekeringen of andere instanties gaan janken voor nazorg.
Oh ja, uiteraard is het heel normaal dat ze gewoon moet doorleren (hoe ze dat doet, is niet mijn probleem).
Voor je het weet zit je met pubers die weer iets anders willen en zo twee jaar de leerplicht willen ontduiken.
Nee ik vindt dat niet noodzakelijk.... het is noodzakelijk! Hoe wou je anders deelnemen aan de maatschappij? Dat heeft niets te maken met hoe ik over dingen denk.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:43 schreef moussie het volgende:
[..]
maw je verplicht je kind om deel te nemen aan iets dan in potentie levensgevaarlijk is omdat jij dat noodzakelijk vindt
en sponsors, wat dan moet je je eigen plezierreisje(s) betalen..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat kan alleen zij beoordelen lijkt me. Ik zou er zelf goed ziek van zijn, verbitterd zelfs, als mijn droom mij zou worden ontnomen. Maar of het wel of niet traumatisch is lijkt me niet relevant voor deze discussie.
Imho een beetje een zure, jaloerse reactie.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ze onder alle regelgeving uit wil komen omdat ze nu sponsors heeft.. Het gaat dus inderdaad zeker wel om publiciteit.
Als ze naar school gaat, ipv. deze onzinnige recordpoging te doen, dan zal ze later zelf zo'n tocht moeten financieren. Zo ondernemend en zelfstandig is ze dus..
Als ze echt zo flink is zou ze het zonder publiciteit doen en op eigen kracht, en zonder 's lands wetten te breken.
Ze mag natuurlijk gesponsord worden.. Maar dat moet niet de reden zijn om boven de wet te willen staan.. en dat is het, samen met de publiciteit, zeer zeker wel..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:55 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Imho een beetje een zure, jaloerse reactie.
Want als je sponsors hebt ben je niet ondernemend en zelfstandig?Wat is er mis mee om de wereld rond te varen terwijl anderen dat voor je betalen? Ik kan dat alleen maar slim vinden.
Ik vind dat een beetje een kinderachtige mondsnoerregelquote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:55 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Imho een beetje een zure, jaloerse reactie.
Hehe, vraag een zeiler maar wat die erger vindt, windkracht 8 op open water of op het IJsselmeer, het antwoord zal je waarschijnlijk verbazen ..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Naar mijn weten is ze nooit verder geweest dan het Kanaal oversteken. Hoe is dat te vergelijken met alle wereldzeeën over varen, en ook nog totaal onbekende en wellicht vijandige havens aandoen? Als je naar Londen kan varen en daar kan aanleggen wil nog niet zeggen dat je de Indische oceaan over kan en in een aftandse haven in Bombai kan gaan aanleggen.
Althans, zo zie ik het.
Zeg maar gewoon een lullige opmerking..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:59 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ik vind dat een beetje een kinderachtige mondsnoerregel
Ja, en er zijn ook hordes piraten en gure types die over het Kanaal varen, om nog maar te zwijgen over de vijandige haven van Londen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Hehe, vraag een zeiler maar wat die erger vindt, windkracht 8 op open water of op het IJsselmeer, het antwoord zal je waarschijnlijk verbazen ..
En in het voorjaar het kanaal over is beslist geen pretje hoor, het is dan misschien een afstand van niets maar best moeilijk, drukke scheepvaartsroute, golfstromen, wind die constant omslaat etc .. een compleet ander verhaal dus dan een oversteek met de stroom mee en voor de wind uit met als grootste gevaar een verdwaald schip dat je moet zien te ontwijken
Oké, snap hem. Er zullen vast wel andere voorbeelden zijn, maar geen zin meer om die op te zoeken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:39 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Omdat het een race zeiler betreft, die varen constant op de limiet. Zelfs in een storm varen die nog met een relatief groot zeil om maar zo veel mogelijk afstand te pakken. Bij windkracht 8 nog een spinaker (groot voorzeil) omhoog gooien enzo. Dat zie ik die Laura niet doen hoor.
Is een beetje een rallycoureur vergelijken met een normale automobilist.
Die vatine voer in dit soort boten.
[ afbeelding ]
die dingen kunnen enorm hard, maar zijn ook best gevaarlijk aangezien ze ook geen zelfrichtend vermogen hebben. Snelheden van 40 knopen zijn ook geen uitzondering. Daar waar dat ding van Laura hooguit 8 knopen ofzo zal halen
Maar wat maakt dat dan uit?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze mag natuurlijk gesponsord worden.. Maar dat moet niet de reden zijn om boven de wet te willen staan.. en dat is het, samen met de publiciteit, zeer zeker wel..
Is ze het nu niet allemaal zelf aan het regelen dan?quote:Als ze echt zo flink is, dan maakt ze haar school af en regelt ze het allemaal zelf, met of zonder sponsor.
Nee, komt alleen geen antwoord op. Ook jij kunt of wilt er schijnbaar niet inhoudelijk op in gaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:51 schreef beeer het volgende:
[..]
Deze vraag had je al gesteld. Vergeten? Misschien moet je wel tegen jezelf in bescherming genomen worden.
Een 13 jarige kan juridisch niks in een eigen huis (geen gwl aanvragen, geen huurcontract afsluiten, geen tv abo nemen etc. etc. etc.). Op internationale wateren heb je daar geen last van.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, komt alleen geen antwoord op. Ook jij kunt of wilt er schijnbaar niet inhoudelijk op in gaan.
Het is, naar onze maatstaven niet normaal om een 13-jarige voor zichzelf te laten zorgen. Als ouders 3 weken zonder op vakantie gaan en een 13-jarige alleen thuis zouden laten, zou Nederland te klein zijn, want dat is dan schandalig. Maar dit wonderkind kan zeilen, dus ook voor zichzelf zorgen.![]()
Dus, nogmaals: Is het normaal als een 13-jarige op zichzelf gaat wonen?
Er is een reden he, waarom een 13-jarige al die dingen niet kan doen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Een 13 jarige kan juridisch niks in een eigen huis (geen gwl aanvragen, geen huurcontract afsluiten, geen tv abo nemen etc. etc. etc.). Op internationale wateren heb je daar geen last van.
Ik had al antwoord gegeven maar blijkbaar dringen zulke dingen niet tot je door. Misschien moet ik je gemeente eens inschakelen om te kijken of je misschien onder toezicht gesteld moet worden gezien je conditiequote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, komt alleen geen antwoord op. Ook jij kunt of wilt er schijnbaar niet inhoudelijk op in gaan.
Het is, naar onze maatstaven niet normaal om een 13-jarige voor zichzelf te laten zorgen. Als ouders 3 weken zonder op vakantie gaan en een 13-jarige alleen thuis zouden laten, zou Nederland te klein zijn, want dat is dan schandalig. Maar dit wonderkind kan zeilen, dus ook voor zichzelf zorgen.![]()
De wet is niet zaligmakend. Overigens is die leerplichtwet aanvankelijk bedoeld om kinderarbeid tegen te gaan en tegenwoordig om ervoor te zorgen dat jongeren niet voortijdig afhaken met hun studie zodat ze later geen professionele werklozen worden. Uit niets blijkt dat dit van toepassing is op dat meisje.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze mag natuurlijk gesponsord worden.. Maar dat moet niet de reden zijn om boven de wet te willen staan.. en dat is het, samen met de publiciteit, zeer zeker wel..
Als ze echt zo flink is, dan maakt ze eerst haar school af en regelt ze het allemaal zelf, met of zonder sponsor.
Verder ben ik geen watersporter, dus je opmerking over jaloezie is een flauwe manier van op de man spelen. Een drogreden die verder nergens wat mee te maken heeft.
Dit soort reacties van die mensen. Alsof je in Nederland niks meer magquote:Sonja25-08-2009Hoi Laura, Zelf ben ik moeder van twee kinderen, ouder dan jou, 14 en 17. Ik zou ze nooit laten gaan. Ik heb daar een tijdje goed over nagedacht en kwam erachter dat de redenen daarachter angst en egoisme zijn. Verder toon jij aan met jouw voornemen en alle publiciteit en discussie eromheen, dat dit land geen vrijheid meer kent, met name voor jongeren niet. Alhoewel wat jij gaat doen, want je gaat het doen hoor, nogal extreem is, toont het aan dat, gezien de reactie hierop van de Kinderbescherming e.d., je in dit land alleen maar mee mag lopen binnen zeer krappe grenzen. Daarbuiten leven is hier kennelijk niet mogelijk. Bedankt voor het op de kaart zetten van dit probleem, alhoewel dat waarschijnlijk niet jouw bedoeling was. Jij wilt zeilen. Ga zeilen. Heel veel succes. Je bent een groot voorbeeld voor heel veel (opgesloten) jongeren en volwassenen in Nederland. Go for it.
Want dit staat gelijk aan later een goede baan kunnen hebben?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:22 schreef nikk het volgende:
[..]
De wet is niet zaligmakend. Overigens is die leerplichtwet aanvankelijk bedoeld om kinderarbeid tegen te gaan en tegenwoordig om ervoor te zorgen dat jongeren niet voortijdig afhaken met hun studie zodat ze later geen professionele werklozen worden. Uit niets blijkt dat dit van toepassing is op dat meisje.
Hou toch op. Er wordt om de meest idiote redenen ontheffing verleend voor de leerplicht. Zo'n recordpoging staat waarschijnlijk in de top 5 van de meest geldige redenen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:20 schreef MOVO het volgende:
Het blijft een beetje cirkels draaien; voorstanders vinden het goed voor haar ontwikkeling en zien vooral de bijzondere prestatie die het op kan leveren, tegenstanders zien het als onverantwoord en zien een precedent.
Als het puntje bij het paaltje komt blijft de vraag voor de kinderechter er met name een over de leerplicht.
Moeten we een uitzondering maken voor deze recordpoging, immers de reis kan ze ook na haar schooltijd maken, de enige reden tot haast is het record.
Afgezien van haar zeilkwaliteiten, de gevaren etc etc. Is dit voldoende reden om een uitzondering te maken ja of nee en waarom dan wel?
Ik zeg nee. Omdat ik vind dat een recordpoging die inzichzelf een kans heeft te mislukken danwel op termijn geevenaard wordt geen geldige reden is voor een uitzondering.
Zoals? Voorbeelden van soortgelijke gevallen waarbij iemand 2 jaar lang geen onderwijs volgt?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:24 schreef nikk het volgende:
[..]
Hou toch op. Er wordt om de meest idiote redenen ontheffing verleend voor de leerplicht.
Je hebt gelijk: die is ook nog niet vertrokken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Voorgangster? Die meid is nog niet vertrokken hoor en die doet een ander record .. non stop en zonder hulp, een totaal ander verhaal dan op je gemak, met hulp en met tussenstops de sightseeing route van Laura
Wat een onzin staat hier in zeg.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Over appels en peren gesproken, je maakt even van de fiets een auto? Als je het al wil vergelijken doe dat dan met mensen die met kleine kinderen lange fietstochten maken .. deze bvb en vraag je daarna af of die op jonge leeftijd lange tochten alleen hebben gemaakt (ja dus)quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:51 schreef Matteüs het volgende:
[..]
=. Je bent bij deze kampioen "appels met peren vergelijken".
Kind van 13 weet de verkeersregels. Leuk.
Is daarmee ook gezegt dat een knulletje van 13, die toevallig met auto's kan crossen, ook maar een 2-jarige wereldreis in zijn uppie met de auto mag maken?
Dan loopt ze maar twee jaar achter. Dat moet overigens ook maar blijken aangezien ze heeft aangegeven via de wereldschool onderwijs te willen volgen. En laten we nou niet doen alsof het hebben van een HAVO diploma nu zo bijzonder is en haar aan een gouden carriere zal helpen. Je toekomst vergooi je door geen diploma te willen halen, niet omdat je één of twee jaar later je diploma wilt halen (dat ook maar moet blijken).quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Want dit staat gelijk aan later een goede baan kunnen hebben?![]()
Stel dat ze zeilen straks geen ruk meer aan vindt, of dat ze andere interesses krijgt. Loopt ze nog wel 2 jaar achter, gezeur bla bla.
wel, alleen niet dat non stop en geen hulp record wat Jessica wil doen .. en gevonden, simpel rekenen, Laura wil er 2 jaar overdoen en Jessica wil het record van 334 dagen (was het dacht ik, geen zin om terug te zoeken) verbrekenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:27 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je hebt gelijk: die is ook nog niet vertrokken.
Ik heb echter niet begrepen dat Laura hulp zal accepteren etc. Waar heb je dat gevonden? Want dan breekt ze niet het solozeil record.
Daar heb je zeker een punt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit soort zaken worden natuurlijk niet gepubliceerd. Maar je kan als ouder ervoor kiezen om je kind niet naar school te sturen vanwege levensbeschouwelijke overwegingen en zelf dus het kind onderwijs te geven. Dit gebeurt niet vaak en veel is afhankelijk van de dienstdoende ambtenaar. Elke gemeente gaat hier ook anders mee om. Daarbij gaan genoeg mensen om wereldreis en nemen ook hun kinderen mee, kinderen die dan via de wereldschool alsnog onderwijs krijgen. De wereldschool waarvan ook dit meisje gebruik wil maken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:25 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zoals? Voorbeelden van soortgelijke gevallen waarbij iemand 2 jaar lang geen onderwijs volgt?
Mooi gezegd.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:20 schreef MOVO het volgende:
Het blijft een beetje cirkels draaien; voorstanders vinden het goed voor haar ontwikkeling en zien vooral de bijzondere prestatie die het op kan leveren, tegenstanders zien het als onverantwoord en zien een precedent.
Als het puntje bij het paaltje komt blijft de vraag voor de kinderechter er met name een over de leerplicht.
Moeten we een uitzondering maken voor deze recordpoging, immers de reis kan ze ook na haar schooltijd maken, de enige reden tot haast is het record.
Afgezien van haar zeilkwaliteiten, de gevaren etc etc. Is dit voldoende reden om een uitzondering te maken ja of nee en waarom dan wel?
Ik zeg nee. Omdat ik vind dat een recordpoging die inzichzelf een kans heeft te mislukken danwel op termijn geevenaard wordt geen geldige reden is voor een uitzondering.
En andere kinderen met soortgelijke wensen dan? Of zijn die "niet zo ambitieus" als dat "wonderkind"quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan loopt ze maar twee jaar achter. Dat moet overigens ook maar blijken aangezien ze heeft aangegeven via de wereldschool onderwijs te willen volgen. En laten we nou niet doen alsof het hebben van een HAVO diploma nu zo bijzonder is en haar aan een gouden carriere zal helpen. Je toekomst vergooi je door geen diploma te willen halen, niet omdat je één of twee jaar later je diploma wilt halen (dat ook maar moet blijken).
Dat zijn geen uitzonderingen dan is het onder toezicht van een ouder, als haar vader mee zou gaan dan mag het ook met de wereldschool, zelfstudie echter mag niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:31 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit soort zaken worden natuurlijk niet gepubliceerd. Maar je kan als ouder ervoor kiezen om je kind niet naar school te sturen vanwege levensbeschouwelijke overwegingen en zelf dus het kind onderwijs te geven. Dit gebeurt niet vaak en veel is afhankelijk van de dienstdoende ambtenaar. Elke gemeente gaat hier ook anders mee om. Daarbij gaan genoeg mensen om wereldreis en nemen ook hun kinderen mee, kinderen die dan via de wereldschool alsnog onderwijs krijgen. De wereldschool waarvan ook dit meisje gebruik wil maken.
Die gaan dan ook niet alleen maar worden begeleid in hun onderwijs. Groot verschil.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:31 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit soort zaken worden natuurlijk niet gepubliceerd. Maar je kan als ouder ervoor kiezen om je kind niet naar school te sturen vanwege levensbeschouwelijke overwegingen en zelf dus het kind onderwijs te geven. Dit gebeurt niet vaak en veel is afhankelijk van de dienstdoende ambtenaar. Elke gemeente gaat hier ook anders mee om. Daarbij gaan genoeg mensen om wereldreis en nemen ook hun kinderen mee, kinderen die dan via de wereldschool alsnog onderwijs krijgen. De wereldschool waarvan ook dit meisje gebruik wil maken.
Het gaat ook om de regels en principes.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan loopt ze maar twee jaar achter. Dat moet overigens ook maar blijken aangezien ze heeft aangegeven via de wereldschool onderwijs te willen volgen. En laten we nou niet doen alsof het hebben van een HAVO diploma nu zo bijzonder is en haar aan een gouden carriere zal helpen. Je toekomst vergooi je door geen diploma te willen halen, niet omdat je één of twee jaar later je diploma wilt halen (dat ook maar moet blijken).
Mijn god...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Over appels en peren gesproken, je maakt even van de fiets een auto? Als je het al wil vergelijken doe dat dan met mensen die met kleine kinderen lange fietstochten maken .. deze bvb en vraag je daarna af of die op jonge leeftijd lange tochten alleen hebben gemaakt (ja dus)
Je kan het beter vergelijken met ontheffing voor jonge topsporters/dansers/etc die naar een toernooi of workshop moeten in het buitenland. Maar ik begrijp dat je niet uit bent op een serieuze discussie en het streven van dit meisje het liefst wil ridiculiseren. Prima.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En andere kinderen met soortgelijke wensen dan? Of zijn die "niet zo ambitieus" als dat "wonderkind"
Mijn broertje is gek op kamperen, altijd al geweest. Toen hij 15 was wilde hij een jaar lang in het bos wonen, zonder school of wat dan ook maar echt overleven.
Wat is dan het verschil? Enkel een "record" ?
yup, als die niet betaald is die wettelijk niet aansprakelijk .. maak hen wel wettelijk aansprakelijk en hij kan het wel.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:18 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Er is een reden he, waarom een 13-jarige al die dingen niet kan doen.
Want befehl ist befehl? Daar pas ik voor.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:34 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Het gaat ook om de regels en principes.
Omdat je iedereen wilt stimuleren om maar te doen wat ze willen doen?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:43 schreef nikk het volgende:
[..]
Want befehl ist befehl? Daar pas ik voor.
Nee, als we orde en rechten willen, horen daar regels bij. Soms moet je nou eenmaal lijnen trekken om dit te bereiken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:43 schreef nikk het volgende:
[..]
Er is geen verschil. En dat is ook precies het grote probleem. Als zij mag, dan komt straks iedereen. Dan worden al die wetjes en regeltjes ter bescherming en opvoeding van kinderen eigenlijk gewoon waardeloos en kan ieder kind weer doen waar die zin in heeft.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En andere kinderen met soortgelijke wensen dan? Of zijn die "niet zo ambitieus" als dat "wonderkind"
Mijn broertje is gek op kamperen, altijd al geweest. Toen hij 15 was wilde hij een jaar lang in het bos wonen, zonder school of wat dan ook maar echt overleven.
Wat is dan het verschil? Enkel een "record" ?
Dat gaat er ook komen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:43 schreef moussie het volgende:
[..]
yup, als die niet betaald is die wettelijk niet aansprakelijk .. maak hen wel wettelijk aansprakelijk en hij kan het wel.
Zo is er ook een reden waarom je 18 moet zijn voor je een rijbewijs kan halen maar geen vaarbewijs nodig hebt voor een boot korter dan 15 meter/langzamer dan 20km/h
ach gut, kan je er niet tegen als je een linkje krijgt die bewijst dat mensen op de fiets hetzelfde doen .. 8 jaar en dan de Alpen over, met 7 over de Pyreneeën ..quote:
Zolang iemand anderen niet schaadt, wat heb je erop tegen dat hij doet wat hij wil?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:44 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Omdat je iedereen wilt stimuleren om maar te doen wat ze willen doen?
Zitten daar ook kinderen bij?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:46 schreef moussie het volgende:
[..]
ach gut, kan je er niet tegen als je een linkje krijgt die bewijst dat mensen op de fiets hetzelfde doen .. 8 jaar en dan de Alpen over, met 7 over de Pyreneeën ..
Nee hoor niet in mijn wereld, ik vind dat we best kunnen afwijken van regels die we met elkaar afgesproken hebben, je kunt niet alle gevallen over een kam scheren, maar in dit geval vind ik de noodzaak niet aangetoond, een recordpoging vind ik niet voldoende reden.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:43 schreef nikk het volgende:
[..]
Was dat niet het motto, het beste uit iedereen halen, talent stimuleren waar je maar kan .. ?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:44 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Zij wordt begeleid op afstand. Maar het is inderdaad een verschil. Het een groot verschil noemen is echter overdreven. Maar laten we er niet omheen draaien. Wat is de werkelijke reden dat zij niet deze reis mag maken van je? Vanwege de leerplicht of vanwege de risico's die zo'n reis met zich meebrengt?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:34 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die gaan dan ook niet alleen maar worden begeleid in hun onderwijs. Groot verschil.
Ja, dat moet echt een hel op aarde zijn idd.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:44 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Kijk maar naar de foto's en lees de bijbehorende verhalen .. jaquote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:47 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Zitten daar ook kinderen bij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |