Allang verschenen, als je van crappy TS versies houdt that is...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:58 schreef Gierigesloeber het volgende:
*cough* wanneer zijn eerste torrents?
Mja de hype vind ik ook altijd btje 2much, maar denk dat je ook vooral van QT-films moet houden (toch vrij specifieke stijl) wil je er helemaal lyrisch van kunnen worden..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:41 schreef GoeRoe86 het volgende:
Het zal de eerste film van Tarantino zijn die wel enigzins de verwachtingen waarmaakt want hoe aardig de films van Tarantino vaak zijn, de hype er omheen heb ik nooit kunnen begrijpen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wmb Tarantino's beste.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 01:20 schreef Hukkie het volgende:
Ben totaal geen Tarantino fan, maar deze ga ik zeker kijken als ie op Usenet komt. in de bios kijken.
Basterdquote:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:37 schreef Toad het volgende:
Sorry?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:45 schreef Toad het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie edit
[ Bericht 29% gewijzigd door FrituurVetPet op 26-08-2009 23:52:14 ]
Hier te lezen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:29 schreef Toad het volgende:
Next geeft Inglourious Basterds één ster.
Wat mij betreft slaat de recensent daar volkomen de plank mis.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:29 schreef Toad het volgende:
Verbale incontinentie? Nogal gechargeerd gebracht mijns inziens.quote:Op enig moment moet Quentin Tarantino zijn gaan geloven dat hij een groot schrijver is. Anders valt de eindeloze woordenbrij van Inglourious Basterds niet te verklaren, ruim 2,5 uur verbale incontinentie, zo tergend voor de toeschouwer dat de verleiding groot is om naar het scherm te roepen: hou toch eens vijf minuten je waffel! De figuren op het doek zullen dat niet horen, want ze zijn voortdurend zelf aan het woord.
Geloofwaardigheid lijkt me nou niet het sterkste punt van deze film, dat zou je op voorhand al moeten weten. Volgens mij bekijk je de film dan ook op een totaal verkeerde manier.quote:Al die wisseltrucs met taal leiden niet tot meer geloofwaardigheid, integendeel, ze versterken juist het kunstmatige karakter van Inglourious Basterds. De SS’er Hans Landa (een geestige, maar overdreven de hemel in geprezen rol van de Oostenrijkse televisieacteur Christoph Waltz) blijkt een talenwonder te zijn. In de eerste scène – overigens de beste van de film – zit hij een Franse boer te verhoren die onderduikers herbergt, maar wel in het Engels, want deze Franse melkveehouder anno 1941 spreekt die taal vloeiend.
Ik wil ook nog een keerquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik ga vanavond nog een keertje
Die man moeten ze ontslaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:29 schreef Toad het volgende:
Pitt niet onderschattenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:53 schreef RijstNatie het volgende:
tvp, trailer vond ik echt enorm slecht..
Pitt lijkt totaal ongeschikt voor de rol maargoed toch maar eens kijken
Uniek?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:28 schreef TheGloaming het volgende:
Goede film met prachtige dialogen en de nodige humor en actie. De scene in de bar was de beste scene in de hele film.
Sommige films van Tarantino vind ik minder en andere juist weer geweldig (Resevoir Dogs vond ik toch zijn beste) maar wat ik altijd kan waarderen aan hem is dat hij zich weinig van andere aantrekt en daardoor altijd unieke films maakt.
Het enige wat die film deelt met de Tarantino-versie is de titel en de WW2-setting.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:34 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Uniek?
[ afbeelding ]
http://www.imdb.com/title/tt0076584/ (1978)
Sorry, te makkelijk.
Vandaar ook de 'sorry'.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:36 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het enige wat die film deelt met de Tarantino-versie is de titel en de WW2-setting.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:49 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Die man moeten ze ontslaan.
Dat idee heb ik nou ook altijd bij de beste man. RD en PF waren echt heel goede films, maar tegenwoordig hangt er zo'n cultsfeer omheen waar de man zelf in is gaan geloven. Door al die eerbetonen aan pulpfilms worden zijn films op den duur ook bar slecht. Heb IB nog niet gezien, maar toen ik de review las was ik in ieder geval erg geneigd het te geloven.quote:Op enig moment moet Quentin Tarantino zijn gaan geloven dat hij een groot schrijver is.
Zeer goed gedaan inderdaad. Goede introductie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:58 schreef Merkie het volgende:
De openingsscène (Chapter 1) vond ik trouwens echt briljant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nadat de film afgelopen was begon ik spontaan te klappen, het rare was dat ik niet de enige was.
Na Pulp Fiction de beste Tarantino![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
slik, ik noem mezelf geen absolute filmkenner maar nog nooit ben ik het meer oneens geweest met een recensie aangaande wat dan ook.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:29 schreef Toad het volgende:
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 02:08 schreef Toad het volgende:
@thettes: ik zou echt eerst de film zien voordat je de recensie gaat geloven. Wmb. paste de dialogen goed bij het verhaal wat QT wilde vertellen.
@Edwinuss:Hele film was iig een applaus waardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook qua grofheid valt hij mee. Iedereen verwachte weer hack en slash, maar het is gewoon het nodige bloed. BIJNA al het nodige
Ook weer super verwijzingen, super Tarantino foefjes, acteurs deden het goed, camerawerk was weer![]()
Zeker aan het grote lijstje met beste films toegevoegd.Klap eens in je handjes.
He, ik dacht dat ik je gisteren zag, maar dat kan dus niet want toen was het donderdagquote:
Dat zou wel kunnen want ik was gisteren weer heen, Tuschinski, Rij 5quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:29 schreef Christiaan het volgende:
[..]
He, ik dacht dat ik je gisteren zag, maar dat kan dus niet want toen was het donderdag.
OT: Vet! Duurde 2,5 uur maar dat was geen minuut te kort.
Hehe, dan was je het dus toch. Date verder goed verlopen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:33 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Dat zou wel kunnen want ik was gisteren weer heen, Tuschinski, Rij 5
Da's m'n vrouw joh.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:40 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Hehe, dan was je het dus toch. Date verder goed verlopen?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
http://www.nrc.nl/film/article2337797.ece/Inglourious_Basterdsquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:51 schreef Soempie het volgende:
Alweer even geleden in Belgie gezien en Ik vond de film briljant!![]()
Zag gister dat hij behoorlijk afgekraakt werd in de nrc.Het gaat in dat stuk onder andere over het morele gehalte en de 'eindeloze woordenbrij'. Kan zo snel geen link vinden.
Moest dat nou zo snel?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/film/article2337797.ece/Inglourious_Basterds
Jazeker!quote:
Kapot!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Jazeker!
[ afbeelding ]
Hihi Brad Pitt.
Net even een stukje gelezen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:11 schreef Knoflook het volgende:
Omg die recensent van de NRC .... om te janken. Hoe kan je de plank mis slaan.
En ook gewoon het einde erbij verklappen. Vreselijk! ontslaan die gast.
Fuck me, heeft die vent de film uberhaupt gezien? Wat een kut reviewquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/film/article2337797.ece/Inglourious_Basterds
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:39 schreef the_legend_killer het volgende:
met voorfilmpjes en pauze kom je op 3 uur
Toen lag bij ons echt de hele zaal dubbelquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ohja Waltz (Jewhunter) was echt geniaal, eerst zo'n koude bastard en dan op het laatst "That's Bingo then, hihi". Ik had echt iets van wtf
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:41 schreef erwinus01 het volgende:
We are in the business of killing nazi's and i can tell you that business is booming these days.
You see, we're in the business of killin' Nazis, and boy, business is boomin
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:37 schreef Toad het volgende:
Zo, ik heb vanavond ook Inglourious Basterds gezien en ben er erg over te spreken. Death Proof vond ik erg slecht, maar ik ben nu aangenaam verrast.
Christoph Waltz speelt erg sterk de rol van Hans Landa. En ondanks dat de film lang duurt, verveelt 'ie geen minuut. De dialogen waren dit keer echt sterk door de spanning die er vaak onder zat. Maar goed, dit is al vaker hier gezegd.
Eigenlijk moet je de film in de bioscoop zien om er helemaal in te zitten.
Wat ik nog niet heb teruggelezen...Zo ernstig... nagenoeg heel de zaal, zat te juichen en te klappen, in de honkbalsceneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wmb Tarantino's beste.Zo zwart-wit... Wat daar gebeurde. Ben er nu nog verbaasd over eigenlijk
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway, ik las eerder dat QT al bezig was met een tweede deel dus laat maar komen.
De Plus en de Min:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Score 9.5/10
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:35 schreef CigarilloJoe1 het volgende:
Fenomenaal, ik denk voor mij de beste film van de laatste 10 jaar ofzo.
Hoofdstuk 1 en 2 zijn het beste naar mijn mening. De intro is pure spaghetti western en deed me erg denken aan de intro van the good the bad and the ugly (het zou echter een kopie zijn van een heel ander film: citizen kane). Verder zit de film vol met verwijzingen naar een hoop andere filmklassiekers.
Gave dialogen, het ene moment pure aktie en dan weer hilariteit, de muziek, gewoon typisch QT.
Bijzonder vind ik ook hoe QT steeds weer de meest bekende acteurs strikt voor zijn films waarvan je vervolgens verwacht dat dit afbreuk zal doen aan het cult image van de betreffende film, integendeel, hij weet ze continu van een heel andere kant te laten zien, in dit geval doel ik op Brad Pitt dus.
(alhoewel ik niet weet in hoeverre je nog van cult kunt spreken als je film overde hele wereld bekeken wordt).
Er was eigenlijk maar 1 minpunt:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway, ik las eerder dat QT al bezig was met een tweede deel dus laat maar komen.
De Plus en de Min:Ik ben het 100% eens met al je punten. Eigenlijk zag ik punt 1 ook al een beetje terugkomen in de trailer / teaser.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Score 9.5/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar al met al een erg goede film, die van mij een 9/10 krijgt.
Ik kan me voorstellen dat de verwachtingen voor sommigen (te) hoog gespannen zijn, maar persoonlijk lijkt het me een topfilm. Ik heb 'm dus nog niet gezien, maar de voorstukjes/trailers/whatever zien er geweldig uit!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:17 schreef kastanova het volgende:
Tja, of ik had er simpelweg teveel van verwacht, of het was gewoon niet zo'n héél groot meesterwerk.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:37 schreef DaMart het volgende:
Net terug uit de bios. Ik hoorde een medewerkster zeggen dat ze het een baggerfilm vond, maar die mening deel ik absoluut niet.
Wat een geweldige film zeg! Prachtige dialogen, zoals we die van Tarantino kennen. Een ander sterk punt was de afwisseling tussen serieuze verhaallijnen en humor. Er zitten toch leuke grappen in, ook al speelt de film tegen een zwarte achtergrond.
Acteerwerk van Waltz en Pitt was uitstekend. Ik heb af en toe toch hard moeten lachen om het personage Aldo Raine met zijn accent en droge opmerkingen en zijn Italiaans.
Toch viel me een kleine inconsistentie op in de film.Ja dat viel mij ook opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar al met al een erg goede film, die van mij een 9/10 krijgt.
Uiteindelijk is er nog veel veranderd aan de film sinds de premiere op Cannes.quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:11 schreef Pro_Shifty het volgende:
komt er nog een deel uit van deze film?
Ook omdat ik in de trailer stukjes film zag die niet in de film zelf terug kwamen
(het stukje dat iemand met een groot machine geweest (mg42?) door een gang al schietend rent. VOlgens mij kwam dat niet terug in de film?
Daar heb ik aan gedacht, maar in 1941 leek het zich qua natuur meer in de herfst af te spelenquote:
dat verwijst niet naar een vervolg per se, maar eerder dat QT andere opnames heeft gebruikt voor de uiteindelijke scene. het moment wat je noemt hoort thuis in de scene waar de basterds hugo stiglitz bevrijden.quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:11 schreef Pro_Shifty het volgende:
komt er nog een deel uit van deze film?
Ook omdat ik in de trailer stukjes film zag die niet in de film zelf terug kwamen
(het stukje dat iemand met een groot machine geweest (mg42?) door een gang al schietend rent. VOlgens mij kwam dat niet terug in de film?
Neequote:Op zondag 30 augustus 2009 10:12 schreef Daskaar het volgende:
[..]
dat verwijst niet naar een vervolg per se, maar eerder dat QT andere opnames heeft gebruikt voor de uiteindelijke scene. het moment wat je noemt hoort thuis in de scene waar de basterds hugo stiglitz bevrijden.
zo is de het gesprek tussen von hammersmark en raine ook duidelijk anders in elkaar gezet dan de trailer impliceerde.
was ik trouwens de enige die met zeer gemengde gevoelens keek naar de uiteindelijke slachting in de bioscoop? ergens tussen euforie en walging..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
Weet ik nog zo net niet.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:33 schreef Timo20 het volgende:
De film bevat niet buitensporig veel actie of geweld, vooral de Tarantinesque dialogen voeren de boventoon. Jammer genoeg zitten er niet écht van die quotable stukken in zoals we die in Pulp Fiction en Jackie Brown zagen.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden, geweldige bioscoop film idd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 02:20 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Wat een heerlijke, heerlijke ode aan hoe film kan zijn.
Tuurlijk is het niet realistisch en slaat het nergens op, maar de liefde voor films, wat we van QT gewend zijn, knalt weer van het scherm af
Dit is waarom ik naar de bioscoop ga ... niet voor prut als GI.Joe, Transformers, Terminator, Titanic of dat soort meuk. Nee, gewoon een film waar je gewoon lekker van kan genieten en die laat zien hoe mooi de hele beleving van een bioscoop kan zijn.
QT, je bent briljant
Dat begrijp ik dus ook niet - na het eind lijkt het me duidelijk dat het niet op de realiteit is gebaseerd.quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:26 schreef navigator het volgende:
[..]
Ik had het niet beter kunnen verwoorden, geweldige bioscoop film idd.
De mensen die Qt of die film bekritiseren oop geloofwaardigeid ed, begrijpen het begrip bioscoopfilm niet helemaal.
Die gast die Landa speelt is echt geniaal en Pitt speelt ook erg goed
Dat bedoelde ik ook, als je de hele film gezien hebtquote:Op zondag 30 augustus 2009 21:05 schreef Toad het volgende:
Na het eind?
Vanaf begin af aan klopt er niets van.
De film begint ook met... Once upon a time in Nazi occupied France...
Die O.S.S. operator die onderhandelt met Landaquote:Op zondag 30 augustus 2009 22:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Vandaag gezien, wat een GENIALE film. Eindelijk weer een Tarentino meesterwerk, na het iets matigere Death Proof.
Ik herkende de stem van Samual L. Jackson wel. Wie speelde Harvey Keitel? Heb hem niet herkend...
Aaaahquote:Op zondag 30 augustus 2009 22:31 schreef CigarilloJoe1 het volgende:
[..]
Die O.S.S. operator die onderhandelt met Landa
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:18 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ja dat viel mij ook opEn in chapter 1, waarin Hans Landa en kornuiten op een motor met zijspan aan komt rijden, die vervolgens 10 minuten over een kort stuk weg rijdt en even zelfs terug geplaatst leek te zijn. Maar goed, da's mierenneuken, want hij was fenomenaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.G E W E L D I G!
[ Bericht 15% gewijzigd door JeMoeder op 31-08-2009 08:47:52 (spoiler) ]
Ja, toen moest ik ook even aan die ridder-aanval van Monty Python denken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En in chapter 1, waarin Hans Landa en kornuiten op een motor met zijspan aan komt rijden, die vervolgens 10 minuten over een kort stuk weg rijdt en even zelfs terug geplaatst leek te zijn. Maar goed, da's mierenneuken, want hij was fenomenaal.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:00 schreef MikeyMo het volgende:
Ik herkende trouwens direct Samuel L Jackson en Harvey Keitel in de film
Samuel L Jackson was de narrator (verteller)quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:06 schreef Timo20 het volgende:
[..]! gemist!
waar heb je die herkend??
quote:Op maandag 31 augustus 2009 08:58 schreef MaJo het volgende:
was mijn eerste tarantino film en zal er toch maar eens aan moeten geloven om ook anderen te gaan zien![]()
Dat litteken is nooit uitgelegd.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:50 schreef Ripley het volgende:
-Til Schweiger als Hugo StiglitzHij doet me erg aan een amerikaanse of engelse acteur denken, iemand enig idee wie ik bedoel?
Het litteken op het voorhoofd deed mij nogal sterk denken aan manson overigens. Brad Pitt heeft trouwens als hij zijn mannen toespreekt een heel duidelijk litteken over zijn hele nek, heb de uitleg daarover gemist, als die er al was.
Volgens IMDB:quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat litteken is nooit uitgelegd.
Nee hoor, dit was een litteken van oor tot oor. Keel doorsnijden = lynchen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou, als je gelyncht wordt dan lijkt het me toch een heel ander soort litteken.
quote:Lynchen, is het doden van een slachtoffer zonder vorm van een proces door een woedende volksmenigte. Het is een vorm van eigenrichting.
Maar met wat voor intentie ging je naar de bios?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:16 schreef ShinobizWinter het volgende:
Ik ben helaas niet zo enthousiast als de rest hier. Ik geef het toch een voldoende 6.5/10. De film begint goed met de Franse boer en Landa, maar maakt het daarna niet voor mij waar. Brad Pitt zet wel een grappige prestatie neer.
Ik ging met de intentie naar de bioscoop om een film te zien...quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Maar met wat voor intentie ging je naar de bios?
Just out of curiosity, ik hoor meer mensen die het zwaar vonden tegenvallen.. vraag me af hoe dat zo komt.
ah ok, ik dacht al dat hij ook een personage speeldequote:Op maandag 31 augustus 2009 12:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Samuel L Jackson was de narrator (verteller)
Tarentino fan? Ik snap niet hoe je dit een 6.5 kan geven. Of je vond het geniaal (zoals de meesten) of je vond het ronduit niks, maar dan is de stijl gewoon niks voor je. Ik vond het geniaalquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:47 schreef ShinobizWinter het volgende:
[..]
Ik ging met de intentie naar de bioscoop om een film te zien...![]()
Ik had verder geen verwachtingen als je dat bedoelt.
Zo van: óf je digt Tarantino gewoon, óf je hebt geen smaak.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tarentino fan? Ik snap niet hoe je dit een 6.5 kan geven. Of je vond het geniaal (zoals de meesten) of je vond het ronduit niks, maar dan is de stijl gewoon niks voor je. Ik vond het geniaal9/10
Zat maar 1 negert in hequote:Op maandag 31 augustus 2009 22:50 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ah ok, ik dacht al dat hij ook een personage speelde
Nee geen QT fan, maar kan mij wel altijd vermaken met zijn films. De vraag is dan zijn jullie fans, dat jullie de film zo geniaal vinden? Dan hecht ik echter gelijk geen waarde meer aan jullie oordeel. Hoe kritisch kan je dan namelijk nog blijven? Ik vind het daarnaast helemaal geen "haat-of-liefde" film, ik snap niet hoe dat kan.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tarentino fan? Ik snap niet hoe je dit een 6.5 kan geven. Of je vond het geniaal (zoals de meesten) of je vond het ronduit niks, maar dan is de stijl gewoon niks voor je. Ik vond het geniaal9/10
Eens, ik zie dat hier veel mensen erg enthousiast zijn. Ik heb hem deze avond gezien en vond hem behoorlijk tegenvallen. De eerste scene is erg sterk maar daarna heb ik me soms behoorlijk verveeld. Het is naar mijn mening in ieder geval lang geen meesterwerk. Ik vond hem soms ook behoorlijk kinderachtig en smakeloos. Sterke punten waren verder naar mijn mening de acteur die de Nazi kolonel speelde en de scene in de bar. Meer dan een 7/10 zou ik hem toch echt niet geven. Het einde was voor mij daarentegen erg bevredigend.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:16 schreef ShinobizWinter het volgende:
Ik ben helaas niet zo enthousiast als de rest hier. Ik geef het toch een voldoende 6.5/10. De film begint goed met de Franse boer en Landa, maar maakt het daarna niet voor mij waar. Brad Pitt zet wel een grappige prestatie neer.
Sarcastisch neem ik aan? Anders moet ik je even verwijzen naar de 8.7 op imdb.quote:Op dinsdag 1 september 2009 02:58 schreef Seam het volgende:
Altijd grappig om te zien dat de grote filmliefhebbers QTs werk wel kunnen waarderen en het plebs er maar weinig mee kan.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:14 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Sarcastisch neem ik aan? Anders moet ik je even verwijzen naar de 8.7 op imdb.
Dat zal komen vanwege het feit dat grote filmliefhebbers veel films hebben gezien en deze film echt als kwaliteit gezien kan worden.quote:Op dinsdag 1 september 2009 02:58 schreef Seam het volgende:
Altijd grappig om te zien dat de grote filmliefhebbers QTs werk wel kunnen waarderen en het plebs er maar weinig mee kan.
Ik dacht altijd dat het andersom was.quote:Op dinsdag 1 september 2009 02:58 schreef Seam het volgende:
Ik vond het een prima film, maar zeker geen top tien materiaal. En ik heb ook flink wat films gezienquote:Op dinsdag 1 september 2009 12:21 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Dat zal komen vanwege het feit dat grote filmliefhebbers veel films hebben gezien en deze film echt als kwaliteit gezien kan worden.
Ik heb ook ontzettend veel films gezien, maar deze komt toch echt in m'n top 10 te staan.
Ik vond Watchmen veel meer indrukwekkend.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:28 schreef Mike het volgende:
Hij komt bij mij ook niet in de top 10, maar is voor mij wel hands down de beste film van het jaar tot nu toe. Nu is dat ook niet zo heel moeilijk, aangezien het aanbod tot nu toe vrij mager was.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:24 schreef Neleos het volgende:
Ga 'm vanavond zien. Ben erg benieuwd!
Kinderachtig?quote:Op dinsdag 1 september 2009 02:51 schreef amstelveentje het volgende:
Heb hem vandaag gezien, vind het zelf een kut film,
kinderachtig, emotieloos en smakeloos.
Lijkt wel een film van een beginnende regiseur, echt jammer.
District 9 daarintegen
Hij zat maar wat te kloten. Was een kloon van een gebande user.quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:53 schreef musicfreakyme het volgende:
[..]
Kinderachtig?
Die moet je toch even uitleggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O, en BJ NovakSleeeecht gecast...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
Hij was masterquote:Op woensdag 2 september 2009 10:12 schreef One_conundrum het volgende:
O, en BJ NovakSleeeecht gecast...
Zal wel met dat drank smokkelen te maken hebben, wat hij vertelde toen hij en Novak tegenover Landa zaten...quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Volgens IMDB:
The reason for the scar on Aldo Raine's neck is not mentioned in the film. The script hints that Raine survived a lynching, a common punishment in the 1920s and 1930s.
quote:Op woensdag 2 september 2009 13:05 schreef speedy_kevin het volgende:
Gisteren in Pathe De Kuip zat de 20:30 voorstelling gewoon helemaal vol![]()
Dus ben ik maar naar de 21:30 voorstelling geweest, die uiteindelijk ook bijna vol zat.
Goede film, spannende dialogen en de actie scenes (iets te weinig naar mijn smaak) waren ook geweldig!
Een paar dingen die niet klopten helaas, normaal valt me dat niet zo op maar in deze film wel.Ff beantwoord in een spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wel een mooie pov inderdaad. Ik denk dat de verwachtingen van veel mensen dan anders zouden zijn. Maar alleen door de opening van film met de muziek was het voor mij al een warm bad. Moeilijk om het anders te bekijkenquote:Op woensdag 2 september 2009 13:11 schreef NvM het volgende:
Ik vraag me weleens af hoe de film ontvangen zou zijn als dit een eerste film van een volstrekt onbekende regisseur was. Just a thought.
Mee eensquote:Op woensdag 2 september 2009 13:11 schreef NvM het volgende:
- Te weinig 'nazi killing' gezien van de basterds, hierdoor minder affiniteit met verhaal van de basterds
Het schijnt dat iemand in de bar een kaart op zijn hoofd heeft met Mata Hariquote:- Waar zijn de 'Holland' verwijzingen?
Idd, toch weer de Holland verwijzingquote:Op woensdag 2 september 2009 13:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Het schijnt dat iemand in de bar een kaart op zijn hoofd heeft met Mata Hari
Als je dat al excessief noemt kun je beter geen Tarantino films kijken.quote:Op woensdag 2 september 2009 10:18 schreef One_conundrum het volgende:
Verder had ik soms inderdaad wel een ongemakkelijk gevoel bij het excessieve geweld. Al vond ik het Scalperen nog wel grappig, de honkbal knuppel scene ging wel ver. En het wurgen ook trouwens.
Ja, ook wel grappig omdat bridget op dat moment de rol van een mata hari speeltquote:Op woensdag 2 september 2009 13:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens
[..]
Het schijnt dat iemand in de bar een kaart op zijn hoofd heeft met Mata Hari
Qua bloed gaat hij misschien wel ver, Met een oor in RD en de headshot op de achterbank en het scalperen, maar dat is juist zo over the top dat het grappig is.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:00 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Als je dat al excessief noemt kun je beter geen Tarantino films kijken.
Dat zijn overigens QT's handen die wurgenquote:Op woensdag 2 september 2009 14:03 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Bij die wurgscene had ik zoiets van, en nou ist wel mooi geweest. Die trut ging maar niet dood
Sowieso prachtige muziek in die film.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zijn overigens QT's handen die wurgen
Overigens blijft dit toch wel een ultiem nummer van de soundtrack
mensen hadden verwacht dat er 90 minutenlang Nazi's vermoord gingen wordenquote:Op woensdag 2 september 2009 14:40 schreef Daskaar het volgende:
wat is toch dat gemiep over meer actie?
tarantino heeft de reputatie dat ie verschrikkelijk veel actie in zn films heeft maar waar dat op gebaseerd is weet ik niet. misschien omdat het geweld in zijn films indruk maakt, onverwacht en hard is.
volgens mij is inglourious na kill bill 1 zijn meest geweldadige film.
het begint al met een slachting, scalperen van duitsers, barscene, wurgscene, knuppelscene, projectiekamer, slachting in bioscoop, bevrijding duitser, wat wil je nog meer?
in elke hoofdstuk vielen doden, man!
ik vind t tegen het zieke aan als je na al dat geweld liever nog meer geweld wil zien.
Hier valt zeker iets voor te zeggen maar aan de andere kant mag ook geconcludeerd worden dat het groepje Basterds eigenlijk maar weinig aan bod komen. Misschien is dat een bewuste keuze van QT geweest, misschien heeft hij er voor gekozen om om veel geschoten scènes van de Basterds weg te laten in zijn final cut (ik geloof dat deze eerst tegen de drie uur aanliep).quote:Op woensdag 2 september 2009 14:40 schreef Daskaar het volgende:
Dat leek de trailer ook te willen zeggen. Ik was overigens wel blij dat het niet zo was, want de beste scènes vond ik uiteindelijk niet bij het geweld van de Basterds.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:47 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
mensen hadden verwacht dat er 90 minutenlang Nazi's vermoord gingen worden
Geef dan wel de "goede" versiequote:Op woensdag 2 september 2009 14:45 schreef Repeat het volgende:
[..]
Sowieso prachtige muziek in die film.
Laat de Extended Edition maar komenquote:Op woensdag 2 september 2009 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier valt zeker iets voor te zeggen maar aan de andere kant mag ook geconcludeerd worden dat het groepje Basterds eigenlijk maar weinig aan bod komen. Misschien is dat een bewuste keuze van QT geweest, misschien heeft hij er voor gekozen om om veel geschoten scènes van de Basterds weg te laten in zijn final cut (ik geloof dat deze eerst tegen de drie uur aanliep).
Film is in dat geval zeer onvoorspelbaar.quote:Op woensdag 2 september 2009 15:18 schreef superjojo het volgende:
[..]
Dat leek de trailer ook te willen zeggen. Ik was overigens wel blij dat het niet zo was, want de beste scènes vond ik uiteindelijk niet bij het geweld van de Basterds.
quote:Op woensdag 2 september 2009 17:17 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Film is in dat geval zeer onvoorspelbaar.
Hangt gewoon van verwachtingen af. Mensen die een Saving Private Ryan met humor verwachtten kwam bedrogen uit. Mensen die een Tarantino waarderen om de 'Score' en andere kenmerken werden op hun wenken bediend.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:29 schreef N.i.c.k het volgende:
Is de kritiek gewoon zo overdreven om tegenwicht te bieden aan de overdreven hype?
Zou best eens kunnen ja. Ik vond het een aardige film, moest een aantal keer hard lachen. Maar zo geniaal als de rest hem hier vindt, vind ik hem niet.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:29 schreef N.i.c.k het volgende:
Is de kritiek gewoon zo overdreven om tegenwicht te bieden aan de overdreven hype?
Mijn commentaar is specifiek gericht op het gebrek aan geweld in de Basterd scénes. Nu krijg je te weinig de indruk dat de Duiters alle recht hadden om de Inglorius basterds te vrezen. Wat meer geweld in de Basterd scenes of verhalen over (de zogenaamde) gruwelijke misdaden van hen, had de film meer verdieping en spanning gegeven.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:40 schreef Daskaar het volgende:
tarantino heeft de reputatie dat ie verschrikkelijk veel actie in zn films heeft maar waar dat op gebaseerd is weet ik niet. misschien omdat het geweld in zijn films indruk maakt, onverwacht en hard is.
volgens mij is inglourious na kill bill 1 zijn meest geweldadige film.
het begint al met een slachting, scalperen van duitsers, barscene, wurgscene, knuppelscene, projectiekamer, slachting in bioscoop, bevrijding duitser, wat wil je nog meer?
in elke hoofdstuk vielen doden, man!
ik vind t tegen het zieke aan als je na al dat geweld liever nog meer geweld wil zien.
Het is té makkelijk om kritiek te ontkrachten door het overdreven te noemen. Probeer eens inhoudelijk te reageren op de kritiek?quote:Op woensdag 2 september 2009 17:29 schreef N.i.c.k het volgende:
Bij mij komt ie nèt achter Watchmen te staan in het rijtje beste films uit 2009. Ik ben het wel eens met dat magere aanbod. Dr zijn geen opzienbarende blockbusters en voor de rest moeten we het doen met heel mager spul uit Hollywood, maar ook buiten Hollywood. Een gedeeltelijke oorzaak is die eerder schrijversstaking of moet dat effect allang weggeëbd zijnquote:Op dinsdag 1 september 2009 13:28 schreef Mike het volgende:
Hij komt bij mij ook niet in de top 10, maar is voor mij wel hands down de beste film van het jaar tot nu toe. Nu is dat ook niet zo heel moeilijk, aangezien het aanbod tot nu toe vrij mager was.
I was just asking, heb de film niet gezien. Wilde juist hier informeren of het 10 E waard is. Ben een redelijke Tarantino fan, maar geen adept. Ik kan zijn films nog steeds wel in een normaal licht beoordelen zonder er meteen mee moeten te gaan dwepen.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:12 schreef NvM het volgende:
[..]
Het is té makkelijk om kritiek te ontkrachten door het overdreven te noemen. Probeer eens inhoudelijk te reageren op de kritiek?
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik denk wel dat het lastiger is om de film hoog te waarderen als je de kenmerken en stijl van Tarentino niet goed kent. Desalniettemin is het dan nog steeds een zéér vermakelijke film, die alleen maar beter wordt zodra je Tarentino's karakteristieke hand erin herkent (door meer van zijn films te kijken) en de tijd hebt om meer aandacht aan subtiliteiten in de dialogen en gebeurtenissen te besteden.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:11 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
I was just asking, heb de film niet gezien. Wilde juist hier informeren of het 10 E waard is. Ben een redelijke Tarantino fan, maar geen adept. Ik kan zijn films nog steeds wel in een normaal licht beoordelen zonder er meteen mee moeten te gaan dwepen.
Als je niet tegen bloed en veel gelul kan, moet je niet naar een QT film gaan. Heel simpel.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:03 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Qua bloed gaat hij misschien wel ver, Met een oor in RD en de headshot op de achterbank en het scalperen, maar dat is juist zo over the top dat het grappig is.
Bij die wurgscene had ik zoiets van, en nou ist wel mooi geweest. Die trut ging maar niet dood
die draaide over de aftiteling, ik vind hem echt stoerquote:Op woensdag 2 september 2009 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 september 2009 13:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ff beantwoord in een spoilerDat zou nog kunnen ja, volgende keer ga ik erop lettenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ja goh, het gaat over de Tweede Wereldoorlog (!!!) en een groepje nazi hunters(!!!!!!!!)quote:
quote:Lijkt wel een film van een beginnende regiseur, echt jammer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Find your prince, before you start kissing frogs
Dat stukje ook dat hij net iets te lang doorkauwt op z'n strudelquote:Op woensdag 2 september 2009 18:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, close-up van de slagroom. Ik moest lachen, maar iedereen was stil, dus ik zat maar zachtjes te gniffelen
Dat smekken + die kop =quote:Op donderdag 3 september 2009 13:02 schreef Agiath het volgende:
[..]
Dat stukje ook dat hij net iets te lang doorkauwt op z'n strudel
quote:Op donderdag 3 september 2009 12:54 schreef Kings het volgende:
Gisteren gezien in Utrecht! Als ik had geweten dat er zoveel gemoord werd in de film was ik waarschijnlijk niet gegaan (ik vroeg nog tijdens de voorfilmpjes aan mn vrienden; waarom is de film eigenlijk 16+?) maar kheb geen moment spijt gehad dat ik gegaan ben! Alle spanning en humor maken de smerige (:p) scenes meeer dan goed. Fantastische afwisseling!Je romantiseert een Tarentino film op een bijna naïeve manier. Je haalt er iets vrouwelijks wat allesbehalve boeiend is. De rol van Shosanna is zwaar onderbelicht en het zogenaamde 'romantische' wat jij probeert te zien is slechts zeer oppervlakkig. Daarnaast, een film van Quentin Tarentino afkeuren op confronterend geweld?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Durf dan gewoon te zeggen dat je de film kut vindt, in plaats van er vrouwelijke vereisten in te proppen. Bleh.
quote:Op donderdag 3 september 2009 13:57 schreef NvM het volgende:
[..]
Je romantiseert een Tarentino film op een bijna naïeve manier. Je haalt er iets vrouwelijks wat allesbehalve boeiend is. De rol van Shosanna is zwaar onderbelicht en het zogenaamde 'romantische' wat jij probeert te zien is slechts zeer oppervlakkig. Daarnaast, een film van Quentin Tarentino afkeuren op confronterend geweld?
Durf dan gewoon te zeggen dat je de film kut vindt, in plaats van er vrouwelijke vereisten in te proppen. Bleh.
quote:Op donderdag 3 september 2009 13:57 schreef NvM het volgende:
[..]
Je romantiseert een Tarentino film op een bijna naïeve manier. Je haalt er iets vrouwelijks wat allesbehalve boeiend is. De rol van Shosanna is zwaar onderbelicht en het zogenaamde 'romantische' wat jij probeert te zien is slechts zeer oppervlakkig. Daarnaast, een film van Quentin Tarentino afkeuren op confronterend geweld?
Hoe vrouwelijk jij het ook vindt, het stukje dat Kings uitlicht zit er toch wel echt in.quote:Op donderdag 3 september 2009 13:57 schreef NvM het volgende:
[..]
Haha ja heel leuk. Christoph waltz was echt geniaal in zijn rol, met die krankzinnige lach op zijn kop de hele tijd.quote:Op donderdag 3 september 2009 13:02 schreef Agiath het volgende:
[..]
Dat stukje ook dat hij net iets te lang doorkauwt op z'n strudel
Ga er dan op in held.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:15 schreef Kings het volgende:
[..]
![]()
Knap dat je deze conclusies uit mijn post hebt getrokken, maar je raakt kant noch wal.
quote:Op donderdag 3 september 2009 14:46 schreef NvM het volgende:
[..]
Ga er dan op in held.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 september 2009 14:58 schreef FrituurVetPet het volgende:
[
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 september 2009 14:58 schreef FrituurVetPet het volgende:
[
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ff onder spoiler gezet![]()
[ Bericht 20% gewijzigd door IHVK op 03-09-2009 15:17:16 ]Facts don't care about your feelings
quote:Op donderdag 3 september 2009 14:46 schreef NvM het volgende:
[..]
Ga er dan op in held.First of all: Ik vond het een supergoede film, ik wilde alleen aangeven dat ik normaal niet naar zulke bloederige films ga, maar deze mij 100% meeviel. Meer als boodschap aan (softe) meisjes (zoals ik) (er werd hier eerder verkondigd dat het echt een mannenfilm is).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Find your prince, before you start kissing frogs
Ja echtquote:Op woensdag 2 september 2009 22:43 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ja goh, het gaat over de Tweede Wereldoorlog (!!!) en een groepje nazi hunters(!!!!!!!!)
[..]!!!
![]()
![]()
![]()
De vier 16-jarige vrouwelijke scholieren zeiden tegen elkaar tien minuten nadat Chapter 1 begonnen was "Saaie film hè...?" Later vonden ze het wel een jofele film denk ik.quote:Op donderdag 3 september 2009 17:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Je hebt gelijk. Ook altijd wel grappig in de bios, dat als er bijv. iemand gescalpeerd wordt, je allemaal meisjes IEUW! hoort roepen en alle mannen lachen
Mensen die na 10 min. al weten dat de film saai isquote:Op donderdag 3 september 2009 19:34 schreef Falco het volgende:
[..]
De vier 16-jarige vrouwelijke scholieren zeiden tegen elkaar tien minuten nadat Chapter 1 begonnen was "Saaie film hè...?" Later vonden ze het wel een jofele film denk ik.
Dit dus, reservoir dogs en pulp fiction zijn goed, jackie brown is redelijk, kill bill 1 en 2 matig en death proof ronduit bagger. Een dalende lijn dus, ik hoop dat Inglourious Basterds deze trend kan doorbreken. Ga hem zeker wel kijken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 01:44 schreef thettes het volgende:
Dat idee heb ik nou ook altijd bij de beste man. RD en PF waren echt heel goede films, maar tegenwoordig hangt er zo'n cultsfeer omheen waar de man zelf in is gaan geloven. Door al die eerbetonen aan pulpfilms worden zijn films op den duur ook bar slecht. Heb IB nog niet gezien, maar toen ik de review las was ik in ieder geval erg geneigd het te geloven.
Ik kreeg dr echt kippenvel van. Nog steeds trouwens.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan het mis hebben, maar wat mij betreft deed alles in deze film aan de regisseur denken, tot aan de lettertypes toe.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:19 schreef BuntisAko het volgende:
film viel tegen, veel saaie langdradige gesprekken, weining typische quentin scenes. 2/10
Klopt, de opening credits waren al kenmerkend. Tof dat er 2 keer gewisseld werd met de lettertypes en kleuren.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:47 schreef Jeeh het volgende:
[..]
Ik kan het mis hebben, maar wat mij betreft deed alles in deze film aan de regisseur denken, tot aan de lettertypes toe.
Jij hebt zeker nog nooit een Tarentino film gezien, want de meeste films van hem bestaan uit lange gesprekken. Echter, zijn ze nooit saai of langdradig, maar goed ik begrijp wel dat je er van moet houden. Hou je er niet van, dan zou ik ook niet naar een QT film gaan.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:19 schreef BuntisAko het volgende:
film viel tegen, veel saaie langdradige gesprekken, weining typische quentin scenes. 2/10
Ik heb het al eerder gezegd, maar met de opening credits kwam ik al in een warm bad terecht.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:59 schreef taart het volgende:
[..]
Klopt, de opening credits waren al kenmerkend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier nog een, laat maar komenquote:Op woensdag 2 september 2009 17:15 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Laat de Extended Edition maar komen
Vond je het bloed ook te overdreven veel?quote:Op donderdag 3 september 2009 20:19 schreef BuntisAko het volgende:
Heb jij uberhaupt wel 1 film naast I.B. van hem gezien? Je lult totaal uit je nek. En niet zo'n klein beetje ook.
[ Bericht 10% gewijzigd door Red_85 op 03-09-2009 23:32:01 ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Ja, nou je het zegt, in ieder geval in het begin heb ik gele ondertitels gezienquote:Op donderdag 3 september 2009 22:40 schreef speedy_kevin het volgende:
Trouwens, waren de ondertitels bij jullie ook geel?
Bij mij wel, vond ik wel beetje apart (Pathe De Kuip)
quote:Op donderdag 3 september 2009 23:24 schreef Red_85 het volgende:
Iedereen met kritiek op deze film moet alle films van QT nog even nakijken. Helemaal met het sterven van een hoofdkarakter karakter in de film. Zo is het toch ook in het echte leven? Zo neem je afscheid van iemand waarmee je een leuke avond hebt gehad en de volgende ochtend krijg je een telefoontje.. plots, hard, zo kan het zijn. Langdradige sterfscene's is voor de rest van hollywood.Nou, ik kan me wel inleven dat hij sommige dialogen te langdradig vond. Zeker als je de film nog maar 1 keer gezien hebt, de kracht van Tarentino's dialogen is dat ze sterker worden naarmate je de film meerdere malen ziet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Hier nog een, laat maar komen
[..]
Vond je het bloed ook te overdreven veel?
Heb jij uberhaupt wel 1 film naast I.B. van hem gezien? Je lult totaal uit je nek. En niet zo'n klein beetje ook.
Zelf ben ik ook erg benieuwd naar de extended version van de film, of nog liever de director's cut (niet altijd hetzelfde).
Kritiek op een film is volgens mij helemaal niet erg, dit houdt de discussies scherp en films zijn natuurlijk nooit perfect. Je kunt niet alles in de film goedpraten enkel omdat het gemaakt is door Tarentino.Hier in de Cinemec in Ede ook gelige ondertiteling, in ieder geval niet wit. Verder viel me de uitstekende digitale kwaliteit op (geen HD volgens mij).quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:10 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Ja, nou je het zegt, in ieder geval in het begin heb ik gele ondertitels gezien
Verder niet meer op gelet eig....
Maar wel typisch QT-gelul.quote:Op donderdag 3 september 2009 21:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Toch stuk voor stuk geniale films, alleen Death Proof is een beetje apart, omdat het eerste uur echt gewoon PUUR gelul is. Maar dan ook echt gelul. Gelukkig maakt het daarna veel goed![]()
IBquote:Op vrijdag 4 september 2009 00:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar wel typisch QT-gelul.Of hebben mensen een heel ander idee bij wat typische QT-dialogen zijn? In dit topic te zien wel. Ik vond de dialogen in GB maar bij vlagen QT.
Ga je films van Tarantino nu vergelijken met het echte leven? Dan mag jij alle films van Tarantino nog wel even nakijken...quote:Op donderdag 3 september 2009 23:24 schreef Red_85 het volgende:
Iedereen met kritiek op deze film moet alle films van QT nog even nakijken. Helemaal met het sterven van een hoofdkarakter karakter in de film. Zo is het toch ook in het echte leven? Zo neem je afscheid van iemand waarmee je een leuke avond hebt gehad en de volgende ochtend krijg je een telefoontje.. plots, hard, zo kan het zijn. Langdradige sterfscene's is voor de rest van hollywood.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:49 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ga je films van Tarantino nu vergelijken met het echte leven? Dan mag jij alle films van Tarantino nog wel even nakijken...
'Mijn licht' is dat Tarantino daar gewoon zin in had, hij heeft daar zoals eerder aangegeven is wel vaker de neiging toe. Het is zijn stijl. Op zich niks mis mee natuurlijk. Het geweld in zijn films komt sowieso erg nonchalant over in vergelijking met andere films. En soms kan dat best een verademing zijn voor de minder tere zieltjes onder ons.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
![]()
tuurlijk, ik zie het verschil tussen fictie en realiteit niet. Leg alleen een link. Probeer iemand uit te leggen waarom die scene's zo kort zijn.
Wat is jou ligt op die plotse sterfscene's dan? Moet het van jou dan wel irritant lang duren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vond ik zo voorspelbaar en zo'n makkelijke lacher. Daar kreeg Pitt er meer van toegespeeld.
Ook de manier waarop de twee verhaallijnen naar elkaar toe kwamen vond ik matig uitgewerkt.Eigelijk zou je net zo goed kunnen stellen dat de verhaallijnen nooit naar elkaar toe zijn gekomen? Of laat ik het zo zeggen, de lijn van de 'Basterds' speelde in wezen een sterk ondergeschikte rol in het uiteindelijke plot.
Tenslotte iets dat me opviel, zonder er direct over te oordelen. Tarentino's films staan bekend om ongekend geweld en totaal immoreel gedrag. Pure hufters vertolken vaak een heldenrol. Dat maakt de films prikkelend en spannend naar mijn idee.
In deze films echter, zijn de good guys good, omdat hun gedrag moreel gerechtvaardigd wordt.Totaal abject een halve magazijn leegschieten op een nazi roept niet direct de evidente weerzin op, zoals excessief geweld dat in eerder films van Tarentino wel deed. Dat terwijl het geweld in Inglorious basterds even weerzinwekkend is. Maar toch wordt het op de een of andere manier vergoeilijkt, waarmee deze film opeens een morele lading zou krijgen ofzo. Of misschien is dat alleen de perceptie van de kijker. Nou, zoals misschien blijkt uit mijn verhaal, kom ik er niet helemaal uit. Het overduidelijke afkeuringswaardige uit vorige films stond buiten kijf, was weerzinwekkend en die weerzin maakte het grappig. Hier lijkt de reggisseur het geweld ineens weer te moraliseren. Had Tarentino het aangedruft de martelpraktijken van Hans Lada even expliciet in beeld te brengen?
Overbodig om daar nog over te beginnen, zo ongeveer elke grote film staat de eerste weken in de top 10 tegenwoordigquote:Op zaterdag 5 september 2009 13:57 schreef Byte_Me het volgende:
mooie film, maar toch wel een beetje overgewaardeerd op imdb, kom op zeg, de nr. 35 beste film aller tijden?? maar goed, dat gaat nog wel zakken over een tijdje, verwacht ik.
Of dat Landa eerst trots was op zijn nickname "the Jew-hunter" omdat hij kon denken als een jood, later tijdens de ondervraging met the apache en the little one was hij gepikeerd toen hij "the Jew-hunter" genoemd werd.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En in chapter 1, waarin Hans Landa en kornuiten op een motor met zijspan aan komt rijden, die vervolgens 10 minuten over een kort stuk weg rijdt en even zelfs terug geplaatst leek te zijn. Maar goed, da's mierenneuken, want hij was fenomenaal.
Wat bedoel je precies?quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:10 schreef N.i.c.k het volgende:
Tenslotte iets dat me opviel, zonder er direct over te oordelen. Tarentino's films staan bekend om ongekend geweld en totaal immoreel gedrag. Pure hufters vertolken vaak een heldenrol. Dat maakt de films prikkelend en spannend naar mijn idee.
In deze films echter, zijn de good guys good, omdat hun gedrag moreel gerechtvaardigd wordt.Totaal abject een halve magazijn leegschieten op een nazi roept niet direct de evidente weerzin op, zoals excessief geweld dat in eerder films van Tarentino wel deed. Dat terwijl het geweld in Inglorious basterds even weerzinwekkend is. Maar toch wordt het op de een of andere manier vergoeilijkt, waarmee deze film opeens een morele lading zou krijgen ofzo. Of misschien is dat alleen de perceptie van de kijker. Nou, zoals misschien blijkt uit mijn verhaal, kom ik er niet helemaal uit. Het overduidelijke afkeuringswaardige uit vorige films stond buiten kijf, was weerzinwekkend en die weerzin maakte het grappig. Hier lijkt de reggisseur het geweld ineens weer te moraliseren. Had Tarentino het aangedruft de martelpraktijken van Hans Lada even expliciet in beeld te brengen?
En die gast merkt maar niet op dat het BastEEEErds is....quote:Op zondag 6 september 2009 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:Ik hoop niet dat QT ons daar op gaat tracteren, al zie ik wel in dat deze film een hoog merchandise gehalte heeft.
En IngloUrious...quote:Op zondag 6 september 2009 12:36 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
En die gast merkt maar niet op dat het BastEEEErds is....
Ah, beter kijken dus de volgende keer, ik dacht dat deze betrekking moest hebben op de QT filmquote:Op zondag 6 september 2009 12:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Noobs, de originele film heet The Inglorious Bastards
Wat een azijnzeiker zeg, die gastquote:Op zondag 6 september 2009 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik hoop niet dat QT ons daar op gaat tracteren, al zie ik wel in dat deze film een hoog merchandise gehalte heeft.
Ik vond Kill Bill wel ok, maar echt een slag minder dan zijn vorige werk. Waarschijnlijk had ik hem een stuk hoger gewaardeerd als de 2 delen tot 1 gereduceerd waren.quote:Op zondag 6 september 2009 15:14 schreef Jeeh het volgende:
Grappig dat zoveel mensen van een ´comeback´ spreken. Kill Bill werd toch niet zo slecht gewaardeerd? Ik snap dat Death Proof wat minder in de smaak viel, maar die was eigenlijk bedoelt als dubbele film, wat het naar mijn mening een andere inslag geeft.
Maar goed. Eergisteren 2e keer geweest, wederom zeer genoten
Ja, maar dat wilde hij doen dmv een bom achter Goebbels en Hitler en hij wilde een deal sluiten met de Basterds, niet met Shosanna. Het is in ieder geval niet geheel duidelijk waarom hij Shosanna liet leven danwel gedoogde in zijn plannen om het 1000-jarige rijk ten onder te brengen. Hij kon niet weten dat zij van plan was haar eigen bioscoop af te laten branden, ofwelquote:Op zondag 6 september 2009 10:45 schreef Rory78 het volgende:
Ehh, GSbrder -> volgens mij had Landa Shosanna wel degelijk door. Uiteindelijk wilde hij toch juist ook de oorlog eindigen om ergens heel rijk op een eilandje te gaan zitten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |