Het enige wat die film deelt met de Tarantino-versie is de titel en de WW2-setting.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:34 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Uniek?
[ afbeelding ]
http://www.imdb.com/title/tt0076584/ (1978)
Sorry, te makkelijk.
Vandaar ook de 'sorry'.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:36 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het enige wat die film deelt met de Tarantino-versie is de titel en de WW2-setting.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:49 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Die man moeten ze ontslaan.
Dat idee heb ik nou ook altijd bij de beste man. RD en PF waren echt heel goede films, maar tegenwoordig hangt er zo'n cultsfeer omheen waar de man zelf in is gaan geloven. Door al die eerbetonen aan pulpfilms worden zijn films op den duur ook bar slecht. Heb IB nog niet gezien, maar toen ik de review las was ik in ieder geval erg geneigd het te geloven.quote:Op enig moment moet Quentin Tarantino zijn gaan geloven dat hij een groot schrijver is.
Zeer goed gedaan inderdaad. Goede introductie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:58 schreef Merkie het volgende:
De openingsscène (Chapter 1) vond ik trouwens echt briljant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nadat de film afgelopen was begon ik spontaan te klappen, het rare was dat ik niet de enige was.
Na Pulp Fiction de beste Tarantino![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
slik, ik noem mezelf geen absolute filmkenner maar nog nooit ben ik het meer oneens geweest met een recensie aangaande wat dan ook.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:29 schreef Toad het volgende:
Next geeft Inglourious Basterds één ster.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 02:08 schreef Toad het volgende:
@thettes: ik zou echt eerst de film zien voordat je de recensie gaat geloven. Wmb. paste de dialogen goed bij het verhaal wat QT wilde vertellen.
@Edwinuss:Hele film was iig een applaus waardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook qua grofheid valt hij mee. Iedereen verwachte weer hack en slash, maar het is gewoon het nodige bloed. BIJNA al het nodige
Ook weer super verwijzingen, super Tarantino foefjes, acteurs deden het goed, camerawerk was weer![]()
Zeker aan het grote lijstje met beste films toegevoegd.Klap eens in je handjes.
He, ik dacht dat ik je gisteren zag, maar dat kan dus niet want toen was het donderdagquote:
Dat zou wel kunnen want ik was gisteren weer heen, Tuschinski, Rij 5quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:29 schreef Christiaan het volgende:
[..]
He, ik dacht dat ik je gisteren zag, maar dat kan dus niet want toen was het donderdag.
OT: Vet! Duurde 2,5 uur maar dat was geen minuut te kort.
Hehe, dan was je het dus toch. Date verder goed verlopen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:33 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Dat zou wel kunnen want ik was gisteren weer heen, Tuschinski, Rij 5
Da's m'n vrouw joh.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:40 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Hehe, dan was je het dus toch. Date verder goed verlopen?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
http://www.nrc.nl/film/article2337797.ece/Inglourious_Basterdsquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:51 schreef Soempie het volgende:
Alweer even geleden in Belgie gezien en Ik vond de film briljant!![]()
Zag gister dat hij behoorlijk afgekraakt werd in de nrc.Het gaat in dat stuk onder andere over het morele gehalte en de 'eindeloze woordenbrij'. Kan zo snel geen link vinden.
Moest dat nou zo snel?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/film/article2337797.ece/Inglourious_Basterds
Jazeker!quote:
Kapot!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Jazeker!
[ afbeelding ]
Hihi Brad Pitt.
Net even een stukje gelezen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:11 schreef Knoflook het volgende:
Omg die recensent van de NRC .... om te janken. Hoe kan je de plank mis slaan.
En ook gewoon het einde erbij verklappen. Vreselijk! ontslaan die gast.
Fuck me, heeft die vent de film uberhaupt gezien? Wat een kut reviewquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/film/article2337797.ece/Inglourious_Basterds
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:39 schreef the_legend_killer het volgende:
met voorfilmpjes en pauze kom je op 3 uur
Toen lag bij ons echt de hele zaal dubbelquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ohja Waltz (Jewhunter) was echt geniaal, eerst zo'n koude bastard en dan op het laatst "That's Bingo then, hihi". Ik had echt iets van wtf
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:41 schreef erwinus01 het volgende:
We are in the business of killing nazi's and i can tell you that business is booming these days.
You see, we're in the business of killin' Nazis, and boy, business is boomin
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:37 schreef Toad het volgende:
Zo, ik heb vanavond ook Inglourious Basterds gezien en ben er erg over te spreken. Death Proof vond ik erg slecht, maar ik ben nu aangenaam verrast.
Christoph Waltz speelt erg sterk de rol van Hans Landa. En ondanks dat de film lang duurt, verveelt 'ie geen minuut. De dialogen waren dit keer echt sterk door de spanning die er vaak onder zat. Maar goed, dit is al vaker hier gezegd.
Eigenlijk moet je de film in de bioscoop zien om er helemaal in te zitten.
Wat ik nog niet heb teruggelezen...Zo ernstig... nagenoeg heel de zaal, zat te juichen en te klappen, in de honkbalsceneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wmb Tarantino's beste.Zo zwart-wit... Wat daar gebeurde. Ben er nu nog verbaasd over eigenlijk
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway, ik las eerder dat QT al bezig was met een tweede deel dus laat maar komen.
De Plus en de Min:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Score 9.5/10
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:35 schreef CigarilloJoe1 het volgende:
Fenomenaal, ik denk voor mij de beste film van de laatste 10 jaar ofzo.
Hoofdstuk 1 en 2 zijn het beste naar mijn mening. De intro is pure spaghetti western en deed me erg denken aan de intro van the good the bad and the ugly (het zou echter een kopie zijn van een heel ander film: citizen kane). Verder zit de film vol met verwijzingen naar een hoop andere filmklassiekers.
Gave dialogen, het ene moment pure aktie en dan weer hilariteit, de muziek, gewoon typisch QT.
Bijzonder vind ik ook hoe QT steeds weer de meest bekende acteurs strikt voor zijn films waarvan je vervolgens verwacht dat dit afbreuk zal doen aan het cult image van de betreffende film, integendeel, hij weet ze continu van een heel andere kant te laten zien, in dit geval doel ik op Brad Pitt dus.
(alhoewel ik niet weet in hoeverre je nog van cult kunt spreken als je film overde hele wereld bekeken wordt).
Er was eigenlijk maar 1 minpunt:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway, ik las eerder dat QT al bezig was met een tweede deel dus laat maar komen.
De Plus en de Min:Ik ben het 100% eens met al je punten. Eigenlijk zag ik punt 1 ook al een beetje terugkomen in de trailer / teaser.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Score 9.5/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar al met al een erg goede film, die van mij een 9/10 krijgt.
Ik kan me voorstellen dat de verwachtingen voor sommigen (te) hoog gespannen zijn, maar persoonlijk lijkt het me een topfilm. Ik heb 'm dus nog niet gezien, maar de voorstukjes/trailers/whatever zien er geweldig uit!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:17 schreef kastanova het volgende:
Tja, of ik had er simpelweg teveel van verwacht, of het was gewoon niet zo'n héél groot meesterwerk.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:37 schreef DaMart het volgende:
Net terug uit de bios. Ik hoorde een medewerkster zeggen dat ze het een baggerfilm vond, maar die mening deel ik absoluut niet.
Wat een geweldige film zeg! Prachtige dialogen, zoals we die van Tarantino kennen. Een ander sterk punt was de afwisseling tussen serieuze verhaallijnen en humor. Er zitten toch leuke grappen in, ook al speelt de film tegen een zwarte achtergrond.
Acteerwerk van Waltz en Pitt was uitstekend. Ik heb af en toe toch hard moeten lachen om het personage Aldo Raine met zijn accent en droge opmerkingen en zijn Italiaans.
Toch viel me een kleine inconsistentie op in de film.Ja dat viel mij ook opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar al met al een erg goede film, die van mij een 9/10 krijgt.
Uiteindelijk is er nog veel veranderd aan de film sinds de premiere op Cannes.quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:11 schreef Pro_Shifty het volgende:
komt er nog een deel uit van deze film?
Ook omdat ik in de trailer stukjes film zag die niet in de film zelf terug kwamen
(het stukje dat iemand met een groot machine geweest (mg42?) door een gang al schietend rent. VOlgens mij kwam dat niet terug in de film?
Daar heb ik aan gedacht, maar in 1941 leek het zich qua natuur meer in de herfst af te spelenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |