dat verwijst niet naar een vervolg per se, maar eerder dat QT andere opnames heeft gebruikt voor de uiteindelijke scene. het moment wat je noemt hoort thuis in de scene waar de basterds hugo stiglitz bevrijden.quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:11 schreef Pro_Shifty het volgende:
komt er nog een deel uit van deze film?
Ook omdat ik in de trailer stukjes film zag die niet in de film zelf terug kwamen
(het stukje dat iemand met een groot machine geweest (mg42?) door een gang al schietend rent. VOlgens mij kwam dat niet terug in de film?
Neequote:Op zondag 30 augustus 2009 10:12 schreef Daskaar het volgende:
[..]
dat verwijst niet naar een vervolg per se, maar eerder dat QT andere opnames heeft gebruikt voor de uiteindelijke scene. het moment wat je noemt hoort thuis in de scene waar de basterds hugo stiglitz bevrijden.
zo is de het gesprek tussen von hammersmark en raine ook duidelijk anders in elkaar gezet dan de trailer impliceerde.
was ik trouwens de enige die met zeer gemengde gevoelens keek naar de uiteindelijke slachting in de bioscoop? ergens tussen euforie en walging..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
Weet ik nog zo net niet.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:33 schreef Timo20 het volgende:
De film bevat niet buitensporig veel actie of geweld, vooral de Tarantinesque dialogen voeren de boventoon. Jammer genoeg zitten er niet écht van die quotable stukken in zoals we die in Pulp Fiction en Jackie Brown zagen.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden, geweldige bioscoop film idd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 02:20 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Wat een heerlijke, heerlijke ode aan hoe film kan zijn.
Tuurlijk is het niet realistisch en slaat het nergens op, maar de liefde voor films, wat we van QT gewend zijn, knalt weer van het scherm af
Dit is waarom ik naar de bioscoop ga ... niet voor prut als GI.Joe, Transformers, Terminator, Titanic of dat soort meuk. Nee, gewoon een film waar je gewoon lekker van kan genieten en die laat zien hoe mooi de hele beleving van een bioscoop kan zijn.
QT, je bent briljant
Dat begrijp ik dus ook niet - na het eind lijkt het me duidelijk dat het niet op de realiteit is gebaseerd.quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:26 schreef navigator het volgende:
[..]
Ik had het niet beter kunnen verwoorden, geweldige bioscoop film idd.
De mensen die Qt of die film bekritiseren oop geloofwaardigeid ed, begrijpen het begrip bioscoopfilm niet helemaal.
Die gast die Landa speelt is echt geniaal en Pitt speelt ook erg goed
Dat bedoelde ik ook, als je de hele film gezien hebtquote:Op zondag 30 augustus 2009 21:05 schreef Toad het volgende:
Na het eind?
Vanaf begin af aan klopt er niets van.
De film begint ook met... Once upon a time in Nazi occupied France...
Die O.S.S. operator die onderhandelt met Landaquote:Op zondag 30 augustus 2009 22:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Vandaag gezien, wat een GENIALE film. Eindelijk weer een Tarentino meesterwerk, na het iets matigere Death Proof.
Ik herkende de stem van Samual L. Jackson wel. Wie speelde Harvey Keitel? Heb hem niet herkend...
Aaaahquote:Op zondag 30 augustus 2009 22:31 schreef CigarilloJoe1 het volgende:
[..]
Die O.S.S. operator die onderhandelt met Landa
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:18 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ja dat viel mij ook opEn in chapter 1, waarin Hans Landa en kornuiten op een motor met zijspan aan komt rijden, die vervolgens 10 minuten over een kort stuk weg rijdt en even zelfs terug geplaatst leek te zijn. Maar goed, da's mierenneuken, want hij was fenomenaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.G E W E L D I G!
[ Bericht 15% gewijzigd door JeMoeder op 31-08-2009 08:47:52 (spoiler) ]
Ja, toen moest ik ook even aan die ridder-aanval van Monty Python denken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En in chapter 1, waarin Hans Landa en kornuiten op een motor met zijspan aan komt rijden, die vervolgens 10 minuten over een kort stuk weg rijdt en even zelfs terug geplaatst leek te zijn. Maar goed, da's mierenneuken, want hij was fenomenaal.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:00 schreef MikeyMo het volgende:
Ik herkende trouwens direct Samuel L Jackson en Harvey Keitel in de film
Samuel L Jackson was de narrator (verteller)quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:06 schreef Timo20 het volgende:
[..]! gemist!
waar heb je die herkend??
quote:Op maandag 31 augustus 2009 08:58 schreef MaJo het volgende:
was mijn eerste tarantino film en zal er toch maar eens aan moeten geloven om ook anderen te gaan zien![]()
Dat litteken is nooit uitgelegd.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:50 schreef Ripley het volgende:
-Til Schweiger als Hugo StiglitzHij doet me erg aan een amerikaanse of engelse acteur denken, iemand enig idee wie ik bedoel?
Het litteken op het voorhoofd deed mij nogal sterk denken aan manson overigens. Brad Pitt heeft trouwens als hij zijn mannen toespreekt een heel duidelijk litteken over zijn hele nek, heb de uitleg daarover gemist, als die er al was.
Volgens IMDB:quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat litteken is nooit uitgelegd.
Nee hoor, dit was een litteken van oor tot oor. Keel doorsnijden = lynchen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou, als je gelyncht wordt dan lijkt het me toch een heel ander soort litteken.
quote:Lynchen, is het doden van een slachtoffer zonder vorm van een proces door een woedende volksmenigte. Het is een vorm van eigenrichting.
Maar met wat voor intentie ging je naar de bios?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:16 schreef ShinobizWinter het volgende:
Ik ben helaas niet zo enthousiast als de rest hier. Ik geef het toch een voldoende 6.5/10. De film begint goed met de Franse boer en Landa, maar maakt het daarna niet voor mij waar. Brad Pitt zet wel een grappige prestatie neer.
Ik ging met de intentie naar de bioscoop om een film te zien...quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Maar met wat voor intentie ging je naar de bios?
Just out of curiosity, ik hoor meer mensen die het zwaar vonden tegenvallen.. vraag me af hoe dat zo komt.
ah ok, ik dacht al dat hij ook een personage speeldequote:Op maandag 31 augustus 2009 12:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Samuel L Jackson was de narrator (verteller)
Tarentino fan? Ik snap niet hoe je dit een 6.5 kan geven. Of je vond het geniaal (zoals de meesten) of je vond het ronduit niks, maar dan is de stijl gewoon niks voor je. Ik vond het geniaalquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:47 schreef ShinobizWinter het volgende:
[..]
Ik ging met de intentie naar de bioscoop om een film te zien...![]()
Ik had verder geen verwachtingen als je dat bedoelt.
Zo van: óf je digt Tarantino gewoon, óf je hebt geen smaak.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tarentino fan? Ik snap niet hoe je dit een 6.5 kan geven. Of je vond het geniaal (zoals de meesten) of je vond het ronduit niks, maar dan is de stijl gewoon niks voor je. Ik vond het geniaal9/10
Zat maar 1 negert in hequote:Op maandag 31 augustus 2009 22:50 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ah ok, ik dacht al dat hij ook een personage speelde
Nee geen QT fan, maar kan mij wel altijd vermaken met zijn films. De vraag is dan zijn jullie fans, dat jullie de film zo geniaal vinden? Dan hecht ik echter gelijk geen waarde meer aan jullie oordeel. Hoe kritisch kan je dan namelijk nog blijven? Ik vind het daarnaast helemaal geen "haat-of-liefde" film, ik snap niet hoe dat kan.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tarentino fan? Ik snap niet hoe je dit een 6.5 kan geven. Of je vond het geniaal (zoals de meesten) of je vond het ronduit niks, maar dan is de stijl gewoon niks voor je. Ik vond het geniaal9/10
Eens, ik zie dat hier veel mensen erg enthousiast zijn. Ik heb hem deze avond gezien en vond hem behoorlijk tegenvallen. De eerste scene is erg sterk maar daarna heb ik me soms behoorlijk verveeld. Het is naar mijn mening in ieder geval lang geen meesterwerk. Ik vond hem soms ook behoorlijk kinderachtig en smakeloos. Sterke punten waren verder naar mijn mening de acteur die de Nazi kolonel speelde en de scene in de bar. Meer dan een 7/10 zou ik hem toch echt niet geven. Het einde was voor mij daarentegen erg bevredigend.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:16 schreef ShinobizWinter het volgende:
Ik ben helaas niet zo enthousiast als de rest hier. Ik geef het toch een voldoende 6.5/10. De film begint goed met de Franse boer en Landa, maar maakt het daarna niet voor mij waar. Brad Pitt zet wel een grappige prestatie neer.
Sarcastisch neem ik aan? Anders moet ik je even verwijzen naar de 8.7 op imdb.quote:Op dinsdag 1 september 2009 02:58 schreef Seam het volgende:
Altijd grappig om te zien dat de grote filmliefhebbers QTs werk wel kunnen waarderen en het plebs er maar weinig mee kan.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:14 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Sarcastisch neem ik aan? Anders moet ik je even verwijzen naar de 8.7 op imdb.
Dat zal komen vanwege het feit dat grote filmliefhebbers veel films hebben gezien en deze film echt als kwaliteit gezien kan worden.quote:Op dinsdag 1 september 2009 02:58 schreef Seam het volgende:
Altijd grappig om te zien dat de grote filmliefhebbers QTs werk wel kunnen waarderen en het plebs er maar weinig mee kan.
Ik dacht altijd dat het andersom was.quote:Op dinsdag 1 september 2009 02:58 schreef Seam het volgende:
Ik vond het een prima film, maar zeker geen top tien materiaal. En ik heb ook flink wat films gezienquote:Op dinsdag 1 september 2009 12:21 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Dat zal komen vanwege het feit dat grote filmliefhebbers veel films hebben gezien en deze film echt als kwaliteit gezien kan worden.
Ik heb ook ontzettend veel films gezien, maar deze komt toch echt in m'n top 10 te staan.
Ik vond Watchmen veel meer indrukwekkend.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:28 schreef Mike het volgende:
Hij komt bij mij ook niet in de top 10, maar is voor mij wel hands down de beste film van het jaar tot nu toe. Nu is dat ook niet zo heel moeilijk, aangezien het aanbod tot nu toe vrij mager was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |