abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:33:31 #126
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72278273
Gisteren in de bioscoop:

Inglourious Basterds
Al een aantal jaren wilde Quentin Tarantino een film maken over de Tweede Wereldoorlog. Geen goed script, geen financiers en andere projecten weerhielden `m er tot nu toe van om die film ook echt te maken. Nu, na het Death Proof debacle, is het dan eindelijk zover. Tarantino is back, en hoe.

Het verhaal van een groepje joodse Amerikanen die in Frankrijk de jacht op de nazi`s openen is opgedeeld in 5 hoofdstukken, zoals we dat kennen uit Pulp Fiction. 5 verhalen die ogenschijnlijk niet veel met elkaar te maken maar op het einde met elkaar worden verbonden. We maken kennis met een Franse boer, een joden jager, een cinema uitbaatster, de groep nazi jagers en een beroemde Duiste actrice.
Stuk voor stuk mooie en larger than life karakters die soms mooi ingetogen (de boer) maar vaker heerlijk overdreven (Brad Pitt`s Aldo Raine) en ronduit psychopatisch (Christopher Waltz`s Hans Landa) worden neergezet. Vooral laatstgenoemde geeft een prachtige performance en steelt de show in iedere scene waarin hij te zien is.
De rol van Brad Pitt is (gelukkig) niet groter dan de andere personages waardoor niet alle aandacht op hem gevestigd is.
Ook de prachtige nieuwkomer Mélanie Laurent is erg goed.

De film bevat niet buitensporig veel actie of geweld, vooral de Tarantinesque dialogen voeren de boventoon. Jammer genoeg zitten er niet écht van die quotable stukken in zoals we die in Pulp Fiction en Jackie Brown zagen.
Het geheel is prachtig gefilmd waarbij de scenes in het huis van de boer en in `t La Louisiane café een hoogtepunt. Scenes die zich volledig in één ruimte afspelen en de spanning met de seconde meer te snijden is.

Over spanning gesproken: de spanning wordt sowieso goed opgebouwd, de film werkt echt toe naar een climax waarvan Operation Kino het nu al legendarische resultaat is. Het absolute hoogtepunt van de film waarbij het beeld van Laurent je nog lang zal bij blijven.

De meester Tarantino is met z`n 2,5 uur durende Tweede Wereldoorlog epos terug aan de top. Een geweldige film met memorabele personages en scenes die zeer waarschijnlijk hoog zal eindigen in de vele jaar lijstjes.

9,5/10
pi_72279027
Erg goeie film!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_72279036
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:33 schreef Timo20 het volgende:

De film bevat niet buitensporig veel actie of geweld, vooral de Tarantinesque dialogen voeren de boventoon. Jammer genoeg zitten er niet écht van die quotable stukken in zoals we die in Pulp Fiction en Jackie Brown zagen.
Weet ik nog zo net niet.
HIER een setje memorabele en minder memorabele quotes.
pi_72281329
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 02:20 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Wat een heerlijke, heerlijke ode aan hoe film kan zijn.

Tuurlijk is het niet realistisch en slaat het nergens op, maar de liefde voor films, wat we van QT gewend zijn, knalt weer van het scherm af

Dit is waarom ik naar de bioscoop ga ... niet voor prut als GI.Joe, Transformers, Terminator, Titanic of dat soort meuk. Nee, gewoon een film waar je gewoon lekker van kan genieten en die laat zien hoe mooi de hele beleving van een bioscoop kan zijn.

QT, je bent briljant
Ik had het niet beter kunnen verwoorden, geweldige bioscoop film idd.

De mensen die Qt of die film bekritiseren oop geloofwaardigeid ed, begrijpen het begrip bioscoopfilm niet helemaal.

Die gast die Landa speelt is echt geniaal en Pitt speelt ook erg goed

Col. Hans Landa: [giddy] That's a bingo!
Lt. Aldo Raine: [Lt. Aldo and PFC. Utivich stare at him in confusion]
Col. Hans Landa: Is that the way you say it: "That's a bingo?"
Lt. Aldo Raine: You just say "bingo".
Col. Hans Landa: Ahhh! BINGO! What fun! But, I digress. Where were we?

Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_72281558
Ik kom er net pas achter dat Lt Archie Hicox, Stelios uit 300 is.
  zondag 30 augustus 2009 @ 15:49:18 #131
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_72281913
Na de lauwe eerste reviews was deze film toch wel verrassend goed en zelfs erg leuk.
pi_72287127
Wat een heerlijke film, heb nog nooit zo intens een film meegemaakt in de bios. Het ene moment keihard lachen en het andere moment te trillen in m'n stoel van spanning. Ik heb genoten.
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:40:59 #133
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_72287598
Gisteren naar deze film geweest, wat een toffe film. Ik heb me goed vermaakt
pi_72292037
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 15:26 schreef navigator het volgende:

[..]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden, geweldige bioscoop film idd.

De mensen die Qt of die film bekritiseren oop geloofwaardigeid ed, begrijpen het begrip bioscoopfilm niet helemaal.

Die gast die Landa speelt is echt geniaal en Pitt speelt ook erg goed

Dat begrijp ik dus ook niet - na het eind lijkt het me duidelijk dat het niet op de realiteit is gebaseerd.
Dat maakt toch niet uit? Het is een fílm?
Dat hoor je nou nooit iemand zeggen over Star Wars of zo
pi_72292248
Na het eind?
Vanaf begin af aan klopt er niets van.
De film begint ook met... Once upon a time in Nazi occupied France...
pi_72292370
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:05 schreef Toad het volgende:
Na het eind?
Vanaf begin af aan klopt er niets van.
De film begint ook met... Once upon a time in Nazi occupied France...
Dat bedoelde ik ook, als je de hele film gezien hebt
  zondag 30 augustus 2009 @ 22:00:17 #137
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72294170
Ik herkende trouwens direct Samuel L Jackson en Harvey Keitel in de film
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_72294736
Vandaag gezien, wat een GENIALE film. Eindelijk weer een Tarentino meesterwerk, na het iets matigere Death Proof.

Ik herkende de stem van Samual L. Jackson wel. Wie speelde Harvey Keitel? Heb hem niet herkend...
Facts don't care about your feelings
pi_72295341
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Vandaag gezien, wat een GENIALE film. Eindelijk weer een Tarentino meesterwerk, na het iets matigere Death Proof.

Ik herkende de stem van Samual L. Jackson wel. Wie speelde Harvey Keitel? Heb hem niet herkend...
Die O.S.S. operator die onderhandelt met Landa
pi_72295876
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:31 schreef CigarilloJoe1 het volgende:

[..]

Die O.S.S. operator die onderhandelt met Landa
Aaaah
pi_72297567
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 23:18 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Ja dat viel mij ook op
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En in chapter 1, waarin Hans Landa en kornuiten op een motor met zijspan aan komt rijden, die vervolgens 10 minuten over een kort stuk weg rijdt en even zelfs terug geplaatst leek te zijn. Maar goed, da's mierenneuken, want hij was fenomenaal.
  Redactie Frontpage maandag 31 augustus 2009 @ 08:46:54 #142
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72301840
Hoe geniaal was die film!
SPOILER
G E W E L D I G!

[ Bericht 15% gewijzigd door JeMoeder op 31-08-2009 08:47:52 (spoiler) ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 08:58:04 #143
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_72301976
Vrijdag gezien en vond het heel tof alleen de eindscene in de bioscoop had wat korter gekunt, dat duurde naar mijn gevoel wat lang.

was mijn eerste tarantino film en zal er toch maar eens aan moeten geloven om ook anderen te gaan zien
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_72302568
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En in chapter 1, waarin Hans Landa en kornuiten op een motor met zijspan aan komt rijden, die vervolgens 10 minuten over een kort stuk weg rijdt en even zelfs terug geplaatst leek te zijn. Maar goed, da's mierenneuken, want hij was fenomenaal.
Ja, toen moest ik ook even aan die ridder-aanval van Monty Python denken.
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:06:55 #145
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72305616
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:00 schreef MikeyMo het volgende:
Ik herkende trouwens direct Samuel L Jackson en Harvey Keitel in de film
! gemist!
waar heb je die herkend??
  Redactie Frontpage maandag 31 augustus 2009 @ 12:15:07 #146
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72305782
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:06 schreef Timo20 het volgende:

[..]

! gemist!
waar heb je die herkend??
Samuel L Jackson was de narrator (verteller)

De muziek was trouwens ook weer geniaal.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_72308192
Leuke film, maar hij zal me minder bijblijven dan pulp fiction of met name reservoir dogs. Heel veel verwijzingen, erg grappig.

De plussen:
-Christopher Waltz als Hans Landa. Echt heel erg goed.
-Til Schweiger als Hugo Stiglitz Hij doet me erg aan een amerikaanse of engelse acteur denken, iemand enig idee wie ik bedoel
- Cinematografische dingetjes als de docu over brandbare film en het einde van de bioscoopfilm, en de titles in beeld
- Fijne dialogen

Minnen
- Ik vond Brad Pitt over het algemeen prima, maar soms toch wel iets te over the top. Zefde geldt voor het kleine rolletje van Mike Meyers.
- De duitse soldaat/acteur vond ik niet zo geloofwaardig.

Het litteken op het voorhoofd deed mij nogal sterk denken aan manson overigens. Brad Pitt heeft trouwens als hij zijn mannen toespreekt een heel duidelijk litteken over zijn hele nek, heb de uitleg daarover gemist, als die er al was.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_72308772
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 08:58 schreef MaJo het volgende:
was mijn eerste tarantino film en zal er toch maar eens aan moeten geloven om ook anderen te gaan zien

Begin maar bij Pulp Fiction en Reservoir Dogs dan
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_72310126
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:50 schreef Ripley het volgende:

-Til Schweiger als Hugo Stiglitz Hij doet me erg aan een amerikaanse of engelse acteur denken, iemand enig idee wie ik bedoel?

Het litteken op het voorhoofd deed mij nogal sterk denken aan manson overigens. Brad Pitt heeft trouwens als hij zijn mannen toespreekt een heel duidelijk litteken over zijn hele nek, heb de uitleg daarover gemist, als die er al was.
Dat litteken is nooit uitgelegd.

Ik vond Hugo wel een beetje op Sean Bean lijken.

pi_72310787
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:01 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat litteken is nooit uitgelegd.
Volgens IMDB:
The reason for the scar on Aldo Raine's neck is not mentioned in the film. The script hints that Raine survived a lynching, a common punishment in the 1920s and 1930s.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')