abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:33:41 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71983293

!

Het vorige deel: Slank # 835 - Met Morgan Freeman, over twee gevangenen

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Het meet topic: [Slank-meettopic] Koken & eten

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Viking84 op 18-08-2009 16:49:06 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_71983381
Ik snap wel waarom je liever in Amersfoort woont.
Waarom staat er geen mooie foto in de OP?

[ Bericht 8% gewijzigd door vergeetmewelletje op 18-08-2009 16:55:35 ]
pi_71983387
Oh jee, dat kan inderdaad goed en slecht zijn. Spannend...

Wat ik nog wou zeggen: Amersfoort lijkt misschien dicht bij de Randstad, maar bedenk wel dat je toch nog overal met de trein naartoe moet. Als je meerdere dagen per week in Utrecht moet zijn kan dat ook nogal in de papieren lopen. Ik vraag me af of Utrecht dan nog wel zoveel duurder zou zijn.
Maar goed, iedereen heeft zijn eigen redenen om ergens te willen wonen en dat hoeven helemaal geen rationele argumenten te zijn, als Amersfoort voor jou goed voelt moet je dat gewoon doen.

Trouwens, heb je al 7 jaar OV gehad? Anders heb je daar misschien nog recht op.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_71983447
AmersfoortBilthoven!
pi_71983448
Amersfoort is géén Randstad, zoveel is zeker! Maar wel een leuke stad verder
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:39:52 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71983483
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:36 schreef Mini_rulez het volgende:
Oh jee, dat kan inderdaad goed en slecht zijn. Spannend...

Wat ik nog wou zeggen: Amersfoort lijkt misschien dicht bij de Randstad, maar bedenk wel dat je toch nog overal met de trein naartoe moet. Als je meerdere dagen per week in Utrecht moet zijn kan dat ook nogal in de papieren lopen. Ik vraag me af of Utrecht dan nog wel zoveel duurder zou zijn.
Maar goed, iedereen heeft zijn eigen redenen om ergens te willen wonen en dat hoeven helemaal geen rationele argumenten te zijn, als Amersfoort voor jou goed voelt moet je dat gewoon doen.

Trouwens, heb je al 7 jaar OV gehad? Anders heb je daar misschien nog recht op.
Vziw heb ik sowieso nog recht op OV (vanmiddag nog gevraagd bij de IB-groep). Mag nog 1 jaar lenen, dus ook nog 1 jaar recht op OV. En verder heb je natuurlijk ook gelijk . Retourtje Utrecht is trouwens 5 euro, geloof ik (met 40 % korting, heb een voordeelurenabo).

Plaatje toegevoegd op verzoek .
Niet meer actief op Fok!
pi_71983521
Iig OV, zonder dat zou het snel duur worden denk ik.

Tvp verder.
pi_71983663
Ik begin me steeds meer te beseffen dat je gevoel voor afstand echt verneukt wordt door in het noorden te wonen. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_71983699
Plaatje is niet te zien!

Eten jullie, als je 's avonds gaat sporten, ervoor of erna? Vanavond om 8 uur pilates, dan moet ik of haasten en proppen (en heb ik dientengevolge buikpijn tijdens de les ), of superlaat eten waardoor ik ook pas heel laat slaap. Maar ja, ik moet ook gewoon werken. Wat doen jullie?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:47:52 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71983728
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik begin me steeds meer te beseffen dat je gevoel voor afstand echt verneukt wordt door in het noorden te wonen. .
Hahaha.

Hey, heb jij dat ook dat je, als je in Zwolle bent, denkt van: "ha bijna thuis!"? Terwijl de afstand Groningen - Zwolle langer is de afstand dan Amersfoort - Zwolle .
Niet meer actief op Fok!
pi_71983862
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hahaha.

Hey, heb jij dat ook dat je, als je in Zwolle bent, denkt van: "ha bijna thuis!"? Terwijl de afstand Groningen - Zwolle langer is de afstand dan Amersfoort - Zwolle .
Ik heb een behoorlijke haat-liefde verhouding met het stuk tussen Zwolle en Groningen. Aan de ene kant denk ik inderdaad dat ik er dan bijna ben, maar aan de andere kant kan dat stuk langer duren (voor m'n gevoel) dan de rest van de reis.

Ik vind plaatsen vooral snel niet zo ver meer. Dat komt natuurlijk vooral door Do2 die in Breda woonde, en voor m'n stage ben ik ook een paar maanden op en neer naar Den Haag gereisd.

Ik moet m'n vriend er nog even van zien te overtuigen dat we ook best 3,5 uur kunnen treinen om naar Philadelphia te gaan als we in New York zijn. Er zijn extra concerten van Bruce aangekondigd. .
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:56:49 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71983971
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:52 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb een behoorlijke haat-liefde verhouding met het stuk tussen Zwolle en Groningen. Aan de ene kant denk ik inderdaad dat ik er dan bijna ben, maar aan de andere kant kan dat stuk langer duren (voor m'n gevoel) dan de rest van de reis.
Idem dito .
quote:
Ik vind plaatsen vooral snel niet zo ver meer. Dat komt natuurlijk vooral door Do2 die in Breda woonde, en voor m'n stage ben ik ook een paar maanden op en neer naar Den Haag gereisd.
Tevens idem dito . Ik vind het al helemaal geen probleem meer om op 1 dag even een retourtje Amersfoort te doen. Utrecht gaat ook nog wel. Amsterdam wordt ver en Den Haag is helemaal een ramp .
Niet meer actief op Fok!
pi_71984000
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:47 schreef ColdFeet het volgende:
Eten jullie, als je 's avonds gaat sporten, ervoor of erna? Vanavond om 8 uur pilates, dan moet ik of haasten en proppen (en heb ik dientengevolge buikpijn tijdens de les ), of superlaat eten waardoor ik ook pas heel laat slaap. Maar ja, ik moet ook gewoon werken. Wat doen jullie?
Ervoor, maar maar een klein beetje.
pi_71984073
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:57 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Ervoor, maar maar een klein beetje.
Ja, dat heb ik ook weleens geprobeerd, maar dan heb ik erna waanzinnige honger en eet ik alsnog rustig een volledige maaltijd erna.

Pfff. Sporten om 8 uur
pi_71984078
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Afstand zegt ook niet alles. Als Vik straks met de trein vanuit Amersfoort naar het centrum van Utrecht moet is ze misschien helemaal niet veel langer onderweg dan iemand die met de bus of op de fiets uit een buitenwijk van Utrecht moet komen.
Ik zat daar toevallig over te denken omdat ik misschien stage ga lopen in Amsterdam. Dat is ongeveer een uur met het OV, terwijl het vanuit de andere kant van Utrecht ook drie kwartier met de bus/fiets zou zijn naar waar ik nu zit, en dat is dan in dezelfde stad. Achteraf raar dat ik nooit aan de andere kant van de stad wilde gaan wonen, maar het niet erg vind om dagelijks heen en weer te reizen naar Amsterdam.
pi_71984139
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Idem dito .
[..]

Tevens idem dito . Ik vind het al helemaal geen probleem meer om op 1 dag even een retourtje Amersfoort te doen. Utrecht gaat ook nog wel. Amsterdam wordt ver en Den Haag is helemaal een ramp .
Den Haag op en neer op 1 dag is juist prima te doen hoor!

Toen ik Do2 leerde kennen leek het me ook echt vreselijk om naar Breda te moeten verhuizen. Ik zou er nu zelfs geen moeite meer mee hebben om naar het buitenland te gaan, denk ik. Ik zou alleen m'n nichtjes en neefje wel vreselijk missen. .
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:06:13 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71984220
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:03 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Den Haag op en neer op 1 dag is juist prima te doen hoor!

Toen ik Do2 leerde kennen leek het me ook echt vreselijk om naar Breda te moeten verhuizen. Ik zou er nu zelfs geen moeite meer mee hebben om naar het buitenland te gaan, denk ik. Ik zou alleen m'n nichtjes en neefje wel vreselijk missen. .
Ja, weet ik wel dat dat te doen is, maar dan krijg ik wel zoiets van: "Bleh, ik wil er nu wel eens zijn!" en dat heb ik bij Afoort - Groningen minder .
Niet meer actief op Fok!
pi_71984420
Vik, hoewel de binnenstad van A'foort echt erg mooi is, zou ik als ik jou was toch in A'dam gaan wonen. Als je dan 's avonds nog wil afspreken met klasgenoten (heet dat ook zo op de uni????) dan is dat een stuk makkelijker. En je zus bezoeken kan dan wel vrij makkelijk uit Amsterdam. Maar dat ga je toch niet dagelijks doen?
pi_71984575
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:14 schreef conleche het volgende:
Vik, hoewel de binnenstad van A'foort echt erg mooi is, zou ik als ik jou was toch in A'dam gaan wonen. Als je dan 's avonds nog wil afspreken met klasgenoten (heet dat ook zo op de uni????) dan is dat een stuk makkelijker. En je zus bezoeken kan dan wel vrij makkelijk uit Amsterdam. Maar dat ga je toch niet dagelijks doen?
Je kent Vik toch? Wat ze in d'r kop heeft, heeft ze niet in d'r kont (zei mijn opa dan)
pi_71984633
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:23 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Je kent Vik toch? Wat ze in d'r kop heeft, heeft ze niet in d'r kont (zei mijn opa dan)
En ik heb dan weer zoveel eigendunk, dat ik denk dat ze van mij wel wat wil aannemen!!
pi_71984851
Ik woon in Almere en ik moet daarom ongeveer 300x per jaar uitleggen waarom ik "in godsnaam in Almere woon", dus Vik, als Amersfoort je hart heeft gestolen, lekker doen !

En over je nieuwe plan: Ik vind het echt een goed plan, maar heb zelf een licht vermoeden dat de VU nog wel eens dwars kan gaan liggen in je plannen, en dat is niet om je te demotiveren maar om je een beetje de wereld van 1e-graads-lerarenopleidingen uit te leggen. Ter illustratie: het IVLOS in Utrecht vond het zelfs al niet goed dat een studiegenoot van mij er voor koos om stage te lopen op een school dichtbij de woonplaats van haar ouders omdat haar moeder ziek was en ze zo vaker bij haar moeder kon zijn. Met als enige reden dat "de opleiding verder geen contacten had met die school als stageschool en daarom niet het diploma zou kunnen geven aan het eind van het opleidingsjaar, omdat ze dan niet konden garanderen dat deze student ook echt startbekwaam zou zijn". Zucht . Na een boel gezeur en vijven en zessen is ze toen toch maar in de buurt van Utrecht aan de slag gegaan. Menselijk denken en flexibel zijn zijn dingen die het IVLOS in Utrecht in ieder geval niet kan. Ik weet natuurlijk niets van de VU, maar ik hoor over zo'n beetje alle 1e-graadsopleidingen in Nederland dit soort verhalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2009 17:40:23 ]
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:35:44 #22
24188 Belana
kloon van belana
pi_71984871
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:40 schreef kwakveense het volgende:
zei je niet dat je nauwelijks meer bambu dronk belana? of was dat iemand anders? want ik vind t nog best veel...eigenlijk....er zit toch vrij veel suiker in?
heb ik dacht ik niet gezegd, maar ik kan me heel erg vergissen
even gechecked en je hebt wel gelijk!

per 100gr
290 kcal
eiwitten 4 gr
koolhydraten (waarvan suikers) 57.4gr (27.1 gr)
vetten 2.5 gr
voedingsvezels 29.2 gr
sodium/natrium 0.19 gr

dus ik moet wel minderen ermee, het is te veel van het goeie slechte
stormy waters...
sailin'
pi_71984907
Vik, wat goed dat je toch de lerarenopleiding wil gaan doen! Als je naar de VU komt, kan ik je wel een rondleiding geven! En als je reist via station A'dam Zuid (volgens mij komt er een directe trein vanuit Amersfoort, maar dat weet ik niet zeker), kan je in ongeveer 7-10 min. lopend naar het VU-gebouw.

-Edit: je krijgt wel voorrang voor de studentenwoningen op Uilenstede (3 tramhaltes van de VU verwijderd), voor als je toch deze kant op zou willen komen .
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:50:31 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71985172
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:34 schreef Razztwizzle het volgende:

-knip-
Hm, wat rot...
Ik wacht gewoon even af wat ze morgen terugmailen. Ik zag dat er ook keuzemodulen zijn waaronder 'lesgeven aan het HBO', dus het lijkt mij sterk dat een stage op een HBO-instelling niet mogelijk is. Maar afwachten dus...

Wel schattig dat iedereen zo meeleeft en meedenkt btw .
Niet meer actief op Fok!
pi_71985210
Om bij ons les te geven op 't HBO hoefde ik alleen (nou ja ) en bewijs van didactische bekwaamheid te halen. Hm. Misschien moet ik die even onthouden voor m'n functioneringsgesprek in januari, want ik geloof dat ze die cursus zelfs binnen onze hogeschool geven.

Ik ben echt weer toe aan een week werken Volgend jaar zomer doe ik om en om, week werken, week vrij, week werken, week vrij
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_71985211
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hm, wat rot...
Ik wacht gewoon even af wat ze morgen terugmailen. Ik zag dat er ook keuzemodulen zijn waaronder 'lesgeven aan het HBO', dus het lijkt mij sterk dat een stage op een HBO-instelling niet mogelijk is. Maar afwachten dus...

Wel schattig dat iedereen zo meeleeft en meedenkt btw .
Ja joh, ik zou het superfijn voor je vinden als het allemaal door zou gaan! En misschien is de VU wel heel anders dan de UU daar in, ik zal in ieder geval voor je duimen .

En nu ga ik vriendlief eens even opzoeken, die kwam vanmiddag ziek thuis van z'n werk en ligt nu op bed, 't arme schaap.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:59:22 #27
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71985392
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik snap wel waarom je liever in Amersfoort woont.
Ik ook. Tof plan Vik!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_71985497
Over ziek zijn gesproken, mijn lief moet donderdag naar de dokter.. hij heeft al een paar maanden last van vermoeidheid, valt steeds verder af en hij ziet ook erg bleek.. + veel honger en dorst. We denken zelf aan suikerziekte (zit ook bij hem in de familie), maar dat is alleen maar een gok natuurlijk, hopelijk is het niets ergers iig..
pi_71985724
tvp voor straks
pi_71987019
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:47 schreef ColdFeet het volgende:
Plaatje is niet te zien!

Voorgerecht voor het sporten (soepje ofzo), de rest erna! Nouja, ik kan altijd eten, dat scheelt. Maar van sporten met een echt lege maag word ik helemaal trillerig. Misschien de groente ervoor, en de rest erna, zoiets zou ik doen. Hoe was het ook alweer 'officieel': eiwit voor het sporten, carbs erna, toch? Dan kan je je avondeten ook op die manier opsplitsen, helemaal verantwoord
pi_71987048
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:35 schreef Belana het volgende:

[..]

heb ik dacht ik niet gezegd, maar ik kan me heel erg vergissen
even gechecked en je hebt wel gelijk!

per 100gr
290 kcal
eiwitten 4 gr
koolhydraten (waarvan suikers) 57.4gr (27.1 gr)
vetten 2.5 gr
voedingsvezels 29.2 gr
sodium/natrium 0.19 gr

dus ik moet wel minderen ermee, het is te veel van het goeie slechte
Holy shit, wat een berg vezels Wordt het dan niet heel drabberig?

Razz, ik dacht dat jij in 't Gooi woonde!
pi_71987659
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:10 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Razz, ik dacht dat jij in 't Gooi woonde!
We zijn maart verhuisd naar de polder , naar de overkant van 't Gooimeer zeg maar .

Over het eten/sporten - ik eet voor het sporten, maar dan eet ik gewoon vroeg. En anders is de oplossing die hierboven wordt genoemd ook een idee natuurlijk, eerst een deel en na het sporten nog een deel.

Mijn definitieve lijstje van vandaag:

O: Twee boterhammen met oude kaas en komkommer, thee.
L: Kwark met aardbeien en rode bessen.
T: Kapje brood met tapenade en komkommer. (Eieren waren op)
D: Rijst, kip in currysaus, bloemkool, komkommersalade (komkommer/azijn/chilisaus)

En straks neem ik nog een perenijsje .

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2009 19:35:49 ]
pi_71988160
Laureline! .
Da's nog voor de afsluitende tussendoor van gister.

Amersfoort, ik heb nog ergens een raddraaiersdiploma van de Koppelpoort liggen.

D&D, morgen kanoën, leuk! Paterswoldsemeer is leuk, ben er een paar jaar geleden nog eens wezen zeilen. Vroeger ging ik er ook wel kanoën.

Volgende week gaan wij een paar daagjes weg (alweer ).
Tijdje geleden een daktent geërfd:

We gaan 'm nu maar eens uitproberen. En we nemen onze kano mee (zoiets: )
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:46:32 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71988306
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:42 schreef sigme het volgende:

Volgende week gaan wij een paar daagjes weg (alweer ).
Tijdje geleden een daktent geërfd:
[ afbeelding ]
Wat een geweldig ding! Voor hoeveel personen is die tent? Bestaat ie ook in een 4-persoonsversie? Hoe duur?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:47:53 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71988351
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 18:04 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Over ziek zijn gesproken, mijn lief moet donderdag naar de dokter.. hij heeft al een paar maanden last van vermoeidheid, valt steeds verder af en hij ziet ook erg bleek.. + veel honger en dorst. We denken zelf aan suikerziekte (zit ook bij hem in de familie), maar dat is alleen maar een gok natuurlijk, hopelijk is het niets ergers iig..
Oh bah. Ik hoop voor jullie dat er niets ernstigs aan de hand is.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:48:56 #36
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71988380
Oh ja... ik ga me waarschijnlijk toch weer laten ketenen tot loonslaaf. Proberen. Kijken of ik het volhoud zonder iemand te vermoorden.
pi_71988512
Hmm ik eet meestal na het sporten, voor het sporten neem ik 2 volkoren crackers ofzo.

Over sporten gesproken, ik denk ik overdid it een beetje vandaag, ik was helemaal beroerd net en ik moest ook nog boodschappen doen

En CF, is pilates leuk, en in hoeverre lijkt het op yoga of kun je het niet met elkaar vergelijken?
pi_71988558
't Kanoën is zondag hoor. .
pi_71988559
quote:
Oei, ik hoop dat het inderdaad niets heel ergs is..
pi_71988679
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:48 schreef Tinkepink het volgende:
Oh ja... ik ga me waarschijnlijk toch weer laten ketenen tot loonslaaf. Proberen. Kijken of ik het volhoud zonder iemand te vermoorden.
Veel sterkte en succes gewenst. Goed hoge eisen ingewilligd gekregen ?

Daktenten zijn duur . (Marktplaats 1900, - !
En groot genoeg voor 2 volwassen + 2 koters, zeggen ze ( http://www.topsleeper.nl ).
A wel, met een goeie baan..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_71988726
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
't Kanoën is zondag hoor. .
Omdat ik het fout zeg, zeg jij sorry? Malle.

Ik zal zondag aan je denken, als ik kanoënd ergens in Zweden dobber.
En levend wordt verslonden door de muggen.
pi_71988915
Ik dacht, ik heb nu zachte lenzen, nu kan ik EINDELIJK oogschaduw op zonder huilen!

Nou, niet dus als je in de afgelopen 32 jaar dat maar vier keer geprobeerd hebt. Ik zie er nu uit alsof iemand me op mijn ogen heeft geslagen en ik daarna aan de zuip ben gegaan en toen 4 weken niet geslapen heb.

Heroine-chic anyone Gelukkig probeer ik het nu en niet een uur voordat ik uitga

And no pics, it didn't happen!!
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_71988987
Misschien had ik niet 1 oog groen en het andere paars moeten doen maar met bruin beginnen ofzo.
pi_71989103
Een van de vier keren dat ik make-up op had ben ik daarna in het land van Belofte beland. Voor de kenners: Groningen, obscuur buurtkroegje tegenover de Benzinebar, dan weet je het wel .
Oh ja, en daarna bij twee lesbische vriendinnen in bed beland, en de volgende ochtend in m'n avondjurk de halve stad doorgelopen, naar huis en thuis pas in de spiegel gekeken.
Waaaaaaaaaaah!

Goddank bestonden er toen nog geen digitale camera's of mobieltjes.
Vooral omdat ik die rare jurk & make-up aan/op had vanwege een stripact.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:20:39 #45
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71989448
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Veel sterkte en succes gewenst. Goed hoge eisen ingewilligd gekregen ?
Mwoh 't Kon beter. Volgens mij heb ik nog wat later liggen. Maar goed, eerst maar even kijken hoe het loopt.

Het land van Belofte, is dat kroegje op de eerste verdieping?
pi_71989459
quote:
Hm, dat kan inderdaad echt vanalles zijn... Ik hoop met je mee dat het meevalt. Suikerziekte is ook al heel wat, maar daar kun je inderdaad wel goed mee leven.

Tink: die baan waar je het laatst over had? Heb je nog wat kunnen regelen m.b.t. vrije dagen? Wel spannend!

Syrena: dan maar geen pics, de mental image is ook al heel vermakelijk.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:24:11 #47
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71989559
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:20 schreef Mini_rulez het volgende:Tink: die baan waar je het laatst over had? Heb je nog wat kunnen regelen m.b.t. vrije dagen? Wel spannend!
Ja. En ondanks dat het allemaal niet precies is zoals ikhet graag zou zien, heb ik er toch wel zin in.

Oogschaduw is moeilijk hoor Syrena Ik waag me er ook niet aan
pi_71989593
* Mini_rulez gaat intussen weer verder met de grote schoonmaak.
Het gaat lekker, ik kan alweer de helft van mijn vloerkleed zien. Dan weet je waar je het voor doet.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:27:01 #49
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71989640
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:10 schreef sigme het volgende:
Een van de vier keren dat ik make-up op had ben ik daarna in het land van Belofte beland. Voor de kenners: Groningen, obscuur buurtkroegje tegenover de Benzinebar, dan weet je het wel .
Oh ja, en daarna bij twee lesbische vriendinnen in bed beland, en de volgende ochtend in m'n avondjurk de halve stad doorgelopen, naar huis en thuis pas in de spiegel gekeken.
Waaaaaaaaaaah!

Goddank bestonden er toen nog geen digitale camera's of mobieltjes.
Vooral omdat ik die rare jurk & make-up aan/op had vanwege een stripact.

En dan kom je even het topic binnenvallen, is dit het eerste wat je leest
Je zou er een verhaal van kunnen maken

Ik ging ooit uit onder een laag plamuur;
het kroegje waarin ik eindigde was vrij obscuur
en na genoeg drank was ik tuureluur.
Na een avond bij twee lesbische vriendinnen in bed,
waggelde ik naar huis met wankele tred.
Na deze treurnis
schrok ik me thuis de pleuris
vanwege de staat van mijn plamuur.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_71989653
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja. En ondanks dat het allemaal niet precies is zoals ikhet graag zou zien, heb ik er toch wel zin in.

Oogschaduw is moeilijk hoor Syrena Ik waag me er ook niet aan
Oh, dat is het voornaamste. Wanneer begin je?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:28:12 #51
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71989679
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:27 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Oh, dat is het voornaamste. Wanneer begin je?
Over 1,5 week.
pi_71989751
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:20 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Mwoh 't Kon beter. Volgens mij heb ik nog wat later liggen. Maar goed, eerst maar even kijken hoe het loopt.

Het land van Belofte, is dat kroegje op de eerste verdieping?
Nee, dat zou de Zolder kunnen zijn (al is dat meer koffieshop).
Land van Belofte is een kroeg met hoeren, pooiers en schorum.

Maria, bedankt voor je gevoelige gedicht .
Ik ga tandenpoetsen & naar bed .
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:31:16 #53
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71989780
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Maria, bedankt voor je gevoelige gedicht .
Ik ga tandenpoetsen & naar bed .
Once more, with feeling

Trusten!
pi_71989944
PPP, ik hoop dat er niks ergs met je lief is, maar het klinkt wel naar suikerziekte ja. Veel sterkte!
Tink, was dit de baan met de rare collega of was dat iets anders?
Sigme! Wat een wild leven

Mijn moeder vond 't mooi. Vooral 't paarse oog. Dus als ik nooit meer een date scoor nu ik oogschaduw draag dan is het haar schuld
pi_71990004
Oja en de "sextape" van McSteamy valt enorm tegen
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:39:07 #56
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71990020
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, dat zou de Zolder kunnen zijn (al is dat meer koffieshop).
Land van Belofte is een kroeg met hoeren, pooiers en schorum.
Ja, dat was 'm, de zolder. Land van Belofte klinkt als het soort café waar ik vroeger altijd kwam.
pi_71990052
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:28 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Over 1,5 week.
Oh, da's al snel. Nouja, dan weet je ook snel of het bevalt. Ik ben benieuwd!

Maria: hoe kom je erop?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:50:47 #58
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71990410
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:40 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Oh, da's al snel. Nouja, dan weet je ook snel of het bevalt. Ik ben benieuwd!

Maria: hoe kom je erop?
Deze viel eigenlijk best tegen

Wowies, Tink! Hopelijk bevalt het!

Lijstje:

O: twee sneetjes met slankie en gegrilde ham
L: twee sneetjes met gegrilde ham
T: Eat Natural mueslireep met noten e.d.
D: left-over nasi met beetje babi pangan en 1 satéstokje
T: glas aardbeiensap
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:50:47 #59
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_71990411
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:38 schreef Syrena het volgende:
Oja en de "sextape" van McSteamy valt enorm tegen
Bel hem op en zeg dat jij en hij dat beter kunnen

En ook, dat jij geen mensen doodrijdt.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_71990513
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:50 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Bel hem op en zeg dat jij en hij dat beter kunnen

En ook, dat jij geen mensen doodrijdt.
En ik drink niet en doe geen coke. Of andere droks En ik mot geen mannen die dat wel doen....duuuus blijft alleen McDreamy Die doet zoiets vast niet En hij gaat vast ook nooit vreemd. So it's me, all alone again
pi_71990569
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:27 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Na deze treurnis

Maria, je bent geniaal !
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:56:39 #62
148689 Muis006
pi_71990625
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:53 schreef Syrena het volgende:

[..]

En ik drink niet en doe geen coke. Of andere droks En ik mot geen mannen die dat wel doen....duuuus blijft alleen McDreamy Die doet zoiets vast niet En hij gaat vast ook nooit vreemd. So it's me, all alone again
All alone
no-one here beside me
all my problems they are gone
no-one to deride me

But you gotta have frieeeeeeeeeeends

pi_71990705
Donkey!
Ik heb een zak nep-Bounty's. Who needs friends Or men. Or man-friends
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:58:47 #64
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71990714
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:56 schreef Muis006 het volgende:

[..]

All alone
no-one here beside me
all my problems they are gone
no-one to deride me

But you gotta have frieeeeeeeeeeends

[ afbeelding ]
Damn you, Muizel! You made me LoL and sing this out loud en toen keek mn vriend me heel raar aan

Muchas maracassssss! *tsjik tsjik*
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:59:37 #65
148689 Muis006
pi_71990744
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:58 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Damn you, Muizel! You made me LoL and sing this out loud en toen keek mn vriend me heel raar aan

Muchas maracassssss! *tsjik tsjik*
Terugkijken!!

Syrena, ik heb festini's, wil je er eentje?
pi_71990779
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:59 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Terugkijken!!

Syrena, ik heb festini's, wil je er eentje?
Ja! Lekker
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:01:28 #67
148689 Muis006
pi_71990808
* Muizel passt ijsje
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:02:18 #68
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71990833
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:55 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Maria, je bent geniaal !
Ik wou eigenlijk nog doorrijmen met 'het weer was onaangenaam ende onguur' en het was aanzienlijk makkelijker geweest als de lesbische buddies in een schuur hadden gewoond But one can't complain
pi_71990840
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:27 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Na deze treurnis

Geweldig Maria.
pi_71990926
Oeh, ik vond net een fijn recept voor ijskoffie dat ik morgen ga proberen, want geen roomijs nodig en dus niet heel erg slecht.
quote:
IJskoffie

2 kopjes espresso
200 ml. volle melk (maar ik ga 't proberen met halfvolle)
1 klontje rietsuiker (maak ik gewone suiker van wegens geen rietsuiker in huis)
1 theelepel cacao

Zet twee kopjes espresso (sterk, elk 2 cm. vol). Los hierin de suiker en het cacao op.

Klop de melk op en laat dit even afkoelen.
Schenk de afgekoelde espresso in een glas, schenk er de melk op, maar laat nog wat schuim in het pannetje zitten. Laat de ijskoffie goed koud worden in de koelkast, eventueel zet je het nog even in de vriezer. Schenk voor het opdrinken nog het resterende schuim erop en bestrooi met cacao.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2009 21:05:08 ]
pi_71990991
Optimel eurosssssssss

Leuke dialoog hier weer

Menu (totaal NIET slank verantwoord enzo)
O: cruesli met magere yoghurt en een beker optimel
T: halve banaan (was helemaal beurs en bruinig)
L: 1 bruine boterham met gekookt ei en beetje mayo, 1 bruine boterham met grillham, 1 witte boterham met boter en vlokken en een witte boterham met boter en vruchtenhagel
T: klein appeltje
T: 2 glazen water met pietsie siroop, half puntje bountyvlaai, half puntje yoghurtvlaai
D: klein bordje spaghetti (véél te lang gekookt, bah!) met een soort van tomaten/gehakt/courgettesaus. Toe minimagnum.

Morgen moet ik echt weer slank eten, want anders word ik weer dik Donderdag heb ik een BBQ dus dan normaal eten wordt een hele opgave gok ik..
pi_71991009
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:02 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik wou eigenlijk nog doorrijmen met 'het weer was onaangenaam ende onguur' en het was aanzienlijk makkelijker geweest als de lesbische buddies in een schuur hadden gewoond But one can't complain
Hahahaha
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:08:45 #73
24188 Belana
kloon van belana
pi_71991041
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:10 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

nee, het ziet er gewoon uit als koffie. dit is per 100 gr he en je gebruikt voor een mok 1 koffielepel
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:09:29 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_71991066
Tink, gefeliciteerd met je baan dan denk ik? toch? Ben jij zo moeilijk in de omgang?
stormy waters...
sailin'
pi_71991282
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:02 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

pi_71991459
[voelt zich aso dat ze het vraagt]
Als jullie optimel drinken/eten, maar de euro's niet sparen, zouden jullie mij dan de code die op de onderkant van de verpakking staat willen PM'en?
[/voelt zich aso dat ze het vraagt]
pi_71991559
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:52 schreef shinydiscoball het volgende:
En CF, is pilates leuk, en in hoeverre lijkt het op yoga of kun je het niet met elkaar vergelijken?
Pilates is leuk! Het lijkt niet echt op yoga, het is echt een stuk pittiger en je kweekt er fab buikspieren mee Yoga heeft minder effect op je buik, wel iets op je rug, maar ik doe yoga vooral omdat ik er lekker rustig van word

Van yoga ga je niet zweten, van pilates wel

Belana, snap ik, maar een aandeel van 30% vezels is best fors.
pi_71991629
Daph_, wat spaar je?
En hoe gaat het nou met je kilo's en je gesport, zo naast een fulltime baan? Vandaag een uitzondering, of snoep je sowieso teveel?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:29:37 #79
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71991738
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:09 schreef Belana het volgende:
Tink, gefeliciteerd met je baan dan denk ik? toch? Ben jij zo moeilijk in de omgang?
Hoezo? Nee, ik ben gewoon zeer vrijheidslievend en heb een autoriteitsprobleem
pi_71991775
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:26 schreef ColdFeet het volgende:
Daph_, wat spaar je?
En hoe gaat het nou met je kilo's en je gesport, zo naast een fulltime baan? Vandaag een uitzondering, of snoep je sowieso teveel?
Optimeleuro's; dat zijn codes die onder op de optimel drinkyoghurt en yoghurt staan Kun je sparen voor 50% korting op een fatboy zitzak of bijvoorbeeld 2 weken sportschool (gratis!)

Nou met mijn kilo's gaat het op zich redelijk (ben nog geen kilo aangekomen van 11 dagen ijsjes eten) maar ik ben minder strak dan ik was (ik voel het én ik zie het). Ik wil zo graag weer sporten, maar ik ben zó moe als ik thuiskom! Ik moet even een manier vinden waarop ik nog de energie heb om door de weeks te gaan sporten want dit werkt niet

En de laatste tijd snoep ik wel veel ja . Ik weet dat ik er mee op moet houden, maar het lukt me gewoon even niet Morgen ga ik het gewoon weer proberen, naar kantoor bewapend met een appel en een banaan en dan gewoon normaal lunchen.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:32:43 #81
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71991861
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:30 schreef Daph_ het volgende:Nou met mijn kilo's gaat het op zich redelijk (ben nog geen kilo aangekomen van 11 dagen ijsjes eten) maar ik ben minder strak dan ik was (ik voel het én ik zie het). Ik wil zo graag weer sporten, maar ik ben zó moe als ik thuiskom! Ik moet even een manier vinden waarop ik nog de energie heb om door de weeks te gaan sporten want dit werkt niet
Doe als ik
Maandagavond licht sporten (een uurtje), vrijdagavond stevig (1,5 uur) en als ik het fut heb nog een een keertje extra. De maandagavond is precies goed om de eerste werkstress van me af te laten vallen en de vrijdagavond (ondanks vermoeidheid) een goede kickstart voor het weekend.
pi_71991931
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:32 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Doe als ik
Maandagavond licht sporten (een uurtje), vrijdagavond stevig (1,5 uur) en als ik het fut heb nog een een keertje extra. De maandagavond is precies goed om de eerste werkstress van me af te laten vallen en de vrijdagavond (ondanks vermoeidheid) een goede kickstart voor het weekend.
Wat valt er onder "licht sporten" en wat onder "stevig"?

Ik moet stoppen met snoepen, dat geeft al meer energie. En dan weer sporten, dan ben ik weer helemaal hyper.. Alleen ben ik nu dus steeds te moe om de eerste stap te zetten
pi_71991994
Daph_, het is ook best een pittige overgang, van student naar loonslaaf! Je moet denk ik even doorbijten met sporten. Als het eenmaal weer in je 'schema' zit, gaat het min of meer vanzelf, moe of niet. Merk ik bij mezelf, iig.

En hup, dat snoepen kan wel weer wat minder! Maar als je regelmatig sport kan het wel af en toe, natuurlijk
pi_71992043
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:35 schreef ColdFeet het volgende:
Daph_, het is ook best een pittige overgang, van student naar loonslaaf! Je moet denk ik even doorbijten met sporten. Als het eenmaal weer in je 'schema' zit, gaat het min of meer vanzelf, moe of niet. Merk ik bij mezelf, iig.

En hup, dat snoepen kan wel weer wat minder! Maar als je regelmatig sport kan het wel af en toe, natuurlijk
Precies, door de overgang van studeren naar werken ben ik het afgelopen schooljaar weer boven de 80 kilo gekomen, het is gewoon zo'n ander ritme en kan zo uitputtend zijn.
pi_71992096
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:35 schreef ColdFeet het volgende:

True, dat zegt iedereen op m'n werk ook Ik vind het wel leuk hoor, maar ik ben ook blij als ik weer een dagje in de week naar school kan (zal nog wel zwaar zijn, maar dan is het tenminste niet 5 dagen in de week op kantoor)

Ja snoepen en niet sporten.. Geen beste combinatie he Ik heb zojuist de doos cadillacs die hier nog stond (vreselijk!!) weggezet (lees: weggegeven). Dat was stap 1 . Nu hoop ik dat er appeltjes zijn die ik morgen mee kan nemen. I need structure!

Lief dat jullie meedenken
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:39:30 #86
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71992126
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:34 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Wat valt er onder "licht sporten" en wat onder "stevig"?

Ik moet stoppen met snoepen, dat geeft al meer energie. En dan weer sporten, dan ben ik weer helemaal hyper.. Alleen ben ik nu dus steeds te moe om de eerste stap te zetten
LIcht: half uurtje bodypump, half uurtje lichaamsoefeningen
Zwaar: half uurtje bodypump, half uurtje steps met gewichten, half uurtje lichaamsoefeningen

En je went er vast wel aan
pi_71992239
Daph_: het fulltime werken is in het begin het zwaarst, als je er eenmaal aan gewend bent wordt het wel beter. Toen ik begon had ik ook echt geen energie meer om 's avonds en in het weekend veel anders te doen dan thuis hangen maar na een tijdje werd dat minder.
pi_71992240
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

LIcht: half uurtje bodypump, half uurtje lichaamsoefeningen
Zwaar: half uurtje bodypump, half uurtje steps met gewichten, half uurtje lichaamsoefeningen

En je went er vast wel aan
True .

Klinkt als een schema dat voor mij ook wel kan werken . Ik heb gewoon weer even een beetje structuur/discipline nodig.. Morgen post ik m'n schemaatje weer (waarbij ik dus WEL van te voren heb nagedacht), willen jullie me dan schoppen als ik iets niet goed gedaan heb (lees: de resterende taart heb opgegeten oid)?
pi_71992361
Lijstje:

O: Brinta
L: 2 geroosterde volkoren boterhammen met appelstroop, gekookt eitje
T: Solero
T: halve verse ananas
T: 250 gr kwark
D: koolvisfilet met knoflook, peterselie, olijfolie, citroenschijfjes uit de oven, geroosterde tomaten, aardappelpuree met mosterd

't Voelt als heel veel. . Morgen weer sporten! . Volgens m'n vriendje zie ik er al wat strakker uit, maar volgens mij zegt 'ie dat om van 't gezeur af te zijn. .
pi_71992381
Bedankt voor het meedenken allemaal Joeliej zijn lievv

Ik duik nu wel echt mijn bed in want ik kan mijn ogen amper meer open houden..

Fijne avond allemaal!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:58:30 #91
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71992919
Slaap lekker Daph!

En succes met je nieuwe start!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:06:45 #92
24188 Belana
kloon van belana
pi_71993285
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:24 schreef ColdFeet het volgende:

ff zodat ik het snap en wat leer, is dat niet goed dan?

en tink, ik bedoelde er niks mee he! je schreef zelf zoiets dat je hoopte dat het goed zou gaan ofzo.
Overigens heb ik hetzelfde als jij, ik hou van vrijheid en authoriteit... oei....
toch ga ik nu een dag meer werken ook, omdat ik ook wel ervan hou iets te betekenen ofzo.
zo dubbel, want tegelijkertijd interesseert dat me geen hol.
stormy waters...
sailin'
pi_71993392
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lijstje:

L: 2 geroosterde volkoren boterhammen met appelstroop, gekookt eitje
T: Solero
T: halve verse ananas
T: 250 gr kwark
D: koolvisfilet met knoflook, peterselie, olijfolie, citroenschijfjes uit de oven, geroosterde tomaten, aardappelpuree met mosterd

't Voelt als heel veel. . Morgen weer sporten! . Volgens m'n vriendje zie ik er al wat strakker uit, maar volgens mij zegt 'ie dat om van 't gezeur af te zijn. .
Da's echt niet heel veel hoor, ik vind 't een keurig lijstje!
pi_71993432
Lijstje:
O: aardbeien kwark, grapefruitsap
T: 2 cappuccino, 2 gekookte eitjes, stuk chocola
L: stroopwafel en ons drop
T: 2 crackers filet americain, wodka tomatensap
D: anderhalf bord courgettesoep, zelfgemaakte hamburger met gebakken uien op vloerkadet
T: cappuccino met pure chocola met noten

Gewoon lijstje dus, nog geen 2000 kcal. Ondanks alle restjes van gisteren
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:12:16 #95
331 Merel
Be here now.
pi_71993524
Ik heb veel te weinig gegeten vandaag, maar ik heb echt geen honger meer. Komt door het lowcarben zeker?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:15:23 #96
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71993651
Iedere keer als ik die maracas-reclame zie moet ik denken aan:
They call me Cuban Pete
I'm the king of the rumba beat
When I play the maracas I go chick-chicky-boom, chick-chicky boom

Ik ga op bed liggen met een boeksi, slaap lekker!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:18:53 #97
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71993800
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:12 schreef Merel het volgende:
Ik heb veel te weinig gegeten vandaag, maar ik heb echt geen honger meer. Komt door het lowcarben zeker?

Mijn daglijst
o. weetabix met melk
t. klein chocokoekje
l. halve pizza en sla
t. chocolaatje
d. bord roerbakgroente + half bord roerbakgroente en rundvlees + 6 kipstukjes met satesaus + 4 gebakken banaan met honing + bakje drilpudding met vanillesaus + 2 borrelglaasjes pruimenwijn
t. borrelglas palo

Niet echt geweldig, maar echt verschrikkelijk is het ook niet.
pi_71993866
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:06 schreef Belana het volgende:

[..]

ff zodat ik het snap en wat leer, is dat niet goed dan?
Jawel! Vezels zijn Maar omdat ze nogal water opnemen klinkt het mij in de oren alsof je drab-koffie krijgt.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:21:42 #99
148689 Muis006
pi_71993915
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
Iedere keer als ik die maracas-reclame zie moet ik denken aan:
They call me Cuban Pete
I'm the king of the rumba beat
When I play the maracas I go chick-chicky-boom, chick-chicky boom

Ik ga op bed liggen met een boeksi, slaap lekker!
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhh the Mask!

In Havanaaaaaaaaaaaaa. In Havanaaaaaaaaaa!

Trusten!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:22:10 #100
24188 Belana
kloon van belana
pi_71993933
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:20 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Jawel! Vezels zijn Maar omdat ze nogal water opnemen klinkt het mij in de oren alsof je drab-koffie krijgt.
ah ok thanks. maar nee dus, absoluut geen drab maf eigenlijk dan ja
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:48:24 #101
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71994943
ola, ben weer thuis! gebbqd bij mn ouders en vakantiekadootjes gekregen (currypoeders van de markt in frankrijk in leuke busjes, en een streng knoflookbollen, en een stenen/betonnen schildpad voor in mn tuin, hij heet stoffel )

@ vik: ik bedoelde er niks lulligs mee hoor! en amersfoort is een leuke/mooie stad dus doe vooral waar je zin in hebt. maar ík vind het ver van utrecht én amsterdam af (DaD: ik vind een uur reizen wel een takke eind ja ik was het kwartiertje met de trein van mn ouders naar de uni (45 minuten tot een uur van duer tot deur) na een jaar ook godsgruwelijk zat...) en nou ja... omdat je het steeds had over "als ik naar de randstad verhuis dan.." enzo.. en dan denk ik, jamaar, waarom dan half werk en naar amersfoort verhuizen en alsnog in de provincie wonen, ipv echt in de randstad? maar goed, dat zal wel heel randstedelijk gedacht zijn

overigens: ik ben iemand met familie in t oosten en noorden die nog behoorlijk op de wereld buiten den haag/rotterdam/amsterdam/utrecht georienteerd is, hoor!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_71994966
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:09 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Da's echt niet heel veel hoor, ik vind 't een keurig lijstje!
Ok, thanks. . Ik moet er weer even aan wennen dat m'n vriend weer aan het werk is en we dus pas 's avonds tegen 8 uur eten. Dan heb ik iets meer T's nodig om de middag door te komen!
pi_71995016
Goedenavond hier!

Bedankt voor de sterkte-wensen allemaal .

En Maria, wat een leuk liedje heb je bedacht .

Vanmiddag als T nog een paar plakjes kipfilet genomen (van dat broodbeleg, kwam er achter dat het op moest want bijna over datum), maar vanavond als onverwachte S met lief naar mijn ouders' huis heen en weer gefietst (7.5 heen en terug, dus 15 km totaal! in een uur (of eigenlijk dus twee keer een half uur) !).
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:51:57 #104
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71995064
oh ja, PPP succes met je vriend, ik zal duimen voor goede berichten!
pi_71995699
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 21:24 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Pilates is leuk! Het lijkt niet echt op yoga, het is echt een stuk pittiger en je kweekt er fab buikspieren mee Yoga heeft minder effect op je buik, wel iets op je rug, maar ik doe yoga vooral omdat ik er lekker rustig van word

Van yoga ga je niet zweten, van pilates wel

Oke leuk, ik vind yoga namelijk wel lekker ontspannend maar wil zoiets doen met iets meer workout zeg maar. En buikspieren zijn altijd welkom
pi_71996371
Ik snap wel wat je bedoelt Kwak. En veel verder van de Randstad dan waar ik opgegroeid ben kun je in Nederland haast niet komen.
Wat ik vooral lastig zou vinden: de reistijd is misschien niet zo heel lang als alles goed gaat, maar je bent ook nog eens afhankelijk van hoe vaak en tot hoe laat de treinen/bussen rijden, hoe de aansluitingen zijn en dat soort dingen. Daardoor voelt het toch langer dan als je een half uur zou fietsen in je eigen stad ofzo.
pi_72001161
Hallo? .

*echo*
  woensdag 19 augustus 2009 @ 08:36:32 #109
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72001164
Hallo .

Ik ben al een tijdje wakker, maar wilde niet de eerste zijn hier .
Niet meer actief op Fok!
pi_72001278
Ik heb echt drie keer gekeken of dit echt wel het goede topic was. .
pi_72001323
oi
Ja doei.
pi_72001522
je gaat studeren Vik! wat leuk en goed! en spannend
Ja doei.
pi_72001795
Goedemorgen!

Kwak - wat een leuke vakantiesouvenirs! Mijn ouders nemen nooit wat mee, niet eens foto's .

Weegschaal gaf vanmorgen 76,2 aan, gaat prima dacht ik zo. Gisteravond nog een perenijsje gehad,en het lijstje voor vandaag luidt als volgt:

O: Twee crackers met kalkoenfilet en komkommer.
S: Evy les 4
T: Glas karnemelk, nectarine
L: Salade van tomaat, paprika, wat blokjes fetakaas, geroosterd broodje met wat tapenade. (Heb drie enorme vleestomaten die nog op moeten)
T: Magere kwark met wat besjes
D: Sperzieboontjes, rijst, kip paniki
pi_72001833
Lijstje gisteren:

O: 2 rijstwafels pindakaas en kleine kom yoghurt met cruesli
T: krentenbol
T: krentenbol oude kaas
D: BBQ met stokbrood (evil, niet meer te veel doen ) een hamburger, een worst en een kippenboutje en veel koolsla en wat bier

Vandaag:

O: 2 rijstwafels pindakaas en een mok melk
L:
D: uit eten
T: ik denk dat ik voor wodka ga
Ja doei.
pi_72002622
Goeiemorgen... wat is het rustig hier.
pi_72002666
ja, benik ook 's thuis 's ochtends

nu eerst maar 's naar de tandarts
Ja doei.
pi_72002874
Mijn weegschaal gaf vanmorgen ook weer wat minder aan, de vakantiekilo's zijn aan het verdwijnen.

Lijstje vandaag, op de L na hetzelfde als gisteren:
O: 2x geroosterd brood met avocado, kiwi
T: Activia 0% vet
L: soepje met een broodje of zoiets in de kantine
T: bakje halfvolle yoghurt
D: wraps met veel groente en avocado
T: rode wijn
pi_72003218
Goedemorgen!

Gisteren heb ik eens de eetmeter (www.voedingscentrum.nl) ingevuld, toen kwam ik op slechts 1022 calorieen, en er kwam uit dat ik veel te weinig van verschillende vitamines en mineralen binnenkrijg. Ik ga het de rest van de week ook invullen, en dan eens kijken of ik structureel te weinig binnenkrijg, of dat gisteren een uitzondering was. Het is wel een handig invulding, je hoeft niet vreselijk te zoeken.

Oh en mijn ouders komen zondag terug uit Oostenrijk, ze hebben al Sissi-servetten voor me gekocht, en ik krijg ook nog iets van The Sound of Music .

Lijstje voor vandaag:
O: vanilleyoghurt met special K
L: drie boterhammen met kipfilet
D: aardappeltjes met vlaamse roerbakgroenten en een speklapje (vriendje wilde er heel graag weer eens een, dus vooruit)
S: bodybalance
pi_72003589
PPP: ik mis wel allerlei dingen in je lijstje, zoals tussendoortjes en wat meer groente en fruit. Als je gaat sporten zou ik al helemaal wat meer eten.
pi_72003664
Morgen

Uh whoops. :$
Net ook die eetmeter gedaan. Nu snap ik wel dat ik te weinig eet;

De hoeveelheid energie die je uit je voeding haalt (1192 kcal) is minder dan de richtlijn (2200 kcal).

[ Bericht 61% gewijzigd door Crientj op 19-08-2009 10:52:17 ]
pi_72003924
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:40 schreef Mini_rulez het volgende:
PPP: ik mis wel allerlei dingen in je lijstje, zoals tussendoortjes en wat meer groente en fruit. Als je gaat sporten zou ik al helemaal wat meer eten.
Ja, ik weet ook dat het weinig is.. Er is geen fruit meer in huis, maar de roerbakgroenten zijn wel 250 gram pp, dus dat is wel voldoende. Ik heb gewoon geen trek met dit weer . Ik moet me er echt toe zetten om dit al op te eten. Ik neem vanavond nog wel een kopje cup-a-soup als extra T iig.
pi_72004174
zow ik heb net een grote bak couscoussalade voor lunch gemaakt die ik zo alvast op ga eten
Ja doei.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:02:02 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72004201
Zo, mail gehad van de VU.Even tussen spoilers ivm off topic .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer actief op Fok!
pi_72004271
Bonjour! (ik waande me in Frankrijk toen ik net de balkondeur opendeed, wat een weer! )

Lijstje gister:

O: Magere yoghurt met cruesli
L: Multigraan bagel met wilde zalm en truffel roomkaas (wel vet maar hmmmm) en drie gummibeertjes
T: volkoren cracker met tomaten sandwichspread en wat cherrytomaatjes
S: 2 uur fitness
D: 3 stukjes witvis met spinazie
T: bakje soja yoghurt met aardbeien en een beetje honing
T: Nog een stuk of 5 volkoren crackers met kaas/pesto en sandwichspread

Vandaag:
O: Magere yoghurt met fruit
T: Kiwi en sloot groene thee
L: 2 bruine boterhammen met avocado en tomaat + een gekookt eitje
T: koekje bij de thee ofzo
D: Ik eet ergens anders maar ik hoorde iets met vis
T: Magere yoghurt met honing
pi_72004319
iets teveel rode pepertjes

Ja doei.
pi_72004324
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:02 schreef Viking84 het volgende:
Zo, mail gehad van de VU.Even tussen spoilers ivm off topic .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wijs
Ja doei.
pi_72004379
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:05 schreef motorbloempje het volgende:
iets teveel rode pepertjes

hehe
pi_72004459
wel raar, om om 11 uur al te lunchen maar ik moet zo met een kwartier weer op de bus zitten richting universiteit, dan m'n prothese (tand) langs een of ander tandartsending brengen om hem te laten zandstralen en dan naar m'n introkindjes om een videospeurtocht met ze te doen en wil voorkomen dat ik ongezond lunch
Ja doei.
pi_72005007
Mogge! Vandaag ga ik weer braaf-achtig zijn.

Pre-O: klein bakje yoghurt, handje cruesli
S: Evy 16 (34 minuten, gemiddeld 9,9 km/u en het ging niet eens superlekker!)
O: 2 eitjes
T: 2 bio-maisstroopzuurtjes
L: 3 boekweitpannekoeken met bruine suiker
T: 1 of 2 appels
T: 2 knackebrod pindakaas
D: geroosterde witvis met knoflookboter, salade van sperzie-, lima- en rode bonen met feta, rode ui en vinaigrette, glas chardonnay
T: nog een glas chardonnay, komkommer
pi_72005162
ZIjn boekweitpannenkoeken lekker CF? Ik maak wel eens volkorenpannenkoeken, maar dan nog schrik ik me altijd dood van de calorieen in die dingen .

Vik - je plannen klinken goed , maar ik zou toch ook echt informeren bij instanties waar je graag zou willen werken of ze niet een stage / misschien toch een klein beginbaantje hebben. Bij mijn school staat er ook altij d "bevoegdheid vereist", maar in de praktijk zijn scholen daar wel flexibeler in dan je zou denken.

Moblo - go you met je gezonde lunch! Heb je 'n recept voor lekkere couscoussalade? Ik denk dat ik dat ook maar voor de lunch maak!

Ik heb net Evy les 4 gedaan, maar het was WARM en dan was het pas 10:45! Gelukkig stond er een windje, en ik heb het ook wel volgehouden, maar 't was wel even afzien. Volgens mij word ik wel enorm bruin zo door de polderzon rennend . Lekker gedouched maar ik zweet nog steeds . Ohja en volgens mij smokkelt Evy echt enorm met de "minuutjes", mijn "nog 1 minuut wandelen" was volgens mij na 30 seconden al om, en m'n "nog 1 minuutje rennen" duurde eeuwen...
pi_72005668
Wat ik vandaag heb gedaan na een kijkje in de koelkast:

Courgette en champignons grillen, afblussen met wat citroensap.

Bosuitje in stukjes, tomaatjes in stukjes, pepertje in nog kleinere stukjes.

Pijnboom pitten roosteren en bij elkaar gooien, met de couscous uiteraard met wat peper, citroensap en olijfolie.

Normaal doe ik het met witte kaas/feta, maar dit is ook lekker
Ja doei.
pi_72005682
Het is inderdaad bijna te warm om te sporten. M'n hoofd ziet eruit als 'ie elk moment kan ontploffen. .

Lijstje voor vandaag:

S: anderhalf uur sportschool
L: 2 geroosterde boterhammen met appelstroop, 1 met een plak belegen 30+ (lang geleden dat ik kaas op m'n brood had, en ik vond het niet eens zo lekker meer), gekookt eitje
T: stuk fruit/bakje kwark (moet nog even kijken waar ik zin in heb)
D: pasta met gegrilde groenten
T: dat wat ik bij de middag-T niet heb gehad (moet werken vanavond, dus eet al om 5 uur)
pi_72005711
Razz, boekweit is wat 'gezonder' dn witte bloem: meer eiwitten, meer vezels, minder carbs. Maar je moet er wel echt van houden, het worden vrij stevige pannekoeken. Ik vind 't smakelijker, maar ik betwijfel of iedereen er zo over denkt Gewoon eens een pak kopen en proberen? Je kunt ook mixen met witte bloem. Kcals zullen best fors zijn, maar het is niet alsof ik wekelijks pannekoeken eet

Heb je overigens een recept voor kip paniki? Klinkt wel wild, en ik ken het alleen uit een pakje. En dat Evy met de minuutjes smokkelt, dat is oud nieuws Bikkel dat je volgehouden hebt
pi_72005802
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:52 schreef ColdFeet het volgende:
Heb je overigens een recept voor kip paniki? Klinkt wel wild, en ik ken het alleen uit een pakje. En dat Evy met de minuutjes smokkelt, dat is oud nieuws Bikkel dat je volgehouden hebt
Ik heb zo'n zakje van de Toko met "Kip Paniki" dus nee, ik kan je niet echt aan een recept helpen. 't Is trouwens geen gedroogd poederspul ofzo, maar echt een zakje boemboe-pasta-achtig-spul waar nog wat water bij moet. Ik vind 't zo'n fijn mager iets omdat je de kip langzaam stooft in die boemboe, in plaats van bakt, wordt 't heel mals van en je gebruikt verder geen vet (dus dan mag ik wat kroepoek erbij ).

En ik ga 't boekweitspul maar eens zoeken als ik weer boodschappen doe .

Moblo - je couscous klinkt heerlijk! Ik heb alleen echt niets van je lijstje in huis dus ik maak toch maar wat anders.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:57:12 #135
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72005842
Ik heb alweer een leuke vacature gezien op een VSO, dus het plan is nu idd: gewoon solliciteren en aangeven dat ik via hen mijn lesbevoegdheid wil halen. Whaah, ik ben weer helemaal enthousiast . En intussen heb ik toch dingen opgestuurd voor die werkervaringsplek, want ik ben toch wel benieuwd of ze voor mij gekozen zouden hebben .
Niet meer actief op Fok!
pi_72005896
leuk vik!

Ik ga overigens best chique met de mentorkindjes uit eten!

www.dekolonie.nl geloof ik
Ja doei.
pi_72006034
quote:
Tevens hebben wij de "koopmanshap". Dit is een wekelijks wisselend gerecht voor maar liefst 8,50 euro.
Hmm. Ik betwijfel toch of ze nu precies zeggen wat ze willen zeggen. .
pi_72006058
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:04 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Hmm. Ik betwijfel toch of ze nu precies zeggen wat ze willen zeggen. .
Dat doet me echt denk aan Herman Finkers:

"Slechts twee haringen voor 3,75"
pi_72006122
Best chique? De prijzen zijn wel chique, maar de gerechten niet echt
pi_72006215
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:07 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind de prijzen ook niet echt chique .

Maar ik denk meer dat moblo bedoelde dat het best chique is om daar te gaan eten met mentorkindjes, ipv gewoon pizza ofzo .
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:14:27 #141
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72006329
goedemorgen. drukke dag. ren ren vlieg vlieg.

ik zou idd gewoon gaan zoeken naar een werkplek om dan daarna je bevoegdheid te regelen vik, in de praktijk werkt het vaak zo voor zij-instromers (wat je bent, met een Mastertitel en geen lesbevogdheid) fijn dat je iets hebt gevonden wat je graag wilt.
pi_72006473
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:07 schreef ColdFeet het volgende:
ja, kom, we gaan het meteen afkraken

et een introductieweek en de rest van de avonden bestaan uit pizza, chinees en BBQ met frikadellen, maargoed..

mag al lang blij zijn
Ja doei.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:22:27 #143
148689 Muis006
pi_72006533
Meh, ik eet liever goed eten in een niet-zo-chique restaurant, dan slecht bereid eten in een chique etablissement.
pi_72006608
gelukkig heeft iedereen daar ook al gegeten en was het blijkbaar slecht?

wie weet is het naast simpel ook wel heel lekker gelukkig betaalt onze sponsor, dus heel druk hoef ik me er verder niet om te maken.
Ja doei.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:27:52 #145
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72006645
zo bedoelt CF het toch helemaal niet het was gewoon een reactie op dat Mo het een chique restaurant noemde... geen waardeoordeel of niks... en muis hoef je al helemaal niet aan te vallen, die viel je bij dat een tent beter lekker eten kan hebben ipv chique te zijn... toch?

Mo: hoe werkt die introweek in Nijmegen? Is t allemaal per opleiding verdeeld en ook ingevuld ofzo ipv centraal? en hoef je niet van 9 tot 1 met die koters rond te banjeren?
pi_72006649
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:10 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ik vind de prijzen ook niet echt chique .
Nah, ik bedoel dat de prijzen best fors zijn voor verder vast prima eetcafé-voer

Heb je al iets van je gading gezien, MoBlo?
pi_72006664
http://www.de-kolonie.nl/

deze dus, met een streepje
Ja doei.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:30:22 #148
148689 Muis006
pi_72006708
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:27 schreef kwakveense het volgende:
zo bedoelt CF het toch helemaal niet het was gewoon een reactie op dat Mo het een chique restaurant noemde... geen waardeoordeel of niks... en muis hoef je al helemaal niet aan te vallen, die viel je bij dat een tent beter lekker eten kan hebben ipv chique te zijn... toch?

Mo: hoe werkt die introweek in Nijmegen? Is t allemaal per opleiding verdeeld en ook ingevuld ofzo ipv centraal? en hoef je niet van 9 tot 1 met die koters rond te banjeren?
Ja, precies dat maar ik ga nu klussen dus ciao
pi_72006736
Huh, da's wel een wat andere kaart, ja
pi_72006812
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:27 schreef kwakveense het volgende:

per opleiding ja, en we vermaken ze niet van 9 tot 5 nee, eerder vanaf uurtje of 11 tot midden in de nacht. Vandaag een videospeurtocht, uit eten, spooktocht en tequilla voor de liefhebber

De tochten zijn met andere verenigingen/studies samen
Ja doei.
pi_72006860
zal als ik thuis ben eens kijken op de site van de kolonie zonder streepje

Zit nu in de brandende zon te wachten tot ze van het tandheelkundig lab terug zijn van pauze om mn tand te dumpen en dan snel naar de kindjes
Ja doei.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:38:43 #152
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72006918
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

per opleiding ja, en we vermaken ze niet van 9 tot 5 nee, eerder vanaf uurtje of 11 tot midden in de nacht. Vandaag een videospeurtocht, uit eten, spooktocht en tequilla voor de liefhebber

De tochten zijn met andere verenigingen/studies samen
ik bedoelde van 9 uur s ochtends tot 1 uur s nachts trouwens, niet 5 uur s middags

maar ok! ik snapte het al niet.

(spoiler voor lang saai verhaal)
SPOILER
dus das een heel andere week.... en ik kon niet plaatsen wat je bedoelde met dat je voor de studievereniging ind e introweek met mentorkindjes moest lopen...
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:47:15 #153
331 Merel
Be here now.
pi_72007133
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Vik - je plannen klinken goed , maar ik zou toch ook echt informeren bij instanties waar je graag zou willen werken of ze niet een stage / misschien toch een klein beginbaantje hebben. Bij mijn school staat er ook altij d "bevoegdheid vereist", maar in de praktijk zijn scholen daar wel flexibeler in dan je zou denken.
Ik heb jarenlang zonder bevoegdheid lesgegeven, toen ik begon had ik m'n propedeuse nog niet eens gehaald!

Vik, moet je een speciale opleiding volgen als je in het bijzonder onderwijs wilt lesgeven, of kan/mag dat ook met een "gewone" bevoegdheid?

Ik ga vandaag toch maar wat meer carbs en wat meer calorieën eten dan de laatste dagen, want hoewel je er wel snel mee afvalt, word ik er toch een beetje flauw van. Dus net als lunch een bakje aardappelsalade en een bruine boterham filet americain genomen in plaats van een grote bak sla.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:50:50 #154
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72007227
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:47 schreef Merel het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang zonder bevoegdheid lesgegeven, toen ik begon had ik m'n propedeuse nog niet eens gehaald!

Vik, moet je een speciale opleiding volgen als je in het bijzonder onderwijs wilt lesgeven, of kan/mag dat ook met een "gewone" bevoegdheid?

Mag met een gewone bevoegdheid (vaak pabo, maar lerarenopleiding VO komt ook wel voor), maar aanvullende cursussen zijn wel wenselijk. Maar die kun je gewoon nog volgen als je daar eenmaal werkt .
Ik heb een geweldige school gevonden in het midden / westen van het land mét locatie havo/vwo in... tromgeroffel... Amersfoort! En daar zoeken ze dus een docent Nederlands . Moet vóór aanstaande zondag gereageerd hebben, dus de komende dagen even broeien op een goede brief .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:51:57 #155
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72007268
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:47 schreef Merel het volgende:

[..]

Ik ga vandaag toch maar wat meer carbs en wat meer calorieën eten dan de laatste dagen, want hoewel je er wel snel mee afvalt, word ik er toch een beetje flauw van. Dus net als lunch een bakje aardappelsalade en een bruine boterham filet americain genomen in plaats van een grote bak sla.
SPOILER
pi_72007325
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:51 schreef kwakveense het volgende:

[..]
SPOILER
Heb je daar gewerkt, Merel? Ik ook. Maar heel kort en voor iets totaal anders

[ Bericht 0% gewijzigd door ColdFeet op 19-08-2009 12:59:23 ]
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:54:29 #157
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72007343
oh ik zal even editen voor herkenbaarheid besef ik me nu... srry merel! CF kun jij de quote ook even aanpassen
pi_72007344
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:38 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik bedoelde van 9 uur s ochtends tot 1 uur s nachts trouwens, niet 5 uur s middags

maar ok! ik snapte het al niet.

(spoiler voor lang saai verhaal)
SPOILER
dus das een heel andere week.... en ik kon niet plaatsen wat je bedoelde met dat je voor de studievereniging ind e introweek met mentorkindjes moest lopen...
In een grijs verleden heb ik de el cid een keer gelopen ja voor italiaans toen. Maar hier doen alle studieverenigingen de boel, per studie, en soms doen er een paar verenigingen wat samen, zoals Wiskunde, informatica/-kunde, natuurkunde en Taalwetenschapen de WINTro hebben
Ja doei.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:56:33 #159
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72007402
@ mo: komt denk ik ook omdat in leiden de studieverenigingen bij lange na niet zo belangrijk zijn als de andere grote én kleine verenigingen in het studentenleven.... en in zo'n week als die van jullie is daar veel minder ruimte voor... (iedereen wordt trouwens sowieso wel lid van de studivereniging...maar dat is altijd secundair... )

de week wordt ook gezien als kennismaking met de stad en de universiteit en alles wat daar te vinden is voor studenten - dus het staat qua leiding en organisatie pertinent los van studie en studentenverenigingen, die verzorgen wel vrijwel al het vermaak maar op inloopbasis
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:57:38 #160
331 Merel
Be here now.
pi_72007437
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:51 schreef kwakveense het volgende:
SPOILER
SPOILER
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:58:15 #161
331 Merel
Be here now.
pi_72007456
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:53 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Heb je daar gewerkt, Merel? Ik ook. Maar heel kort en voor iets totaal anders
Serieus?? Van feburari 2002 tot euh.. vijf en een half jaar later
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:59:35 #162
331 Merel
Be here now.
pi_72007489
Wat een klein wereldje is het toch. Moet ook een paar belletjes bij MoBlo laten rinkelen
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:00:09 #163
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72007510
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:57 schreef Merel het volgende:

[..]
SPOILER
haha ohja, die heb je weleens ontmoet... ik hoor dat N.T.nog af en toe dronken in Leiden of DH wordt aangetroffen in een kroeg of op straat
pi_72007517
In Utrecht is het ongeveer zoals in Leiden, alleen zit je dan in een groepje met mensen van alle mogelijke studies, universiteit en HBO. Da's wel minder want de meeste van die mensen zul je daarna nooit meer tegenkomen dus aan de contacten die je opdoet heb je niet zo veel. Maar goed, je leert de stad en alle verenigingen wel kennen en je hebt daarna ook nog een introductie van je eigen studie.

Ok, dit is eigenlijk heel erg offtopic...

Ontopic: mijn L en T zijn veranderd in een kaas-uienbroodje (niet heel veel kaas) en een mueslibolletje met kipsatésalade en ik zit nu aan de cappuccino met een bitterkoekje als extra T. Je moet het voor jezelf toch een beetje leuk houden als je met 30 graden binnen zit te werken terwijl de rest van de universiteit vakantie heeft.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:00:31 #165
331 Merel
Be here now.
pi_72007523
Ook in Delft is nu de introductieweek bezig trouwens, ik word gék van al die loslopende eerstejaars!
pi_72007535
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:58 schreef Merel het volgende:

[..]

Serieus?? Van feburari 2002 tot euh.. vijf en een half jaar later
Ik ehh... eind 2005, begin 2006, en nog eens in 2007. Maar in een heel andere sectie, denk ik en ik gaf geen les.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:01:17 #167
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72007544
ik ga even nuttige dingen doen. de pre-tournee stress slaat een beetje toe.... dag damesch.
pi_72007565
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:59 schreef Merel het volgende:
Wat een klein wereldje is het toch. Moet ook een paar belletjes bij MoBlo laten rinkelen
Die heeft daar niet op school gezeten. Dacht ik

En: introductietijd in Delft maar als niet-student is het vast minder waus, zeker op zo'n locatie als waar jij woont
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:04:18 #169
331 Merel
Be here now.
pi_72007608
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:02 schreef ColdFeet het volgende:

Die heeft daar niet op school gezeten. Dacht ik
Maar ze kent er wel mensen
quote:
En: introductietijd in Delft maar als niet-student is het vast minder waus, zeker op zo'n locatie als waar jij woont
Ik vind het op zich wel gezellig hoor, en qua geluidsoverlast valt het ook best mee. Het is meer dat ik me zo bekeken voel als ik ertussendoor moet hardlopen
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:05:24 #170
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72007640
blah..
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:06:01 #171
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72007661
ok, kansloos onderwerp dit trouwens nu ga ik echt weg...
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:06:02 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72007662
It's a small world idd .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:09:50 #173
331 Merel
Be here now.
pi_72007769
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:06 schreef Viking84 het volgende:
It's a small world idd .
Uhuh Vast heel saai voor jullie om te lezen, maar ik vind het wel heel grappig hoe iedereen iedereen via via dan weer blijkt te kennen!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:11:35 #174
331 Merel
Be here now.
pi_72007822
En ik zit er echt m'n hoofd over de breken wie CF dan zou zijn, want ik kende iedereen op die school en we moeten er dan toch echt tegelijk rondgelopen hebben...
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:12:44 #175
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72007854
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:09 schreef Merel het volgende:

[..]

Uhuh Vast heel saai voor jullie om te lezen, maar ik vind het wel heel grappig hoe iedereen iedereen via via dan weer blijkt te kennen!
Nee hoor, is niet saai. Ik vind het wel grappig .

Ik zal al een hele poos naar mijn ouders toe, maar ik ben in zo'n stuiterbui ineens dat ik me er niet toe kan zetten me klaar te maken . Ben al druk bezig met het schrijven van een sollicitatiebrief . Is er trouwens iemand die in het onderwijs werkt / gewerkt heeft die hem even voor mij wil lezen als 'ie af is? . Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou vragen, maar ik heb zelf natuurlijk altijd een heel ander soort brieven geschreven .
Niet meer actief op Fok!
pi_72007940
Als je nu inspiratie hebt moet je er gebruik van maken, Vik.

Hier nog meer positieve vibes want ik heb een positieve reactie op mijn mailtje over een stageplaats, binnenkort maar eens op gesprek gaan om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
pi_72007952
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:11 schreef Merel het volgende:
En ik zit er echt m'n hoofd over de breken wie CF dan zou zijn, want ik kende iedereen op die school en we moeten er dan toch echt tegelijk rondgelopen hebben...
Nah, dat zal wel meevallen... Ik gaf er geen les he, ik kwam maar af en toe langs bij de beta's. Verder nooit andere docenten ontmoet.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:53:27 #178
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72009100
Goedemiddag!

Lijst:
O:boterham smeerkaas
T: appel
S: ruim 2 uur stevig doorwandelen
L: Da;s bijna 2 boterhammen mager beleg, beschuit appelstroop, gekookt ei
T: nectarine
T: kom magere yoghurt
T: blokje choco
D: Roergebakken spinazie met hamblokjes en wat sla
T: tuc koekjes

[ Bericht 2% gewijzigd door uniekhoorn op 19-08-2009 13:59:48 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_72009460
Ik ga duimen Vik, klinkt goed die vacature
Ik dacht dit jaar eens vroeg te gaan met de APK van mijn auto, die loopt 1 oktober af. Dus ik vanmorgen laten keuren, issie dik vet afgekeurd Wat ik al twee jaar verwachtte. Er schijnt een terugroepactie te zijn geweest voor mijn auto, maar omdat de mijne een import is heb ik die brief nooit gekregen. Ik weet ook niet meer wat er dan gecontroleerd moest, maar bij mij was het iig nu stuk.

En dan was er achter nog wat afgebroken iets dat gelast kon, maar als dat niet kon moet er iets nieuws komen. Aniehoe, de teller staat tot nu toe op 600 euro. En dan is ie motorisch nog niet eens nagekeken en moet het raammechaniek rechts ook vervangen (maar dat kan mijn vader zelf, heeft ie links ook al gedaan).

Ik rij dus nu in een afgekeurde auto met kale banden, remblokjes die bijna op zijn en ramen die niet meer opengaan Zuuuuuuuuuuuuuucht.
pi_72009519
O: twee sneetjes volkoren met smeerworst
T: nep bounty

En voor de autokeuring voelde ik me ook alweer klote, dus net ff lekker zitten janken. En dat luchtte best op, dus dat ga ik maar vaker doen ipv alles opkroppen
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:14:40 #181
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72009692
Gatver Syrena, en nu?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_72009717
Huil maar even lekker Syrena! Kan inderdaad best fijn zijn. Echt balen van je auto, ga je 'm wel laten repareren of ga je op zoek naar een andere?

Over vacatures gesproken: ik kreeg net een afwijzing. Ik verwachtte het eigenlijk al, aangezien morgen de gesprekken zouden plaatsvinden en ik nog niets had gehoord. Maar toch balen. De afgelopen weken heb ik ook geen nieuwe vacatures gezien waarop ik zou kunnen reageren .

Lijstje van gister:
O: 1 cracker met een beetje boter en suiker
L: frambozencroissant (verdeeld over T, L en T eigenlijk)
D: grote kom kippensoep met een paar stukjes stokbrood + boter
T: frambozencroissant, klein handje chips

Vandaag:
O: vanillekwark met muesli
T: 2 koekjes
L: 1 boterham met bramenjam
T: citroenkwark, amandelen
D: stoofpotje met kip, aubergine en dadels, met stukjes turks brood
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72009849
Ha! Dus je bent weer beter, Phaidra? Balen van die vacature, zeg

Ik ben erg benieuwd naar het recept van je D, heb je dat voor me?
pi_72009904
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Gatver Syrena, en nu?
Ik kan een hele nieuwe kopen, of een andere tweedehands, of 'm laten maken. Voor alles heb ik voldoende geld. Zelf neig ik naar nogmaarweereenseenkeer laten maken, en dan bij die garage de beurten ook laten doen (gebeurde nu bij "een mannetje" en de laatste keer was toen de koppeling stuk was, en dat is nu zo'n 2 jaar geleden. Was ook 560 euro ). Ik rij namelijk nu zo weinig (1-2 keer in de week 20 km naar m'n ouders) dat ik een hele nieuwe auto op de parkeerplaats bij mijn flat zetten echt zonde vind. Hij staat echt ver weg en ik kan 'm niet in de gaten houden. Ik weet niet of ik in de toekomst meer ga rijden omdat ik op andere locaties ga werken of dat ik dat met OV ga doen, ik OV eigenlijk dan liever vanwege mijn issues met de autoweg en parkeren.

En een nieuwe tweedehands is ook maar weer afwachten wat voor mankementen die heeft. En helemaal geen auto is geen optie, vanwege mijn neiging om dan maar helemaal nergens meer heen te gaan.
pi_72010044
Balen van je auto Syrena, maar zoals je het beschrijft heb je wel gelijk dat het zonde is om een andere te kopen zolang deze nog enigszins betrouwbaar is. Voel je je nu wel weer beter?

Phaidra: ook vervelend van die vacature.
pi_72010407
Jammer van de baan Phaidra!

Het gaat wel weer Mini, die bounty hielp ook Vannacht gewoon weer te lang liggen malen over relaties en exxen enzo Vandaar.

En nu betrap ik mezelf op Googlen op auto's, dus ik ga snel iets anders doen
pi_72010435
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:20 schreef ColdFeet het volgende:
Ha! Dus je bent weer beter, Phaidra? Balen van die vacature, zeg

Ik ben erg benieuwd naar het recept van je D, heb je dat voor me?
Ja, volgens mij wel ! Gister was ik nog erg moe en slapjes, maar vandaag voel ik me eigenlijk weer prima.

Het recept voor 4 personen (komt uit Spitsuurkoken. Gezond & Snel - geniaal kookboek voor als je haast hebt!):
quote:
Nodig: 2 aubergines, zout/peper, 3 tenen knoflook, stukje gember, 500 g. kipfilet, 1 citroen, 200 g. dadels, olijfolie, 2 tl. gemalen komijn, 2 tl. milde paprikapoeder, 1tl. kaneel, 6 el. honing, 1 kippenbouillonblokje

Halveer aubergines, snijd ze in plakken, bestrooi met zout. Pel de knoflook. Schil de gember en hak fijn. Snijd de kipfilet in stukjes, pers de citroen uit. Dadels ontpitten en halveren.

Olie verhitten in braadpan. Kip bakken en uit de pan halen. Aubergine bakken. Uitgeperste knoflook, gember, komijn, paprikapoeder en kaneel erbij doen, even meebakken. Dadels, honing, citroensap, bouillonblokje en 100 ml. water toevoegen. Alles nog ca. 6 min. laten stoven met deksel op de pan (tot saus bijna helemaal is opgenomen). Kip terug erbij doen en even mee warmen. Op smaak brengen met zout en peper. Erbij Turks brood of couscous evt. met salade.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:47:36 #188
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72010568
Balen zeg, Phaidra! Hopelijk komt er snel iets anders voorbij...

Ik heb net m'n bus gemist en dat was maar goed ook, want ik bleek m'n mobiel niet bij me te hebben en Marks portemonnee zat in mijn tas . En toen ik weer naar huis liep besloot ik dat ik helemaal geen zin had om naar het ouderlijk huis te gaan .

En nu heb ik een McFlurry M&M
Niet meer actief op Fok!
pi_72010583
Oh en gister kwam Norwegian wood binnen van Haruki Murakami. Ben erg benieuwd, de eerst 5 blz. boeiden al best wel!! Nu ga ik verder met inpakken!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72010709
Ik heb net Martha Stewart's cupcakes binnen gekregen. .
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:54:36 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72010756
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:48 schreef Phaidra het volgende:
Oh en gister kwam Norwegian wood binnen van Haruki Murakami. Ben erg benieuwd, de eerst 5 blz. boeiden al best wel!! Nu ga ik verder met inpakken!
Ik vond de eerste blz van Norwegian Wood helemaal ruk . Maar volhouden, het wordt (nog) beter!
Niet meer actief op Fok!
pi_72010871
Werk-frustratie Wat bestaan er toch een f**cking indolente eikels
pi_72012305
Bedankt voor het medeleven, het gaat wel weer
pi_72012601
Awww, arme CF! Wie was er een eikel en waarom?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72012758
Oh, iemand die iets voor mij moest doen, en toen 'ie daar iets harder voor moest nadenken dan 'ie normaal doet, probeerde hij het klusje op mij af te schuiven Right back at ya

Mag ik verder nog even mededelen dat ik een joekel van een puist heb op mijn hoofd? Gelukkig is het muggenseizoen, ik doe net alsof het een muggenbult is
pi_72012823
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:03 schreef Phaidra het volgende:
Awww, arme CF! Wie was er een eikel en waarom?
Second that, en wat is indolent ?
pi_72013001
indolent
1. onverschillig, suf, traag, lusteloos 2. ongevoelig zijn voor pijn 3. iets wat geen pijn veroorzaakt
pi_72013035
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:08 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, iemand die iets voor mij moest doen, en toen 'ie daar iets harder voor moest nadenken dan 'ie normaal doet, probeerde hij het klusje op mij af te schuiven Right back at ya

Mag ik verder nog even mededelen dat ik een joekel van een puist heb op mijn hoofd? Gelukkig is het muggenseizoen, ik doe net alsof het een muggenbult is
Oh ja, dat soort mensen zijn erg vervelend .
Dat muggenbultexcuus heb ik ook al eens gebruikt inderdaad .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72013216
Overigens, dank voor het recept! Maak je het vaker? Ik ga het zeker eens proberen. Ik hou wel van zoet en marrokkaansig
pi_72013341
Graag gedaan! Ik heb het zo'n 3x gemaakt denk ik? Ik vond het verrassend lekker, idd vrij zoet! En dan met het brood de saus uit de pan schrapen .
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 augustus 2009 @ 16:28:22 #201
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72013346
ola, ik ben er weer. ik heb er twee uur over gedaan om heen en weer naar voorschoten te komen met de bus vanwege omleidingen... ik heb serieus 40 minuten in de brandende zon rondegwandeld door het dorp om de halte terug naar leiden te vinden...

nu besef ik me dat ik beter mn fiets had kunnen gaan halen bij t station en had kunnen gaan fietsen - maar ik wist niet dat de bladmuziek die ik gign halen maar zo'n kleines pakketchen zou zijn

even ontzweten... ugh...
pi_72014119
Zucht... ben ik de enige die altijd moeite heeft met mailtjes naar hoogleraren en dat soort mensen?
Het begint al bij de aanhef, is "beste professor <naam>" beleefd genoeg, of moet het zelfs geachte zijn? En dan aan het einde van een mailtje, als ik hem voor de tweede keer mail en hij mij tutoyeert ga ik toch niet weer m'n achternaam erbij zetten, of moet dat wel?
Nou ja, ik hoop maar dat de professor in kwestie niet beledigd is door mijn onhandigheid.
pi_72014179
Mini, ik ga altijd uit van 'beter te formeel dan te informeel'. Sommige (zeker oudere) hoogleraren kunnen het echt niet waarderen als je te snel informeel wordt. Misschien is dat in Vlaanderen nog net iets sterker dan in NL.
pi_72014342
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:59 schreef ColdFeet het volgende:
Mini, ik ga altijd uit van 'beter te formeel dan te informeel'. Sommige (zeker oudere) hoogleraren kunnen het echt niet waarderen als je te snel informeel wordt. Misschien is dat in Vlaanderen nog net iets sterker dan in NL.
Dat doe ik meestal ook maar, zeker bij iemand die ik nog niet ken. Maar is "beste professor <naam>" dan netjes genoeg denk je?

Bij redelijk jonge hoogleraren is het dan wel weer raar om u te blijven zeggen, zeker als ze zelf ook mailtjes ondertekenen met hun voornaam, maar wanneer stap je dan over op je en jij...
pi_72014510
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:04 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat doe ik meestal ook maar, zeker bij iemand die ik nog niet ken. Maar is "beste professor <naam>" dan netjes genoeg denk je?

Bij redelijk jonge hoogleraren is het dan wel weer raar om u te blijven zeggen, zeker als ze zelf ook mailtjes ondertekenen met hun voornaam, maar wanneer stap je dan over op je en jij...
Ik zou altijd 'geachte' gebruiken. Beste is te informeel/persoonlijk.
Waar ik trouwens echt een schurfthekel aan heb, is de Vlaamse gewoonte om een mailte te beginnen met 'Beste,' of 'Geachte,' zonder verdere toevoegingen. Je laat het dan als het ware in het midden... Maar ik vind het zeer onbeleefd staan.
pi_72014787
Ok, thanks.

Dat laatste vind ik ook vreselijk ja. Alsof iemand niet beter verdient dan een standaard-aanhef die je automatisch boven al je mailtjes kunt zetten. Daarom vind ik van die standaard ondertekeningen met contactgegevens enzo ook altijd wat onpersoonlijk, hoewel ik wel snap dat dat handig is als je heel veel mailtjes moet versturen.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:31:27 #207
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72015055
Dat Vlaamse "beste," is inderdaad een drama. Overigens gebruik ik in emails altijd de aanhef "Beste [naam]" en onderteken ik altijd met "met vriendelijke groet, [voornaam achternaam].

Geachte en hoogachtend is mij wat te ouderwets. Bij een oudere professor zou ik waarschijniljk wel voor Geachte kiezen.
pi_72015147
Ik gebruik ook altijd "Beste [naam]" en "met vriendelijke groet". Ben het met Tink eens dat "geachte" wel erg formeel is. Tenzij ik inderdaad zeker weet dat de persoon oud is, of inderdaad zeer geacht .

Maar mijn leerlingen kunnen het nog beter , voorbeeld mailtje van afgelopen schooljaar:
quote:
Heeeeeeej Mevrouw. J.,

Wat moeste we we morge ook weer inlevere ik ben de opdracht kwijt

Doeiii

<naam leerling>
En dan van zo'n e-mailadres als "stoere_richard_pik_1995@hotmail.com" .

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2009 17:36:34 ]
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:39:00 #209
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72015231
Als we het toch over aanheffen hebben: ik heb er een schurfthekel aan als iemand mij met 'dag < voornaam >' aanspreekt. Het klinkt zó betuttelend! .

@ Razz: .
Niet meer actief op Fok!
pi_72015234
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:35 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik gebruik ook altijd "Beste [naam]" en "met vriendelijke groet". Ben het met Tink eens dat "geachte" wel erg formeel is. Tenzij ik inderdaad zeker weet dat de persoon oud is, of inderdaad zeer geacht .

Maar mijn leerlingen kunnen het nog beter , voorbeeld mailtje van afgelopen schooljaar:
[..]

Zo. Mijn laptop doet het weer

Lijstje

O: optimel yoghurt
T: boterham achterham
T: boterham achterham, appel
L: 2 boterhammen linera paté
T: banaan
D: vis en veel groente
S: zumba
T: nog wat zuivel, denk ik
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:39:59 #211
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72015255
quote:

[..]

Hahaha
pi_72015260
Een mail naar een professer/begeleider/decaan vind ik ook altijd moeilijk, vooral een vreemde. Maar bij zoals mijn mentor of decaan die ik redelijk vaak zie en waar je dan wel een band mee opbouwt gebruik ik wel ''beste''. Ik ben eerder bang dat ik te formeel ben eigenlijk

En balen van je auto Syrena, weet je inmiddels al wat je gaat doen?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:46:22 #213
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72015393
O even iets heel tofs! Voor het eerst ik voor het UWV.
Ik krijg nml een mail waarin ze een éénjarig traineeship aanbieden met marktconform salaris voor HBO'ers en WO'ers die nu thuiszitten vanwege de crisis. Binnen dat traineeship word je een soort werkcoach en moet je anderen begeleiden bij het vinden van een passende baan. Net iets voor mij . Ze zoeken honderd mensen verspreid over heel Nederland. Ik ga zeker reageren .
Niet meer actief op Fok!
pi_72015476
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:31 schreef Tinkepink het volgende:
Dat Vlaamse "beste," is inderdaad een drama. Overigens gebruik ik in emails altijd de aanhef "Beste [naam]" en onderteken ik altijd met "met vriendelijke groet, [voornaam achternaam].

Geachte en hoogachtend is mij wat te ouderwets. Bij een oudere professor zou ik waarschijniljk wel voor Geachte kiezen.
Is misschien in Vlaanderen ook net wat gebruikelijker, om over-beleefd te zijn Hoogachtend doe ik trouwens dan weer echt nooit!

Razz, wat lief Middelbare scholieren kunnen geheel onbewust zo koddig zijn Hier ook een heikel punt, ik geef een aantal werkcolleges en practica aan studenten die een jaar of 5 jonger zijn dan ik. De colleges zijn vrij informeel. Mooi dilemma voor de studenten dus: Ben ik mevrouw [achternaam] of gewoon [voornaam]? Ik vind het altijd weer leuk om mailtjes te lezen Maar dan krijg ik dus ook vaak enkel 'beste,'

Viking, jaaaa, Dag [voornaam] is ook
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:51:10 #215
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_72015492
even een snelle zwaai.

Niet veel nieuws hier, nog 1.5 week werken, en dan 2 weken op reis!

Hoe is het met iedereen hier?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_72015507
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:40 schreef shinydiscoball het volgende:
Een mail naar een professer/begeleider/decaan vind ik ook altijd moeilijk, vooral een vreemde. Maar bij zoals mijn mentor of decaan die ik redelijk vaak zie en waar je dan wel een band mee opbouwt gebruik ik wel ''beste''. Ik ben eerder bang dat ik te formeel ben eigenlijk

Mijn vader gaat er eens naar kijken zegt ie Als zijn volgende voorstel dan is om 'm alsnog naar het mannetje te brengen doe ik 'm wat

En nu gaan we spinaziekots eten
pi_72015512
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:40 schreef shinydiscoball het volgende:

Beter te formeel dan te informeel. Met dat laatste kun je het echt flink verkl***en
pi_72015516
Ik begon mailcontact met docenten e.d. altijd met 'Geachte XXX' en alle volgende mails liet ik afhangen van de reactie van de betreffende persoon. Als diegene alleen met zijn voornaam afsloot, dan ga ik bij een volgende mail niet wéér beginnen met 'Geachte meneer X' ofzo. 'Hoogachtend' als afsluiting gebruik ik eigenlijk nooit, eerder 'Met vriendelijke groet'. Het scheelt dat onze opleiding heel kleinschalig was, dan doe je dat toch sneller.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 19-08-2009 17:57:42 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72015603
Dat klinkt wel heel tof Vik! Dat zou echt perfect zijn .

Hier een change of plans... De stucadoor is voorlopig nog niet klaar in het huis, dus koken gaat niet lukken vandaag. Er is pizza besteld, ik ga zo op de fiets naar het nieuwe huis om het op te eten. En ik hou helemaal niet van bestel-pizza (dat we van het weekend op lowlands zitten, speelt ook wel mee ). Maar goed, vriendlief wilde het héél graag, dus vooruit. Hij is de afgelopen dagen wel lief voor me geweest toen ik ziek was enzo .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72015652
Op mijn werk begint (vrijwel) iedereen de mail trouwens met 'Ha [voornaam]'. Vond ik ook wel apart.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72015661
Vier op een rij, omdat het kan!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72015712
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_72016935
Ghelleu!

Vik, klinkt als een mooie kans!

Lijstje van vandaag met als titel "we gaan weer de goede kant op"
O: cruesli met magere yoghurt en een beker optimel
T: banaan, kan thee
T: 2 paracetamol en een sloot water
L: bruine boterham met gekookt ei en beetje mayo, bruine boterham met boter en rookvlees, witte boterham met boter en vruchtenhagel
T: ieniemienie appeltje
T: paracetamol met een sloot water
D: een pistolet met ham, ei, tomaat, komkommer, peper, zout en gemengde sla. Toe galiameloen

Whoeeee I can do it!! Ik heb alleen wel al de hele dag - eigenlijk al sinds maandag - koppijn en paracetamol helpt maar minimaal

Maar mijn lijstje staat eindelijk niet helemaal vol met snoep/snacks Ik heb namelijk vakkundig de schaal met salmiakriksen en andere lekkere dropachtige artikelen genegeerd toen die me probeerde te verleiden
pi_72016967
@Topictitel
Ik heb gewerkt bij een viswinkel in Amersfoort.
pi_72017069
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:51 schreef Daph_ het volgende:

Maar mijn lijstje staat eindelijk niet helemaal vol met snoep/snacks Ik heb namelijk vakkundig de schaal met salmiakriksen en andere lekkere dropachtige artikelen genegeerd toen die me probeerde te verleiden
Whoa, dat is echt knap .
Ik ben echt totaal niet te stuiten als er drop in de buurt is. Daarom heb ik ook geen drop in huis. Pure zelfbescherming.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:27:49 #226
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72017993
Hoooi!

Goed zo, Daph!

Ik heb ook best een okee lijstje, methinks!

O: Special K met melk
T: Eat Natural Mueslireep
L: bruine bagel met roomkaas/bieslook
T: bruin broodje kipfilet
D: gemarineerde runderlapjes met roerbakgroente
S: Body Jam
T: glas limo
T: bakje vanille yoghurt
pi_72018129
Somebody stop me m'n lief is laat thuis, belt niet eventjes ofzo , nu is hij er pas om 20u en ik heb honger en ik heb al 2 plakken grillworst, een reep oude kaas en een marshmellow gegeten.

Ohja ons avondeten wordt ook minder gezond, pasta met roomsaus en kip en spinazie omdat ik geen zin had in boontjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2009 19:34:58 ]
pi_72018173
En nu rijdt de Italiaanse ijscoboer ook nog langs met z'n pingelpingelkarretje.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:38:06 #229
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72018263
*stops you*
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:38:48 #230
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72018286
Denk aan de pasta!

De deliiiicious paaaastaaaaaa! *hypnotiseer*

Hang in there while I jump on me bike and get my ass into gear for Body Jam
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:41:59 #231
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72018374
Mijn daglijst
o. weetabix met melk
t. -
l. bakje salade + 6 aardappelkroketten + 3 opscheplepels gemengde groente + kip in saus + ondefinieerbaar maar lekker toetje
t. paar stukjes kaas + gigantische cappucino met volgens mij een halve liter melk
d. 500 gram spinazie a la creme + glas cola
Totaal aantal kcal: 1600 ongeveer en ik heb nog zin in ijs
pi_72018576
Razzt dat klinkt bekend; als het er niet is, hoef je het niet maar zodra het er dan wél is.. Vreselijk!

*helpt Maria Razz stoppen de pingelpingelkar te plunderen*
pi_72018679
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:52 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Beter te formeel dan te informeel. Met dat laatste kun je het echt flink verkl***en
Tsja dat weet ik. Ik blijf er altijd mee hannessen.

En dat lijstje van vandaag is iets anders uitgevallen dan ik had gedacht

Uiteindelijk:

O: soja yoghurt met fruit
L: 3 bruine boterhammen met avocado, tomaat en een gekookt eitje
T: 3 of 4 kleine chocolaatjes met muisjes erop
D: Iets meer dan een halve ciabatta (zo'n grote) met allerlei salades
T: Yoghurt met aardbeien

Mwa nu ik het opschrijf valt het wel mee, maar ik ben echt van de chocola afgekickt want toen ik het at werd ik spontaan misselijk, dus goed nieuws
pi_72018704
@ Razz: don't do it!
pi_72018805
Oh ik zal gelijk mijn 'plan' voor morgen posten. Morgen is er BBQ op kantoor namelijk; vorige keer had ik zoveel gegeten dat ik de dag daarna pas met lunch weer trek kreeg Veel te lekker allemaal! Dus nu, Het Plan.

O: cruesli met vanilleyoghurt en een beker optimel
T: banaan
L: 2 bruine boterhammen met boter en gebraden gehakt, een bruine boterham met gekookt ei of ham (afhankelijk van wat er is)
T: appeltje
D: tijgergarnalen op spies (6 stuks denk ik; dus 3 spiezen), een halve entrecote en een kleine hamburger. Toe weet ik niet wat er is dus dat wordt spannend

Als we geen appeltje hebben neem ik wel een klein bakje vanilleyoghurt mee voor morgenmiddag tussendoor Geen sporten morgen; werken van kwart voor 8 ongeveer tot 17.00 en dan BBQ'en tot een uur of 21.00. Heb er wel zin in!

Ik ben trouwens definitief ingeschreven bij Nyenrode, yay!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:59:44 #236
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72018844
Nee, Razz eet gewoon fruit, hè Razz? .

Ik heb vannacht bijzonder kut geslapen van alle stress (die ik nu gelukkig niet meer voel ), dus ik voel me nu net een zombie. Maar het gaat me vast niet lukken om voor 22 uur in slaap te vallen, dus ik tel de uurtjes af tot ik naar bed mag . Morgen moet ik vroeg weg, want ik moet op m'n nichtje van 10 passen, die heeft de griep ("De Mexicaanse griep!" zegt m'n moeder tegen iedereen, sensatiezoekster ).
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 20:00:24 #237
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72018865
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:58 schreef Daph_ het volgende:
Ik ben trouwens definitief ingeschreven bij Nyenrode, yay!
Stoer .
Niet meer actief op Fok!
pi_72018958
Hoi.

Planning voor vandaag Resultaat van gisteren:
O: 2 gekookt ei
T: salade van tomaat, zwarte olijf en mozarella
L: yoghurt salade van tomaat, zwarte olijf en mozarella
T: witlofsalade
D: vegaschijf
S: anderhalf uur trainen twee uur en een kwartier wachten op de trein
D: door vriendlief gemaakte andijvieschotel met tomaat en kaas
T: onbekend handje noten
T: stukje extrapure chocolade

Planning voor vandaag:
O: vegaschijf
T: salade van tomaat, zwarte olijf en mozarella
L: yoghurt salade van tomaat, zwarte olijf en mozarella
T: witlofsalade
D: vegaworstjes met sperziebonen en witlofsalade
T: onbekend

Doei!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 20:05:24 #239
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72018991
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:04 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hoi.

Doei!
Waar ga jij zo snel naartoe?! .
Niet meer actief op Fok!
pi_72019015
quote:

[..]

Ahahahahaha

En CF, indolent is natuurlijk een zware belediging voor een hele bevolkingsgroep hè
pi_72019072
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Waar ga jij zo snel naartoe?! .
Drukdrukdruk enzo.
Waai alleen even langs en ben weer weg.

* VMW zoeft weer door
pi_72019185
Terug van zumba Mijn god, wat een hitte zeg! Maar ik ben wel trots op mezelf

Klinkt lekker, zo'n bbq Daph! En nog gefeliciteerd met je verjaardag (toen was m'n laptop stuk) én je inschrijving bij Nyenrode!
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 20:13:36 #243
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72019213
Jullie zijn echt gestoord dat jullie gaan sporten met dit weer.
* Tink heeft vandaag tegen de bureaucratie gevochten en een beetje gefietst en vond het wel weer mooi geweest
pi_72019406
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:12 schreef Goodbye het volgende:
Terug van zumba Mijn god, wat een hitte zeg! Maar ik ben wel trots op mezelf

Klinkt lekker, zo'n bbq Daph! En nog gefeliciteerd met je verjaardag (toen was m'n laptop stuk) én je inschrijving bij Nyenrode!
Zenkjoe

Ennnn dikke pluim dat je bent gaan Zumba'en!!
pi_72019504
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:13 schreef Tinkepink het volgende:
Jullie zijn echt gestoord dat jullie gaan sporten met dit weer.
* Tink heeft vandaag tegen de bureaucratie gevochten en een beetje gefietst en vond het wel weer mooi geweest
Ik moest echt wel, had al een maand niet meer gesport door de vakantie! En op de weegschaal kon ik dat duidelijk zien (61 kilo, terwijl ik normaal rond de 58 schommel)
pi_72019556
Ik heb pringles onder mn bed liggen.

Moet er vanaf blijven.

Lijstje;

O/L: 2 boterhammen, een met ham, een met pindakaas.
T: Veel drinken, 2x een flesje met weinig(!) siroop.
T: 1 rijstwafel, met pindakaas, 2 waterijsjes.
D: Maaltijdsalade, met nog een flesje drinken.
Toetje: Ijsje van de italiaan , maar we zijn gaan lopen. Volgens mn moeder hebben we de helft van dat ijsje al verbrand door te gaan lopen. Hihi, dat geloof ik graag.

Und erg jammie zo'n bak sla!, wel jammer van de mango/peper dressing. Die vind ik niet lekker.
Verder was het een bak vol met sla, stukjes appel en druif(jammie, jammie), pasta en kalkoen.

Moet ook makkelijk zelf te maken zijn volgens mn moeder, keertje doen dan. Heerlijk.
pi_72019629
Crientj: pak de pringles en ga er even flink op springen (wel de dop/deksel eraf halen, anders ontploft die buis) om het tot pulp te vermalen . Caloriën verbranden en verbannen tegelijk
pi_72019668
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 20:27 schreef Daph_ het volgende:
Crientj: pak de pringles en ga er even flink op springen (wel de dop/deksel eraf halen, anders ontploft die buis) om het tot pulp te vermalen . Caloriën verbranden en verbannen tegelijk

Whahahaha, ik heb zin om touwtje te gaan springen. Maar geen springtouw. ;o
pi_72019782
Ik ben ook gaan rennen vanochtend vroeg! Lekker fris en vochtig was het in het bos. Wel stout, omdat hardlopen toch het enige is dat ik leuk vind, doe ik het nu weer dagen achter elkaar. En morgen wil ik eigenlijk weer

Lijstje:
O: aardbeien met kwark, grapefruitsap
T: 2 cappuccino, stuk kaas
L: salade met garnalen
T: 2 glazen champagne, 1 petit-four
D: heel veel andijviestamppot (met knolselderij ipv aardappels! Ha!) met rundergehakt
T: cappuccino met stuk pure chocola met noten
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:09:43 #250
331 Merel
Be here now.
pi_72020919
Ik wilde vanavond nog gaan hardlopen, maar m'n benen zijn zwaar en m'n knieën kraken, dus ik doe een dagje extra rust. Hopen dat het morgen een beetje te doen is met het weer.
pi_72021398
Ik ga zaterdag of zondag weer aan de Zumba, mijn moeder heeft via via een kaart voor 1 maand gratis sporten gescoord. Iemand had die gewonnen, maar gebruikt 'm niet. Nu betaal ik diegene het geld en hoef ik dus pas over een maand te beslissen of ik me echt inschrijf

En toen ik net thuiskwam lag er een dikke envelop van het werk, met een nieuw contract De 1 schaal omhoog is dus officieel binnen! Ik ben echt blij dat de nieuwe organisatie waar we onder vallen zo stipt werkt. En nu kan ik de hypotheker morgen de berekening laten maken adhv het nieuwe salaris.
pi_72021465
Syena wat goed allemaal!

Ik ga slapen, val bijna in slaap. Paracetamolletjes erin en naar bed.. Fijne avond allemaal!
pi_72021530
Merel, het wordt vrijdag weer koeler, toch? Niet om je te ontmoedigen, maar het viel mij best tegen vanochtend (rond negenen was dat). Ik adem minder lekker met de hitte, ik krijg het mega-heet, en krijg een soort vage hoofdpijn als ik in de zon loop.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:28:00 #254
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72021581
Whoera voor Syrena's contractzor, en whoera voor Daph's nyenrode shizzle!

En voor Goedbij's Zumbalicious activitieeees!

Ik ben wezen Body Jammen en het was warm (no shit Sherlock!) en nu eet ik een bakje 0% vet vanille yoghurt zonder toegevoegde suikers, jawel
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:29:28 #255
331 Merel
Be here now.
pi_72021641
Wat een fijne werkvibes bij Syrena en Daph
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:26 schreef ColdFeet het volgende:
Merel, het wordt vrijdag weer koeler, toch? Niet om je te ontmoedigen, maar het viel mij best tegen vanochtend (rond negenen was dat). Ik adem minder lekker met de hitte, ik krijg het mega-heet, en krijg een soort vage hoofdpijn als ik in de zon loop.
Jaaaa ik ben ook bang dat 't morgen weer niks wordt. Heb ik eindelijk weer eens zin om te sporten, is het te warm!
pi_72021748
Maar het scheelt meer dan 10 graden, volgens de weersverwachting! Ik wilde morgen eigenlijk zwemmen en bodyshape, maar ik denk dat ik het bij zwemmen houd. Het is NU nog te heet om te sporten! En het is nota bene al donker.
pi_72021814
Hier kan 't morgen 37 graden worden WTF people!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:34:55 #258
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72021822
Ik ga morgen helemaal niets doen Het wordt hier minimaal 35 graden en dat is te warm voor welke activiteit dan ook.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:35:31 #259
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72021852
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:34 schreef Syrena het volgende:
Hier kan 't morgen 37 graden worden WTF people!
Dat dus. Te heet. En dan 's middags noodweer.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:37:15 #260
331 Merel
Be here now.
pi_72021927
Ik merk bijzonder weinig van 't warme weer op m'n werk Überhaupt van het weer. McOffLimits belde vanmiddag om te vragen hoe de wind daar was. Weet ik veel, ik zie op de 29e verdieping geen bomen heen en weer zwiepen ofzo
pi_72021988
Ik sla morgen ook een dagje over met sporten
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:40:24 #262
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72022050
Uh-oh! En ik was van plan morgen naar Zumba te gaan Nou ik kijk wel of ik denk het te kunnen overleven (ik wil me aan mn planning houden! Dan voel ik me kicker-asser-der! )
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:42:18 #263
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72022115
Ga morgen gewoon 2 uur wandelen hoor, heerlijk!
Dan bbq, gezond! Dus een biefstukje, kipfiletje en een varkenshaasje, courgette, paprika, ui e.d.
Zin in!
Noodweer? Wij kunnen heerlijk onderkap zitten
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:43:06 #264
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72022146
Hoe gaat het met je oog uniekhoorn?
pi_72022168
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
Uh-oh! En ik was van plan morgen naar Zumba te gaan Nou ik kijk wel of ik denk het te kunnen overleven (ik wil me aan mn planning houden! Dan voel ik me kicker-asser-der! )
En Zumba is ook gewoon leuk, dat maakt het dragelijker in de hitte

Ik vind dat jij héél goed bezig bent Mariaatje!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:46:55 #266
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72022274
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:43 schreef Tinkepink het volgende:
Hoe gaat het met je oog uniekhoorn?
Super! dank je, heb totaal nergens geen last meer van, kan niet wachten tot vollgende week

Jij gaat de harde slaafwereld weer in dus?
Heb vandaag van mijn ome werkgever weer loon gehad, toch wel lekker hoor, zekerheid.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:48:11 #267
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72022319
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:46 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Super! dank je, heb totaal nergens geen last meer van, kan niet wachten tot vollgende week

Jij gaat de harde slaafwereld weer in dus?
Heb vandaag van mijn ome werkgever weer loon gehad, toch wel lekker hoor, zekerheid.
Maar wel onder voorbehoud. Ik heb een jaar/vastcontract afgeslagen ten gunste voor een halfjaarcontract.

Fijn om te lezen dat het goed gaat.
pi_72022325
Ik werd van de week gebeld met de vraag of ik morgen kon komen werken, en ik heb ja gezegd. Ik vind het nu eigenlijk wel fijn, want er is airco. .
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:48:52 #269
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72022347
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:43 schreef Goodbye het volgende:

[..]

En Zumba is ook gewoon leuk, dat maakt het dragelijker in de hitte

Ik vind dat jij héél goed bezig bent Mariaatje!
Da's waar, ik heb er ook wel weer zin in!
Dankjoe! If I keep this up, I should be healthy and slim by the time pigs fly D.w.z.: ik heb idd het idee best goed bezig te zijn, en hoop nog stilletjes dat de kilo's er binnenkort ineens afvliegen Nu gebeurt er nog weinig in that department

Jij gaat ook weer ass-kicken nu je terug bent van <Mo> verkansie? </Mo>
pi_72022433
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:48 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Da's waar, ik heb er ook wel weer zin in!
Dankjoe! If I keep this up, I should be healthy and slim by the time pigs fly D.w.z.: ik heb idd het idee best goed bezig te zijn, en hoop nog stilletjes dat de kilo's er binnenkort ineens afvliegen Nu gebeurt er nog weinig in that department

Jij gaat ook weer ass-kicken nu je terug bent van <Mo> verkansie? </Mo>
Nou, van al dat sporten van jou zal je in ieder geval wel een stuk strakker worden. En dat is toch heel fijn?

Ik moet inderdaad weer even ass-kicken vanaf nu En dat met een weekend voor de boeg waarin ik 2x uit eten ga en 1x een soort van familiedag heb. Lastig met eten is dat altijd Maargoed, ik ga gewoon rustig aan doen, hou ik het tenminste een keertje vol
pi_72022545
Ik ga nog even lezen en dan slapen. Jullie alvast welterusten!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 21:57:06 #272
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72022640
Strakker zou idd gaaf zijn! Maar dat is minder 'obvious' dan gewichtsverlies en met mijn zelfbeeld blijven de vetrollen prominenter dan eventuele strakheid ben ik bang

Familie-dingesen zijn altijd lastig ja! Oma is echt mijn 'bane' qua afvallen! Als ik daar langs ga kom ik écht niet weg zonder minstens een grote koek of cakeje verorberd te hebben en zelfs dan is ze teleurgesteld als je niet nóg iets wilt
Grote pré voor jou: met hitte hebben de meeste mensen minder eetlust, dus ga je lekker vol eten met fruitjes en dingen!

Lees ze en slaap ze!
pi_72022813
Dit weekend is het minder warm, Mariaatje. So much voor je positieve theorie
pi_72022815
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:59 schreef Viking84 het volgende:
Nee, Razz eet gewoon fruit, hè Razz? .

I am weak.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Twee crackers met kalkoenfilet, komkommer.
L: Twee geroosterde boterhammen met mosterd, gekookt ei en tomaat.
T: Magere kwark met nectarine.
T: Plakje grillworst, reepje oude kaas, marshmellow
D: Penne met kip, spinazieroomsaus en kaas
T: Aardbeien met een grote klont stracciatella-ijs

Ik ga morgen maar balansen, het ijs lachte me toe en toen lief begon wilde ik ook maar 't was heeeerlijk .

En het is inderdaad WARM, jeetje zeg, ik heb alle ramen open maar 't blijft gewoon benauwd, bweugh. Gelukkig staat m'n volgende Evy pas voor vrijdag.
pi_72022875
En Goodbye: mooi dat je weer even streng bent! Hopelijk ben je snel weer op de 58 58, MAN. Je bent sowieso al slank
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:05:20 #276
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72022965
Scheisse! Nouja dan euhhh je mentaal in warme oorden begeven?

Razzt: erg is dat he! Als ik vriendje zie snaaien wil ik altijd ook Meestal zeg ik dan eerst "nee ik hoef niet, is beter van niet "
Waarna ik denk: "Jamaarikwiloooowk "
En dan zeg ik: "Maggikeenhapje? "

En meestal mag dat Ach, minder erg dat dat ik zelf een hele portie neem
pi_72023048
Razz Nou ja, dan duurt het maar een dagje langer voor je op streef bent Je toetje klinkt wel
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:08:00 #278
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72023066
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:03 schreef ColdFeet het volgende:
En Goodbye: mooi dat je weer even streng bent! Hopelijk ben je snel weer op de 58 58, MAN. Je bent sowieso al slank
Yip, Goodbye is sowieso al een slankie Met een leuk hoofd! (en nu kan ik dat zeggen zonder dat ze zich ongemakkelijk voelt want ze is al weg )
pi_72023153
Ah Maria, gezelligerd Ik weet zeker dat de broekmaten EN de kilo's zullen verdwijnen
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:11:00 #280
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72023173
Heb de pasta met kaas, roomkaas, ei, ham geweigerd... Da's best knap want dat is heerlijk!
Nog even en mijn vriend gooit pasta of aardappelen op mijn bord,die wil gewoon dat ik wat meer koolhydraten eet maar ik durf nog niet

Zit heerlijk buiten met kaarsjes aan en een drankje. Jammer dat vriend nachtdienst heeft.

Streng Goodbye! Goed hoor!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:12:22 #281
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72023210
En ik heb net een halve vienetta gegeten
pi_72023275
Ik was nog wel de S vergeten trouwens zou dat nog verschil maken, zo'n lesje Evy? Nah, 't was gewoon een prutdag qua eten. Qua alles eigenlijk, ben lang niet zover met m'n voorberedingen voor 't nieuwe schooljaar als ik zou willen, vriendlief laat, laat eten, honger en gaan snoepen, warm.. niet optimaal allemaal.

En morgen komen m'n ouders eten voordat we naar een concert van Paul de Leeuw gaan, en ik heb beloofd lasagne te maken so much for balansdag. Ik maak er wel een grote salade bij en neem dan wel weinig lasagne.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2009 22:14:44 ]
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:17:00 #283
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72023358
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:10 schreef ColdFeet het volgende:
Ah Maria, gezelligerd Ik weet zeker dat de broekmaten EN de kilo's zullen verdwijnen
Aai hoop zooo!

Razzt: http://skinnychef.com/recipes/low-carb-lasagna ? Ook erg lekker!

En voor uw aller happy moment:

Maybe you've heard of that mythical place called the Court of Miracles - Hello, you're there!

En nu ga ik nog even socializen met vriendje! Baaaai!
pi_72023449
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:17 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Aai hoop zooo!

Razzt: http://skinnychef.com/recipes/low-carb-lasagna ? Ook erg lekker!

En voor uw aller happy moment:

Maybe you've heard of that mythical place called the Court of Miracles - Hello, you're there!

En nu ga ik nog even socializen met vriendje! Baaaai!
Lasagne zonder pasta, grapjas, dat eten m'n ouders niet hoor . Nee, ik maak heeeeerlijke zelfgemaakte lasagne, ze vroegen er speciaal om, dus dat wordt 'm dan ook. Dan eet ik maar wat minder .
pi_72023541
Hooi!

Ik ben nog niet bijgelezen maar wilde even melden dan ik weer thuis ben!
Gister Utrecht - Zwolle- Assen - Groningen gefietst (205km totaal!)
en vandaag Winschoten - Assen (50km) en de rest met de trein Het was gister echt goed zwaar af en toe, maar ben blij dat ik het gehaald heb! Een persoonlijk record, had nog nooit zo ver gefietst (en al helemaal niet in mijn eentje)

Nu maar lekker slapen en morgen lees ik wel even bij!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72023575
Whoa cyclechick, wat goed zeg !
pi_72023580
Wat goehoed, cycle! . .
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:22:37 #288
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72023590
Pffff Damn cyckle, respect hoor!!

Ewelina zag ik trouwens ook nog voorbijj zwaaien, hoe gaat het met jou dan?
pi_72023686
Mijn lijstje:

O: eitje, 1 volkoren snee brood met filet A.
Lunch: 1 cracker met filet A. en rauwkost, 1 geroosterde boterham met hetzelfde en eentje met slankie met ham. Dat eet ik eigenlijk nooit en vind het ook niet echt lekker. Heb er veel peper opgedaan. Om de niet lekkerigheid te camoufleren.
T: wodka en katjang
D: gestoomde broccoli, een kroket en het laatste restje kiprollade.
T: citroendropijsje

En ik ga nu nog wat meloen nemen en een glaasje Optimel framboos.

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 19-08-2009 22:34:58 ]
pi_72023827
Cycle, jij sportypants! Wat een prestatie
  woensdag 19 augustus 2009 @ 22:32:02 #291
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72023951
Dat je niet verdwaald bent
pi_72024033
Nou, de route die ik had opgeschreven ben ik halvewege maar vanaf gestapt. maar grote steden staan al heel snel op fietsbordjes aangegeven, dus dat is wel makkelijk! ging eigenlijk best goed! alleen vandaag van winschoten naar assen ben ik wel vaak verkeerd gereden en heb ik ook wel een paar extra km's gemaakt denk ik
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_72024088
CC!! Bikkel!!
pi_72024314
Uniekzzz, hoef je nou straks helemaal geen bril meer te dragen? Of is je afwijking verminderd, maar niet nul?
pi_72024673
'Ik heb nog nooooooooooooooit .........' spelen in een parkje met 7 soorten dranken

priceless

lijntechnisch dan weer wat minder
Ja doei.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 23:05:48 #296
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72025322
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:41 schreef ColdFeet het volgende:
Uniekzzz, hoef je nou straks helemaal geen bril meer te dragen? Of is je afwijking verminderd, maar niet nul?
Gewoon geen bril meer, nu al niet,! Dat was gisteravond zo gaaf, ik ging op bed liggen en wilde mijn bril afdoen maar ja, er zat niks, heb wel 4 x gevoeld

Gaat ie lekker Mo?
pi_72026294
ik heb wel voor bekertjes wodka gekozen

bekertjes ja......
Ja doei.
pi_72026463
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 23:05 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Gewoon geen bril meer, nu al niet,! Dat was gisteravond zo gaaf, ik ging op bed liggen en wilde mijn bril afdoen maar ja, er zat niks, heb wel 4 x gevoeld
Wauw! Dat is wel heel tof, zeg! Maandag je andere oog?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 23:54:28 #299
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72027074
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 23:36 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Wauw! Dat is wel heel tof, zeg! Maandag je andere oog?

Het is echt zo enorm verschil, had het jaren geleden al moeten doen

Wodka in bekers? Ooeee, lekker

Wat zijn jullie plannen voor morgen met de hitte/noodweer ?
  donderdag 20 augustus 2009 @ 00:09:48 #300
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72027479
Vol?
  donderdag 20 augustus 2009 @ 00:10:05 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72027483
Nee dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')