abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 augustus 2009 @ 16:28:22 #201
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72013346
ola, ik ben er weer. ik heb er twee uur over gedaan om heen en weer naar voorschoten te komen met de bus vanwege omleidingen... ik heb serieus 40 minuten in de brandende zon rondegwandeld door het dorp om de halte terug naar leiden te vinden...

nu besef ik me dat ik beter mn fiets had kunnen gaan halen bij t station en had kunnen gaan fietsen - maar ik wist niet dat de bladmuziek die ik gign halen maar zo'n kleines pakketchen zou zijn

even ontzweten... ugh...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_72014119
Zucht... ben ik de enige die altijd moeite heeft met mailtjes naar hoogleraren en dat soort mensen?
Het begint al bij de aanhef, is "beste professor <naam>" beleefd genoeg, of moet het zelfs geachte zijn? En dan aan het einde van een mailtje, als ik hem voor de tweede keer mail en hij mij tutoyeert ga ik toch niet weer m'n achternaam erbij zetten, of moet dat wel?
Nou ja, ik hoop maar dat de professor in kwestie niet beledigd is door mijn onhandigheid.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72014179
Mini, ik ga altijd uit van 'beter te formeel dan te informeel'. Sommige (zeker oudere) hoogleraren kunnen het echt niet waarderen als je te snel informeel wordt. Misschien is dat in Vlaanderen nog net iets sterker dan in NL.
pi_72014342
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:59 schreef ColdFeet het volgende:
Mini, ik ga altijd uit van 'beter te formeel dan te informeel'. Sommige (zeker oudere) hoogleraren kunnen het echt niet waarderen als je te snel informeel wordt. Misschien is dat in Vlaanderen nog net iets sterker dan in NL.
Dat doe ik meestal ook maar, zeker bij iemand die ik nog niet ken. Maar is "beste professor <naam>" dan netjes genoeg denk je?

Bij redelijk jonge hoogleraren is het dan wel weer raar om u te blijven zeggen, zeker als ze zelf ook mailtjes ondertekenen met hun voornaam, maar wanneer stap je dan over op je en jij...
pi_72014510
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:04 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat doe ik meestal ook maar, zeker bij iemand die ik nog niet ken. Maar is "beste professor <naam>" dan netjes genoeg denk je?

Bij redelijk jonge hoogleraren is het dan wel weer raar om u te blijven zeggen, zeker als ze zelf ook mailtjes ondertekenen met hun voornaam, maar wanneer stap je dan over op je en jij...
Ik zou altijd 'geachte' gebruiken. Beste is te informeel/persoonlijk.
Waar ik trouwens echt een schurfthekel aan heb, is de Vlaamse gewoonte om een mailte te beginnen met 'Beste,' of 'Geachte,' zonder verdere toevoegingen. Je laat het dan als het ware in het midden... Maar ik vind het zeer onbeleefd staan.
pi_72014787
Ok, thanks.

Dat laatste vind ik ook vreselijk ja. Alsof iemand niet beter verdient dan een standaard-aanhef die je automatisch boven al je mailtjes kunt zetten. Daarom vind ik van die standaard ondertekeningen met contactgegevens enzo ook altijd wat onpersoonlijk, hoewel ik wel snap dat dat handig is als je heel veel mailtjes moet versturen.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:31:27 #207
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_72015055
Dat Vlaamse "beste," is inderdaad een drama. Overigens gebruik ik in emails altijd de aanhef "Beste [naam]" en onderteken ik altijd met "met vriendelijke groet, [voornaam achternaam].

Geachte en hoogachtend is mij wat te ouderwets. Bij een oudere professor zou ik waarschijniljk wel voor Geachte kiezen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_72015147
Ik gebruik ook altijd "Beste [naam]" en "met vriendelijke groet". Ben het met Tink eens dat "geachte" wel erg formeel is. Tenzij ik inderdaad zeker weet dat de persoon oud is, of inderdaad zeer geacht .

Maar mijn leerlingen kunnen het nog beter , voorbeeld mailtje van afgelopen schooljaar:
quote:
Heeeeeeej Mevrouw. J.,

Wat moeste we we morge ook weer inlevere ik ben de opdracht kwijt

Doeiii

<naam leerling>
En dan van zo'n e-mailadres als "stoere_richard_pik_1995@hotmail.com" .

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2009 17:36:34 ]
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:39:00 #209
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72015231
Als we het toch over aanheffen hebben: ik heb er een schurfthekel aan als iemand mij met 'dag < voornaam >' aanspreekt. Het klinkt zó betuttelend! .

@ Razz: .
Niet meer actief op Fok!
pi_72015234
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:35 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik gebruik ook altijd "Beste [naam]" en "met vriendelijke groet". Ben het met Tink eens dat "geachte" wel erg formeel is. Tenzij ik inderdaad zeker weet dat de persoon oud is, of inderdaad zeer geacht .

Maar mijn leerlingen kunnen het nog beter , voorbeeld mailtje van afgelopen schooljaar:
[..]

Zo. Mijn laptop doet het weer

Lijstje

O: optimel yoghurt
T: boterham achterham
T: boterham achterham, appel
L: 2 boterhammen linera paté
T: banaan
D: vis en veel groente
S: zumba
T: nog wat zuivel, denk ik
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:39:59 #211
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72015255
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:35 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Hahaha
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_72015260
Een mail naar een professer/begeleider/decaan vind ik ook altijd moeilijk, vooral een vreemde. Maar bij zoals mijn mentor of decaan die ik redelijk vaak zie en waar je dan wel een band mee opbouwt gebruik ik wel ''beste''. Ik ben eerder bang dat ik te formeel ben eigenlijk

En balen van je auto Syrena, weet je inmiddels al wat je gaat doen?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:46:22 #213
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72015393
O even iets heel tofs! Voor het eerst ik voor het UWV.
Ik krijg nml een mail waarin ze een éénjarig traineeship aanbieden met marktconform salaris voor HBO'ers en WO'ers die nu thuiszitten vanwege de crisis. Binnen dat traineeship word je een soort werkcoach en moet je anderen begeleiden bij het vinden van een passende baan. Net iets voor mij . Ze zoeken honderd mensen verspreid over heel Nederland. Ik ga zeker reageren .
Niet meer actief op Fok!
pi_72015476
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:31 schreef Tinkepink het volgende:
Dat Vlaamse "beste," is inderdaad een drama. Overigens gebruik ik in emails altijd de aanhef "Beste [naam]" en onderteken ik altijd met "met vriendelijke groet, [voornaam achternaam].

Geachte en hoogachtend is mij wat te ouderwets. Bij een oudere professor zou ik waarschijniljk wel voor Geachte kiezen.
Is misschien in Vlaanderen ook net wat gebruikelijker, om over-beleefd te zijn Hoogachtend doe ik trouwens dan weer echt nooit!

Razz, wat lief Middelbare scholieren kunnen geheel onbewust zo koddig zijn Hier ook een heikel punt, ik geef een aantal werkcolleges en practica aan studenten die een jaar of 5 jonger zijn dan ik. De colleges zijn vrij informeel. Mooi dilemma voor de studenten dus: Ben ik mevrouw [achternaam] of gewoon [voornaam]? Ik vind het altijd weer leuk om mailtjes te lezen Maar dan krijg ik dus ook vaak enkel 'beste,'

Viking, jaaaa, Dag [voornaam] is ook
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:51:10 #215
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_72015492
even een snelle zwaai.

Niet veel nieuws hier, nog 1.5 week werken, en dan 2 weken op reis!

Hoe is het met iedereen hier?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_72015507
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:40 schreef shinydiscoball het volgende:
Een mail naar een professer/begeleider/decaan vind ik ook altijd moeilijk, vooral een vreemde. Maar bij zoals mijn mentor of decaan die ik redelijk vaak zie en waar je dan wel een band mee opbouwt gebruik ik wel ''beste''. Ik ben eerder bang dat ik te formeel ben eigenlijk

Mijn vader gaat er eens naar kijken zegt ie Als zijn volgende voorstel dan is om 'm alsnog naar het mannetje te brengen doe ik 'm wat

En nu gaan we spinaziekots eten
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_72015512
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:40 schreef shinydiscoball het volgende:

Beter te formeel dan te informeel. Met dat laatste kun je het echt flink verkl***en
pi_72015516
Ik begon mailcontact met docenten e.d. altijd met 'Geachte XXX' en alle volgende mails liet ik afhangen van de reactie van de betreffende persoon. Als diegene alleen met zijn voornaam afsloot, dan ga ik bij een volgende mail niet wéér beginnen met 'Geachte meneer X' ofzo. 'Hoogachtend' als afsluiting gebruik ik eigenlijk nooit, eerder 'Met vriendelijke groet'. Het scheelt dat onze opleiding heel kleinschalig was, dan doe je dat toch sneller.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 19-08-2009 17:57:42 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72015603
Dat klinkt wel heel tof Vik! Dat zou echt perfect zijn .

Hier een change of plans... De stucadoor is voorlopig nog niet klaar in het huis, dus koken gaat niet lukken vandaag. Er is pizza besteld, ik ga zo op de fiets naar het nieuwe huis om het op te eten. En ik hou helemaal niet van bestel-pizza (dat we van het weekend op lowlands zitten, speelt ook wel mee ). Maar goed, vriendlief wilde het héél graag, dus vooruit. Hij is de afgelopen dagen wel lief voor me geweest toen ik ziek was enzo .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72015652
Op mijn werk begint (vrijwel) iedereen de mail trouwens met 'Ha [voornaam]'. Vond ik ook wel apart.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72015661
Vier op een rij, omdat het kan!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72015712
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_72016935
Ghelleu!

Vik, klinkt als een mooie kans!

Lijstje van vandaag met als titel "we gaan weer de goede kant op"
O: cruesli met magere yoghurt en een beker optimel
T: banaan, kan thee
T: 2 paracetamol en een sloot water
L: bruine boterham met gekookt ei en beetje mayo, bruine boterham met boter en rookvlees, witte boterham met boter en vruchtenhagel
T: ieniemienie appeltje
T: paracetamol met een sloot water
D: een pistolet met ham, ei, tomaat, komkommer, peper, zout en gemengde sla. Toe galiameloen

Whoeeee I can do it!! Ik heb alleen wel al de hele dag - eigenlijk al sinds maandag - koppijn en paracetamol helpt maar minimaal

Maar mijn lijstje staat eindelijk niet helemaal vol met snoep/snacks Ik heb namelijk vakkundig de schaal met salmiakriksen en andere lekkere dropachtige artikelen genegeerd toen die me probeerde te verleiden
pi_72016967
@Topictitel
Ik heb gewerkt bij een viswinkel in Amersfoort.
pi_72017069
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:51 schreef Daph_ het volgende:

Maar mijn lijstje staat eindelijk niet helemaal vol met snoep/snacks Ik heb namelijk vakkundig de schaal met salmiakriksen en andere lekkere dropachtige artikelen genegeerd toen die me probeerde te verleiden
Whoa, dat is echt knap .
Ik ben echt totaal niet te stuiten als er drop in de buurt is. Daarom heb ik ook geen drop in huis. Pure zelfbescherming.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')