Dat doe ik meestal ook maar, zeker bij iemand die ik nog niet ken. Maar is "beste professor <naam>" dan netjes genoeg denk je?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:59 schreef ColdFeet het volgende:
Mini, ik ga altijd uit van 'beter te formeel dan te informeel'. Sommige (zeker oudere) hoogleraren kunnen het echt niet waarderen als je te snel informeel wordt. Misschien is dat in Vlaanderen nog net iets sterker dan in NL.
Ik zou altijd 'geachte' gebruiken. Beste is te informeel/persoonlijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:04 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat doe ik meestal ook maar, zeker bij iemand die ik nog niet ken. Maar is "beste professor <naam>" dan netjes genoeg denk je?
Bij redelijk jonge hoogleraren is het dan wel weer raar om u te blijven zeggen, zeker als ze zelf ook mailtjes ondertekenen met hun voornaam, maar wanneer stap je dan over op je en jij...
En dan van zo'n e-mailadres als "stoere_richard_pik_1995@hotmail.com"quote:Heeeeeeej Mevrouw. J.,
Wat moeste we we morge ook weer inlevere ik ben de opdracht kwijt
Doeiii
<naam leerling>
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:35 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik gebruik ook altijd "Beste [naam]" en "met vriendelijke groet". Ben het met Tink eens dat "geachte" wel erg formeel is. Tenzij ik inderdaad zeker weet dat de persoon oud is, of inderdaad zeer geacht.
Maar mijn leerlingen kunnen het nog beter, voorbeeld mailtje van afgelopen schooljaar:
[..]
En dan van zo'n e-mailadres als "stoere_richard_pik_1995@hotmail.com".
Hahahaquote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:35 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik gebruik ook altijd "Beste [naam]" en "met vriendelijke groet". Ben het met Tink eens dat "geachte" wel erg formeel is. Tenzij ik inderdaad zeker weet dat de persoon oud is, of inderdaad zeer geacht.
Maar mijn leerlingen kunnen het nog beter, voorbeeld mailtje van afgelopen schooljaar:
[..]
En dan van zo'n e-mailadres als "stoere_richard_pik_1995@hotmail.com".
Is misschien in Vlaanderen ook net wat gebruikelijker, om over-beleefd te zijnquote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:31 schreef Tinkepink het volgende:
Dat Vlaamse "beste," is inderdaad een drama. Overigens gebruik ik in emails altijd de aanhef "Beste [naam]" en onderteken ik altijd met "met vriendelijke groet, [voornaam achternaam].
Geachte en hoogachtend is mij wat te ouderwets. Bij een oudere professor zou ik waarschijniljk wel voor Geachte kiezen.
Mijn vader gaat er eens naar kijken zegt iequote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:40 schreef shinydiscoball het volgende:
Een mail naar een professer/begeleider/decaan vind ik ook altijd moeilijk, vooral een vreemde. Maar bij zoals mijn mentor of decaan die ik redelijk vaak zie en waar je dan wel een band mee opbouwt gebruik ik wel ''beste''. Ik ben eerder bang dat ik te formeel ben eigenlijk![]()
En balen van je auto Syrena, weet je inmiddels al wat je gaat doen?
Beter te formeel dan te informeel. Met dat laatste kun je het echt flink verkl***enquote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:40 schreef shinydiscoball het volgende:
Een mail naar een professer/begeleider/decaan vind ik ook altijd moeilijk, vooral een vreemde. Maar bij zoals mijn mentor of decaan die ik redelijk vaak zie en waar je dan wel een band mee opbouwt gebruik ik wel ''beste''. Ik ben eerder bang dat ik te formeel ben eigenlijk![]()
En balen van je auto Syrena, weet je inmiddels al wat je gaat doen?
Whoa, dat is echt knapquote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:51 schreef Daph_ het volgende:
Maar mijn lijstje staat eindelijk niet helemaal vol met snoep/snacksIk heb namelijk vakkundig de schaal met salmiakriksen en andere lekkere dropachtige artikelen genegeerd toen die me probeerde te verleiden
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |