abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:12:49 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71944129

Het vorige deel: Slank #834: Ik heb er geen woorden meer voor :')

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Het meet topic: [Slank-meettopic] Koken & eten

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.
Niet meer actief op Fok!
pi_71944149
Haha!

Hier nog een fan van de SR, prachtige film.
pi_71944156
Nog even snel een TVP voor ik begin met Evy 3 .

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2009 11:14:28 ]
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 augustus 2009 @ 11:14:44 #4
163650 Greys
pi_71944179

(Maar Heer G wist ook niet welke film het was! )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71944236
Een quote-topic, bijna net zo goed als een naamtopic
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 augustus 2009 @ 11:18:34 #6
163650 Greys
pi_71944267
Wat krijgt ie op IMDB, meer dan een 9 (!) geloof ik he?
*kijken gaat*

Oh en ik kan me Kevin Costner dus helemaal niet in die rol voorstellen als Andy!
Tom Hanks dan weer wel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71944316
Ben ook blij dat Kevin Costner die rol niet speelt!! (Dat vind ik een oppervlakkige acteur, op de één of andere manier)!

Ik ben ook aan het opruimen/schoonmaken. Maar ik vind het zo vervelend. Zucht.....maar weer door dan......
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:21:36 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71944325
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:18 schreef Greys het volgende:
*kijken gaat*

Oh en ik kan me Kevin Costner dus helemaal niet in die rol voorstellen als Andy!
Tom Hanks dan weer wel.
Neuh, ik beide niet.

Maar goed, ik kan me ook niet iemand anders voorstellen als Ciske de Rat dan Danny de Munk.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:22:27 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71944340
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:18 schreef Greys het volgende:
*kijken gaat*

Tom Hanks dan weer wel.
Hij staat op nr 1 (en volgens mij stond tot voor kort LOTR - The Fellowship of the Ring op 1, SR heeft echter wel altijd in de top 5 gestaan).
Niet meer actief op Fok!
pi_71944472
Bij de berekening van de BMI wordt geen rekening gehouden met je spiermassa, terwijl die bij elk persoon ontzettend kan verschillen.

Jullie houden dus het BMI fabeltje hoog.

Whaha, useless shit

[ Bericht 1% gewijzigd door Heider00sje op 17-08-2009 11:45:55 ]
pi_71944492
Heerlijke film inderdaad! Hoewel ik 'm al een paar keer gezien had en ik best wel moe was, heb ik 'm tóch afgekeken gisteravond.

En nu voel ik me bepaald niet fijn. Buikpijn, misselijk, en ik breng meer tijd door in de wc dan daarbuiten (sorry, way TMI...). Bah .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_71944497
Ik had me er Tom Hanks ook wel in kunnen voorstellen . Maarja Tom Hanks + gevangenis = The Green Mile, nog zo'n geweldige film.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 augustus 2009 @ 11:28:54 #13
163650 Greys
pi_71944511
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:27 schreef Heider00sje het volgende:
Bij de berekening van de BMI wordt geen rekening gehouden met je spiermassa, terwijl die bij elk persoon ontzettend kan verschillen.

Jullie houden dus het BMI fabeltje hoog.

Whaha, useless shit
Zonder je laatste regeltje was je post best interessant geweest.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 augustus 2009 @ 11:31:13 #14
163650 Greys
pi_71944569
Overigens, als ik de maker van Shawshank was geweest, was de film IETS eerder gestopt.
Dan was de film geëindigd met het zinnetje van Freeman over dat hij zich afvroeg of de pacific in het echt ook zo blauw zou zijn, dat ie weer hoop had. Dan had die laatste ontmoeting op het strand niet er bij gezeten, die hadden we er dan zelf bij moeten bedenken hoe ze elkaar weer gingen ontmoeten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71944596
Hoi!
Dit is zo ongeveer de derde poging in een jaar maar ik ga nu echt weer meedoen! Ik durf niet op de weegschaal te gaan staan (hoewel ik natuurlijk wel een idee heb) maar het komt erop neer dat ik mijn broeken niet meer pas, aangezien het bij mij alle pondjes komen op het kontje is. En dat ga ik nu dus weer veranderen. Ik baal enorm van mezelf want ik had zo mijn best gedaan, en zit nog steeds op een gezond gewicht hoor maar die heupen
Maargoed hello iedereen!
pi_71944633
En Shawshank is inderdaad prachtig, maar ook net iets te zoet aan het eind. Hollywood
pi_71944635
Welkom sdb! (Ook jou meteen maar een afkorting geven )

Wat ben je van plan te gaan doen? Sporten, minder/anders eten... ?
pi_71944799
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:33 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Welkom sdb! (Ook jou meteen maar een afkorting geven )

Wat ben je van plan te gaan doen? Sporten, minder/anders eten... ?
Thanks!

Het probleem bij mij is inderdaad de hoeveelheid eten, ik eet namelijk best gezond en koop geen troep enzo. Ik hou heel erg van avondeten, dus gewoon kleinere porties nemen of een kleiner bord gebruiken steeds.
Verder weer 4 x per week sporten, ik heb nog een programma die ik daar ooit eens heb gekregen van een instructeur, die wil ik weer afwerken want dat werkte ontzettend goed. En misschien toch maar eens gaan beginnen met yoga.

Een vraagje trouwens, weet iemand of je als je stopt met de pil ook weer afvalt? Ik ben daar namelijk 6 kilo van aangekomen
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:39:56 #19
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71944854
tuhvuhpuh
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_71944886
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:38 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Thanks!

Het probleem bij mij is inderdaad de hoeveelheid eten, ik eet namelijk best gezond en koop geen troep enzo. Ik hou heel erg van avondeten, dus gewoon kleinere porties nemen of een kleiner bord gebruiken steeds.
Verder weer 4 x per week sporten, ik heb nog een programma die ik daar ooit eens heb gekregen van een instructeur, die wil ik weer afwerken want dat werkte ontzettend goed. En misschien toch maar eens gaan beginnen met yoga.

Een vraagje trouwens, weet iemand of je als je stopt met de pil ook weer afvalt? Ik ben daar namelijk 6 kilo van aangekomen
Bij mij ging het afvallen flink sneller toen ik met de pil stopte . Ik was overigens niet om die reden er mee gestopt hoor, maar t was wel een prettig neveneffect.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:41:25 #21
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71944906
hey WB shiny discoball! (ik ben mn pil kilo's niet meer afgevallen. sterker nog: drie keer opnieuw begonnen en drie keer 5 kilo erbij. maar dat lag volgens mij niet alleen aan de pil bij mij)
pi_71945120
@ PPP: Aha. Oke want ik ben een paar weken terug gestopt (ik kreeg de pil niet als voorbehoedsmiddel, maar mer als medicijn, en het heeft alles gedaan wat het kon doen.) Ik merk alleen dat mijn borsten kleiner zijn maar meer nog niet helaasch

@Kwak: Dank! En dat heb ik eerder gehoord ja, als je weer begint komt het er gewoon gezellig bij allemaal. Hoe gaat het met jou trouwens?
pi_71945141
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 11:21 schreef conleche het volgende:
Ben ook blij dat Kevin Costner die rol niet speelt!! (Dat vind ik een oppervlakkige acteur, op de één of andere manier)!

Ik ben ook aan het opruimen/schoonmaken. Maar ik vind het zo vervelend. Zucht.....maar weer door dan......
Ik weet wat je doormaakt
ik heb reeds de afwas en een was gedaan.
nu twijfel ik over mijn volgende move: keuken of badkamer
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:59:15 #24
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71945487
het gaat redelijk ik was veel afgevallen, ben veel aangekomen, en ben wederom hard met mezelf aan t werk, met hulp erbij. maar over t algemeen voel ik me goed

score hier vanochtend (thuiswerkend)
1 analyse van mn textcorpus gedraaid
1 vliegenhorgordijn opgehangen
2 wassen gedraaid en opgehangen
grasmaaien
vliegenhorren plakken op t raam in de slaapkamer
administratie
ugh en de vuilnisbak verschonen want daar zitten ineens maden in

moet nog:
lezen (voor werk)
een corpus analyse draaien (voor werk)

nog 1 wasje draaien en ophangen
zooi opruimen
schone en droge was opruimen
bed verschonen
boodschappen doen
de afwas doen
keuken en fornuis afnemen

--> ben al halverwege woei!

[ Bericht 27% gewijzigd door kwakveense op 17-08-2009 14:16:42 ]
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:00:10 #25
331 Merel
Be here now.
pi_71945519
Welkom SDB! En beterschap voor Phaidra.

Cycle, even snel want ik zit op werk dus ik heb geen tijd om het heel uitgebreid neer te typen, maar ik ga weg via www.bestemming-onbekend.nl en dan bij de themareizen "stofhappen & wegspoelen"
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_71945571
Feli nogmaals Daph!

Welkom terug, shiny. Ik ben mijn pilkilo's helaas niet weer verloren toen ik stopte met de pil.

The Shawshank Redemption staat hier wel in de kast, maar ik heb 'm nog nooit gezien. Toch maar eens doen, binnenkort.

Lijstje:

O: Brinta
S: gesport van kwart over 9 tot kwart voor 12 (Pilates, kracht en cardio), dus:
T: heel veel water
L: 2 geroosterde volkoren boterhammen met appelstroop, gekookt eitje
T: bak witte druiven mee naar de UB
T: bakje kwark
D: pasta met gerookte zalm
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_71945629
Ik heb hier ook ongeveer zo'n lijst kwak ...:

Al gedaan:
- Eerste was opgehangen
- Eerste was in de wasmachine gestopt
- Opgeruimd

Moet nog:
- Planten water geven
- Afstoffen
- Me inschrijven voor keuzevakken op de uni
- Administratie
- Mail sturen naar sportschool om me op te geven voor lessen
- Italiaans
- Verder met wassen
- Verder met was ophangen
pi_71945656
Goeiemorgen.

Welkom terug SDB, Phaidra beterschap en Kwak sterkte met die waslijst.
Oh, en de rest ook die huishoud-dingen moet doen.
*gaat verder teruglezen*
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:04:32 #29
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71945674
oh alle mails en telefoontjes die ik nog moet plegen heb ik maar niet op de lisjt gezet dat vind ik ook niet zo erg om te doen alsl al die andere kutklusjes

maar ik ga gewoon vrolijk verder. raamhorren zijn next!
pi_71945799
Goed zo kwak.
En bedankt iedereen
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:20:48 #31
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71946169
Succes, SDB-met-lief-icon!

Whoooooop, mn hamsters hebben hun fles gesloopt geloof ik, want de fles lekt nu en hun bovenverdieping is zeiknat Dus de hamhams zijn geëvacueerd naar de benedenverdieping, waar ze nu opgepropt in het huisje zitten
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:23:47 #32
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71946256
Hoi SDB, succes!

Ben weer terug, nu moet ik vandaag rustig aan doen

Gazo maar een broodje of 2 eten, hongerT
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:26:12 #33
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71946331
Ging het goed?
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:38:28 #34
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71946699
Ik hoop het, qua pijn en engigheid viel het mee iig.
Morgen mag pas de oogkap af dus dan weet ik of ik al dan niet blind ben
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_71946742
Welkom terug uniekhoorn hoe ging het? Doe inderdaad maar rustig aan, het lijkt me niet niks, zo'n ingreep.
Oh wacht - edit - je hebt al gepost. Nou, sterkte en ermee en ik zal voor je duimen dat het allemaal goed is .

Ik heb net Evy 3 gelopen, ging echt heerlijk! Ik kwam ook nog langs een veld waar het zwermde van de zwaluwen . En ik ging nog in volle vaart langs drie zogenaamd Nordic-walkende (lees, lekker rustig aan wandelende, kletsende, en - oh ja - ook, waarschijnlijk voor de sier, nog stokken vasthoudende) dames, en toen kreeg ik de opmerking "Nou nou, rennen is slecht voor je knieeen hoor".

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2009 12:41:44 ]
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:43:02 #36
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71946818
Go Uniek en Razzt! Goed bezig

Ademen is slecht voor je longen. So be it!
pi_71947130
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Succes, SDB-met-lief-icon!

Whoooooop, mn hamsters hebben hun fles gesloopt geloof ik, want de fles lekt nu en hun bovenverdieping is zeiknat Dus de hamhams zijn geëvacueerd naar de benedenverdieping, waar ze nu opgepropt in het huisje zitten
Geevacueerd ook echt, hahaha.

Fijn dat je het in ieder geval hebt overleefd, uniekhoorn

Zo, de keuken glimt weer helemaal!
Nu door naar de badkamer, dan de huiskamer, de was ophangen en ik geloof dat dat het wel was
pi_71947159
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:40 schreef Razztwizzle het volgende:
Welkom terug uniekhoorn hoe ging het? Doe inderdaad maar rustig aan, het lijkt me niet niks, zo'n ingreep.
Oh wacht - edit - je hebt al gepost. Nou, sterkte en ermee en ik zal voor je duimen dat het allemaal goed is .

Ik heb net Evy 3 gelopen, ging echt heerlijk! Ik kwam ook nog langs een veld waar het zwermde van de zwaluwen . En ik ging nog in volle vaart langs drie zogenaamd Nordic-walkende (lees, lekker rustig aan wandelende, kletsende, en - oh ja - ook, waarschijnlijk voor de sier, nog stokken vasthoudende) dames, en toen kreeg ik de opmerking "Nou nou, rennen is slecht voor je knieeen hoor".
oude tangen, ze zijn gewoon jaloers dat jij actiever was
pi_71947256
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik vind het al heel dapper dat je uberhaupt durfde. Zal voor je duimen!
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:07:21 #40
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71947547
eww eww ewww ewww spinnen in de tuin en maden in de vuilnisbak eww eww ewwwww ik wil straks echt een half uur onder de douche...
pi_71947674
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:07 schreef kwakveense het volgende:
eww eww ewww ewww spinnen in de tuin en maden in de vuilnisbak eww eww ewwwww ik wil straks echt een half uur onder de douche...
Spinnen zijn juist goed! Die eten muggen en andere nare beestjes . En tegen de maden even wat bloem in de container strooien, dat helpt.
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:12:19 #42
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71947695
Bleeeegh, maden! *aai Kwak*

Ik eet een paar dagen achtereen in de avond niet echt gezond, dus dat moet ik maar goed maken door overdag heel braaf te zijn en goed te sporten
Gisteren Chinees gehaald ivm erg laat thuis, eten van gisteren wordt dus vandaag gemaakt (penne met pestoballetjes en sperziebonen, gekozen door vriendje omdat die een week lang late dienst had) en morgen maken we het restje Chinees op
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:12:27 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71947699
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Doe je knap dan, blind typen .

Of heb je niet beide ogen (tegelijk) gedaan?
Niet meer actief op Fok!
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:13:32 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71947743
Er zat hier een wesp in huis. En hoe vaak ik er ook op sloeg met een folder, hij bleef maar kronkelen . Uiteindelijk gooide Mark de koelbox erbovenop . Ik ben door die beesten weer binnen gaan zitten gisteren .
Niet meer actief op Fok!
pi_71947770
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Bleeeegh, maden! *aai Kwak*

Ik eet een paar dagen achtereen in de avond niet echt gezond, dus dat moet ik maar goed maken door overdag heel braaf te zijn en goed te sporten
Gisteren Chinees gehaald ivm erg laat thuis, eten van gisteren wordt dus vandaag gemaakt (penne met pestoballetjes en sperziebonen, gekozen door vriendje omdat die een week lang late dienst had) en morgen maken we het restje Chinees op
Wat zijn pestoballetjes?
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:17:34 #46
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71947860
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Doe je knap dan, blind typen .

Of heb je niet beide ogen (tegelijk) gedaan?
Nope, volgende week maandag gaat de ander, ik zit er nu ook heel charmant bij
Dikke oogkap vastgehouden door tape, met daarboven half op nog een bril want anders zie ik met het andere oog niks... Wordt een trage week

Ieuw maden!! Nou Kwak, koop een hengel, kan je mooi vissen
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:17:53 #47
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71947878
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:14 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Wat zijn pestoballetjes?
Gehaktballetjes met o.a. groene pesto erdoor!
Ik gebruik dit recept, maar dan gemodified: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=427460&rq=pestoballetjes

Ik gebruik rundergehakt ipv half-om-half, en ik heb meer gehakt voor twee personen Daarentegen neem ik standaard volkorenpenne, en daarvan kook ik misschien 75 gram ofzo voor ons twee. En dus sperziebonen erbij ipv broccoli (houdt vriendje niet zo van).
pi_71947946
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:17 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Gehaktballetjes met o.a. groene pesto erdoor!
Ik gebruik dit recept, maar dan gemodified: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=427460&rq=pestoballetjes

Ik gebruik rundergehakt ipv half-om-half, en ik heb meer gehakt voor twee personen Daarentegen neem ik standaard volkorenpenne, en daarvan kook ik misschien 75 gram ofzo voor ons twee. En dus sperziebonen erbij ipv broccoli (houdt vriendje niet zo van).
Klinkt goed! En broccoli krijg ik hier ook alleen maar door de commissie als het ergens in verstopt is in een quiche, of in soep, of in de lasagne of in een omelet ofzo..
pi_71948230
Uniek! Ik heb nog aan je gedacht Maar het is dus wel goed gegaan, denken ze? Rustig aan nu, jij

Nasty lijstjes van dit weekend (maar niet aangekomen )
zaterdag
O: ricottapannekoekjes met aardbeien en maple syrup
T: anderhalve quesadilla met chilisaus en ketchup
S: beetje poedelen in het zwembad
T: calippo-imitatieding bij zwembad
T: chips
D: risotto met in sherry gecarameliseerde paddestoelen en spinazie, wijn, sinaasappeltje toe
T: 2 grote&hoogalcoholische cocktails, handje chips

zondag
O: misselijk Paar crackertjes met pindakaas
T: stuk cranberry-sinaasappel crumble cheesecake
S: hardlopen, evy les 15. Ging zeer k**, paar keer half minuutje gewandeld.
D: doperwten-dillesoepje, cannelloni met tomatensaus, spinazie-ricottavulling en roomsaus met mozzarella, klein stukje cheesecake, 3 glazen wijn
T: chips en wodka met druivensap.

Tijd voor goede voornemens dus!
O: 2 eitjes
T: laatste stukje crumble cheesecake
L: 2 kleine, dunne waldkornboterhammetjes met pindakaas
T: sinaasappel
T: halve liter magere yoghurt
D: nog bedenken. veel groente, iig
S: anderhalf uur yoga
T: handje chips, wodka
pi_71948232
Jammer van die broccoli, da's juist heel gezond!
En lekker, bijv. in een quiche met zalm.

*probeert niet meer aan quiche te denken*

Ok, lijstje voor vandaag:

O: snee brood met pindakaas, snee geroosterd brood met Slankie
T: niks want ontbijt was laat
L: 2 boterhammen met achterham
T: 1 snee brood met een halve plak Slankie-kaas (20+)
D: Burritos, op verzoek van vriendje
T: kiwi, druiven, wijntje
pi_71948768
Toevallig, wij eten vanavond ook broccoli. . Bij de pasta met zalm.
pi_71948788
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:29 schreef ColdFeet het volgende:
Uniek! Ik heb nog aan je gedacht Maar het is dus wel goed gegaan, denken ze? Rustig aan nu, jij

Nasty lijstjes van dit weekend (maar niet aangekomen )
zaterdag
O: ricottapannekoekjes met aardbeien en maple syrup
T: anderhalve quesadilla met chilisaus en ketchup
S: beetje poedelen in het zwembad
T: calippo-imitatieding bij zwembad
T: chips
D: risotto met in sherry gecarameliseerde paddestoelen en spinazie, wijn, sinaasappeltje toe
T: 2 grote&hoogalcoholische cocktails, handje chips

zondag
O: misselijk Paar crackertjes met pindakaas
T: stuk cranberry-sinaasappel crumble cheesecake
S: hardlopen, evy les 15. Ging zeer k**, paar keer half minuutje gewandeld.
D: doperwten-dillesoepje, cannelloni met tomatensaus, spinazie-ricottavulling en roomsaus met mozzarella, klein stukje cheesecake, 3 glazen wijn
T: chips en wodka met druivensap.

Tijd voor goede voornemens dus!
O: 2 eitjes
T: laatste stukje crumble cheesecake
L: 2 kleine, dunne waldkornboterhammetjes met pindakaas
T: sinaasappel
T: halve liter magere yoghurt
D: nog bedenken. veel groente, iig
S: anderhalf uur yoga
T: handje chips, wodka
Oh jij gaat ook weer aan de yoga vandaag! Ik ook! ga deze keer ashtanga yoga ofzo proberen. Vorige week hathayoga bij een andere school gedaan, maar dat vond ik echt niks. kleine zaal, je stond pal tegenover elkaar (elkaar dus aan te kijken!) en die vrouw was ook een beetje vaag.
pi_71948999
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_71949490
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:46 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Oh jij gaat ook weer aan de yoga vandaag! Ik ook! ga deze keer ashtanga yoga ofzo proberen. Vorige week hathayoga bij een andere school gedaan, maar dat vond ik echt niks. kleine zaal, je stond pal tegenover elkaar (elkaar dus aan te kijken!) en die vrouw was ook een beetje vaag.
Ik doe hatha yoga. Ik weet eigenlijk maar half wat de verschillen zijn, maar ik vind deze instructeur erg prettig (een wat oudere man). Er was een keer een invaller, en daar werd ik echt horendol van Volgens mij is de instructeur belangrijker dan het soort yoga (of ben ik niet gevorderd genoeg om het verschil te merken ).
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:39:12 #55
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71950331
Geen verstand van yoga! Ook neit van oogoperaties, maar ik hoop dat je morgen beter ziet dan ooit uniek!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:46:38 #56
331 Merel
Be here now.
pi_71950523
CF dat klinkt allemaal heerlijk!

Ik zit erover te denken om eens bikram yogha te proberen, in zo'n verwarmde ruimte. Je leest er heel verschillende verhalen over, van mensen die het geweldig vinden tot mensen die het verschrikkelijk vinden. Grootste voordeel wat mij betreft: de lestijden sluiten mooi aan op m'n werk
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:50:59 #57
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71950635
even een update:

1 analyse van mn textcorpus gedraaid
1 vliegenhorgordijn opgehangen
2 wassen gedraaid en opgehangen
grasgemaaid
vliegenhorren geplakt op t raam in de slaapkamer
administratie bijgewerkt
madenvuilnisbak verschoond
gelezen voor werk
afwas gedaan
keuken schoon en fornuis

moet nog:
een corpus analyse draaien (voor werk)
nog 1 wasje draaien en ophangen
laatste zooi opruimen
schone en droge was opruimen
boodschappen doen

waar ik geen zin meer in heb: stofzuigen en keuken dweilen, bed verschonen... dat doe ik van de week nog wel

--> ! -->
pi_71950664
Ik wist niet eens dat er verschillende soorten yoga zijn. . Ik zie wel dat m'n sportschool yoga-pilates geeft, zou ik ook eens kunnen proberen.

Mooi dat het allemaal meeviel uniek, en ik hoop dat je snel herstelt! Ik kan me echt niet voorstellen hoe het is om te kunnen zien zonder bril. Gewoon, dat je wakker wordt 's ochtends, en dan alles meteen goed ziet! . Of tijdens de seks, of zo. .
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 augustus 2009 @ 14:52:00 #59
163650 Greys
pi_71950670
Kwak, goed bezig!
Waar koop je die plakhorren? En hoe groot zijn ze, want ik heb een heel groot raam op de slaapkamer!
En kan je raam dan nog gewoon dicht, of moet je het er elke keer weer afpeuteren en weer opplakken?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:55:42 #60
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71950759
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:52 schreef Greys het volgende:
Kwak, goed bezig!
Waar koop je die plakhorren? En hoe groot zijn ze, want ik heb een heel groot raam op de slaapkamer!
En kan je raam dan nog gewoon dicht, of moet je het er elke keer weer afpeuteren en weer opplakken?
bij blokker, 1,50 voor een stuk gaas en klitteband. ik heb een raam dat iest te groot is, en ik heb dus twee pakjes gebruikt en ze laten overlappen in t midden (een groot stuk, zodat er geen beestjes tussendoor gaan. heb ze ooknog aan elkaa rgeplakt met een stukje klittenband in t midden.

t is wel een beetje cheapass, en t laat een beetje los in de hoekjes (moet nog even betere tape onder de klitteband doen.

je kan het gaas zo lostrekken van t klitteband, je raam opendoen, en dan t gaas weer terugduwen.

ik ben wel fan.
pi_71950993
Mooi kwak! Af en toe zo'n stoomdag doet echt wonderen voor alles

DaD, op de tast is toch ook best leuk bij seks?
pi_71951179
CF, bedankt voor de kaastaart tip. Hij was goed gelukt
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:13:56 #63
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71951207
Lijstjeeeee! *muzieknootje*

O: Special K met melk
T: bruin bolletje met biefstukworst
L: twee sneetjes met slankie en gegrillde ham, getoast
T: denk wat magere vanille yoghurt!
D: penne met pestoballetjes en sperziebonen
S: Zumbaaaaaa!
T: glas limo
T: bakje met ananasschijven en halve perzikjes
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 augustus 2009 @ 15:18:02 #64
163650 Greys
pi_71951315
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:55 schreef kwakveense het volgende:

[..]

bij blokker, 1,50 voor een stuk gaas en klitteband. ik heb een raam dat iest te groot is, en ik heb dus twee pakjes gebruikt en ze laten overlappen in t midden (een groot stuk, zodat er geen beestjes tussendoor gaan. heb ze ooknog aan elkaa rgeplakt met een stukje klittenband in t midden.

t is wel een beetje cheapass, en t laat een beetje los in de hoekjes (moet nog even betere tape onder de klitteband doen.

je kan het gaas zo lostrekken van t klitteband, je raam opendoen, en dan t gaas weer terugduwen.

ik ben wel fan.
Oh maar mijn raam gaat naar binnen open
Maar dat geeft niet, dan plak ik elke keer als ik het raam open wil laten staan 's nachts die hor weer op dat klittenband. Ik vraag me alleen af of mijn raam van binnen af dus nog wel wil sluiten als ik er klittenband op ga plakken op dat kozijn. Zal wel niet. Mweh, bummer. Dankjewel voor je antwoord
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71951339
Ja, niet zo heel duidelijk alle putjes etc kunnen zien tijdens de sex is soms wel prettig maar ben echt benieuwd hoe het allemaal gaat worden met je ogen Uniek! Ik krijg er zelf ook weer zin in... *op lijstje schrijft voor als het niks wordt bij de Hypotheker*

Ik heb net weer op wat woningen zitten kwijlen. In gedachten alles wit geverfd wat zij blauw hadden en de keuken eruit gemept

En nu ben ik aan het bedenken hoe ik mijn ma en vriendin ga vertellen dat ik niet mee op Zumba ga. Tenminste niet in mijn oude woonplaats. Als m'n vakantie om is ga ik eens informeren of ze bij de sportschool om de hoek ook Pilates en/of yoga geven.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_71951342
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:05 schreef ColdFeet het volgende:
Mooi kwak! Af en toe zo'n stoomdag doet echt wonderen voor alles

DaD, op de tast is toch ook best leuk bij seks?
Jawel, maar ik zou ook wel eens niet wazig willen kijken, zeg maar. . Op de tast kan altijd nog in het donker.
pi_71951403
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh maar mijn raam gaat naar binnen open
Maar dat geeft niet, dan plak ik elke keer als ik het raam open wil laten staan 's nachts die hor weer op dat klittenband. Ik vraag me alleen af of mijn raam van binnen af dus nog wel wil sluiten als ik er klittenband op ga plakken op dat kozijn. Zal wel niet. Mweh, bummer. Dankjewel voor je antwoord
Ik had ook zo'n raam bij mijn ouders, moet je even goed kijken op welk deel van het kozijn je de plakrand het beste kan plakken, ik had het zo gedaan dat met wat proppen het raam nog net dicht ging.

Nu hebben mijn ouders kunstof kozijnen, met mooie nieuwe ramen en op mijn oude kamer een inzethor. Zalig!
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 augustus 2009 @ 15:22:51 #68
163650 Greys
pi_71951451
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:21 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik had ook zo'n raam bij mijn ouders, moet je even goed kijken op welk deel van het kozijn je de plakrand het beste kan plakken, ik had het zo gedaan dat met wat proppen het raam nog net dicht ging.

Nu hebben mijn ouders kunstof kozijnen, met mooie nieuwe ramen en op mijn oude kamer een inzethor. Zalig!
Ik ga toch ook maar eens kijken wat zo'n inzethor kost.
Het lijkt me geweldig!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:33:00 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71951733
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:55 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik ben wel fan.
Heerlijk die posts van jou .

Als ik op 'invoeren' heb geklikt lees ik mijn post altijd nog even na en als er typo's of taalfouten in sta wijzig ik hem, maar dat kan jou lekker niks schelen blijkbaar .
Niet meer actief op Fok!
pi_71951834
En in de categorie doe-ermee-wat-je-wil Ik heb net een grappig boekje uit, het heet "Afvallen en Opstaan" en is van Wieke Biesheuvel, had het op aanraden van m'n mams eens uit de bieb gehaald en ik moest er wel om grinniken, hoe ze haar eeuwige innerlijke strijd met eten omschrijft. En ook moeilijke dingen, zoals vriendinnen die zeuren dat je niet "gezellig" bent als je niet meesnoept enzo. Wel echt zo'n boekje dat je in een half uurtje uit hebt, maar wel herkenbaar!
pi_71951855
Oh bah! Ik pel mijn sinaasappel, zit er gewoon een dood beest in een van de partjes
Nu zit ik heel hard te twijfelen of ik de rest op zal eten Ik denk dat ik 'm maar helemaal weggooi.
pi_71952021
Gedaan:
kleding her en der van de grond geraapt en in wasmand of kledingkast gedeponeerd
hele huis opgeruimd en gestofzuigerd.
badkamer kleine beurt
3 etappes afwas
was opgevouwen
boodschappen 1
oud papier weggebracht
H&M spullen teruggebracht (wegens te groot )
boodschappen 2
bad geweest
Nu: moe!! Ik ga even lekker op bed lezen

Lijstje:
O: geroosterd brood met boter en serrano ham
T: ontbijtkoek bij de koffie
L: stuk kiprollade
rest valt nog te bezien.
pi_71952147
Whoa, wat zijn jullie allemaal productief zeg ik zit nu al twee uur te broeden op m'n VWO6-literatuur-lessenserie voor de eerste periode. Maar behalve een globale planning heb ik nog niks . Ja, een uitgebreid eetlijstje op dieetinzicht.nl en een opgeruimd bureau. Dat wel.
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:48:53 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_71952181
shawshank redemption
stormy waters...
sailin'
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:54:35 #75
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71952359
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Heerlijk die posts van jou .

Als ik op 'invoeren' heb geklikt lees ik mijn post altijd nog even na en als er typo's of taalfouten in sta wijzig ik hem, maar dat kan jou lekker niks schelen blijkbaar .
nee, ik heb inderdaad betere dingen om te doen met mijn tijd (die enorme actieljst van vandaag bijvoorbeeld). ik wéét dat ik goed kan spellen, en ook dat ik slecht kan typen... dus daar laat ik het dan bij. ik verbeter trouwens wel regelmatig iets als ik het aan het typen ben... moet je nagaan
pi_71952480
Ik ben ook niet zo productief hoor Razz. Nou ja, ik zit wel op m'n stage maar ik was al laat begonnen vanwege koppijn vanochtend en de rest van de dag is ook redelijk rustig, ik vind het wel best zo. Straks als ik thuiskom wachten er nog allerlei huishoudelijke klusjes, maar ik weet niet of die vandaag nog af gaan komen.
pi_71952875
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:47 schreef Razztwizzle het volgende:
Whoa, wat zijn jullie allemaal productief zeg ik zit nu al twee uur te broeden op m'n VWO6-literatuur-lessenserie voor de eerste periode. Maar behalve een globale planning heb ik nog niks . Ja, een uitgebreid eetlijstje op dieetinzicht.nl en een opgeruimd bureau. Dat wel.
Oh, ik ben ook vreselijk suf bezig hoor Zit al een half uur te klooien in Word met de opmaak van een toets
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:17:30 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71952891
Ik ben wel redelijk productief voor mijn doen. Al heel veel mailtjes moeten tikken vanochtend, even de stad in geweest... Ik moet die werkervaringsplek nog afzeggen, maar ik stel het steeds uit, want afzeggen maakt het zo definitief .
Niet meer actief op Fok!
pi_71953022
Ik wil ook weer productief zijn Nog 1 week vakantie, en dan kan ik weer los Ik heb alleen echt geen zin in de rondleidingen die ik moet geven en geen zin om de nieuwe collega in te werken Maar ik mag er van mezelf niet over gaan piekeren het komt wel allemaal gooooeoeoeoeeed. Oh en mijn studie begint weer 3 sept

Ha, heul geen tijd om te daten Ik neem maar gewoon een kat ofzo
pi_71953085
Ik heb vanochtend 2,5 uur gesport, daar kan ik qua productiviteit zéker 3 dagen op teren. Ben ook een paar uur naar de UB geweest, zo even boodschappen doen en een boek doornemen voor m'n scriptie.
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:27:14 #81
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71953144
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb vanochtend 2,5 uur gesport, daar kan ik qua productiviteit zéker 3 dagen op teren. Ben ook een paar uur naar de UB geweest, zo even boodschappen doen en een boek doornemen voor m'n scriptie.
Wat goed dat je al bezig bent voor je scriptie . Ik begon pas 1 sept en moest toen dus ook nog nadenken over wat ik precies wilde . Ik ben Mark ook aan het aansporen om nu alvast na te gaan denken. Kun je 1 sept direct aan de bak! Waar gaat je scriptie over? .
Niet meer actief op Fok!
pi_71953250
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat goed dat je al bezig bent voor je scriptie . Ik begon pas 1 sept en moest toen dus ook nog nadenken over wat ik precies wilde . Ik ben Mark ook aan het aansporen om nu alvast na te gaan denken. Kun je 1 sept direct aan de bak! Waar gaat je scriptie over? .
Euhm, je weet dat ik al sinds vorig jaar oktober bezig ben met m'n scriptie (met stage tussendoor)? .
pi_71953374
Door jullie productiviteit ben ik ook eens op een rijtje gaan zetten wat ik nog moet doen:
- boodschappen
- 2 machines was en wat dingen die op de hand moeten
- bh's wassen (heb ik zo'n hekel aan maar ik heb er nu echt geen meer schoon dus het moet )
- administratie van vriendje's bedrijf (krijg ik voor betaald)
- afwassen
- kleren van de vakantie eindelijk eens uit het koffer halen en terug in de kast doen
- oude post uitzoeken
- oud papier en flessen verzamelen
- algemeen opruimen
- stofzuigen (laat ik vriendje doen nadat ik opgeruimd heb, nu kan het niet eens )

Eigenlijk moeten de keuken en badkamer ook weer eens gepoetst maar daar ga ik niet eens aan beginnen op een doordeweekse avond.

Zucht.
  maandag 17 augustus 2009 @ 16:56:48 #84
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71953880
ik voel me wel helemaal nu alles gedaan is (op een paar dingetjes na, maar toch...ik heb weer grip op mn leven zogezegd nu ik weer kan zien waar ik loop )
pi_71953939
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:56 schreef kwakveense het volgende:
ik voel me wel helemaal nu alles gedaan is (op een paar dingetjes na, maar toch...ik heb weer grip op mn leven zogezegd nu ik weer kan zien waar ik loop )
Ha, fijn is dat . Waar ga je 't mee vieren? Ik vier dat altijd met lang in bad gaan .
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:01:15 #86
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_71954003
Hier ook eindelijk enige structuur in de chaos die andere een huishouden noemen.
pi_71954071
Oja, nog een to do: woning zoeken met een bad.
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:06:27 #88
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71954139
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:59 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ha, fijn is dat . Waar ga je 't mee vieren? Ik vier dat altijd met lang in bad gaan .
ik heb net gedoucht en ga zo boodschappen doen (want geen eten meer in huis)
vanavond kijk ik tv en ga ik naar de kroeg (want heel goed vriendinnetje is weer terug uit canada en die ik heb door onze beider vakanties echt al een maand niet gezien - en dat vond ik best lang)
en ik eet pasta vanavond
pi_71954312
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:06 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik heb net gedoucht en ga zo boodschappen doen (want geen eten meer in huis)
vanavond kijk ik tv en ga ik naar de kroeg (want heel goed vriendinnetje is weer terug uit canada en die ik heb door onze beider vakanties echt al een maand niet gezien - en dat vond ik best lang)
en ik eet pasta vanavond
Dat klinkt gezellig. En opgewekt ook . Het werkt aanstekelijk, Kwak, ik zit hier ook vrolijk te zijn .
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:17:50 #90
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71954379
Je klinkt inderdaad vroloijk Kwak...

Mijn opdracht voor vandaag: niks
Verveel me echt kapot
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:23:05 #91
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71954503
tsja, ik werd nog vrolijker toen ik het weerbericht zag voor de plaats waar ik van 21 tot en met 29 augustus op tournee ben ... hoera! zomervakantie! naar een zonnig oord!

en nu ga ik boodschappies doen.

pi_71954847
Hoera voor mij

Lijstje:
O: cruesli met magere yoghurt en een beker optimel
T: puntje schwarzwaldervlaai
L: een bruine boterham met grillham, een bruine boterham met boter en grillworst, een witte boterham met boter en chocoladevlokken en een vitalinea framboos
T: spa en fruit, een liter water, een liter thee
D: tijgergarnalen (geen idee wat m'n moeder ermee gaat doen)
T: Ik gok een puntje bounty island vlaai

Niet echt slankverantwoord, maar dat komt van de week wel weer

Heb Mannen die vrouwen haten en Haar naam was Sarah (en een boekenbon van 5 euro omdat ik "nog niet aan mijn bedrag zat" ) gekregen van mijn werk

En vriendlief ging zingen voor me aan de telefoon vanochtend
pi_71954922
Gefeliciteerd Daph!

Ik had helemaal niet door dat je jarig was.
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:46:31 #94
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71955025
Daph van harte gefeliciteerd!!
pi_71955069
Dank

Nu ga ik een klein puntje taart eten (net uit betrouwbare bron vernomen dat we het komende uur oid nog niet gaan eten)

Mijn hele bureau en monitor hingen vol met slingers !!
pi_71955194
Ellew

Moe van het werken. ;o En een zere rug.
Zie nog wel of ik iets ga doen qua Wii Fit vanavond; maar denk het niet.

Goedd, mn lijstje;

O: Niets, ik haat het om vroeg te moeten eten
T: 2 rijstwafels met chocoladepasta.
L: 2 boterhammen, kaas en chocoladepasta
T: Sultana
D: Geen idee, kom ik zo achter ;P

En misschien nog een klein bakje chips met een kiwi of appel.
pi_71955232
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:48 schreef Daph_ het volgende:
Dank

Nu ga ik een klein puntje taart eten (net uit betrouwbare bron vernomen dat we het komende uur oid nog niet gaan eten)

Mijn hele bureau en monitor hingen vol met slingers !!
Wat lief! Dus je hebt wel leuke collega's?

Ook lief van je vriendje trouwens.
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:11:47 #98
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71955762
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:52 schreef Crientj het volgende:
Ellew

Moe van het werken. ;o En een zere rug.
Zie nog wel of ik iets ga doen qua Wii Fit vanavond; maar denk het niet.

Goedd, mn lijstje;

O: Niets, ik haat het om vroeg te moeten eten
T: 2 rijstwafels met chocoladepasta.
L: 2 boterhammen, kaas en chocoladepasta
T: Sultana
D: Geen idee, kom ik zo achter ;P

En misschien nog een klein bakje chips met een kiwi of appel.
das wel erg weinig en zinloos eten overdag:
chocopasta=suiker
rijstwafels=loze koolhydraten (snelle carbs en weinig vezels)
sultana=suiker
en dan ook geen ontbijt...
en dan vanavond chips eten...mét nog meer suiker in de vorm van fruit...

is dit een standaard dag? (ik lees normaal nooit zo goed mensen hun lisjtjes, sorry )
pi_71955838
Psst, Kwak, Moblo, Maria & andere Engels-geïnteresseerden, hadden jullie dit al gezien?
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:16:46 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71955906
Lijstje:

O: yoghurt met frambozen
T: nada
L: twee boterhammen met pindakaas
T: half bakje sorbetijs framboos van de AH
D: gemarineerde kip van de grill met groene paprika en ui (vooral ui van de grill is zó fucking lekker )
T: rest van bakje sorbetijs
T: halve meloen

Er is altijd zo'n leuk programma op SBS 6 rond etenstijd: over Britten die op zoek zijn naar een woning . Lijkt mij ook zo leuk, een huis zoeken dat voldoet aan de eisen van de mensen (al begrijp ik uit het programma dat het vaak ook duidelijk vermoeiend kan zijn ).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 17 augustus 2009 @ 18:17:15 #101
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71955920
ik language log! daar had ik idd het linkje gezien maar nog niet bekeken!
pi_71956072
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:11 schreef kwakveense het volgende:

[..]

chocopasta=suiker
sultana=suiker

is dit een standaard dag? (ik lees normaal nooit zo goed mensen hun lisjtjes, sorry )
Daar ben ik 't wel mee eens - kan je niet wat meer vleeswaren, groente en fruit, noten/eieren, zuivel en zulks echt eten in je dagelijkse eten inbouwen?
pi_71956138
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 18:16 schreef Viking84 het volgende:
Lijstje:

O: yoghurt met frambozen
T: nada
L: twee boterhammen met pindakaas
T: half bakje sorbetijs framboos van de AH
D: gemarineerde kip van de grill met groene paprika en ui (vooral ui van de grill is zó fucking lekker )
T: rest van bakje sorbetijs
T: halve meloen

Er is altijd zo'n leuk programma op SBS 6 rond etenstijd: over Britten die op zoek zijn naar een woning . Lijkt mij ook zo leuk, een huis zoeken dat voldoet aan de eisen van de mensen (al begrijp ik uit het programma dat het vaak ook duidelijk vermoeiend kan zijn ).
Ik vind dat programma ook leuk! .
pi_71956165
Ik heb ook een productieve dag gehad:
hardlopen en 5kg bonen inmaken en krap 4 kilo witte kool inmaken.
Dus.

Dat maakt de daglijst:

• brinta
  • 15km hardlopen
  • 3 boterhammen, 4 beschuit, gekookt ei, rosbief, mayo, kaas, jam
  • 1 glas pompelmoessap
  • bonen inmaken
  • 1 glas limonade
  • zuurkool inmaken
  • Avondeten: plakken lamsbout met aubergine, courgette, tomaat en wat olijven + couscous. Toe: appel met kwark.
  • 1 kleintje pils
  • ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
      maandag 17 augustus 2009 @ 18:28:22 #105
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71956225
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 18:24 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik vind dat programma ook leuk! .
    Heb je het gisteren ook gezien? Toen was er echt een práchtig huis met zelfs een lift naar het strand .

Maar die stellen zijn het zelden eens over wat ze willen .
    Niet meer actief op Fok!
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 augustus 2009 @ 18:29:53 #106
    163650 Greys
    pi_71956268
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 18:16 schreef Viking84 het volgende:

Met Phil en Kirsti bedoel je?
    Dat vind ik ook zo'n tof programma! En soms onbegrijpelijk hoe mensen voor een huis kunnen kiezen terwijl een ander huis overduidelijk veel meer geschikt en mooier én goedkoper is!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 17 augustus 2009 @ 18:30:54 #107
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71956301
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 18:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Met Philip en Kirsti bedoel je?
    Dat vind ik ook zo'n tof programma! En soms onbegrijpelijk hoe mensen voor een huis kunnen kiezen terwijl een ander huis overduidelijk veel meer geschikt en mooier én goedkoper is!
    Die ja .

Gezellig dat je er weer bent trouwens
    Niet meer actief op Fok!
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 augustus 2009 @ 18:32:36 #108
    163650 Greys
    pi_71956345
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 18:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Die ja .

Gezellig dat je er weer bent trouwens
    Dank je
    Het is nog lang niet op volle kracht hoor ivm de Asielactie die heel veel tijd vergt (maar al meer dan 7000 euro! ) en we zijn nu de boodschappen aan het bekijken wat we gaan kopen voor een deel van het geld

OT: ik heb zowaar gekeken naar een sportschool in Bleiswijk en jawel, die is er!
    Body Blitzz ofzoiets Denk dat ik eerst een tien knippen kaartje koop voor 90 euro en dan eens van alles wat ga doen en kijken wat ik het leukst vind. Zou het dan toch echt gaan gebeuren?
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 17 augustus 2009 @ 18:34:58 #109
    148689 Muis006
    Unrustle thy jimmies, wench!
    pi_71956418
    Zeg, vraagje. Stel dat je heul slecht slaapt he en daarom tot een uur of 12, 1 's middags doorslaapt. Moet je dan in de minder uren dat je wakker bent aan hetzelfde aantal kcal komen dat je zou eten als je gewoon op tijd opstaat?
    Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
    Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
      maandag 17 augustus 2009 @ 18:36:00 #110
    148689 Muis006
    pi_71956449
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 18:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Dank je
    Het is nog lang niet op volle kracht hoor ivm de Asielactie die heel veel tijd vergt (maar al meer dan 7000 euro! ) en we zijn nu de boodschappen aan het bekijken wat we gaan kopen voor een deel van het geld

OT: ik heb zowaar gekeken naar een sportschool in Bleiswijk en jawel, die is er!
    Body Blitzz ofzoiets Denk dat ik eerst een tien knippen kaartje koop voor 90 euro en dan eens van alles wat ga doen en kijken wat ik het leukst vind. Zou het dan toch echt gaan gebeuren?

Je kan ook uitzoeken waar Joost Luiten woont en vragen of hij je mee de 18holes opsleurt heb je meteen een workout van een uur of 5, 6!
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 augustus 2009 @ 18:37:33 #111
    163650 Greys
    pi_71956511
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 18:36 schreef Muis006 het volgende:

[..]

[/b]

Je kan ook uitzoeken waar Joost Luiten woont en vragen of hij je mee de 18holes opsleurt heb je meteen een workout van een uur of 5, 6!
    Jij met je Joost Luiten - Bleiswijk obsessie!
    Ik geloof niet dat ik zon golfster ben of dat hij op mij zit te wachten
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 17 augustus 2009 @ 18:37:41 #112
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71956516
    hej muis! verdorie, t ging hier laatst steeds over trouwen en nou heb ik helemaal gemist dat jij ook gaat

oh...het is een asielactie lokkertje! dus t is niewaarnie?
      maandag 17 augustus 2009 @ 18:37:58 #113
    148689 Muis006
    pi_71956530
    Als ik in Bleiswijk woonde wist ik het wel!
      maandag 17 augustus 2009 @ 18:38:33 #114
    148689 Muis006
    pi_71956547
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 18:37 schreef kwakveense het volgende:
    hej muis! verdorie, t ging hier laatst steeds over trouwen en nou heb ik helemaal gemist dat jij ook gaat

oh...het is een asielactie lokkertje! dus t is niewaarnie?
    Goeie lokker he! Co trapte er ook al bijna in
      maandag 17 augustus 2009 @ 18:38:38 #115
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71956552
    ik denk trouwens dat het er aan ligt hoe lang je actief blijft: als je ook tot 3 uur s nachts druk bezig bent moet je wel evenveel eten. anders zou ik gewoon om de twee uur netjes eten tot een uur of tien, en dan is t neit zo erg als je wat lager zit.

hoe gaat t met je trouwens? en hoe was chicago?
      maandag 17 augustus 2009 @ 18:39:52 #116
    148689 Muis006
    pi_71956601
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 18:37 schreef Greys het volgende:

[..]

Jij met je Joost Luiten - Bleiswijk obsessie!
    Ik geloof niet dat ik zon golfster ben of dat hij op mij zit te wachten
    Je mag wel een keer met mij mee, dan doen we op baan waar ik speel de 3par-baan! Daar doe je maar een uurtje of 2 over. Plus, mijn golfleraar is sehr cute!
      maandag 17 augustus 2009 @ 18:41:14 #117
    148689 Muis006
    pi_71956641
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 18:38 schreef kwakveense het volgende:
    ik denk trouwens dat het er aan ligt hoe lang je actief blijft: als je ook tot 3 uur s nachts druk bezig bent moet je wel evenveel eten. anders zou ik gewoon om de twee uur netjes eten tot een uur of tien, en dan is t neit zo erg als je wat lager zit.

hoe gaat t met je trouwens? en hoe was chicago?
    Nou ik slaap dus echt ruk, mijn linker gehoorgang is ontstoken (ben je doof, raken die dingen ontstoken echt wtf ) en mijn linker verstandskies is aan het doorkomen. Prettige combi. Verder gaat het zijn gangetje heb nog een paar weken vakantie en dat komt goed uit want ik heb veel rust nodig. Chicago was super was heel erg gezellig met mijn moeder. Hoest met jou verder?
    pi_71956779
    Hallo.

Gefeli Daph_!
    Hoe is het met de pijn Uniekhoorn?
    Hoi, shinydiscoball.
    Beterschap Phaidra.

Planning voor vandaag Resultaat van gisteren:
    O: salade van 2 gekookt ei en witlof
    L: tomaten en mozarella
    T: smoothie van yoghurt en bosbessen
    D: gebakken camembert, sperzieboontjes, komkommer

Planning voor vandaag:
    T: salade van tomaat, zwarte olijf en mozarella
    L: yoghurt
    T: kliekje sperzieboontjes en komkommer, met augurkjes
    D: vegaschijf, bloemkool, kaassaus
      maandag 17 augustus 2009 @ 18:49:32 #119
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71956893
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 18:41 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Nou ik slaap dus echt ruk, mijn linker gehoorgang is ontstoken (ben je doof, raken die dingen ontstoken echt wtf ) en mijn linker verstandskies is aan het doorkomen. Prettige combi. Verder gaat het zijn gangetje heb nog een paar weken vakantie en dat komt goed uit want ik heb veel rust nodig. Chicago was super was heel erg gezellig met mijn moeder. Hoest met jou verder?
    oh wat balen! heeft het niet stiekem met elkaar te maken? ik kreeg ook bijholte ontsteking door een rommelende verstandskies...

met mij gaat het wisselend, en vandaag ben ik heel blij. ik ben wel veel aangekomen (echt 14 kilo ongeveer) dus ik kan weer van voren af aan beginnen. maar ik voel me nu goed, en er wordt gewerkt aan structureel beter voelen en beter met eten omgaan (ik krijg hulp)

en verder heb ik een nieuw blouseje en twee nieuwe zonnebrillen! (upload foto's...duurt ff)
      maandag 17 augustus 2009 @ 18:50:28 #120
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_71956932
    Gefeli jarige! Hier een mooie dag, want ik heb mijn huis verkocht en vandaag was de overdracht. Nu ben ik er dus helemaal vanaf. Mooie eindafrekening in mijn voordeel erbij, dus prima. En ook nog mijn boxspring verkocht (stond in de weg, kon niet door het trapgat). Dat kan je ook productief noemen denk ik
    Morgen wel dubbel zo hard werken op kantoor, want vrij nemen kan bij ons haast niet zonder consequenties.

Het streepjeslanken heb ik in het weekend even niet gedaan, want 2x uit eten geweest. Geen idee wat ik invul bij een witlofsalade met gerookte kip en appel. Wel 'netjes' gehouden, dus veel vis gekozen en van het brood afgebleven. Vandaag:
    O: boterham met smeerkaas
    L: clubsandwich kip met een glas champagne (we hadden tenslotte wat te vieren)
    T: festini peer
    D: aardappeltjes, stukje sudderlap, doperwtjes en worteltjes
      maandag 17 augustus 2009 @ 18:52:19 #121
    148689 Muis006
    pi_71957006
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 18:49 schreef kwakveense het volgende:

[..]

oh wat balen! heeft het niet stiekem met elkaar te maken? ik kreeg ook bijholte ontsteking door een rommelende verstandskies...

met mij gaat het wisselend, en vandaag ben ik heel blij. ik ben wel veel aangekomen (echt 14 kilo ongeveer) dus ik kan weer van voren af aan beginnen. maar ik voel me nu goed, en er wordt gewerkt aan structureel beter voelen en beter met eten omgaan (ik krijg hulp)

en verder heb ik een nieuw blouseje en twee nieuwe zonnebrillen! (uploadt foto's...duurt ff)
    Ik heb geen idee maar ik heb al voorhoofdsholte- en speekselklierontsteking gehad dus deze kon er ook nog wel bij...

Wat goed van je dat je opnieuw bent begonnen en je kunt dan maar meteen in 1x goed doen dan dat je met je gewicht blijft kwakken (Woordgrap van de eeuw) en steeds weer opnieuw moet beginnen.
      maandag 17 augustus 2009 @ 18:59:42 #122
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71957275
    zonnebril 1 (bruinig, kan overal bij qua kleur)

zonnebril 2 (roooood!)

en mn nieuw blouseje (staat heel leuk op een spijkerbroek of mn witte linnen broek) je ziet t niet maar ij heeft hele leuek wijde flapmouwtjes

en nu ga ik maar gauw eens koken...
      maandag 17 augustus 2009 @ 19:10:28 #123
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_71957675
    Leuk Kwak!

Ik ga morgen voor het eerst van mijn leven op zoek naar een zonnebril
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 augustus 2009 @ 19:16:28 #124
    163650 Greys
    pi_71957878
    Aventura gefeliciteerd met de verkoop! Wat zal je opgelucht zijn, pak van je hart!

Kwak, het blousje staat je echt enig!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      maandag 17 augustus 2009 @ 19:18:14 #125
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_71957936
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 19:16 schreef Greys het volgende:
    Aventura gefeliciteerd met de verkoop! Wat zal je opgelucht zijn, pak van je hart!

Kwak, het blousje staat je echt enig!
    Dank!!

en indd leuk bloesje. Ben wel benieuwd (ik heb hier een hele tijd niet gepost/-lurkt) hoe je toch weer zo bent aangekomen, Kwak. In hoeveel tijd is het gebeurd? Volgens mij was je best goed bezig, zo'n half jaar geleden.
      maandag 17 augustus 2009 @ 19:36:41 #126
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71958623
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 19:18 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dank!!

en indd leuk bloesje. Ben wel benieuwd (ik heb hier een hele tijd niet gepost/-lurkt) hoe je toch weer zo bent aangekomen, Kwak. In hoeveel tijd is het gebeurd? Volgens mij was je best goed bezig, zo'n half jaar geleden.
    lang verhaal
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      maandag 17 augustus 2009 @ 19:49:52 #127
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_71959114
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 19:36 schreef kwakveense het volgende:

[..]

lang verhaal
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Klinkt heftig allemaal zeg. Goed dat je het herkent en de weg naar hulp en je weer goed voelen weer weet te vinden!
      maandag 17 augustus 2009 @ 19:50:54 #128
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71959160
    Woeiii kwak! Blauw/paars staat je mooi.

Ik bedacht me wat ivm iets wat je laatst poste - dat het 'veiliger' voelde om dik en lelijk te zijn? Tough luck, missy, want lelijk zal je volgens mij toch nooit worden Bij sommigen zie je het heel erg in hun gezicht als ze aankomen / overgewicht hebben - jij blijft je mooie gezicht houden

So puuh
      maandag 17 augustus 2009 @ 19:51:30 #129
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71959179
    he dammit. nou dan moet ik maar euhm... een enge aangezichtsziekte zien te betrekken ergens...

(maar zo werkt t idd. wel in mn hoofd. en t is ongelofelijk hoe makkelijk je er 14 kilo bij kunt eten in 6 maanden)
      maandag 17 augustus 2009 @ 19:57:55 #130
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71959428
    Ja of heel boos kijken, standaard! Dat zal ook wel helpen! Zo ongeveer:

On the road to happiness you might as well drop some excess luggage Je bent er al hard mee bezig, in de tussentijd niet te hard balen over iets wat gebeurd is. On to the future, met meer awesomeness en een blij Kwakje. Ik heb gezegd.
      maandag 17 augustus 2009 @ 20:00:46 #131
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_71959561
    kwakveense, je hebt een hoop achter de kiezen meid
    Ik vind je een mooie dame serieus! en leuke blouse trouwens!

zow, ik ben begonnen met nieuwe baan! erg leuk wel druk en het werd meteen al laat, maar leuk!
    stormy waters...
    sailin'
    pi_71959594
    Ik vind chagrijnige moeders stom. Chagrijnige moeders die het op jou afreageren op je verjaardag zijn echt om te huilen
      maandag 17 augustus 2009 @ 20:04:05 #133
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71959685
    Woei voor Belanaaaa! nais!

Aw Daph! Laat moeders maar even begaan en ga met je vriendje knuffelen!
      maandag 17 augustus 2009 @ 20:05:33 #134
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71959747
    aww daphje, niet teveel van aantrekken hoor....

(trouwens, ik heb wel foto's waa rje op ziet aan mn hoofd dat ik dik ben hoor. maar die post ik niet )
    zoals de foto achter dit linkje... http://elcid2009.plexus.l(...)et%20CM/DSC_7653.JPG
      maandag 17 augustus 2009 @ 20:12:15 #135
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_71959974
    daph, van harte trouwens!

uniekhoorn, ik ben te laat om succes te wensen maar ik hoop dat lles goed gegaan is!!
    stormy waters...
    sailin'
      maandag 17 augustus 2009 @ 20:12:47 #136
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71960000
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 20:01 schreef Daph_ het volgende:
    Ik vind chagrijnige moeders stom. Chagrijnige moeders die het op jou afreageren op je verjaardag zijn echt om te huilen
    Dat is niet lief van je moeder .
    Niet meer actief op Fok!
      maandag 17 augustus 2009 @ 20:14:05 #137
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71960040
    Meh, reclame over brie op tv en nu heb ik très veel zin in toastjes met brie .
    Niet meer actief op Fok!
      maandag 17 augustus 2009 @ 20:14:38 #138
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71960061
    Kvinnet best meevallen, Kwak. Volgens mij zijn weinig mensen echt charmant met hun mond open tijdens het zingen Wel leuk trouwens, Kwak in actie
      maandag 17 augustus 2009 @ 20:15:24 #139
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71960101
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 20:14 schreef Viking84 het volgende:
    Meh, reclame over brie op tv en nu heb ik très veel zin in toastjes met brie .
    Nog drie kwartier! Je kunt nog naar de supermercado! Om brie fruit te halen!
    pi_71960149
    Vriendje ligt helaas heel beroerd op bed (thuis) dus die is geen knuffelmateriaal op dit moment Ik heb wel vast m'n zusje gewaarschuwd, anders schrikt die zich een ongeluk als ze thuis komt van haar werk
    pi_71960176
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 20:15 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Nog drie kwartier! Je kunt nog naar de supermercado! Om brie fruit te halen!
    De supermarkt hier is al een kwartier dicht
    pi_71960225
    Gefeliciteerd Daph!

Lijstje van vandaag:

O: 2 bruine boterhammen met tomaten sandwich spread
    T: fles water
    L: 2 boterhammen met sandwich spread
    T: de helft van een smoothie van een beetje magere yoghurt, handje frambozen en 3 gele kiwi's
    S: uurtje yoga en half uurtje cardio
    D: penne met kip, avocado, tomaatjes en paprika.
    T: andere helft smoothie en kop groene thee.
      maandag 17 augustus 2009 @ 20:18:23 #143
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71960242
    Ik ren idd nog even naar de supermarkt voor Memories Tour d'Amour begint .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_71960303
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 18:11 schreef kwakveense het volgende:

[..]

chocopasta=suiker
    sultana=suiker

Nou ja.. Het is geen standaard dag nee; maar ik heb vandaag wel van 08:00 / 17:00 gewerkt.
    Kortom, dan sta ik vroeg op. Ik krijg s'ochtends echt met heel veel moeite een halve boterham naar binnen; dus soms sla ik het ontbijt over.

Vervolgens heb ik daar in totaal een uur pauze, halfuur voor de lunch, 2x een kwartier tussendoor.
    Dat is saai; zeker als je dan in je eentje in een kantine zit. Met gevolg dat ik wat wil/ga eten uit verveling. (Slecht, slecht ik weet het).

Naja, het is beter dan wat ik voorheen deed, dat was een halve boterham 's ochtends en vervolgens alleen nog avondeten. Maar als er tips zijn om dit beter te krijgen hoor ik ze graag.
    SPOILER
    Edit; Maar hierdoor weet ik wel ongeveer waarom ik nu op -4,5 sta. Waardeloze ik.
    pi_71960354
    Och Daph, wat rot! Niet leuk van d'r, zo op je verjaardag

SDB, keurig lijstje hoor. Hoeveel verschilt jouw lijn-eetpatroon nou van je normale? Is dit een reeel eetpatroon voor je, voor een gewone doordeweekse dag?
    pi_71960356
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 20:18 schreef Viking84 het volgende:
    Ik ren idd nog even naar de supermarkt voor Memories Tour d'Amour begint .
    Toch die brie?

pi_71960490
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 20:21 schreef ColdFeet het volgende:
    Och Daph, wat rot! Niet leuk van d'r, zo op je verjaardag

SDB, keurig lijstje hoor. Hoeveel verschilt jouw lijn-eetpatroon nou van je normale? Is dit een reeel eetpatroon voor je, voor een gewone doordeweekse dag?
    Dit is wat ik eigenlijk altijd al eet, ik pas alleen de porties aan. Zoals ik al eerder zei vind ik avondeten het lekkerst en eet ik regelmatig zo veel dat ik de volgende ochtend nog vol zit.
    Ik blijf dus wel lekker eten maar gewoon een stuk minder, en meer sporten
    En dit is goed vol te houden zo
    pi_71960541
    dubbel
    pi_71960654
    Nou, da's mooi dan! Want het ziet er best gezond uit

(blijft zo'n smoothie zo lang lekker? Kiwi's hebben toch zo'n zuivel-schiftend enzym?)
    pi_71960811
    Ik heb het even in de vriezer bewaard dus hij bleef redelijk goed.
      maandag 17 augustus 2009 @ 20:36:54 #151
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71960859
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 20:19 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nou ja.. Het is geen standaard dag nee; maar ik heb vandaag wel van 08:00 / 17:00 gewerkt.
    Kortom, dan sta ik vroeg op. Ik krijg s'ochtends echt met heel veel moeite een halve boterham naar binnen; dus soms sla ik het ontbijt over.

Vervolgens heb ik daar in totaal een uur pauze, halfuur voor de lunch, 2x een kwartier tussendoor.
    Dat is saai; zeker als je dan in je eentje in een kantine zit. Met gevolg dat ik wat wil/ga eten uit verveling. (Slecht, slecht ik weet het).

Naja, het is beter dan wat ik voorheen deed, dat was een halve boterham 's ochtends en vervolgens alleen nog avondeten. Maar als er tips zijn om dit beter te krijgen hoor ik ze graag.
    SPOILER
    Edit; Maar hierdoor weet ik wel ongeveer waarom ik nu op -4,5 sta. Waardeloze ik.
    wil je dat soort dingen asljeblieft niet over jezelf zeggen! echt, je gaat het geloven en je komt er moeilijk weer vanaf. je bent niet waardeloos!!

en je moet júist wel eten in die pauzes die je hebt. maar dan wel goeie zinvolle dingen...je eet nu te weinig overdag en te suikerrijk en daardoor ws. te vaak ongezonde tussendoortjes of te veel s avonds/avondeten/avondsnacks...

standaard dingen om te onthouden:
    -probeer ecthdrie maaltijden drie tussendoortjes te eten dus: O/T/L/T/D/T
    -liga's en sultana's en zulks zijn crap, want niks nuttigs en veel suiker. kun je beter niet doen.
    -eet voldoende op de dag! in jouw geval (als je geen low carb doet ofzo) zou ik zeker 4 boterhammen eten (dus eentje s ochtends, eentje in je eerste pauze en twee in de lunch bijvoorbeeld)
    -met nuttig beleg, dus geen suikerzooi zoals chocopasta, maar boijvoorbeeld jam met minder suiker als je van zoet houdt (geen light met zoetstof, maar gewone jam met minderr suiker, CF weet wel welke)
    -gezonde eiwitten en vetten uit 20+ of 30+ kaas evt. opgeleukt met sambal of komkommer of sla of tomaat. pindakaas is gezond! kipfilet is mager en vult goed, een gekookt eitje, of een stukje omelet ofzo
    -eetniet te veel fruit. 1 á 2 stuks per dag is voldoende
    -zuivel (mager) evt. met 1 van je twee stuks fruit erin, of s ochtends met wat muesli (niet met cruesli, dat is suikerige rommel)
    - je kunt ook lunchen met een bak gemengde sla en rauwkost en kipfilet of tonijn ofzo: groentes en eiwitjes!
    -ongezouten onebrande noten tussendoor. zijn wel calorierijk maar ook gezond en vullen goed. neit teveel dus maar met mate een goeie kick voor je middag dip.
    -witte crackers en rijstwafels zijn niet gezond, zit niks in, en heb je niks aan. beter een volkoren boterham met beleg, of een handje nootjes, of een rauwkostsalade ofzo eten.

vergeet ik nog dingen slankies?
      maandag 17 augustus 2009 @ 20:38:25 #152
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71960903
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 20:21 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Toch die brie?

Nee hoor, fruit natuurlijk! .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_71960935
    @ Kwak - Leuke bloes! En hippe brillen .
    @ Belana - Wat fijn dat je nieuwe baan bevalt. Wat voor baan is het?
    @ Daph_ - Tegen je mams zeggen dat ze haar chagrijnige bui maar uitstelt tot na jouw verjaardag
    @ Vik - Noooo, geen brie! Haal iets gezonds! Fruitjes! Waterijsjes!
    @ SDB - Smoothies met kiwi worden bij mij altijd heel vies bitter, heb jij daar geen last van?
    @ Crientj - Je bent niet waardeloos, je moet alleen beter eten en als je alleen maar lekkere gezonde dingen meeneemt naar je werk, dan is je pauze - ook al zit je alleen - toch al een stuk vrolijker dan die saaie rijstwafels .

Ik ben een kookkluns vandaag. Vergeten de bospeentjes te schrappen voordat ik ze kookte, toen in m'n vinger gesneden bij het snijden van m'n pieper, en toen ik de frituur voor de frietjes van vriendlief aanhad bedacht ik me pas dat we helemaal geen friet in huis hadden, dus moest hij nog even naar de Plus . Gelukkig was m'n yoghurt-komijn-kerriesausje voor bij de worteltjes wel lekker geworden .

Mijn definitieve lijstje voor vandaag:
    O: Twee geroosterde boterhammen met achterham en komkommer
    L: 150g kwark met aalbessen en aardbeien
    T: Gemberboek en espresso
    T: Kracker met pindakaas/sambal/komkommer
    D: Gekookte aardappel, gekookte worteltjes, half boomstammetje, yoghurtsausje, wat cherrytomaatjes.
    T: Espresso.
      maandag 17 augustus 2009 @ 20:52:44 #154
    331 Merel
    Be here now.
    pi_71961359
    Ik wil zo gaan rennen maar het is introductieweek voor de studenten in Delft en ik moet een route zien te verzinnen dat ik er niet te veel tegenkom
    SPOILER
      maandag 17 augustus 2009 @ 20:53:41 #155
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71961400
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 20:52 schreef Merel het volgende:
    Ik wil zo gaan rennen maar het is introductieweek voor de studenten in Delft en ik moet een route zien te verzinnen dat ik er niet te veel tegenkom
    SPOILER
    SPOILER
    Niet meer actief op Fok!
      maandag 17 augustus 2009 @ 20:59:26 #156
    331 Merel
    Be here now.
    pi_71961609
    Ik zei nog "Als je zo terugloopt naar je groepje moet je niet zeggen wie ik ben hoor, anders lachen ze je de hele verdere week uit"

En Vik, jij droomt over je oud-lerares, dat is nog veel erger!
    pi_71961641
    Hoi!
    Stay with me, let's just breathe.
    It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
      maandag 17 augustus 2009 @ 21:00:40 #158
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71961652
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 20:59 schreef Merel het volgende:
    Ik zei nog "Als je zo terugloopt naar je groepje moet je niet zeggen wie ik ben hoor, anders lachen ze je de hele verdere week uit"
    .
    quote:
    En Vik, jij droomt over je oud-lerares, dat is nog veel erger!
    Wie weet zijn er ook oud-leerlingen die over jou dromen . Die van vanavond bijvoorbeeld .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_71961813
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 20:36 schreef kwakveense het volgende:

[..]

wil je dat soort dingen asljeblieft niet over jezelf zeggen! echt, je gaat het geloven en je komt er moeilijk weer vanaf. je bent niet waardeloos!!

en je moet júist wel eten in die pauzes die je hebt. maar dan wel goeie zinvolle dingen...je eet nu te weinig overdag en te suikerrijk en daardoor ws. te vaak ongezonde tussendoortjes of te veel s avonds/avondeten/avondsnacks...

standaard dingen om te onthouden:
    -probeer ecthdrie maaltijden drie tussendoortjes te eten dus: O/T/L/T/D/T
    -liga's en sultana's en zulks zijn crap, want niks nuttigs en veel suiker. kun je beter niet doen.
    -eet voldoende op de dag! in jouw geval (als je geen low carb doet ofzo) zou ik zeker 4 boterhammen eten (dus eentje s ochtends, eentje in je eerste pauze en twee in de lunch bijvoorbeeld)
    -met nuttig beleg, dus geen suikerzooi zoals chocopasta, maar boijvoorbeeld jam met minder suiker als je van zoet houdt (geen light met zoetstof, maar gewone jam met minderr suiker, CF weet wel welke)
    -gezonde eiwitten en vetten uit 20+ of 30+ kaas evt. opgeleukt met sambal of komkommer of sla of tomaat. pindakaas is gezond! kipfilet is mager en vult goed, een gekookt eitje, of een stukje omelet ofzo
    -eetniet te veel fruit. 1 á 2 stuks per dag is voldoende
    -zuivel (mager) evt. met 1 van je twee stuks fruit erin, of s ochtends met wat muesli (niet met cruesli, dat is suikerige rommel)
    - je kunt ook lunchen met een bak gemengde sla en rauwkost en kipfilet of tonijn ofzo: groentes en eiwitjes!
    -ongezouten onebrande noten tussendoor. zijn wel calorierijk maar ook gezond en vullen goed. neit teveel dus maar met mate een goeie kick voor je middag dip.
    -witte crackers en rijstwafels zijn niet gezond, zit niks in, en heb je niks aan. beter een volkoren boterham met beleg, of een handje nootjes, of een rauwkostsalade ofzo eten.

vergeet ik nog dingen slankies?
    Dus, als ik het slim zou aanpakken voor school kan ik beter nog een extra boterham drbij doen ipv sultana of liga? Well, dat is wel het proberen waard.

Bak sla, hmm. Jammer dat het niet zo lang houdbaar is. Dan zou ik 2/3 dagen van een beetje sla, met wat komkommer, kaas en ham kunnen eten ofzo.
    Pindakaas is lekker, jam vind ik iets minder maar toch Ik ga het onthouden; dankjewel.
    pi_71962973
    Boterhammen zijn altijd beter dan Sultana of Liga, zeker als je niet te zoet beleg neemt.
    Kaas in je salade zou ik dan weer niet doen, dat zijn onnodige dierlijke vetten. Dan beter wat vis of avocado (gezondere vetten!) of gerookte kip ofzo.

*gaat moed bij elkaar rapen en aan to do list beginnen*
      maandag 17 augustus 2009 @ 22:12:00 #161
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_71964510
    kwakveense, wat een goeie heldere uitleg, die zou in de OP moeten staan

Razz,
    SPOILER
    stormy waters...
    sailin'
    pi_71965439
    Gefeliciteerd met je verjaardag Daph

Zo, ik heb vandaag 7.5 uur in de trein gezeten, 5.5 uur door Amsterdam gelopen, 2 shirtjes gekocht, slecht gegeten, geen zin in foto's want plofbuik door dat eten en ben nu doodop. Nu nog snel even inpakken en dan morgenochtend naar Antwerpen . Ik snap het niet, als ik een kaartje in het automaat koop, en aangeef dat ik OV heb, hoef ik maar 3,40 euro te betalen, namelijk alleen het Belgische deel van de route. Toen ik het eerder via NS Highspeed deed, was het 7 euro oid. En als ik dat nu weer probeer, is het opeens meer dan 30 euro! Ik snap het niet , want bij NS Highspeed ook aangegeven dat ik OV heb. Nu ben ik bang dat mn kaartje uit het automaat niet geldt op de trein die we willen nemen Wat niet de Thalys is trouwens, maar een gewone intercity die toevallig doorrijdt tot Brussel.
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
      maandag 17 augustus 2009 @ 22:42:41 #163
    331 Merel
    Be here now.
    pi_71965757
    Net nog even lekker gelopen! 4,5 km, waarvan 0,8 gewandeld en de rest daadwerkelijk gerend. Nou elke keer wat minder wandelen en wat meer rennen totdat ik het rondje helemaal volhou

Veel plezier in Antwerpen Chico!
    pi_71966695
    Chico, de kaartjes uit de automaat zijn prima. Via HiSpeed pakt 'ie in het algemeen enkel de Thalys/ICE-ritten. Die veel duurder zijn. Gewoon met de internationale intercity is best goedkoop, zeker als je onder de 26 bent (dan krijg je 40% korting).

Evilste dip ooit bij chips: uitgebakken, verkruimelde pancetta met een lepel mayo. Heerlijk
    pi_71966887
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 23:06 schreef ColdFeet het volgende:
    Chico, de kaartjes uit de automaat zijn prima. Via HiSpeed pakt 'ie in het algemeen enkel de Thalys/ICE-ritten. Die veel duurder zijn. Gewoon met de internationale intercity is best goedkoop, zeker als je onder de 26 bent (dan krijg je 40% korting).

Evilste dip ooit bij chips: uitgebakken, verkruimelde pancetta met een lepel mayo. Heerlijk
    Da's idd een tip dip, Co, er stond dip.... in de categorie: Hoe-vreet-ik-me-het-snelst-een vetprop-in-de-aorta.

Ik heb nog gegeten na de lunch:

T: een stuk citroenmerenguetaart.
    T: wodka
    T: bami met een eitje en paksoi en satestokjes en 2 miniloempiaatjes en gebakken uitjes.

Niet om een heel lang epistel over naar huis te schrijven. Wel lekker though!!
    pi_71966989
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 23:06 schreef ColdFeet het volgende:

Ja ik snap hem nu . Ben ik blij dat ik niet tevoren geboekt heb, dat was dus die 40% duurder.
    pi_71967017
    phoeeee die yoga vanavond was echt acrobatiek van het hoogste niveau, we moesten echt kronkels maken waarvan in een menselijk lichaam niet in staat achtte, maar te zien aan degene voor mij, is het toch mogelijk. Dat wordt spierpijn.

ik heb een mooi lijstje met plaatsnamen voor morgen, van Utecht via amersfoort, zwolle naar groningen, ben erg benieuwd of ik daar ooit aankom

Nu maar even goed slapen in ieder geval.

Kwak, je hebt een helder beeld van jezelf en wat er goed en minder goed bij jezelf gaat, dat is een sterk punt en kun je veel voordeel uit halen! ik denk dat je zeker op de goede weg zit in ieder geval!
    pi_71967104
    oh en ik had een superbraaf lijstje:

O: yoghurt met 2 nectarines
    T: schoonmaken
    L: 3 boterhammen, 2 eitjes en filet a en smeerkaas
    T: ananas, koffie in de stad
    D: lunchsalade tonijn van de ah met een pistoletje
    S: yoga anderhalf uur
    T; rest ananas (beetje veel fruit, maar aangezien ik morgen wegga moest het op)

morgen wordt het zo iets
    O: brinta of yoghurt met mueslie en fruit
    T + L T: heul veel energiereepjes en limonade en water
    D; ik denk alles wat er binnen handbereik is bij mijn oma thuis nee ik eet gewoon met haar mee!
    pi_71967168
    Veel succes CC morgen!!!
    pi_71967210
    Zo he CC, dat is echt een enorm stuk! Ga je dat helemaal alleen doen? Succes ermee!
    pi_71967253
    Jep, dat is de planning! ik zal denk ik wel 100x verdwalen, dus wanneer ik het zat ben, stap ik gewoon met fiets en al op de trein

Welterusten en dank voor het succes (zal het nodig hebben!)
    pi_71968642
    Cycle, wauw, ga je helemaal naar Grunn fietsen? Bikkel Succes!
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 07:58:49 #173
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_71971471
    wow cycle! lekker endje! fiets ze vandaag! het wordt mooi weer

Ik ga zo spinnen, na een weekje geen sport zal het wel weer even zwaar zijn
    stormy waters...
    sailin'
    pi_71972056
    Goedemorgen.

Da's een stevig eindje fietsen CC, succes!

Planning voor vandaag Resultaat van gisteren:
    T L: salade van tomaat, zwarte olijf en mozarella
    T: kliekje sperzieboontjes en komkommer, met augurkjes
    D: vegaschijf, bloemkool, kaassaus
    T: bakje doppinda's

Planning voor vandaag:
    O: 2 gekookt ei
    T: salade van tomaat, zwarte olijf en mozarella
    T: witlofsalade
    D: vegaschijf
    S: anderhalf uur trainen
    T: onbekend
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:10:49 #175
    331 Merel
    Be here now.
    pi_71972214
    Zet 'm op vandaag Cycle!

Ik ben lekker aan het lowcarben en hardlopen (en eet stiekem iets minder calorieën dan jullie hier goed zouden vinden ) en het gaat lekker

Belana, hoe ging het spinnen?
    pi_71972428
    Succes cycle! Hoeveel km is dat wel niet?

Vandaag nog een lekker thuisblijfdagje, moet wel weer veel in huis doen. Vriendje belde net, stond met autopech langs de weg... nu moet van het weekend iets vervangen worden (de koelinstallatie ofzo?), wordt weer zo'n 100,- - en we zitten al krap de komende maand, omdat ik deze maand nauwelijks gewerkt heb (heb geen vast salaris, word per uur betaald).

Dus ja, even zuinig aan doen voor een maandje.

Lijstje voor vandaag:
    O: vanilleyoghurt met special K
    L: drie boterhammen met ham of kipfilet
    D: pasta bolognese
    pi_71972668
    Hoi! Bedankt voor de beterschapswensen . Gister voelde ik me echt hondsberoerd, heb vanaf 12 uur ongeveer alleen maar in bed gelegen (ok, wat uitstapjes naar de wc daargelaten)... Vanaf half 5 ging het wat beter, vriendlief kwam namelijk thuis met kick-ass ( ) zetpillen. Voel me nu nog wel slap met af en toe wat buikpijn, maar da's niet zo heel gek. Ik ben wel 1,3 kilo afgevallen, maar ook dat is niet zo gek met dit lijstje:
    O: 1 cracker met appelstroop
    T:-
    L:-
    T:-
    D: paar lepels kippensoep
    T: halve droge cracker
    Venus in pocketformaat
    © loveli
    pi_71972715
    Wow, Cycle!! Ik dacht eerst dat je met de trein dat traject zou afleggen maar je gaat het fietsen ! Heel veel succes!
    Venus in pocketformaat
    © loveli
    pi_71972805
    PPP - Balen is dat, als er dingen aan je auto stuk zijn, dat kan ineens erg oplopen in de kosten
    Cyclechick - Succes joh! (Ook al ben je al weg ) Wat een afstand!
    Phaidra - Beterschap, probeer je nog wel een beetje te eten, ook al ben je ziek?

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Twee bruine boterhammen met kaas en komkommer (ik heb zulke goddelijke oude kaas, die laat ik nu even niet liggen )
    L: Magere kwark met bessen en aardbeien
    T: Cracker met gekookt eitje
    D: Rijst met bloemkool-kip-curry
    T: Nectarine

En ik ben benieuwd hoe 't met Moblo & de Introductie gaat!
    pi_71972973
    @Razz, gister was eten echt geen optie. Alles kwam er toch wel uit, zeg maar, ook zonder dat er wat in m'n maag zat helaas. Nu is alles weer relatief tot rust gekomen en bouw ik het eten weer langzaam op. Ik ben van mening dat 1 dagje weinig tot niet eten als je echt ziek bent weinig kwaad kan, zolang je wel blijft drinken uiteraard. Nu heb ik een cracker op met een beetje boter en suiker, en dat gaat goed.
    Venus in pocketformaat
    © loveli
    pi_71973057
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 09:53 schreef Phaidra het volgende:
    @Razz, gister was eten echt geen optie. Alles kwam er toch wel uit, zeg maar, ook zonder dat er wat in m'n maag zat helaas. Nu is alles weer relatief tot rust gekomen en bouw ik het eten weer langzaam op. Ik ben van mening dat 1 dagje weinig tot niet eten als je echt ziek bent weinig kwaad kan, zolang je wel blijft drinken uiteraard. Nu heb ik een cracker op met een beetje boter en suiker, en dat gaat goed.
    Ooooh ja dan heb je gelijk dat je niets eet natuurlijk ik ken dat helemaal niet, hoe ziek ik ook ben, ik heb altijd wel zin in eten
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:05:42 #182
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_71973204
    Cycle! respect!
    Ben zonet ook in Groningen geweest bij de Herr Doctor... Ben goedgekeurd
    En nu ga ik het dorp in op een kick-ass zonnebril te kopen
    Paidra, rustig aan!

Lijst:
    O: 2 boterhammen mager beleg, beschuit appelstroop, gekookt ei
    T: appel
    L: Meergranenpistolet met kalkoenfilet
    T: sinaaasappel
    T: nectarine
    t: blokje choco
    DL gekookte sperziebonen, gegrilde tonijnsteak en wat wort/dop
    pi_71973422
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 10:05 schreef uniekhoorn het volgende:
    Cycle! respect!
    Ben zonet ook in Groningen geweest bij de Herr Doctor... Ben goedgekeurd
    En nu ga ik het dorp in op een kick-ass zonnebril te kopen

Fijn dat het goed is met je oog, U.! Mag het kapje er nu ook af? En zie je nu ook al beter?
    pi_71973604
    Uniek, jij stoere!! Fijn dat je bent goedgekeurd, ik ben erg benieuwd of je zicht direct weer helemaal goed is. Heb je nog pijn eigenlijk?
    Venus in pocketformaat
    © loveli
    pi_71973690
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 09:45 schreef Razztwizzle het volgende:
    En ik ben benieuwd hoe 't met Moblo & de Introductie gaat!
    Wat lief!

het is afgrijselijjk

tenminste.. onze commissie heeft werkelijk waar niets (goed) geregeld en ik met mijn verantwoordelijkheidsgevoel loop daar dan weer achteraan terwijl ik eigenlijk van plan was wat mee te hobbelen en af en toe bij Engels te kijken

Nu heb ik gisteren al voor 37 man het uit eten geregeld, probeer ik de voorzitter van de commissie ervan te weerhouden dat hij ZIJN eerste keus voor het introductieweekend kiest in plaats van de keus van de kindjes en ga zo maar door

Gisteren een dagje/avondje drankloos gedaan en vanavond weer, want mag morgen naar de tandarts om mijn prothese weer erin te zetten enzo..

En lijntechnisch klote natuurlijk, van weer 69,5 vorige week naar 71 maargoed.. pizza, broodjes, alles dat geregeld word kan ik dus dan weer niet áfslaan en met boterhammen gaan slepen is ook geen doen, yoghurt ook niet, etc. Ik verheug me op 1 september, als ik weer kan gaan sporten

maar verder is 't wel leuk
    Ja doei.
    pi_71973830
    Poehee je zal vast blij zijn als 't allemaal achter de rug is!

Hier, om je op te vrolijken:

pi_71973888
    dank je

Gelukkig vanavond BBQ en daar is Mr.MoBlo ook bij en dan kan ik even lekker kleffen

en en en naar de kapper zodadelijk, een echte pony laten knippen
    Ja doei.
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:04:00 #188
    331 Merel
    Be here now.
    pi_71974408
    Volhouden Moblo, de introkindjes zullen je dankbaar zijn

Ik heb net taart gegeten want collega's doen zo moeilijk als je niet mee-eet
    pi_71974469
    ik doe mijn best
    maar ben lekker vroeg naar huis gegaan gisteren en kan er nu weer tegenaan. Ze zitten nu te luisteren naar de oude onderwijsdirecteur en gaan straks beginnen aan een speurtocht door het faculteitsgebouw. Dan gaan wij de borrel en bbq opzetten en daarna gaan ze film kijken (volgens mij niet zo 'n goede ) in een collegezaal en daarna groot feest (Vijf Verenigingen Feest) in de stad

Beter vinden ze het leuk allemaal
    Ja doei.
    pi_71974522
    Wow Cycle, respect...
    Uniekhoorn: fijn dat alles goed is. Kun je er nu al mee kijken?
    Moblo: balen zeg. Kun je wel nog af en toe bij Engels kijken of schiet dat er nu ook bij in?
    pi_71974587
    ik ga iig naar de officiele delen van Engels toe

en gisteren dus gehoord dat de eerste tentamenperiode tijdens mijn reisje naar Rome met mijn ouders is dus mis al zeker 4 tentamenkansen
    Ja doei.
    pi_71974741
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
    ik ga iig naar de officiele delen van Engels toe

en gisteren dus gehoord dat de eerste tentamenperiode tijdens mijn reisje naar Rome met mijn ouders is dus mis al zeker 4 tentamenkansen
    Zijn die 4 tentamens dan zo kort op elkaar? En wanneer is de volgende kans?
    Ga je trouwens wel alle vakken volgen, of doe je minder vanwege je bestuurstaken?
    pi_71974778
    Oi, Moblo, dat is balen! Zowel van de niet-bepaald-soepel-lopende introductie als van je tentamens/vakantie naar rome! Kan er aan dat laatste niets gedaan worden? Een weekje omzetten misschien? Of is alles al helemaal geboekt?
    Venus in pocketformaat
    © loveli
    pi_71974789
    zijn 16 contacturen dus ik ga wel alle vakken volgen.. en de vakken van de eerste periode worden dus in 1 week getentamineerd, 26 - 30 oktober.. de herkansingen hiervan zijn in januari.. puike start als je er net echt zin in hebt en van plan bent alles in één keer met goede cijfers te gaan halen

Phaidra: alles is al geboekt en het is voor mams haar 50ste verjaardag.. dus tsja..

we komen wel do-dag terug, dus ga dan wel direct door naar Nijmegen en dan de zaterdag als ze écht jarig is weer terug, als ik die vrijdag nog een tentamen heb...
    Ja doei.
    pi_71974903
    Heb je je rooster al? Tentamens worden vaak gepland in dezelfde uren als de vakken worden gegeven, zodat iedereen die het vak kon volgen ook het tentamen kan maken. Dan zou je misschien een inschatting kunnen maken wanneer de tentamens zijn.
    Venus in pocketformaat
    © loveli
    pi_71974984
    nope, rooster pas volgende week... we wachten wel even af en ik ga wel zielig doen bij de docenten en hopen dat ik toch (ondanks dat de studieadviseur zei dat 't niet kon ) op een ander moment, desnoods eerder, dat tentamen kan maken...

Nu ga ik lekker naar de kapper en dan weer naar mijn mentorkindjes

fijne dag allen! Bedankt voor het even luisteren en meedenken, had ik wel heel eventjes nodig na anderhalve klote-dag het voelt alsof de intro al hele daaaagen bezig is
    Ja doei.
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:33:42 #197
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_71975121
    mo, dat klinkt niet relaxed hoop dat je er evengoed een beetje van kunt genieten

Merel, spinnen was heavy! had ik al voorspeld en we gingen ook nog eens veel snelle klims doen maar het was wel lekker!

leuke spinning muziek: I will follow van U2 voor snelle klim en walk like an egyptian (voor cycle)

lijstje voor vandaag

O: 1 volkoren boterham met smeerworst, 2 mokken bambu
    S: 3 kwartier spinning, veel water
    T: croissantje
    T: kleine rozijnenbol, water
    L: courgette soep, bak rauwkost
    T: kleine rozijnenbol, water, bambu
    D: ik ga iets in elkaar flanzen met kipdrumsticks, tomatensaus, kouseband, cous cous
    T: amandelen
    T: bambu, water

[ Bericht 24% gewijzigd door Belana op 18-08-2009 11:47:16 ]
    stormy waters...
    sailin'
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:42:40 #198
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71975355
    Goedemorgen .

Ik was vanochtend misselijk van de toastjes met brie .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_71975412
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 20:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee hoor, fruit natuurlijk! .
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 11:42 schreef Viking84 het volgende:
    Goedemorgen .

Ik was vanochtend misselijk van de toastjes met brie .
    ! Liegbeest .

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2009 11:45:32 ]
    pi_71975425
    God straft onmiddellijk ik had me wel ingelezen over jouw brie-zonde
    Ja doei.
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:46:45 #201
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71975444
    Hihihi.
    Niet meer actief op Fok!
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:47:03 #202
    198417 Lastpost
    Rotterdammert!
    pi_71975455
    Wow eindelijk een goede dag:
    - Veel belastinggeld terug (+/- 3000 euro)
    - Vriendin heeft contract getekend, zit ook weer een jaar onder de panne.
    - Huis is eindelijk op orde, nu alleen nog wat details die er sinds de verhuizing al gedaan moeten worden.
    - Een goede vriendin is weer terug van wereldreis x2, bijna een jaar niet gezien.
    - Mijn nieuwe huispoezenbeest geniet steeds meer en is relaxter.
    - De hond is niet meer ziek.

Ik is blij!
    Nu alleen hopen dat ik eind volgende week medisch gezien goed nieuws krijg.
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:53:12 #203
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_71975629
    Fijn Lastpost!

Moblo, succes nog deze dagen en veel plezier bij de kapper (wa's da? )

Kan best al heel goed zien met het oog, het is alleen nog een beetje wazig maar dat is logisch, pijn doet het niet echt, wel gevoelig en zonlicht verdraag ik ook nog niet echt.
    Maar met mijn nieuwe Ray-Ban zonnebril gaat het al een stuk beter

Vik, nou heb ik ALWEER zin in brie
    pi_71975667
    Even snel een lijst (ik heb het druk vandaag ):

O: bak yoghurt met drie lepels cruesli (eigenlijk hou ik d'r niet van, maar er was niets in huis)
    L: bak noedelsoep met veel groente
    T: 2 knackebrod pindakaas
    D: boekweitpannekoeken
    S: uur pilates
    T: wodkaatje

Hmm, wel erg veel carbs, morgen wat minderen!
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:58:31 #205
    163650 Greys
    pi_71975772
    Vik, door jou ga ik vanavond ook toastjes met brie nemen!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_71975976
    Ik heb net een ieniemini-stukje frambozencroissant gegeten. De rest bewaar ik voor vanmiddag als eten goed blijft gaan. Maar mijn hemel, dat stukje was errug lekker!
    Venus in pocketformaat
    © loveli
    pi_71976161
    Dat klinkt goed Uniekhoorn.

Lijstje:
    O: 2x geroosterd brood met avocado, kiwi
    T: bakje Activia light
    L: tosti van 2 sneetjes brood, achterham en een halve plak 20+-kaas
    T: bakje halfvolle yoghurt
    D: 2 wraps met ui/tomaat/champignons, komkommer en avocado
    T: weet ik nog niet

Best netjes voor een balansdag, toch?

Spoiler i.v.m. herkenbaarheid, je weet maar nooit.
    SPOILER
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:20:40 #208
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71976325
    quote:
    Op maandag 17 augustus 2009 21:05 schreef Crientj het volgende:

[..]

Dus, als ik het slim zou aanpakken voor school kan ik beter nog een extra boterham drbij doen ipv sultana of liga? Well, dat is wel het proberen waard.

Bak sla, hmm. Jammer dat het niet zo lang houdbaar is. Dan zou ik 2/3 dagen van een beetje sla, met wat komkommer, kaas en ham kunnen eten ofzo.
    Pindakaas is lekker, jam vind ik iets minder maar toch Ik ga het onthouden; dankjewel.
    niet te veel sla gaan eten ipv brood he? t was meer bedoeld als afwisseling. en dan moet je wel echt een GROTE bak eten. zo'n zakje voorgesneden sla van de supermarkt helemaal of half, met lekker nog wat rauwe groentes erdoor, beetje tonijn of kip, evenmtueel een klein beetje yoghurtdressing ofzo...

jam zei ik trouwens alleen maar omdat ik het idee kreeg dat je graag zoet op brood eet, door de chocopasta, en dan is jam met minder suiker een van de minder evil opties. maar als je t niet lekker vindt gewoon lekker laten staan!

en idd. je eet overdag nu echt te weinig, en dat wreekt zich in snakckgedrag s avonds enzo.
    pi_71976384
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 11:53 schreef uniekhoorn het volgende:
    Kan best al heel goed zien met het oog, het is alleen nog een beetje wazig maar dat is logisch, pijn doet het niet echt, wel gevoelig en zonlicht verdraag ik ook nog niet echt.
    Maar met mijn nieuwe Ray-Ban zonnebril gaat het al een stuk beter
    Mooi.

Enne... stay awaaaaay from the brie (en dat geldt ook voor Greys ). Nou ja, geniet met mate, iig.
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:23:07 #210
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71976392
    good morning! afternoon

beterschap phaidra! had gisteren even gemist dat je ziek was!
    en ik ben blij dat t goed gaat met je oog uniek!

cycle, naar gron ingen fietsen! in 1 dag. whoa! tsuperknap!

wee vrienden van me zijn deze zomer 2300 km naar Rome gefietst, in een week of euhh 3 (15 juli vertroekken, 9 augustus op t sint pieterplein, met tussendoor twee keer een stop van een paar dagen (bij een vriendin in zuid duitsland en bij de ouders van de één aan het gardameer)) echt heel stoer... ik krijg er ook sportieve neigingen van....

[ Bericht 3% gewijzigd door kwakveense op 18-08-2009 12:29:35 ]
    pi_71976507
    Ik ben altijd al heel trots op mezelf als ik 20 km fiets op de sportschool, dus ik vind het ook enorm knap van cycle. .
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:28:54 #212
    148689 Muis006
    pi_71976541
    Brie is fieeesssssss! Vind ik dan.
    pi_71976551
    Ik ben al moe bij de gedachte aan zover fietsen Diep in mijn hart ben ik een a-sportief dikkerdje
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:40:21 #214
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71976816
    O, wat heb ik gedaan!

Ik heb nu meloen . Hij is een beetje overrijp, maar toch wel lekker .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_71977203
    Lijstje gisteren:
    O: aardbeien kwark, grapefruitsap
    T: 2 cappuccino, eitje
    T: meloen met rauwe ham
    L: salade met avocado
    T: 2 crackers filet americain, wodka-tomatensap
    D: courgettesoep, nog een wodka-tomatensap, halve hamburger
    T: cappuccino met slagroom
    T: 2 vlammetjes, 2 bitterballen, 1 Amsterdam Navigator, 2 stukken pure chocola met noten, halve zak fritessticks paprika, mini-papadums, autodropjes, schoolkrijt, tikkels, soort chocoladesticks met vanillefudge in het midden, 2 boterhammen pindakaas

Zo. Vandaag maar 3 kwartier door het bos gerend, boete doen. Ik was 2 kilo zwaarder vanochtend
    pi_71977216
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 12:23 schreef kwakveense het volgende:
    good morning! afternoon

beterschap phaidra! had gisteren even gemist dat je ziek was!
    en ik ben blij dat t goed gaat met je oog uniek!

cycle, naar gron ingen fietsen! in 1 dag. whoa! tsuperknap!

wee vrienden van me zijn deze zomer 2300 km naar Rome gefietst, in een week of euhh 3 (15 juli vertroekken, 9 augustus op t sint pieterplein, met tussendoor twee keer een stop van een paar dagen (bij een vriendin in zuid duitsland en bij de ouders van de één aan het gardameer)) echt heel stoer... ik krijg er ook sportieve neigingen van....
    Thanks kwak! Ik heb gister ook maar 1x gezegd dat ik me niet zo lekker voelde en daarna werd ik zo beroerd dat het idee van internetten niet eens meer in me óp kwam! Niet zo gek hoor, dat je eroverheen gelezen hebt. Het zit me niet mee met verhuizen/verbouwen. Eerst een polsblessure en nu ziek. En dan te bedenken dat ik echt iets van 1,5 of 2 jaar niet ziek geweest ben . Zal je altijd zien. Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter en verwacht ik morgen wel weer nuttig bezig te kunnen zijn.
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:59:08 #217
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71977248
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 12:57 schreef Laureline het volgende:
    Lijstje gisteren:
    O: aardbeien kwark, grapefruitsap
    T: 2 cappuccino, eitje
    T: meloen met rauwe ham
    L: salade met avocado
    T: 2 crackers filet americain, wodka-tomatensap
    D: courgettesoep, nog een wodka-tomatensap, halve hamburger
    T: 2 vlammetjes, 2 bitterballen, 1 Amsterdam Navigator, 2 stukken pure chocola met noten, halve zak fritessticks paprika, mini-papadums, autodropjes, schoolkrijt, tikkels, soort chocoladesticks met vanillefudge in het midden, 2 boterhammen pindakaas

Zo. Vandaag maar 3 kwartier door het bos gerend, boete doen. Ik was 2 kilo zwaarder vanochtend
    M'n ogen! . Jeetje, wat een lijst. Die laatste T met name .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_71977268
    Toen ik laatst een uur gefiets had, vond ik dat stiekem erg leuk! Je ziet eens wat meer van de omgeving dan met wandelen/rennen en we hebben zo'n goed aangegeven fietsnetwerk! Heel handig voor mensen zonder richtingsgevoel (ik dus). Als ik over een tijdje een betere fiets heb, wil ik het zeker vaker gaan doen.
    alleen de pijn tussen de benen is wat minder, zelfs met fietsbroekje gaat het al na 20 min. schuren... Hopelijk ligt dat ook grotendeels aan het zadel
    Venus in pocketformaat
    © loveli
    pi_71977309
    Laureline, tot en met je D was het volgens mij een beeldige lijst . Jammer dat het daarna mis ging... Maar het klinkt wel lekker allemaal!!
    Venus in pocketformaat
    © loveli
    pi_71977321
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 12:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, als je die weglaat heb je mijn normale lijstjes van tegenwoordig. Maar dat is het vreetbuidieet, je moet gewoon iedere week
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:03:25 #221
    148689 Muis006
    pi_71977347
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 13:02 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ja, als je die weglaat heb je mijn normale lijstjes van tegenwoordig. Maar dat is het vreetbuidieet, je moet gewoon iedere week
    Da's waar. Mijn avond-T gisteren was 2 kaassoufflé en 4 frikandellen.
    pi_71977391
    Oh God, ik was ook nog het halve pak stroopwafels vergeten Geïnspireerd door Sigme laatst. Zag net nog 3 eenzame wafeltjes liggen in de keuken. Dat is wel een nadeel, altijd die restjes lekkers de dag erna. Die roepen je dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Laureline op 18-08-2009 15:36:18 ]
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:05:51 #223
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71977401
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 13:00 schreef Phaidra het volgende:
    Toen ik laatst een uur gefiets had, vond ik dat stiekem erg leuk! Je ziet eens wat meer van de omgeving dan met wandelen/rennen en we hebben zo'n goed aangegeven fietsnetwerk! Heel handig voor mensen zonder richtingsgevoel (ik dus). Als ik over een tijdje een betere fiets heb, wil ik het zeker vaker gaan doen.
    ik vind fietsen heerlijk, als t mooi helder weer is en niet te hard waait. ik fiets vaak van t station naar mn ouders (dan neem ik mn fiets mee) dat is maar 10 km/half uurtje fietsen...

ik moet echt weer eens wat vaker gewoon een stukje gaan fietsen. vorig jaar met kapotte remmen en nog 1 werkende versnelling (de derde) door de duinen gefietst met harde tegenwind...dat was niet zo'n goed plan... en nu heb ik alleen een tweede versnelling (ze zijn weer kapot) en dat fietst niet lekker voor grotere stukken (ik ben een groot verzet fietser)... boeh! dus ik stel het steeds uit want geen zin om mn fiets te laten maken
    pi_71977410
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 12:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Sterker nog: op de laatste T na is het een puike lijst Veel eten is écht goed, zeker als je zo keurig gezond eet.

Krijg je geen buikpijn van de laatste T, Lau?
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:06:42 #225
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_71977428
    laureline, hoe krijg je het weg
    stormy waters...
    sailin'
    pi_71977547
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 13:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Sterker nog: op de laatste T na is het een puike lijst Veel eten is écht goed, zeker als je zo keurig gezond eet.

Krijg je geen buikpijn van de laatste T, Lau?
    Ja, het valt me steeds zwaarder op de maag. Binnenkort zal ik de vreetbuien ook wel eens vaarwel gaan zeggen, dan word ik net een echt groot mens. Maar het werkt zo goed. En het is zo lekker
    Vroeger behielp ik me trouwens niet zo mieterig met halve zakken chips, koekjes en chocoladeverpakkingen hoor. Dan at ik gewoon alles op, geen probleem Dus er zit vooruitgang in.
    pi_71977673
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 13:10 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ja, het valt me steeds zwaarder op de maag. Binnenkort zal ik de vreetbuien ook wel eens vaarwel gaan zeggen, dan word ik net een echt groot mens. Maar het werkt zo goed. En het is zo lekker
    Vroeger behielp ik me trouwens niet zo mieterig met halve zakken chips, koekjes en chocoladeverpakkingen hoor. Dan at ik gewoon alles op, geen probleem Dus er zit vooruitgang in.
    Je gaat er tenminste goed mee om...
    pi_71978216
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 13:05 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik vind fietsen heerlijk, als t mooi helder weer is en niet te hard waait. ik fiets vaak van t station naar mn ouders (dan neem ik mn fiets mee) dat is maar 10 km/half uurtje fietsen...

ik moet echt weer eens wat vaker gewoon een stukje gaan fietsen. vorig jaar met kapotte remmen en nog 1 werkende versnelling (de derde) door de duinen gefietst met harde tegenwind...dat was niet zo'n goed plan... en nu heb ik alleen een tweede versnelling (ze zijn weer kapot) en dat fietst niet lekker voor grotere stukken (ik ben een groot verzet fietser)... boeh! dus ik stel het steeds uit want geen zin om mn fiets te laten maken
    Mijn versnellingen hebben het nooit goed gedaan! Vanaf het moment dat ik de fiets kocht doen ze raar met opschakelen. Wel eens mee naar de fietsenmaker gegaan, maar daarna was het al snel weer mis. Nu fiets ik standaard voor het oog in de 4e versnelling, maar dan zit 'ie eigenlijk al in de 5e (van 6). Die pakt 'ie wel goed op een of andere manier. En dat fiets lekker, ik hou ook wel van veel weerstand. Maar kunnen wisselen op langere stukken lijkt me toch best prettig .
    Venus in pocketformaat
    © loveli
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:42:14 #229
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71978285
    Ik houd absoluut niet van fietsen met versnellingen, die dingen gaan veel te snel kapot. Ik heb vaak maar één hand vrij tijdens het fietsen en op een fiets met versnellingen moet je toch wel beide handen aan het stuur hebben .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_71978871
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 12:57 schreef Laureline het volgende:

Hoe komt dat zo?
    Had je overdag te weinig gegeten misschien?
    pi_71978944
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 13:03 schreef Muis006 het volgende:
    Da's waar. Mijn avond-T gisteren was 2 kaassoufflé en 4 frikandellen.
    Eet jij ooit weleens gezond eigenlijk?
    Je post altijd alleen over frituurspul, pizza, koekjes en chips.
    pi_71979072
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 13:42 schreef Viking84 het volgende:
    Ik houd absoluut niet van fietsen met versnellingen, die dingen gaan veel te snel kapot. Ik heb vaak maar één hand vrij tijdens het fietsen en op een fiets met versnellingen moet je toch wel beide handen aan het stuur hebben .
    Fietsen met versnellingen FTW Grunn is natuurlijk nog redelijk vlak, maar in wat heuvelachtiger gebied zoals hier is het wel zo prettig
    en ik heb een fancy nieuwe fiets incl onderhoudsplan van mijn werk
    pi_71979172
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 14:09 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Fietsen met versnellingen FTW Grunn is natuurlijk nog redelijk vlak, maar in wat heuvelachtiger gebied zoals hier is het wel zo prettig
    en ik heb een fancy nieuwe fiets incl onderhoudsplan van mijn werk
    Dat dus. Ik heb mijn fiets nog uit Limburg, daar wil je ook echt niet zonder versnellingen fietsen!
    Hier in Utrecht is het trouwens ook wel fijn. Ik zorg toch altijd wel dat ik met 2 handen aan het stuur kan als het nodig is, want met maar 1 wiel remmen is ook niet alles.
    pi_71979488
    Ik heb een echt studentenbrikje. Er záten ooit versnellingen op. En remmen. En fietsbeschermers. En een standaard. En een bel. En verlichting.

.

Wij gaan zondag kanoën. .
    pi_71979902
    Lijst

O roggeboterham (met rozijnen en hazelnoten) half bakje griekse yoghurt 0% vet
    L drie getoaste boterhammen met gerookte makreelfilet
    T kwart meloen, handje kersen en schepje mangosorbet
    D in de planning: fajitas met yoghurtknoflooksausje en guacamole
    T geen whisky

Ik ben dus nog een halve kilo aangekomen. Misschien opnieuw gaan touwtjespringen, hoewel ik het gevoel heb daar serieuze kuiten van te krijgen.
    pi_71979999
    Oh, en ik heb een hele zware omafiets zonder versnellingen, en ik studeer denk ik in dezelfde stad als Coldfeet, want ik las iets over een stadsfestivalletje dacht ik. Rothellingen daar.
    pi_71980063
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 14:39 schreef BigPointyTeeth het volgende:

T geen whisky
    Hier moest ik om lachen. Verder een voorbeeldig lijstje, vind ik . Waar koop je dat roggebrood met rozijnen en hazelnoten? Klinkt lekker !
    pi_71980110
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 14:42 schreef BigPointyTeeth het volgende:
    Oh, en ik heb een hele zware omafiets zonder versnellingen, en ik studeer denk ik in dezelfde stad als Coldfeet, want ik las iets over een stadsfestivalletje dacht ik. Rothellingen daar.
    Hé echt? Grappig!
    Ben je Nederlands of Vlaams?
    pi_71980299
    Ik ben Vlaamse. En Razz, dat brood komt uit een piepklein bakkerijtje in België.
    pi_71980330
    Lijstje!!!

O: 2x geroosterd brood met filet A. en heel dun gesneden preiringetjes
    T: stukkie citroenmerenguetaart. (de rest maar aan de buuf gegeven. )
    T: schijf meloen
    S: stepshape interval
    L: restje bami
    T: citroen/drop-ijsje
    T: wodka
    D: rauwkostsalade, broccoli en kiprollade
    pi_71980358
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 14:51 schreef BigPointyTeeth het volgende:
    Ik ben Vlaamse. En Razz, dat brood komt uit een piepklein bakkerijtje in België.
    Die niet heel toevallig nog een vestiging heeft in de Flevopolder in Nederland zeker .
    pi_71980490
    Niet echt, neen. Maar als je bakken leuk vindt, kan je gewoon eens proberen wat rozijnen en hazelnoten in roggebrooddeeg te mikken?
    pi_71980817
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 14:51 schreef BigPointyTeeth het volgende:
    Meer info graag dan, over dat brood
      Vis een optie? dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:22:43 #244
    70532 loveli
    N
    pi_71981164
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 09:24 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
    Succes cycle! Hoeveel km is dat wel niet?

Vandaag nog een lekker thuisblijfdagje, moet wel weer veel in huis doen. Vriendje belde net, stond met autopech langs de weg... nu moet van het weekend iets vervangen worden (de koelinstallatie ofzo?), wordt weer zo'n 100,- - en we zitten al krap de komende maand, omdat ik deze maand nauwelijks gewerkt heb (heb geen vast salaris, word per uur betaald).
    Als er een klein lek in het koelsysteem zit, kun je ook proberen of een blikje Bar's Leaks werkt. Kost iets meer dan een tientje en als je mazzel hebt, blijft het lek jaren dicht. Te koop bij elke automaterialenzaak en de meeste benzinepompen.
    crap in = crap out
    pi_71981223
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 15:22 schreef loveli het volgende:

[..]

Als er een klein lek in het koelsysteem zit, kun je ook proberen of een blikje Bar's Leaks werkt. Kost iets meer dan een tientje en als je mazzel hebt, blijft het lek jaren dicht. Te koop bij elke automaterialenzaak en de meeste benzinepompen.
    Oh, bedankt voor de tip! Mijn vriend heeft vanochtend de anwb gesproken, zal even vragen of dit nog een optie is (misschien heb ik het verkeerd begrepen hoor, ik ben nogal een n00b met dat soort dingen.. ).
    pi_71981305
    Wel, ik ben nu bij mijn ouders, zo'n 100 km van waar ik studeer. En daar is dat bakkerijtje. Het is heel erg lekker brood, maar misschien is het wel nogal ver rijden

Goh, ik klink nu wel een beetje stom he, met mijn brood
    pi_71981406
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 15:26 schreef BigPointyTeeth het volgende:
    Wel, ik ben nu bij mijn ouders, zo'n 100 km van waar ik studeer. En daar is dat bakkerijtje. Het is heel erg lekker brood, maar misschien is het wel nogal ver rijden

Hoezo stom, praten over eten is leuk, en nu weet ik dat ze in Belgie dus lekker roggebrood verkopen, dus dan heb ik een excuus om ooit naar Belgie te gaan. Hah.

Ik ga m'n knackebrot met een gekookt eitje maken. Nee wacht, ik maak er een kapje geroosterd brood met een eitje van. Stiekem houd ik namelijk helemaal niet van crackers/knackebrot .
    En ik neem er een kopje verse muntthee bij. En dan ga ik heel Zen in de tuin zitten met m'n thee en m'n broodje met eitje, en dan kijken naar de vlinders op de vlinderstruik.

Zo, wie klinkt er nu stom .
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:32:37 #248
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_71981493
    dat brood klinkt gewoon erg lekker
    stormy waters...
    sailin'
    pi_71981524
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 12:20 schreef kwakveense het volgende:

[..]

niet te veel sla gaan eten ipv brood he? t was meer bedoeld als afwisseling. en dan moet je wel echt een GROTE bak eten. zo'n zakje voorgesneden sla van de supermarkt helemaal of half, met lekker nog wat rauwe groentes erdoor, beetje tonijn of kip, evenmtueel een klein beetje yoghurtdressing ofzo...

jam zei ik trouwens alleen maar omdat ik het idee kreeg dat je graag zoet op brood eet, door de chocopasta, en dan is jam met minder suiker een van de minder evil opties. maar als je t niet lekker vindt gewoon lekker laten staan!

en idd. je eet overdag nu echt te weinig, en dat wreekt zich in snakckgedrag s avonds enzo.
    Nope. Ik vind het soms wel eens lekker om dan sla op brood te doen.
    Maar een hele bak sla wegeten kan ik (nog) niet.

Hmm.

O: 2 bruine boterhammen met pindakaas ( Maar ik at pas tegen 11 uur, als ik eenmaal goed wakker ben kan het wel.)
    T: -
    L: 2 pistoletjes
    T: Fruitsalade achtig iets, even kijken of dr genoeg appels voor zijn.
    D: Wat mn moeder gaat maken vanavond.
    T: Klein handje chips oid.
    pi_71981604
    @ Razz:
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:39:01 #251
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71981656
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 15:33 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nope. Ik vind het soms wel eens lekker om dan sla op brood te doen.
    Maar een hele bak sla wegeten kan ik (nog) niet.

Hmm.
    kun je niet of wil je niet? het was maar een suggestie he? voor als je je boterhammen zat bent in de pauze.
    quote:
    O: 2 bruine boterhammen met pindakaas ( Maar ik at pas tegen 11 uur, als ik eenmaal goed wakker ben kan het wel.)
    T: -
    L: 2 pistoletjes
    T: Fruitsalade achtig iets, even kijken of dr genoeg appels voor zijn.
    D: Wat mn moeder gaat maken vanavond.
    T: Klein handje chips oid.
    opmerkingen:
    waren het witte of volkoren pistoletjes? wat zat er op? gewone boterhammen zijn minder calorierijk dan pistoletjes (een pistoletje is al snel gelijk aan twee boterhammen!)
    fruitsalade prima, maar niet té veel fruit eten.
    waar is je zuivel? en hoeveel groente eet je?
    ik zou geen chips nemen vanavond maar iets waar iets nuttigs in zit: nootjes, of een bakje yoghurt, of rauwkost met een dipje, of tonijn of kip.
    wat voor eten maakt je moeder meestal? en eet je dan veel aardappel of weinig? eet je veel vlees? is het vet eten of mager?

edit: ik rpobeer een beetje inzicht te krijgen in waar je kan verbetren zondar dat je obsessief hoeft te gaan lijnen. wat je in elk geval niet moet doen is te weinig eten/uithongeren overdag!!

[ Bericht 6% gewijzigd door kwakveense op 18-08-2009 15:48:55 ]
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:39:17 #252
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_71981671
    lijstje is beetje anders geworden

O: 1 volkoren boterham met smeerworst, 2 mokken bambu
    S: 3 kwartier spinning, veel water
    T: croissantje
    T: kleine rozijnenbol, water
    L: courgette soep, bak rauwkost
    T: klein stukje appelgebak, water, bambu
    D: ik ga iets in elkaar flanzen met kipdrumsticks, tomatensaus, kouseband, cous cous
    T: amandelen
    T: bambu, water
    stormy waters...
    sailin'
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:40:09 #253
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71981695
    zei je niet dat je nauwelijks meer bambu dronk belana? of was dat iemand anders? want ik vind t nog best veel...eigenlijk....er zit toch vrij veel suiker in?
    pi_71981726
    Jezus man ik heb het te druk om jullie te kunnen volgen.............schandalig
    pi_71981776
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 14:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
    ...
    O, leuk! Wij gaan in ons vakantiehuisje ook altijd wel een keer kanoën, dit jaar op het Drontermeer, met de mini in een 1-persoonskajak. Ik maar doen alsof ik dat heel normaal vond en helemaal niet eng Moeilijk hoor, dat moederschap. Gelukkig kwam ik er al snel achter dat de gemiddelde diepte van dat meer 20 centimeter is, dat scheelt. Het water is daardoor ook even warm als in een bad.

Waar gaan jullie? En heb je een route uitgezocht met weinig overtilpunten? Want die Canadese krengen zijn loodzwaar
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:44:15 #256
    148689 Muis006
    pi_71981805
    kwak, gewoon vraagje, maar crientj hoeft toch niet op álles te letten? Volgens mij had ik gelezen dat ze nog best jong is en dan moet je ook niet teveel op je kcal/gewicht gaan letten. Liever teveel dan te weinig als je nog in de groei bent lijkt mij.
    pi_71981859
    quote:

misschien kan je een handeltje in dat brood hier beginnen
    pi_71981911
    quote:

Haha, neem je er eens eentje voor me mee, als je weer in town bent?
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:47:48 #259
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71981919
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 15:44 schreef Muis006 het volgende:
    kwak, gewoon vraagje, maar crientj hoeft toch niet op álles te letten? Volgens mij had ik gelezen dat ze nog best jong is en dan moet je ook niet teveel op je kcal/gewicht gaan letten. Liever teveel dan te weinig als je nog in de groei bent lijkt mij.
    oh ja, kom ik zo streng over ineens? crientj vroeg laatst om tips en dingen om op te letten, dus ik rpobeerde gewoon no nonsense basics uit te leggen

ik probeer juist aan te geven dat ze neit te weinig moet eten ook! het lijstje waar ik als eerste commentaar op gaf daar gaf crientj aan dat ze overdag teveel at terwijl het juist te weinig was...

maar de basisdingen:
    dat gewoon voedsel beter voor je is dan liga's en sultana's en dat volkoren boterhammen beter zijn dan pistoletjes, en dat nuttig voedsel goed voor je is - dat zijn toch dingen die ook jonge meiden in de groei mee moeten kunnen krijgen zonder dat eht een slechte invloed heeft? (ik heb geen idee hoe jong crientj is...sorry )
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:49:02 #260
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_71981959
    Def lijst:
    2 boterhammen mager beleg, beschuit appelstroop, gekookt ei
    appel
    2 boterhammen mager beleg, beschuit appelstroop
    1 1/2 uur wandelen
    Kom magere yoghurt
    nectarine
    appel
    blokje choco
    2 tuc koekjers
    gekookte sperziebonen, komkommersalade, dop/wort en een gegrild tonijnsteak

Totaal zo'n 1600 kcal
    pi_71982021
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 15:43 schreef Laureline het volgende:

[..]

O, leuk! Wij gaan in ons vakantiehuisje ook altijd wel een keer kanoën, dit jaar op het Drontermeer, met de mini in een 1-persoonskajak. Ik maar doen alsof ik dat heel normaal vond en helemaal niet eng Moeilijk hoor, dat moederschap. Gelukkig kwam ik er al snel achter dat de gemiddelde diepte van dat meer 20 centimeter is, dat scheelt. Het water is daardoor ook even warm als in een bad.

Waar gaan jullie? En heb je een route uitgezocht met weinig overtilpunten? Want die Canadese krengen zijn loodzwaar
    We gaan op het Paterswoldsemeer, ten zuiden van Groningen. Ik geloof niet dat we al een route hebben of zo. . We willen gewoon lekker het water over en op een gegeven moment ergens picknicken. .
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:51:45 #262
    148689 Muis006
    pi_71982056
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 15:47 schreef kwakveense het volgende:

[..]

oh ja, kom ik zo streng over ineens? crientj vroeg laatst om tips en dingen om op te letten, dus ik rpobeerde gewoon no nonsense basics uit te leggen

ik probeer juist aan te geven dat ze neit te weinig moet eten ook! het lijstje waar ik als eerste commentaar op gaf daar gaf crientj aan dat ze overdag teveel at terwijl het juist te weinig was...

maar de basisdingen:
    dat gewoon voedsel beter voor je is dan liga's en sultana's en dat volkoren boterhammen beter zijn dan pistoletjes, en dat nuttig voedsel goed voor je is - dat zijn toch dingen die ook jonge meiden in de groei mee moeten kunnen krijgen zonder dat eht een slechte invloed heeft? (ik heb geen idee hoe jong crientj is...sorry )
    Nee haha ik was gewoon nieuwsgierig! Vandaar ook het "gewoon een vraagje"
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:52:58 #263
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71982090
    .

Zo, even wat dingen geregeld. Ik zal mijn Plan B maar even uit de doeken doen. Oorspronkelijk was dat Plan A, vervolgens werd het Plan B (omdat ik geen mogelijkheden zag) en nu is het dus weer Plan A . Ik wil graag mijn onderwijsbevoegdheid halen. Probleem is alleen dat ik mezelf vanwege mijn slechthorendheid niet in het reguliere voortgezet onderwijs zie werken. 30 schreeuwende pubers en dan een dove docent: succes gegarandeerd .

Vervolgens heb ik gekeken wat de opties zijn voor het halen van een tweedegraads bevoegdheid. Dan zou ik ook op een school voor doven en slechthorenden stage kunnen lopen en in het beroepsonderwijs en de volwasseneneducatie en dat zie ik wel zitten. Bovendien krijg je een jaar extra stufi als je de lerarenopleiding gaat doen. Helaas bleek bij de IB-groep dat ik alleen maar stufi krijg als ik de opleiding tot eerstegraads docent ga doen, aangezien ik al een WO-master op zak heb (tweedegraads kan kennelijk alleen als je een HBO- of WO-bachelor hebt) en ik heb niet zoveel zin om weer te gaan lenen. Heb al een dikke studieschuld. Bovendien voelt het toch als een stapje terug: in theorie een eerstegraads lesbevoegdheid kunnen halen, maar toch tweedegraads doen.

Met een eerstegraads lesbevoegdheid kun je alles wat je met een tweedegraads lesbevoegdheid ook kan, dus nu ben ik aan het kijken of ik mijn stage kan doen op een HBO-instelling of een instelling voor volwasseneneducatie. Werken aan zo'n instelling kan wel, maar bij stages lijken alle uni's ervan uit te gaan dat je die op het voortgezet onderwijs doet. Ik ben bij de meeste uni's al te laat om me nog aan te melden (zou dan pas in februari kunnen beginnen), maar ik kan me nog wel aanmelden bij de VU. Dus nu heb ik de VU gemaild om te vragen wat mijn mogelijkheden zijn .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_71982103
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 15:50 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

We gaan op het Paterswoldsemeer, ten zuiden van Groningen. Ik geloof niet dat we al een route hebben of zo. . We willen gewoon lekker het water over en op een gegeven moment ergens picknicken. .
    Bereid je voor op spierpijn Leuk is het wel, een hele afstand per kano afleggen
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:55:00 #265
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71982150
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 14:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Ik heb een echt studentenbrikje. Er záten ooit versnellingen op. En remmen. En fietsbeschermers. En een standaard. En een bel. En verlichting.

.

Ga je dan een kano huren bij die ex-delinquenten? . Leuk . Doen Mark en ik ook wel eens. En dan op open water de kano stilleggen en lekker zonnen .

lalala .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_71982151
    Ik vind dat je hele goede tips geeft Kwak.
    Niets mis met gezond eten, dat kun je ook niet jong genoeg leren.
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:56:09 #267
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71982174
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 15:52 schreef Viking84 het volgende:
    .

Zo, even wat dingen geregeld. Ik zal mijn Plan B maar even uit de doeken doen. Oorspronkelijk was dat Plan A, vervolgens werd het Plan B (omdat ik geen mogelijkheden zag) en nu is het dus weer Plan A . Ik wil graag mijn onderwijsbevoegdheid halen. Probleem is alleen dat ik mezelf vanwege mijn slechthorendheid niet in het reguliere voortgezet onderwijs zie werken. 30 schreeuwende pubers en dan een dove docent: succes gegarandeerd .

Vervolgens heb ik gekeken wat de opties zijn voor het halen van een tweedegraads bevoegdheid. Dan zou ik ook op een school voor doven en slechthorenden stage kunnen lopen en in het beroepsonderwijs en de volwasseneneducatie en dat zie ik wel zitten. Bovendien krijg je een jaar extra stufi als je de lerarenopleiding gaat doen. Helaas bleek bij de IB-groep dat ik alleen maar stufi krijg als ik de opleiding tot eerstegraads docent ga doen, aangezien ik al een WO-master op zak heb (tweedegraads kan kennelijk alleen als je een HBO- of WO-bachelor hebt) en ik heb niet zoveel zin om weer te gaan lenen. Heb al een dikke studieschuld. Bovendien voelt het toch als een stapje terug: in theorie een eerstegraads lesbevoegdheid kunnen halen, maar toch tweedegraads doen.

Met een eerstegraads lesbevoegdheid kun je alles wat je met een tweedegraads lesbevoegdheid ook kan, dus nu ben ik aan het kijken of ik mijn stage kan doen op een HBO-instelling of een instelling voor volwasseneneducatie. Werken aan zo'n instelling kan wel, maar bij stages lijken alle uni's ervan uit te gaan dat je die op het voortgezet onderwijs doet. Ik ben bij de meeste uni's al te laat om me nog aan te melden (zou dan pas in februari kunnen beginnen), maar ik kan me nog wel aanmelden bij de VU. Dus nu heb ik de VU gemaild om te vragen wat mijn mogelijkheden zijn .
    is dat niet omdat je met je master of oude stijl diploma al tweedegraads bevoegd bent, automatisch? en je dus geen opleiding meer hoeft te volgen/kan volgen? volgens mij ben ik ook tweedegraads bevoegd al, veel vrienden van me werken daarom in het HBO: betaalt lekker, weinig gedoe en geen noodzaak om nog een bevoegdheid te halen...al snap ik wel dat je je zekerder zou voelen voor de klas met een bevoegdheid (eerstegraads) op zak

maar een mooi plan dus!!
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:56:09 #268
    148689 Muis006
    pi_71982175
    Hee Vik, ik weet er natuurlijk het fijne niet van, maar kan je geen stage lopen / werk krijgen bij Viataal? Dat lijkt me inderdaad ook n stuk makkelijker qua communicatie dan regulier onderwijs.
    pi_71982224
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 15:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ga je dan een kano huren bij die ex-delinquenten? . Leuk . Doen Mark en ik ook wel eens. En dan op open water de kano stilleggen en lekker zonnen .

lalala .
    Welke ex-delinquenten? . Gewoon bij de Jachthaven huren we ze.

We hebben een heel gezellige dag gepland, eerst zouden we al sowieso eten met ons huisgenootje, die goede vriendin van me, maar nu gaat ze ook mee kanoën. Zin in! .

En CF, ja, daar ben ik wel bang voor, spierpijn. Zal een leuke Pilatesles worden de volgende ochtend. .
    pi_71982249
    Dat lijkt mij een heel goed plan Vikkerd!!
    pi_71982456
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 15:50 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Op een meer hoef je toch geen route Leuk is dat, gewoon maar kijken waar je gaat picknicken. Het wordt ook prachtig weer morgen!
    Ik ben vroeger op een kanovakantie van 2 weken geweest in Frankrijk, in een streek waar je dus echt op de meeste plekken alleen per boot kon komen. En dan 's middags kijken naar een leuk plekje om de tent op te zetten en op een vuurtje te koken
    Maar toen we in Overijssel gingen kanoën vorig jaar hadden we een riviertje uitgezocht waarbij we wel 10 x dat ding weer over een stuw of zoiets moesten dragen Dat is heel wat minder romantisch. Net als die ruzies wie het nu fout doet met sturen
    pi_71982463
    Tof plan, vik!

Vraagje: krijg je gewoon weer stufi als je met een andere opleiding verder gaat? Is het niet eenmalig? Dan vind ik dat eventueel ook nog wel een optie, als ik mijn bachelor heb gehaald.
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:06:23 #273
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71982498
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 15:56 schreef kwakveense het volgende:

[..]

is dat niet omdat je met je master of oude stijl diploma al tweedegraads bevoegd bent, automatisch? en je dus geen opleiding meer hoeft te volgen/kan volgen? volgens mij ben ik ook tweedegraads bevoegd al, veel vrienden van me werken daarom in het HBO: betaalt lekker, weinig gedoe en geen noodzaak om nog een bevoegdheid te halen...al snap ik wel dat je je zekerder zou voelen voor de klas met een bevoegdheid (eerstegraads) op zak

maar een mooi plan dus!!
    Nee, volgens mij is dat niet zo hoor. Ik heb immers totaal geen onderwijservaring? Als je mij nu voor een klas zet weet ik echt niet wat ik moet doen, hoor . Bovendien worden er veel éénjarige trajecten aangeboden voor mensen die wel een vak geleerd hebben, maar niet bevoegd zijn om dat vak te onderwijzen. Zal ook wel niet voor niets zijn lijkt me . En idd, ik zou me een stuk zekerder voelen met een bevoegdheid.

@ Muis: Ja ik heb wel eens op de site van Viataal gekeken, hoor Auris in Utrecht zoekt nu ook een docent Nederlands. Maar ja, is dát wel wat ik wil, het speciaal onderwijs in? Kan ik daar mijn ei wel kwijt? Het niveau ligt wel veel lager dan op een gewone school. Ik vind het wel prettig dat je er tijdens een lerarenopleiding dmv stages achter kunt komen welke vorm van onderwijs bij jou past. Misschien ga ik, heel tegendraads, toch wel een tijdje meelurken op het regulier onderwijs . Ik heb wel eens gehoord van een Amerikaanse professor met CI die gewoon lesgeeft op de uni en op de havo hadden wij een blinde docent muziek . Tja, moet ik er op voorhand al vanuit gaan dat ik iets niet kan?
    Niet meer actief op Fok!
    pi_71982518
    Weer studeren dus Vik, spannend.
    Maakt het ook wat makkelijker om naar Amersfoort te verhuizen denk ik?
    Of blijf je in Groningen studeren en niet in Utrecht?
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:08:26 #275
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71982561
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 16:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
    Tof plan, vik!

Vraagje: krijg je gewoon weer stufi als je met een andere opleiding verder gaat? Is het niet eenmalig? Dan vind ik dat eventueel ook nog wel een optie, als ik mijn bachelor heb gehaald.
    Bedoel je specifiek voor de lerarenopleiding of in het algemeen? Je kunt 4 jaar stufi krijgen + 3 jaar lenen en het enige wat telt is dat je binnen 10 jaar een diploma haalt.
    Wb de lerarenopleiding: ja, je krijgt een jaar extra stufi mits je een bachelor (voor tweedegraads) of master (voor eerstegraads) hebt gedaan die vakinhoudelijk aansluit op de lerarenopleiding die je wilt gaan doen (in mijn geval dus Nederlands).
    Niet meer actief op Fok!
    pi_71982607
    Volgens mij klopt dat wel hoor, wat kwak zegt over tweedegraadsbevoegdheid. M'n zwager is ook docent op het HBO met gewoon een universitaire opleiding, zonder onderwijsopleiding.
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:10:30 #277
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71982632
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 16:07 schreef vergeetmewelletje het volgende:
    Weer studeren dus Vik, spannend.
    Maakt het ook wat makkelijker om naar Amersfoort te verhuizen denk ik?
    Of blijf je in Groningen studeren en niet in Utrecht?
    Nee hoor, ik ga gewoon naar Amersfoort en studeren aan de VU (alleen aan de VU kan ik dit studiejaar nog beginnen, bij alle andere uni's moet ik wachten tot februari). Als ik idd per 1 september ga beginnen, is de kans groot dat ik op de stadscamping moet bivakkeren tot ik woonruimte heb gevonden . Dat wordt nog wat .
    Niet meer actief op Fok!
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:13:49 #278
    148689 Muis006
    pi_71982737
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 16:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, volgens mij is dat niet zo hoor. Ik heb immers totaal geen onderwijservaring? Als je mij nu voor een klas zet weet ik echt niet wat ik moet doen, hoor . Bovendien worden er veel éénjarige trajecten aangeboden voor mensen die wel een vak geleerd hebben, maar niet bevoegd zijn om dat vak te onderwijzen. Zal ook wel niet voor niets zijn lijkt me . En idd, ik zou me een stuk zekerder voelen met een bevoegdheid.

@ Muis: Ja ik heb wel eens op de site van Viataal gekeken, hoor Auris in Utrecht zoekt nu ook een docent Nederlands. Maar ja, is dát wel wat ik wil, het speciaal onderwijs in? Kan ik daar mijn ei wel kwijt? Het niveau ligt wel veel lager dan op een gewone school. Ik vind het wel prettig dat je er tijdens een lerarenopleiding dmv stages achter kunt komen welke vorm van onderwijs bij jou past. Misschien ga ik, heel tegendraads, toch wel een tijdje meelurken op het regulier onderwijs . Ik heb wel eens gehoord van een Amerikaanse professor met CI die gewoon lesgeeft op de uni en op de havo hadden wij een blinde docent muziek . Tja, moet ik er op voorhand al vanuit gaan dat ik iets niet kan?
    Je moet niets van tevoren aannemen, hoor. Maar bedenk wel dat kinderen op het dovenonderwijs ook doof zijn en misschien net zoveel ambities hebben als jij en ik. Wie moet hen dan helpen? Door je hoge opleiding met je handicap te combineren heb je juist veel meer mogelijkheden, om bijvoorbeeld het dovenonderwijs naar een hoger niveau dan mavo te tillen. Bedenk welke obstakels jij hebt moeten nemen om te komen waar je nu bent, met een WO diploma op zak. Dan is het toch geweldig om anderen te helpen die obstakels weg te nemen? Ik zie werken in het onderwijs niet als louter zelfontplooiing.
    pi_71982747
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 16:10 schreef Viking84 het volgende:
    Als ik idd per 1 september ga beginnen, is de kans groot dat ik op de stadscamping moet bivakkeren tot ik woonruimte heb gevonden . Dat wordt nog wat .
    Gezellig.
    Maar je krijgt toch wel voorrang als je je bij studentenhuisvesting inschrijft?
    Is toch 2 uur reizen vanuit Groningen?
    Dan heb je vast snel een kamer (van waaruit je een leukere kamer kunt vinden).
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:14:27 #280
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71982749
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 15:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Welke ex-delinquenten? . Gewoon bij de Jachthaven huren we ze.
    Als je hier in de stad kano's huurt (bij de Emmaviaduct) dan huur je die van ex-delinquenten . Wel aardige lui hoor .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_71982788
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 15:39 schreef kwakveense het volgende:

- knip -
    Allereerst ben ik bijnaa 17 (Nog 2 maandjes ongeveer)
    Ik wilde alleen wel zeggen dat ik je niet streng vind.

Aan de andere kant, dan had ik me niet aangemeld als ik niet dunner wil worden.
    Een beetje snoepen kan wel, als het maar niet teveel is. Misschien is calorieën tellen / opschrijven iets. Zal eens opzoeken hoeveel ik per dag nodig heb.
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:16:49 #282
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71982811
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 16:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik zie het! blijkbaar is dat dus niet zo als ik dacht...

wel apart... er zijn zeker 10 studiegnoten van me direct voor de klas gekomen als docent engels op een hbo opleiding, en ze hoeven verder geen bevoegdheden meer te halen - kortom; er is blijkbaar "geen bezwaar" tegen zoiets... ik zit er zelf ook aan te denken om dat te doen als ik klaar ben als aio... (en nee, dan heb ik idd ook nauweklijks ervering voor de klas.. ik heb twee vakken gegeven en als student en als aio in totaal 2 cursusen gevolgd... maar ik ben arrogant genoeg om te denken dat ik het wel kan )
    pi_71982832
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 16:14 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Gezellig.
    Maar je krijgt toch wel voorrang als je je bij studentenhuisvesting inschrijft?
    Is toch 2 uur reizen vanuit Groningen?
    Dan heb je vast snel een kamer (van waaruit je een leukere kamer kunt vinden).
    Ik weet niet hoe het in Amsterdam zit maar hier in Utrecht krijg je geen voorrang als je ver weg woont. Als je in Amersfoort wilt gaan wonen om in Amsterdam te studeren zul je ook wel geen voorrang krijgen.

Maar Vik, als je een master alleen nodig hebt voor eerstegraadsbevoegdheid zou het best kunnen dat je de tweedegraads daarmee al hebt. Ik zou het even navragen bij de universiteit!
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:17:34 #284
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71982838
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 16:13 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Je moet niets van tevoren aannemen, hoor. Maar bedenk wel dat kinderen op het dovenonderwijs ook doof zijn en misschien net zoveel ambities hebben als jij en ik. Wie moet hen dan helpen? Door je hoge opleiding met je handicap te combineren heb je juist veel meer mogelijkheden, om bijvoorbeeld het dovenonderwijs naar een hoger niveau dan mavo te tillen. Bedenk welke obstakels jij hebt moeten nemen om te komen waar je nu bent, met een WO diploma op zak. Dan is het toch geweldig om anderen te helpen die obstakels weg te nemen? Ik zie werken in het onderwijs niet als louter zelfontplooiing.
    Mooi gezegd . Mag ik dit stukje gebruiken voor een sollicitatiebrief? .

Ik zeg ook niet dat het geen optie is, hoor! Maar ik wil gewoon alle opties uitproberen en niet meteen ervan uit gaan dat iets niet kan. En stage lopen op een school voor doven en slechthorenden kan volgens mij niet op de opleiding tot eerstegraads leraar, omdat zo'n school niet het juiste niveau heeft (je kunt zelfs met een pabo-diploma lesgeven op het voortgezet speciaal onderwijs).
    Niet meer actief op Fok!
    pi_71982853
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 16:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Bedoel je specifiek voor de lerarenopleiding of in het algemeen? Je kunt 4 jaar stufi krijgen + 3 jaar lenen en het enige wat telt is dat je binnen 10 jaar een diploma haalt.
    Wb de lerarenopleiding: ja, je krijgt een jaar extra stufi mits je een bachelor (voor tweedegraads) of master (voor eerstegraads) hebt gedaan die vakinhoudelijk aansluit op de lerarenopleiding die je wilt gaan doen (in mijn geval dus Nederlands).
    Ik bedoelde beide, maar sowieso is het handig te weten dat ik voor lerarenopleiding eventueel nog nog een jaar extra stufi kan krijgen. Er gaan er bij ons (pedagogische wetenschappen) heel veel nog een onderwijsbevoegdheid halen, als aansluiting op de studie.
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:18:27 #286
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71982863
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 16:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ga gewoon naar Amersfoort en studeren aan de VU (alleen aan de VU kan ik dit studiejaar nog beginnen, bij alle andere uni's moet ik wachten tot februari). Als ik idd per 1 september ga beginnen, is de kans groot dat ik op de stadscamping moet bivakkeren tot ik woonruimte heb gevonden . Dat wordt nog wat .
    ik vraga me dan alleen nog af waarom je in vredesnaam persé in amersfoort wilt wonen als je in amsterdam gaat studeren... das nog steeds een takke end reizen namelijk, zeker ook nog naar de VU buiten het centrum...
    pi_71982871
    Verder wel een tof plan, Vik! Spannend!

Maar je geheimzinnigheid erover deed je natuurlijk wel een beetje teniet door er een topic over te openen, hè? .
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:19:29 #288
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71982886
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 16:16 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik zie het! blijkbaar is dat dus niet zo als ik dacht...

wel apart... er zijn zeker 10 studiegnoten van me direct voor de klas gekomen als docent engels op een hbo opleiding, en ze hoeven verder geen bevoegdheden meer te halen - kortom; er is blijkbaar "geen bezwaar" tegen zoiets... ik zit er zelf ook aan te denken om dat te doen als ik klaar ben als aio... (en nee, dan heb ik idd ook nauweklijks ervering voor de klas.. ik heb twee vakken gegeven en als student en als aio in totaal 2 cursusen gevolgd... maar ik ben arrogant genoeg om te denken dat ik het wel kan )
    Kennelijk is er een tekort aan HBO-docenten (en nu al helemaal omdat er door de crisis veel meer inschrijvingen zijn), dus dan zijn ze vaak wel wat soepeler. Ik zou de lerarenopleiding ook vooral doen voor mijn eigen zelfvertrouwen en ook om mijn positie op de arbeidsmarkt te versterken, zodat ik het in de toekomst niet het risico loop het te moeten afleggen tegen mensen die wél een onderwijsbevoegdheid hebben gehaald.
    Niet meer actief op Fok!
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:20:04 #289
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71982900
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 16:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Verder wel een tof plan, Vik! Spannend!

Maar je geheimzinnigheid erover deed je natuurlijk wel een beetje teniet door er een topic over te openen, hè? .
    Haha, klopt . Maar niet iedereen zal dat topic gezien hebben .

Good job, Sherlock! .
    Niet meer actief op Fok!
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:20:28 #290
    148689 Muis006
    pi_71982913
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 16:18 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik vraga me dan alleen nog af waarom je in vredesnaam persé in amersfoort wilt wonen als je in amsterdam gaat studeren... das nog steeds een takke end reizen namelijk, zeker ook nog naar de VU buiten het centrum...
    Trueeee. Kan je nog beter in Vinkeveen gaan wonen volgens mij . Ik vind het VU terrein wel rot zeg

Oh en Vik: gebruik het gerust.
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:20:44 #291
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71982921
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 16:18 schreef kwakveense het volgende:

[..]

Ik hoef maar 1 dag per week naar de VU, dus dat is nog te overzien . En als de VU niet doorgaat, dan ga ik naar de UU in februari.
    Niet meer actief op Fok!
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:22:39 #292
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71982998
    mja ikw eet dat je dol bent op amersfoort vik, maar t voelt voor mij een beetje als in tilburg gaan wonen en dan in utrecht gaan studeren...

(ik blijf er bij dat amersfoort alles behalve de randstad is in de ogen van vrijwel alle randstedelingen (voor de meeste mensen hier is amersfoort, apeldoorn en arnhem één pot nat en allemaal ver weg) - en gezien de reden dat je in de randstad wilt wonen: werk en sociaal perspectief, zou ik er echt over nadenken om gewoon écht in de randstad te gaan wonen...)
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:23:39 #293
    37447 kwakveense
    small, fluffy and green
    pi_71983025
    oeh, ik ga er vandoor! lekker even dagzeggen bij mn ouders, die na 5 weken terug zijn van vakantie (lees: kadootjes uit zuid frankrijk!)

doewie!
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:24:29 #294
    148689 Muis006
    pi_71983043
    Chillburg de gekste!
    pi_71983111
    Van Amersfoort naar de VU is volgens ns.nl een uurtje. Om dat nu een 'takke end' te noemen... .
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:26:45 #296
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71983115
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 16:22 schreef kwakveense het volgende:
    mja ikw eet dat je dol bent op amersfoort vik, maar t voelt voor mij een beetje als in tilburg gaan wonen en dan in utrecht gaan studeren...

(ik blijf er bij dat amersfoort alles behalve de randstad is in de ogen van vrijwel alle randstedelingen (voor de meeste mensen hier is amersfoort, apeldoorn en arnhem één pot nat en allemaal ver weg) - en gezien de reden dat je in de randstad wilt wonen: werk en sociaal perspectief, zou ik er echt over nadenken om gewoon écht in de randstad te gaan wonen...)
    Het kan mij lekker helemaal niks schelen wat randstedelingen ervan vinden dat ik in Amersfoort wil wonen . Amersfoort is mooi, lekker centraal (15 minuutjes bij Utrecht vandaan), het is niet zo'n vreemde stad voor mij (en dus wordt de kans op heimwee gereduceerd ), de kamers zijn nog enigszins betaalbaar en dat vind ik belangrijker dan iedere maand krom te moeten liggen om de huur te kunnen opbrengen .
    Niet meer actief op Fok!
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:27:49 #297
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71983138
    quote:
    Op dinsdag 18 augustus 2009 16:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Van Amersfoort naar de VU is volgens ns.nl een uurtje. Om dat nu een 'takke end' te noemen... .
    Mja, als je dat vijf dagen per week moet doen ben je er wel snel flauw van, denk ik .
    1 dag per week is wel te doen en verder moet ik maar kijken wat mijn stage-plek wordt. Die kies ik bij voorkeur wel wat dichter bij huis. Maar eerst maar eens kijken wat de studie-adviseuse terugmailt!
    Niet meer actief op Fok!
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:31:33 #299
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71983239
    Mail terug gehad. Krijg morgen antwoord, want het is nogal een lang antwoord, zegt ze. Zou dat goed of slecht nieuws zijn? .
    Niet meer actief op Fok!
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:32:01 #300
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71983250
    Vol.
    Niet meer actief op Fok!
      dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:32:14 #301
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_71983257
    Nu wel.