Neuh, ik beide niet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:18 schreef Greys het volgende:
Wat krijgt ie op IMDB, meer dan een 9 (!) geloof ik he?
*kijken gaat*
Oh en ik kan me Kevin Costner dus helemaal niet in die rol voorstellen als Andy!
Tom Hanks dan weer wel.
Hij staat op nr 1quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:18 schreef Greys het volgende:
Wat krijgt ie op IMDB, meer dan een 9 (!) geloof ik he?
*kijken gaat*
Oh en ik kan me Kevin Costner dus helemaal niet in die rol voorstellen als Andy!
Tom Hanks dan weer wel.
Zonder je laatste regeltje was je post best interessant geweest.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:27 schreef Heider00sje het volgende:
Bij de berekening van de BMI wordt geen rekening gehouden met je spiermassa, terwijl die bij elk persoon ontzettend kan verschillen.
Jullie houden dus het BMI fabeltje hoog.
Whaha, useless shit
Thanks!quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:33 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Welkom sdb! (Ook jou meteen maar een afkorting geven)
Wat ben je van plan te gaan doen? Sporten, minder/anders eten... ?
Bij mij ging het afvallen flink sneller toen ik met de pil stoptequote:Op maandag 17 augustus 2009 11:38 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Thanks!
Het probleem bij mij is inderdaad de hoeveelheid eten, ik eet namelijk best gezond en koop geen troep enzo. Ik hou heel erg van avondeten, dus gewoon kleinere porties nemen of een kleiner bord gebruiken steeds.
Verder weer 4 x per week sporten, ik heb nog een programma die ik daar ooit eens heb gekregen van een instructeur, die wil ik weer afwerken want dat werkte ontzettend goed. En misschien toch maar eens gaan beginnen met yoga.
Een vraagje trouwens, weet iemand of je als je stopt met de pil ook weer afvalt? Ik ben daar namelijk 6 kilo van aangekomen
Ik weet wat je doormaaktquote:Op maandag 17 augustus 2009 11:21 schreef conleche het volgende:
Ben ook blij dat Kevin Costner die rol niet speelt!! (Dat vind ik een oppervlakkige acteur, op de één of andere manier)!
Ik ben ook aan het opruimen/schoonmaken. Maar ik vind het zo vervelend.Zucht.....maar weer door dan......
Geevacueerd ook echt, hahaha.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Succes, SDB-met-lief-icon!
Whoooooop, mn hamsters hebben hun fles gesloopt geloof ik, want de fles lekt nu en hun bovenverdieping is zeiknatDus de hamhams zijn geëvacueerd naar de benedenverdieping, waar ze nu opgepropt in het huisje zitten
oude tangen, ze zijn gewoon jaloers dat jij actiever wasquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:40 schreef Razztwizzle het volgende:
Welkom terug uniekhoornhoe ging het? Doe inderdaad maar rustig aan, het lijkt me niet niks, zo'n ingreep.
Oh wacht - edit - je hebt al gepost. Nou, sterkte en ermee en ik zal voor je duimen dat het allemaal goed is.
Ik heb net Evy 3 gelopen, ging echt heerlijk! Ik kwam ook nog langs een veld waar het zwermde van de zwaluwen. En ik ging nog in volle vaart langs drie zogenaamd Nordic-walkende (lees, lekker rustig aan wandelende, kletsende, en - oh ja - ook, waarschijnlijk voor de sier, nog stokken vasthoudende) dames, en toen kreeg ik de opmerking "Nou nou, rennen is slecht voor je knieeen hoor".
Ik vind het al heel dapper dat je uberhaupt durfde.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik hoop het, qua pijn en engigheid viel het mee iig.
Morgen mag pas de oogkap af dus dan weet ik of ik al dan niet blind ben
Spinnen zijn juist goed! Die eten muggen en andere nare beestjesquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:07 schreef kwakveense het volgende:
eww eww ewww ewww spinnen in de tuin en maden in de vuilnisbak eww eww ewwwww ik wil straks echt een half uur onder de douche...
Doe je knap dan, blind typenquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik hoop het, qua pijn en engigheid viel het mee iig.
Morgen mag pas de oogkap af dus dan weet ik of ik al dan niet blind ben
Wat zijn pestoballetjes?quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Bleeeegh, maden! *aai Kwak*
Ik eet een paar dagen achtereen in de avond niet echt gezond, dus dat moet ik maar goed maken door overdag heel braaf te zijn en goed te sporten![]()
Gisteren Chinees gehaald ivm erg laat thuis, eten van gisteren wordt dus vandaag gemaakt (penne met pestoballetjes en sperziebonen, gekozen door vriendje omdat die een week lang late dienst had) en morgen maken we het restje Chinees op![]()
Nope, volgende week maandag gaat de ander, ik zit er nu ook heel charmant bijquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Doe je knap dan, blind typen![]()
.
Of heb je niet beide ogen (tegelijk) gedaan?
Gehaktballetjes met o.a. groene pesto erdoor!quote:
Klinkt goed! En broccoli krijg ik hier ook alleen maar door de commissie als het ergens in verstopt isquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Gehaktballetjes met o.a. groene pesto erdoor!![]()
Ik gebruik dit recept, maar dan gemodified: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=427460&rq=pestoballetjes
Ik gebruik rundergehakt ipv half-om-half, en ik heb meer gehakt voor twee personenDaarentegen neem ik standaard volkorenpenne, en daarvan kook ik misschien 75 gram ofzo voor ons twee. En dus sperziebonen erbij ipv broccoli (houdt vriendje niet zo van).
Oh jij gaat ook weer aan de yoga vandaag! Ik ook! ga deze keer ashtanga yoga ofzo proberen. Vorige week hathayoga bij een andere school gedaan, maar dat vond ik echt niks. kleine zaal, je stond pal tegenover elkaar (elkaar dus aan te kijken!) en die vrouw was ook een beetje vaag.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:29 schreef ColdFeet het volgende:
Uniek! Ik heb nog aan je gedachtMaar het is dus wel goed gegaan, denken ze? Rustig aan nu, jij
Nasty lijstjes van dit weekend (maar niet aangekomen)
zaterdag
O: ricottapannekoekjes met aardbeien en maple syrup
T: anderhalve quesadilla met chilisaus en ketchup
S: beetje poedelen in het zwembad
T: calippo-imitatieding bij zwembad
T: chips
D: risotto met in sherry gecarameliseerde paddestoelen en spinazie, wijn, sinaasappeltje toe
T: 2 grote&hoogalcoholische cocktails, handje chips
zondag
O: misselijkPaar crackertjes met pindakaas
T: stuk cranberry-sinaasappel crumble cheesecake
S: hardlopen, evy les 15. Ging zeer k**, paar keer half minuutje gewandeld.
D: doperwten-dillesoepje, cannelloni met tomatensaus, spinazie-ricottavulling en roomsaus met mozzarella, klein stukje cheesecake, 3 glazen wijn
T: chipsen wodka met druivensap.
Tijd voor goede voornemens dus!
O: 2 eitjes
T: laatste stukje crumble cheesecake
L: 2 kleine, dunne waldkornboterhammetjes met pindakaas
T: sinaasappel
T: halve liter magere yoghurt
D: nog bedenken. veel groente, iig
S: anderhalf uur yoga
T: handje chips, wodka
Ik doe hatha yoga. Ik weet eigenlijk maar half wat de verschillen zijn, maar ik vind deze instructeur erg prettig (een wat oudere man). Er was een keer een invaller, en daar werd ik echt horendol vanquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:46 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Oh jij gaat ook weer aan de yoga vandaag! Ik ook! ga deze keer ashtanga yoga ofzo proberen. Vorige week hathayoga bij een andere school gedaan, maar dat vond ik echt niks. kleine zaal, je stond pal tegenover elkaar (elkaar dus aan te kijken!) en die vrouw was ook een beetje vaag.
bij blokker, 1,50 voor een stuk gaas en klitteband. ik heb een raam dat iest te groot is, en ik heb dus twee pakjes gebruikt en ze laten overlappen in t midden (een groot stuk, zodat er geen beestjes tussendoor gaan. heb ze ooknog aan elkaa rgeplakt met een stukje klittenband in t midden.quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:52 schreef Greys het volgende:
Kwak, goed bezig!
Waar koop je die plakhorren?En hoe groot zijn ze, want ik heb een heel groot raam op de slaapkamer!
En kan je raam dan nog gewoon dicht, of moet je het er elke keer weer afpeuteren en weer opplakken?
Oh maar mijn raam gaat naar binnen openquote:Op maandag 17 augustus 2009 14:55 schreef kwakveense het volgende:
[..]
bij blokker, 1,50 voor een stuk gaas en klitteband. ik heb een raam dat iest te groot is, en ik heb dus twee pakjes gebruikt en ze laten overlappen in t midden (een groot stuk, zodat er geen beestjes tussendoor gaan. heb ze ooknog aan elkaa rgeplakt met een stukje klittenband in t midden.
t is wel een beetje cheapass, en t laat een beetje los in de hoekjes (moet nog even betere tape onder de klitteband doen.
je kan het gaas zo lostrekken van t klitteband, je raam opendoen, en dan t gaas weer terugduwen.
ik ben wel fan.
Jawel, maar ik zou ook wel eens niet wazig willen kijken, zeg maar.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:05 schreef ColdFeet het volgende:
Mooi kwak! Af en toe zo'n stoomdag doet echt wonderen voor alles
DaD, op de tast is toch ook best leuk bij seks?
Ik had ook zo'n raam bij mijn ouders, moet je even goed kijken op welk deel van het kozijn je de plakrand het beste kan plakken, ik had het zo gedaan dat met wat proppen het raam nog net dicht ging.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh maar mijn raam gaat naar binnen open![]()
Maar dat geeft niet, dan plak ik elke keer als ik het raam open wil laten staan 's nachts die hor weer op dat klittenband. Ik vraag me alleen af of mijn raam van binnen af dus nog wel wil sluiten als ik er klittenband op ga plakken op dat kozijn. Zal wel niet. Mweh, bummer. Dankjewel voor je antwoord
Ik ga toch ook maar eens kijken wat zo'n inzethor kost.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:21 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik had ook zo'n raam bij mijn ouders, moet je even goed kijken op welk deel van het kozijn je de plakrand het beste kan plakken, ik had het zo gedaan dat met wat proppen het raam nog net dicht ging.
Nu hebben mijn ouders kunstof kozijnen, met mooie nieuwe ramen en op mijn oude kamer een inzethor. Zalig!
Heerlijk die posts van jouquote:Op maandag 17 augustus 2009 14:55 schreef kwakveense het volgende:
[..]
bij blokker, 1,50 voor een stuk gaas en klitteband. ik heb een raam dat iest te groot is, en ik heb dus twee pakjes gebruikt en ze laten overlappen in t midden (een groot stuk, zodat er geen beestjes tussendoor gaan. heb ze ooknog aan elkaa rgeplakt met een stukje klittenband in t midden.
t is wel een beetje cheapass, en t laat een beetje los in de hoekjes (moet nog even betere tape onder de klitteband doen.
je kan het gaas zo lostrekken van t klitteband, je raam opendoen, en dan t gaas weer terugduwen.
ik ben wel fan.
nee, ik heb inderdaad betere dingen om te doen met mijn tijd (die enorme actieljst van vandaag bijvoorbeeld). ik wéét dat ik goed kan spellen, en ook dat ik slecht kan typen... dus daar laat ik het dan bij. ik verbeter trouwens wel regelmatig iets als ik het aan het typen ben... moet je nagaanquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Heerlijk die posts van jou.
Als ik op 'invoeren' heb geklikt lees ik mijn post altijd nog even na en als er typo's of taalfouten in sta wijzig ik hem, maar dat kan jou lekker niks schelen blijkbaar.
Oh, ik ben ook vreselijk suf bezig hoorquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:47 schreef Razztwizzle het volgende:
Whoa, wat zijn jullie allemaal productief zegik zit nu al twee uur te broeden op m'n VWO6-literatuur-lessenserie voor de eerste periode. Maar behalve een globale planning heb ik nog niks
. Ja, een uitgebreid eetlijstje op dieetinzicht.nl en een opgeruimd bureau. Dat wel.
Wat goed dat je al bezig bent voor je scriptiequote:Op maandag 17 augustus 2009 16:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb vanochtend 2,5 uur gesport, daar kan ik qua productiviteit zéker 3 dagen op teren. Ben ook een paar uur naar de UB geweest, zo even boodschappen doen en een boek doornemen voor m'n scriptie.
Euhm, je weet dat ik al sinds vorig jaar oktober bezig ben met m'n scriptie (met stage tussendoor)?quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat goed dat je al bezig bent voor je scriptie. Ik begon pas 1 sept en moest toen dus ook nog nadenken over wat ik precies wilde
. Ik ben Mark ook aan het aansporen om nu alvast na te gaan denken. Kun je 1 sept direct aan de bak! Waar gaat je scriptie over?
.
Ha, fijn is datquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:56 schreef kwakveense het volgende:
ik voel me wel helemaalnu alles gedaan is (op een paar dingetjes na, maar toch...ik heb weer grip op mn leven zogezegd nu ik weer kan zien waar ik loop
)
ik heb net gedoucht en ga zo boodschappen doen (want geen eten meer in huis)quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:59 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ha, fijn is dat. Waar ga je 't mee vieren? Ik vier dat altijd met lang in bad gaan
.
Dat klinkt gezellig. En opgewekt ookquote:Op maandag 17 augustus 2009 17:06 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik heb net gedoucht en ga zo boodschappen doen (want geen eten meer in huis)
vanavond kijk ik tv en ga ik naar de kroeg (want heel goed vriendinnetje is weer terug uit canada en die ik heb door onze beider vakanties echt al een maand niet gezien - en dat vond ik best lang)
en ik eet pasta vanavond
Wat lief!quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:48 schreef Daph_ het volgende:
Dank![]()
Nu ga ik een klein puntje taart eten (net uit betrouwbare bron vernomen dat we het komende uur oid nog niet gaan eten)![]()
Mijn hele bureau en monitor hingen vol met slingers!!
das wel erg weinig en zinloos eten overdag:quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:52 schreef Crientj het volgende:
Ellew
Moe van het werken. ;o En een zere rug.
Zie nog wel of ik iets ga doen qua Wii Fit vanavond; maar denk het niet.
Goedd, mn lijstje;
O: Niets, ik haat het om vroeg te moeten eten
T: 2 rijstwafels met chocoladepasta.
L: 2 boterhammen, kaas en chocoladepasta
T: Sultana
D: Geen idee, kom ik zo achter ;P
En misschien nog een klein bakje chips met een kiwi of appel.
Daar ben ik 't wel mee eens - kan je niet wat meer vleeswaren, groente en fruit, noten/eieren, zuivel en zulks echt eten in je dagelijkse eten inbouwen?quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:11 schreef kwakveense het volgende:
[..]
das wel erg weinig en zinloos eten overdag:
chocopasta=suiker
rijstwafels=loze koolhydraten (snelle carbs en weinig vezels)
sultana=suiker
en dan ook geen ontbijt...
en dan vanavond chips eten...mét nog meer suiker in de vorm van fruit...
is dit een standaard dag? (ik lees normaal nooit zo goed mensen hun lisjtjes, sorry)
Ik vind dat programma ook leuk!quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:16 schreef Viking84 het volgende:
Lijstje:
O: yoghurt met frambozen
T: nada
L: twee boterhammen met pindakaas
T: half bakje sorbetijs framboos van de AH
D: gemarineerde kip van de grill met groene paprika en ui (vooral ui van de grill is zó fucking lekker)
T: rest van bakje sorbetijs
T: halve meloen
Er is altijd zo'n leuk programma op SBS 6 rond etenstijd: over Britten die op zoek zijn naar een woning. Lijkt mij ook zo leuk, een huis zoeken dat voldoet aan de eisen van de mensen
(al begrijp ik uit het programma dat het vaak ook duidelijk vermoeiend kan zijn
).
Heb je het gisteren ook gezien? Toen was er echt een práchtig huis met zelfs een lift naar het strandquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik vind dat programma ook leuk!.
Met Phil en Kirsti bedoel je?quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:16 schreef Viking84 het volgende:
Er is altijd zo'n leuk programma op SBS 6 rond etenstijd: over Britten die op zoek zijn naar een woning. Lijkt mij ook zo leuk, een huis zoeken dat voldoet aan de eisen van de mensen
(al begrijp ik uit het programma dat het vaak ook duidelijk vermoeiend kan zijn
).
Die jaquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Met Philip en Kirsti bedoel je?
Dat vind ik ook zo'n tof programma! En soms onbegrijpelijk hoe mensen voor een huis kunnen kiezen terwijl een ander huis overduidelijk veel meer geschikt en mooier én goedkoper is!
Dank jequote:Op maandag 17 augustus 2009 18:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Die ja.
Gezellig dat je er weer bent trouwens
quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Dank je
Het is nog lang niet op volle kracht hoor ivm de Asielactie die heel veel tijd vergt (maar al meer dan 7000 euro!) en we zijn nu de boodschappen aan het bekijken wat we gaan kopen voor een deel van het geld
OT: ik heb zowaar gekeken naar een sportschool in Bleiswijk en jawel, die is er!
Body Blitzz ofzoietsDenk dat ik eerst een tien knippen kaartje koop voor 90 euro en dan eens van alles wat ga doen en kijken wat ik het leukst vind. Zou het dan toch echt gaan gebeuren?
quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:36 schreef Muis006 het volgende:
[..]
[/b]
Je kan ook uitzoeken waar Joost Luiten woont en vragen of hij je mee de 18holes opsleurtheb je meteen een workout van een uur of 5, 6!
Goeie lokker he! Co trapte er ook al bijna inquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:37 schreef kwakveense het volgende:
hej muis! verdorie, t ging hier laatst steeds over trouwen en nou heb ik helemaal gemist dat jij ook gaat
oh...het is een asielactie lokkertje! dus t is niewaarnie?
Je mag wel een keer met mij mee, dan doen we op baan waar ik speel de 3par-baan! Daar doe je maar een uurtje of 2 over. Plus, mijn golfleraar is sehr cute!quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:37 schreef Greys het volgende:
[..]Jij met je Joost Luiten - Bleiswijk obsessie!
![]()
Ik geloof niet dat ik zon golfster ben of dat hij op mij zit te wachten![]()
Nou ik slaap dus echt ruk, mijn linker gehoorgang is ontstoken (ben je doof, raken die dingen ontstoken echt wtfquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:38 schreef kwakveense het volgende:
ik denk trouwens dat het er aan ligt hoe lang je actief blijft: als je ook tot 3 uur s nachts druk bezig bent moet je wel evenveel eten. anders zou ik gewoon om de twee uur netjes eten tot een uur of tien, en dan is t neit zo erg als je wat lager zit.
hoe gaat t met je trouwens? en hoe was chicago?
oh wat balen! heeft het niet stiekem met elkaar te maken? ik kreeg ook bijholte ontsteking door een rommelende verstandskies...quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:41 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nou ik slaap dus echt ruk, mijn linker gehoorgang is ontstoken (ben je doof, raken die dingen ontstoken echt wtf) en mijn linker verstandskies is aan het doorkomen. Prettige combi. Verder gaat het zijn gangetje
heb nog een paar weken vakantie en dat komt goed uit want ik heb veel rust nodig. Chicago was super
was heel erg gezellig met mijn moeder. Hoest met jou verder?
Ik heb geen ideequote:Op maandag 17 augustus 2009 18:49 schreef kwakveense het volgende:
[..]
oh wat balen! heeft het niet stiekem met elkaar te maken? ik kreeg ook bijholte ontsteking door een rommelende verstandskies...
met mij gaat het wisselend, en vandaag ben ik heel blij. ik ben wel veel aangekomen (echt 14 kilo ongeveer) dus ik kan weer van voren af aan beginnen. maar ik voel me nu goed, en er wordt gewerkt aan structureel beter voelen en beter met eten omgaan (ik krijg hulp)
en verder heb ik een nieuw blouseje en twee nieuwe zonnebrillen! (uploadt foto's...duurt ff)
Dank!!quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:16 schreef Greys het volgende:
Aventura gefeliciteerd met de verkoop! Wat zal je opgelucht zijn, pak van je hart!
Kwak, het blousje staat je echt enig!
lang verhaalquote:Op maandag 17 augustus 2009 19:18 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dank!!
en indd leuk bloesje. Ben wel benieuwd (ik heb hier een hele tijd niet gepost/-lurkt) hoe je toch weer zo bent aangekomen, Kwak. In hoeveel tijd is het gebeurd? Volgens mij was je best goed bezig, zo'n half jaar geleden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:36 schreef kwakveense het volgende:
[..]
lang verhaalKlinkt heftig allemaal zeg. Goed dat je het herkent en de weg naar hulp en je weer goed voelen weer weet te vinden!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is niet lief van je moederquote:Op maandag 17 augustus 2009 20:01 schreef Daph_ het volgende:
Ik vind chagrijnige moeders stom. Chagrijnige moeders die het op jou afreageren op je verjaardag zijn echt om te huilen
Nog drie kwartier! Je kunt nog naar de supermercado! Om brie fruit te halen!quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:14 schreef Viking84 het volgende:
Meh, reclame over brie op tv en nu heb ik très veel zin in toastjes met brie.
De supermarkt hier is al een kwartier dichtquote:Op maandag 17 augustus 2009 20:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Nog drie kwartier! Je kunt nog naar de supermercado! Om brie fruit te halen!
Nou ja.. Het is geen standaard dag nee; maar ik heb vandaag wel van 08:00 / 17:00 gewerkt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:11 schreef kwakveense het volgende:
[..]
das wel erg weinig en zinloos eten overdag:
chocopasta=suiker
rijstwafels=loze koolhydraten (snelle carbs en weinig vezels)
sultana=suiker
en dan ook geen ontbijt...
en dan vanavond chips eten...mét nog meer suiker in de vorm van fruit...
is dit een standaard dag? (ik lees normaal nooit zo goed mensen hun lisjtjes, sorry)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit; Maar hierdoor weet ik wel ongeveer waarom ik nu op -4,5 sta. Waardeloze ik.![]()
Toch die brie?quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik ren idd nog even naar de supermarkt voor Memories Tour d'Amour begint.
Dit is wat ik eigenlijk altijd al eet, ik pas alleen de porties aan. Zoals ik al eerder zei vind ik avondeten het lekkerst en eet ik regelmatig zo veel dat ik de volgende ochtend nog vol zit.quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:21 schreef ColdFeet het volgende:
Och Daph, wat rot! Niet leuk van d'r, zo op je verjaardag
SDB, keurig lijstje hoor. Hoeveel verschilt jouw lijn-eetpatroon nou van je normale? Is dit een reeel eetpatroon voor je, voor een gewone doordeweekse dag?
quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:19 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nou ja.. Het is geen standaard dag nee; maar ik heb vandaag wel van 08:00 / 17:00 gewerkt.
Kortom, dan sta ik vroeg op. Ik krijg s'ochtends echt met heel veel moeite een halve boterham naar binnen; dus soms sla ik het ontbijt over.
Vervolgens heb ik daar in totaal een uur pauze, halfuur voor de lunch, 2x een kwartier tussendoor.
Dat is saai; zeker als je dan in je eentje in een kantine zit. Met gevolg dat ik wat wil/ga eten uit verveling. (Slecht, slecht ik weet het).
Naja, het is beter dan wat ik voorheen deed, dat was een halve boterham 's ochtends en vervolgens alleen nog avondeten. Maar als er tips zijn om dit beter te krijgen hoor ik ze graag.wil je dat soort dingen asljeblieft niet over jezelf zeggen! echt, je gaat het geloven en je komt er moeilijk weer vanaf. je bent niet waardeloos!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit; Maar hierdoor weet ik wel ongeveer waarom ik nu op -4,5 sta. Waardeloze ik.![]()
en je moet júist wel eten in die pauzes die je hebt. maar dan wel goeie zinvolle dingen...je eet nu te weinig overdag en te suikerrijk en daardoor ws. te vaak ongezonde tussendoortjes of te veel s avonds/avondeten/avondsnacks...
standaard dingen om te onthouden:
-probeer ecthdrie maaltijden drie tussendoortjes te eten dus: O/T/L/T/D/T
-liga's en sultana's en zulks zijn crap, want niks nuttigs en veel suiker. kun je beter niet doen.
-eet voldoende op de dag! in jouw geval (als je geen low carb doet ofzo) zou ik zeker 4 boterhammen eten (dus eentje s ochtends, eentje in je eerste pauze en twee in de lunch bijvoorbeeld)
-met nuttig beleg, dus geen suikerzooi zoals chocopasta, maar boijvoorbeeld jam met minder suiker als je van zoet houdt (geen light met zoetstof, maar gewone jam met minderr suiker, CF weet wel welke)
-gezonde eiwitten en vetten uit 20+ of 30+ kaas evt. opgeleukt met sambal of komkommer of sla of tomaat. pindakaas is gezond! kipfilet is mager en vult goed, een gekookt eitje, of een stukje omelet ofzo
-eetniet te veel fruit. 1 á 2 stuks per dag is voldoende
-zuivel (mager) evt. met 1 van je twee stuks fruit erin, of s ochtends met wat muesli (niet met cruesli, dat is suikerige rommel)
- je kunt ook lunchen met een bak gemengde sla en rauwkost en kipfilet of tonijn ofzo: groentes en eiwitjes!
-ongezouten onebrande noten tussendoor. zijn wel calorierijk maar ook gezond en vullen goed. neit teveel dus maar met mate een goeie kick voor je middag dip.
-witte crackers en rijstwafels zijn niet gezond, zit niks in, en heb je niks aan. beter een volkoren boterham met beleg, of een handje nootjes, of een rauwkostsalade ofzo eten.
vergeet ik nog dingen slankies?Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:52 schreef Merel het volgende:
Ik wil zo gaan rennen maar het is introductieweek voor de studenten in Delft en ik moet een route zien te verzinnen dat ik er niet te veel tegenkomSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:59 schreef Merel het volgende:
Ik zei nog "Als je zo terugloopt naar je groepje moet je niet zeggen wie ik ben hoor, anders lachen ze je de hele verdere week uit"![]()
Wie weet zijn er ook oud-leerlingen die over jou dromenquote:En Vik, jij droomt over je oud-lerares, dat is nog veel erger!
Dus, als ik het slim zou aanpakken voor school kan ik beter nog een extra boterham drbij doen ipv sultana of liga? Well, dat is wel het proberen waard.quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:36 schreef kwakveense het volgende:
[..]
wil je dat soort dingen asljeblieft niet over jezelf zeggen! echt, je gaat het geloven en je komt er moeilijk weer vanaf. je bent niet waardeloos!!
en je moet júist wel eten in die pauzes die je hebt. maar dan wel goeie zinvolle dingen...je eet nu te weinig overdag en te suikerrijk en daardoor ws. te vaak ongezonde tussendoortjes of te veel s avonds/avondeten/avondsnacks...
standaard dingen om te onthouden:
-probeer ecthdrie maaltijden drie tussendoortjes te eten dus: O/T/L/T/D/T
-liga's en sultana's en zulks zijn crap, want niks nuttigs en veel suiker. kun je beter niet doen.
-eet voldoende op de dag! in jouw geval (als je geen low carb doet ofzo) zou ik zeker 4 boterhammen eten (dus eentje s ochtends, eentje in je eerste pauze en twee in de lunch bijvoorbeeld)
-met nuttig beleg, dus geen suikerzooi zoals chocopasta, maar boijvoorbeeld jam met minder suiker als je van zoet houdt (geen light met zoetstof, maar gewone jam met minderr suiker, CF weet wel welke)
-gezonde eiwitten en vetten uit 20+ of 30+ kaas evt. opgeleukt met sambal of komkommer of sla of tomaat. pindakaas is gezond! kipfilet is mager en vult goed, een gekookt eitje, of een stukje omelet ofzo
-eetniet te veel fruit. 1 á 2 stuks per dag is voldoende
-zuivel (mager) evt. met 1 van je twee stuks fruit erin, of s ochtends met wat muesli (niet met cruesli, dat is suikerige rommel)
- je kunt ook lunchen met een bak gemengde sla en rauwkost en kipfilet of tonijn ofzo: groentes en eiwitjes!
-ongezouten onebrande noten tussendoor. zijn wel calorierijk maar ook gezond en vullen goed. neit teveel dus maar met mate een goeie kick voor je middag dip.
-witte crackers en rijstwafels zijn niet gezond, zit niks in, en heb je niks aan. beter een volkoren boterham met beleg, of een handje nootjes, of een rauwkostsalade ofzo eten.
vergeet ik nog dingen slankies?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stormy waters...
sailin'
Da's idd een tip dip, Co, er stond dip.... in de categorie: Hoe-vreet-ik-me-het-snelst-een vetprop-in-de-aorta.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:06 schreef ColdFeet het volgende:
Chico, de kaartjes uit de automaat zijn prima. Via HiSpeed pakt 'ie in het algemeen enkel de Thalys/ICE-ritten. Die veel duurder zijn. Gewoon met de internationale intercity is best goedkoop, zeker als je onder de 26 bent (dan krijg je 40% korting).
Evilste dip ooit bij chips: uitgebakken, verkruimelde pancetta met een lepel mayo. Heerlijk
Ja ik snap hem nuquote:Op maandag 17 augustus 2009 23:06 schreef ColdFeet het volgende:
Chico, de kaartjes uit de automaat zijn prima. Via HiSpeed pakt 'ie in het algemeen enkel de Thalys/ICE-ritten. Die veel duurder zijn. Gewoon met de internationale intercity is best goedkoop, zeker als je onder de 26 bent (dan krijg je 40% korting).
Evilste dip ooit bij chips: uitgebakken, verkruimelde pancetta met een lepel mayo. Heerlijk
Ooooh ja dan heb je gelijk dat je niets eet natuurlijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:53 schreef Phaidra het volgende:
@Razz, gister was eten echt geen optie. Alles kwam er toch wel uit, zeg maar, ook zonder dat er wat in m'n maag zat helaas. Nu is alles weer relatief tot rust gekomen en bouw ik het eten weer langzaam op. Ik ben van mening dat 1 dagje weinig tot niet eten als je echt ziek bent weinig kwaad kan, zolang je wel blijft drinken uiteraard. Nu heb ik een cracker op met een beetje boter en suiker, en dat gaat goed.
Fijn dat het goed is met je oog, U.! Mag het kapje er nu ook af? En zie je nu ook al beter?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:05 schreef uniekhoorn het volgende:
Cycle! respect!
Ben zonet ook in Groningen geweest bij de Herr Doctor... Ben goedgekeurd
En nu ga ik het dorp in op een kick-ass zonnebril te kopen
Wat lief!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:45 schreef Razztwizzle het volgende:
En ik ben benieuwd hoe 't met Moblo & de Introductie gaat!
Zijn die 4 tentamens dan zo kort op elkaar?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga iig naar de officiele delen van Engels toe![]()
en gisteren dus gehoord dat de eerste tentamenperiode tijdens mijn reisje naar Rome met mijn ouders isdus mis al zeker 4 tentamenkansen
quote:
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:42 schreef Viking84 het volgende:
Goedemorgen.
Ik was vanochtend misselijk van de toastjes met brie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Are you pondering what I'm pondering?
niet te veel sla gaan eten ipv brood he? t was meer bedoeld als afwisseling. en dan moet je wel echt een GROTE bak eten. zo'n zakje voorgesneden sla van de supermarkt helemaal of half, met lekker nog wat rauwe groentes erdoor, beetje tonijn of kip, evenmtueel een klein beetje yoghurtdressing ofzo...quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:05 schreef Crientj het volgende:
[..]
Dus, als ik het slim zou aanpakken voor school kan ik beter nog een extra boterham drbij doen ipv sultana of liga? Well, dat is wel het proberen waard.
Bak sla, hmm. Jammer dat het niet zo lang houdbaar is. Dan zou ik 2/3 dagen van een beetje sla, met wat komkommer, kaas en ham kunnen eten ofzo.
Pindakaas is lekker, jam vind ik iets minder maar tochIk ga het onthouden; dankjewel.
Mooi.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Kan best al heel goed zien met het oog, het is alleen nog een beetje wazig maar dat is logisch, pijn doet het niet echt, wel gevoelig en zonlicht verdraag ik ook nog niet echt.
Maar met mijn nieuwe Ray-Ban zonnebril gaat het al een stuk beter
Thanks kwak! Ik heb gister ook maar 1x gezegd dat ik me niet zo lekker voelde en daarna werd ik zo beroerd dat het idee van internetten niet eens meer in me óp kwam! Niet zo gek hoor, dat je eroverheen gelezen hebt. Het zit me niet mee met verhuizen/verbouwen. Eerst een polsblessure en nu ziek. En dan te bedenken dat ik echt iets van 1,5 of 2 jaar niet ziek geweest benquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:23 schreef kwakveense het volgende:
good morning! afternoonbeterschap phaidra! had gisteren even gemist dat je ziek was!
en ik ben blij dat t goed gaat met je oog uniek!
cycle, naar gron ingen fietsen! in 1 dag. whoa! tsuperknap!
wee vrienden van me zijn deze zomer 2300 km naar Rome gefietst, in een week of euhh 3 (15 juli vertroekken, 9 augustus op t sint pieterplein, met tussendoor twee keer een stop van een paar dagen (bij een vriendin in zuid duitsland en bij de ouders van de één aan het gardameer)) echt heel stoer... ik krijg er ook sportieve neigingen van....
M'n ogen!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:57 schreef Laureline het volgende:
Lijstje gisteren:
O: aardbeien kwark, grapefruitsap
T: 2 cappuccino, eitje
T: meloen met rauwe ham
L: salade met avocado
T: 2 crackers filet americain, wodka-tomatensap
D: courgettesoep, nog een wodka-tomatensap, halve hamburger
T: cappuccino met slagroom
T: 2 vlammetjes, 2 bitterballen, 1 Amsterdam Navigator, 2 stukken pure chocola met noten, halve zak fritessticks paprika, mini-papadums, autodropjes, schoolkrijt, tikkels, soort chocoladesticks met vanillefudge in het midden, 2 boterhammen pindakaas
Zo. Vandaag maar 3 kwartier door het bos gerend, boete doen. Ik was 2 kilo zwaarder vanochtend
Ja, als je die weglaat heb je mijn normale lijstjes van tegenwoordig. Maar dat is het vreetbuidieet, je moet gewoon iedere weekquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
M'n ogen!. Jeetje, wat een lijst. Die laatste T met name
.
Da's waar. Mijn avond-T gisteren was 2 kaassoufflé en 4 frikandellen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:02 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ja, als je die weglaat heb je mijn normale lijstjes van tegenwoordig. Maar dat is het vreetbuidieet, je moet gewoon iedere week
ik vind fietsen heerlijk, als t mooi helder weer is en niet te hard waait. ik fiets vaak van t station naar mn ouders (dan neem ik mn fiets mee) dat is maar 10 km/half uurtje fietsen...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:00 schreef Phaidra het volgende:
Toen ik laatst een uur gefiets had, vond ik dat stiekem erg leuk! Je ziet eens wat meer van de omgeving dan met wandelen/rennen en we hebben zo'n goed aangegeven fietsnetwerk! Heel handig voor mensen zonder richtingsgevoel (ik dus). Als ik over een tijdje een betere fiets heb, wil ik het zeker vaker gaan doen.
Sterker nog: op de laatste T na is het een puike lijstquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
M'n ogen!. Jeetje, wat een lijst. Die laatste T met name
.
Ja, het valt me steeds zwaarder op de maag. Binnenkort zal ik de vreetbuien ook wel eens vaarwel gaan zeggen, dan word ik net een echt groot mens. Maar het werkt zo goed. En het is zo lekkerquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Sterker nog: op de laatste T na is het een puike lijstVeel eten is écht goed, zeker als je zo keurig gezond eet.
Krijg je geen buikpijn van de laatste T, Lau?
Je gaat er tenminste goed mee om...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:10 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ja, het valt me steeds zwaarder op de maag. Binnenkort zal ik de vreetbuien ook wel eens vaarwel gaan zeggen, dan word ik net een echt groot mens. Maar het werkt zo goed. En het is zo lekker![]()
Vroeger behielp ik me trouwens niet zo mieterig met halve zakken chips, koekjes en chocoladeverpakkingen hoor. Dan at ik gewoon alles op, geen probleemDus er zit vooruitgang in.
Mijn versnellingen hebben het nooit goed gedaan! Vanaf het moment dat ik de fiets kocht doen ze raar met opschakelen. Wel eens mee naar de fietsenmaker gegaan, maar daarna was het al snel weer mis. Nu fiets ik standaard voor het oog in de 4e versnelling, maar dan zit 'ie eigenlijk al in de 5e (van 6). Die pakt 'ie wel goed op een of andere manier. En dat fiets lekker, ik hou ook wel van veel weerstand. Maar kunnen wisselen op langere stukken lijkt me toch best prettigquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:05 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik vind fietsen heerlijk, als t mooi helder weer is en niet te hard waait. ik fiets vaak van t station naar mn ouders (dan neem ik mn fiets mee) dat is maar 10 km/half uurtje fietsen...
ik moet echt weer eens wat vaker gewoon een stukje gaan fietsen. vorig jaar met kapotte remmen en nog 1 werkende versnelling (de derde) door de duinen gefietst met harde tegenwind...dat was niet zo'n goed plan... en nu heb ik alleen een tweede versnelling (ze zijn weer kapot) en dat fietst niet lekker voor grotere stukken (ik ben een groot verzet fietser)... boeh! dus ik stel het steeds uit want geen zin om mn fiets te laten maken
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:57 schreef Laureline het volgende:
T: cappuccino met slagroom
T: 2 vlammetjes, 2 bitterballen, 1 Amsterdam Navigator, 2 stukken pure chocola met noten, halve zak fritessticks paprika, mini-papadums, autodropjes, schoolkrijt, tikkels, soort chocoladesticks met vanillefudge in het midden, 2 boterhammen pindakaas
Eet jij ooit weleens gezond eigenlijk?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:03 schreef Muis006 het volgende:
Da's waar. Mijn avond-T gisteren was 2 kaassoufflé en 4 frikandellen.
Fietsen met versnellingen FTWquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:42 schreef Viking84 het volgende:
Ik houd absoluut niet van fietsen met versnellingen, die dingen gaan veel te snel kapot. Ik heb vaak maar één hand vrij tijdens het fietsen en op een fiets met versnellingen moet je toch wel beide handen aan het stuur hebben.
Dat dus.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:09 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Fietsen met versnellingen FTWGrunn is natuurlijk nog redelijk vlak, maar in wat heuvelachtiger gebied zoals hier is het wel zo prettig
en ik heb een fancy nieuwe fiets incl onderhoudsplan van mijn werk
quote:
Hé echt? Grappig!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:42 schreef BigPointyTeeth het volgende:
Oh, en ik heb een hele zware omafiets zonder versnellingen, en ik studeer denk ik in dezelfde stad als Coldfeet, want ik las iets over een stadsfestivalletje dacht ik. Rothellingen daar.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:51 schreef BigPointyTeeth het volgende:
Ik ben Vlaamse. En Razz, dat brood komt uit een piepklein bakkerijtje in België.
Meer info graag dan, over dat broodquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:51 schreef BigPointyTeeth het volgende:
Ik ben Vlaamse. En Razz, dat brood komt uit een piepklein bakkerijtje in België.
Als er een klein lek in het koelsysteem zit, kun je ook proberen of een blikje Bar's Leaks werkt. Kost iets meer dan een tientje en als je mazzel hebt, blijft het lek jaren dicht. Te koop bij elke automaterialenzaak en de meeste benzinepompen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:24 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Succes cycle! Hoeveel km is dat wel niet?
Vandaag nog een lekker thuisblijfdagje, moet wel weer veel in huis doen. Vriendje belde net, stond met autopech langs de weg... nu moet van het weekend iets vervangen worden (de koelinstallatie ofzo?), wordt weer zo'n 100,- - en we zitten al krap de komende maand, omdat ik deze maand nauwelijks gewerkt heb (heb geen vast salaris, word per uur betaald).
Oh, bedankt voor de tip! Mijn vriend heeft vanochtend de anwb gesproken, zal even vragen of dit nog een optie is (misschien heb ik het verkeerd begrepen hoor, ik ben nogal een n00b met dat soort dingen..quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Als er een klein lek in het koelsysteem zit, kun je ook proberen of een blikje Bar's Leaks werkt. Kost iets meer dan een tientje en als je mazzel hebt, blijft het lek jaren dicht. Te koop bij elke automaterialenzaak en de meeste benzinepompen.
Hoezo stom, praten over eten is leuk, en nu weet ik dat ze in Belgie dus lekker roggebrood verkopen, dus dan heb ik een excuus om ooit naar Belgie te gaan. Hah.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:26 schreef BigPointyTeeth het volgende:
Wel, ik ben nu bij mijn ouders, zo'n 100 km van waar ik studeer. En daar is dat bakkerijtje. Het is heel erg lekker brood, maar misschien is het wel nogal ver rijden![]()
Goh, ik klink nu wel een beetje stom he, met mijn brood
Nope. Ik vind het soms wel eens lekker om dan sla op brood te doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:20 schreef kwakveense het volgende:
[..]
niet te veel sla gaan eten ipv brood he? t was meer bedoeld als afwisseling. en dan moet je wel echt een GROTE bak eten. zo'n zakje voorgesneden sla van de supermarkt helemaal of half, met lekker nog wat rauwe groentes erdoor, beetje tonijn of kip, evenmtueel een klein beetje yoghurtdressing ofzo...
jam zei ik trouwens alleen maar omdat ik het idee kreeg dat je graag zoet op brood eet, door de chocopasta, en dan is jam met minder suiker een van de minder evil opties. maar als je t niet lekker vindt gewoon lekker laten staan!
en idd. je eet overdag nu echt te weinig, en dat wreekt zich in snakckgedrag s avonds enzo.
kun je niet of wil je niet? het was maar een suggestie he? voor als je je boterhammen zat bent in de pauze.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:33 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nope. Ik vind het soms wel eens lekker om dan sla op brood te doen.
Maar een hele bak sla wegeten kan ik (nog) niet.
Hmm.
opmerkingen:quote:O: 2 bruine boterhammen met pindakaas (Maar ik at pas tegen 11 uur, als ik eenmaal goed wakker ben kan het wel.)
T: -
L: 2 pistoletjes
T: Fruitsalade achtig iets, even kijken of dr genoeg appels voor zijn.
D: Wat mn moeder gaat maken vanavond.
T: Klein handje chips oid.
O, leuk! Wij gaan in ons vakantiehuisje ook altijd wel een keer kanoën, dit jaar op het Drontermeer, met de mini in een 1-persoonskajak. Ik maar doen alsof ik dat heel normaal vond en helemaal niet engquote:
misschien kan je een handeltje in dat brood hier beginnenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:26 schreef BigPointyTeeth het volgende:
Wel, ik ben nu bij mijn ouders, zo'n 100 km van waar ik studeer. En daar is dat bakkerijtje. Het is heel erg lekker brood, maar misschien is het wel nogal ver rijden![]()
Haha, neem je er eens eentje voor me mee, als je weer in town bent?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:26 schreef BigPointyTeeth het volgende:
oh ja, kom ik zo streng over ineens? crientj vroeg laatst om tips en dingen om op te letten, dus ik rpobeerde gewoon no nonsense basics uit te leggenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:44 schreef Muis006 het volgende:
kwak, gewoon vraagje, maar crientj hoeft toch niet op álles te letten? Volgens mij had ik gelezen dat ze nog best jong is en dan moet je ook niet teveel op je kcal/gewicht gaan letten. Liever teveel dan te weinig als je nog in de groei bent lijkt mij.
We gaan op het Paterswoldsemeer, ten zuiden van Groningen. Ik geloof niet dat we al een route hebben of zo.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:43 schreef Laureline het volgende:
[..]
O, leuk! Wij gaan in ons vakantiehuisje ook altijd wel een keer kanoën, dit jaar op het Drontermeer, met de mini in een 1-persoonskajak. Ik maar doen alsof ik dat heel normaal vond en helemaal niet engMoeilijk hoor, dat moederschap. Gelukkig kwam ik er al snel achter dat de gemiddelde diepte van dat meer 20 centimeter is, dat scheelt. Het water is daardoor ook even warm als in een bad.
Waar gaan jullie? En heb je een route uitgezocht met weinig overtilpunten? Want die Canadese krengen zijn loodzwaar![]()
Nee haha ik was gewoon nieuwsgierig! Vandaar ook het "gewoon een vraagje"quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:47 schreef kwakveense het volgende:
[..]
oh ja, kom ik zo streng over ineens? crientj vroeg laatst om tips en dingen om op te letten, dus ik rpobeerde gewoon no nonsense basics uit te leggen
ik probeer juist aan te geven dat ze neit te weinig moet eten ook! het lijstje waar ik als eerste commentaar op gaf daar gaf crientj aan dat ze overdag teveel at terwijl het juist te weinig was...
maar de basisdingen:
dat gewoon voedsel beter voor je is dan liga's en sultana's en dat volkoren boterhammen beter zijn dan pistoletjes, en dat nuttig voedsel goed voor je is - dat zijn toch dingen die ook jonge meiden in de groei mee moeten kunnen krijgen zonder dat eht een slechte invloed heeft? (ik heb geen idee hoe jong crientj is...sorry)
Bereid je voor op spierpijnquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
We gaan op het Paterswoldsemeer, ten zuiden van Groningen. Ik geloof niet dat we al een route hebben of zo.. We willen gewoon lekker het water over en op een gegeven moment ergens picknicken.
.
Ga je dan een kano huren bij die ex-delinquenten?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb een echt studentenbrikje. Er záten ooit versnellingen op. En remmen. En fietsbeschermers. En een standaard. En een bel. En verlichting.
.
Wij gaan zondag kanoën..
is dat niet omdat je met je master of oude stijl diploma al tweedegraads bevoegd bent, automatisch? en je dus geen opleiding meer hoeft te volgen/kan volgen? volgens mij ben ik ook tweedegraads bevoegd al, veel vrienden van me werken daarom in het HBO: betaalt lekker, weinig gedoe en geen noodzaak om nog een bevoegdheid te halen...al snap ik wel dat je je zekerder zou voelen voor de klas met een bevoegdheid (eerstegraads) op zakquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:52 schreef Viking84 het volgende:.
Zo, even wat dingen geregeld. Ik zal mijn Plan B maar even uit de doeken doen. Oorspronkelijk was dat Plan A, vervolgens werd het Plan B (omdat ik geen mogelijkheden zag) en nu is het dus weer Plan A. Ik wil graag mijn onderwijsbevoegdheid halen. Probleem is alleen dat ik mezelf vanwege mijn slechthorendheid niet in het reguliere voortgezet onderwijs zie werken. 30 schreeuwende pubers en dan een dove docent: succes gegarandeerd
![]()
.
Vervolgens heb ik gekeken wat de opties zijn voor het halen van een tweedegraads bevoegdheid. Dan zou ik ook op een school voor doven en slechthorenden stage kunnen lopen en in het beroepsonderwijs en de volwasseneneducatie en dat zie ik wel zitten. Bovendien krijg je een jaar extra stufi als je de lerarenopleiding gaat doen. Helaas bleek bij de IB-groep dat ik alleen maar stufi krijg als ik de opleiding tot eerstegraads docent ga doen, aangezien ik al een WO-master op zak heb (tweedegraads kan kennelijk alleen als je een HBO- of WO-bachelor hebt) en ik heb niet zoveel zin om weer te gaan lenen. Heb al een dikke studieschuld. Bovendien voelt het toch als een stapje terug: in theorie een eerstegraads lesbevoegdheid kunnen halen, maar toch tweedegraads doen.
Met een eerstegraads lesbevoegdheid kun je alles wat je met een tweedegraads lesbevoegdheid ook kan, dus nu ben ik aan het kijken of ik mijn stage kan doen op een HBO-instelling of een instelling voor volwasseneneducatie. Werken aan zo'n instelling kan wel, maar bij stages lijken alle uni's ervan uit te gaan dat je die op het voortgezet onderwijs doet. Ik ben bij de meeste uni's al te laat om me nog aan te melden (zou dan pas in februari kunnen beginnen), maar ik kan me nog wel aanmelden bij de VU. Dus nu heb ik de VU gemaild om te vragen wat mijn mogelijkheden zijn.
Welke ex-delinquenten?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ga je dan een kano huren bij die ex-delinquenten?. Leuk
. Doen Mark en ik ook wel eens. En dan op open water de kano stilleggen en lekker zonnen
.
lalala.
Op een meer hoef je toch geen routequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
We gaan op het Paterswoldsemeer, ten zuiden van Groningen. Ik geloof niet dat we al een route hebben of zo.. We willen gewoon lekker het water over en op een gegeven moment ergens picknicken.
.
Nee, volgens mij is dat niet zo hoor. Ik heb immers totaal geen onderwijservaring? Als je mij nu voor een klas zet weet ik echt niet wat ik moet doen, hoorquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:56 schreef kwakveense het volgende:
[..]
is dat niet omdat je met je master of oude stijl diploma al tweedegraads bevoegd bent, automatisch? en je dus geen opleiding meer hoeft te volgen/kan volgen? volgens mij ben ik ook tweedegraads bevoegd al, veel vrienden van me werken daarom in het HBO: betaalt lekker, weinig gedoe en geen noodzaak om nog een bevoegdheid te halen...al snap ik wel dat je je zekerder zou voelen voor de klas met een bevoegdheid (eerstegraads) op zak
maar een mooi plan dus!!
Bedoel je specifiek voor de lerarenopleiding of in het algemeen? Je kunt 4 jaar stufi krijgen + 3 jaar lenen en het enige wat telt is dat je binnen 10 jaar een diploma haalt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Tof plan, vik!
Vraagje: krijg je gewoon weer stufi als je met een andere opleiding verder gaat? Is het niet eenmalig? Dan vind ik dat eventueel ook nog wel een optie, als ik mijn bachelor heb gehaald.
Nee hoor, ik ga gewoon naar Amersfoort en studeren aan de VU (alleen aan de VU kan ik dit studiejaar nog beginnen, bij alle andere uni's moet ik wachten tot februari). Als ik idd per 1 september ga beginnen, is de kans groot dat ik op de stadscamping moet bivakkeren tot ik woonruimte heb gevondenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:07 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Weer studeren dus Vik, spannend.![]()
Maakt het ook wat makkelijker om naar Amersfoort te verhuizen denk ik?
Of blijf je in Groningen studeren en niet in Utrecht?
Je moet niets van tevoren aannemen, hoor. Maar bedenk wel dat kinderen op het dovenonderwijs ook doof zijn en misschien net zoveel ambities hebben als jij en ik. Wie moet hen dan helpen? Door je hoge opleiding met je handicap te combineren heb je juist veel meer mogelijkheden, om bijvoorbeeld het dovenonderwijs naar een hoger niveau dan mavo te tillen. Bedenk welke obstakels jij hebt moeten nemen om te komen waar je nu bent, met een WO diploma op zak. Dan is het toch geweldig om anderen te helpen die obstakels weg te nemen? Ik zie werken in het onderwijs niet als louter zelfontplooiing.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, volgens mij is dat niet zo hoor. Ik heb immers totaal geen onderwijservaring? Als je mij nu voor een klas zet weet ik echt niet wat ik moet doen, hoor. Bovendien worden er veel éénjarige trajecten aangeboden voor mensen die wel een vak geleerd hebben, maar niet bevoegd zijn om dat vak te onderwijzen. Zal ook wel niet voor niets zijn lijkt me
. En idd, ik zou me een stuk zekerder voelen met een bevoegdheid.
@ Muis: Ja ik heb wel eens op de site van Viataal gekeken, hoorAuris in Utrecht zoekt nu ook een docent Nederlands. Maar ja, is dát wel wat ik wil, het speciaal onderwijs in? Kan ik daar mijn ei wel kwijt? Het niveau ligt wel veel lager dan op een gewone school. Ik vind het wel prettig dat je er tijdens een lerarenopleiding dmv stages achter kunt komen welke vorm van onderwijs bij jou past. Misschien ga ik, heel tegendraads, toch wel een tijdje meelurken op het regulier onderwijs
. Ik heb wel eens gehoord van een Amerikaanse professor met CI die gewoon lesgeeft op de uni en op de havo hadden wij een blinde docent muziek
. Tja, moet ik er op voorhand al vanuit gaan dat ik iets niet kan?
Gezellig.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:10 schreef Viking84 het volgende:
Als ik idd per 1 september ga beginnen, is de kans groot dat ik op de stadscamping moet bivakkeren tot ik woonruimte heb gevonden. Dat wordt nog wat
.
Als je hier in de stad kano's huurt (bij de Emmaviaduct) dan huur je die van ex-delinquentenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Welke ex-delinquenten?. Gewoon bij de Jachthaven huren we ze.
Allereerst ben ik bijnaa 17 (Nog 2 maandjes ongeveer)quote:
ik zie het! blijkbaar is dat dus niet zo als ik dacht...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, volgens mij is dat niet zo hoor. Ik heb immers totaal geen onderwijservaring? Als je mij nu voor een klas zet weet ik echt niet wat ik moet doen, hoor. Bovendien worden er veel éénjarige trajecten aangeboden voor mensen die wel een vak geleerd hebben, maar niet bevoegd zijn om dat vak te onderwijzen. Zal ook wel niet voor niets zijn lijkt me
. En idd, ik zou me een stuk zekerder voelen met een bevoegdheid.
@ Muis: Ja ik heb wel eens op de site van Viataal gekeken, hoorAuris in Utrecht zoekt nu ook een docent Nederlands. Maar ja, is dát wel wat ik wil, het speciaal onderwijs in? Kan ik daar mijn ei wel kwijt? Het niveau ligt wel veel lager dan op een gewone school. Ik vind het wel prettig dat je er tijdens een lerarenopleiding dmv stages achter kunt komen welke vorm van onderwijs bij jou past. Misschien ga ik, heel tegendraads, toch wel een tijdje meelurken op het regulier onderwijs
. Ik heb wel eens gehoord van een Amerikaanse professor met CI die gewoon lesgeeft op de uni en op de havo hadden wij een blinde docent muziek
. Tja, moet ik er op voorhand al vanuit gaan dat ik iets niet kan?
Ik weet niet hoe het in Amsterdam zit maar hier in Utrecht krijg je geen voorrang als je ver weg woont. Als je in Amersfoort wilt gaan wonen om in Amsterdam te studeren zul je ook wel geen voorrang krijgen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:14 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Gezellig.
Maar je krijgt toch wel voorrang als je je bij studentenhuisvesting inschrijft?
Is toch 2 uur reizen vanuit Groningen?
Dan heb je vast snel een kamer (van waaruit je een leukere kamer kunt vinden).
Mooi gezegdquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:13 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Je moet niets van tevoren aannemen, hoor. Maar bedenk wel dat kinderen op het dovenonderwijs ook doof zijn en misschien net zoveel ambities hebben als jij en ik. Wie moet hen dan helpen? Door je hoge opleiding met je handicap te combineren heb je juist veel meer mogelijkheden, om bijvoorbeeld het dovenonderwijs naar een hoger niveau dan mavo te tillen. Bedenk welke obstakels jij hebt moeten nemen om te komen waar je nu bent, met een WO diploma op zak. Dan is het toch geweldig om anderen te helpen die obstakels weg te nemen? Ik zie werken in het onderwijs niet als louter zelfontplooiing.
Ik bedoelde beide, maar sowieso is het handig te weten dat ik voor lerarenopleiding eventueel nog nog een jaar extra stufi kan krijgen. Er gaan er bij ons (pedagogische wetenschappen) heel veel nog een onderwijsbevoegdheid halen, als aansluiting op de studie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bedoel je specifiek voor de lerarenopleiding of in het algemeen? Je kunt 4 jaar stufi krijgen + 3 jaar lenen en het enige wat telt is dat je binnen 10 jaar een diploma haalt.
Wb de lerarenopleiding: ja, je krijgt een jaar extra stufi mits je een bachelor (voor tweedegraads) of master (voor eerstegraads) hebt gedaan die vakinhoudelijk aansluit op de lerarenopleiding die je wilt gaan doen (in mijn geval dus Nederlands).
ik vraga me dan alleen nog af waarom je in vredesnaam persé in amersfoort wilt wonen als je in amsterdam gaat studeren... das nog steeds een takke end reizen namelijk, zeker ook nog naar de VU buiten het centrum...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ga gewoon naar Amersfoort en studeren aan de VU (alleen aan de VU kan ik dit studiejaar nog beginnen, bij alle andere uni's moet ik wachten tot februari). Als ik idd per 1 september ga beginnen, is de kans groot dat ik op de stadscamping moet bivakkeren tot ik woonruimte heb gevonden. Dat wordt nog wat
.
Kennelijk is er een tekort aan HBO-docenten (en nu al helemaal omdat er door de crisis veel meer inschrijvingen zijn), dus dan zijn ze vaak wel wat soepeler. Ik zou de lerarenopleiding ook vooral doen voor mijn eigen zelfvertrouwen en ook om mijn positie op de arbeidsmarkt te versterken, zodat ik het in de toekomst niet het risico loop het te moeten afleggen tegen mensen die wél een onderwijsbevoegdheid hebben gehaald.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:16 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik zie het! blijkbaar is dat dus niet zo als ik dacht...
wel apart... er zijn zeker 10 studiegnoten van me direct voor de klas gekomen als docent engels op een hbo opleiding, en ze hoeven verder geen bevoegdheden meer te halen - kortom; er is blijkbaar "geen bezwaar" tegen zoiets... ik zit er zelf ook aan te denken om dat te doen als ik klaar ben als aio... (en nee, dan heb ik idd ook nauweklijks ervering voor de klas.. ik heb twee vakken gegeven en als student en als aio in totaal 2 cursusen gevolgd... maar ik ben arrogant genoeg om te denken dat ik het wel kan)
Haha, kloptquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Verder wel een tof plan, Vik! Spannend!
Maar je geheimzinnigheid erover deed je natuurlijk wel een beetje teniet door er een topic over te openen, hè?.
Trueeee. Kan je nog beter in Vinkeveen gaan wonen volgens mijquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:18 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik vraga me dan alleen nog af waarom je in vredesnaam persé in amersfoort wilt wonen als je in amsterdam gaat studeren... das nog steeds een takke end reizen namelijk, zeker ook nog naar de VU buiten het centrum...
Ik hoef maar 1 dag per week naar de VU, dus dat is nog te overzienquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:18 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik vraga me dan alleen nog af waarom je in vredesnaam persé in amersfoort wilt wonen als je in amsterdam gaat studeren... das nog steeds een takke end reizen namelijk, zeker ook nog naar de VU buiten het centrum...
Het kan mij lekker helemaal niks schelen wat randstedelingen ervan vinden dat ik in Amersfoort wil wonenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:22 schreef kwakveense het volgende:
mja ikw eet dat je dol bent op amersfoort vik, maar t voelt voor mij een beetje als in tilburg gaan wonen en dan in utrecht gaan studeren...
(ik blijf er bij dat amersfoort alles behalve de randstad is in de ogen van vrijwel alle randstedelingen (voor de meeste mensen hier is amersfoort, apeldoorn en arnhem één pot nat en allemaal ver weg) - en gezien de reden dat je in de randstad wilt wonen: werk en sociaal perspectief, zou ik er echt over nadenken om gewoon écht in de randstad te gaan wonen...)
Mja, als je dat vijf dagen per week moet doen ben je er wel snel flauw van, denk ikquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Van Amersfoort naar de VU is volgens ns.nl een uurtje. Om dat nu een 'takke end' te noemen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |