abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:36:54 #151
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71960859
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:19 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nou ja.. Het is geen standaard dag nee; maar ik heb vandaag wel van 08:00 / 17:00 gewerkt.
Kortom, dan sta ik vroeg op. Ik krijg s'ochtends echt met heel veel moeite een halve boterham naar binnen; dus soms sla ik het ontbijt over.

Vervolgens heb ik daar in totaal een uur pauze, halfuur voor de lunch, 2x een kwartier tussendoor.
Dat is saai; zeker als je dan in je eentje in een kantine zit. Met gevolg dat ik wat wil/ga eten uit verveling. (Slecht, slecht ik weet het).

Naja, het is beter dan wat ik voorheen deed, dat was een halve boterham 's ochtends en vervolgens alleen nog avondeten. Maar als er tips zijn om dit beter te krijgen hoor ik ze graag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit; Maar hierdoor weet ik wel ongeveer waarom ik nu op -4,5 sta. Waardeloze ik.
wil je dat soort dingen asljeblieft niet over jezelf zeggen! echt, je gaat het geloven en je komt er moeilijk weer vanaf. je bent niet waardeloos!!

en je moet júist wel eten in die pauzes die je hebt. maar dan wel goeie zinvolle dingen...je eet nu te weinig overdag en te suikerrijk en daardoor ws. te vaak ongezonde tussendoortjes of te veel s avonds/avondeten/avondsnacks...

standaard dingen om te onthouden:
-probeer ecthdrie maaltijden drie tussendoortjes te eten dus: O/T/L/T/D/T
-liga's en sultana's en zulks zijn crap, want niks nuttigs en veel suiker. kun je beter niet doen.
-eet voldoende op de dag! in jouw geval (als je geen low carb doet ofzo) zou ik zeker 4 boterhammen eten (dus eentje s ochtends, eentje in je eerste pauze en twee in de lunch bijvoorbeeld)
-met nuttig beleg, dus geen suikerzooi zoals chocopasta, maar boijvoorbeeld jam met minder suiker als je van zoet houdt (geen light met zoetstof, maar gewone jam met minderr suiker, CF weet wel welke)
-gezonde eiwitten en vetten uit 20+ of 30+ kaas evt. opgeleukt met sambal of komkommer of sla of tomaat. pindakaas is gezond! kipfilet is mager en vult goed, een gekookt eitje, of een stukje omelet ofzo
-eetniet te veel fruit. 1 á 2 stuks per dag is voldoende
-zuivel (mager) evt. met 1 van je twee stuks fruit erin, of s ochtends met wat muesli (niet met cruesli, dat is suikerige rommel)
- je kunt ook lunchen met een bak gemengde sla en rauwkost en kipfilet of tonijn ofzo: groentes en eiwitjes!
-ongezouten onebrande noten tussendoor. zijn wel calorierijk maar ook gezond en vullen goed. neit teveel dus maar met mate een goeie kick voor je middag dip.
-witte crackers en rijstwafels zijn niet gezond, zit niks in, en heb je niks aan. beter een volkoren boterham met beleg, of een handje nootjes, of een rauwkostsalade ofzo eten.

vergeet ik nog dingen slankies?
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:38:25 #152
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71960903
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:21 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Toch die brie?

Nee hoor, fruit natuurlijk! .
Niet meer actief op Fok!
pi_71960935
@ Kwak - Leuke bloes! En hippe brillen .
@ Belana - Wat fijn dat je nieuwe baan bevalt. Wat voor baan is het?
@ Daph_ - Tegen je mams zeggen dat ze haar chagrijnige bui maar uitstelt tot na jouw verjaardag
@ Vik - Noooo, geen brie! Haal iets gezonds! Fruitjes! Waterijsjes!
@ SDB - Smoothies met kiwi worden bij mij altijd heel vies bitter, heb jij daar geen last van?
@ Crientj - Je bent niet waardeloos, je moet alleen beter eten en als je alleen maar lekkere gezonde dingen meeneemt naar je werk, dan is je pauze - ook al zit je alleen - toch al een stuk vrolijker dan die saaie rijstwafels .

Ik ben een kookkluns vandaag. Vergeten de bospeentjes te schrappen voordat ik ze kookte, toen in m'n vinger gesneden bij het snijden van m'n pieper, en toen ik de frituur voor de frietjes van vriendlief aanhad bedacht ik me pas dat we helemaal geen friet in huis hadden, dus moest hij nog even naar de Plus . Gelukkig was m'n yoghurt-komijn-kerriesausje voor bij de worteltjes wel lekker geworden .

Mijn definitieve lijstje voor vandaag:
O: Twee geroosterde boterhammen met achterham en komkommer
L: 150g kwark met aalbessen en aardbeien
T: Gemberboek en espresso
T: Kracker met pindakaas/sambal/komkommer
D: Gekookte aardappel, gekookte worteltjes, half boomstammetje, yoghurtsausje, wat cherrytomaatjes.
T: Espresso.
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:52:44 #154
331 Merel
Be here now.
pi_71961359
Ik wil zo gaan rennen maar het is introductieweek voor de studenten in Delft en ik moet een route zien te verzinnen dat ik er niet te veel tegenkom
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:53:41 #155
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71961400
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:52 schreef Merel het volgende:
Ik wil zo gaan rennen maar het is introductieweek voor de studenten in Delft en ik moet een route zien te verzinnen dat ik er niet te veel tegenkom
SPOILER
SPOILER
Niet meer actief op Fok!
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:59:26 #156
331 Merel
Be here now.
pi_71961609
Ik zei nog "Als je zo terugloopt naar je groepje moet je niet zeggen wie ik ben hoor, anders lachen ze je de hele verdere week uit"

En Vik, jij droomt over je oud-lerares, dat is nog veel erger!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_71961641
Hoi!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:00:40 #158
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71961652
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:59 schreef Merel het volgende:
Ik zei nog "Als je zo terugloopt naar je groepje moet je niet zeggen wie ik ben hoor, anders lachen ze je de hele verdere week uit"
.
quote:
En Vik, jij droomt over je oud-lerares, dat is nog veel erger!
Wie weet zijn er ook oud-leerlingen die over jou dromen . Die van vanavond bijvoorbeeld .
Niet meer actief op Fok!
pi_71961813
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:36 schreef kwakveense het volgende:

[..]

wil je dat soort dingen asljeblieft niet over jezelf zeggen! echt, je gaat het geloven en je komt er moeilijk weer vanaf. je bent niet waardeloos!!

en je moet júist wel eten in die pauzes die je hebt. maar dan wel goeie zinvolle dingen...je eet nu te weinig overdag en te suikerrijk en daardoor ws. te vaak ongezonde tussendoortjes of te veel s avonds/avondeten/avondsnacks...

standaard dingen om te onthouden:
-probeer ecthdrie maaltijden drie tussendoortjes te eten dus: O/T/L/T/D/T
-liga's en sultana's en zulks zijn crap, want niks nuttigs en veel suiker. kun je beter niet doen.
-eet voldoende op de dag! in jouw geval (als je geen low carb doet ofzo) zou ik zeker 4 boterhammen eten (dus eentje s ochtends, eentje in je eerste pauze en twee in de lunch bijvoorbeeld)
-met nuttig beleg, dus geen suikerzooi zoals chocopasta, maar boijvoorbeeld jam met minder suiker als je van zoet houdt (geen light met zoetstof, maar gewone jam met minderr suiker, CF weet wel welke)
-gezonde eiwitten en vetten uit 20+ of 30+ kaas evt. opgeleukt met sambal of komkommer of sla of tomaat. pindakaas is gezond! kipfilet is mager en vult goed, een gekookt eitje, of een stukje omelet ofzo
-eetniet te veel fruit. 1 á 2 stuks per dag is voldoende
-zuivel (mager) evt. met 1 van je twee stuks fruit erin, of s ochtends met wat muesli (niet met cruesli, dat is suikerige rommel)
- je kunt ook lunchen met een bak gemengde sla en rauwkost en kipfilet of tonijn ofzo: groentes en eiwitjes!
-ongezouten onebrande noten tussendoor. zijn wel calorierijk maar ook gezond en vullen goed. neit teveel dus maar met mate een goeie kick voor je middag dip.
-witte crackers en rijstwafels zijn niet gezond, zit niks in, en heb je niks aan. beter een volkoren boterham met beleg, of een handje nootjes, of een rauwkostsalade ofzo eten.

vergeet ik nog dingen slankies?
Dus, als ik het slim zou aanpakken voor school kan ik beter nog een extra boterham drbij doen ipv sultana of liga? Well, dat is wel het proberen waard.

Bak sla, hmm. Jammer dat het niet zo lang houdbaar is. Dan zou ik 2/3 dagen van een beetje sla, met wat komkommer, kaas en ham kunnen eten ofzo.
Pindakaas is lekker, jam vind ik iets minder maar toch Ik ga het onthouden; dankjewel.
pi_71962973
Boterhammen zijn altijd beter dan Sultana of Liga, zeker als je niet te zoet beleg neemt.
Kaas in je salade zou ik dan weer niet doen, dat zijn onnodige dierlijke vetten. Dan beter wat vis of avocado (gezondere vetten!) of gerookte kip ofzo.

*gaat moed bij elkaar rapen en aan to do list beginnen*
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:12:00 #161
24188 Belana
kloon van belana
pi_71964510
kwakveense, wat een goeie heldere uitleg, die zou in de OP moeten staan

Razz,
SPOILER
stormy waters...
sailin'
pi_71965439
Gefeliciteerd met je verjaardag Daph

Zo, ik heb vandaag 7.5 uur in de trein gezeten, 5.5 uur door Amsterdam gelopen, 2 shirtjes gekocht, slecht gegeten, geen zin in foto's want plofbuik door dat eten en ben nu doodop. Nu nog snel even inpakken en dan morgenochtend naar Antwerpen . Ik snap het niet, als ik een kaartje in het automaat koop, en aangeef dat ik OV heb, hoef ik maar 3,40 euro te betalen, namelijk alleen het Belgische deel van de route. Toen ik het eerder via NS Highspeed deed, was het 7 euro oid. En als ik dat nu weer probeer, is het opeens meer dan 30 euro! Ik snap het niet , want bij NS Highspeed ook aangegeven dat ik OV heb. Nu ben ik bang dat mn kaartje uit het automaat niet geldt op de trein die we willen nemen Wat niet de Thalys is trouwens, maar een gewone intercity die toevallig doorrijdt tot Brussel.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:42:41 #163
331 Merel
Be here now.
pi_71965757
Net nog even lekker gelopen! 4,5 km, waarvan 0,8 gewandeld en de rest daadwerkelijk gerend. Nou elke keer wat minder wandelen en wat meer rennen totdat ik het rondje helemaal volhou

Veel plezier in Antwerpen Chico!
pi_71966695
Chico, de kaartjes uit de automaat zijn prima. Via HiSpeed pakt 'ie in het algemeen enkel de Thalys/ICE-ritten. Die veel duurder zijn. Gewoon met de internationale intercity is best goedkoop, zeker als je onder de 26 bent (dan krijg je 40% korting).

Evilste dip ooit bij chips: uitgebakken, verkruimelde pancetta met een lepel mayo. Heerlijk
pi_71966887
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:06 schreef ColdFeet het volgende:
Chico, de kaartjes uit de automaat zijn prima. Via HiSpeed pakt 'ie in het algemeen enkel de Thalys/ICE-ritten. Die veel duurder zijn. Gewoon met de internationale intercity is best goedkoop, zeker als je onder de 26 bent (dan krijg je 40% korting).

Evilste dip ooit bij chips: uitgebakken, verkruimelde pancetta met een lepel mayo. Heerlijk
Da's idd een tip dip, Co, er stond dip.... in de categorie: Hoe-vreet-ik-me-het-snelst-een vetprop-in-de-aorta.

Ik heb nog gegeten na de lunch:

T: een stuk citroenmerenguetaart.
T: wodka
T: bami met een eitje en paksoi en satestokjes en 2 miniloempiaatjes en gebakken uitjes.

Niet om een heel lang epistel over naar huis te schrijven. Wel lekker though!!
pi_71966989
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:06 schreef ColdFeet het volgende:

Ja ik snap hem nu . Ben ik blij dat ik niet tevoren geboekt heb, dat was dus die 40% duurder.
pi_71967017
phoeeee die yoga vanavond was echt acrobatiek van het hoogste niveau, we moesten echt kronkels maken waarvan in een menselijk lichaam niet in staat achtte, maar te zien aan degene voor mij, is het toch mogelijk. Dat wordt spierpijn.

ik heb een mooi lijstje met plaatsnamen voor morgen, van Utecht via amersfoort, zwolle naar groningen, ben erg benieuwd of ik daar ooit aankom

Nu maar even goed slapen in ieder geval.

Kwak, je hebt een helder beeld van jezelf en wat er goed en minder goed bij jezelf gaat, dat is een sterk punt en kun je veel voordeel uit halen! ik denk dat je zeker op de goede weg zit in ieder geval!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71967104
oh en ik had een superbraaf lijstje:

O: yoghurt met 2 nectarines
T: schoonmaken
L: 3 boterhammen, 2 eitjes en filet a en smeerkaas
T: ananas, koffie in de stad
D: lunchsalade tonijn van de ah met een pistoletje
S: yoga anderhalf uur
T; rest ananas (beetje veel fruit, maar aangezien ik morgen wegga moest het op)

morgen wordt het zo iets
O: brinta of yoghurt met mueslie en fruit
T + L T: heul veel energiereepjes en limonade en water
D; ik denk alles wat er binnen handbereik is bij mijn oma thuis nee ik eet gewoon met haar mee!
pi_71967168
Veel succes CC morgen!!!
pi_71967210
Zo he CC, dat is echt een enorm stuk! Ga je dat helemaal alleen doen? Succes ermee!
pi_71967253
Jep, dat is de planning! ik zal denk ik wel 100x verdwalen, dus wanneer ik het zat ben, stap ik gewoon met fiets en al op de trein

Welterusten en dank voor het succes (zal het nodig hebben!)
pi_71968642
Cycle, wauw, ga je helemaal naar Grunn fietsen? Bikkel Succes!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 07:58:49 #173
24188 Belana
kloon van belana
pi_71971471
wow cycle! lekker endje! fiets ze vandaag! het wordt mooi weer

Ik ga zo spinnen, na een weekje geen sport zal het wel weer even zwaar zijn
stormy waters...
sailin'
pi_71972056
Goedemorgen.

Da's een stevig eindje fietsen CC, succes!

Planning voor vandaag Resultaat van gisteren:
O: salade van 2 gekookt ei en witlof
T L: salade van tomaat, zwarte olijf en mozarella
L: yoghurt
T: kliekje sperzieboontjes en komkommer, met augurkjes
D: vegaschijf, bloemkool, kaassaus
T: bakje doppinda's

Planning voor vandaag:
O: 2 gekookt ei
T: salade van tomaat, zwarte olijf en mozarella
L: yoghurt
T: witlofsalade
D: vegaschijf
S: anderhalf uur trainen
T: onbekend
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:10:49 #175
331 Merel
Be here now.
pi_71972214
Zet 'm op vandaag Cycle!

Ik ben lekker aan het lowcarben en hardlopen (en eet stiekem iets minder calorieën dan jullie hier goed zouden vinden ) en het gaat lekker

Belana, hoe ging het spinnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')