abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:39:01 #251
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71981656
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:33 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nope. Ik vind het soms wel eens lekker om dan sla op brood te doen.
Maar een hele bak sla wegeten kan ik (nog) niet.

Hmm.
kun je niet of wil je niet? het was maar een suggestie he? voor als je je boterhammen zat bent in de pauze.
quote:
O: 2 bruine boterhammen met pindakaas ( Maar ik at pas tegen 11 uur, als ik eenmaal goed wakker ben kan het wel.)
T: -
L: 2 pistoletjes
T: Fruitsalade achtig iets, even kijken of dr genoeg appels voor zijn.
D: Wat mn moeder gaat maken vanavond.
T: Klein handje chips oid.
opmerkingen:
waren het witte of volkoren pistoletjes? wat zat er op? gewone boterhammen zijn minder calorierijk dan pistoletjes (een pistoletje is al snel gelijk aan twee boterhammen!)
fruitsalade prima, maar niet té veel fruit eten.
waar is je zuivel? en hoeveel groente eet je?
ik zou geen chips nemen vanavond maar iets waar iets nuttigs in zit: nootjes, of een bakje yoghurt, of rauwkost met een dipje, of tonijn of kip.
wat voor eten maakt je moeder meestal? en eet je dan veel aardappel of weinig? eet je veel vlees? is het vet eten of mager?

edit: ik rpobeer een beetje inzicht te krijgen in waar je kan verbetren zondar dat je obsessief hoeft te gaan lijnen. wat je in elk geval niet moet doen is te weinig eten/uithongeren overdag!!

[ Bericht 6% gewijzigd door kwakveense op 18-08-2009 15:48:55 ]
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:39:17 #252
24188 Belana
kloon van belana
pi_71981671
lijstje is beetje anders geworden

O: 1 volkoren boterham met smeerworst, 2 mokken bambu
S: 3 kwartier spinning, veel water
T: croissantje
T: kleine rozijnenbol, water
L: courgette soep, bak rauwkost
T: klein stukje appelgebak, water, bambu
D: ik ga iets in elkaar flanzen met kipdrumsticks, tomatensaus, kouseband, cous cous
T: amandelen
T: bambu, water
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:40:09 #253
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71981695
zei je niet dat je nauwelijks meer bambu dronk belana? of was dat iemand anders? want ik vind t nog best veel...eigenlijk....er zit toch vrij veel suiker in?
pi_71981726
Jezus man ik heb het te druk om jullie te kunnen volgen.............schandalig
pi_71981776
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 14:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
...
Wij gaan zondag kanoën. .
O, leuk! Wij gaan in ons vakantiehuisje ook altijd wel een keer kanoën, dit jaar op het Drontermeer, met de mini in een 1-persoonskajak. Ik maar doen alsof ik dat heel normaal vond en helemaal niet eng Moeilijk hoor, dat moederschap. Gelukkig kwam ik er al snel achter dat de gemiddelde diepte van dat meer 20 centimeter is, dat scheelt. Het water is daardoor ook even warm als in een bad.

Waar gaan jullie? En heb je een route uitgezocht met weinig overtilpunten? Want die Canadese krengen zijn loodzwaar
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:44:15 #256
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_71981805
kwak, gewoon vraagje, maar crientj hoeft toch niet op álles te letten? Volgens mij had ik gelezen dat ze nog best jong is en dan moet je ook niet teveel op je kcal/gewicht gaan letten. Liever teveel dan te weinig als je nog in de groei bent lijkt mij.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_71981859
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:26 schreef BigPointyTeeth het volgende:
Wel, ik ben nu bij mijn ouders, zo'n 100 km van waar ik studeer. En daar is dat bakkerijtje. Het is heel erg lekker brood, maar misschien is het wel nogal ver rijden

Goh, ik klink nu wel een beetje stom he, met mijn brood
misschien kan je een handeltje in dat brood hier beginnen
pi_71981911
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:26 schreef BigPointyTeeth het volgende:
Wel, ik ben nu bij mijn ouders, zo'n 100 km van waar ik studeer. En daar is dat bakkerijtje. Het is heel erg lekker brood, maar misschien is het wel nogal ver rijden

Goh, ik klink nu wel een beetje stom he, met mijn brood
Haha, neem je er eens eentje voor me mee, als je weer in town bent?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:47:48 #259
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71981919
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:44 schreef Muis006 het volgende:
kwak, gewoon vraagje, maar crientj hoeft toch niet op álles te letten? Volgens mij had ik gelezen dat ze nog best jong is en dan moet je ook niet teveel op je kcal/gewicht gaan letten. Liever teveel dan te weinig als je nog in de groei bent lijkt mij.
oh ja, kom ik zo streng over ineens? crientj vroeg laatst om tips en dingen om op te letten, dus ik rpobeerde gewoon no nonsense basics uit te leggen

ik probeer juist aan te geven dat ze neit te weinig moet eten ook! het lijstje waar ik als eerste commentaar op gaf daar gaf crientj aan dat ze overdag teveel at terwijl het juist te weinig was...

maar de basisdingen:
dat gewoon voedsel beter voor je is dan liga's en sultana's en dat volkoren boterhammen beter zijn dan pistoletjes, en dat nuttig voedsel goed voor je is - dat zijn toch dingen die ook jonge meiden in de groei mee moeten kunnen krijgen zonder dat eht een slechte invloed heeft? (ik heb geen idee hoe jong crientj is...sorry )
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:49:02 #260
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71981959
Def lijst:
2 boterhammen mager beleg, beschuit appelstroop, gekookt ei
appel
2 boterhammen mager beleg, beschuit appelstroop
1 1/2 uur wandelen
Kom magere yoghurt
nectarine
appel
blokje choco
2 tuc koekjers
gekookte sperziebonen, komkommersalade, dop/wort en een gegrild tonijnsteak

Totaal zo'n 1600 kcal
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_71982021
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:43 schreef Laureline het volgende:

[..]

O, leuk! Wij gaan in ons vakantiehuisje ook altijd wel een keer kanoën, dit jaar op het Drontermeer, met de mini in een 1-persoonskajak. Ik maar doen alsof ik dat heel normaal vond en helemaal niet eng Moeilijk hoor, dat moederschap. Gelukkig kwam ik er al snel achter dat de gemiddelde diepte van dat meer 20 centimeter is, dat scheelt. Het water is daardoor ook even warm als in een bad.

Waar gaan jullie? En heb je een route uitgezocht met weinig overtilpunten? Want die Canadese krengen zijn loodzwaar
We gaan op het Paterswoldsemeer, ten zuiden van Groningen. Ik geloof niet dat we al een route hebben of zo. . We willen gewoon lekker het water over en op een gegeven moment ergens picknicken. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:51:45 #262
148689 Muis006
pi_71982056
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:47 schreef kwakveense het volgende:

[..]

oh ja, kom ik zo streng over ineens? crientj vroeg laatst om tips en dingen om op te letten, dus ik rpobeerde gewoon no nonsense basics uit te leggen

ik probeer juist aan te geven dat ze neit te weinig moet eten ook! het lijstje waar ik als eerste commentaar op gaf daar gaf crientj aan dat ze overdag teveel at terwijl het juist te weinig was...

maar de basisdingen:
dat gewoon voedsel beter voor je is dan liga's en sultana's en dat volkoren boterhammen beter zijn dan pistoletjes, en dat nuttig voedsel goed voor je is - dat zijn toch dingen die ook jonge meiden in de groei mee moeten kunnen krijgen zonder dat eht een slechte invloed heeft? (ik heb geen idee hoe jong crientj is...sorry )
Nee haha ik was gewoon nieuwsgierig! Vandaar ook het "gewoon een vraagje"
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:52:58 #263
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71982090
.

Zo, even wat dingen geregeld. Ik zal mijn Plan B maar even uit de doeken doen. Oorspronkelijk was dat Plan A, vervolgens werd het Plan B (omdat ik geen mogelijkheden zag) en nu is het dus weer Plan A . Ik wil graag mijn onderwijsbevoegdheid halen. Probleem is alleen dat ik mezelf vanwege mijn slechthorendheid niet in het reguliere voortgezet onderwijs zie werken. 30 schreeuwende pubers en dan een dove docent: succes gegarandeerd .

Vervolgens heb ik gekeken wat de opties zijn voor het halen van een tweedegraads bevoegdheid. Dan zou ik ook op een school voor doven en slechthorenden stage kunnen lopen en in het beroepsonderwijs en de volwasseneneducatie en dat zie ik wel zitten. Bovendien krijg je een jaar extra stufi als je de lerarenopleiding gaat doen. Helaas bleek bij de IB-groep dat ik alleen maar stufi krijg als ik de opleiding tot eerstegraads docent ga doen, aangezien ik al een WO-master op zak heb (tweedegraads kan kennelijk alleen als je een HBO- of WO-bachelor hebt) en ik heb niet zoveel zin om weer te gaan lenen. Heb al een dikke studieschuld. Bovendien voelt het toch als een stapje terug: in theorie een eerstegraads lesbevoegdheid kunnen halen, maar toch tweedegraads doen.

Met een eerstegraads lesbevoegdheid kun je alles wat je met een tweedegraads lesbevoegdheid ook kan, dus nu ben ik aan het kijken of ik mijn stage kan doen op een HBO-instelling of een instelling voor volwasseneneducatie. Werken aan zo'n instelling kan wel, maar bij stages lijken alle uni's ervan uit te gaan dat je die op het voortgezet onderwijs doet. Ik ben bij de meeste uni's al te laat om me nog aan te melden (zou dan pas in februari kunnen beginnen), maar ik kan me nog wel aanmelden bij de VU. Dus nu heb ik de VU gemaild om te vragen wat mijn mogelijkheden zijn .
Niet meer actief op Fok!
pi_71982103
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:50 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

We gaan op het Paterswoldsemeer, ten zuiden van Groningen. Ik geloof niet dat we al een route hebben of zo. . We willen gewoon lekker het water over en op een gegeven moment ergens picknicken. .
Bereid je voor op spierpijn Leuk is het wel, een hele afstand per kano afleggen
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:55:00 #265
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71982150
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 14:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb een echt studentenbrikje. Er záten ooit versnellingen op. En remmen. En fietsbeschermers. En een standaard. En een bel. En verlichting.

.

Wij gaan zondag kanoën. .
Ga je dan een kano huren bij die ex-delinquenten? . Leuk . Doen Mark en ik ook wel eens. En dan op open water de kano stilleggen en lekker zonnen .

lalala .
Niet meer actief op Fok!
pi_71982151
Ik vind dat je hele goede tips geeft Kwak.
Niets mis met gezond eten, dat kun je ook niet jong genoeg leren.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:56:09 #267
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71982174
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:52 schreef Viking84 het volgende:
.

Zo, even wat dingen geregeld. Ik zal mijn Plan B maar even uit de doeken doen. Oorspronkelijk was dat Plan A, vervolgens werd het Plan B (omdat ik geen mogelijkheden zag) en nu is het dus weer Plan A . Ik wil graag mijn onderwijsbevoegdheid halen. Probleem is alleen dat ik mezelf vanwege mijn slechthorendheid niet in het reguliere voortgezet onderwijs zie werken. 30 schreeuwende pubers en dan een dove docent: succes gegarandeerd .

Vervolgens heb ik gekeken wat de opties zijn voor het halen van een tweedegraads bevoegdheid. Dan zou ik ook op een school voor doven en slechthorenden stage kunnen lopen en in het beroepsonderwijs en de volwasseneneducatie en dat zie ik wel zitten. Bovendien krijg je een jaar extra stufi als je de lerarenopleiding gaat doen. Helaas bleek bij de IB-groep dat ik alleen maar stufi krijg als ik de opleiding tot eerstegraads docent ga doen, aangezien ik al een WO-master op zak heb (tweedegraads kan kennelijk alleen als je een HBO- of WO-bachelor hebt) en ik heb niet zoveel zin om weer te gaan lenen. Heb al een dikke studieschuld. Bovendien voelt het toch als een stapje terug: in theorie een eerstegraads lesbevoegdheid kunnen halen, maar toch tweedegraads doen.

Met een eerstegraads lesbevoegdheid kun je alles wat je met een tweedegraads lesbevoegdheid ook kan, dus nu ben ik aan het kijken of ik mijn stage kan doen op een HBO-instelling of een instelling voor volwasseneneducatie. Werken aan zo'n instelling kan wel, maar bij stages lijken alle uni's ervan uit te gaan dat je die op het voortgezet onderwijs doet. Ik ben bij de meeste uni's al te laat om me nog aan te melden (zou dan pas in februari kunnen beginnen), maar ik kan me nog wel aanmelden bij de VU. Dus nu heb ik de VU gemaild om te vragen wat mijn mogelijkheden zijn .
is dat niet omdat je met je master of oude stijl diploma al tweedegraads bevoegd bent, automatisch? en je dus geen opleiding meer hoeft te volgen/kan volgen? volgens mij ben ik ook tweedegraads bevoegd al, veel vrienden van me werken daarom in het HBO: betaalt lekker, weinig gedoe en geen noodzaak om nog een bevoegdheid te halen...al snap ik wel dat je je zekerder zou voelen voor de klas met een bevoegdheid (eerstegraads) op zak

maar een mooi plan dus!!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:56:09 #268
148689 Muis006
pi_71982175
Hee Vik, ik weet er natuurlijk het fijne niet van, maar kan je geen stage lopen / werk krijgen bij Viataal? Dat lijkt me inderdaad ook n stuk makkelijker qua communicatie dan regulier onderwijs.
pi_71982224
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ga je dan een kano huren bij die ex-delinquenten? . Leuk . Doen Mark en ik ook wel eens. En dan op open water de kano stilleggen en lekker zonnen .

lalala .
Welke ex-delinquenten? . Gewoon bij de Jachthaven huren we ze.

We hebben een heel gezellige dag gepland, eerst zouden we al sowieso eten met ons huisgenootje, die goede vriendin van me, maar nu gaat ze ook mee kanoën. Zin in! .

En CF, ja, daar ben ik wel bang voor, spierpijn. Zal een leuke Pilatesles worden de volgende ochtend. .
pi_71982249
Dat lijkt mij een heel goed plan Vikkerd!!
pi_71982456
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:50 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Op een meer hoef je toch geen route Leuk is dat, gewoon maar kijken waar je gaat picknicken. Het wordt ook prachtig weer morgen!
Ik ben vroeger op een kanovakantie van 2 weken geweest in Frankrijk, in een streek waar je dus echt op de meeste plekken alleen per boot kon komen. En dan 's middags kijken naar een leuk plekje om de tent op te zetten en op een vuurtje te koken
Maar toen we in Overijssel gingen kanoën vorig jaar hadden we een riviertje uitgezocht waarbij we wel 10 x dat ding weer over een stuw of zoiets moesten dragen Dat is heel wat minder romantisch. Net als die ruzies wie het nu fout doet met sturen
pi_71982463
Tof plan, vik!

Vraagje: krijg je gewoon weer stufi als je met een andere opleiding verder gaat? Is het niet eenmalig? Dan vind ik dat eventueel ook nog wel een optie, als ik mijn bachelor heb gehaald.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:06:23 #273
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71982498
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:56 schreef kwakveense het volgende:

[..]

is dat niet omdat je met je master of oude stijl diploma al tweedegraads bevoegd bent, automatisch? en je dus geen opleiding meer hoeft te volgen/kan volgen? volgens mij ben ik ook tweedegraads bevoegd al, veel vrienden van me werken daarom in het HBO: betaalt lekker, weinig gedoe en geen noodzaak om nog een bevoegdheid te halen...al snap ik wel dat je je zekerder zou voelen voor de klas met een bevoegdheid (eerstegraads) op zak

maar een mooi plan dus!!
Nee, volgens mij is dat niet zo hoor. Ik heb immers totaal geen onderwijservaring? Als je mij nu voor een klas zet weet ik echt niet wat ik moet doen, hoor . Bovendien worden er veel éénjarige trajecten aangeboden voor mensen die wel een vak geleerd hebben, maar niet bevoegd zijn om dat vak te onderwijzen. Zal ook wel niet voor niets zijn lijkt me . En idd, ik zou me een stuk zekerder voelen met een bevoegdheid.

@ Muis: Ja ik heb wel eens op de site van Viataal gekeken, hoor Auris in Utrecht zoekt nu ook een docent Nederlands. Maar ja, is dát wel wat ik wil, het speciaal onderwijs in? Kan ik daar mijn ei wel kwijt? Het niveau ligt wel veel lager dan op een gewone school. Ik vind het wel prettig dat je er tijdens een lerarenopleiding dmv stages achter kunt komen welke vorm van onderwijs bij jou past. Misschien ga ik, heel tegendraads, toch wel een tijdje meelurken op het regulier onderwijs . Ik heb wel eens gehoord van een Amerikaanse professor met CI die gewoon lesgeeft op de uni en op de havo hadden wij een blinde docent muziek . Tja, moet ik er op voorhand al vanuit gaan dat ik iets niet kan?
Niet meer actief op Fok!
pi_71982518
Weer studeren dus Vik, spannend.
Maakt het ook wat makkelijker om naar Amersfoort te verhuizen denk ik?
Of blijf je in Groningen studeren en niet in Utrecht?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:08:26 #275
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71982561
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Tof plan, vik!

Vraagje: krijg je gewoon weer stufi als je met een andere opleiding verder gaat? Is het niet eenmalig? Dan vind ik dat eventueel ook nog wel een optie, als ik mijn bachelor heb gehaald.
Bedoel je specifiek voor de lerarenopleiding of in het algemeen? Je kunt 4 jaar stufi krijgen + 3 jaar lenen en het enige wat telt is dat je binnen 10 jaar een diploma haalt.
Wb de lerarenopleiding: ja, je krijgt een jaar extra stufi mits je een bachelor (voor tweedegraads) of master (voor eerstegraads) hebt gedaan die vakinhoudelijk aansluit op de lerarenopleiding die je wilt gaan doen (in mijn geval dus Nederlands).
Niet meer actief op Fok!
pi_71982607
Volgens mij klopt dat wel hoor, wat kwak zegt over tweedegraadsbevoegdheid. M'n zwager is ook docent op het HBO met gewoon een universitaire opleiding, zonder onderwijsopleiding.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:10:30 #277
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71982632
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:07 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Weer studeren dus Vik, spannend.
Maakt het ook wat makkelijker om naar Amersfoort te verhuizen denk ik?
Of blijf je in Groningen studeren en niet in Utrecht?
Nee hoor, ik ga gewoon naar Amersfoort en studeren aan de VU (alleen aan de VU kan ik dit studiejaar nog beginnen, bij alle andere uni's moet ik wachten tot februari). Als ik idd per 1 september ga beginnen, is de kans groot dat ik op de stadscamping moet bivakkeren tot ik woonruimte heb gevonden . Dat wordt nog wat .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:13:49 #278
148689 Muis006
pi_71982737
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, volgens mij is dat niet zo hoor. Ik heb immers totaal geen onderwijservaring? Als je mij nu voor een klas zet weet ik echt niet wat ik moet doen, hoor . Bovendien worden er veel éénjarige trajecten aangeboden voor mensen die wel een vak geleerd hebben, maar niet bevoegd zijn om dat vak te onderwijzen. Zal ook wel niet voor niets zijn lijkt me . En idd, ik zou me een stuk zekerder voelen met een bevoegdheid.

@ Muis: Ja ik heb wel eens op de site van Viataal gekeken, hoor Auris in Utrecht zoekt nu ook een docent Nederlands. Maar ja, is dát wel wat ik wil, het speciaal onderwijs in? Kan ik daar mijn ei wel kwijt? Het niveau ligt wel veel lager dan op een gewone school. Ik vind het wel prettig dat je er tijdens een lerarenopleiding dmv stages achter kunt komen welke vorm van onderwijs bij jou past. Misschien ga ik, heel tegendraads, toch wel een tijdje meelurken op het regulier onderwijs . Ik heb wel eens gehoord van een Amerikaanse professor met CI die gewoon lesgeeft op de uni en op de havo hadden wij een blinde docent muziek . Tja, moet ik er op voorhand al vanuit gaan dat ik iets niet kan?
Je moet niets van tevoren aannemen, hoor. Maar bedenk wel dat kinderen op het dovenonderwijs ook doof zijn en misschien net zoveel ambities hebben als jij en ik. Wie moet hen dan helpen? Door je hoge opleiding met je handicap te combineren heb je juist veel meer mogelijkheden, om bijvoorbeeld het dovenonderwijs naar een hoger niveau dan mavo te tillen. Bedenk welke obstakels jij hebt moeten nemen om te komen waar je nu bent, met een WO diploma op zak. Dan is het toch geweldig om anderen te helpen die obstakels weg te nemen? Ik zie werken in het onderwijs niet als louter zelfontplooiing.
pi_71982747
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:10 schreef Viking84 het volgende:
Als ik idd per 1 september ga beginnen, is de kans groot dat ik op de stadscamping moet bivakkeren tot ik woonruimte heb gevonden . Dat wordt nog wat .
Gezellig.
Maar je krijgt toch wel voorrang als je je bij studentenhuisvesting inschrijft?
Is toch 2 uur reizen vanuit Groningen?
Dan heb je vast snel een kamer (van waaruit je een leukere kamer kunt vinden).
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:14:27 #280
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71982749
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Welke ex-delinquenten? . Gewoon bij de Jachthaven huren we ze.
Als je hier in de stad kano's huurt (bij de Emmaviaduct) dan huur je die van ex-delinquenten . Wel aardige lui hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_71982788
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 15:39 schreef kwakveense het volgende:

- knip -
Allereerst ben ik bijnaa 17 (Nog 2 maandjes ongeveer)
Ik wilde alleen wel zeggen dat ik je niet streng vind.

Aan de andere kant, dan had ik me niet aangemeld als ik niet dunner wil worden.
Een beetje snoepen kan wel, als het maar niet teveel is. Misschien is calorieën tellen / opschrijven iets. Zal eens opzoeken hoeveel ik per dag nodig heb.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:16:49 #282
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71982811
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik zie het! blijkbaar is dat dus niet zo als ik dacht...

wel apart... er zijn zeker 10 studiegnoten van me direct voor de klas gekomen als docent engels op een hbo opleiding, en ze hoeven verder geen bevoegdheden meer te halen - kortom; er is blijkbaar "geen bezwaar" tegen zoiets... ik zit er zelf ook aan te denken om dat te doen als ik klaar ben als aio... (en nee, dan heb ik idd ook nauweklijks ervering voor de klas.. ik heb twee vakken gegeven en als student en als aio in totaal 2 cursusen gevolgd... maar ik ben arrogant genoeg om te denken dat ik het wel kan )
pi_71982832
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:14 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Gezellig.
Maar je krijgt toch wel voorrang als je je bij studentenhuisvesting inschrijft?
Is toch 2 uur reizen vanuit Groningen?
Dan heb je vast snel een kamer (van waaruit je een leukere kamer kunt vinden).
Ik weet niet hoe het in Amsterdam zit maar hier in Utrecht krijg je geen voorrang als je ver weg woont. Als je in Amersfoort wilt gaan wonen om in Amsterdam te studeren zul je ook wel geen voorrang krijgen.

Maar Vik, als je een master alleen nodig hebt voor eerstegraadsbevoegdheid zou het best kunnen dat je de tweedegraads daarmee al hebt. Ik zou het even navragen bij de universiteit!
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:17:34 #284
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71982838
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:13 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Je moet niets van tevoren aannemen, hoor. Maar bedenk wel dat kinderen op het dovenonderwijs ook doof zijn en misschien net zoveel ambities hebben als jij en ik. Wie moet hen dan helpen? Door je hoge opleiding met je handicap te combineren heb je juist veel meer mogelijkheden, om bijvoorbeeld het dovenonderwijs naar een hoger niveau dan mavo te tillen. Bedenk welke obstakels jij hebt moeten nemen om te komen waar je nu bent, met een WO diploma op zak. Dan is het toch geweldig om anderen te helpen die obstakels weg te nemen? Ik zie werken in het onderwijs niet als louter zelfontplooiing.
Mooi gezegd . Mag ik dit stukje gebruiken voor een sollicitatiebrief? .

Ik zeg ook niet dat het geen optie is, hoor! Maar ik wil gewoon alle opties uitproberen en niet meteen ervan uit gaan dat iets niet kan. En stage lopen op een school voor doven en slechthorenden kan volgens mij niet op de opleiding tot eerstegraads leraar, omdat zo'n school niet het juiste niveau heeft (je kunt zelfs met een pabo-diploma lesgeven op het voortgezet speciaal onderwijs).
Niet meer actief op Fok!
pi_71982853
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Bedoel je specifiek voor de lerarenopleiding of in het algemeen? Je kunt 4 jaar stufi krijgen + 3 jaar lenen en het enige wat telt is dat je binnen 10 jaar een diploma haalt.
Wb de lerarenopleiding: ja, je krijgt een jaar extra stufi mits je een bachelor (voor tweedegraads) of master (voor eerstegraads) hebt gedaan die vakinhoudelijk aansluit op de lerarenopleiding die je wilt gaan doen (in mijn geval dus Nederlands).
Ik bedoelde beide, maar sowieso is het handig te weten dat ik voor lerarenopleiding eventueel nog nog een jaar extra stufi kan krijgen. Er gaan er bij ons (pedagogische wetenschappen) heel veel nog een onderwijsbevoegdheid halen, als aansluiting op de studie.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:18:27 #286
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71982863
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ga gewoon naar Amersfoort en studeren aan de VU (alleen aan de VU kan ik dit studiejaar nog beginnen, bij alle andere uni's moet ik wachten tot februari). Als ik idd per 1 september ga beginnen, is de kans groot dat ik op de stadscamping moet bivakkeren tot ik woonruimte heb gevonden . Dat wordt nog wat .
ik vraga me dan alleen nog af waarom je in vredesnaam persé in amersfoort wilt wonen als je in amsterdam gaat studeren... das nog steeds een takke end reizen namelijk, zeker ook nog naar de VU buiten het centrum...
pi_71982871
Verder wel een tof plan, Vik! Spannend!

Maar je geheimzinnigheid erover deed je natuurlijk wel een beetje teniet door er een topic over te openen, hè? .
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:19:29 #288
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71982886
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:16 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik zie het! blijkbaar is dat dus niet zo als ik dacht...

wel apart... er zijn zeker 10 studiegnoten van me direct voor de klas gekomen als docent engels op een hbo opleiding, en ze hoeven verder geen bevoegdheden meer te halen - kortom; er is blijkbaar "geen bezwaar" tegen zoiets... ik zit er zelf ook aan te denken om dat te doen als ik klaar ben als aio... (en nee, dan heb ik idd ook nauweklijks ervering voor de klas.. ik heb twee vakken gegeven en als student en als aio in totaal 2 cursusen gevolgd... maar ik ben arrogant genoeg om te denken dat ik het wel kan )
Kennelijk is er een tekort aan HBO-docenten (en nu al helemaal omdat er door de crisis veel meer inschrijvingen zijn), dus dan zijn ze vaak wel wat soepeler. Ik zou de lerarenopleiding ook vooral doen voor mijn eigen zelfvertrouwen en ook om mijn positie op de arbeidsmarkt te versterken, zodat ik het in de toekomst niet het risico loop het te moeten afleggen tegen mensen die wél een onderwijsbevoegdheid hebben gehaald.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:20:04 #289
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71982900
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Verder wel een tof plan, Vik! Spannend!

Maar je geheimzinnigheid erover deed je natuurlijk wel een beetje teniet door er een topic over te openen, hè? .
Haha, klopt . Maar niet iedereen zal dat topic gezien hebben .

Good job, Sherlock! .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:20:28 #290
148689 Muis006
pi_71982913
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:18 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik vraga me dan alleen nog af waarom je in vredesnaam persé in amersfoort wilt wonen als je in amsterdam gaat studeren... das nog steeds een takke end reizen namelijk, zeker ook nog naar de VU buiten het centrum...
Trueeee. Kan je nog beter in Vinkeveen gaan wonen volgens mij . Ik vind het VU terrein wel rot zeg

Oh en Vik: gebruik het gerust.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:20:44 #291
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71982921
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:18 schreef kwakveense het volgende:

[..]

Ik hoef maar 1 dag per week naar de VU, dus dat is nog te overzien . En als de VU niet doorgaat, dan ga ik naar de UU in februari.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:22:39 #292
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71982998
mja ikw eet dat je dol bent op amersfoort vik, maar t voelt voor mij een beetje als in tilburg gaan wonen en dan in utrecht gaan studeren...

(ik blijf er bij dat amersfoort alles behalve de randstad is in de ogen van vrijwel alle randstedelingen (voor de meeste mensen hier is amersfoort, apeldoorn en arnhem één pot nat en allemaal ver weg) - en gezien de reden dat je in de randstad wilt wonen: werk en sociaal perspectief, zou ik er echt over nadenken om gewoon écht in de randstad te gaan wonen...)
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:23:39 #293
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71983025
oeh, ik ga er vandoor! lekker even dagzeggen bij mn ouders, die na 5 weken terug zijn van vakantie (lees: kadootjes uit zuid frankrijk!)

doewie!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:24:29 #294
148689 Muis006
pi_71983043
Chillburg de gekste!
pi_71983111
Van Amersfoort naar de VU is volgens ns.nl een uurtje. Om dat nu een 'takke end' te noemen... .
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:26:45 #296
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71983115
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:22 schreef kwakveense het volgende:
mja ikw eet dat je dol bent op amersfoort vik, maar t voelt voor mij een beetje als in tilburg gaan wonen en dan in utrecht gaan studeren...

(ik blijf er bij dat amersfoort alles behalve de randstad is in de ogen van vrijwel alle randstedelingen (voor de meeste mensen hier is amersfoort, apeldoorn en arnhem één pot nat en allemaal ver weg) - en gezien de reden dat je in de randstad wilt wonen: werk en sociaal perspectief, zou ik er echt over nadenken om gewoon écht in de randstad te gaan wonen...)
Het kan mij lekker helemaal niks schelen wat randstedelingen ervan vinden dat ik in Amersfoort wil wonen . Amersfoort is mooi, lekker centraal (15 minuutjes bij Utrecht vandaan), het is niet zo'n vreemde stad voor mij (en dus wordt de kans op heimwee gereduceerd ), de kamers zijn nog enigszins betaalbaar en dat vind ik belangrijker dan iedere maand krom te moeten liggen om de huur te kunnen opbrengen .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:27:49 #297
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71983138
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 16:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Van Amersfoort naar de VU is volgens ns.nl een uurtje. Om dat nu een 'takke end' te noemen... .
Mja, als je dat vijf dagen per week moet doen ben je er wel snel flauw van, denk ik .
1 dag per week is wel te doen en verder moet ik maar kijken wat mijn stage-plek wordt. Die kies ik bij voorkeur wel wat dichter bij huis. Maar eerst maar eens kijken wat de studie-adviseuse terugmailt!
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:31:33 #299
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71983239
Mail terug gehad. Krijg morgen antwoord, want het is nogal een lang antwoord, zegt ze. Zou dat goed of slecht nieuws zijn? .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:32:01 #300
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71983250
Vol.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')