abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72006860
zal als ik thuis ben eens kijken op de site van de kolonie zonder streepje

Zit nu in de brandende zon te wachten tot ze van het tandheelkundig lab terug zijn van pauze om mn tand te dumpen en dan snel naar de kindjes
Ja doei.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:38:43 #152
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72006918
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

per opleiding ja, en we vermaken ze niet van 9 tot 5 nee, eerder vanaf uurtje of 11 tot midden in de nacht. Vandaag een videospeurtocht, uit eten, spooktocht en tequilla voor de liefhebber

De tochten zijn met andere verenigingen/studies samen
ik bedoelde van 9 uur s ochtends tot 1 uur s nachts trouwens, niet 5 uur s middags

maar ok! ik snapte het al niet.

(spoiler voor lang saai verhaal)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dus das een heel andere week.... en ik kon niet plaatsen wat je bedoelde met dat je voor de studievereniging ind e introweek met mentorkindjes moest lopen...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:47:15 #153
331 Merel
Be here now.
pi_72007133
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Vik - je plannen klinken goed , maar ik zou toch ook echt informeren bij instanties waar je graag zou willen werken of ze niet een stage / misschien toch een klein beginbaantje hebben. Bij mijn school staat er ook altij d "bevoegdheid vereist", maar in de praktijk zijn scholen daar wel flexibeler in dan je zou denken.
Ik heb jarenlang zonder bevoegdheid lesgegeven, toen ik begon had ik m'n propedeuse nog niet eens gehaald!

Vik, moet je een speciale opleiding volgen als je in het bijzonder onderwijs wilt lesgeven, of kan/mag dat ook met een "gewone" bevoegdheid?

Ik ga vandaag toch maar wat meer carbs en wat meer calorieën eten dan de laatste dagen, want hoewel je er wel snel mee afvalt, word ik er toch een beetje flauw van. Dus net als lunch een bakje aardappelsalade en een bruine boterham filet americain genomen in plaats van een grote bak sla.
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:50:50 #154
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72007227
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:47 schreef Merel het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang zonder bevoegdheid lesgegeven, toen ik begon had ik m'n propedeuse nog niet eens gehaald!

Vik, moet je een speciale opleiding volgen als je in het bijzonder onderwijs wilt lesgeven, of kan/mag dat ook met een "gewone" bevoegdheid?

Mag met een gewone bevoegdheid (vaak pabo, maar lerarenopleiding VO komt ook wel voor), maar aanvullende cursussen zijn wel wenselijk. Maar die kun je gewoon nog volgen als je daar eenmaal werkt .
Ik heb een geweldige school gevonden in het midden / westen van het land mét locatie havo/vwo in... tromgeroffel... Amersfoort! En daar zoeken ze dus een docent Nederlands . Moet vóór aanstaande zondag gereageerd hebben, dus de komende dagen even broeien op een goede brief .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:51:57 #155
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72007268
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:47 schreef Merel het volgende:

[..]

Ik ga vandaag toch maar wat meer carbs en wat meer calorieën eten dan de laatste dagen, want hoewel je er wel snel mee afvalt, word ik er toch een beetje flauw van. Dus net als lunch een bakje aardappelsalade en een bruine boterham filet americain genomen in plaats van een grote bak sla.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72007325
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:51 schreef kwakveense het volgende:

[..]
SPOILER
Heb je daar gewerkt, Merel? Ik ook. Maar heel kort en voor iets totaal anders

[ Bericht 0% gewijzigd door ColdFeet op 19-08-2009 12:59:23 ]
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:54:29 #157
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72007343
oh ik zal even editen voor herkenbaarheid besef ik me nu... srry merel! CF kun jij de quote ook even aanpassen
pi_72007344
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:38 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik bedoelde van 9 uur s ochtends tot 1 uur s nachts trouwens, niet 5 uur s middags

maar ok! ik snapte het al niet.

(spoiler voor lang saai verhaal)
SPOILER
dus das een heel andere week.... en ik kon niet plaatsen wat je bedoelde met dat je voor de studievereniging ind e introweek met mentorkindjes moest lopen...
In een grijs verleden heb ik de el cid een keer gelopen ja voor italiaans toen. Maar hier doen alle studieverenigingen de boel, per studie, en soms doen er een paar verenigingen wat samen, zoals Wiskunde, informatica/-kunde, natuurkunde en Taalwetenschapen de WINTro hebben
Ja doei.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:56:33 #159
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72007402
@ mo: komt denk ik ook omdat in leiden de studieverenigingen bij lange na niet zo belangrijk zijn als de andere grote én kleine verenigingen in het studentenleven.... en in zo'n week als die van jullie is daar veel minder ruimte voor... (iedereen wordt trouwens sowieso wel lid van de studivereniging...maar dat is altijd secundair... )

de week wordt ook gezien als kennismaking met de stad en de universiteit en alles wat daar te vinden is voor studenten - dus het staat qua leiding en organisatie pertinent los van studie en studentenverenigingen, die verzorgen wel vrijwel al het vermaak maar op inloopbasis
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:57:38 #160
331 Merel
Be here now.
pi_72007437
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:51 schreef kwakveense het volgende:
SPOILER
SPOILER
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:58:15 #161
331 Merel
Be here now.
pi_72007456
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:53 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Heb je daar gewerkt, Merel? Ik ook. Maar heel kort en voor iets totaal anders
Serieus?? Van feburari 2002 tot euh.. vijf en een half jaar later
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:59:35 #162
331 Merel
Be here now.
pi_72007489
Wat een klein wereldje is het toch. Moet ook een paar belletjes bij MoBlo laten rinkelen
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:00:09 #163
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72007510
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:57 schreef Merel het volgende:

[..]
SPOILER
haha ohja, die heb je weleens ontmoet... ik hoor dat N.T.nog af en toe dronken in Leiden of DH wordt aangetroffen in een kroeg of op straat
pi_72007517
In Utrecht is het ongeveer zoals in Leiden, alleen zit je dan in een groepje met mensen van alle mogelijke studies, universiteit en HBO. Da's wel minder want de meeste van die mensen zul je daarna nooit meer tegenkomen dus aan de contacten die je opdoet heb je niet zo veel. Maar goed, je leert de stad en alle verenigingen wel kennen en je hebt daarna ook nog een introductie van je eigen studie.

Ok, dit is eigenlijk heel erg offtopic...

Ontopic: mijn L en T zijn veranderd in een kaas-uienbroodje (niet heel veel kaas) en een mueslibolletje met kipsatésalade en ik zit nu aan de cappuccino met een bitterkoekje als extra T. Je moet het voor jezelf toch een beetje leuk houden als je met 30 graden binnen zit te werken terwijl de rest van de universiteit vakantie heeft.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:00:31 #165
331 Merel
Be here now.
pi_72007523
Ook in Delft is nu de introductieweek bezig trouwens, ik word gék van al die loslopende eerstejaars!
pi_72007535
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:58 schreef Merel het volgende:

[..]

Serieus?? Van feburari 2002 tot euh.. vijf en een half jaar later
Ik ehh... eind 2005, begin 2006, en nog eens in 2007. Maar in een heel andere sectie, denk ik en ik gaf geen les.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:01:17 #167
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72007544
ik ga even nuttige dingen doen. de pre-tournee stress slaat een beetje toe.... dag damesch.
pi_72007565
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:59 schreef Merel het volgende:
Wat een klein wereldje is het toch. Moet ook een paar belletjes bij MoBlo laten rinkelen
Die heeft daar niet op school gezeten. Dacht ik

En: introductietijd in Delft maar als niet-student is het vast minder waus, zeker op zo'n locatie als waar jij woont
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:04:18 #169
331 Merel
Be here now.
pi_72007608
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:02 schreef ColdFeet het volgende:

Die heeft daar niet op school gezeten. Dacht ik
Maar ze kent er wel mensen
quote:
En: introductietijd in Delft maar als niet-student is het vast minder waus, zeker op zo'n locatie als waar jij woont
Ik vind het op zich wel gezellig hoor, en qua geluidsoverlast valt het ook best mee. Het is meer dat ik me zo bekeken voel als ik ertussendoor moet hardlopen
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:05:24 #170
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72007640
blah..
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:06:01 #171
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_72007661
ok, kansloos onderwerp dit trouwens nu ga ik echt weg...
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:06:02 #172
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72007662
It's a small world idd .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:09:50 #173
331 Merel
Be here now.
pi_72007769
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:06 schreef Viking84 het volgende:
It's a small world idd .
Uhuh Vast heel saai voor jullie om te lezen, maar ik vind het wel heel grappig hoe iedereen iedereen via via dan weer blijkt te kennen!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:11:35 #174
331 Merel
Be here now.
pi_72007822
En ik zit er echt m'n hoofd over de breken wie CF dan zou zijn, want ik kende iedereen op die school en we moeten er dan toch echt tegelijk rondgelopen hebben...
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:12:44 #175
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72007854
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:09 schreef Merel het volgende:

[..]

Uhuh Vast heel saai voor jullie om te lezen, maar ik vind het wel heel grappig hoe iedereen iedereen via via dan weer blijkt te kennen!
Nee hoor, is niet saai. Ik vind het wel grappig .

Ik zal al een hele poos naar mijn ouders toe, maar ik ben in zo'n stuiterbui ineens dat ik me er niet toe kan zetten me klaar te maken . Ben al druk bezig met het schrijven van een sollicitatiebrief . Is er trouwens iemand die in het onderwijs werkt / gewerkt heeft die hem even voor mij wil lezen als 'ie af is? . Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou vragen, maar ik heb zelf natuurlijk altijd een heel ander soort brieven geschreven .
Niet meer actief op Fok!
pi_72007940
Als je nu inspiratie hebt moet je er gebruik van maken, Vik.

Hier nog meer positieve vibes want ik heb een positieve reactie op mijn mailtje over een stageplaats, binnenkort maar eens op gesprek gaan om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
pi_72007952
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:11 schreef Merel het volgende:
En ik zit er echt m'n hoofd over de breken wie CF dan zou zijn, want ik kende iedereen op die school en we moeten er dan toch echt tegelijk rondgelopen hebben...
Nah, dat zal wel meevallen... Ik gaf er geen les he, ik kwam maar af en toe langs bij de beta's. Verder nooit andere docenten ontmoet.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:53:27 #178
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72009100
Goedemiddag!

Lijst:
O:boterham smeerkaas
T: appel
S: ruim 2 uur stevig doorwandelen
L: Da;s bijna 2 boterhammen mager beleg, beschuit appelstroop, gekookt ei
T: nectarine
T: kom magere yoghurt
T: blokje choco
D: Roergebakken spinazie met hamblokjes en wat sla
T: tuc koekjes

[ Bericht 2% gewijzigd door uniekhoorn op 19-08-2009 13:59:48 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_72009460
Ik ga duimen Vik, klinkt goed die vacature
Ik dacht dit jaar eens vroeg te gaan met de APK van mijn auto, die loopt 1 oktober af. Dus ik vanmorgen laten keuren, issie dik vet afgekeurd Wat ik al twee jaar verwachtte. Er schijnt een terugroepactie te zijn geweest voor mijn auto, maar omdat de mijne een import is heb ik die brief nooit gekregen. Ik weet ook niet meer wat er dan gecontroleerd moest, maar bij mij was het iig nu stuk.

En dan was er achter nog wat afgebroken iets dat gelast kon, maar als dat niet kon moet er iets nieuws komen. Aniehoe, de teller staat tot nu toe op 600 euro. En dan is ie motorisch nog niet eens nagekeken en moet het raammechaniek rechts ook vervangen (maar dat kan mijn vader zelf, heeft ie links ook al gedaan).

Ik rij dus nu in een afgekeurde auto met kale banden, remblokjes die bijna op zijn en ramen die niet meer opengaan Zuuuuuuuuuuuuuucht.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_72009519
O: twee sneetjes volkoren met smeerworst
T: nep bounty

En voor de autokeuring voelde ik me ook alweer klote, dus net ff lekker zitten janken. En dat luchtte best op, dus dat ga ik maar vaker doen ipv alles opkroppen
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:14:40 #181
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72009692
Gatver Syrena, en nu?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_72009717
Huil maar even lekker Syrena! Kan inderdaad best fijn zijn. Echt balen van je auto, ga je 'm wel laten repareren of ga je op zoek naar een andere?

Over vacatures gesproken: ik kreeg net een afwijzing. Ik verwachtte het eigenlijk al, aangezien morgen de gesprekken zouden plaatsvinden en ik nog niets had gehoord. Maar toch balen. De afgelopen weken heb ik ook geen nieuwe vacatures gezien waarop ik zou kunnen reageren .

Lijstje van gister:
O: 1 cracker met een beetje boter en suiker
L: frambozencroissant (verdeeld over T, L en T eigenlijk)
D: grote kom kippensoep met een paar stukjes stokbrood + boter
T: frambozencroissant, klein handje chips

Vandaag:
O: vanillekwark met muesli
T: 2 koekjes
L: 1 boterham met bramenjam
T: citroenkwark, amandelen
D: stoofpotje met kip, aubergine en dadels, met stukjes turks brood
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72009849
Ha! Dus je bent weer beter, Phaidra? Balen van die vacature, zeg

Ik ben erg benieuwd naar het recept van je D, heb je dat voor me?
pi_72009904
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Gatver Syrena, en nu?
Ik kan een hele nieuwe kopen, of een andere tweedehands, of 'm laten maken. Voor alles heb ik voldoende geld. Zelf neig ik naar nogmaarweereenseenkeer laten maken, en dan bij die garage de beurten ook laten doen (gebeurde nu bij "een mannetje" en de laatste keer was toen de koppeling stuk was, en dat is nu zo'n 2 jaar geleden. Was ook 560 euro ). Ik rij namelijk nu zo weinig (1-2 keer in de week 20 km naar m'n ouders) dat ik een hele nieuwe auto op de parkeerplaats bij mijn flat zetten echt zonde vind. Hij staat echt ver weg en ik kan 'm niet in de gaten houden. Ik weet niet of ik in de toekomst meer ga rijden omdat ik op andere locaties ga werken of dat ik dat met OV ga doen, ik OV eigenlijk dan liever vanwege mijn issues met de autoweg en parkeren.

En een nieuwe tweedehands is ook maar weer afwachten wat voor mankementen die heeft. En helemaal geen auto is geen optie, vanwege mijn neiging om dan maar helemaal nergens meer heen te gaan.
pi_72010044
Balen van je auto Syrena, maar zoals je het beschrijft heb je wel gelijk dat het zonde is om een andere te kopen zolang deze nog enigszins betrouwbaar is. Voel je je nu wel weer beter?

Phaidra: ook vervelend van die vacature.
pi_72010407
Jammer van de baan Phaidra!

Het gaat wel weer Mini, die bounty hielp ook Vannacht gewoon weer te lang liggen malen over relaties en exxen enzo Vandaar.

En nu betrap ik mezelf op Googlen op auto's, dus ik ga snel iets anders doen
pi_72010435
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:20 schreef ColdFeet het volgende:
Ha! Dus je bent weer beter, Phaidra? Balen van die vacature, zeg

Ik ben erg benieuwd naar het recept van je D, heb je dat voor me?
Ja, volgens mij wel ! Gister was ik nog erg moe en slapjes, maar vandaag voel ik me eigenlijk weer prima.

Het recept voor 4 personen (komt uit Spitsuurkoken. Gezond & Snel - geniaal kookboek voor als je haast hebt!):
quote:
Nodig: 2 aubergines, zout/peper, 3 tenen knoflook, stukje gember, 500 g. kipfilet, 1 citroen, 200 g. dadels, olijfolie, 2 tl. gemalen komijn, 2 tl. milde paprikapoeder, 1tl. kaneel, 6 el. honing, 1 kippenbouillonblokje

Halveer aubergines, snijd ze in plakken, bestrooi met zout. Pel de knoflook. Schil de gember en hak fijn. Snijd de kipfilet in stukjes, pers de citroen uit. Dadels ontpitten en halveren.

Olie verhitten in braadpan. Kip bakken en uit de pan halen. Aubergine bakken. Uitgeperste knoflook, gember, komijn, paprikapoeder en kaneel erbij doen, even meebakken. Dadels, honing, citroensap, bouillonblokje en 100 ml. water toevoegen. Alles nog ca. 6 min. laten stoven met deksel op de pan (tot saus bijna helemaal is opgenomen). Kip terug erbij doen en even mee warmen. Op smaak brengen met zout en peper. Erbij Turks brood of couscous evt. met salade.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:47:36 #188
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72010568
Balen zeg, Phaidra! Hopelijk komt er snel iets anders voorbij...

Ik heb net m'n bus gemist en dat was maar goed ook, want ik bleek m'n mobiel niet bij me te hebben en Marks portemonnee zat in mijn tas . En toen ik weer naar huis liep besloot ik dat ik helemaal geen zin had om naar het ouderlijk huis te gaan .

En nu heb ik een McFlurry M&M
Niet meer actief op Fok!
pi_72010583
Oh en gister kwam Norwegian wood binnen van Haruki Murakami. Ben erg benieuwd, de eerst 5 blz. boeiden al best wel!! Nu ga ik verder met inpakken!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72010709
Ik heb net Martha Stewart's cupcakes binnen gekregen. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:54:36 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72010756
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:48 schreef Phaidra het volgende:
Oh en gister kwam Norwegian wood binnen van Haruki Murakami. Ben erg benieuwd, de eerst 5 blz. boeiden al best wel!! Nu ga ik verder met inpakken!
Ik vond de eerste blz van Norwegian Wood helemaal ruk . Maar volhouden, het wordt (nog) beter!
Niet meer actief op Fok!
pi_72010871
Werk-frustratie Wat bestaan er toch een f**cking indolente eikels
pi_72012305
Bedankt voor het medeleven, het gaat wel weer
pi_72012601
Awww, arme CF! Wie was er een eikel en waarom?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72012758
Oh, iemand die iets voor mij moest doen, en toen 'ie daar iets harder voor moest nadenken dan 'ie normaal doet, probeerde hij het klusje op mij af te schuiven Right back at ya

Mag ik verder nog even mededelen dat ik een joekel van een puist heb op mijn hoofd? Gelukkig is het muggenseizoen, ik doe net alsof het een muggenbult is
pi_72012823
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:03 schreef Phaidra het volgende:
Awww, arme CF! Wie was er een eikel en waarom?
Second that, en wat is indolent ?
pi_72013001
indolent
1. onverschillig, suf, traag, lusteloos 2. ongevoelig zijn voor pijn 3. iets wat geen pijn veroorzaakt
pi_72013035
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:08 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, iemand die iets voor mij moest doen, en toen 'ie daar iets harder voor moest nadenken dan 'ie normaal doet, probeerde hij het klusje op mij af te schuiven Right back at ya

Mag ik verder nog even mededelen dat ik een joekel van een puist heb op mijn hoofd? Gelukkig is het muggenseizoen, ik doe net alsof het een muggenbult is
Oh ja, dat soort mensen zijn erg vervelend .
Dat muggenbultexcuus heb ik ook al eens gebruikt inderdaad .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_72013216
Overigens, dank voor het recept! Maak je het vaker? Ik ga het zeker eens proberen. Ik hou wel van zoet en marrokkaansig
pi_72013341
Graag gedaan! Ik heb het zo'n 3x gemaakt denk ik? Ik vond het verrassend lekker, idd vrij zoet! En dan met het brood de saus uit de pan schrapen .
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')