Vorige topics:quote:Actiegroep laat "vervuilende" 4x4's leeglopen
In Antwerpen hebben tientallen mensen hun terreinwagen woensdagmorgen teruggevonden met lekke banden. Een onbekende actiegroep heeft zeker 40 terreinwagens laten 'leeglopen', omdat ze te vervuilend zijn.
De actiegroep zette elke keer twee banden lek. Op die manier waren de leden er waarschijnlijk zeker van dat de chauffeurs niet konden vertrekken zonder hulp. Naast de lekke banden liet de actiegroep ook wel telkens het telefoonnummer van de pechdiensten achter.
Strafbaar
Woensdagmiddag liep het aantal leeggelopen 4x4's al op tot een veertigtal. Niemand kent de betrokken actiegroep die zich 'de volgende generaties' noemt.
Wat wel vaststaat is dat ze de vervuiling die terreinwagens veroorzaken willen aanklagen. Ze lieten telkens een briefje achter met de vraag om niet meer met terreinwagens te rijden in de stad.
"Het is misschien allemaal wel heel goed bedoeld, maar voor ons blijven dat strafbare feiten", zegt Fons Bastiaenssens van de lokale politie Antwerpen. Wie zijn auto woensdag teruggevonden heeft met lekke banden, moet volgens de politie zeker aangifte doen.
Er blijven nog altijd maatregelen waar ik voor ben. Enkel niet voor degene waarbij we enkel de uitstoot van CO2 willen verlagen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:23 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Geen maatregelen whatsoever nemen omdat het toch niet zeker is wat er gebeurd met en door dat hele milieu.
Bij het belletje lellen holde ik vroeger ook altijd hard weg. Tijden verharden echter. Nu is het weghollen na het SUV slopen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:42 schreef Harlon het volgende:
Dat het averechts werkt en dat dit absoluut niet kan en ook nog een keer extra schadelijk is voor het milieu snapt iedereen behalve dat eco-tuig. Probleem is dat je het tuig niet zo makkelijk te pakken krijgt, ze zijn namelijk wel zo dapper om niet bij een auto te blijven wachten op jouw reactie.
Maar de milieulobby houdt rekening met alle drie aspecten. CO2 is een hot topic op dit moment en daar maken milieubewegingen dankbaar gebruik van: niet alleen is het verminderen van de uitstoot van broeikasgassen op dit moment sowieso een prioriteit, ook doet de milieubeweging er goed aan mee te liften op de publieke bezorgdheid - het is veel effectiever om nu campagne te voeren voor CO2-vermindering dan bijvoorbeeld tegen zure regen of het ozongat.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:30 schreef waht het volgende:
[..]
Er blijven nog altijd maatregelen waar ik voor ben. Enkel niet voor degene waarbij we enkel de uitstoot van CO2 willen verlagen.
We moeten stoppen met aardolie & aardgas omdat het binnen afzienbare tijd te duur wordt, niet omdat het gebruik ervan CO2 uitstoot. We moeten stoppen met steenkool omdat er náást CO2 andere broeikasgassen in de lucht komen.
Dus in principe komt het uiteindelijk op hetzelfde neer, alleen zijn mijn prioriteiten ietwat anders dan die van de milieulobby. De discussie moet meer richting de energie-kant van het verhaal gaan, en minder richting de CO2-kant. (De vervuiling-kant blijft uiteraard niet onbelangrijk)
Belletje trekken heeft niemand echt last van. Da's iets wat kleine kinderen doen als kattenkwaad. Dit kan behoorlijke schade + ditto kosten met zich meebrengen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:48 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Bij het belletje lellen holde ik vroeger ook altijd hard weg. Tijden verharden echter. Nu is het weghollen na het SUV slopen.
Zo serieus was het ook niet bedoeldquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:51 schreef Harlon het volgende:
[..]
Belletje trekken heeft niemand echt last van. Da's iets wat kleine kinderen doen als kattenkwaad. Dit kan behoorlijke schade + ditto kosten met zich meebrengen.
Een gezaghebbende organisatie is nog niet automatische en organisatie die het bij het rechte eind heeft.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:36 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Eh, 7 posts later ga ik op de rest van je post in.
[..]
O yes, een broeikasontkenner. Zie ongeveer alle op internet beschikbare wetenschappelijke bronnen en gezaghebbende organisaties: man-made global warming bestaat.
Dat is je goedrecht dat allemaal te willen en te vinden, maar ga dan flyeren zoals iedereen dat doet en blijf gewoon met je palingpoten van andersmans spullen af.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Maar de milieulobby houdt rekening met alle drie aspecten. CO2 is een hot topic op dit moment en daar maken milieubewegingen dankbaar gebruik van: niet alleen is het verminderen van de uitstoot van broeikasgassen op dit moment sowieso een prioriteit, ook doet de milieubeweging er goed aan mee te liften op de publieke bezorgdheid - het is veel effectiever om nu campagne te voeren voor CO2-vermindering dan bijvoorbeeld tegen zure regen of het ozongat.
Maar ook andere vervuiling (zoals fijnstof) en minderen van energiegebruik blijven aandachtspunten van milieuorganisaties.
Je hoeft trouwens niets met het milieu te hebben om een reden te hebben voor mindering van aardoliegebruik. Je kunt bijvoorbeeld ook van de benzine af willen vanwege een afkeer van de invloed van olielanden. Zo rijden er in de VS hybrides rond met een plaatje als dit:
[ afbeelding ]
Maat , je moet me geen woorden in de bek leggen die ik niet gezegd heb.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:48 schreef McKillem het volgende:
Jij niet, kennelijk legioenen andere mensen wel want het is nogal lucratief.
Iedereen die er dus van houd is een onverantwoorde lul.
[..]
Zij vinden dat bijv. door deze wagens ook hun leefgebied wordt aangetast. Dus zij passen dezelfde redenering toe. Denk ik.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:24 schreef SicSicSics het volgende:
Dat was vroeger, toen de F1 nog leuk was...
Hier het gevaar van een lekke band.Iets wat ook niet helemaal in dit specifieke verhaal past.
Ik zeg nog steeds dat iedereen gewoon lekker met zijn poten van andermans spullen af moet blijven, dan zouden we pas een betere wereld krijgen.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:36 schreef kitao het volgende:
Zij vinden dat bijv. door deze wagens ook hun leefgebied wordt aangetast. Dus zij passen dezelfde redenering toe.
En dat dan een 'ludieke actie' noemen. Wel even een blaadje met 112 erop achterlaten !quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:31 schreef DemonRage het volgende:
Snijd de halsslagader van die activisten open en laat hun leeglopen.
Met die laatste woorden toon jij meer dan hun het Joodse gelijkheidsbeginsel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:40 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus omdat ik in een SUV rijd zit ik aan je spullen?Dan nog:.. fight fire with fire? Eye for an Eye? Ik wist niet dat die mensen zo religieus waren? Hoewel bijna net zo dogmatisch in hun denken.
Dit is toch niets constructiefs? Jij schaadt mijn leefomgeving, dus ik ga aan jouw spullen zitten?
Fuck off! Echt!
Wat? Als ik zeg dat mensen die dit soort ongein uithalen op moeten zouten?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:50 schreef kitao het volgende:
Met die laatste woorden toon jij meer dan hun het Joodse gelijkheidsbeginsel.
Hun eigen kinderschoffies die pamfletten achterlaten met een zorg goed voor het milieu boodschap om iedereen om de tuin te leiden!?!quote:Komt meteen de volgende vraag bij mij op , wie zegt dat dit werkelijk een "milieu"-actie is.
Kunnen net zo goed een stel schoffies uit de buurt geweest zijn. Misschien hun eigen kinderen wel.
Maar ze beschermen hun passagiers beterquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik vind dat er betere redenen zijn om geen SUV's in de stad te willen. Dat ze levensgevaarlijk zijn voor voetgangers en fietsers bijvoorbeeld.
Achja natuurlijk, in dat geval is het niet erg dat het wel levensgevaarlijk is voor fietsers en voetgangers. Dat zijn tenslotte toch 'anderen'.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:22 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Maar ze beschermen hun passagiers beter
Ik vind het Hofplein niet gevaarlijk , het verkeer is redelijk goed geregeld en er zijn genoeg parkeergarages.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik vind dat er betere redenen zijn om geen SUV's in de stad te willen. Dat ze levensgevaarlijk zijn voor voetgangers en fietsers bijvoorbeeld.
Bussen, trams en vrachtwagens zijn ook 'levensgevaarlijk' voor voetgangers en fietsers. Daarom leer je over het algemeen dat je uit je doppen moet kijken!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
Dat is natuurlijk een drogreden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:27 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Vorige topics:
Treehuggers op hun best
Vernieling/vandalisme blijft gewoon strafbaar dus hoop ik dat ze deze groep idioten ook kunnen traceren en dat zij een gepaste straf krijgen + de kosten van het ongemak moeten betalen.quote:maar voor ons blijven dat strafbare feiten", zegt Fons Bastiaenssens van de lokale politie Antwerpen
dan moet je er niet onder komen toch?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik heb een docu gezien , en ik ga het nu niet opzoeken , maar de acties tegen suv's waren daar veel harder. Er was te zien dat een enorme wagenpark van Hummers met showroom en al platgebrand werd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:33 schreef _Led_ het volgende:
't is meer gewoon jaloezie en afgunst.
Dat zie je meer in Nederland.
Als je in Amerika in een dure bak rijdt denken mensen - "Wow, die zou ik ook wel willen hebben".
Als je in Nederland in een dure bak rijdt denken mensen "Patser !" en halen ze een sleutel langs je deur.
Kennis van me is gek van sportauto's, maar heeft z'n maserati verkocht toen ie (vanuit de US) in Nederland kwam wonen omdat ie er hier zo veel negatieve reacties op kreeg.
Eigenlijk is het té zot voor woorden dat mensen zo reageren en andermans eigendommen beschadigen omdat ze jaloers zijn.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:33 schreef _Led_ het volgende:
Als je in Amerika in een dure bak rijdt denken mensen - "Wow, die zou ik ook wel willen hebben".
Als je in Nederland in een dure bak rijdt denken mensen "Patser !" en halen ze een sleutel langs je deur.
Kennis van me is gek van sportauto's, maar heeft z'n maserati verkocht toen ie (vanuit de US) in Nederland kwam wonen omdat ie er hier zo veel negatieve reacties op kreeg.
Hou het maar op duimenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:54 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Eigenlijk is het té zot voor woorden dat mensen zo reageren en andermans eigendommen beschadigen omdat ze jaloers zijn.
Gelukkig denkt de politie er ook zo over, nu nog maar duimen dat ze al die vandalisten ook daadwerkelijk hard aanpakken.
In een vinexwijk ja, zeker nog nooit in de grote stad geweest? Daar is een fietser vogelvrij. Opzouten met die stinkbakkenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:29 schreef huhggh het volgende:
[..]
En fietser rijden over een eigen fietspad, dus die hebben weinig tot niks te maken met zo'n SUV.
Jeetje, wat een bitterheid toch weer.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:02 schreef Pek het volgende:
[..]
In een vinexwijk ja, zeker nog nooit in de grote stad geweest? Daar is een fietser vogelvrij. Opzouten met die stinkbakken![]()
Er stapt ook meestal een dwerg uit zo'n ding, niet te geloven zo foutAls je 150 kilo weegt kan ik het nog snappen dat je in zo'n gedrocht rijdt.
Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar niet iedereen geilt op auto's. Het zal me worst wezen dat de buurman een luxere auto heeft dan ik. Wel vind ik hem een verwaande klootzak als hij meent te mogen bumperkleven en met zijn groot licht te seinen omdat hij in z'n dure auto meer waard is dan ik in mijn sedannetje.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:33 schreef _Led_ het volgende:
Goh, wat zul jij dan een hoop Volkswagen Golf-rijders haten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar niet iedereen geilt op auto's. Het zal me worst wezen dat de buurman een luxere auto heeft dan ik. Wel vind ik hem een verwaande klootzak als hij meent te mogen bumperkleven en met zijn groot licht te seinen omdat hij in z'n dure auto meer waard is dan ik in mijn sedannetje.
Weinig aan auto's vinden is prima, maar zeik dan niet op je buurman omdat hij 't wel leuk vindt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar niet iedereen geilt op auto's. Het zal me worst wezen dat de buurman een luxere auto heeft dan ik. Wel vind ik hem een verwaande klootzak als hij meent te mogen bumperkleven en met zijn groot licht te seinen omdat hij in z'n dure auto meer waard is dan ik in mijn sedannetje.
Welk soort auto's is de grote afwezige in deze lijst ?quote:De top 20:
1. Volkswagen Golf
2. Opel Astra
3. Renault Megane
4. Volkswagen Passat
5. Ford Focus
6. Volkswagen Polo
7. Opel Corsa
8. BMW 3ER
9. Peugeot 307
10. Peugeot 206
11. Ford Mondeo
12. Audi A4
13. Volvo V70
14. Opel Vectra
15. Volkswagen Transporter
16. BMW 5ER
17. Mercedes-Benz C
18. Mercedes-Benz E
19. Audi A6
20. Opel Zafira
Aha, en jouw smaak is een reden om mensen te verbieden in de auto te rijden die ze zelf willen ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:21 schreef kitao het volgende:
Daar gaat het ook niet zozeer om denk ik. Kijk naar deze foto's:
http://www.desitwist.com/(...)er-action-17102.html
Vrijwel de enige hummers die ik gezien heb in Nederland en vergelijkbare terreinwagens zaten allemaal glimmend in de lak , gepoetste velgen en chromen fietsenvangers , en dan denk ik :
Wat moet je daar dan mee op de snelweg ?
Dan ben je in mijn ogen gewoon een zielig persoon.
JIj bepaalt gelukkig niet voor anderen waarmee ze wel of niet op de snelweg mogen rijden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:21 schreef kitao het volgende:
Daar gaat het ook niet zozeer om denk ik. Kijk naar deze foto's:
http://www.desitwist.com/(...)er-action-17102.html
Vrijwel de enige hummers die ik gezien heb in Nederland en vergelijkbare terreinwagens zaten allemaal glimmend in de lak , gepoetste velgen en chromen fietsenvangers , en dan denk ik :
Dan ben je in mijn ogen gewoon een zielig persoon.
Gelukkig, nog iemand die niet van de "alles wat ik niet leuk vind moet verboden worden !"-generatie isquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:25 schreef huhggh het volgende:
[..]
JIj bepaalt gelukkig niet voor anderen waarmee ze wel of niet op de snelweg mogen rijden.
Ik ken mensen die verzamelen porceleinen poppen of postzegels....wat moet je daar nou mee als volwassene?
Mijn punt is: menselijk geluk verschilt per mens, en komt bij ieder weer ergens anders vandaan.
Zolang je elkaar niet hindert is er niks aan het handje.
Dit gezeik is echt klein-burgelijk en triest.
Krijg nou wat, zo valt er toch niet te discussiëren? Dat is toch totaal niet wat ik zeg?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:24 schreef _Led_ het volgende:
Jij geeft een voorbeeld over iets compleet ongerelateerds, namelijk asociaal weggedrag, en dan doe je alsof dat iets met de grootte / prijs van de auto te maken heeft.
Je weet (er is laatst onderzoek naar gedaan) dat de meeste verkeersovertredingen worden begaan door volkswagen golfjes ?
Van A naar B komen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:21 schreef kitao het volgende:
Ja maar, postzegel- en porseleinpoppen verzamelingen hoef ik niet van te hoesten en zorgen niet voor een stijgende zeespiegel!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:27 schreef _Led_ het volgende:
Gelukkig, nog iemand die niet van de "alles wat ik niet leuk vind moet verboden worden !"-generatie is
En als mensen hun goedkope auto als excuus gebruiken voor hun onfatsoenlijke rijgedrag?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik zeg dat ik mensen verwaande klootzakken vind als ze hun dure auto als excuus gebruiken voor hun onfatsoenlijke weggedrag. Niet dat alleen mensen in dure auto's asociaal weggedrag vertonen.
Voor degenen met leesproblemen zal ik het nog even herhalen; oude 2e-hands auto's vervuilen meer dan een nieuwe SUV.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ja maar, postzegel- en porseleinpoppen verzamelingen hoef ik niet van te hoesten en zorgen niet voor een stijgende zeespiegel!
Hoe denk je dat dat soort dingen, en andere zaken, geproduceerd worden...juist in fabrieken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ja maar, postzegel- en porseleinpoppen verzamelingen hoef ik niet van te hoesten en zorgen niet voor een stijgende zeespiegel!
Tja, San Francisco/California, dan noem ook meteen een links gedeelte binnen de VS.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:37 schreef kitao het volgende:
Tik op google: radical actions (groups) against suv usa
Je krijgt dan bijv. dit
http://www.sfgate.com/cgi(...)/2005/06/22/gree.DTL
Dus die "milieu" lobby is daar veel harder. Als iemand die docu wil zien dan mag die zelf verder zoeken.
Dat scheelt dan gelijk weer dusdanig veel CO2 uitstoot dat je daar flink wat SUVs van kunt laten rondrijden.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:31 schreef DemonRage het volgende:
Snijd de halsslagader van die activisten open en laat hun leeglopen.
Hoe zou ik dat moeten doen dan bijdehand, dat verbieden ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:24 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Aha, en jouw smaak is een reden om mensen te verbieden in de auto te rijden die ze zelf willen ?
Ben je altijd zo opgefokt ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:47 schreef kitao het volgende:
[..]
Hoe zou ik dat moeten doen dan bijdehand, dat verbieden ?
Moet ik voor je asobak gaan liggen? (Open deurtje voor je, kom maar binnen.)
Ik ondersteun wel bepaalde milieugroeperingen en mijn stem gaat niet naar de VVD of een andere rechtse ballenclub die bluffers open spel geven.
Ah, je hebt je maskertje eindelijk laten vallen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:47 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik ondersteun wel bepaalde milieugroeperingen en mijn stem gaat niet naar de VVD of een andere rechtse ballenclub die bluffers open spel geven.
Wanneer gebruiken ze hun dure auto dan als excuus ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Krijg nou wat, zo valt er toch niet te discussiëren? Dat is toch totaal niet wat ik zeg?![]()
Ik zeg dat ik mensen verwaande klootzakken vind als ze hun dure auto als excuus gebruiken voor hun onfatsoenlijke weggedrag. Niet dat alleen mensen in dure auto's asociaal weggedrag vertonen.
Leg jij eerst eens uit wat de prijs van de auto met asociaal weggedrag te maken heeft.quote:Lees alsjeblieft even http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering voordat je weer met zo'n non-argument op de proppen komt.
Want rijden in een SUV maakt je een bluffer?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:47 schreef kitao het volgende:
[..]
Heb ik in mijn vorige post al gedaan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:53 schreef _Led_ het volgende:
Leg jij eerst eens uit wat de prijs van de auto met asociaal weggedrag te maken heeft.
De pot verwijt de ketel.quote:Zo niet, dan sloeg je hele post nergens op.
Waarschijnlijk ziet hij mensen met (veel) geld per definitie als asociaal.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:53 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wanneer gebruiken ze hun dure auto dan als excuus ?
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen "Ja ik doe aan bumperkleven maar ik heb een SUV dus dan is het niet erg !".
Het lijkt er gewoon erg op dat jij een dure auto associeert met asociaal rijgedrag, ik zie namelijk anders geen enkele reden wat de prijs van de auto met het rijgedrag te maken heeft.
Volgens mij wordt jij bozer op een Porsche Cayenne die op je bumper kleeft dan op een Volkswagen Golf die hetzelfde doet, en dat slaat natuurlijk nergens op - dat is gewoon afgunst.
Jouw trucjes zijn echt onder de maat , maat.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:50 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ben je altijd zo opgefokt ?
Leuk type ben jij, mensen veroordelen omdat ze van auto's houden, vernielingen goedpraten en dan nog doen alsof je zelf het toppunt van beschaving zou zijn omdat je niet rechts stemt.
Er zijn in de stad inderdaad overal afzonderlijke fietspaden (not). Feit blijft gewoon dat als je wordt aangereden door een SUV de gevolgen veel groter zijn dan wanneer je wordt aangereden door een kleinere auto.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:29 schreef huhggh het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een drogreden.
En fietsers rijden over een eigen fietspad, dus die hebben weinig tot niks te maken met zo'n SUV.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:35 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
dan moet je er niet onder komen toch?
Ik weet niet eens wat SCH is. Dus laat ik nu maar eens een vraag aan jou stellen:quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:53 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ah, je hebt je maskertje eindelijk laten vallen.
Kijk, nu toon je tenminste je ware lelijke persoonlijkheid.
Zou mij niets verbazen als je vriendjes bent met SCH cs.
Verknipte gasten.
SCH is een linkse FOK!user.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:09 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik weet niet eens wat SCH is. Dus laat ik nu maar eens een vraag aan jou stellen:
Kun je SCH onderbouwen?
Ja imo wel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Want rijden in een SUV maakt je een bluffer?
Daar heb je de botste der botste materialisten van allen weer. Hallo WT , alles goed ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ach zeg nou zelf, als je in je 'dure patserbak' zit is er toch niks leukers dan de afgunst op de gezichten van mensen als Kitao af te lezen, terwijl je ook nog 't milieu naar de klote helpt?![]()
Verder rijden SUV's geweldig hoor
Nee, dat heb je niet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:01 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Heb ik in mijn vorige post al gedaan.
Nee, niet echt.quote:De pot verwijt de ketel.
Ik materialist en bot? Hoe kom je d'r bijquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:18 schreef kitao het volgende:
[..]
Daar heb je de botste der botste materialisten van allen weer. Hallo WT , alles goed ?
Dogmatisch gezeik van de linkse orde.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Precies.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dogmatisch gezeik van de linkse orde.
Het gaat ook altijd gepaard met generalisaties.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Precies.![]()
"Er moet nivellering zijn in Nederland!, het moet afgelopen zijn met de grote lonen en extravagant gedrag van de rijke mensen hier in Nederland! schande schande schande!".
..
..
"Maar het zal me een worst wezen als ze rijker dan mij zijn hoor"
Links Nederland
Vierkante oogjes , ik ben al een tijdje bezig vanaf 04.00 ongeveer. Ik word er steeds sneller in.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik materialist en bot? Hoe kom je d'r bij![]()
Maar alles goed hoor, en daaro?
Tijd voor een pauze dusquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:39 schreef kitao het volgende:
[..]
Vierkante oogjes , ik ben al een tijdje bezig vanaf 04.00 ongeveer. Ik word er steeds sneller in.
Over een tijdje wordt het gewoon een pingpong spelletje denk ik.
Inderdaad, en 't is allemaal af te leiden van pure jaloezie en afgunst.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het gaat ook altijd gepaard met generalisaties.
"Hij heeft een grote auto, DUS zal hij wel asociaal rijgedrag vertonen!".
Daar moet ik altijd om lachen, dat zijn van die SCH-argumenten.
Dat was ook precies waarom ik even de top 20 postte van auto's met de meeste verkeersovertredingen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:38 schreef Scorpie het volgende:
"Hij heeft een grote auto, DUS zal hij wel asociaal rijgedrag vertonen!".
Daar moet ik altijd om lachen, dat zijn van die SCH-argumenten.
Het verschil in boosheid als een Cayenne je afsnijdt en als een Fiat Punto je afsnijdt - dat is je hoeveelheid afgunstquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Inderdaad, en 't is allemaal af te leiden van pure jaloezie en afgunst.
Inderdaad, ik denk dan "Goh, zat ik maar in die auto.. mooie bak zeg.". Maar blijkbaar is het bij sommigen heel normaal om te denken dat je de banden leeg moet laten lopen en deze auto's moet verbieden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:42 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Het verschil in boosheid als een Cayenne je afsnijdt en als een Fiat Punto je afsnijdt - dat is je hoeveelheid afgunst
Nah und? Ik vind dit appels met peren vergelijken. Mensen die in zo'n oude wagen rijden doen dit wellicht omdat ze zich geen nieuwer model kunnen veroorloven.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Voor degenen met leesproblemen zal ik het nog even herhalen; oude 2e-hands auto's vervuilen meer dan een nieuwe SUV.
Kortom, jouw post is ingegeven door jaloezie en irritatie, en niet door gefundeerde argumenten. Goed om te weten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:26 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nah und? Ik vind dit appels met peren vergelijken. Mensen die in zo'n oude wagen rijden doen dit wellicht omdat ze zich geen nieuwer model kunnen veroorloven.
Iemand die nochtans vermogend genoeg is om een nieuwe SUV aan te schaffen, kan ook makkelijk een milieuvriendelijker alternatief aanschaffen.
Het feit dat ze dat niet doen geeft mijns inziens aan dat dit ze dit niet deert. Hoe kan je dit nou nog verdedigen als zijnde 'niet asociaal' !?![]()
Ik moet wel bekennen dat ik sowieso een aversie heb tegen SUV's. Ik vind ze gewoonweg hinderlijk in het verkeer, ze belemmeren mijn blikveld door hun hoogte, waardoor het lastiger is om te anticiperen op het verkeer. Zeker op de linkerrijstrook op een snelweg.
Tevens ondervind ik in stadscentra veel last van SUV-eigenaren die hun bolide niet geparkeerd krijgen en 10 keer moeten steken wat resulteert in oponthoud voor mij. Vaak zijn dat dan de huisvrouwen die in de auto van manlief rijden.
Hun auto is schoner dan die van jou maar omdat ze een nog schonere zouden kunnen kopen zijn ze asociaal ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:26 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nah und? Ik vind dit appels met peren vergelijken. Mensen die in zo'n oude wagen rijden doen dit wellicht omdat ze zich geen nieuwer model kunnen veroorloven.
Iemand die nochtans vermogend genoeg is om een nieuwe SUV aan te schaffen, kan ook makkelijk een milieuvriendelijker alternatief aanschaffen.
Het feit dat ze dat niet doen geeft mijns inziens aan dat dit ze dit niet deert. Hoe kan je dit nou nog verdedigen als zijnde 'niet asociaal' !?![]()
Bussen en vrachtwagens en autobusjes met geblindeerde achterkant ook.quote:Ik moet wel bekennen dat ik sowieso een aversie heb tegen SUV's. Ik vind ze gewoonweg hinderlijk in het verkeer, ze belemmeren mijn blikveld door hun hoogte, waardoor het lastiger is om te anticiperen op het verkeer. Zeker op de linkerrijstrook op een snelweg.
Die dingen zijn allemaal uitgerust met parkeerhulp, dus ik durf te stellen dat het probleem dan eerder zit in het feit dat er een vrouw achter het stuur zit dan dat het een SUV isquote:Tevens ondervind ik in stadscentra veel last van SUV-eigenaren die hun bolide niet geparkeerd krijgen en 10 keer moeten steken wat resulteert in oponthoud voor mij. Vaak zijn dat dan de huisvrouwen die in de auto van manlief rijden.
Wat een domme opmerking.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kortom, jouw post is ingegeven door jaloezie en irritatie, en niet door gefundeerde argumenten. Goed om te weten.
Ja enquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:47 schreef kitao het volgende:
Wat een gezeur allemaal , een hummer rijdt 1 op 4 of zoiets.
Het zijn gewoon benzineslurpers
Hangt er vanaf welke, de H3 gebruikt 1 op 10.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:47 schreef kitao het volgende:
Het zijn gewoon benzineslurpers en veroorzaken in een kettingbotsing veel meer doden.
Ophoepelen met die Amerikaanse showgasten.
Wederom non-argumenten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:47 schreef kitao het volgende:
Het zijn gewoon benzineslurpers en veroorzaken in een kettingbotsing veel meer doden.
Ophoepelen met die Amerikaanse showgasten.
Doe toch normaal man , kijk naar het gewicht , probeer logisch te denken.quote:
Heb je ook nog argumenten of zullen we je maar gelijk op het stapeltje "Jaloezie" vegen ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:52 schreef misteriks het volgende:
ik als rechtse rakker ben het voor 1 keer eens met dat linkse tuig ! Die Yuppie (en nog vele meer would be yuppie-)rammelbakken moeten uit het straatbeeld verdwijnen !
Mooie actie, gerust voor herhaling vatbaar
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:41 schreef Gulo het volgende:
[..]
Wat een domme opmerking.
Ongefundeerde argumenten? Volgens mij zijn de door mij aangegeven argumenten wel degelijk houtsnijdend. Dat jij andere normen waarden hanteert is prima. Het feit dat je daarom andere waarden aan argumenten toe kent is ook logisch. Deze argumenten dan afdoen als ongefundeerd is echter feitelijk onjuist.
Zoals je zelf al aangeeft doe je een veronderstelling op basis van een argumentatie die rammelt aan alle kanten.quote:Het feit dat ze dat niet doen geeft mijns inziens aan dat dit ze dit niet deert. Hoe kan je dit nou nog verdedigen als zijnde 'niet asociaal' !?![]()
quote:jaloezie?Gast, serieus. Wat is dat nu weer voor een belachelijke aanname? Omdat ik niet in een SUV wil rijden ben ik jaloers? Waarop dan precies? Omdat ik eigenbelang niet boven alles wil laten prevaleren? Of gaat het je om materialistische zin? Jij gaat er dus vanuit dat iedereen die tegen SUV's per definitie geen SUV kan betalen ofzo?
![]()
Je geeft aan een aversie te hebben tegen SUV`s, en tegelijkertijd maak je de (ietwat simpele) rekensom dat iedere SUV rijder wel vermogend moet zijn. Dit is natuurlijk een kromme redenatie, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen. Ergo, jouw aversie tegen SUVS komt niet voort uit de redenatie dat ze hinderlijk zouden zijn in het verkeer, maar uit afgunst en jaloezie. Immers, een bus, vrachtwagen of ander hoogstaand voertuig is vele malen hinderlijker en vervuilender, maar daar hoor ik je niet over klagen. Nee, voor jou is het specifiek een SUV model dat hinderlijk is. Dat noem ik afgunst en jaloezie.quote:Ik moet wel bekennen dat ik sowieso een aversie heb tegen SUV's.
Dit is natuurlijk zo subjectief en onzinnig als de pest, en is totaal niet te relateren aan SUV`s.quote:Tevens ondervind ik in stadscentra veel last van SUV-eigenaren die hun bolide niet geparkeerd krijgen en 10 keer moeten steken wat resulteert in oponthoud voor mij. Vaak zijn dat dan de huisvrouwen die in de auto van manlief rijden.Dit laatste punt is overigens subjectief. Wellicht zorgen stationwagons voor net zo veel oponthoud bij parkeren, en irriteer ik me en bij SUV's gewoon meer aan.
I rest my case, mensen die met zulke woorden beginnen zijn over het algemeen snel op hun teentjes getrapt. Verder ben je wel lief hoorquote:irritatie? Damn right
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:52 schreef kitao het volgende:
[..]
Doe toch normaal man , kijk naar het gewicht , probeer logisch te denken.
Of denk je dat daar een Flash Gordon motor in zit die op water rijdt.
_Led_ doet het werk al voor mij.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:55 schreef _Led_ het volgende:
BMW 7, 1800 kilo.
BMW X5, 2000 kilo.
Joh, wat een verschil.
Een BMW met 3 personen maakt dus meer impact dan een X5 met 1 persoon.
Zullen we het max aantal personen in de auto dan ook maar verlagen naar 1 ?
jij zou best op m'n bankrekening jaloers zijn jaquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:52 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Heb je ook nog argumenten of zullen we je maar gelijk op het stapeltje "Jaloezie" vegen ?
Oke, dan kom ik even een ludieke actie houden bij jou, ik plunder je bankrekening wel eventjes, vind je vast niet erg dat ik dan een signaal afgeefquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:57 schreef misteriks het volgende:
[..]
jij zou best op m'n bankrekening jaloers zijn ja![]()
Ik weet niet in NL, maar hier in BE rijden veel te veel van lompe gedrochten rond. Ze vreten plaats en benzine, belemmeren ieders zicht, asociaal veel CO2 uitstoot, en in 98% vd gevallen dienen ze enkel en alleen voor korte stadritjes in dit overgebetonneerde land. Persoonlijk verkies ik een fikse fiscale bestraffing ipv deze ludieke actie. Maar het signaal is gegeven bij deze
Ik denk eerlijk gezegd dat dat reuze meevaltquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:57 schreef misteriks het volgende:
[..]
jij zou best op m'n bankrekening jaloers zijn ja![]()
quote:Ik weet niet in NL, maar hier in BE rijden veel te veel van lompe gedrochten rond. Ze vreten plaats en benzine, belemmeren ieders zicht, asociaal veel CO2 uitstoot, en in 98% vd gevallen dienen ze enkel en alleen voor korte stadritjes in dit overgebetonneerde land. Persoonlijk verkies ik een fikse fiscale bestraffing ipv deze ludieke actie. Maar het signaal is gegeven bij deze
Allicht! Uiteraard! Natuurlijk! Keuze is het key-word hier. Als je kan kiezen tussen iets milieubelastends en iets minder milieubelastends, en je kiest dan toch voor het alternatief wat het slechtste voor het milieu is kan ik dat alleen maar scharen onder de noemer asociaal, basta! Als je die keuze niet kunt maken, is het een ander verhaal.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:32 schreef _Led_ het volgende:
Hun auto is schoner dan die van jou maar omdat ze een nog schonere zouden kunnen kopen zijn ze asociaal ?
True. Daar schort ook nog wel het nodige aan. Ik ben ook niet heiliger dan paus. Maar ik probeer er wel zoveel mogelijk op te letten. Als iedereen dat een beetje zou doen zou het een hoop schelen. Van sommige milieubelastende dingen ben je je wellicht ook minder bewust. Alleen die energielabels zijn er juist om bewust een keuze te kunnen maken. En als je dan bewust kiest voor...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:32 schreef _Led_ het volgende:Ik zal eens op de waterrekening bij jou thuis gaan letten, kijken of je meer gebruikt dan het strikt noodzakelijke. En je gympies nagaan, kijken of je ze weggooit voordat ze compleet versleten zijn.
Exact. Hoe minder van dit soort hoge voertuigen er dus zijn hoe beter. Alleen is de noodzaak van een vrachtwagen wat groter dan die van een SUV (voor de meeste mensen), denk je ook niet?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:32 schreef _Led_ het volgende:Bussen en vrachtwagens en autobusjes met geblindeerde achterkant ook.
Daar heb je gelijk in denk ik ja.quote:Die dingen zijn allemaal uitgerust met parkeerhulp, dus ik durf te stellen dat het probleem dan eerder zit in het feit dat er een vrouw achter het stuur zit dan dat het een SUV is
Ja , ik zie het , een grote wagen en een nog iets grotere wagen. Kom met cijfers van verbruik en het aantal ernstige ongelukken waarbij suv zijn betrokken. In ratio ajb.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
_Led_ doet het werk al voor mij.
Je hebt een keuze! Alleen kies wijs anders doen we je wat aan!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:03 schreef Gulo het volgende:
Allicht! Uiteraard! Natuurlijk! Keuze is het key-word hier. Als je kan kiezen tussen iets milieubelastends en iets minder milieubelastends, en je kiest dan toch voor het alternatief wat het slechtste voor het milieu is kan ik dat alleen maar scharen onder de noemer asociaal, basta! Als je die keuze niet kunt maken, is het een ander verhaal.
Overigens rijd ik zelf een auto met een A-milieulabel, dus die vlieger van je gaat sowieso niet op.
Ik rij met m'n SUV achter je aan, lekker de airco hoog op, verbrand nog meer benzine ook nog. Met dit weer is 't toch niet te doen om gewoon te rijdenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:06 schreef waht het volgende:
Achja, het blijft leuk om je mening aan anderen op te dringen.
Dan ga ik straks nog ff een nutteloos stukje rondrijden, onder het mom 'de plantjes hebben CO2 nodig'.
Ok, daar gaan we weer. Ik weet dat men eindeloze aannames maakt over het milieu en het klimaat, maar het is gemakkelijk om daar gaten in te schieten. Het 'milieubelastende' van SUV's zou niet meer hoeven zijn dan dat van een auto met elektromotor & accu. CO2 uitstoot is niet per definitie fout. En de toekomst (wat betreft klimaat) zit vol onzekerheden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:03 schreef Gulo het volgende:
Allicht! Uiteraard! Natuurlijk! Keuze is het key-word hier. Als je kan kiezen tussen iets milieubelastends en iets minder milieubelastends, en je kiest dan toch voor het alternatief wat het slechtste voor het milieu is kan ik dat alleen maar scharen onder de noemer asociaal, basta! Als je die keuze niet kunt maken, is het een ander verhaal.
Ik zie geen enkele rekensom die ik gemaakt zou hebben, verklaar je nader. Het enige wat ik stel is dat iemand die vermogend genoeg is om een nieuwe SUV te betalen ook vermogende genoeg is om een milieuvriendelijker alternatief aan te schaffen. Ik neem aan dat je dit niet in twijfel trekt?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:55 schreef Scorpie het volgende:
Je geeft aan een aversie te hebben tegen SUV`s, en tegelijkertijd maak je de (ietwat simpele) rekensom dat iedere SUV rijder wel vermogend moet zijn. Dit is natuurlijk een kromme redenatie, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen. Ergo, jouw aversie tegen SUVS komt niet voort uit de redenatie dat ze hinderlijk zouden zijn in het verkeer, maar uit afgunst en jaloezie. Immers, een bus, vrachtwagen of ander hoogstaand voertuig is vele malen hinderlijker en vervuilender, maar daar hoor ik je niet over klagen. Nee, voor jou is het specifiek een SUV model dat hinderlijk is. Dat noem ik afgunst en jaloezie.
Ik denk dat ik dat "rechtse" wel met een korreltje zout kan nemen als je zo over zaken zoals vrijheid van anderen denkt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:52 schreef misteriks het volgende:
ik als rechtse rakker ben het voor 1 keer eens met dat linkse tuig ! Die Yuppie (en nog vele meer would be yuppie-)rammelbakken moeten uit het straatbeeld verdwijnen !
Mooie actie, gerust voor herhaling vatbaar
Ja maar welk punt wil je hier mee maken dan? Dat iedereen met een beetje geld maar meteen een Prius op de oprit moet parkeren omdat dat zo goed is voor het milieu en de medemens? Jij gaat toch ook geen ranja drinken omdat je dan een goed voorbeeld voor de kinderen geeft, of iets in die trend.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:11 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele rekensom die ik gemaakt zou hebben, verklaar je nader. Het enige wat ik stel is dat iemand die vermogend genoeg is om een nieuwe SUV te betalen ook vermogende genoeg is om een milieuvriendelijker alternatief aan te schaffen. Ik neem aan dat je dit niet in twijfel trekt?
Nee, een andere auto kopen omdat Jan met de Korte achternaam zonodig zeikt over het milieu, dat is hoogstaand gedragquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:12 schreef misteriks het volgende:
tja, er zijn genoeg argumenten pro/contra. Maar de SUV haters afschilderen als jaloers en afgunst is echt wel te belachelijk voor woorden ! Als ik wil zet ik 3 verschillende duitse SUV voor m'n deur; maar ik walg van het imago van 'n SUV . In tijden dat iedereen wordt bestookt met global warming, eco, zuinig , milieubewust en andere termen; zou er toch een collectief verantwoordelijkheidsgevoel moeten ontstaan; .. gaan deze SUV rijders lekker tegendraads doen; onder het motto dat ze er toch voor betalen. Ik vind dat Yuppen gedrag van het laagste soort. Ik steek niet weg dat ik een hekel (geen afgunst) heb aan dit typische nouveau-riche gedrag
ik zeik niet in/over het milieu. Ik voel me verantwoordelijk voor volgende generaties en besef dat er een mentaliteitswijziging moet komen. De trend is eindelijk gezet; niets verkeerd met het viseren van asociale vervuilende snertauto'squote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, een andere auto kopen omdat Jan met de Korte achternaam zonodig zeikt over het milieu, dat is hoogstaand gedrag.
Is het wel noodzakelijk dat auto's harder dan 120km/h kunnen rijden?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:11 schreef Gulo het volgende:
En wat betreft die vrachtwagens. Appels met peren. Voor een vrachtwagen zijn de eigenschappen van een vrachtwagen nu eenmaal noodzakelijker, daar is niet een soortgelijk alternatief voor. Voor SUV's is dat wel het geval! Dat is net het hele punt.
Zucht.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, een andere auto kopen omdat Jan met de Korte achternaam zonodig zeikt over het milieu, dat is hoogstaand gedrag.
Nou dan weet je ook vast en zeker dat er genoeg mensen (myself included) die er gewoon lak aan hebben, en willen rijden wat ze rijden. Ik denk wel aan toekomstige generaties, alleen ik zie niet in hoe mijn SUV op wereldniveau enig verschil in maken kan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:18 schreef misteriks het volgende:
[..]
ik zeik niet in/over het milieu. Ik voel me verantwoordelijk voor volgende generaties en besef dat er een mentaliteitswijziging moet komen. De trend is eindelijk gezet; niets verkeerd met het viseren van asociale vervuilende snertauto's
Mijn SUV vernielt de planeet?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:22 schreef Gulo het volgende:
[..]
Zucht.Het gaat er niet om dat iemand er over loopt te zeiken. Je zou van een sociaal iemand mogen verwachten dat zij zelf deze afweging reeds zouden maken met het oog op het welzijn van de planeet en haar toekomstige generaties.
Het enige excuus wat ik hiervoor zou kunnen verzinnen is onwetendheid. Veel mensen zijn nu eenmaal onwetend. Alleen met alle aandacht die hier voor is, en het invoeren van milieulabels e.d. staat de optie onwetendheid niet meer overeind.
De enige oorzaak die dus nog rest is asociaalheid.
Ik kom erachteraan met mijn X5quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik rij met m'n SUV achter je aan, lekker de airco hoog op, verbrand nog meer benzine ook nog. Met dit weer is 't toch niet te doen om gewoon te rijden
De kern van het verhaal is dus :quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:03 schreef Gulo het volgende:
[..]
Overigens rijd ik zelf een auto met een A-milieulabel, dus die vlieger van je gaat sowieso niet op.
[..]
True. Daar schort ook nog wel het nodige aan. Ik ben ook niet heiliger dan paus. Maar ik probeer er wel zoveel mogelijk op te letten. Als iedereen dat een beetje zou doen zou het een hoop schelen. Van sommige milieubelastende dingen ben je je wellicht ook minder bewust. Alleen die energielabels zijn er juist om bewust een keuze te kunnen maken. En als je dan bewust kiest voor...
Heerlijk, lekker airco aan, raampjes los en genieten van een hele parade aan 'benzine slurpers'. Misschien kunnen we wat leuke slogans op spandoeken schrijven om ons punt duidelijk te maken.quote:
Ach, jij ademt ook CO2 uit, je ziet mij ook geen case maken om jou af te schaffenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:18 schreef misteriks het volgende:
[..]
ik zeik niet in/over het milieu. Ik voel me verantwoordelijk voor volgende generaties en besef dat er een mentaliteitswijziging moet komen. De trend is eindelijk gezet; niets verkeerd met het viseren van asociale vervuilende snertauto's
Het geeft aan dat niet iedereen danst naar de pijpen van de milieulobby. Het geeft aan dat we in Nederland vrij zijn te kiezen. Het geeft NIET aan dat iemand per definitie onverantwoordelijk is. Het geeft ook NIET aan dat dit per definitie als een tegendraadse daad moet worden gezienquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:12 schreef misteriks het volgende:
In tijden dat iedereen wordt bestookt met global warming, eco, zuinig , milieubewust en andere termen; zou er toch een collectief verantwoordelijkheidsgevoel moeten ontstaan; .. gaan deze SUV rijders lekker tegendraads doen; onder het motto dat ze er toch voor betalen.
Ik vind van wel. Maar waarom zie je alles zo zwart/wit joh? Je doet net alsof je niets tussen het veganistisch/milieuactivistisch hoekje en het totaal lak aan het mileu hebben in zit, bollocks.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nou dan weet je ook vast en zeker dat er genoeg mensen (myself included) die er gewoon lak aan hebben, en willen rijden wat ze rijden. Ik denk wel aan toekomstige generaties, alleen ik zie niet in hoe mijn SUV op wereldniveau enig verschil in maken kan.
Ik heb gewoon niet de behoefte om als voorbeeldfunctie mezelf in een veganistisch/milieu activistisch hoekje te proppen en te leven naar maatstaven die ik niet belangrijk acht. Ben ik dan asociaal? Ik vind van niet.
Goddamn, dat is lekker rijden hoor. En dan express niet 80 in zijn 5, maar in zijn 4, gewoon, omdat het kan. Muhahahahaquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Heerlijk, lekker airco aan, raampjes los en genieten van een hele parade aan 'benzine slurpers'. Misschien kunnen we wat leuke slogans op spandoeken schrijven om ons punt duidelijk te maken.![]()
En we rijden natuurlijk elk VW busje alle 'schooierwagens' van de weg af(want zo willen ze toch geclassificeerd worden hoor ik hier. Minderwaardigheidcomplexje iemand?
Ook dan ben je van harte welkom natuurlijk! Hoe meer vervuiling hoe meer vreugd, muhahahaquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik cruise er slapjes achteraan in m'n S60
Hey wel uitkijken voor mijn autootje hè! Je zal mijn golfje herkennen aan de 'Dont Mess With Texas' bumpersticker.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
En we rijden natuurlijk elk VW busje alle 'schooierwagens' van de weg af(want zo willen ze toch geclassificeerd worden hoor ik hier. Minderwaardigheidcomplexje iemand?
Bemoei jij je dan eens niet met SUV-rijders, maar doe wat aan je eigen energieverbruik en consumeringsgedragquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:30 schreef Gulo het volgende:
Het is een verschrikkelijk uitgekotst cliché, maar een betere wereld begint bij jezelf.
Zegt iemand die de lijn "SUV --> Onverantwoord en asociaal" trekt. De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:30 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik vind van wel. Maar waarom zie je alles zo zwart/wit joh? Je doet net alsof je niets tussen het veganistisch/milieuactivistisch hoekje en het totaal lak aan het mileu hebben in zit, bollocks.
Juist die denkwijze is de oorzaak van veel problemen in de huidige maatschappij. "Ja niet iedereen doet het, dus waarom zou ik het wel doen". Als iedereen zo denkt wordt het dus nooit iets.
Het is een verschrikkelijk uitgekotst cliché, maar een betere wereld begint bij jezelf.
Nou ja, het is maar een 2.4i maar wel uit een goed zwart hartquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook dan ben je van harte welkom natuurlijk! Hoe meer vervuiling hoe meer vreugd, muhahaha
Jij mag meerijden hoorquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:31 schreef waht het volgende:
[..]
Hey wel uitkijken voor mijn autootje hè! Je zal mijn golfje herkennen aan de 'Dont Mess With Texas' bumpersticker.
Helder betoog en een leuk spreekwoord.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:25 schreef _Led_ het volgende:
[..]
De kern van het verhaal is dus :
jij vindt niet-milieu-bewust omgaan erg als het dingen aangaat die jij zelf niet doet.
Want wat is "je probeert er zoveel mogelijk op te letten" ?
Ik denk dat als ik kijk naar schoenen of kleren die je weggooit dat die nog prima te dragen zijn.
Je zult wel eens lichten laten branden als je niet in de kamer bent, of apparatuur op standby hebben staan, of je tanden poetsen met de kraan open.
Kortom, ENORM ASOCIAAL GEDRAG !
Teveel energie gebruiken in huis, de kraan te lang aan laten staan, nieuwe kleren kopen terwijl de oude nog goed te dragen zijn - nee, dat is niet interessant genoeg, ook al moeten die kleren verscheept worden uit China, met de vrachtwagen naar de winkel gebracht worden etcetera.
Het is selectieve verontwaardiging.
Je klaagt over andermans splinter maar ziet de balk in je eigen oog niet.
En als we in de file staan gewoon in z'n neutraal en door blijven gassen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goddamn, dat is lekker rijden hoor. En dan express niet 80 in zijn 5, maar in zijn 4, gewoon, omdat het kan. Muhahahaha
In dat geval wijs ik je door naar je eigen uitspraak : "een betere wereld begint bij jezelf".quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:34 schreef Gulo het volgende:
[..]
Helder betoog en een leuk spreekwoord.![]()
Als ik echter zo vrij mag zijn; ik vind dat dit niet voor mij opgaat. Ik vind dat ik milieubewust genoeg leef om te mogen stellen dat ik weliswaar een splint in m'n oog heb, maar zeker geen balk. En ja, ik neem aanstoot aan andermans balken daar anderen daar (zeker op termijn) schade van ondervinden.
Motor uitzetten is niet goed he, want dan zakt de olie naar beneden en krijg je meer slijtage bij het starten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En als we in de file staan gewoon in z'n neutraal en door blijven gassen.
Inderdaad, we moeten onze slurpers toch wel in een fatsoenlijke staat van dienst houden. We willen wel wat kilometers maken met die dingen, anders heeft 't niet genoeg impact op wereldniveau natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:37 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Motor uitzetten is niet goed he, want dan zakt de olie naar beneden en krijg je meer slijtage bij het starten.
Motor dus aan laten, ook als de brug 5 min open staat !
Wat dat betreft doe ik 't niet zo goed, ik heb 'm puur voor de lol voor de deur staan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Inderdaad, we moeten onze slurpers toch wel in een fatsoenlijke staat van dienst houden. We willen wel wat kilometers maken met die dingen, anders heeft 't niet genoeg impact op wereldniveau natuurlijk.
Daarom rij ik elke dag een rondje rondweg bij Rotterdam, dan pak ik zo 50kilometertjes extra !quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Inderdaad, we moeten onze slurpers toch wel in een fatsoenlijke staat van dienst houden. We willen wel wat kilometers maken met die dingen, anders heeft 't niet genoeg impact op wereldniveau natuurlijk.
Dat doe ik sowieso uit angst dat m'n wagentje niet meer wil starten, wat al meermaals is gebeurd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:37 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Motor uitzetten is niet goed he, want dan zakt de olie naar beneden en krijg je meer slijtage bij het starten.
Motor dus aan laten, ook als de brug 5 min open staat !
Ah dat is toch buurtje pesten op en top.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:41 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wat dat betreft doe ik 't niet zo goed, ik heb 'm puur voor de lol voor de deur staan.
Ik heb 'm helemaal niet nodig, door de weeks staat ie stil
Koop toch gewoon eens een goeie SUV johquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:42 schreef waht het volgende:
[..]
Dat doe ik sowieso uit angst dat m'n wagentje niet meer wil starten, wat al meermaals is gebeurd.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd. We discrimineren niet op grootte van de motor, zolang het maar geen Hybride is ben je welkom.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:51 schreef SicSicSics het volgende:
Mag mijn 1.6 ook mee!?! Als ik heel erg mijn best doe rijdt hij 1 op 12
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Hoe meer zielen hoe meer vreugd. We discrimineren niet op grootte van de motor, zolang het maar geen Hybride is ben je welkom.
Nu ben je eigenlijk wel een beetje hetzelfde bezig als die bandenleeglopers...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
zolang het maar geen Hybride is ben je welkom.
Hehe cynismequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:10 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nu ben je eigenlijk wel een beetje hetzelfde bezig als die bandenleeglopers...
Als ik in een Hybride Lexus kom stoot die meer uit dan in mijn niet hybride Focus.![]()
inderdaad.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:29 schreef Misan het volgende:
Misselijke acties als je het mij vraagt, dat zijn geen grappen meer
Bovendien moeten ze ook ophouden met het onnodig vast laten lopen van infrastructurele werken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Hehe cynismehet maakt me niks uit welke auto iemand rijdt. Ze rijden het om eigen waarden en normen en wat ze belangrijk achtten, zij het ruimte, snelheid of luxe. Ik vind het alleen jammer dat deze milieu hippies dat niet inzien.
Aangezien ik EN momenteel veroordeeld ben tot een Cayenne EN ik door dit soort acties mijn recalcitrante kant zie opkomen...quote:
Niemand twijfelt er aan dat jij het kan betalen om drie Touaregs voor de deur te zetten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:12 schreef misteriks het volgende:
Als ik wil zet ik 3 verschillende duitse SUV voor m'n deur; maar ik walg van het imago van 'n SUV .
Je zin beginnen met "het gaat ook altijd gepaard met..." en vervolgens de ánder beschuldigen van generalisatie.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het gaat ook altijd gepaard met generalisaties.
Je mag nooit generaliseren !quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:01 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Je zin beginnen met "het gaat ook altijd gepaard met..." en vervolgens de ánder beschuldigen van generalisatie.
Nee, iedereen die het afdoen als slurpers die het milieu vervuilen met rijders die asociaal zijn en lak hebben aan verkeersregels. Die zijn naar mijn mening wel jaloers.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:02 schreef Maverick_tfd het volgende:
Iedereen die SUVs lelijk vindt is jaloers?
We doen het niet af als slurpers, het zijn slurpers die de rest van de mensheid het recht op nuttige grondstoffen ontneemt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:15 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, iedereen die het afdoen als slurpers die het milieu vervuilen met rijders die asociaal zijn en lak hebben aan verkeersregels. Die zijn naar mijn mening wel jaloers.
Het recht op nuttige grondstoffen voor de rest van de mensheid? Wat moet de rest van de mensheid met deze grondstoffen doen dan. Volgens mij hebben de mensen die het kunnen betalen wel toegang tot deze grondstoffen hoor. Of moeten we ook al jerrycans uitdelen aan oegoeboegoe dorpjes in Afrika waar ze er toch niks aan hebben?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:57 schreef kitao het volgende:
[..]
We doen het niet af als slurpers, het zijn slurpers die de rest van de mensheid het recht op nuttige grondstoffen ontneemt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |