En als mensen hun goedkope auto als excuus gebruiken voor hun onfatsoenlijke rijgedrag?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik zeg dat ik mensen verwaande klootzakken vind als ze hun dure auto als excuus gebruiken voor hun onfatsoenlijke weggedrag. Niet dat alleen mensen in dure auto's asociaal weggedrag vertonen.
Voor degenen met leesproblemen zal ik het nog even herhalen; oude 2e-hands auto's vervuilen meer dan een nieuwe SUV.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ja maar, postzegel- en porseleinpoppen verzamelingen hoef ik niet van te hoesten en zorgen niet voor een stijgende zeespiegel!
Hoe denk je dat dat soort dingen, en andere zaken, geproduceerd worden...juist in fabrieken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ja maar, postzegel- en porseleinpoppen verzamelingen hoef ik niet van te hoesten en zorgen niet voor een stijgende zeespiegel!
Tja, San Francisco/California, dan noem ook meteen een links gedeelte binnen de VS.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:37 schreef kitao het volgende:
Tik op google: radical actions (groups) against suv usa
Je krijgt dan bijv. dit
http://www.sfgate.com/cgi(...)/2005/06/22/gree.DTL
Dus die "milieu" lobby is daar veel harder. Als iemand die docu wil zien dan mag die zelf verder zoeken.
Dat scheelt dan gelijk weer dusdanig veel CO2 uitstoot dat je daar flink wat SUVs van kunt laten rondrijden.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:31 schreef DemonRage het volgende:
Snijd de halsslagader van die activisten open en laat hun leeglopen.
Hoe zou ik dat moeten doen dan bijdehand, dat verbieden ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:24 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Aha, en jouw smaak is een reden om mensen te verbieden in de auto te rijden die ze zelf willen ?
Ben je altijd zo opgefokt ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:47 schreef kitao het volgende:
[..]
Hoe zou ik dat moeten doen dan bijdehand, dat verbieden ?
Moet ik voor je asobak gaan liggen? (Open deurtje voor je, kom maar binnen.)
Ik ondersteun wel bepaalde milieugroeperingen en mijn stem gaat niet naar de VVD of een andere rechtse ballenclub die bluffers open spel geven.
Ah, je hebt je maskertje eindelijk laten vallen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:47 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik ondersteun wel bepaalde milieugroeperingen en mijn stem gaat niet naar de VVD of een andere rechtse ballenclub die bluffers open spel geven.
Wanneer gebruiken ze hun dure auto dan als excuus ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Krijg nou wat, zo valt er toch niet te discussiėren? Dat is toch totaal niet wat ik zeg?![]()
Ik zeg dat ik mensen verwaande klootzakken vind als ze hun dure auto als excuus gebruiken voor hun onfatsoenlijke weggedrag. Niet dat alleen mensen in dure auto's asociaal weggedrag vertonen.
Leg jij eerst eens uit wat de prijs van de auto met asociaal weggedrag te maken heeft.quote:Lees alsjeblieft even http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering voordat je weer met zo'n non-argument op de proppen komt.
Want rijden in een SUV maakt je een bluffer?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:47 schreef kitao het volgende:
[..]
Heb ik in mijn vorige post al gedaan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:53 schreef _Led_ het volgende:
Leg jij eerst eens uit wat de prijs van de auto met asociaal weggedrag te maken heeft.
De pot verwijt de ketel.quote:Zo niet, dan sloeg je hele post nergens op.
Waarschijnlijk ziet hij mensen met (veel) geld per definitie als asociaal.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:53 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wanneer gebruiken ze hun dure auto dan als excuus ?
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen "Ja ik doe aan bumperkleven maar ik heb een SUV dus dan is het niet erg !".
Het lijkt er gewoon erg op dat jij een dure auto associeert met asociaal rijgedrag, ik zie namelijk anders geen enkele reden wat de prijs van de auto met het rijgedrag te maken heeft.
Volgens mij wordt jij bozer op een Porsche Cayenne die op je bumper kleeft dan op een Volkswagen Golf die hetzelfde doet, en dat slaat natuurlijk nergens op - dat is gewoon afgunst.
Jouw trucjes zijn echt onder de maat , maat.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:50 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ben je altijd zo opgefokt ?
Leuk type ben jij, mensen veroordelen omdat ze van auto's houden, vernielingen goedpraten en dan nog doen alsof je zelf het toppunt van beschaving zou zijn omdat je niet rechts stemt.
Er zijn in de stad inderdaad overal afzonderlijke fietspaden (not). Feit blijft gewoon dat als je wordt aangereden door een SUV de gevolgen veel groter zijn dan wanneer je wordt aangereden door een kleinere auto.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:29 schreef huhggh het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een drogreden.
En fietsers rijden over een eigen fietspad, dus die hebben weinig tot niks te maken met zo'n SUV.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:35 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
dan moet je er niet onder komen toch?
Ik weet niet eens wat SCH is. Dus laat ik nu maar eens een vraag aan jou stellen:quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:53 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ah, je hebt je maskertje eindelijk laten vallen.
Kijk, nu toon je tenminste je ware lelijke persoonlijkheid.
Zou mij niets verbazen als je vriendjes bent met SCH cs.
Verknipte gasten.
SCH is een linkse FOK!user.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:09 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik weet niet eens wat SCH is. Dus laat ik nu maar eens een vraag aan jou stellen:
Kun je SCH onderbouwen?
Ja imo wel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Want rijden in een SUV maakt je een bluffer?
Daar heb je de botste der botste materialisten van allen weer. Hallo WT , alles goed ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ach zeg nou zelf, als je in je 'dure patserbak' zit is er toch niks leukers dan de afgunst op de gezichten van mensen als Kitao af te lezen, terwijl je ook nog 't milieu naar de klote helpt?![]()
Verder rijden SUV's geweldig hoor
Nee, dat heb je niet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:01 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Heb ik in mijn vorige post al gedaan.
Nee, niet echt.quote:De pot verwijt de ketel.
Ik materialist en bot? Hoe kom je d'r bijquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:18 schreef kitao het volgende:
[..]
Daar heb je de botste der botste materialisten van allen weer. Hallo WT , alles goed ?
Dogmatisch gezeik van de linkse orde.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar niet iedereen geilt op auto's. Het zal me worst wezen dat de buurman een luxere auto heeft dan ik. Wel vind ik hem een verwaande klootzak als hij meent te mogen bumperkleven en met zijn groot licht te seinen omdat hij in z'n dure auto meer waard is dan ik in mijn sedannetje.
Precies.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dogmatisch gezeik van de linkse orde.
Het gaat ook altijd gepaard met generalisaties.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Precies.![]()
"Er moet nivellering zijn in Nederland!, het moet afgelopen zijn met de grote lonen en extravagant gedrag van de rijke mensen hier in Nederland! schande schande schande!".
..
..
"Maar het zal me een worst wezen als ze rijker dan mij zijn hoor"
Links Nederland
Vierkante oogjes , ik ben al een tijdje bezig vanaf 04.00 ongeveer. Ik word er steeds sneller in.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik materialist en bot? Hoe kom je d'r bij![]()
Maar alles goed hoor, en daaro?
Tijd voor een pauze dusquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:39 schreef kitao het volgende:
[..]
Vierkante oogjes , ik ben al een tijdje bezig vanaf 04.00 ongeveer. Ik word er steeds sneller in.
Over een tijdje wordt het gewoon een pingpong spelletje denk ik.
Inderdaad, en 't is allemaal af te leiden van pure jaloezie en afgunst.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het gaat ook altijd gepaard met generalisaties.
"Hij heeft een grote auto, DUS zal hij wel asociaal rijgedrag vertonen!".
Daar moet ik altijd om lachen, dat zijn van die SCH-argumenten.
Dat was ook precies waarom ik even de top 20 postte van auto's met de meeste verkeersovertredingen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:38 schreef Scorpie het volgende:
"Hij heeft een grote auto, DUS zal hij wel asociaal rijgedrag vertonen!".
Daar moet ik altijd om lachen, dat zijn van die SCH-argumenten.
Het verschil in boosheid als een Cayenne je afsnijdt en als een Fiat Punto je afsnijdt - dat is je hoeveelheid afgunstquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Inderdaad, en 't is allemaal af te leiden van pure jaloezie en afgunst.
Inderdaad, ik denk dan "Goh, zat ik maar in die auto.. mooie bak zeg.". Maar blijkbaar is het bij sommigen heel normaal om te denken dat je de banden leeg moet laten lopen en deze auto's moet verbieden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:42 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Het verschil in boosheid als een Cayenne je afsnijdt en als een Fiat Punto je afsnijdt - dat is je hoeveelheid afgunst
Nah und? Ik vind dit appels met peren vergelijken. Mensen die in zo'n oude wagen rijden doen dit wellicht omdat ze zich geen nieuwer model kunnen veroorloven.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Voor degenen met leesproblemen zal ik het nog even herhalen; oude 2e-hands auto's vervuilen meer dan een nieuwe SUV.
Kortom, jouw post is ingegeven door jaloezie en irritatie, en niet door gefundeerde argumenten. Goed om te weten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:26 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nah und? Ik vind dit appels met peren vergelijken. Mensen die in zo'n oude wagen rijden doen dit wellicht omdat ze zich geen nieuwer model kunnen veroorloven.
Iemand die nochtans vermogend genoeg is om een nieuwe SUV aan te schaffen, kan ook makkelijk een milieuvriendelijker alternatief aanschaffen.
Het feit dat ze dat niet doen geeft mijns inziens aan dat dit ze dit niet deert. Hoe kan je dit nou nog verdedigen als zijnde 'niet asociaal' !?![]()
Ik moet wel bekennen dat ik sowieso een aversie heb tegen SUV's. Ik vind ze gewoonweg hinderlijk in het verkeer, ze belemmeren mijn blikveld door hun hoogte, waardoor het lastiger is om te anticiperen op het verkeer. Zeker op de linkerrijstrook op een snelweg.
Tevens ondervind ik in stadscentra veel last van SUV-eigenaren die hun bolide niet geparkeerd krijgen en 10 keer moeten steken wat resulteert in oponthoud voor mij. Vaak zijn dat dan de huisvrouwen die in de auto van manlief rijden.
Hun auto is schoner dan die van jou maar omdat ze een nog schonere zouden kunnen kopen zijn ze asociaal ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:26 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nah und? Ik vind dit appels met peren vergelijken. Mensen die in zo'n oude wagen rijden doen dit wellicht omdat ze zich geen nieuwer model kunnen veroorloven.
Iemand die nochtans vermogend genoeg is om een nieuwe SUV aan te schaffen, kan ook makkelijk een milieuvriendelijker alternatief aanschaffen.
Het feit dat ze dat niet doen geeft mijns inziens aan dat dit ze dit niet deert. Hoe kan je dit nou nog verdedigen als zijnde 'niet asociaal' !?![]()
Bussen en vrachtwagens en autobusjes met geblindeerde achterkant ook.quote:Ik moet wel bekennen dat ik sowieso een aversie heb tegen SUV's. Ik vind ze gewoonweg hinderlijk in het verkeer, ze belemmeren mijn blikveld door hun hoogte, waardoor het lastiger is om te anticiperen op het verkeer. Zeker op de linkerrijstrook op een snelweg.
Die dingen zijn allemaal uitgerust met parkeerhulp, dus ik durf te stellen dat het probleem dan eerder zit in het feit dat er een vrouw achter het stuur zit dan dat het een SUV isquote:Tevens ondervind ik in stadscentra veel last van SUV-eigenaren die hun bolide niet geparkeerd krijgen en 10 keer moeten steken wat resulteert in oponthoud voor mij. Vaak zijn dat dan de huisvrouwen die in de auto van manlief rijden.
Wat een domme opmerking.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kortom, jouw post is ingegeven door jaloezie en irritatie, en niet door gefundeerde argumenten. Goed om te weten.
Ja enquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:47 schreef kitao het volgende:
Wat een gezeur allemaal , een hummer rijdt 1 op 4 of zoiets.
Het zijn gewoon benzineslurpers
Hangt er vanaf welke, de H3 gebruikt 1 op 10.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:47 schreef kitao het volgende:
Het zijn gewoon benzineslurpers en veroorzaken in een kettingbotsing veel meer doden.
Ophoepelen met die Amerikaanse showgasten.
Wederom non-argumenten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:47 schreef kitao het volgende:
Het zijn gewoon benzineslurpers en veroorzaken in een kettingbotsing veel meer doden.
Ophoepelen met die Amerikaanse showgasten.
Doe toch normaal man , kijk naar het gewicht , probeer logisch te denken.quote:
Heb je ook nog argumenten of zullen we je maar gelijk op het stapeltje "Jaloezie" vegen ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:52 schreef misteriks het volgende:
ik als rechtse rakker ben het voor 1 keer eens met dat linkse tuig ! Die Yuppie (en nog vele meer would be yuppie-)rammelbakken moeten uit het straatbeeld verdwijnen !
Mooie actie, gerust voor herhaling vatbaar
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:41 schreef Gulo het volgende:
[..]
Wat een domme opmerking.
Ongefundeerde argumenten? Volgens mij zijn de door mij aangegeven argumenten wel degelijk houtsnijdend. Dat jij andere normen waarden hanteert is prima. Het feit dat je daarom andere waarden aan argumenten toe kent is ook logisch. Deze argumenten dan afdoen als ongefundeerd is echter feitelijk onjuist.
Zoals je zelf al aangeeft doe je een veronderstelling op basis van een argumentatie die rammelt aan alle kanten.quote:Het feit dat ze dat niet doen geeft mijns inziens aan dat dit ze dit niet deert. Hoe kan je dit nou nog verdedigen als zijnde 'niet asociaal' !?![]()
quote:jaloezie?Gast, serieus. Wat is dat nu weer voor een belachelijke aanname? Omdat ik niet in een SUV wil rijden ben ik jaloers? Waarop dan precies? Omdat ik eigenbelang niet boven alles wil laten prevaleren? Of gaat het je om materialistische zin? Jij gaat er dus vanuit dat iedereen die tegen SUV's per definitie geen SUV kan betalen ofzo?
![]()
Je geeft aan een aversie te hebben tegen SUV`s, en tegelijkertijd maak je de (ietwat simpele) rekensom dat iedere SUV rijder wel vermogend moet zijn. Dit is natuurlijk een kromme redenatie, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen. Ergo, jouw aversie tegen SUVS komt niet voort uit de redenatie dat ze hinderlijk zouden zijn in het verkeer, maar uit afgunst en jaloezie. Immers, een bus, vrachtwagen of ander hoogstaand voertuig is vele malen hinderlijker en vervuilender, maar daar hoor ik je niet over klagen. Nee, voor jou is het specifiek een SUV model dat hinderlijk is. Dat noem ik afgunst en jaloezie.quote:Ik moet wel bekennen dat ik sowieso een aversie heb tegen SUV's.
Dit is natuurlijk zo subjectief en onzinnig als de pest, en is totaal niet te relateren aan SUV`s.quote:Tevens ondervind ik in stadscentra veel last van SUV-eigenaren die hun bolide niet geparkeerd krijgen en 10 keer moeten steken wat resulteert in oponthoud voor mij. Vaak zijn dat dan de huisvrouwen die in de auto van manlief rijden.Dit laatste punt is overigens subjectief. Wellicht zorgen stationwagons voor net zo veel oponthoud bij parkeren, en irriteer ik me en bij SUV's gewoon meer aan.
I rest my case, mensen die met zulke woorden beginnen zijn over het algemeen snel op hun teentjes getrapt. Verder ben je wel lief hoorquote:irritatie? Damn right
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:52 schreef kitao het volgende:
[..]
Doe toch normaal man , kijk naar het gewicht , probeer logisch te denken.
Of denk je dat daar een Flash Gordon motor in zit die op water rijdt.
_Led_ doet het werk al voor mij.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:55 schreef _Led_ het volgende:
BMW 7, 1800 kilo.
BMW X5, 2000 kilo.
Joh, wat een verschil.
Een BMW met 3 personen maakt dus meer impact dan een X5 met 1 persoon.
Zullen we het max aantal personen in de auto dan ook maar verlagen naar 1 ?
jij zou best op m'n bankrekening jaloers zijn jaquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:52 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Heb je ook nog argumenten of zullen we je maar gelijk op het stapeltje "Jaloezie" vegen ?
Oke, dan kom ik even een ludieke actie houden bij jou, ik plunder je bankrekening wel eventjes, vind je vast niet erg dat ik dan een signaal afgeefquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:57 schreef misteriks het volgende:
[..]
jij zou best op m'n bankrekening jaloers zijn ja![]()
Ik weet niet in NL, maar hier in BE rijden veel te veel van lompe gedrochten rond. Ze vreten plaats en benzine, belemmeren ieders zicht, asociaal veel CO2 uitstoot, en in 98% vd gevallen dienen ze enkel en alleen voor korte stadritjes in dit overgebetonneerde land. Persoonlijk verkies ik een fikse fiscale bestraffing ipv deze ludieke actie. Maar het signaal is gegeven bij deze
Ik denk eerlijk gezegd dat dat reuze meevaltquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:57 schreef misteriks het volgende:
[..]
jij zou best op m'n bankrekening jaloers zijn ja![]()
quote:Ik weet niet in NL, maar hier in BE rijden veel te veel van lompe gedrochten rond. Ze vreten plaats en benzine, belemmeren ieders zicht, asociaal veel CO2 uitstoot, en in 98% vd gevallen dienen ze enkel en alleen voor korte stadritjes in dit overgebetonneerde land. Persoonlijk verkies ik een fikse fiscale bestraffing ipv deze ludieke actie. Maar het signaal is gegeven bij deze
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |