Vorige topics:quote:Actiegroep laat "vervuilende" 4x4's leeglopen
In Antwerpen hebben tientallen mensen hun terreinwagen woensdagmorgen teruggevonden met lekke banden. Een onbekende actiegroep heeft zeker 40 terreinwagens laten 'leeglopen', omdat ze te vervuilend zijn.
De actiegroep zette elke keer twee banden lek. Op die manier waren de leden er waarschijnlijk zeker van dat de chauffeurs niet konden vertrekken zonder hulp. Naast de lekke banden liet de actiegroep ook wel telkens het telefoonnummer van de pechdiensten achter.
Strafbaar
Woensdagmiddag liep het aantal leeggelopen 4x4's al op tot een veertigtal. Niemand kent de betrokken actiegroep die zich 'de volgende generaties' noemt.
Wat wel vaststaat is dat ze de vervuiling die terreinwagens veroorzaken willen aanklagen. Ze lieten telkens een briefje achter met de vraag om niet meer met terreinwagens te rijden in de stad.
"Het is misschien allemaal wel heel goed bedoeld, maar voor ons blijven dat strafbare feiten", zegt Fons Bastiaenssens van de lokale politie Antwerpen. Wie zijn auto woensdag teruggevonden heeft met lekke banden, moet volgens de politie zeker aangifte doen.
Er blijven nog altijd maatregelen waar ik voor ben. Enkel niet voor degene waarbij we enkel de uitstoot van CO2 willen verlagen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:23 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Geen maatregelen whatsoever nemen omdat het toch niet zeker is wat er gebeurd met en door dat hele milieu.
Bij het belletje lellen holde ik vroeger ook altijd hard weg. Tijden verharden echter. Nu is het weghollen na het SUV slopen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:42 schreef Harlon het volgende:
Dat het averechts werkt en dat dit absoluut niet kan en ook nog een keer extra schadelijk is voor het milieu snapt iedereen behalve dat eco-tuig. Probleem is dat je het tuig niet zo makkelijk te pakken krijgt, ze zijn namelijk wel zo dapper om niet bij een auto te blijven wachten op jouw reactie.
Maar de milieulobby houdt rekening met alle drie aspecten. CO2 is een hot topic op dit moment en daar maken milieubewegingen dankbaar gebruik van: niet alleen is het verminderen van de uitstoot van broeikasgassen op dit moment sowieso een prioriteit, ook doet de milieubeweging er goed aan mee te liften op de publieke bezorgdheid - het is veel effectiever om nu campagne te voeren voor CO2-vermindering dan bijvoorbeeld tegen zure regen of het ozongat.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:30 schreef waht het volgende:
[..]
Er blijven nog altijd maatregelen waar ik voor ben. Enkel niet voor degene waarbij we enkel de uitstoot van CO2 willen verlagen.
We moeten stoppen met aardolie & aardgas omdat het binnen afzienbare tijd te duur wordt, niet omdat het gebruik ervan CO2 uitstoot. We moeten stoppen met steenkool omdat er nįįst CO2 andere broeikasgassen in de lucht komen.
Dus in principe komt het uiteindelijk op hetzelfde neer, alleen zijn mijn prioriteiten ietwat anders dan die van de milieulobby. De discussie moet meer richting de energie-kant van het verhaal gaan, en minder richting de CO2-kant. (De vervuiling-kant blijft uiteraard niet onbelangrijk)
Belletje trekken heeft niemand echt last van. Da's iets wat kleine kinderen doen als kattenkwaad. Dit kan behoorlijke schade + ditto kosten met zich meebrengen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:48 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Bij het belletje lellen holde ik vroeger ook altijd hard weg. Tijden verharden echter. Nu is het weghollen na het SUV slopen.
Zo serieus was het ook niet bedoeldquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:51 schreef Harlon het volgende:
[..]
Belletje trekken heeft niemand echt last van. Da's iets wat kleine kinderen doen als kattenkwaad. Dit kan behoorlijke schade + ditto kosten met zich meebrengen.
Een gezaghebbende organisatie is nog niet automatische en organisatie die het bij het rechte eind heeft.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:36 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Eh, 7 posts later ga ik op de rest van je post in.
[..]
O yes, een broeikasontkenner. Zie ongeveer alle op internet beschikbare wetenschappelijke bronnen en gezaghebbende organisaties: man-made global warming bestaat.
Dat is je goedrecht dat allemaal te willen en te vinden, maar ga dan flyeren zoals iedereen dat doet en blijf gewoon met je palingpoten van andersmans spullen af.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Maar de milieulobby houdt rekening met alle drie aspecten. CO2 is een hot topic op dit moment en daar maken milieubewegingen dankbaar gebruik van: niet alleen is het verminderen van de uitstoot van broeikasgassen op dit moment sowieso een prioriteit, ook doet de milieubeweging er goed aan mee te liften op de publieke bezorgdheid - het is veel effectiever om nu campagne te voeren voor CO2-vermindering dan bijvoorbeeld tegen zure regen of het ozongat.
Maar ook andere vervuiling (zoals fijnstof) en minderen van energiegebruik blijven aandachtspunten van milieuorganisaties.
Je hoeft trouwens niets met het milieu te hebben om een reden te hebben voor mindering van aardoliegebruik. Je kunt bijvoorbeeld ook van de benzine af willen vanwege een afkeer van de invloed van olielanden. Zo rijden er in de VS hybrides rond met een plaatje als dit:
[ afbeelding ]
Maat , je moet me geen woorden in de bek leggen die ik niet gezegd heb.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:48 schreef McKillem het volgende:
Jij niet, kennelijk legioenen andere mensen wel want het is nogal lucratief.
Iedereen die er dus van houd is een onverantwoorde lul.
[..]
Zij vinden dat bijv. door deze wagens ook hun leefgebied wordt aangetast. Dus zij passen dezelfde redenering toe. Denk ik.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:24 schreef SicSicSics het volgende:
Dat was vroeger, toen de F1 nog leuk was...
Hier het gevaar van een lekke band.Iets wat ook niet helemaal in dit specifieke verhaal past.
Ik zeg nog steeds dat iedereen gewoon lekker met zijn poten van andermans spullen af moet blijven, dan zouden we pas een betere wereld krijgen.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:36 schreef kitao het volgende:
Zij vinden dat bijv. door deze wagens ook hun leefgebied wordt aangetast. Dus zij passen dezelfde redenering toe.
En dat dan een 'ludieke actie' noemen. Wel even een blaadje met 112 erop achterlaten !quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:31 schreef DemonRage het volgende:
Snijd de halsslagader van die activisten open en laat hun leeglopen.
Met die laatste woorden toon jij meer dan hun het Joodse gelijkheidsbeginsel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:40 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus omdat ik in een SUV rijd zit ik aan je spullen?Dan nog:.. fight fire with fire? Eye for an Eye? Ik wist niet dat die mensen zo religieus waren? Hoewel bijna net zo dogmatisch in hun denken.
Dit is toch niets constructiefs? Jij schaadt mijn leefomgeving, dus ik ga aan jouw spullen zitten?
Fuck off! Echt!
Wat? Als ik zeg dat mensen die dit soort ongein uithalen op moeten zouten?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:50 schreef kitao het volgende:
Met die laatste woorden toon jij meer dan hun het Joodse gelijkheidsbeginsel.
Hun eigen kinderschoffies die pamfletten achterlaten met een zorg goed voor het milieu boodschap om iedereen om de tuin te leiden!?!quote:Komt meteen de volgende vraag bij mij op , wie zegt dat dit werkelijk een "milieu"-actie is.
Kunnen net zo goed een stel schoffies uit de buurt geweest zijn. Misschien hun eigen kinderen wel.
Maar ze beschermen hun passagiers beterquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik vind dat er betere redenen zijn om geen SUV's in de stad te willen. Dat ze levensgevaarlijk zijn voor voetgangers en fietsers bijvoorbeeld.
Achja natuurlijk, in dat geval is het niet erg dat het wel levensgevaarlijk is voor fietsers en voetgangers. Dat zijn tenslotte toch 'anderen'.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:22 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Maar ze beschermen hun passagiers beter
Ik vind het Hofplein niet gevaarlijk , het verkeer is redelijk goed geregeld en er zijn genoeg parkeergarages.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik vind dat er betere redenen zijn om geen SUV's in de stad te willen. Dat ze levensgevaarlijk zijn voor voetgangers en fietsers bijvoorbeeld.
Bussen, trams en vrachtwagens zijn ook 'levensgevaarlijk' voor voetgangers en fietsers. Daarom leer je over het algemeen dat je uit je doppen moet kijken!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
Dat is natuurlijk een drogreden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:27 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Vorige topics:
Treehuggers op hun best
Vernieling/vandalisme blijft gewoon strafbaar dus hoop ik dat ze deze groep idioten ook kunnen traceren en dat zij een gepaste straf krijgen + de kosten van het ongemak moeten betalen.quote:maar voor ons blijven dat strafbare feiten", zegt Fons Bastiaenssens van de lokale politie Antwerpen
dan moet je er niet onder komen toch?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:16 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik heb een docu gezien , en ik ga het nu niet opzoeken , maar de acties tegen suv's waren daar veel harder. Er was te zien dat een enorme wagenpark van Hummers met showroom en al platgebrand werd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:33 schreef _Led_ het volgende:
't is meer gewoon jaloezie en afgunst.
Dat zie je meer in Nederland.
Als je in Amerika in een dure bak rijdt denken mensen - "Wow, die zou ik ook wel willen hebben".
Als je in Nederland in een dure bak rijdt denken mensen "Patser !" en halen ze een sleutel langs je deur.
Kennis van me is gek van sportauto's, maar heeft z'n maserati verkocht toen ie (vanuit de US) in Nederland kwam wonen omdat ie er hier zo veel negatieve reacties op kreeg.
Eigenlijk is het té zot voor woorden dat mensen zo reageren en andermans eigendommen beschadigen omdat ze jaloers zijn.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:33 schreef _Led_ het volgende:
Als je in Amerika in een dure bak rijdt denken mensen - "Wow, die zou ik ook wel willen hebben".
Als je in Nederland in een dure bak rijdt denken mensen "Patser !" en halen ze een sleutel langs je deur.
Kennis van me is gek van sportauto's, maar heeft z'n maserati verkocht toen ie (vanuit de US) in Nederland kwam wonen omdat ie er hier zo veel negatieve reacties op kreeg.
Hou het maar op duimenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:54 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Eigenlijk is het té zot voor woorden dat mensen zo reageren en andermans eigendommen beschadigen omdat ze jaloers zijn.
Gelukkig denkt de politie er ook zo over, nu nog maar duimen dat ze al die vandalisten ook daadwerkelijk hard aanpakken.
In een vinexwijk ja, zeker nog nooit in de grote stad geweest? Daar is een fietser vogelvrij. Opzouten met die stinkbakkenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:29 schreef huhggh het volgende:
[..]
En fietser rijden over een eigen fietspad, dus die hebben weinig tot niks te maken met zo'n SUV.
Jeetje, wat een bitterheid toch weer.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:02 schreef Pek het volgende:
[..]
In een vinexwijk ja, zeker nog nooit in de grote stad geweest? Daar is een fietser vogelvrij. Opzouten met die stinkbakken![]()
Er stapt ook meestal een dwerg uit zo'n ding, niet te geloven zo foutAls je 150 kilo weegt kan ik het nog snappen dat je in zo'n gedrocht rijdt.
Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar niet iedereen geilt op auto's. Het zal me worst wezen dat de buurman een luxere auto heeft dan ik. Wel vind ik hem een verwaande klootzak als hij meent te mogen bumperkleven en met zijn groot licht te seinen omdat hij in z'n dure auto meer waard is dan ik in mijn sedannetje.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:33 schreef _Led_ het volgende:
Goh, wat zul jij dan een hoop Volkswagen Golf-rijders haten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar niet iedereen geilt op auto's. Het zal me worst wezen dat de buurman een luxere auto heeft dan ik. Wel vind ik hem een verwaande klootzak als hij meent te mogen bumperkleven en met zijn groot licht te seinen omdat hij in z'n dure auto meer waard is dan ik in mijn sedannetje.
Weinig aan auto's vinden is prima, maar zeik dan niet op je buurman omdat hij 't wel leuk vindt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:09 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar niet iedereen geilt op auto's. Het zal me worst wezen dat de buurman een luxere auto heeft dan ik. Wel vind ik hem een verwaande klootzak als hij meent te mogen bumperkleven en met zijn groot licht te seinen omdat hij in z'n dure auto meer waard is dan ik in mijn sedannetje.
Welk soort auto's is de grote afwezige in deze lijst ?quote:De top 20:
1. Volkswagen Golf
2. Opel Astra
3. Renault Megane
4. Volkswagen Passat
5. Ford Focus
6. Volkswagen Polo
7. Opel Corsa
8. BMW 3ER
9. Peugeot 307
10. Peugeot 206
11. Ford Mondeo
12. Audi A4
13. Volvo V70
14. Opel Vectra
15. Volkswagen Transporter
16. BMW 5ER
17. Mercedes-Benz C
18. Mercedes-Benz E
19. Audi A6
20. Opel Zafira
Aha, en jouw smaak is een reden om mensen te verbieden in de auto te rijden die ze zelf willen ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:21 schreef kitao het volgende:
Daar gaat het ook niet zozeer om denk ik. Kijk naar deze foto's:
http://www.desitwist.com/(...)er-action-17102.html
Vrijwel de enige hummers die ik gezien heb in Nederland en vergelijkbare terreinwagens zaten allemaal glimmend in de lak , gepoetste velgen en chromen fietsenvangers , en dan denk ik :
Wat moet je daar dan mee op de snelweg ?
Dan ben je in mijn ogen gewoon een zielig persoon.
JIj bepaalt gelukkig niet voor anderen waarmee ze wel of niet op de snelweg mogen rijden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:21 schreef kitao het volgende:
Daar gaat het ook niet zozeer om denk ik. Kijk naar deze foto's:
http://www.desitwist.com/(...)er-action-17102.html
Vrijwel de enige hummers die ik gezien heb in Nederland en vergelijkbare terreinwagens zaten allemaal glimmend in de lak , gepoetste velgen en chromen fietsenvangers , en dan denk ik :
Dan ben je in mijn ogen gewoon een zielig persoon.
Gelukkig, nog iemand die niet van de "alles wat ik niet leuk vind moet verboden worden !"-generatie isquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:25 schreef huhggh het volgende:
[..]
JIj bepaalt gelukkig niet voor anderen waarmee ze wel of niet op de snelweg mogen rijden.
Ik ken mensen die verzamelen porceleinen poppen of postzegels....wat moet je daar nou mee als volwassene?
Mijn punt is: menselijk geluk verschilt per mens, en komt bij ieder weer ergens anders vandaan.
Zolang je elkaar niet hindert is er niks aan het handje.
Dit gezeik is echt klein-burgelijk en triest.
Krijg nou wat, zo valt er toch niet te discussiėren? Dat is toch totaal niet wat ik zeg?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:24 schreef _Led_ het volgende:
Jij geeft een voorbeeld over iets compleet ongerelateerds, namelijk asociaal weggedrag, en dan doe je alsof dat iets met de grootte / prijs van de auto te maken heeft.
Je weet (er is laatst onderzoek naar gedaan) dat de meeste verkeersovertredingen worden begaan door volkswagen golfjes ?
Van A naar B komen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:21 schreef kitao het volgende:
Ja maar, postzegel- en porseleinpoppen verzamelingen hoef ik niet van te hoesten en zorgen niet voor een stijgende zeespiegel!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:27 schreef _Led_ het volgende:
Gelukkig, nog iemand die niet van de "alles wat ik niet leuk vind moet verboden worden !"-generatie is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |