SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen internet? Kijk hier voor de APN settings voor alle providers.
[ Bericht 0% gewijzigd door wikwakka2 op 01-08-2009 22:04:00 ]Cool story, Hansel.
De helpdesk van gsmweb is ook niet al te vriendelijk.quote:Geachte heer/mevrouw,
Uw aanvraag is op 24-7-2009 ingediend bij Vodafone voor de verlenging, echter heeft Vodafone een achterstand bij het verwerken van verlengingen. Wij verwachten z.s.m. (begin volgende week, waarschijnlijk) uw toestel te kunnen leveren.
Ik hoop hiermee u voldoende geinformeerd te hebben.
quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:56 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Euhm, even kijken wat heb ik er inmiddels op staan......
- Backgrounds [spreekt voor zich. Verzameling achtergronden die online geupdate wordt]
- Ak Notepad [handig, notepad tooltje om eff snel iets te tikken]
- Barcode scanner [lijkt me wel een van de bekendere. Je kunt producten ermee scannen ergens in een winkel, en dan informatie op internet erover opzoeken]
- Pricewatch scanner [zelfde als hierboven, maar dan voor dingen die in de Tweakers pricewatch staan. Krijg je een mooi overzicht van waar je dat product het goedkoopst kunt krijgen]
- CarDar [hiermee sla je via gps je parkeerplek op om die later makkelijk terug te kunnen vinden]
- eBuddy [een van de betere instant messagers]
- iMeem Mobile [zie imeem.com , dat dus, maar dan mobiel]
- ING Wegwijzer [alle pinautomaten in de buurt vinden en makkelijk er naartoe navigeren]
- Movies [alle films die er bij jou in de buurt draaien worden weergegeven, inclusief rating en info]
- Places directory [database waarmee je iets in je buurt op kunt zoeken. werkt via gps. denk aan een winkel, een cafe / restaurant, een tankstation, dat soort dingen]
- Qik [heb ik eerder in dit topic al genoemd, hiermee kun je live video streamen]
- Ringdroid [uit de mp3's die je op je telefoon hebt staan stukken knippen en als ringtone gebruiken]
- Shazam [de muziek die je op de radio bijv. hoort maar waar je de naam niet van kent, herkent dit programma voor je. handig!]
Dat was het denk ik wel ongeveer.... Misschien nog een Twitter client, maar die laten de boel vaak ook nogal laggen
Extra veel betalen en hem dan alsnog niet voor mijn vakantie hebben?quote:
Gegevensroaming uitgeschakeld, geluid bij dataroaming ingeschakeld, alleen 2g netwerken uitgeschakeld, mobiele gegevens altijd blabla ingeschakeld. Wat moet ik veranderen?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:39 schreef Eustace. het volgende:
Heb 'm. ^^ Fakking tof ding. Maar het lukt niet met me mobiel internet bij Vodafone.Ik heb die instellingen van het vorige topic overgenomen, maar het werkt niet?
Stel alleen het volgende in:quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:51 schreef Eustace. het volgende:
[..]
Gegevensroaming uitgeschakeld, geluid bij dataroaming ingeschakeld, alleen 2g netwerken uitgeschakeld, mobiele gegevens altijd blabla ingeschakeld. Wat moet ik veranderen?
Dit is correct. Dus ter correctie; eerder genoemde instellingen in vorig topic klopten bijna volledig, echter moest vodafone.nl > vodafone. com zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:59 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Stel alleen het volgende in:
APN: live.vodafone.com
username: vodafone
password: vodafone
en de naam maakt niet uit. Bij mij werkte het ook pas toen ik dit gebruikte in plaats van de settings van de vodafone magic.
Heb je '' markeren als ongelezen '' aanstaan?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:13 schreef Eustace. het volgende:
Waarom staan al mijn mails als ongelezen, bij Hotmail?
Waar zou dit ingesteld kunnen staan?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:04 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Heb je '' markeren als ongelezen '' aanstaan?
Alleen achterstand bij het verwerken van een verlenging? Volgens mij ook bij nummerportering.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:04 schreef Gyrolion het volgende:
Nou ik heb hem dus de 23e van juli besteld bij gsm web met een verlening van mijn Vodafone account.
Meerdere malen aan de telefoon gehangen met de helpdesk van GSMWEB, maar nu schijnt dus dat vodafone een achterstand heeft met verlengen van abonnementen, weet iemand hoe dit zit?
Laatste mail van gsmweb omdat ik het zat was om te bellen.
[..]
De helpdesk van gsmweb is ook niet al te vriendelijk.
En weet iemand hoelang dit wel niet kan duren bij Vodafone want ik wil mijn HTC Hero????
Je kan als je in het contacten scherm zit op MENU drukken en dan 'contacten importeren: Google' drukken vervolgens nog een keer MENU en dan bij weergeven alleen Google aanvinken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 23:50 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Alleen achterstand bij het verwerken van een verlenging? Volgens mij ook bij nummerportering.
Mijn vriend krijgt een brief waarin staat dat zijn nummer op 3-8 geporteerd wordt van T-mobile naar Vopdafone. Mijn brief komt een dag later en ik moet wachten tot 20-8... GVD! Nu kan ik nog niet internetten op dat ding!![]()
Nog even een keer mijn vraag van het vorige topic (ik hoop dat dat mag):
Weet iemand misschien ook hoe je in kunt stellen dat ie, in plaats van alle contactpersonen, alleen mijn contact personen uit GMail synct?
Ik hoef ze echt niet allemaal op m'n foon te hebben, maar om nou de rest te gaan verwijderen...
Tip: ga echt moeilijk doen. Toen ik (alweer) belde kreeg ik in eerste instantie een nietszeggend antwoord. Op het moment dat ik zei "Owh, als u niets weet, dan wil ik bij deze mijn bestelling annuleren en ga ik wel naar Vodafone" kon opeens van alles en kreeg ik dikke korting.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 21:27 schreef Leinonlein het volgende:
Ik ga maandag eens even bellen met Hi en kijken of ik er ook een mooie korting uit kan slepen... 6 juli besteld & still waiting. Voor mijn vakantie heb ik hem nu toch niet meer
Niet helemaal wat ik bedoelquote:Op zondag 2 augustus 2009 00:10 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je kan als je in het contacten scherm zit op MENU drukken en dan 'contacten importeren: Google' drukken vervolgens nog een keer MENU en dan bij weergeven alleen Google aanvinken.
Of is dat niet wat je bedoelt?
Verwijderen is trouwens heel makkelijk, je hoeft alleen maar de juiste contactpersonen aan te vinken en dan op delete te drukken.
En komen nog flink wat telefoons uit met Android. Er zouden rond de 20 dit jaar uit moeten komen. Maar als je begin oktober 1 moet uitkiezen kun je nog de Samsung Galaxy, een Motorola met toetsenbord, een andere HTC en vast nog wel 2 of 3 verwachten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 11:38 schreef raaavi het volgende:
6 oktober pas mag ik verlengen! ! komt er binnekort een nieuw android toestel? want tot die tijd HERO
Dan moet ie nog synchroniseren.. je kan ook naar instellingen -> gegevenssynchronisatie gaan en onmiddellijk laten doen (weet niet of jullie instellingen hetzelfde zijn als op de Magic).quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:32 schreef DennisMoore het volgende:
Hmm, als ik via google een contact Pietje Puk maak, verschijnt deze even later wel op de foon. Als ik 'm in de foon delete, lijkt ie online bij google contacts gewoon te blijven bestaan.
Echt handig werkt dit nog niet geloof ik. Een contact in de foon heeft een voor- en achternaam, maar een google contact in de foon heeft dat niet.
*pruts*
Que?quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:52 schreef DennisMoore het volgende:
En is 't ook mogelijk om gsm-contacten en google-contacten samen te voegen?
In de Magic kun je in Contacten --> Menu kiezen tussen 'Alle contacten', 'Mijn contacten' en 'Alleen contacten met telefoonnummers'.. jij niet?quote:Op zondag 2 augustus 2009 12:49 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Niet helemaal wat ik bedoel
Je kan inderdaad kiezen welke contactpersonen je wilt zien, alleen je simkaart, telefoon of gmail contacten, maar dat is niet wat ik wil, ik wil een optie om niet alle gmail contacten te laden.
In contactpersonen heb je ' Mijn contactpersonen' en 'Alle contactpersonen'. Ik wil alleen de eerste op mijn telefoon zien en niet alle.
Is dat mogelijk?
Nope. Ik kan kiezen tussen:quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:39 schreef BluesRebel het volgende:
In de Magic kun je in Contacten --> Menu kiezen tussen 'Alle contacten', 'Mijn contacten' en 'Alleen contacten met telefoonnummers'.. jij niet?
Contacten die als type 'telefoon' en contacten van het type 'google' samenvoegen dus.quote:
Dat is dus mooi kut voor jou want nu krijg jij heel veel contacten te zien, ook de contacten die jij maar 1 keer een mail hebt gestuurd en niet aan Mijn Contacten zijn toegevoegd. Ik zie nu in Contacten alleen de contacten met telefoonnummers en als ik een e-mail stuur kan ik dat naar iedereen sturen, ook de personen die ik niet in Contacten wil zien. Maar er zijn ook apps in de Market die de standaard kunnen vervangen als je het echt wil.. probeer aContact(s) en StarContact(s). Of werken die niet met Sense?quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:46 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Nope. Ik kan kiezen tussen:nieuwe contactpersonen contacten zoeken contacten verwijderen weergeven importeren sync exchange-contacten
In weergeven kan ik kiezen tussen Google, Telefoon en Sim. Ik kan in Google niet kiezen voor alleen mijn contacten.
Juist. Ik heb er al zo'n 100 verwijderd, maar nog. Als ik nu iemand een email stuur krijg ik dat mailadres dus ook weer meteen op mijn telefoon te zien. Lastig, want ik vind het eigenlijk onzin om iemand een mail te sturen en dan het mailadres meteen te verwijderen omdat ik het anders in mijn foon krijg. Ik ga kijken naar dat aContacts en StarContacts.quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:57 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Dat is dus mooi kut voor jou want nu krijg jij heel veel contacten te zien, ook de contacten die jij maar 1 keer een mail hebt gestuurd en niet aan Mijn Contacten zijn toegevoegd. Ik zie nu in Contacten alleen de contacten met telefoonnummers en als ik een e-mail stuur kan ik dat naar iedereen sturen, ook de personen die ik niet in Contacten wil zien. Maar er zijn ook apps in de Market die de standaard kunnen vervangen als je het echt wil.. probeer aContact(s) en StarContact(s). Of werken die niet met Sense?
Je moet soms even wachten, ze beginnen en installeren daarna vanzelf.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:03 schreef Eustace. het volgende:
Ik krijg het downloaden van apps van de Market niet aan de praat, hij blijft stilstaan bij 'download starten...'?
'Even' als in >5 minuten?quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:07 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je moet soms even wachten, ze beginnen en installeren daarna vanzelf.
Dan zouden ze daar nu toch wel mee moeten komen of niet? (geruchten/publicatie etc)quote:Op zondag 2 augustus 2009 13:33 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
En komen nog flink wat telefoons uit met Android. Er zouden rond de 20 dit jaar uit moeten komen. Maar als je begin oktober 1 moet uitkiezen kun je nog de Samsung Galaxy, een Motorola met toetsenbord, een andere HTC en vast nog wel 2 of 3 verwachten.
Die geruchten gaan al. Zo is er bijvoorbeeld de HTC Click. Maar er zijn nog iets van 5 namen recentelijk door HTC vastgelegd.quote:Op zondag 2 augustus 2009 15:57 schreef raaavi het volgende:
[..]
Dan zouden ze daar nu toch wel mee moeten komen of niet? (geruchten/publicatie etc)
Ik weet niet hoe HTC dat met Sense gedaan heeft (even Googlenquote:Op zondag 2 augustus 2009 16:33 schreef Eustace. het volgende:
Misschien stomme vraag, maar zijn er ook simpele ouderwetse profielen om je belvolume e.d. aan te passen? Bijvoorbeeld profiel 'normaal', profiel 'werk / school', profiel 'broekzak' of 'stil' of zo?
die HTC Sense spreekt me eigenlijk wel aanquote:Op zondag 2 augustus 2009 16:25 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Die geruchten gaan al. Zo is er bijvoorbeeld de HTC Click. Maar er zijn nog iets van 5 namen recentelijk door HTC vastgelegd.
We hebben natuurlijk ook nog de Motorola Morrisson en Motorola Sholes. En Samsung Q.
http://www.androidplanet.(...)oid-telefoon-gespot/quote:Op zondag 2 augustus 2009 16:44 schreef raaavi het volgende:
[..]
die HTC Sense spreekt me eigenlijk wel aan
Dus moterola en Samsung valt af.
en daarnaast kan ik alleen dit artikel vinden
http://webwereld.nl/nieuw(...)droid-telefoons.html
Ja, je kan de met hem met de volumeknop op silent mode zetten. Of je kan een widget op je home screen zetten, waarmee je hem in één keer stil kan zetten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 16:36 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe HTC dat met Sense gedaan heeft (even Googlen), maar met standaard Android kan je gewoon met de volumeknop de trilstand aanzetten of alles helemaal uitzetten. Ik neem aan dat dat met de Hero ook kan.
Download Useful Switchers uit de Market (zoiets handigs moet je sowieso op je telefoon zettenquote:Op zondag 2 augustus 2009 16:33 schreef Eustace. het volgende:
Misschien stomme vraag, maar zijn er ook simpele ouderwetse profielen om je belvolume e.d. aan te passen? Bijvoorbeeld profiel 'normaal', profiel 'werk / school', profiel 'broekzak' of 'stil' of zo?
Hoe?quote:Op zondag 2 augustus 2009 16:36 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe HTC dat met Sense gedaan heeft (even Googlen), maar met standaard Android kan je gewoon met de volumeknop de trilstand aanzetten of alles helemaal uitzetten.
Ik heb hem net via de market geinstalleerd en het werkt perfect moet ik zeggen. Wel apart dat er zoveel apps gewoon in de achtergrond blijven draaien trouwens, dat is toch hartstikke onlogischquote:Op zondag 2 augustus 2009 17:15 schreef gday het volgende:
Ik kreeg net een update binnen van Taskiller Free, maar nu crasht het bij het opstarten. Meer mensen last van?
Gewoon volume omlaag blijven drukken tot je silent mode op het scherm verschijnt en hij gaat trillen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:02 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Download Useful Switchers uit de Market (zoiets handigs moet je sowieso op je telefoon zetten)
[..]
Hoe?
Maar silent mode en trillen is niet hetzelfdequote:Op zondag 2 augustus 2009 18:05 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Gewoon volume omlaag blijven drukken tot je silent mode op het scherm verschijnt en hij gaat trillen.
Met de volumeknop kom je eerst in trilmodus en als je dan het volume nog lager doet gaat hij in stille modus.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:17 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Maar silent mode en trillen is niet hetzelfdeSilent mode doet ie niks meer en trillen wel. In Useful Switchers kent ie dit verschil wel. Als je de volumeknop gebruikt niet?
bij mij komt hij eerst in silent mode en dan in trilmode.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:17 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Maar silent mode en trillen is niet hetzelfdeSilent mode doet ie niks meer en trillen wel. In Useful Switchers kent ie dit verschil wel. Als je de volumeknop gebruikt niet?
quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:19 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Met de volumeknop kom je eerst in trilmodus en als je dan het volume nog lager doet gaat hij in stille modus.
Aahh wist ik niet. Bedankt! Heb Useful Switchers op mijn homescreen.. dat is een stuk makkelijker en veel meer opties.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:30 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
bij mij komt hij eerst in silent mode en dan in trilmode.
Ja, die hebben de telefoon vrijdag binnen gekregen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:15 schreef raaavi het volgende:
Heeft T 4 telecom hem al in zn winkel liggen? iemand?
Toen zat ik nog in Zuid Amerikaquote:Op zondag 2 augustus 2009 19:43 schreef DarkFly het volgende:
[..]
Ja, die hebben de telefoon vrijdag binnen gekregen.
En nu werkt het opeens wel. Tof.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:18 schreef Eustace. het volgende:
Downloaden van market werkt niet maar alle andere internetshit wel?
Ik heb hier eigenlijk hetzelfde met zowel het standaard Android toetsenbord en die van HTC. Ik kan om de een of andere reden erg goed overweg met portrait, terwijl bij landscape mijn coördinatie ver te zoeken is en de fouten rijkelijk aanwezig zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:30 schreef wikwakka2 het volgende:
Hoe gebruiken jullie het toestenbord eigenlijk het liefste, in portrait of in landscape modus? Ik moet eerlijk zeggen dat portrait modus en mijn rechterduim bij mij tot nu toe het makkelijkste is gebleken, terwijl ik eigenlijk had verwacht dat landscape en twee duimen supersnel zou zijn.
Inderdaad, met landscape modus heb ik ook veel meer moeite om de goede toetsen snel aan te rakenquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:33 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik heb hier eigenlijk hetzelfde met zowel het standaard Android toetsenbord en die van HTC. Ik kan om de een of andere reden erg goed overweg met portrait, terwijl bij landscape mijn coördinatie ver te zoeken is en de fouten rijkelijk aanwezig zijn.
Hm, dan moet ik hem zo nog maar een keer installeren.quote:Op zondag 2 augustus 2009 18:05 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik heb hem net via de market geinstalleerd en het werkt perfect moet ik zeggen. Wel apart dat er zoveel apps gewoon in de achtergrond blijven draaien trouwens, dat is toch hartstikke onlogisch?
Heb je thuis niet WiFi? Dan zet je hem daar toch op? Dan verbruik je in ieder geval niet van Vodafone. Kan me zo voorstellen dat ze anders gaan zeuren over die "fair use policy".quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:41 schreef gday het volgende:
Wat me trouwens opviel: afgelopen nacht heeft m'n Hero een kleine 10 MB verstookt aan data via UMTS. Als ik dus niets doe met dat ding slurpt ie toch nog pakweg 25 MB per dag aan data. In een maand is dat dus pakweg 750 MB + alle data die ik verstook als ik dat ding actief gebruik. Hoe gaat Vodafone dat vinden?
Jawel, ik heb eigenlijk op alle plekken waar ik langer dan een half uur ben altijd wel toegang tot een WiFi-netwerk, maar ik wil dat eigenlijk alleen gebruiken als ik behoefte heb aan wat meer snelheid want ik heb gemerkt dat de accu toch wat sneller leeggaat als je WiFi ook aan hebt staan.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:52 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Heb je thuis niet WiFi? Dan zet je hem daar toch op? Dan verbruik je in ieder geval niet van Vodafone. Kan me zo voorstellen dat ze anders gaan zeuren over die "fair use policy".
En anders zet je hem op vliegtuig modus (of iets in die geest). Dan verbruikt ie geen dataverkeer, heb ik me laten vertellen.
BTW, kun je dan wel gebeld worden?
Ja, hij gaat sneller leeg, maar ik ben (voor mezelf) zo bang dat ze echt gaan lopen zeiken over het dataverbruik.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:06 schreef gday het volgende:
Jawel, ik heb eigenlijk op alle plekken waar ik langer dan een half uur ben altijd wel toegang tot een WiFi-netwerk, maar ik wil dat eigenlijk alleen gebruiken als ik behoefte heb aan wat meer snelheid want ik heb gemerkt dat de accu toch wat sneller leeggaat als je WiFi ook aan hebt staan.
Dank je, dat is dus voor mij niet een oplossing. Ik wil wel graag bereikbaar zijn, maar hij hoeft me echt niet op de hoogte te houden van tweets en mail 's nachts. Daar kijk ik 's ochtends wel naar.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:06 schreef gday het volgende:
In de vliegtuigmodus zal ie geen dataverkeer genereren, maar dan ben je ook niet bereikbaar omdat al je draadloze antennes uitstaan.
Je kunt NetCounter en NetSentry proberen. De laatste bevalt me iets beter.quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:24 schreef DennisMoore het volgende:
Waar zie je handig de hoeveelheid dataverkeer?
Je kunt misschien beter de Google-calendar gebruiken, via de browser?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:54 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb trouwens m'n eerste kritiekpuntjes op de Hero + software.
Ik vind het best vreemd dat als ik in mijn agenda bij een dag zit (bijv vandaag) dat ik dan niet door kan scrollen naar gisteren of morgen, maar dat je altijd eerst terug moet naar het agendaoverzicht.
Verder kom ik niet tegen de mogelijkheid om tekst te selecteren en te knippen en plakken en ik zou ook wel een mogelijkheid willen zien om contacten te mergen.
Maar goed, blijft verder wel een super apparaat!
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:18 schreef wendywendy het volgende:
Yeey! Morgen wordt mijn bestelde HTC thuisbezorgd! Hi gaat eindelijk leveren
Replyen doe je makkelijk door gewoon te tikken op de tweet waar je op wilt replyen en je vinger op het scherm te houden. Dan krijg je een menu te zien.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:18 schreef Angelfrouk het volgende:
Weet iemand hoe je makkelijk iemand kunt @ met Peep? Ik kom er niet uit.
Hmmm, laat die zich ook goed synchroniseren met mijn Outlook?quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:25 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je kunt misschien beter de Google-calendar gebruiken, via de browser?
Dunno, maar de HTC-kalender haalt z'n gegevens toch uit de Google-kalender?quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:04 schreef Schanulleke het volgende:
Hmmm, laat die zich ook goed synchroniseren met mijn Outlook?
Dank je!quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:59 schreef gday het volgende:
[..]
Replyen doe je makkelijk door gewoon te tikken op de tweet waar je op wilt replyen en je vinger op het scherm te houden. Dan krijg je een menu te zien.
Volgens mij kan je in de kalender naar links en rechts slepen met je vinger om naar de vorige of volgende dag te gaan.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:54 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb trouwens m'n eerste kritiekpuntjes op de Hero + software.
Ik vind het best vreemd dat als ik in mijn agenda bij een dag zit (bijv vandaag) dat ik dan niet door kan scrollen naar gisteren of morgen, maar dat je altijd eerst terug moet naar het agendaoverzicht.
Verder kom ik niet tegen de mogelijkheid om tekst te selecteren en te knippen en plakken en ik zou ook wel een mogelijkheid willen zien om contacten te mergen.
Maar goed, blijft verder wel een super apparaat!
Ik merk nu dat als ik bij weergaveinstellingen kies voor Tijdraster in plaats van event list dat ik dan wel gewoon kan bladeren in de dagen inderdaad.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:33 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Volgens mij kan je in de kalender naar links en rechts slepen met je vinger om naar de vorige of volgende dag te gaan.
Kan je niet knippen en plakken met behulp van een long press in een tekst vak?
Ik vandaag eindelijk de telefoon gepakt en met dreigplannen zat ik met mijn verhaal klaar om Hi te bellen. Zegt de alleraardigste man aan de telefoon dat mijn order onderweg isquote:Op maandag 3 augustus 2009 13:18 schreef wendywendy het volgende:
Yeey! Morgen wordt mijn bestelde HTC thuisbezorgd! Hi gaat eindelijk leveren
Altijd leuk als het totaal niet gaat zoals je verwachtquote:Op maandag 3 augustus 2009 15:37 schreef Leinonlein het volgende:
Ik vandaag eindelijk de telefoon gepakt en met dreigplannen zat ik met mijn verhaal klaar om Hi te bellen. Zegt de alleraardigste man aan de telefoon dat mijn order onderweg is. Maar ik heb nog niets van TNT gehoord helaas.... Vandaag of morgen zei hij... Whoohooo
"Order wordt gepickt in magazijn"quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:45 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Altijd leuk als het totaal niet gaat zoals je verwacht
En bij mij staat er nu ook "order wordt gepickt in magazijn"! Het begint er inderdaad op te lijken dat Hi eindelijk begint met versturen van de telefoons.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:12 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
"Order wordt gepickt in magazijn"
Denk dus dat hij morgen komt. Hopelijk komen ze hem 's avonds brengen dan. Yes, eindelijk! Ik heb me aan de telefoon gelijk een vakantiebundel aan laten smeren... Ik ben echt een te gewillige klant...
Ik zie alleen maar voordelenquote:Op maandag 3 augustus 2009 17:19 schreef DennisMoore het volgende:
Het ding heeft wel een ander nadeel.
Waarschijnlijk willen een aantal collega's 'm nu ook gaan kopen.
Status update:quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:27 schreef DarkFly het volgende:
[..]
En bij mij staat er nu ook "order wordt gepickt in magazijn"! Het begint er inderdaad op te lijken dat Hi eindelijk begint met versturen van de telefoons.![]()
Mmm, op hun site staat wel "Levertijd 2-5 werkdagen", hopelijk niet voor de mensen die al zolang wachten
quote:Order verzonden
Ik weet hoe je je voeltquote:
Tja, moet helaas werken en mijn baas gaat het echt niet waarderen als ik niet kom opdagen ben ik bang. Waarschijnlijk wordt het dus woensdag dat ik 'm in handen heb, maar goed, ik weet nu dat ie eindelijk op weg isquote:Op maandag 3 augustus 2009 19:39 schreef raaavi het volgende:
[..]
Ik weet hoe je je voelt, dan sta je gewoon bij de deur te wachten totdat die komt
ik had anderhalf jaar geleden gespijbeld van school om hem te ontvangen, kwam die pas 8 uur in de avond, kon ik mooi 2 uur nablijven
Kan wel, heb het uitstaan omdat niet iedereen hoeft te weten waar ik benquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:55 schreef gday het volgende:
Bij de HTC Hero-actie van 2 weken geleden werden de locaties van de stoelen bepaald mbv Latitude, en die werden vervolgens gezamenlijk in 1 kaart getoond onder het profiel van HTC op Google Maps. Ik kan zelf niet vinden hoe je dat zou willen doen. Ik kan wel gewoon mijn locatie sharen met Latitude-vrienden, maar ik kan mijn locatie niet op een kaart in My Maps/Mijn Kaarten op Google Maps krijgen. Iemand enig idee?
Oh yeah! Mijn Hi order is dus onderweg nu... Minpuntje, ik zit de hele dag nog op mijn werkquote:Chauffeur is onderweg
Socializen? Volgens mij wordt het toch echt telefoon ophalen en weer wegwezenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:12 schreef wikwakka2 het volgende:
Ach, die paar uurtjes socializen zullen het wel waard zijn om de Hero te kunnen gebruiken, hoop ik.
Hehe nee, ik blijf gewoon bij mijn ouders vanavond. Of ik ook echt geestelijk aanwezig ben is natuurlijk punt 2quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:26 schreef DarkFly het volgende:
[..]
Socializen? Volgens mij wordt het toch echt telefoon ophalen en weer wegwezen(zou ik in ieder geval wel doen
)
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:27 schreef Debsterr het volgende:
Hij wordt vanmiddag bezorgd op het werk.
Kan ook natuurlijkquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:49 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Hehe nee, ik blijf gewoon bij mijn ouders vanavond. Of ik ook echt geestelijk aanwezig ben is natuurlijk punt 2.
[..]
![]()
Bij contractverlenging bellen ze tegenwoordig niet meer. Collega misschien nieuw contract en jij verlenging?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:06 schreef Leinonlein het volgende:
Collega van mij heeft hem ook zojuist binnen gekregen, ook besteld via Hi maar hij heeft hem laten bezorgen op het werk. Gek dat TNT mij helemaal niet heeft gebeld... Maar ik heb hem vast gehouden.
@Darkfly, tof!
TNT gaat het hier om he?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:08 schreef DarkFly het volgende:
[..]
Bij contractverlenging bellen ze tegenwoordig niet meer. Collega misschien nieuw contract en jij verlenging?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:04 schreef Schanulleke het volgende:
Twee vragen:
Ik heb een programma geinstalleerd dat ik nu alweer waardeloos vind. Hoe verwijder ik het weer?
En vraag twee: Hoe gebruik je het kompas icm de Google maps? Ik kan wel een kompas gebruiken als losse app maar een vriend van mij heeft (op zijn Iphone) de mogelijkheid om dat te combineren met google maps, zodat de kaart meedraait als jij je omdraait en je dus precies kan zien hoe je geörienteerd bent tov de kaart/omgeving. Wie weet hier meer van?
Om apps te verwijderen zou ik appmanager downloaden en meteen even tasKiller, om programma's die onnodig in de achtergrond blijven draaien helemaal uit te zetten. Best apart dat zoiets niet automatisch op Android zitquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:36 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
TNT gaat het hier om he?
Maar:
[..]
Ja, gaat bij mij ook erg moeizaam.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:51 schreef Debsterr het volgende:
Gaat bij iedereen de achterkant er zo stug af? De rechterkant komt wel los maar links blijft 'ie wel erg vast.. ik durf niet door te zetten!
Taskiller heb ik al, app manager zal ik even ophalen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:48 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Om apps te verwijderen zou ik appmanager downloaden en meteen even tasKiller, om programma's die onnodig in de achtergrond blijven draaien helemaal uit te zetten. Best apart dat zoiets niet automatisch op Android zit.
Zit er niet op omdat het niet nodig zou moeten zijnquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:48 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Om apps te verwijderen zou ik appmanager downloaden en meteen even tasKiller, om programma's die onnodig in de achtergrond blijven draaien helemaal uit te zetten. Best apart dat zoiets niet automatisch op Android zit.
Ah, ik had ook niet anders verwacht dan dat ze er wel gewoon rekening mee hebben gehouden, maar als windowsgebruiken komt het allemaal een beetje apart overquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:02 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Zit er niet op omdat het niet nodig zou moeten zijnApps die naar de achtergrond gaan gebuiken óf een service óf ze worden in een inactieve staat gezet. Die service moet je in de app kunnen uitschakelen als je daar behoefte aan hebt, anders blijft deze gewoon draaien. Apps die in een inactieve staat zijn worden na verloop van tijd door Android gesloten als er meer resources nodig zijn.
Toch is ruimte op je phone niet oneindig en dus is het aantrekkelijk om wel te kunnen verwijderen. Appmanager werkt prima daarvoorquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:02 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Zit er niet op omdat het niet nodig zou moeten zijnApps die naar de achtergrond gaan gebuiken óf een service óf ze worden in een inactieve staat gezet. Die service moet je in de app kunnen uitschakelen als je daar behoefte aan hebt, anders blijft deze gewoon draaien. Apps die in een inactieve staat zijn worden na verloop van tijd door Android gesloten als er meer resources nodig zijn.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:07 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ah, ik had ook niet anders verwacht dan dat ze er wel gewoon rekening mee hebben gehouden, maar als windowsgebruiken komt het allemaal een beetje apart over.
quote:An activity has essentially three states:
It is active or running when it is in the foreground of the screen (at the top of the activity stack for the current task). This is the activity that is the focus for the user's actions.
It is paused if it has lost focus but is still visible to the user. That is, another activity lies on top of it and that activity either is transparent or doesn't cover the full screen, so some of the paused activity can show through. A paused activity is completely alive (it maintains all state and member information and remains attached to the window manager), but can be killed by the system in extreme low memory situations.
It is stopped if it is completely obscured by another activity. It still retains all state and member information. However, it is no longer visible to the user so its window is hidden and it will often be killed by the system when memory is needed elsewhere.
quote:Android may decide to shut down a process at some point, when memory is low and required by other processes that are more immediately serving the user. Application components running in the process are consequently destroyed. A process is restarted for those components when there's again work for them to do.
When deciding which processes to terminate, Android weighs their relative importance to the user. For example, it more readily shuts down a process with activities that are no longer visible on screen than a process with visible activities. The decision whether to terminate a process, therefore, depends on the state of the components running in that process. Those states are the subject of a later section, Component Lifecycles.
Dit ging om het sluiten van appsquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 14:09 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Toch is ruimte op je phone niet oneindig en dus is het aantrekkelijk om wel te kunnen verwijderen. Appmanager werkt prima daarvoor
Nou, heb 'm er toch afgekregenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:54 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ja, gaat bij mij ook erg moeizaam.
om welke redenen zie je van het toestel af als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:45 schreef dramatiek het volgende:
Wat reviews gelezen maar zie toch van de Hero af. Maar even wachten op een nieuwe reeks android phones.
Oké.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:45 schreef dramatiek het volgende:
Wat reviews gelezen maar zie toch van de Hero af. Maar even wachten op een nieuwe reeks android phones.
Niet mooi, te klein scherm, te langzame cpu en andere, in mijn ogen, mooiere modellen op komst.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:46 schreef raaavi het volgende:
[..]
om welke redenen zie je van het toestel af als ik vragen mag?
Ik heb Hi genomen vanwege de dekking en omdat ik verlengen makkelijker vond dan overstappen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:13 schreef JackHerrer het volgende:
Welke provider heeft men hier gekozen icm de Hero? Ik ga zelf denk ik voor Telfort ivm sneller mobiel internet. Of heeft Hi voordelen tov Telfort?
Gebruiken Hi en Telfort niet allebei het netwerk van KNP? Zou dus niet echt uit moeten maken. Zelf voor verlenging Hi gekozen omdat dat het makkelijkste en goedkoopste was... En eigenlijk was ik (voor die leveringsshit met de Hero) altijd heel tevreden met de service van Hi... Evern kijken of het normale internet bevalt, anders kun je nog Xtra snel nemen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:13 schreef JackHerrer het volgende:
Welke provider heeft men hier gekozen icm de Hero? Ik ga zelf denk ik voor Telfort ivm sneller mobiel internet. Of heeft Hi voordelen tov Telfort?
Telfort maakt toch gebruik van het netwerk van KPN? Dus voor de dekking zou het dan toch niks uit moeten maken.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:34 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik heb Hi genomen vanwege de dekking en omdat ik verlengen makkelijker vond dan overstappen.
De standaard snelheden van Telfort voor mobiel internet zijn sneller dan die van Hi ( 768/384 vs. 384/128), en dan ben je over 2 jaar evenveel kwijt aan abonnementskosten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:43 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Gebruiken Hi en Telfort niet allebei het netwerk van KNP? Zou dus niet echt uit moeten maken. Zelf voor verlenging Hi gekozen omdat dat het makkelijkste en goedkoopste was... En eigenlijk was ik (voor die leveringsshit met de Hero) altijd heel tevreden met de service van Hi... Evern kijken of het normale internet bevalt, anders kun je nog Xtra snel nemen.
Bedoel je niet icm ipv ivm?
Vodafone, die heeft veruit het snelste internet (tot 3.6mbit). En is nog goedkoop ook met een actie waar je de eerste helft van je abonnement 50% korting krijgt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:13 schreef JackHerrer het volgende:
Heb je hem wel al zelf gebruikt of in het echt gezien? Ik moet eerlijk zeggen dat ik van geen enkel van je punten last heb gehad.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:04 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Niet mooi, te klein scherm, te langzame cpu en andere, in mijn ogen, mooiere modellen op komst.
Ik vond het scherm juist zo groot.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:04 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Niet mooi, te klein scherm, te langzame cpu en andere, in mijn ogen, mooiere modellen op komst.
Ja, je begrijpt dus niet wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 01:08 schreef raaavi het volgende:
[..]
Kan wel, heb het uitstaan omdat niet iedereen hoeft te weten waar ik ben
check google latitude handleiding maar beter ofso
Ik hoop dat de Sony Ericson Xperia X3 binnenkort officieel aangekondigd wordt. (4.0", 1 Ghz CPU)quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:45 schreef Eustace. het volgende:
[..]
Ik vond het scherm juist zo groot.Op welke modellen doel jij?
Ik denk eerlijk gezegd dat hij niet veel duurder zal zijn als SE een beetje wil meekomen met de Androidtelefoonverkoopquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:14 schreef wikwakka2 het volgende:
Die xperia zal dan ook wel in een andere prijsklasse zitten, he.
Volgens mij kan dat op 't moment alleen met de nieuwe iPhone. Het werkt overigens wel in Streetview, erg cool, maar niet in map mode.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:04 schreef Schanulleke het volgende:
En vraag twee: Hoe gebruik je het kompas icm de Google maps? Ik kan wel een kompas gebruiken als losse app maar een vriend van mij heeft (op zijn Iphone) de mogelijkheid om dat te combineren met google maps, zodat de kaart meedraait als jij je omdraait en je dus precies kan zien hoe je geörienteerd bent tov de kaart/omgeving. Wie weet hier meer van?
Als je Google Maps naar je huidge locatie laat zoeken met GPS, kan hij wel bijhouden in welke richting je loopt. Hij maakt echter geen gebruik van de kompas, dat klopt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:23 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat op 't moment alleen met de nieuwe iPhone. Het werkt overigens wel in Streetview, erg cool, maar niet in map mode.
In http://www.androidworld.n(...)ogle-maps-t1048.html zeggen ze trouwens dat je de Voice Search aan kunt zetten, maar dat is me niet gelukt.
http://www.engadget.com/2(...)-the-android-market/
en geen Android..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:14 schreef wikwakka2 het volgende:
Die xperia zal dan ook wel in een andere prijsklasse zitten, he.
Deze app misschien? http://www.cyrket.com/package/au.com.jtribe.pinpointquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:01 schreef gday het volgende:
Ja, je begrijpt dus niet wat ik bedoel.De standaard Latitude-functionaliteit werkt prima ... maar daarmee krijg je je locatie niet in My Maps. In de handleiding staat er ook niks over want die heb ik al lang en breed doorgenomen.
Volgens mij gebruikt alleen de X1 windows mobile. Een x2 heb ik trouwens nog nooit gezien of van gehoord.quote:
Eerst naar een adres gaan > op het adres klikken > streetview > menu: kompasmodusquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:04 schreef Schanulleke het volgende:
Twee vragen:
Ik heb een programma geinstalleerd dat ik nu alweer waardeloos vind. Hoe verwijder ik het weer?
Typen gaat mij bij in portrait mode en met mijn rechterduim veruit het snelst, ookal zou je verwachten dat landscape en met twee duimen véél sneller zou gaanquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:54 schreef Leinonlein het volgende:
Heb hem nu in mijn handen, typen gaat nog vrij langzaam
Dat is wel mooi kut! Ik vond dat wel een mooie functie. Ik ga er maar van uit dat Google dat ook nog wel in gaat bouwen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:23 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat op 't moment alleen met de nieuwe iPhone. Het werkt overigens wel in Streetview, erg cool, maar niet in map mode.
In http://www.androidworld.n(...)ogle-maps-t1048.html zeggen ze trouwens dat je de Voice Search aan kunt zetten, maar dat is me niet gelukt.
http://www.engadget.com/2(...)-the-android-market/
Ik heb twee jaar een HTC Touch gehad (zo'n oude zonder HD/3G/of andere afkorting achter de naam). Tot een paar weken terug was het scherm kras vrij. Dat was totdat ik de telefoon en mijn huissleutels in de zelfde broekzak stopte. Het ligt er dus maar net aan hoe je zelf met de telefoon omgaat. Als je zuinig bent en oplet dat je 'm zonder andere dingen in je broekzak stopt en ook niet over maar neergooit, dan is er niets aan de hand. Ben je minder voorzichtig of neem je liever het zekere voor het onzekere, dan kan je gewoon een protector nemen. En voor de prijs (onder de ¤10,-) hoef je het in ieder geval niet te laten...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:00 schreef DennisMoore het volgende:
Hebben jullie enig idee hoe krasgevoelig het scherm trouwens is?
Is zo'n schermprotector nodig?
Een collega van me loopt rond met een enorm bekraste HTC Touch...
Kan je met zo'n capacitief scherm wel een protector gebruiken?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:00 schreef DennisMoore het volgende:
Hebben jullie enig idee hoe krasgevoelig het scherm trouwens is?
Is zo'n schermprotector nodig?
Een collega van me loopt rond met een enorm bekraste HTC Touch...
de Iphone heeft ook een capacitief schermquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:24 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Kan je met zo'n capacitief scherm wel een protector gebruiken?
Waar vind je die smileys dan? Tot nu heb ik ze nog niet gevonden.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:11 schreef Leinonlein het volgende:
Even een foto gemaakt met de Hero van het uitzicht van mijn werk, vind de foto's best aardig!
http://twitgoo.com/22jyp
Weet je wat ik grappig vind, die malle smilies van Android
[ afbeelding ]
De app die je wilt verwijderen lang indrukken en dan kun je hem naar de prullenbak onder in je scherm slepen. En dan is ie weg.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:57 schreef Debsterr het volgende:
Kun je de apps die er al op zitten verwijderen? En zo ja, hoe dan. Ik ben een beetje een leek..
Ja, met appmanager of bij instellingen/toepassingen/toepassingen beheren.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:57 schreef Debsterr het volgende:
Kun je de apps die er al op zitten verwijderen? En zo ja, hoe dan. Ik ben een beetje een leek..
De app staat dan nog wel steeds op je telefoon hoorquote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:04 schreef wendywendy het volgende:
[..]
De app die je wilt verwijderen lang indrukken en dan kun je hem naar de prullenbak onder in je scherm slepen. En dan is ie weg.
Ik weet niet hoe dat met HTC Sense zit, maar bij standaard Android zie je ze ook in SMSjesquote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:03 schreef wendywendy het volgende:
[..]
Waar vind je die smileys dan? Tot nu heb ik ze nog niet gevonden.
Ah, gelukt! Tnx! Eigenlijk helemaal niet moeiljkquote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:25 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat met HTC Sense zit, maar bij standaard Android zie je ze ook in SMSjesDus, als je :-) of :-( maakt krijg je een lachende of verdrietige smiley. Bij het standaard Android keyboard zit ook een knop voor smileys.
Edit: en als ik een smsje typ kan ik in het menu kiezen voor Smiley Invoegen.
Nou, dat is 't 'm nou juist.. via toepassingen beheren kom ik niet verder dan gegevens bekijken van die app. Het daadwerkelijk verwijderen lukt niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:24 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
De app staat dan nog wel steeds op je telefoon hoor![]()
Om ze echt te verwijderen kan je via instellingen naar Toepassingen en dan Toepassingen Beheren. Daar kan je vrijwel alles verwijderen. Ik zou echter niet zomaar van alles gaan verwijderen wat je meegeleverd kreeg
Volgens mij kan je geen apps verwijderen die standaard bij Android horen, zoals Email, Muziek, enz.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:37 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Nou, dat is 't 'm nou juist.. via toepassingen beheren kom ik niet verder dan gegevens bekijken van die app. Het daadwerkelijk verwijderen lukt niet.
Dus dat stomme "Aandelen" kom ik niet van af?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:53 schreef wikwakka2 het volgende:
Ja, ook de HTC widgets kan je niet verwijderen.
Nee, maar wat maakt dat uit, je hóéft ze niet op je achtergrond te zettenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:48 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dus dat stomme "Aandelen" kom ik niet van af?
Weet ikquote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:57 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nee, maar wat maakt dat uit, je hóéft ze niet op je achtergrond te zetten.
Nog een poging.. jij kan niet in Contacten kiezen voor 'Alleen contacten met telefoonnummers'.. maar in de Magic kun je dat ook via de homescreen doen. Drukken en inhouden, Folders, Contacten met telefoonnummers. Zoek daar 's.quote:Op zondag 2 augustus 2009 14:06 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Juist. Ik heb er al zo'n 100 verwijderd, maar nog. Als ik nu iemand een email stuur krijg ik dat mailadres dus ook weer meteen op mijn telefoon te zien. Lastig, want ik vind het eigenlijk onzin om iemand een mail te sturen en dan het mailadres meteen te verwijderen omdat ik het anders in mijn foon krijg. Ik ga kijken naar dat aContacts en StarContacts.
Ja, die bestaat wel, heet een 'Live map', maar da's nogal een simpele lijst met contacts die je dan krijgt, niet werkbaar. En zeker niet vergelijkbaar met de normale contacts-functionaliteit.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:32 schreef BluesRebel het volgende:
Nog een poging.. jij kan niet in Contacten kiezen voor 'Alleen contacten met telefoonnummers'.. maar in de Magic kun je dat ook via de homescreen doen. Drukken en inhouden, Folders, Contacten met telefoonnummers. Zoek daar 's.
Dat is die van de Magic ook inderdaad. Maar kut dat je het op de Hero niet in kunt stellen. Die apps moet je dan wel downloaden als je het echt wil.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:43 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, die bestaat wel, heet een 'Live map', maar da's nogal een simpele lijst met contacts die je dan krijgt, niet werkbaar. En zeker niet vergelijkbaar met de normale contacts-functionaliteit.
En wat niet standaard op de telefoon zit kan je 9 van de 10 keer gratis downloaden via de Market.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:45 schreef FP128 het volgende:
Ik was vandaag bij de MM en ik heb even die HTC in mijn hand gehad en niet verkeerd dingetje ivg met die gehypte iPhone. Je kan op de HTC praktisch alles,zo niet alles, wat je op d iPhone ook kan en zelfs meer lijkt me.
CallLocation (laat zien vanuit welke stad/dorp wordt gebeld), Cardar lite, compass, ING wegwijzer (laat alle pinautomaten in de omgeving zien via de camera of google maps, netsentry (laat je internetverbruik zien), quickuninstaller o.i.d. (werkt veel sneller dan de standaard toepassingverwijderaar), backgrounds, appmanager, any cut, 9292.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:51 schreef DarkFly het volgende:
[..]
En wat niet standaard op de telefoon zit kan je 9 van de 10 keer gratis downloaden via de Market.
Ik heb nu enkele leuke applicaties gedownload (Nu.nl, Buienradar, Compass, Pricewatch Scanner). Wie weet er nog meer must-have applicaties???
Ik gebruik ipv Buienradar "het Weer", die heeft buienradar en meer! Erg fijne app!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:51 schreef DarkFly het volgende:
[..]
En wat niet standaard op de telefoon zit kan je 9 van de 10 keer gratis downloaden via de Market.
Ik heb nu enkele leuke applicaties gedownload (Nu.nl, Buienradar, Compass, Pricewatch Scanner). Wie weet er nog meer must-have applicaties???
Shazam is een mooie, usefull switches werkt fijn, Anti droid theft vind ik een geruststellende app en Taskiller is handig om beheer over je geheugen te houden.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:53 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
CallLocation (laat zien vanuit welke stad/dorp wordt gebeld), Cardar lite, compass, ING wegwijzer (laat alle pinautomaten in de omgeving zien via de camera of google maps, netsentry (laat je internetverbruik zien), quickuninstaller o.i.d. (werkt veel sneller dan de standaard toepassingverwijderaar), backgrounds, appmanager, any cut, 9292.
Hier heb je vast iets aan:quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:19 schreef DarkFly het volgende:
Ik ga binnenkort op vakantie. Is er een handige (en 100% zekere) mogelijkheid om dataverkeer e.d. helemaal uit te zetten, zodat ik geen extra kosten heb. Kortom, alle verbindingen moeten uit, behalve SMS en gewoon telefoon...
Indd, staan wel leuke apps bij!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 00:28 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Hier heb je vast iets aan:
http://www.androidworld.n(...)kantie-en-neemt-mee/
APNdroid klinkt wel goed... Het is dat ik mijn Hero thuis laat (ga naar Sziget...) maar anders zou ik deze installeren.
Nog een paar lijstjes met apps:
http://www.bright.nl/de-20-beste-android-apps
http://www.frankwatching.(...)-beste-android-apps/
http://www.androidworld.nl/category/apps/
Inderdaad, erg apart. Ik heb er ook last van...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:09 schreef wikwakka2 het volgende:
Hmm, vinden jullie het niet raar dat je geen plaatjes van de achtergrondgalerie kan gebruiken als achtergrond van de schermblokkering, terwijl het standaard een plaatje van de achtergrondgalerie is.
Nu ik hem eenmaal naar een foto heb veranderd kan ik hem niet weer naar de standaardachtergrond veranderen.
Hahaha dat had ik dus ook, handig dat ik dat voor het eerst ging testen in de trein. Had het eerst zelf niet eens in de gaten dat het via de speakers kwam... Gekke blikken... Aiii. Maar ik hoop niet dat dit vaker voorkomt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:41 schreef DennisMoore het volgende:
Vanmorgen detecteerde 't ding mijn koptelefoon niet. Kon 'm erin prikken wat ik wilde, maar mp3 bleef via speaker afspelen.
Foon uitgezet en weer aan, en toen zag ie 'm weer gelukkig
Blijven toch ondingen, computers...
Haha, het duurde ook even voordat ik er achter kwam maar dat klein vakje kun je groter en kleiner maken door een hoek te drukken en te schuiven. Hoe groter je 'm maakt hoe mooier t wordt. Natuurlijk doe ik altijd het maximum, het hele plaatje. En dan instellenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:17 schreef Angelfrouk het volgende:
Gisteravond geprobeerd om een nieuwe achtergrond te downloaden. Nou dat lukte wel, maar die achtergrond (van 320x480) past dus niet op het scherm....
Je krijgt een klein vakje over de afbeelding die je wilt gebruiken en als je op instellen klikt rekt ie dat hele kleine vakje uit over alle 7 homescreens... Geweldig. Het lijkt nergens op.
Ik hoop dat hier iets aan te doen is.
Ik dacht dat ik dat geprobeerd had... Maar het werkt inderdaad perfect. Tanke wol!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:04 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Haha, het duurde ook even voordat ik er achter kwam maar dat klein vakje kun je groter en kleiner maken door een hoek te drukken en te schuiven. Hoe groter je 'm maakt hoe mooier t wordt. Natuurlijk doe ik altijd het maximum, het hele plaatje. En dan instellen(Dit is in ieder geval op de Magic zo)
Dat werkt niet bij mij hoor, dan gaat hij gewoon weer terug naar het startscherm.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:57 schreef DennisMoore het volgende:
Zodra je het task switcher popupje krijgt, laat je de Home-knop los en druk je 'm nogmaals kort in.
Zit wel verschil in hoor, tussen Hi Online abonnement en Hi Winkel.. kijk hier maar eens.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:37 schreef dramatiek het volgende:
Net ook de Hero gehaald. Helaas heeft de verkoper me genaaid met het abonnement (hi shop Tilburg). Ik wees hem op het verschil in prijs tussen de online Hi 25 en in de winkel (25 euro -- 20 euro) . Hij wist me te vertellen dat ik, wanneer ik online bestelde, bij dat abonnement per minuut ging betalen en daardoor feitelijk duurder uit zou zijn dan de 25 euro dit ik bij hem zou betalen. Op de terugweg toch de klantenservice gebeld, die vertelde me dat er totaal geen verschil is. Maandag maar even terug om te zeiken, dan zal hij wel van niks weten denk ik. Hi (online) neemt de klacht niet aan. Zit al sinds ze bestaat bij HI, eikels !
Hmz....dan had de klantenservice er geen verstand van.....quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:12 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Zit wel verschil in hoor, tussen Hi Online abonnement en Hi Winkel.. kijk hier maar eens.
Oke, CoPilot vandaag dus gebruikt en nu weer verwijderd. Hoewel het programma er op zich goed uit ziet en gebruiksvriendelijk werkt, zijn er voor mij twee nadelen om programma weer te verwijderen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:53 schreef DarkFly het volgende:
Heeft er iemand al navigatiesoftware uitgeprobeerd? En wat zijn de reacties?
Ik ga vandaag iig CoPilot gebruiken, aangezien die offline kaarten hebben en dus ook bruikbaar is in het buitenland. Laat wel even weten wat ik ervan vind.
Dat is gewoon een bug die ik ook wel eens heb meegemaakt maar die ik niet kan reproduceren.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:32 schreef DennisMoore het volgende:
Wat geinig, ik kwam er net toevallig achter.
Als je je Home-knop (het huisje) ingedrukt houdt, krijg je de keuze:
Actie voltooien met
- Startpagina
- TouchFLO
Als je voor de eerste kiest, kom je volgens mij terecht in de standaard Android interface, met maar 3 schermpjes en de standaard Android-achtergronden (de natuurfotootjes). Kies je voor de tweede, dan heb je de Hero Sense-interface met 7 schermpjes.
Als je de Home-knop nóg wat langer ingedrukt houdt, krijg je een soort task switcher te zien waarmee je tussen de actieve apps kunt switchen.
Meerdere die last hebben van langzaamheid?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:31 schreef wikwakka2 het volgende:
Hmmm, ik begin mij af en toe wel flink te ergeren aan zijn langzaamheid. De laatste tijd blijft hij als ikhem net ontgrendel steeds haperen en dat is bij het sms-schrijven erg irritant.
En dat terwijl ik helemaal niet zoveel widgets aan heb staan.
Ik niet, hij is snel genoeg.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:18 schreef raaavi het volgende:
[..]
Meerdere die last hebben van langzaamheid?
(een non-Hero bezitter)
Ik heb zelf geen last van langzaamheid, maar het is net wat je verwacht van het toestel. Als je verwacht dat alles in een flits gebeurd en laad, dan kom je bedrogen uit. Blijf je realistisch en realiseer jij je dat deze telefoon nou eenmaal niet een van de snelste processors heeft, dan is er niets aan de hand.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:18 schreef raaavi het volgende:
[..]
(een non-Hero bezitter)
Nergens last van. Ik heb nog nooit een android oid gehad, dus ik kan het moeilijk vergelijken.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:18 schreef raaavi het volgende:
[..]
(een non-Hero bezitter)
Kunnen jullie niet zulke dingen in het Algemene Android-topic posten?quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:07 schreef DarkFly het volgende:
Ik heb net een heleboel verjaardagen ingevoerd van mijn contacten (die worden blijkbaar niet gesynchroniseerd met Gmail-contactpersonen). Is er ook een manier om deze in de agenda te zetten? Zoals bijvoorbeeld bij Windows Mobile, waar verjaardagen al automatisch in de agenda komen te staan.
Opgelost!
Het instellen van de verjaardagen is wel een beetje omslachtig, maar het werkt dus. Je moet de verjaardagen van je contactpersonen in Gmail zetten en dan dus de agenda 'toevoegen'. Verjaardagen in je telefoon invoeren heeft geen enkel nut. Toch apart dat de verjaardagen in Gmail en de telefoon niet met elkaar synchroniseren, zoals alle andere gegevens![]()
Alleen dit instellen, en geen enkele andere isntelling veranderen:quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:05 schreef Dizer het volgende:
Net gekocht! Lekker toestel. Ik heb alleen Vodafone zakelijk en ik kan niet internetten en mmsen.. krijg die instellingen niet voor elkaar
gelukt!! dank u hartelijk!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:20 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Alleen dit instellen, en geen enkele andere isntelling veranderen:
Vodafone Zakelijk (Abonnement)
- APN: office.vodafone.nl
- Usernaam: vodafone
- Password: vodafone
Jezus, dan heb je toch wel even 120 euro door de WC gespoeldquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 01:22 schreef raaavi het volgende:
Ik had laats een meisje, die al langer dan een jaar een internetabbo had, maar geen idee welke instellingen ze moest gebruiken en het dus maar niet gebruikte
dikke wastee
Hoezo dat?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:41 schreef ex het volgende:
Onder windows wel even automatische updates uitzetten, anders kan het nog gezellig worden
Blind typen? ik ben al blij als ik de juiste letters raak. Ik kan met geen van de toetsenbord uitvoeringen overweg. De normale uitvoering is nog het beste. Het is heel erg wennen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:54 schreef raaavi het volgende:
Kunnen er al mensen blindtypen met dat ding?
+316 ipv 06 opslaan?quote:Op zondag 16 augustus 2009 09:30 schreef Angelfrouk het volgende:
Ik heb een heel vreemd probleem.
In mijn adresboek (via GMail) heb ik alle telefoonnummers op de juiste manier staan (dus 06-********). Als iemand mij belt krijg ik ook het juiste nummer te zien en kan ik met 1 klik die persoon terug bellen op dat nummer.
Maar.. Nu komt het. Als ik vervolgens dan die persoon weer wil bellen, via het nummer wat nu als uitgaand telefoontje bovenaan staat (met zo'n groen hoorntje ernaast), krijg ik geen verbinding omdat er in plaats van 06-******** 6-******** staat. De 0 raakt dus op de een of andere manier weg. Iemand dit ook gezien en er een oplossing voor gevonden?
Ik weet dat ik op het adresboekje naast de naam kan klikken en zo terug kan bellen, maar dat kost meer klikken en ik ben wel eens een beetje lui...
HTC Sync? Watte?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:00 schreef DennisMoore het volgende:
Nouja, als je wel youtube-filmpjes mag kijken via de HTC, dan is een beetje surfen ook geen probleem lijkt me.
Ja, je moet wel de HTC Sync dingen geďnstalleerd hebben op je pc. Daarna inderdaad gewoon de kabel erin prikken en bij Instellingen - Draadloze bedieningselementen - Delen via mobiel netwerk aanvinken. Dan ziet de pc 'm automatisch en maakt ie een LAN-verbinding kan, klaar.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:38 schreef wikwakka2 het volgende:
Op de site van htc staat bast wel een versie van sync voor de magic.
Ah dat is t dus.. Ben al helemaal overgestapt op Gmailquote:HTC Sync™ lets you synchronize Outlook and Windows Address Book (Outlook Express), contacts on your PC with your phone.
Waarom hoor ik veel Hero-eigenaars klagen over traagheidquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:01 schreef DennisMoore het volgende:
Pff, vind 'm wel traag worden af en toe.
Als ik dat met de Magic vergelijk kan ik me het gewoon NIET voorstellen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:35 schreef DennisMoore het volgende:
Met name dat pulldown-meldingen ding dat haperend reageert.
Er zijn apps hiervoor zoals Close Everything, Advanced Task Manager of de beste naar mijn mening: TasKiller. Maar je moet weten dat dit niet echt nodig is. Android laat maar 6 apps op de achtergrond aan en als je een zevende opent sluit ie 1 van de vorige. En heel veel zijn als 'service' op de achtergrond. Alleen om sneller geactiveerd te worden, verder doen ze niks. Zie ook algemene android topicquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 03:47 schreef Marvelous het volgende:
Hier ook een nieuwe eigenaar! moet nog even de topic`s doorspitten... maar nu al mijn eerste domme vraag!
je browser enzo blijft op de achtergrond draaien? hij kan je dat afsluiten?
vind het een leuk ding, maar na 10000 jaar nokia gebruiker te zijn, mis ik toch stiekem wel de toetsjes enzo
2GB? Krijgen jullie niet net als de Magic 8? Gewoon aan je PC sluiten en dat mapje verwijderen. Of Astro (file manager) downloaden (je gaat 'm sowieso vaker nodig hebben) en vanuit daar het mapje verwijderen zonder PC.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 07:34 schreef RoK het volgende:
Ik heb 'm sinds gisteren en soms is het navigeren wat langzaam. Je wilt ergens op klikken, maar je moet dan even wachten tot dat onderdeel ook daadwerkelijk klikbaar is. Verder mooi apparaat, daar niet van, maar moet 'm nog even naar eigen smaak inrichten. Hoe verwijder je trouwens de muziek die er standaard op zit? Dat bijgelverde 2GB SD-kaartje is al weer bijna vol![]()
Hetzelfde, op een bookmark klikken en inhouden --> verwijderen. (Weer iig op de Magic zo)quote:En hoe pas je de bookmarks in de bookmarks-applicatie aan? Er zijn er een hoop voorgeprogrammeerd, zoals RTL waar ik verder geen boodschap aan heb.
Applicatie? Die heb ik niet op de Magic. Ik bedoelde gewoon in de Browserquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:00 schreef RoK het volgende:
Bedankt, dat Astro is wel een uitkomst. Misschien kan ik daarmee ook ongewenste bookmarks mee verwijderen, want je kunt niet individuele bookmarks in de applicatie verwijderen door er (lang) op te klikken.
Ik ben benieuwd wat dit betekentquote:"HTC is actively working on a software update that will make your experience on your Hero device better. A partial software update is ready in 10 days and a major release will be available in mid September containing local language support.. Please check our website from time to time and update your device when the software is available"
Galaxy heeft geen Sense he. Als je dat niet erg vindt kun je beter voor de Magic gaan aangezien die meer RAM heeft. Of wachten..quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:55 schreef raaavi het volgende:
Ik denk dat dit hem toch maar niet word. ook al ben ik de gene die deze reeks is begonnen
Ik kijk uit naar de eerste previews/reviews van de Samsung Galaxy.
Hey, hoe werkt dat nou precies, VIA je hero en htc sync op je laptop internetten? Mijn hero wordt maar niet als netwerk ofmodem o.i.d. gezien.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 06:59 schreef DennisMoore het volgende:
Dat zou goed nieuws zijn.
Maar het filmpje zegt nog niets. Als ik de Hero uit en aan zet, dan is ie ook weer snel. Maar na een tijdje treedt automatisch weer vertraging op.
Ik neem aan dat die update niet voor niks isquote:Op donderdag 20 augustus 2009 06:59 schreef DennisMoore het volgende:
Dat zou goed nieuws zijn.
Maar het filmpje zegt nog niets. Als ik de Hero uit en aan zet, dan is ie ook weer snel. Maar na een tijdje treedt automatisch weer vertraging op.
Ik geloof dat Sync dan niet goed werkt bij mij. De telefoon wordt niet herkend als harde schijf, ook niet na het inschakelen van USB-opslag op de Hero. Ik zoek even verder..quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:28 schreef wikwakka2 het volgende:
Je kan htc sync installeren en dan krijg je als je hem aansluit de keuze of je hem wil zien als hardeschijf. Voor een achtergrond naar keuze moet je op menu, instellingen en achtergrond drukken.
Je album(op je tel) moet zo'n cover wel hebben. En dan moet ie als t goed is automatisch in plaats van die muzieknoot komen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:06 schreef JAY-T het volgende:
Wie weet hoe je bij de muziekspeler de cover afbeelding van de cd te zien krijgt? Ik krijg nu alleen zo'n grote muzieknoot te zien. Heb al van alles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar..
Ik 'zou' wachten op de officiele rom.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:05 schreef gday het volgende:
'Nieuwe custom HTC Hero ROM met veel extra’s'
http://www.mobilyz.com/ni(...)rom-met-veel-extras/
Dat ben ik zelf ook van plan idd.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:52 schreef raaavi het volgende:
[..]
Ik 'zou' wachten op de officiele rom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |