Je bent het slotje vergeten geloof ikquote:Op donderdag 16 juli 2009 09:58 schreef Brighteyes het volgende:
Alle linkjes van voorgaande topics zijn inmiddels gegeven dus gooi ik hier een slotje op.
Verder in een van de andere topics.
Ik ga eens kijken of ik ze allemaal gemerged kan krijgen.
Link?quote:Op zondag 19 juli 2009 17:51 schreef Stout het volgende:
die over het down syndroom...ik vind het nogal ehh hoe zal ik het zeggen....echt zo van please reageer hier op en t liefst zo hard mogelijk
spammed ook via PMquote:Op maandag 20 juli 2009 16:25 schreef mrien het volgende:
Spam?
Speciaal geregistreerd voor deze post in ieder geval..
Klopt, dat zijn ze elke keerquote:Op maandag 20 juli 2009 16:34 schreef RockabeIIa het volgende:
ty, ben er mee bezig!
Beetje twijfelachtige posts...
Maar dat soort dingen wordt ook gedaan door oudere postersquote:
Huh? Niet zo cryptisch Troel want daar kan ik niks mee.quote:Op maandag 20 juli 2009 17:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dat soort dingen wordt ook gedaan door oudere posters
Het was niet cryptisch gemeend hoor, ik bedoelde alleen te zeggen dat ook mensen die al tijden meeposten de PM gebruiken om hun diensten aan te bieden of andermans diensten af te kraken. Ik denk dat je daar gewoon vrij weinig aan kan doenquote:Op maandag 20 juli 2009 17:03 schreef Lois het volgende:
[..]
Huh? Niet zo cryptisch Troel want daar kan ik niks mee.
Vraag maar aan bix wat ik haar vandaag nog aangeboden heb via de PMquote:Op maandag 20 juli 2009 17:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Daar geloof ik niks vanBewijs willen we zien
Precies, ik dacht dat je dat bedoeldequote:Op maandag 20 juli 2009 17:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ja dat zal allemaal wel, maar er zijn toch geen reguliere oud-posters die spam-pmmetjes de deur uitdoen met als doel meer mensen naar hun webshop te lokken?
Als het ongewenst is, kun je het melden. En dan wordt er zeker iets aan gedaan, PMban bijvoorbeeldquote:Op maandag 20 juli 2009 17:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Het was niet cryptisch gemeend hoor, ik bedoelde alleen te zeggen dat ook mensen die al tijden meeposten de PM gebruiken om hun diensten aan te bieden of andermans diensten af te kraken. Ik denk dat je daar gewoon vrij weinig aan kan doen
Jawelquote:Op maandag 20 juli 2009 17:15 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ja dat zal allemaal wel, maar er zijn toch geen reguliere oud-posters die spam-pmmetjes de deur uitdoen met als doel meer mensen naar hun webshop te lokken?
Maar dan reageer je op iemands oproep, dat vind ik geen spam...quote:Op maandag 20 juli 2009 17:23 schreef lcicle het volgende:
[..]
JawelIk heb laatst iemand een pm gestuurd die hier poste dat ze op zoek was naar een fotograaf voor een zwangerschapsreportage.
Lekker puh
Nee, andersom welquote:Op maandag 20 juli 2009 17:27 schreef De_Taartjesfee het volgende:
foei@jou![]()
Maar dat doe je toch niet naar het hele ledenbestand in 1x? Dat bedoel ik
en elke keer als dat kokkie genoemd wordt, worden er ook wat andere sites genoemd (liefbeest ofzo) ..quote:Op maandag 20 juli 2009 16:49 schreef mrien het volgende:
[..]
Klopt, dat zijn ze elke keerVolgens mij is dit de 3e of 4e user die het op deze manier doet
Heb je misschien een link?quote:Op maandag 20 juli 2009 21:33 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Die bestaat wel jaGeopend door Bas-Miss of Noli. volgens mij, heette iets van 'de leukste kinderkleertjes'
Die is leuk ja, maar ik dacht meer in de betaalbare klassequote:Op maandag 20 juli 2009 21:41 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Er is deze, maar er was ook nog een andere Het Babycouture Topic
Die fien001 is hilarischquote:Op maandag 20 juli 2009 20:20 schreef E.T. het volgende:
[..]
en elke keer als dat kokkie genoemd wordt, worden er ook wat andere sites genoemd (liefbeest ofzo) ..
En diegene registreert zich, doet een paar posts in OUD, reageert ontopic en z'n spam leuk ingepakt door ook andere sites te noemen..
Maar het wordt wel opvallend en vervelend![]()
Weet niet of je 'm al gevonden had, maar bedoel je deze? http://kabalarians.com/quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:52 schreef dutchie het volgende:
Weet iemand een site waar je niet alleen de betekenis van namen kunt achterhalen maar ook een soort van persoonsomschrijving kunt vinden? Ik kom met google niet veel verder, omdat ik maar niet kom op een betere zoekterm dan persoonsomschrijving (naam).
Sommige topics hebben een rijtje met afkortingen gehad, maar daar keek niemand naar en we kregen nog steeds vragen als de jouwe, dus we zijn met die rijtjes gestopt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:08 schreef Paris_Texas het volgende:
Vage vraag misschien maar is er wellicht een OUD woordenboek topic?
Niet dat ik onbekend ben met het ouderschap, en kreten als "ongi" kan ik nog wel vertalen, maar wat bijvoorbeeld "NOD" is, is me volstrekt niet duidelijk
Thanks, ik had uit het topic natuurlijk moeten kunnen opmaken dat dat het was, maar ik kwam er simpelweg niet opquote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sommige topics hebben een rijtje met afkortingen gehad, maar daar keek niemand naar en we kregen nog steeds vragen als de jouwe, dus we zijn met die rijtjes gestopt.
Hier (of in het betreffende topic) even vragen dus.
NOD staat voor 'niet ongi dag'. De dag dat je normaal ongesteld moet worden, maar waarvan je hoopt dat hij niet komt.
Dank je, ik weet nog niet of ik hier de eerste tijd veel zal posten, misschien als het (weer) zo ver mag komen, maar als dat zo is dan meld ik me vanzelf wel weerquote:
Niet dat ik weet, het staat je vrij die te openenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:39 schreef Paris_Texas het volgende:
Is er ergens een "oudere moeders" (40+) topic?
Leuke babykostuums. ?quote:Op maandag 20 juli 2009 21:41 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Er is deze, maar er was ook nog een andere Het Babycouture Topic
Wij ouwetjes mengen ons gewoon tussen het jonge grut.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:39 schreef Paris_Texas het volgende:
Is er ergens een "oudere moeders" (40+) topic?
Ik wast lekker snellerquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 09:23 schreef huuphuup het volgende:
ik was te enthousiasten te langzaam
er staat een dubbele update in het update topic, mijne mag weg hoor
Nou, dat bedacht ik me toen ik aan het updaten wasquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 09:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar zo is het natuurlijk geen sport meer he, eerst updaten en dan pas feliciteren!Wat een wedstrijdje toch iedere keer weer.
Ik heb het weggehaald Huup.
Hey joh, niet zo serieus opvatten!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 09:28 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nou, dat bedacht ik me toen ik aan het updaten was
en toen dacht ik: ik heb haar nog niet eens gefeliciteerd![]()
Ik was zo enthousiast dat er een 2e streepje was
thanks !!quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:58 schreef Stout het volgende:
ehhh mag er voor de titel nog ff [SC OUD] hij heet Gluren....
Joh! Nou, gefeliciteerd dan OUDjequote:
hier sluit ik me bij aan!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:50 schreef m@x het volgende:
Ik vind het persoonlijk heel jammer dat juist jij nu vertrekt Diaan. Ik vind het altijd wel verfrissend wanneer iemand niet continu zo krampachtig bezig is om haar kind op de volgens de op dat moment heersende (fok-)norm groot te brengen. Jammer dat sommige mensen denken alles altijd beter te weten en dat ze vervolgens ook nog vinden dat ze het recht hebben om zich met jouw manier van doen te bemoeien. Succes en we komen elkaar vast elders wel weer tegen
Waarom zou je er wat over willen zeggen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:12 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik snap Kleurdoos eigenlijk ook wel hoor. Het is gewoon gek dat er nog zoveel mensen het doen zoals dertig jaar geleden, ook al weet men nu een pak meer.
Maar daar mag blijkbaar niks over gezegd worden...
Zolang het kind nog geen breezer krijgt.... gewoon je mond houden lijkt mijquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom zou je er wat over willen zeggen.
Nou idd, dat dus!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
dat dus!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou idd, dat dus!
Als het kerels waren zou ik vragen of ze er nou echt een harde plasser van kregen, een ander vertellen dat ze het 'fout' doen... Tsjongejonge zeg... let gewoon lekker op jezelf!
Ik moet ff lachen hoorquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou idd, dat dus!
Als het kerels waren zou ik vragen of ze er nou echt een harde plasser van kregen, een ander vertellen dat ze het 'fout' doen... Tsjongejonge zeg... let gewoon lekker op jezelf!
Nou ja, het is hier natuurlijk een forum. En als je op een forum wat post, dan kan je reacties verwachten. En sommige daarvan zal je vast niet leuk vinden. Dat hoort er wel een beetje bij lijkt me.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Prima hoor, maar het is al 500 keer verteld in dit subforum. MIjn kinderen hebben ook maanden geen bijvoeding gehad, maar als een ander dat wel wil doen en inderdaad het kind niet half drogeert ofzo, fine by me. Wat iedereen namelijk uit het oog verliest is dat NIEMAND perfect is. En als mensen dan continue het puntje wat ZIJ toevallig perfect doen blijven benadrukken bij elke fucking kans die zich voordoet, heeft het geen ruk meer met discussie te maken maar met obsessie.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:27 schreef tessie het volgende:
[..]
Nou ja, het is hier natuurlijk een forum. En als je op een forum wat post, dan kan je reacties verwachten. En sommige daarvan zal je vast niet leuk vinden. Dat hoort er wel een beetje bij lijkt me.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik dat belerende betweterige toontje kan waarderen hoor!
Ah ja, dus er iets van zeggen moet wel kunnen, daar mag je de 'raadgevers' niet op aanspreken, maar de ontvangende partij moet maar incasseren. Zou het niet gewoon een beetje van 2 kanten moeten komen?quote:Maar je kan beter vragen, waarom zou je je er wat van aantrekken wat een ander ervan vind? Zolang je het toch doet zoals je zelf denkt dat het goed is, who cares!
Eensch!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:35 schreef k_i_m het volgende:
Dit is wel een aardige mogelijkheid om hem nog even verder in te trappen; ik heb de laatste tijd het idee dat de "thematopics" wel vaker ontsporen op het moment dat er een groep dezelfde mensen blijft posten. Zo zijn er een aantal topics wat ik echt niet meer leuk vind om te lezen. Het kan ook zijn dat het aan mij ligt hoor, maar ik was even nieuwsgierig of er meer mensen zijn die dit is opgevallen.
idd.. perfecte mensen bestaan niet..quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Prima hoor, maar het is al 500 keer verteld in dit subforum. MIjn kinderen hebben ook maanden geen bijvoeding gehad, maar als een ander dat wel wil doen en inderdaad het kind niet half drogeert ofzo, fine by me. Wat iedereen namelijk uit het oog verliest is dat NIEMAND perfect is. En als mensen dan continue het puntje wat ZIJ toevallig perfect doen blijven benadrukken bij elke fucking kans die zich voordoet, heeft het geen ruk meer met discussie te maken maar met obsessie.
[..]
Ah ja, dus er iets van zeggen moet wel kunnen, daar mag je de 'raadgevers' niet op aanspreken, maar de ontvangende partij moet maar incasseren. Zou het niet gewoon een beetje van 2 kanten moeten komen?
Ik zou het niet proberen. Er zitten behoorlijk giftige exemplaren tussenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:31 schreef peaceman het volgende:
En die betweters... die lust ik rauw...wel een beetje peper en zout erbij...
Angst is een slechte raadgever.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:39 schreef m@x het volgende:
[..]
Ik zou het niet proberen. Er zitten behoorlijk giftige exemplaren tussen
En dat is misschien nog wel het ergste (even vanuit mezelf sprekend): het is allemaal al eng genoeg, ik vind het al spannend en ben al bang dat ik dingen fout ga doen, en dan zit je niet te wachten op mensen die nog eens even je onzekerheid aanwakkeren.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
idd.. perfecte mensen bestaan niet..
Ik heb al in het babietjestopic gezegd.. ik ben een nono en een ontaarde moeder, en ik ben er trots op!!
Tuurlijk doe ik ook wel eens wat fout, maar volgens mij zijn we nog allemaal mensen en mensen kunnen fouten maken...
Ik heb een aardig idee wat je bedoelt, maar om het te kunnen veranderen heb ik topics en voorbeelden nodig, mag ook per pmquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:35 schreef k_i_m het volgende:
Dit is wel een aardige mogelijkheid om hem nog even verder in te trappen; ik heb de laatste tijd het idee dat de "thematopics" wel vaker ontsporen op het moment dat er een groep dezelfde mensen blijft posten. Zo zijn er een aantal topics wat ik echt niet meer leuk vind om te lezen. Het kan ook zijn dat het aan mij ligt hoor, maar ik was even nieuwsgierig of er meer mensen zijn die dit is opgevallen.
Heej, dat was mijn (gedelete) tekstquote:
Ik gok dat je op mij doelt? In ieder geval is dit wel weer typerend. Noem gewoon man en paard, maakt het allemaal een stuk duidelijker.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:05 schreef simmu het volgende:
sjongejonge, rake opmerkingen hier
de sfeer in het babietjestopic degenereerde idd erg snel. en dat maakt het niet eens zo uit wat er gezegd wordt, maar hoe het gezegd wordt.
persoonlijk vind ik het dan weer erg sneu dat er een aantal mensen hier nu dit druk beamen terwijl die zelf maar al te graag leuk meedoen als de 'verkeerde' persoon de 'verkeerde' opmerking op de 'verkeerde' plek plaatst in hun opinie. je hoeft alleen begripvol te zijn als het je uitkomt tenslotte. als het niet uitkomt mag je zo sarcastisch zijn als je leuk vindt he
Maar denk je niet dat die sfeer uiteindelijk beter wordt als je uitspreekt wie en wat je irriteren?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:12 schreef simmu het volgende:
neuh swets, niet eens doelde ik op jou. ik probeer aan te geven dat hier en daar een onwijze kutsfeer hangt.
Hier kom ik op terug, want er zit hier iemand -edit die nu naar bed moet- steeds op de uitknop van mijn laptop te rammenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:36 schreef Lois het volgende:
[..]
Ik heb een aardig idee wat je bedoelt, maar om het te kunnen veranderen heb ik topics en voorbeelden nodig, mag ook per pm
whehe, knuppel --> hoenderhokquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat die sfeer uiteindelijk beter wordt als je uitspreekt wie en wat je irriteren?
definieer hier en daar.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:12 schreef simmu het volgende:
neuh swets, niet eens doelde ik op jou. ik probeer aan te geven dat hier en daar een onwijze kutsfeer hangt.
Meer aanvallen naar mijn idee.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:18 schreef Kleurdoos het volgende:
O dit gaat om mij.
Wat een dramaaaaa hier
Diaan vertrekt nu omdat ik aan r vraag waarom ze r baby al een toetje geeft.
Dus?
dat had mijn tekst kunnen zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:35 schreef k_i_m het volgende:
En Diaan, jammer dat je je plezier laat vergallen door eigenlijk een eindeloze discussie. Ik hoop dat je je later weer prettig voelt om hier te posten!
Het is niet zo zeer de vraag die je stelde maar de manier waarop de discussie verder verliep heb ik het idee.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:18 schreef Kleurdoos het volgende:
Diaan vertrekt nu omdat ik aan r vraag waarom ze r baby al een toetje geeft.
Dus?
Noem voorbeelden dan?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:31 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat had mijn tekst kunnen zijn.
daarom hang ik meestal op het bankje (tegenwoordig sc)
In ieder geval fijn dat ik een respectvolle betweter ben. Ik doe mijn best, maar blijkbaar lukt het me niet om goed over te komen. Mijn insteek is mensen helpen, niet om betweter te zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:49 schreef m@x het volgende:
[..]
Heej, dat was mijn (gedelete) tekst![]()
Cattie, mijn opmerking over giftige exemplaren was bedoeld als grapje. Wat mij betreft zit in dat grapje wel een kern van waarheid, maar ik bedoelde jou er in ieder geval niet mee. Maar goed, als je het wil weten, ja, ook jou vind ik soms betweterig overkomen. Je doet het welliswaar veel respectvoller dan andere dames, maar ik vind dat je dingen soms ook gewoon iets kan vinden zonder het direct uit te hoeven spreken.
Lois, ik denk dat dit soort discussies alleen voorkomen kunnen worden als mensen eerst nadenken voor ze iets posten. Je mag er toch vanuit gaan dat iemand die zichzelf volwassen genoeg vindt om een kind op de wereld te zetten ook volwassen genoeg is om even na te denken over hoe een post bij een ander aan kan komen.
ja. klopt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:34 schreef Kleurdoos het volgende:
Het is hier zo ontzettend hypocriet.
waarom zou je hier blijven rondhangen als je constant afgezeken wordt? ik kan enkel voor mezelf spreken, maar voor het merendeel kom ik hier voor mijn plezier, soms om raad te vragen. en tsja. er wordt hier geroddeld ja. op een hele nare lelijke manier. onderhuidse opmerkingen zijn ook geliefd. anderen afbranden in de hoop dat niemand al te zorgvuldig naar jou kijkt ook.quote:Het was zeker niet de bedoeling om Diaan weg te jagen. maar als je je al weg laat jagen om zo'n vraag hoe lomp die dan zogenaamd ook was dan stel je je wel aan zeg.
Iedereen roddelt hier, de 1 doet het openbaar de ander dus via pm. ik doe het beide.
Daar zijn we nou eenmaal vrouwen voor.
swets verwijt me wel eens dat ik een wereldverbeteraar ben en naief en idealistisch. dat zal best kloppen. ik denk dat het opengooien lastig is omdat het dan al heel snel een persoonlijk geruzie wordt. dat zal ik iig dus niet snel doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:42 schreef cattie het volgende:
[..]
In ieder geval fijn dat ik een respectvolle betweter ben. Ik doe mijn best, maar blijkbaar lukt het me niet om goed over te komen. Mijn insteek is mensen helpen, niet om betweter te zijn.
Ik zou het erg waarderen als mensen met problemen zoals Kim en Lady-wrb dat open gooien, want ik denk dat dat een boel opheldert.
oh, ik weet al wat het probleem was hoorquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:12 schreef k_i_m het volgende:
Ochjee simmu, bedoel je die opmerking van die foto's? Ik heb ook met mijn neus op mijn scherm zitten kijken, ze zijn écht heel klein!. Als je ze 640x480 houdt, dan gebeuren er geen automatisch rare verklein dingen mee en zijn ze goed te zien!
oh, tuurlijk. en tis ook allemaal in the eye of the beholder. daarom vroeg ik ook om uitlegquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:22 schreef k_i_m het volgende:
Misschien dacht Rocka wel dat het gewoon een foutje was wat je nog niet gezien had. Hoevaak gebeurt het wel niet dat iemand een HELE grote foto of juist een HEEL klein fotootje plaatst door die automatische resizer? Daar worden wel vaker opmerkingen over gemaakt (of neem het befaamde kruisje) en dat is alleen om iemand erop attent te maken dat iets niet goed gegaan is.
Een kutopmerking zou ik iets over de inhoud van de foto vinden.
Daarbij op inspringend , er heb ik het idee wel heeeeeeel veel offtopic gaat, het gaat om een tweedestreepjetopic het wcahten op dat felbegeerde streepje en wat daar om heen hangt,quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:02 schreef k_i_m het volgende:
- knip
Om te beginnen met de voorbeelden. Ik heb laatst met opgetrokken wenkbrauwen het verhaal in het tweede streepjes topic zitten volgen. Het ging hierom dat één van de vaste posters die toevallig nét ongesteld was geworden negatief reageerde op mensen die iemand kwamen feliciteren. Maar dit was niet gepast, omdat zij er nooit kwamen posten.
-knip-
Ik en mijn collega's kunnen ook niet overal tegelijk zijn he?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
Vind ik ook wel Evenstar. In bijvoorbeeld het moedertopic is nu duidelijk wat mag en wat niet. Offtopic word je op aangesproken. Ergens anders kan het soms wel. Is dan ook niet altijd even eerlijk.
tsja. dat is weer die sfeer waar ik het over had. als dat steeds maar door blijft gaan komen er ook steeds dingen naar boven. nog buiten het feit dat het wel lekker makkelijk is om juist diegenen die hun ware gevoelens tonen en eerlijk zijn af te zeiken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:45 schreef miss_sly het volgende:
Wel lastig, met al die vrouwen met een olifantengeheugen voor hen aangedaan onrecht...als er dan een rel lijkt te zijn,komt er allerlei oud zeer naar boven.
Ja zo lust ik er nog wel een paar. Als iemand op straat je uitscheld voor hoer zijn het tenslotte ook maar geluidsgolven in de lucht.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:
het zijn maar pixels op een scherm uiteindelijk
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Dames..de computer heeft ook een uitknop he? En inderdaad..neem het niet té serieus allemaal! het zijn maar pixels op een scherm uiteindelijk
Oja, dat is mij ook wel eens opgevallen. Dat bijna 90% van de tweede streepjesposters alleen maar in dat topic posten en voor de rest geen moeite doen om in de rest van de topics te reageren.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:38 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Daarbij op inspringend , er heb ik het idee wel heeeeeeel veel offtopic gaat, het gaat om een tweedestreepjetopic het wcahten op dat felbegeerde streepje en wat daar om heen hangt,
No offence Mijsje maar een verhaal als hoe de efteling was hoort daar toch helegaar niet bij, en zo zijn er wel meer van dat soort verhalen daar.
Als mensen dat soort dingen kwijt willen kom lekker naar de SC. daar istie voor, en dat geld ook voor zij die allen op het tweedestreepje wachten.
Ja euh..da`s andersquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja zo lust ik er nog wel een paar. Als iemand op straat je uitscheld voor hoer zijn het tenslotte ook maar geluidsgolven in de lucht.
afzeiken?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:54 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja. dat is weer die sfeer waar ik het over had. als dat steeds maar door blijft gaan komen er ook steeds dingen naar boven. nog buiten het feit dat het wel lekker makkelijk is om juist diegenen die hun ware gevoelens tonen en eerlijk zijn af te zeiken.
dat moet toch ook niet?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:57 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Oja, dat is mij ook wel eens opgevallen. Dat bijna 90% van de tweede streepjesposters alleen maar in dat topic posten en voor de rest geen moeite doen om in de rest van de topics te reageren.
Klopt, maar ik ben toch wel erg gehecht aan jullie! Het is toch de bedoeling dat we hier gezellig kunnen kletsen over het ouderschap en kinderen e.d. En dat doe ik ook graag, als het gezellig is.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Dames..de computer heeft ook een uitknop he? En inderdaad..neem het niet té serieus allemaal! het zijn maar pixels op een scherm uiteindelijk
Ik denk ik geef je vast wat vergelijkingen voor een volgende keerquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:00 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Je draaft door Swets. Je lijkt wel een wijf man, geez
Nou ja, qua slowchat zouden ze best op het speeltuinbankje plaatsnemen denk ikquote:
Ophouden met die pixels jijquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:00 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Je draaft door Swets. Je lijkt wel een wijf man, geez
het probleem hier is dat diaan vertrokken is omdat er een onwijze kusfeer hangt. anderen afzeiken is daar onderdeel van. dan vind ik iig deze discussie zeker zinvol en constructief. en swets heeft groot gelijk. schelden doet zeker wel zeer. ik voor mij doe mijn best om het te laten gaan, maar het is zeker niet leuk en iig onnodig. schelden laat ook meer zien over de scheldende (en kattende) partij ean over de ontvangende partijquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
afzeiken?
als je een probleem hebt, los je dat op dat moment op. zo niet, prima, maar niet weet ik veel hoeveel later. dat is een veel voorkomende vrouwenkwaal die je hier nu ook duidelijk ziet. en het is zo weinig zinvol of constructief.
Ben ik helemaal met je eens! En het is leuk zolang het leuk is en je aansluiting kan vinden bij mensen, maar het is het ook niet waard om een rotgevoel te krijgen van iets wat iemand die niet eens bij je in je keuken kan kijken hoe het er aan toe gaat, van je vindt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:00 schreef cattie het volgende:
[..]
Klopt, maar ik ben toch wel erg gehecht aan jullie! Het is toch de bedoeling dat we hier gezellig kunnen kletsen over het ouderschap en kinderen e.d. En dat doe ik ook graag, als het gezellig is.
Als je je aan "de regels" zou houden eigenlijk wel. Dan zou je zoals bovenstaand voorbeeld van _evenstar_ je verhaal over de Efteling in de SC moeten posten, of niet offtopic gaan. Doordat het topic nu vaak als een soort SC gebruikt wordt, krijg je een los clubje met een eigen slowchat die pas integreren op het moment dat ze zwanger worden en in z&g gaan posten.quote:
oi, wat vind ik het nu moeilijk om me goed uit te spreken!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
afzeiken?
als je een probleem hebt, los je dat op dat moment op. zo niet, prima, maar niet weet ik veel hoeveel later. dat is een veel voorkomende vrouwenkwaal die je hier nu ook duidelijk ziet. en het is zo weinig zinvol of constructief.
ja ok, als er te veel sc is moeten ze door gestuurd.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:02 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Nou ja, qua slowchat zouden ze best op het speeltuinbankje plaatsnemen denk ik
En dat is dus het hele probleem.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:09 schreef Belana het volgende:
[..]
ja ok, als er te veel sc is moeten ze door gestuurd.
ik lees het dus niet, dus ik weet het niet, ik ben ook heel selectief in welke topics ik lees
verder kan ik me vreselijk ergeren aan bepaalde mensen, natuurlijk, het is hier zo druk inmiddels dat dat vrij normaal is dat dat gebeurt. ik post er omheen over het algemeen.
ik zou het bijzonder vermoeiend vinden als ik iedereen mijn ergernissen moet opdringen.
maargoed, ik kom dus niet zo heel veel meer hier, dus het is gewoon wat verder van me af allemaal.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:08 schreef Kleurdoos het volgende:
Oud praatgroep
en dan met K.I.M als psych
lijkt me werkelijk fantastisch
Pcies het is allemaal haar *wijst* schuldquote:
quote:
Mja, daar kun je mij dan ook op pakken. Ik lurk veel in OUD (fototopics van kinderen en buiken, Z&G, SC, ...) maar postte tot voor kort slechts in een 3 topics (die eigenlijk altijd over hetzelfde gaan: rammelen, wachten op en moeilijk zwanger).quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:57 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Oja, dat is mij ook wel eens opgevallen. Dat bijna 90% van de tweede streepjesposters alleen maar in dat topic posten en voor de rest geen moeite doen om in de rest van de topics te reageren.
het gaat bij mij niet zozeer om personen als je dat bedoelt.quote:
Maar daarmee isoleer je jezelf dus wel, en is de kans zeer groot dat je straks alleen nog maar meer moeite gaat krijgen om in andere topics te reageren als daar je vaste vrienden niet zitten. Snap je wat ik bedoel?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:23 schreef leonieke het volgende:
[..]
Mja, daar kun je mij dan ook op pakken. Ik lurk veel in OUD (fototopics van kinderen en buiken, Z&G, SC, ...) maar postte tot voor kort slechts in een 3 topics (die eigenlijk altijd over hetzelfde gaan: rammelen, wachten op en moeilijk zwanger).
Als ik voor mezelf mag spreken, komt dat voor een groot deel omdat ik gewoon echt niet zoveel tijd op FOK! spendeer als veel andere mensen en dan kies ik er de topics uit waar ik me het best in thuis voel (maw in welke fase ik zelf zit). Ik denk dat dat voor veel andere posters ook wel het geval is.
Gewoon niet?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:29 schreef Kleurdoos het volgende:
Dus ik heb geen idee hoe het wel te doen is.
van beide kanten onthouden dat de andere partij het kind niet mishandelt en accepteren dat mensen andere opvattingen hebben?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:29 schreef Kleurdoos het volgende:
Maar de manier om dat topic binnen de perken te houden is er denk ik niet
dat zou het nirvana zijn hequote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
van beide kanten onthouden dat de andere partij het kind niet mishandelt en accepteren dat mensen andere opvattingen hebben?
mooi streven, toch?quote:
Jij doet het juiste voor jouw kind, terwijl de ander "t volpropt met suiker, gluten e.d."quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:29 schreef Kleurdoos het volgende:
En het zou inderdaad op een normale manier kunnen maar als iemand mijn kind zielig noemt terwijl ik juist doe wat goed voor haar is terwijl de ander t volpropt met suiker, gluten e.d, nee sorry die krijgen van mij ook geen genuanceerde comments.
Gewoon je schouders ophalen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:29 schreef Kleurdoos het volgende:
Dus ik heb geen idee hoe het wel te doen is.
van gluten voor 6 maand kan een kind idd erg ziek worden ja.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:44 schreef Grijs het volgende:
[..]
Jij doet het juiste voor jouw kind, terwijl de ander "t volpropt met suiker, gluten e.d."
M.a.w. die doet niet het juiste voor haar kind? Wordt het kind daar ziek van? Stopt het met groeien daardoor? Krijst het alles bij elkaar? Wat is er mis mee? Ten eerste wordt een kind daar niet mee 'volgepropt' als het bijvoeding krijgt de grote meerderheid is nog steeds melk, ten tweede heeft het merendeel van de kinderen er geen last van.
Ik ben het eens met Taartjesfee, je kunt ook eerst nadenken hoe je iets formuleert, voordat je op 'invoeren' drukt.
(en dit keer druk ik die knop maar weer eens in)
Maar waarom moet jij (of wie zich dan ook aangesproken voelt!) opspringen om voor redder in nood te spelen? Als het goed is zijn het allemaal volwassen ouders die een cb kennen, die een huisarts hebben en die zelf ook wel het een en ander zullen weten. "Wist je trouwens dat kinderen van minder dan 6 maanden ziek kunnen worden van Gluten??" is ook een formulering die je kan gebruiken. (er van uitgaande dat je dat niet zo gezegd hebt, heb het oorspronkelijke gespek niet meegekregen)quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:48 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
van gluten voor 6 maand kan een kind idd erg ziek worden ja.
Dat bedoelde ik dus eigenlijkquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:51 schreef k_i_m het volgende:
Het is jouw kind niet, kan jou het schelen?
Glutenintollerantie/coeliakie is iets wat je hebt of niet of je dat nu met 6 maanden geeft of met een jaar , als je een glutenintollerantkindje hebt maakt de leeftijd daarvoor niet uit. Dan krijgen ze het al begin je pas op hun 30e ermee..quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:48 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
en het gaat hier om bijvoeding met 3 maanden! en dat van die toetjes had ik al toegegeven, was ietwat overdreven.
Dus misschien kan jij je beter even inlezen voor je je ermee bemoeit.
quote:als je altijd naar een ander kijkt hoef je niet naar jezelf te kijken tenslotte
Ok, een inhoudelijke reactie:quote:
* Grijs gaat even inlezen welk kind er nu vreselijk ziek geworden is...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:48 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
en het gaat hier om bijvoeding met 3 maanden! en dat van die toetjes had ik al toegegeven, was ietwat overdreven.
Dus misschien kan jij je beter even inlezen voor je je ermee bemoeit.
Maar dat ruikt zo naar kliekjes zoals je het nu zegt. En dat vind ik jammer.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:27 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Maar daarmee isoleer je jezelf dus wel, en is de kans zeer groot dat je straks alleen nog maar meer moeite gaat krijgen om in andere topics te reageren als daar je vaste vrienden niet zitten. Snap je wat ik bedoel?
ik kaartte het ook direct aanquote:Op zondag 9 augustus 2009 01:30 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik richt me nu alleen effe tot Simmu. Als je twijfels hebt bij hoe je een opmerking op moet vatten dan ga je dat toch niet achteraf lopen oprakelen maar kaart je het toch gelijk aan. Helemaal bij iemand die zelf rechtstreeks is kun je dat best doen, hoor.
En wat bedoelde ik er nu eigenlijk mee in het fototopic?
Ik doelde op je 500 foto's. Voor mijn part had je ze allemaal geplaatst.
Om eerlijk te zijn kon ik echt geen inhoudelijke opmerking geven op je foto's van postzegelformaat. Jammer... Gemiste kans zou ik zeggen! Maar PM me effe als je een keer een grote foto plaatst. Dan wil ik best eens een blik werpen en een heel leuke reactie voor jou plaatsen.
Neem het dan allemaal niet zo focking serieus. (niet alleen jij) Ik heb echt het idee dat R&P zou overstromen als OUD gesloten zou worden. En dat is echt alleen in dit forum. Heel vreemd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:50 schreef simmu het volgende:
maar wel tekenend voor de rotsfeer hier.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:25 schreef Pyttpytt het volgende:
Wie ik?! een Kloon? Van die dan wel, van Kleurdoos?!
nee dus
Ik sluit me helemaal bij Lois aan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:24 schreef Lois het volgende:
Als iedereen die niet weet waar het over gaat, en iedereen die er weinig mee te maken heeft zijn opmerkingen die niet ter zake doen eens voor zich houden, dan zijn we straks een stuk sneller bij de oplossing.
Kijk, het zijn dus juist dit soort opmerkingen waardoor OUD zo'n onwijs kliekje is. Waarom zou Leonieke zich wel wél in mogen mengen, en ik niet? Omdat zij een baby in haar buik heeft en ik niet?! Zij nam gisteren net zo min deel aan de oorspronkelijke discussie!quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Pyttpytt, sorry hoor... maar waarom meng jij je hierin?
Ik lees behoorlijk veel mee hier op oud, en heb dus wel meer dan 1 topic doorgescrolled (ik post niet veel want heb weinig te vertellen). Mijns inziens weet ik wél waar dit over gaat, en het spijt me, maar ik lulde geen onzin. Ik bedoelde het goed, opbouwend en gaf een tip hoe mensen met kritiek om kunnen gaan op een rustige manier. Want daar heb ik toevallig wél veel ervaring mee. En weet je, soms is het wel eens handig als buitenstaanders zich ergens mee bemoeien, dit zijn minder betrokken en kunnen soms dus wel eens iets nuchterder tegen de zaak aankijken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:35 schreef RockabeIIa het volgende:
Pyttpytt:
Als jij niet weet welke proporties dingen hier aangenomen hebben ook. Dat ziet een buitenstaander nou eenmaal niet, no offense, en dan kun je wel denken dat je dat allemaal wel ziet door 1 topic door te scrollen en tot een conclusie te komen dat het allemaal best meevalt en buitenproportioneel is maar misschien, heel misschien zit je wel gewoon naast de pot te piesen...
En dat heeft geen ene zak met Leonieke te maken. Wat Leonieke en Kim hier bespraken ging ook nog eens over iets compleet anders.
Ik denk dat het haar een warm fuzzy feeling geeft.quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:31 schreef Pyttpytt het volgende:
vond ik het nodig om te zgegen dat er ook mensen aan haar kant staan.
Mijn punt was dat ik het jammer vind dat een groep mensen zich lange tijd afzondert in één topic, met wat voor reden ze daar dan ook voor hebben. Het verschil tussen een hele nieuwe user en één die uit dat topic komt, is dat de eerste zich voorstelt en gezellig gaat meeposten, en dat de ander eerst neerzet dat ze het zo onwennig vinden om daar te posten. En dat vind ik jammer, en ik heb het idee dat dat niet nodig is en misschien wel voorkomen kan worden door niet met z'n allen in hetzelfde topic te blijven hangen maar ook eens een keer ergens anders te posten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:49 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
En wat Leonieke en Kim hier bespraken gaat volgens mij precies om wat jij hier nu doet. Het gevoel geven dat mensen die toevallig niet hard meeposten in een topic, er dan dus ook wel niets van zullen weten en vooral geen warm welkom wordt gegeven. Je komt er in elk geval niet makkelijk tussen. (Excuus als ik dit verkeerd heb geïnterpreteerd)
sir yes sirquote:Op zondag 9 augustus 2009 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat het haar een warm fuzzy feeling geeft.
Nou, toch nog iemand blij gemaakt vandaag...quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:58 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
sir yes sir
baarmoedergevoelpyttpytt
ik vind idd dat je er aardig in de buurt komt.
Iedereen valt nu over mij (geen probleem hoor hormonale bastards) maar dit is allemaal al weken geleden begonnen dus er gaat veel meer aan vooraf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |