Ow jeetje wat gaat het hard hier ineens! Wel erg leuk trouwens.
Om te beginnen de vraag van Lois, hoe komen we hier terecht.
Tsja, ik heb als klein kind altijd al gezegd dat ik naar Afrika wilde, waar die fascinatie vandaan kwam is wat moeilijker te verklaren. Misschien omdat ik ben opgegroeid in de jaren '80 waarin ontwikkelingshulp e.d. veel aandacht kreeg dmv BandAid enzo? Ik was in ieder geval van plan de wereld te gaan redden! Daar heb ik mijn latere studie dus ook op uitgekozen (Tropische Landbouw) maar door stages e.d. (en volwassen worden waarschijnlijk, ik was pas 17 toen ik ging studeren) ben ik toch wel met andere ogen naar de wereld gaan kijken. Maar de liefde voor Afrika is gebleven, zo niet alleen maar toegenomen. Mijn vriend heb ik tijdens mijn studie leren kennen, en we hebben allebei dezelfde passie voor Afrika. We hebben een aantal jaar geleden ook al eens in Kenia gewoond, en nu dus weer! We werken hier beiden in de bloemenindustrie, mijn lief op een farm, en ik ben bezig mijn eigen bloemenwinkeltje op te zetten.
Ik weet dat de Keniaanse bloemenindustrie in Nederland niet zo'n goede naam heeft, en dat is écht iets waar ik me heel erg over kan opwinden, omdat dat in mijn ogen zéér onterecht is. Maar daar zal ik nu maar niet verder over uitwijden.
Ik hoop dat dit je vraag zo een beetje beantwoord?
Verder zag ik dat 'de anderen' veel meer vertellen over hun hobbies en dergelijke, ik was bang dat mijn tekst dan veel te lang zou worden (ik ben meestal niet zo van de korte verhalen) maar ach, als ik nu toch al zo'n lange tekst heb, dan kan er nog wel wat bij, toch?
Mijn muzieksmaak is vrij 'gewoontjes' vrees ik, maar ik kan wel héél erg blij worden van 'mijn' muziek. Veel 'jazzy' zoals Jamy Cullum, Koop, Michael Bubble, Norah Jones, maar ook veel rock zoals Anouk, Melissa Etheridge, en vooral Robbie Williams! Sinds ik in het buitenland woon vind ik het ook steeds leuker om af en toe Nederlands talige muziek te draaien, Stef Bos, Blof, Rowen Heze, De Dijk.
Mijn hobby is tegenwoordig mijn werk geworden (creatief met bloemen) maar verder vind ik het ook heel erg leuk om bezig te zijn met inrichting/decoratie van mijn huis, winkelen vond ik altijd héél erg leuk, maar dat gaat hier toch niet zo eenvoudig als in Nederland, dus eens per jaar als we naar Nederland gaan dan wordt ik met open armen ontvangen door de middenstand, want dan ga ik me toch los!! Verder heb ik twee katjes en een schildpad, en vind ik het heerlijk om in een land te wonen met zulke prachtige en bijzondere natuur, en geniet ik daar dan ook erg van.