abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 februari 2009 @ 18:23:08 #1
24188 Belana
kloon van belana
pi_65832340
Stel jezelf voor in Ouder(s)
Stel jezelf voor in Ouder(s) deel 2

stel jezelf hier voor

fannie the floor is yours!

Laatste posts:
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 10:00 schreef sw0p het volgende:
Sinds een halfjaar lees ik zeer regelmatig mee in OUD (mijn posts zijn verwaarloosbaar). In het dagelijks leven Ingrid (41j), wonend in Amsterdam met vriend (64j), zoon (4j) en kat (9j). Ik werk minimaal fulltime waarvan 1 dag thuis in een financiële managementfunctie. En vanaf eind april krijg ik tot groot genoegen van mijn vriendenkring de qualificatie stiefmoeder en stiefoma.
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 11:40 schreef elvy het volgende:
Ik ben al een aantal jaar een zeer trouwe lurker, en heb al een aantal keer getwijfeld om mee te gaan posten (afgezien van een losse reactie hier of daar). Maar -vooral omdat ik geen kindjes heb- heb ik eigenlijk steeds anders besloten. Toch spreken veel van de onderwerpen (zeker op het bankje) me vaak wel aan, en ik dacht dat het misschien toch wel leuk was om me voor te stellen. Dan voel ik me ook wat minder een 'gluurder' en durf ik misschien wat vaker mee te posten.
Ik ben 32, op dit moment 11 jaar samen met mijn vriend en we wonen sinds twee jaar in Kenia. Kindjes heb ik dus niet, maar zeer recent hebben we besloten dat we dat op niet al te lange termijn (over een jaartje ofzo) toch wel willen. dat zou dan via adoptie plaats gaan vinden, en hoewel het dus nog niet 1-2-3 staat te gebeuren vind ik het nu al hartstikke spannend!
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:56 schreef Fannie het volgende:
Hoi

Ik zal me ook ff voorstellen hier.

De eerste zin van mij zou dezelfde kunnen zijn als die van elvy (trouw lurker maar twijfel...)
Mijn naam is dus Fannie, 44 jaar, aankomende Juni alweer 20 jaar getrouwd met m'n lieve vent , en we hebben samen een soms-achter-het-behang-plakkend -maar-o-zo-lieve-puberdochter van 15 jaar.
Zij is echt m'n allesie. Ik ben geboren in Amsterdam en vanaf m'n 19de woon ik in Zwolle.
Ik heb de opleiding KV/JV gedaan en nadat ik in Zwolle kwam wonen 5 jaar bijna fulltime in een gezin gewerkt als oppas voor eerst 1 kind en toen kwam er een babytje bij.
Na 5 jaar had ik zoiets van..."dit wil ik selluf ook"

Hobbies zijn: mooie en leuke plaatjes maken met paint shop Pro, darten (heb nog nooit de 180 gegooid helaas ),
lezen, voornamelijk thrillers, en tv kijken.... ow en computeren natuurlijk

Werken doe ik ook, ik noem mezelf maar een ambulante strijkmutz , ik zorg voor de was en de strijk in een soort van party gebouw, de tafellakens, de jasjes voor de obers/oberessen, de slofen....
Verder doe ik daar soms de toiletten, de zooi in de spoelkeuken enz enz, echt ambulant dus.
Maar het meeste doe ik de was en de strijk.

Verder ben ik helemaal waus van de duitse groep Scooter, 2 en een half jaar geleden heb ik die groep ontdekt via m'n dochter en de muziek en alles eromheen heeft me door een erg moeilijke tijd heen geholpen.

owja, ik heb ook nog 4 katten en ik ben gek op emoticons

Nou voor nu was dit het wel zo'n beetje ...... groetjes Fannie

[ Bericht 50% gewijzigd door Lois op 07-02-2009 19:09:46 ]
stormy waters...
sailin'
pi_65832955
Haha thnx

Nee het ging me dr alleen maar om dat ik vaak het feit dat ik van Scooter hou, dat ik dat moet verdedigen.
(Rotzooi muziek bv..)
En ik wil dat wel ff uitleggen...

Ik heb in princiepe een heel brede muziek smaak, favo's zijn Pink Floyd, Mike Oldfield, Yes, en een heleboel daartussen.
Maar 2½ jaar geleden kreeg ik te horen dat m'n pa erg ziek was, en niet meer beter zou worden.
Das een grote slag dan.
In diezelfde periode kreeg ik via m'n dochter een youtube filmpje onder ogen waar ze helemaal enthousiast over was, met vuurwerk enzo....
Ze heeft me dat filmpje vaak laten zien, en tussen al het verdriet om m'n pa heen ben ik me daar toch eens in gaan verdiepen, want buiten het vuurwerk vond ik de muziek ook leuk, dat kende ik namelijk niet.
En het was afleiding voor mij tussen de moeilijke tijden door...
Ik ben gaan zoeken naar info over die band, muziek gedownload, lid geworden van een internationaal Scooter forum, en al die dingen + de muziek heeft mij gewoon door een klote tijd heen geholpen.

Scooter is wat dat betreft een saving line voor mij geweest, en ook nadat m'n pa was overleden heb ik daar veel steun aan gehad. Kan een beetje wazig klinken, zo denken veel van m'n vrienden IRL er ook over, tja, das jammer dan dat ze het niet begrijpen. Sommigen snappen het wel.
En aan de ene kant snap ik het ook wel, het is geen hoogstaande muziek, waarschijnlijk als ik niet in die shit periode had gezeten dan had ik het misschien ook niets gevonden maar feit blijft voor mij dat ze mij in een moeilijke periode er doorheen hebben gesleept.
Ow en een Scooter concert is echt een groot feest (als je dr van houd tenminste )

Nou dit was wat ik nog ff kwijt wilde dus
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  Jubileum moderator zaterdag 7 februari 2009 @ 19:11:21 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65833028
Wat heerlijk om te lezen allemaal Fannie!

Welkom hier ook sw0p en Elvy, leuk om jullie hier te "zien".
Vertel eens Elvy, als je wilt tenminste, hoe komen jullie in Kenia terecht?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:04:58 #4
24188 Belana
kloon van belana
pi_65833869
dankje lois voor het aanpassen, zover was ik niet gekomen

allemaal welkom! leuk leuk leuk!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:29:12 #5
593 sjak
Juffie Bloem
pi_65834378
Welkom allemaal. Leuk zo'n nieuwe voorstelronde!

sw0p, jouw laatste zin begrijp ik niet helemaal. Ga je eind april trouwen? Of wordt een stiefdochter van je moeder? In het laatste geval snap ik het stiefoma wel maar de stiefmoeder niet. Als je het niet wilt uitleggen hoeft het niet hoor

Scooter Tja, daar kan ik ook best op dansen op zijn tijd. Lekker nergens aan denken en hard aanzetten. Het werkt wel.
Lekker douchen!
pi_65842361
Ow jeetje wat gaat het hard hier ineens! Wel erg leuk trouwens.

Om te beginnen de vraag van Lois, hoe komen we hier terecht.
Tsja, ik heb als klein kind altijd al gezegd dat ik naar Afrika wilde, waar die fascinatie vandaan kwam is wat moeilijker te verklaren. Misschien omdat ik ben opgegroeid in de jaren '80 waarin ontwikkelingshulp e.d. veel aandacht kreeg dmv BandAid enzo? Ik was in ieder geval van plan de wereld te gaan redden! Daar heb ik mijn latere studie dus ook op uitgekozen (Tropische Landbouw) maar door stages e.d. (en volwassen worden waarschijnlijk, ik was pas 17 toen ik ging studeren) ben ik toch wel met andere ogen naar de wereld gaan kijken. Maar de liefde voor Afrika is gebleven, zo niet alleen maar toegenomen. Mijn vriend heb ik tijdens mijn studie leren kennen, en we hebben allebei dezelfde passie voor Afrika. We hebben een aantal jaar geleden ook al eens in Kenia gewoond, en nu dus weer! We werken hier beiden in de bloemenindustrie, mijn lief op een farm, en ik ben bezig mijn eigen bloemenwinkeltje op te zetten.
Ik weet dat de Keniaanse bloemenindustrie in Nederland niet zo'n goede naam heeft, en dat is écht iets waar ik me heel erg over kan opwinden, omdat dat in mijn ogen zéér onterecht is. Maar daar zal ik nu maar niet verder over uitwijden.
Ik hoop dat dit je vraag zo een beetje beantwoord?

Verder zag ik dat 'de anderen' veel meer vertellen over hun hobbies en dergelijke, ik was bang dat mijn tekst dan veel te lang zou worden (ik ben meestal niet zo van de korte verhalen) maar ach, als ik nu toch al zo'n lange tekst heb, dan kan er nog wel wat bij, toch?
Mijn muzieksmaak is vrij 'gewoontjes' vrees ik, maar ik kan wel héél erg blij worden van 'mijn' muziek. Veel 'jazzy' zoals Jamy Cullum, Koop, Michael Bubble, Norah Jones, maar ook veel rock zoals Anouk, Melissa Etheridge, en vooral Robbie Williams! Sinds ik in het buitenland woon vind ik het ook steeds leuker om af en toe Nederlands talige muziek te draaien, Stef Bos, Blof, Rowen Heze, De Dijk.
Mijn hobby is tegenwoordig mijn werk geworden (creatief met bloemen) maar verder vind ik het ook heel erg leuk om bezig te zijn met inrichting/decoratie van mijn huis, winkelen vond ik altijd héél erg leuk, maar dat gaat hier toch niet zo eenvoudig als in Nederland, dus eens per jaar als we naar Nederland gaan dan wordt ik met open armen ontvangen door de middenstand, want dan ga ik me toch los!! Verder heb ik twee katjes en een schildpad, en vind ik het heerlijk om in een land te wonen met zulke prachtige en bijzondere natuur, en geniet ik daar dan ook erg van.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  zondag 8 februari 2009 @ 08:47:20 #7
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_65842636
Wat een bijzondere keuzes heb je gemaakt, elvy leuk! Ik hoop dat je je hier welkom voelt.
Sw0p & fannie dito: welkom!
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 8 februari 2009 @ 08:54:46 #8
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_65842661
Fannie, ik bedoelde het niet verkeerd hoor. Ik vind daar werkelijkwaar helemaal niets van verder. Niets negatiefs. Ik moest er eerder van glimlachen. Sorry!
pi_65842711
No hard feelings Luchtbel
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
pi_65843352
Ik bedoelde er ook niets mee! oooh
nee ik bedoelde meer van hey grappig, dat is lang geleden dat ik die gehoord heb! sorry Fannie
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 8 februari 2009 @ 14:46:56 #11
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65848415
Leuk om ook hier (naast het estafettetopic) ook hier wat verhalen te lezen over de lurkers en users!

Tvp dus eigenlijk gewoon
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 8 februari 2009 @ 16:58:15 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65853775
Hey wat leuk, even zwaaien naar jullie hoor!
pi_65854020
[quote]Op zondag 8 februari 2009 10:25 schreef huuphuup het volgende:
Ik bedoelde er ook niets mee! oooh
nee ik bedoelde meer van hey grappig, dat is lang geleden dat ik die gehoord heb! sorry Fannie
[/quote

Joh Huup, tis wel oke hoor
Inderdaad dat je ze hier niet meer hoort, helaas , maar Scooter bestaat nog steeds, dit jaar zelfs al 15 jaar.

Zo en nou hou ik op over m'n Scooter mania

* Fannie zwaait ook maar weer us naar Brighteyes
pi_65856875
Zo leuk om alles te lezen van anderen
Geeft je toch een beter beeld
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_65859062
Leuk! Welkom Fannie, Elvy en sw0p

ik wist niet dat hier serieus een topic voor was, heb me nog nooit voorgesteld kom gewoon met de deur in huis vallen subtiel
pi_65867400
elvy, wat bijzonder dat je in kenia woont (al is 't daar wel erg onrustig de laatste tijd, toch? heb je daar ook last van / gehad?)
ik meen me te herinneren dat ik jou wel eens ontmoet heb, toen je nog een andere nick had, op de wageningen-meet in 2000, als ik 't goed heb. kan dat kloppen? of heb ik helemaal de verkeerde voor me.

lovelylady, wat let je? kom maar op met dat voorstellen!

fannie & swop ook welkom!
pi_65870798
Sorry bix, ik ben nog nooit op een meet geweest, en heb ook nooit een andere nick gehad, dat moet dus iemand anders geweest zijn.

De verkiezingen van december 2007 hebben hier inderdaad heel veel onrust en ellende veroorzaakt, en tot (ongeveer) maart 2008 is het hier onrustig geweest. Dat was een heel erg vreemde gewaarwording, en als iemand me van te voren ooit zou hebben verteld dat ik me in zo'n situatie zou gaan bevinden dan zou ik ze verteld hebben dat ik, voor dat het ooit zover zou komen al lang weg zou gaan... Maar als het dan écht gebeurd dan is het toch allemaal anders dan je van te voren denkt. Het geweld is hier nooit specifiek tegen blanken gericht geweest, en dat is voor ons een van de belangrijkste redenen geweest om te blijven, zodat we 'onze mensen' tenminste konden helpen. Maar dat neemt niet weg dat het af en toe even héél spannend is geweest.
Het meest hartverscheurend vind ik dat de mensen die het minst te verliezen leken te hebben, toch weer diegenen gebleken zijn die het meest geleden hebben. En dat is een kwetsbare groep, als je werkelijk niets hebt, en geen uitzicht op een betere situatie, dan geven mooie beloftes hoop om je aan vast te klampen, en met een paar centen kun je dan een boel voor elkaar krijgen.

Gelukkig is de rust daarna weer behoorlijk terug gekeerd, als je niet beter weet dan merk je niets meer. Het (voor Kenia zo belangrijke) toerisme neemt nu ook weer toe, en dat kán ook, als toerist zul je niets meer zien of merken. Het is natuurlijk ook bijna een jaar geleden inmiddels. Als je wél beter weet dan kun je echter wel merken dat het toch nog steeds niet helemaal 'normaal' is. Er zijn nog steeds mensen die in tentenkampen wonen, en de angst is nog lang niet weg. Ik hoop dat ook in dit geval tijd de wonden zal helen. Belangrijk in mijn ogen is wat er nu politiek zal gebeuren. Anders lijkt het allemaal 'voor niets' geweest. Op dit moment wordt er getracht om zelf een oplossing te vinden, maar er is daarvoor een termijn gesteld, anders gaat het Internationaal strafhof (in Den Haag) het oppakken. Die termijn loopt nu bijna ten einde.

De meeste Kenianen zeggen dat dit nooit meer zal gebeuren, juist omdat er dus eigenlijk alleen verliezers waren, en dat ze hun lesje geleerd hebben. Of dat écht zo is zal denk ik moeten blijken tijdens de verkiezingen van 2012.

[ Bericht 4% gewijzigd door elvy op 09-02-2009 05:43:29 ]
pi_65875317
oh, dan had ik 't dus toch verkeerd, sorry! ik ga eens terugzoeken hoe diegene dan wél heet.
maar oei, dat klinkt inderdaad erg heftig allemaal. ik wist niet dat 't alweer bijna een jaar geleden is trouwens. in zulke tijden zal er ook wel minder vraag zijn naar bloemen... of valt dat mee?
pi_65879009
quote:
Op zondag 8 februari 2009 23:38 schreef bixister het volgende:
lovelylady, wat let je? kom maar op met dat voorstellen!
Misschien leuker om te wachten tot ik voorbij kom in het estafette topic..
pi_65879027
dat kan lang duren hoor. we zijn met z'n heeelvelen!
pi_65937560
Misschien wordt het langzaam wel te veel offtopic, maar toch nog even de vraag van Bixister beantwoorden:
De bloemenproductie in Kenia is niet gericht op de locale markt, maar op de export, ongeveer 80% van de rozen in Nederland komt uit Kenia bijvoorbeeld. Wanneer je rozen op de markt of in de supermarkt koopt kun je er zelfs wel bijna zeker van zijn dat deze uit Kenia komen. De vraag werd dus niet beinvloed door de lokale situatie.
Het opzettenvan mijn eigen bedrijfje heb ik in die periode om allerlei redenen wel stop gezet. Om te beginnen heb ik me op dat moment vaak afgevraagd of ik de inversteringen wel wilde doen, het was zó onzeker welke kant het zou opgaan. Verder was het praktisch gezien ook niet mogelijk, hele perioden is het te gevaarlijk geweest om de weg op te gaan, veel overheidsdiensten waren gesloten, en personeel kon ook niet komen werken natuurlijk. Ten slotte wilde ik me in die periode liever inzeten om zoveel mogelijk te helpen, en dat heb ik dus ook gedaan. (Regelen van voedsel en medische hulp e.d.)
pi_65938804
Hmm leuk n voorstel topic
Post hier alweer ruim n jaartje en heb me nog niet eens netjes voorgesteld

Nou ja bij deze dan maar
Ik ben Maffemuts, 26 jaar bijna 27
Woon in het westen des lands sinds 3 jaar daarvoor in het uitterste noorden gewoond
Door relatieomstandigheden een jaartje door nederland "gezworven" en mn plekje gevonden.
November 2007 werd ons dochtertje geboren en is nu ook alweer 14 maanden, tijd gaat erg snel.
Ook heb ik best wel veel "tegenslagen" gehad, vind je terug in ouders van engeltjes 15 ga ik hier verder niet op in om het gezellig te houden.
Mijn hobby's zijn lezen, wandelen en gamen/forummen en natuurlijk tutten met mn dochtertje
Mijn "slechte" kant is dat ik vaak te open ben en te lief naar iedereen en alles. iedereen proberen te helpen terwijl dat in sommige gevallen bijna onmogelijk is. Mijn "goede" kant is dat ik toch wel goed kan luisteren en kan adviseren (volgens anderen wel te verstaan)
Ik heb tot mijn zwangerschap altijd in de zorg gewerkt en dan voornamelijk de thuiszorg. hier heb ik zowel ouderen zorg, gehandicaptenzorg standaard thuiszorg maar ook terminale thuiszorg gedaan. Heb het altijd met liefde gedaan maar nu is mn lijf gewoon op. mijn 1e zorg baan kreeg ik toen ik 14 was en heb het dus in 10/11 jaar gedaan. Als Rachel naar het pkz of basisschool gaat en er tot die tijd niets veranderd is ga ik waarschijnlijk weer terug in de zorg helaas is de "zware zorg" niet meer aan mij besteedt door lichamelijk ongemak maar blijft kraamzorg een optie omdat daar zwaar tillen uit den boze is.
Ik denk dat ik zo wel n globale omschrijving van mijzelf hier heb gegeven, heb je vragen stel ze gerust, antwoord krijg je op zeker. Al zal ik voor sommige vragen niet hier reageren maar b.v via PM.
Groetjes
Maffemuts
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_65960734
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 20:29 schreef sjak het volgende:
sw0p, jouw laatste zin begrijp ik niet helemaal. Ga je eind april trouwen? Of wordt een stiefdochter van je moeder? In het laatste geval snap ik het stiefoma wel maar de stiefmoeder niet. Als je het niet wilt uitleggen hoeft het niet hoor
Ik ga eind april trouwen en vriend heeft 2 kinderen uit eerder huwelijk. Eén van die kinderen heeft inmiddels ook 2 kinderen. Derhalve eind april ben ik getrouwd, stiefmoeder en stiefoma.
pi_65975537
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:35 schreef bixister het volgende:
dat kan lang duren hoor. we zijn met z'n heeelvelen!
Je hebt gelijk dat kan nog wel even duren...
Dus speciaal voor jou (en de anderen) dan nog even mijn voorstelstukje:
Ik ben dus Sacha en ik ben 28 jaar, inmiddels moeder van 2 ontzettende lieve banjers Sander (juli 2004) en Koen(juli 2008)
In het dagelijks leven "werkzaam" als moeder en gastouder. Op dit moment heb ik maar 1 oppaskindje, Ties en hij is 18 maanden. Mijn huidige vriend Jeroen en vader van Koen heb ik 2 jaar geleden via het FoK!fotoboek leren kennen.
Sander en Jeroen zijn 2 handen op 1 buik. De vader van Sander heb ik sinds vorig jaar juni niet meer gesproken sinds hij in scheiding lag met zijn 2e vrouw.
Sinds ik Jeroen heb leren kennen (onze eerste date was een week nadat we elkaar gezien hadden op het fotoboek, in het Vondelpark ) is mijn leven letterlijk in een achtbaan terecht gekomen. In positieve zin, want ik heb werkelijk de liefde van mijn leven (eindelijk) ontmoet. En vorm ik samen met vriend, Sander en Koen een vreselijk maar heerlijk burgelijk gezinnetje
Sander gaat sinds augustus naar school en doet het fantastisch! Koen is net een kliko en groeit als kool!

Nou het is een beginnetje
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:44:20 #25
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65976249
Ik geloof niet dat ik mezelf ooit voorgesteld heb.

Ik ben dus Mibos en woon onder de rook van Gouda samen met mijn lief en onze dames in een zeer klein gehuchtje zonder winkels of iets in de buurt langs de IJssel, maar wel tegenover een schooltje. Groep 1/2 bij elkaar, groep 3,4,5 bij elkaar, groep 6,7 bij elkaar en groep 8 is een losstaand feit.

In het dagelijks leven ben ik officieel een accountant maar sinds er kindjes zijn wilde ik parttime gaan werken en dat is in de accountancy niet of bijna niet te vinden dus nu ass. controller geweest tot vorige week donderdag en op zoek nu naar iets anders.

Verder hebben we inmiddels twee meiden en daar blijft het dan ook bij door het Ehlers Danlos Syndroom wat hier en daar bij vlagen aardig opspeelt vooral bij mij en Kaith. Eva heeft er ook wel last van qua ontwikkeling maar dat trekt met de tijd (ongeveer haar tweede levensjaar bij). Dit maakt het leven een uitdaging om toch alles te kunnen en willen doen en soms kost dat wat meer moeite maar uiteindelijk heb ik alles nog kunnen doen van snowboarden, skieen, waterskieen, kanoen enz. enz.

Mijn hobby's zijn koken, lezen, mijn boekhandeltje bijhouden, mijn lief helpen met de boekhouding van zijn eigen bedrijfje en onze kids en natuurlijk Fokken we ook wel wat af...

Dit is in een vogelvlucht Mibos...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')