abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51515696
Potjes of zelf kokkerellen voor je kleine? Deel 2

Er ligt een nieuwe opperdepop in de winkel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51515717
Tupperware bakjes zou ik niet snel kopen voor de hapjes. Als je (net als wij) eens in de twee weken een middag in de keuken gaat staan heb je veeeeel bakjes nodig. En dat lijkt me erg duur worden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51516075
Ah ok, dus dan kan ik beter op zoek gaan naar andere bakjes inderdaad. Als die van Avent inderdaad zo handig en voor de melk en daarna voor wat anders gaan is dat wel een idee. Dan hoef ik daar nu ook verder nog niet over na te denken, scheelt weer
pi_51518504
even een vraagje hoe maken jullie andijvie klaar voor jullie kleintjes?

ik heb van die goedkope maar die werken ook voor geen meter dus iemand een tip voor goede niet te dure diepvriesbakjes?

ik maak ook altijd veel van te voren ligt er ook aan wat er een beetje te verkrijgen is. heb nu de eerste keer voor een maand gemaakt. dat werkt ech super. als ze vers kan eten krijgt ze dat ook.
heerlijk als je niet elke dag opnieuw hoeft te koken.
mama van 3 kids!
pi_51518657
Ik vind die Aventbekers ook erg handig en gebruik ze ook veel vaker dan dat zij zeggen dat kan. En ik gebruik ook gewoon diepvrieszakjes. Erg makkelijk en neemt weinig ruimte in.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 16 juli 2007 @ 12:57:58 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51518704
popples, bij Blokker heb je van die blauwe ijsklontvormen van siliconen, daar kun je de blokjes vrij makkelijk weer uithalen
Mijn Avent-bekers zijn momenteel alle 40 in gebruik in de vriezer met melk.. zodra er daar van vrij komen ga ik die ook wel gebruiken voor hapjes
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 16 juli 2007 @ 12:58:23 #7
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_51518724
Een nieuwe Opperdepop? Ik ga zo even langs de AH!

Meestal kook ik voor ons en Tobias tegelijk. En op sommige dagen wat extra's voor in de vriezer en dat gaat in die diepvrieszakjes.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_51518846
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:51 schreef Popples het volgende:

heerlijk als je niet elke dag opnieuw hoeft te koken.
Maar kook je voor jezelf dan ook niet elke dag? Of kook je voor jezelf ook in het vooruit?
(sorry ik snap het niet)

En andijvie, nou gewoon... of ik maak een stamppot rauwe andijvie (maar niet toen ze nog zo jong was als jouw dochter) of ik zet andijvie op met een héél klein beetje aanhangend water (of je gooit kokend water erover). En daar maak je dan een stamppot van of je geeft het gewoon zo.
Variety is the spice of life
  maandag 16 juli 2007 @ 13:06:14 #9
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_51519002
Dat vroeg ik me dus ook af, Nebelung, vandaar dat ik schreef dat ik voor ons allemaal tegelijk kook (meestal dan).
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_51519387
nebelung tuurlijk kook ik wel elke dag. maar soms heb je van die dagen dat je wat anders kookt of niet 'kindvriendelijk'

ik heb nu andijvie in huis en vroeg me gewoon af hoe jullie dat gaven.want rauw lijkt me nog niet echt kunnen.

Et ik zat ook al aan die dingen te denken thanks. ik heb laatst een 100delig bakjes set gekocht en aangezien er nog wat valt en die dingen bij het minste of geringste kapot zijn wil ik gewoon wat stevigers hebben.
mama van 3 kids!
  maandag 16 juli 2007 @ 14:22:49 #11
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_51521489
Wij hebben hier een babycook en ik kook dus elke dag voor Iben. Dat duurt maar 10 minuutjes en is dus altijd heerlijk vers.
Het lijkt me zo'n gigantisch werk om om de zoveel tijd grote hoeveelheden te koken. Ik vind het gemakkelijker zo.
  maandag 16 juli 2007 @ 15:41:41 #12
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51524293
Als ik ga koken zet ik voor Tijn een klein pannetje water op met daarin twee stronkjes broccoli, of twee worteltjes ofzo.
Meer dan het gas lager zetten als het kookt en afgieten is het niet aan extra werk
(en bijv. de worteltjes heb ik dan wel al redelijk voorbereid in de koelkast liggen.. toen wij worteltjes aten heb ik er gewoon wat extra schoongemaakt).

En soms vergeet ik het (maar dat is nog helemaal niet erg, aangezien hij pas net bijvoeding krijgt)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 16 juli 2007 @ 16:10:50 #13
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51525202
Overigens mag je andijvie niet invriezen en nog een keer opwarmen . Andijvie is een nitraatrijke groente, net als spinazie. Als je dat nog een keer opwarmt vormt zich nitriet, en da's niet zo gezond .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51525213
Oh Popples, duidelijk hoor nou. Ik las het heel raar of zo

Ik heb het altijd gedaan zoals ET. Nu eet ze lekker met de pot mee.

En weer geen Opperdepop hier bij het mini AH-tje.
pi_51525403
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:10 schreef Leah het volgende:
Overigens mag je andijvie niet invriezen en nog een keer opwarmen . Andijvie is een nitraatrijke groente, net als spinazie. Als je dat nog een keer opwarmt vormt zich nitriet, en da's niet zo gezond .
Voor spinazie is dat in ieder geval alweer achterhaald. Ik weet niet of dat voor andijvie ook al achterhaald is, maar kan me dat dus voorstellen.
pi_51525788
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:11 schreef nebelung het volgende:

En weer geen Opperdepop hier bij het mini AH-tje.
Hier ook niet
je kan hem wel via albert.nl bestellen maar dan moet je meteen voor minimaal ¤60,- bestellen en dat gaat me toch iets te ver.
pi_51525862
Kan je hem ook niet bestellen via de klantenservice?

Ik krijg hem morgen via Albert binnen, ik kan eventueel kijken of ik mijn bestelling nog kan wijzigen? Kan er altijd wat meer bestellen en ze versturen? Ik kan nog tot vanavond laat aanpassingen maken, dus PM even als je interesse hebt! Ze kosten 8.99
pi_51525890
Mij ook ja

Pruk, volgens mij is dat alleen als de net bereide nitraatrijke groente snel wordt afgekoeld en maximaal twee dagen wordt bewaard in de koelkast of drie maanden in de vriezer. En nitraatrijke groente mag niet vaker dan 2 keer per week gegeven worden. (ik waag het er overigens niet op, nitraatrijke groenten warm ik nog steeds geen 2e keer op).

Wat ik overigens laatst ook geleerd heb is dat nitraatrijke groenten en vis(-eiwitten) in 1 gecombineerde maaltijd een slechte combinatie is. Er zouden zich dan nitrosamines vormen en dat schijnt kankerverwekkend te zijn. (volgens mij eet ik mijn hele leven al spinazie in combinatie met vis )
  maandag 16 juli 2007 @ 16:33:48 #19
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51525966
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:16 schreef Pruk het volgende:

[..]

Voor spinazie is dat in ieder geval alweer achterhaald. Ik weet niet of dat voor andijvie ook al achterhaald is, maar kan me dat dus voorstellen.
Mijn kennis is inmiddels uit een grijs verleden, dus hetzou zomaar kunnen dat dat achterhaald is . In het groeiboekje van de jongste (2,5) staat het nog wel.
  maandag 16 juli 2007 @ 16:35:55 #20
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51526046
Ah, ik zie net dat men er nog niet helemaal uit is . Affijn, persoonlijk zou ik het voor hele jonge kinderen dan niet doen.

Wij eten altijd vis met worteltjes
pi_51526084
http://www.voedingscentru(...)sentationUnpublished

Hier staat de meest recente informatie. Maarja, ik eet altijd diepvriesspinazie, want ik vind verse lang niet zo lekker

Oja, en ik kan zo in mijn eentje zo'n pak leegeten, dus ik heb eigenlijk nooit een restje
pi_51527412
ze heeft vandaag boontjes gehad. ik wil eigenlijk nog wat wachten met nitraat rijke groenten waarom weet ik niet maar dat zit me gewoon niet lekker eerst het simpele opbouwen.

andijvie ofzo zou ik nooit invriezen waarom weet ik niet maar boontjes en broccoli enzo weet ik dat het kan maar zoals spinazi enzo nee dankje zou ik zelf ook nooit doen.

trouwens hier word door mevrouw om 16.00 uur warm gegeten en dan is het voor ons nog te vroeg. soms dan heb ik dagen dat ik niks kan en dan is het wel handig om wat klaar te hebben.
versta me niet verkeerd maar ze eet gewoon mee met de pot maar soms komt het niet uit vandaar.
mama van 3 kids!
pi_51528012
Ik denk dat als je je kindje uiteindelijk spinazie geeft, dat je dan net zo goed wat verse ingevroren spinazie uit zo'n pak kan pakken (met die handige deelblokjes is dat geen probleem meer tegenwoordig) en dan met een aardappeltje en een stukje weet ik veel wat op dat moment pureren. Dat kost denk ik niet echt veel extra moeite.
  maandag 16 juli 2007 @ 19:26:32 #24
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51531537
Zo deed ik dat ook hoor . Als ik ergens een hekel aan heb is het aan verse spinazie maken, brr rotwerk
pi_51531811
verse spinazie heerlijk vers maken jammie jammie.
mama van 3 kids!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')