abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51515696
Potjes of zelf kokkerellen voor je kleine? Deel 2

Er ligt een nieuwe opperdepop in de winkel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51515717
Tupperware bakjes zou ik niet snel kopen voor de hapjes. Als je (net als wij) eens in de twee weken een middag in de keuken gaat staan heb je veeeeel bakjes nodig. En dat lijkt me erg duur worden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_51516075
Ah ok, dus dan kan ik beter op zoek gaan naar andere bakjes inderdaad. Als die van Avent inderdaad zo handig en voor de melk en daarna voor wat anders gaan is dat wel een idee. Dan hoef ik daar nu ook verder nog niet over na te denken, scheelt weer
pi_51518504
even een vraagje hoe maken jullie andijvie klaar voor jullie kleintjes?

ik heb van die goedkope maar die werken ook voor geen meter dus iemand een tip voor goede niet te dure diepvriesbakjes?

ik maak ook altijd veel van te voren ligt er ook aan wat er een beetje te verkrijgen is. heb nu de eerste keer voor een maand gemaakt. dat werkt ech super. als ze vers kan eten krijgt ze dat ook.
heerlijk als je niet elke dag opnieuw hoeft te koken.
mama van 3 kids!
pi_51518657
Ik vind die Aventbekers ook erg handig en gebruik ze ook veel vaker dan dat zij zeggen dat kan. En ik gebruik ook gewoon diepvrieszakjes. Erg makkelijk en neemt weinig ruimte in.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 16 juli 2007 @ 12:57:58 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51518704
popples, bij Blokker heb je van die blauwe ijsklontvormen van siliconen, daar kun je de blokjes vrij makkelijk weer uithalen
Mijn Avent-bekers zijn momenteel alle 40 in gebruik in de vriezer met melk.. zodra er daar van vrij komen ga ik die ook wel gebruiken voor hapjes
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 16 juli 2007 @ 12:58:23 #7
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_51518724
Een nieuwe Opperdepop? Ik ga zo even langs de AH!

Meestal kook ik voor ons en Tobias tegelijk. En op sommige dagen wat extra's voor in de vriezer en dat gaat in die diepvrieszakjes.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_51518846
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:51 schreef Popples het volgende:

heerlijk als je niet elke dag opnieuw hoeft te koken.
Maar kook je voor jezelf dan ook niet elke dag? Of kook je voor jezelf ook in het vooruit?
(sorry ik snap het niet)

En andijvie, nou gewoon... of ik maak een stamppot rauwe andijvie (maar niet toen ze nog zo jong was als jouw dochter) of ik zet andijvie op met een héél klein beetje aanhangend water (of je gooit kokend water erover). En daar maak je dan een stamppot van of je geeft het gewoon zo.
Variety is the spice of life
  maandag 16 juli 2007 @ 13:06:14 #9
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_51519002
Dat vroeg ik me dus ook af, Nebelung, vandaar dat ik schreef dat ik voor ons allemaal tegelijk kook (meestal dan).
Ylana
pi_51519387
nebelung tuurlijk kook ik wel elke dag. maar soms heb je van die dagen dat je wat anders kookt of niet 'kindvriendelijk'

ik heb nu andijvie in huis en vroeg me gewoon af hoe jullie dat gaven.want rauw lijkt me nog niet echt kunnen.

Et ik zat ook al aan die dingen te denken thanks. ik heb laatst een 100delig bakjes set gekocht en aangezien er nog wat valt en die dingen bij het minste of geringste kapot zijn wil ik gewoon wat stevigers hebben.
mama van 3 kids!
  maandag 16 juli 2007 @ 14:22:49 #11
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_51521489
Wij hebben hier een babycook en ik kook dus elke dag voor Iben. Dat duurt maar 10 minuutjes en is dus altijd heerlijk vers.
Het lijkt me zo'n gigantisch werk om om de zoveel tijd grote hoeveelheden te koken. Ik vind het gemakkelijker zo.
  maandag 16 juli 2007 @ 15:41:41 #12
3011 E.T.
pi_51524293
Als ik ga koken zet ik voor Tijn een klein pannetje water op met daarin twee stronkjes broccoli, of twee worteltjes ofzo.
Meer dan het gas lager zetten als het kookt en afgieten is het niet aan extra werk
(en bijv. de worteltjes heb ik dan wel al redelijk voorbereid in de koelkast liggen.. toen wij worteltjes aten heb ik er gewoon wat extra schoongemaakt).

En soms vergeet ik het (maar dat is nog helemaal niet erg, aangezien hij pas net bijvoeding krijgt)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 16 juli 2007 @ 16:10:50 #13
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51525202
Overigens mag je andijvie niet invriezen en nog een keer opwarmen . Andijvie is een nitraatrijke groente, net als spinazie. Als je dat nog een keer opwarmt vormt zich nitriet, en da's niet zo gezond .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51525213
Oh Popples, duidelijk hoor nou. Ik las het heel raar of zo

Ik heb het altijd gedaan zoals ET. Nu eet ze lekker met de pot mee.

En weer geen Opperdepop hier bij het mini AH-tje.
pi_51525403
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:10 schreef Leah het volgende:
Overigens mag je andijvie niet invriezen en nog een keer opwarmen . Andijvie is een nitraatrijke groente, net als spinazie. Als je dat nog een keer opwarmt vormt zich nitriet, en da's niet zo gezond .
Voor spinazie is dat in ieder geval alweer achterhaald. Ik weet niet of dat voor andijvie ook al achterhaald is, maar kan me dat dus voorstellen.
pi_51525788
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:11 schreef nebelung het volgende:

En weer geen Opperdepop hier bij het mini AH-tje.
Hier ook niet
je kan hem wel via albert.nl bestellen maar dan moet je meteen voor minimaal ¤60,- bestellen en dat gaat me toch iets te ver.
pi_51525862
Kan je hem ook niet bestellen via de klantenservice?

Ik krijg hem morgen via Albert binnen, ik kan eventueel kijken of ik mijn bestelling nog kan wijzigen? Kan er altijd wat meer bestellen en ze versturen? Ik kan nog tot vanavond laat aanpassingen maken, dus PM even als je interesse hebt! Ze kosten 8.99
pi_51525890
Mij ook ja

Pruk, volgens mij is dat alleen als de net bereide nitraatrijke groente snel wordt afgekoeld en maximaal twee dagen wordt bewaard in de koelkast of drie maanden in de vriezer. En nitraatrijke groente mag niet vaker dan 2 keer per week gegeven worden. (ik waag het er overigens niet op, nitraatrijke groenten warm ik nog steeds geen 2e keer op).

Wat ik overigens laatst ook geleerd heb is dat nitraatrijke groenten en vis(-eiwitten) in 1 gecombineerde maaltijd een slechte combinatie is. Er zouden zich dan nitrosamines vormen en dat schijnt kankerverwekkend te zijn. (volgens mij eet ik mijn hele leven al spinazie in combinatie met vis )
  maandag 16 juli 2007 @ 16:33:48 #19
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51525966
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:16 schreef Pruk het volgende:

[..]

Voor spinazie is dat in ieder geval alweer achterhaald. Ik weet niet of dat voor andijvie ook al achterhaald is, maar kan me dat dus voorstellen.
Mijn kennis is inmiddels uit een grijs verleden, dus hetzou zomaar kunnen dat dat achterhaald is . In het groeiboekje van de jongste (2,5) staat het nog wel.
  maandag 16 juli 2007 @ 16:35:55 #20
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51526046
Ah, ik zie net dat men er nog niet helemaal uit is . Affijn, persoonlijk zou ik het voor hele jonge kinderen dan niet doen.

Wij eten altijd vis met worteltjes
pi_51526084
http://www.voedingscentru(...)sentationUnpublished

Hier staat de meest recente informatie. Maarja, ik eet altijd diepvriesspinazie, want ik vind verse lang niet zo lekker

Oja, en ik kan zo in mijn eentje zo'n pak leegeten, dus ik heb eigenlijk nooit een restje
pi_51527412
ze heeft vandaag boontjes gehad. ik wil eigenlijk nog wat wachten met nitraat rijke groenten waarom weet ik niet maar dat zit me gewoon niet lekker eerst het simpele opbouwen.

andijvie ofzo zou ik nooit invriezen waarom weet ik niet maar boontjes en broccoli enzo weet ik dat het kan maar zoals spinazi enzo nee dankje zou ik zelf ook nooit doen.

trouwens hier word door mevrouw om 16.00 uur warm gegeten en dan is het voor ons nog te vroeg. soms dan heb ik dagen dat ik niks kan en dan is het wel handig om wat klaar te hebben.
versta me niet verkeerd maar ze eet gewoon mee met de pot maar soms komt het niet uit vandaar.
mama van 3 kids!
pi_51528012
Ik denk dat als je je kindje uiteindelijk spinazie geeft, dat je dan net zo goed wat verse ingevroren spinazie uit zo'n pak kan pakken (met die handige deelblokjes is dat geen probleem meer tegenwoordig) en dan met een aardappeltje en een stukje weet ik veel wat op dat moment pureren. Dat kost denk ik niet echt veel extra moeite.
  maandag 16 juli 2007 @ 19:26:32 #24
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51531537
Zo deed ik dat ook hoor . Als ik ergens een hekel aan heb is het aan verse spinazie maken, brr rotwerk
pi_51531811
verse spinazie heerlijk vers maken jammie jammie.
mama van 3 kids!
  maandag 16 juli 2007 @ 20:38:59 #26
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51534145
Zal ik morgen kijken of er hier extra opperdepops liggen? Heb tussentijds vakantie, dus tijd zat.
*OUD heilige*
  maandag 16 juli 2007 @ 21:10:58 #27
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51535626
Ik heb Opperdepop ook in de winkel besteld, voor 8,99 euro. Gewoon even vragen, ze kunnen het binnen een dag met de levering meekrijgen!

Tip voor bakjes in de vriezer, Xenos!! Allerlei soorten en maten, kleuren. Ideaal, kan ook in de magnetron en oven (haal alleen wel het dekseltje uit je combi-magnetron als je de oven gaat gebruiken ) en kost geen knoop.

Opperdepop heeft trouwens ook een recept voor pannekoeken, daar was iemand naar op zoek pas?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 16 juli 2007 @ 21:24:41 #28
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_51536198
Hier in de XL-AH ook geen Opperdepop te krijgen, de mevrouw van de klantenservice wist ook van niets. Van de week nog maar eens langs en kijken of er iemand anders achter de balie staat.
Ylana
  maandag 16 juli 2007 @ 21:29:15 #29
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51536315
Diepvries zakjes werken ook heel prima (100 voor 0,99 bij de action ) en die kun je ook nog eens heel makkelijk vormen (lees, in een hoekje proppen ), als je niet zoveel plaats in je vriezer hebt.
pi_51536803
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:29 schreef Leah het volgende:
Diepvries zakjes werken ook heel prima (100 voor 0,99 bij de action ) en die kun je ook nog eens heel makkelijk vormen (lees, in een hoekje proppen ), als je niet zoveel plaats in je vriezer hebt.
net als ziplockzakjes. Die kan je zo mooi plat maken, dan passen er heel veel gestapelde hapjes in de vriezer.

Er is een kans dat opperdepop morgen bij de levering zit volgens de mevrouw van de AH en anders ga ik zeker kijken of het besteld kan worden, bedankt PM!
  maandag 16 juli 2007 @ 21:54:05 #31
94046 PM-girl
pi_51537311
Saffier, ze kunnen het echt bestellen, anders bel je het hoofdkantoor en meld je dit. Trouwens, tegen je eigen winkel zeggen dat je het HK belt, werkt ook...! Toen stond de manager er zo en bestelde hij het persoonlijk!
*
  maandag 16 juli 2007 @ 22:18:26 #32
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_51538428
Bedankt voor de tip PM. Ik kom er niet zo vaak, maar zal het zeker aankaarten de volgende keer.
Ylana
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:28:28 #33
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51558523
Ga ook maar eens naar de AH hier. Veel verder dan groente met rijst kom ik nu nog niet, maar goed. Ze eet al echte rijst inmiddels ipv nutrix en dat is ook al een stap de goede richting in. Heb het idee dat het al beter aan het gaan is. Ze is nu 8 maanden en toch echt toe aan meer variatie. Heb alleen nog niets van de dietiste gehoord, die zal vast al op vakantie zijn.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 15:50:35 #34
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51561289
Vandaag ook "Opperdepop"gescoord
Alleen staat er bij de fruithapjes vanaf 6 maanden wel ook sinaasappel
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 15:58:18 #35
94046 PM-girl
pi_51561645
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:50 schreef Vivi het volgende:
Vandaag ook "Opperdepop"gescoord
Alleen staat er bij de fruithapjes vanaf 6 maanden wel ook sinaasappel
Dat viel mij ook op, toen ik het de eerste keer doorbladerde. Opperdepop is niet gebaseerd op het schema van Kleintjes, vertelde YPPY me. Ik zie er meer dingen in die niet overeenkomen met dat schema.
*
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:19:03 #36
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51572455
dat wel jammer. Ben nog niet naar de AH geweest...domme ik.
pi_52196664
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:54 schreef PM-girl het volgende:
Saffier, ze kunnen het echt bestellen, anders bel je het hoofdkantoor en meld je dit. Trouwens, tegen je eigen winkel zeggen dat je het HK belt, werkt ook...! Toen stond de manager er zo en bestelde hij het persoonlijk!
Drie maal raden wat ik nu heb

Mijn man heeft de bedrijfsleider, die nog al tegensputterde, heel eh.. streng toegesproken. Kwamen we vandaag terug, ligt er een hele stapel
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:14:30 #38
94046 PM-girl
pi_52209379
Ik zag er hier ook nog 1 op voorraad. Heb je al iets gemaakt?
Ik ben zelf dol op de kwark met gebakken banaan! Zo simpel, maar zoooo lekker!
*
pi_52210813

Wij hebben er alvast 1 gekocht voor vrienden die net de 12 weken grens over zijn.

Gisteren kreeg Anna voor het eerst in maanden een potje, deze keer zonder ui en het ging weer mis. De krampjes duurden niet lang, maar de komende maanden krijgt ze dus weer zelfgemaakt eten.
*OUD heilige*
  donderdag 9 augustus 2007 @ 07:42:54 #40
94046 PM-girl
pi_52219295
Leuk dat je eraan denkt voor jullie vrienden YPPY!

Jammer dat Anna er zo op reageert. Simon heeft vorige week na onze vliegtrip een potje gehad, hij sloeberde het zo naar binnen, net zoals hij alles naar binnen gooit, al geef je hem een bakje zand
*
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:46:29 #41
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_52236959
Ik wilde het boek ook kopen, maar kon het nergens vinden.. totdat ik dus bij m'n ouders was en het daar bij de AH ineens wel zag liggen. Meteen meegenomen dus en nu (na 2 weken) al 5 keer iets uit gekookt ofzo. Goede aankoop dus.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:51:15 #42
94046 PM-girl
pi_52266352
Pagina 125 van Opperdepop met dit als resultaat
*
pi_52271490
wat heerlijk zeg pm en lekker dat hij geniet
mama van 3 kids!
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 00:09:29 #44
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52273778
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:51 schreef PM-girl het volgende:
Pagina 125 van Opperdepop met dit als resultaat
[[url=http://i20.photobucket.com/albums/b224/pm-girl/th_pasta.jpg]afbeelding][/URL]
! Lief!
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:29:55 #45
94046 PM-girl
pi_52278094
Het grappige is dat het er eigenlijk elke dag zo uitziet, met uitzondering deze keer dat we een lepel erbij hebben gedaan! Daarmee is hij voldoende afgeleid en smijt hij zijn bordje niet op de grond!
*
pi_52279988
Lekker prakkie simon
Saartje
pi_52289371
Wat is ie toch leuk.
*OUD heilige*
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:08:22 #48
94046 PM-girl
pi_52290314
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:27 schreef YPPY het volgende:
Wat is ie toch leuk.

En zo een ander kindje dan Anna he!

We hebben vandaag een waar Opperdepop menu gehad, kip met tomaten-rozemarijn saus en als toetje kwark met gebakken banaan!
*
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:22:18 #49
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_52290634
Leuke collage PM-girl. En goeie reclame voor het boek
pi_52291969
klinkt lekker pm.

nu heb ik spijt.
mama van 3 kids!
  zondag 12 augustus 2007 @ 09:44:59 #51
94046 PM-girl
pi_52300284
Waarvan Popples?
*
pi_52301480
dat ik toch niet naar de grote stad ben gegaan om hem te halen maar zo te lezen was het noggeen garantie om hem inbezit te krijgen.
want er staan volgens mij heerlijk dingen in die manlief ook wel lust(heb een moeilijke eter in huis)
mama van 3 kids!
  zondag 12 augustus 2007 @ 12:12:40 #53
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52302088
simon
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_52436059
Ik heb Opperdepop ook in huis. Door mee telezen was ik ook wel geinterreseerd. In Weert lag bij de AH een flinke stapel verstopt bij de boeken. En er staan zeker lekkere recepten in.
pi_52442446
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:31 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb Opperdepop ook in huis. Door mee telezen was ik ook wel geinterreseerd. In Weert lag bij de AH een flinke stapel verstopt bij de boeken. En er staan zeker lekkere recepten in.
dan ga ik er morgen maar eens heen. dank je randa voor de tip.

hij lag daar gewoon tussen de boeken?
mama van 3 kids!
pi_52738233
Ik ben sinds vandaag begonnen met koken voor Damian. was begonnen met rapleyen maar daar zie ik nu toch van af.
Ik heb worteltjes met aardappel fijn geprakt. Alleen 1 probleem, het leek zo droog, en het was niet echt een 'papje'. Meer wortels toevoegen maakte ook niet veel verschil. Ik heb er toen maar wat water bij gedaan dat hielp wel maar daat werd het nogal smaakloos van.
Hoe doen jullie dat?
pi_52738282
Opperdepop geeft het advies moedermelk of opvolgmelk te gebruiken als het te droog is. Bij ons is het al vrij snel prut met geplette worteltjes erbij.
*OUD heilige*
pi_52738343
Of een beetje olijfolie.
pi_52738347
Oja, dat is een goede. Bedankt!
Het wordt wel een prut maar ik vond het nog vrij droog en ik was bang dat het zou blijven hangen/plakken in zijn mond.
pi_52738367
appelsap ik doe er gewoon de melk in die ze drinken dan word het wat smeuiger en lekkerder.
mama van 3 kids!
pi_52738380
Met oliefolie wordt het smeuiger, zit er meer smaak in, en vet hebben ze toch nodig.
pi_52738418
maar om olie te gebruiken is toch pas vanaf 7 maanden?
ik zou volgens de richtlijnen van het cb met 7 maanden het vlees mogen bakken.
mama van 3 kids!
pi_52738427
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 21:31 schreef Bass-Miss het volgende:
Met oliefolie wordt het smeuiger, zit er meer smaak in, en vet hebben ze toch nodig.
Ik wist niet of hij dat mocht hebben want daar had ik al wel aan zitten denken.
Maar wel dus! Dankje!
pi_52796517
Ik gebruik helemaal geen extra vloeistof Ik stoom de groenten en maak het fijn met de staafmixer. Die maakt het zo glad dat het vloeibaar is. Ik doe door het fruit juist wat Liga (1e of 2e stap) om het wat steviger te maken. Het zelf prutjes maken is trouwens echt leuk! Ik wil alleen zo graag pompoen klaarmaken maar ik kan het nergens vinden Of moet ik wachten tot de herfst?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 29 augustus 2007 @ 23:05:13 #65
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52796655
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:01 schreef beefcake het volgende:
Ik gebruik helemaal geen extra vloeistof Ik stoom de groenten en maak het fijn met de staafmixer. Die maakt het zo glad dat het vloeibaar is. Ik doe door het fruit juist wat Liga (1e of 2e stap) om het wat steviger te maken. Het zelf prutjes maken is trouwens echt leuk! Ik wil alleen zo graag pompoen klaarmaken maar ik kan het nergens vinden Of moet ik wachten tot de herfst?
Bij de Konmar hier hebben ze altijd Pompoen, bij de Indische en Surinaamse groenten liggen. Net als zoete aardappel, dat vinden ze ook heerlijk, die smurfen
pi_52796998
Zoete aardappels zijn ook lekker Uit de oven bijvoorbeeld, mmm!! Ik woon natuurlijk weer in zo'n gat waar geen toko (meer) zit en de groenteboer geen exotischer producten heeft dan mango en ananas Moet ik toch maar weer eens naar Almere of Amersfoort kachelen.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_52915769
Voor de mensen die ook Opperdepop hebben....
De smuleitjes (blz 201) waren een succes. Wij hebben ze alleen tijdens de lunch gegeten. Mexicaans gehakt onder een chipsdakje (blz 245) was ook goed te doen Wat ik overigens wel jammer vind is dat er geen aantal kcal bij staat.....
  † In Memoriam † maandag 3 september 2007 @ 14:06:21 #68
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52916049
We kunnen dit topic beter het Halleluja-Opperdetopic noemen geloof ik Het is dan ook een erg leuk boek met lekkere recepten. Helaas ging de advocado met tomaat er bij Milo gisteren niet in Hij weigerde na het eerste hapje gewoon zijn mondje open te doen. Vers fruit (mango gisteren en nectarines vandaag) in combi met een halve Liga gingen er wel heel goed in. Het blijft tobben met onze boevenkoning want zijn flesjes drinkt hij tegenwoordig standaard maar voor de helft leeg. Vanaf 7 maanden kunnen we weer meer voor hem klaarmaken en mag hij weer meer dingen hebben, hopelijk helpt dat hem over de streep.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_52916156
Heb idd nog zitten twijfelen over een apart topic over Opperdepop, maar was bang dat het dan weer iets is voor CUL. Maar er staan nu eenmaal lekkere dingen in
pi_52916235
Ik vind de recepten van 1-2 jaar helemaal niet zo eigenlijk. En al helemaal niet wanneer je dingen zoekt die je makkelijk in kunt vriezen. Er staan voor die periode leuke tussendoortjes en toetjes in, maar verder vind ik het maar mager eigenlijk. Gelukkig kan ze zowat met de pot mee-eten (en anders passen we het aan).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52918203
Daar heb ik me nog niet zo naar gekeken, Jarno. Zat nu tussen de 2-4 jaar te kijken en de 7-9 maanden hoofdstuk
  dinsdag 4 september 2007 @ 09:36:13 #72
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52932319
Ik ben echt zo ver"mutst"..ik heb allemaal Opperdepop recepten ingevroren in tupperware bakjes met zelfgeschreven stickers erop.

Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik mijmerend in het vriesvak sta te staren
pi_52932903
Hehehe Vivi
  Licht Ontvlambaar woensdag 19 september 2007 @ 17:34:50 #74
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53305167
Potjes of zelf kokkerellen voor je kleine? Deel 2

Ik gooide 'm dicht met:
quote:
Op maandag 16 juli 2007 09:02 schreef Pruk het volgende:
Hoe bewaren jullie de dingen in de vriezer? Vriezen julli in in bakjes of zakjes?

Ik heb binnenkort een tupperwareparty en ben me dus een beetje aan het orienteren
Ik heb van Tupperware een geel en een blauw rond bakje met een groen dekseltje. Erg fijn om eerste hapjes in te vervoeren.

Voor invriezer gebruik ik meestal vacumeerzakjes, ik heb zo'n bestron vacumeerding:

quote:
Op maandag 16 juli 2007 09:08 schreef Pruk het volgende:
Opperdepop ligt trouwens weer in de winkel. Alleen vergat ik voor mezelf er eentje mee te nemen
Ik zag 'm ook vandaag en wilde het al komende melden hier
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53305584
Wij hebben het vroeger wel ingevroren, maar tegenwoordig niet meer
Hij eet gewoon mee met de pot en dat gaat gelukkig goed
Af en toe kopen we nog wel eens potjes olvarit
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_53305977
pruk ik vries het gewoon in. ik heb laatst heel veel bakjes van een goed merk goedkoop kunnen kopen. ze zijn echt fijn staan ook ml's op dus ook voor andere dingen bestemd.
ik ga van het weekend weer flink koken want potjes zijn om overtegeven.

geven jullie ook al tomaat? want als ik aan het ezelsbruggetje van P_iglet denk dan mag het weer niet en in het boek van kleintjes staat wel. ik heb het haar nog niet gegeven maar vroeg het me af of jullie het wel al gaven.
mama van 3 kids!
pi_53306261
Tomaat heb ik wel een tijdje mee gewacht, maar met een maand of 8 at ze dat ook gewoon mee hier.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_53306408
Ik ben in ieder geval van plan om de hollebol te gaan kopen, voor de rest kijk ik even wat ik me dit keer laat aansmeren
Gelukkig is het gewoon bij mij thuis, dat scheelt
pi_53307747
Popples, dat ezelsbruggetje van mij ging om fruit met haren of hele kleine pitjes.
Tomaat valt meestal niet in de categorie fruit, hoewel het dat officieel wel is. maar die pitjes zijn ook niet heel klein. Tomaat mag dus wel voor een jaar.
Maar erg leuk dat je dat ezelsbruggetje dus gebruikt hihi
pi_53307784
offtopic
Pruk die hollebol is leuk!!! Mijn moeder heeft jarenlang een hollebol bewaart in de kleurtjes die ik mooi vind voor als ze ooit een kleinkind zou krijgen. Nu ligt ie op pepijn zijn kamer voor in de toekomst
pi_53307957
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:11 schreef p_iglet het volgende:
offtopic
Pruk die hollebol is leuk!!! Mijn moeder heeft jarenlang een hollebol bewaart in de kleurtjes die ik mooi vind voor als ze ooit een kleinkind zou krijgen. Nu ligt ie op pepijn zijn kamer voor in de toekomst
Ik heb dat ding ook altijd super gevonden en wilde hem jaren geleden al kopen maar kon mezelf tegenhouden. Nu hoeft het niet meer
pi_53308729
Het velletje en de pitjes haalden we van de tomaat en dat at ze al redelijk vroeg.

We vriezen nog steeds in in de avent bakjes.
*OUD heilige*
pi_53309030
P_iglet ik zal het onthouden dat het voor fruit is
tja zo sta je dan ook niet verschut in de winkel vandaar dat het ezelsbruggetje wel makkelijk is.

ik ben gewoon veel te bang om iets te snel in te voeren. maar goed daar komen we wel overheen want ze alweer bijna 9 maand.

dan ga ik morgen toch maar tomaat kopen want wortel met pasta is niet zo lekker lijkt me, al gaat dat er heel goed in. wij hebben gewoon een vreetzakje.

pruk hollebol ligt hier ook al in de speelkist sinds dat ze nog niet eens geboren was echt super leuk
mama van 3 kids!
  Licht Ontvlambaar woensdag 19 september 2007 @ 22:29:29 #84
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53313785
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:17 schreef Pruk het volgende:

[..]

Ik heb dat ding ook altijd super gevonden en wilde hem jaren geleden al kopen maar kon mezelf tegenhouden. Nu hoeft het niet meer
Hier hebben we 'm ook, is favoriet van Isa!
  donderdag 20 september 2007 @ 21:33:31 #85
94046 PM-girl
pi_53339815
Sjeen, wat een handig systeem, met dat vacuumding! Die tupperware bakjes hebben wij ook (net als de hollebol, denk ik. Dat is toch die vormenbal?)
*
pi_53345249
pm hollebol is idd het vorm bal.

ik vind het van tupperware ook super leuk en handig, maar wij hebben hier alzoveel.

vandaag opperdepop gehaald, meteen boodschappenlijstje gemaakt om lekkere receptjes te maken van het weekend.
mama van 3 kids!
  vrijdag 21 september 2007 @ 08:54:32 #87
3011 E.T.
pi_53348363
Hier ook avent-potjes voor de opslag van hapjes

En tomaat krijgt Tijn tegenwoordig ook. Ik haal het velletje eraf en de pitjes eruit.. Hij vindt 't heerlijk
pi_53348575
Gisteren heeft Anna aardappelfrietjes op. Zo makkelijk, die kan ze zelf eten, is voor mij ook handig. Gewoon aardappels geschild, in reepjes en dan gekookt. Wel vastkokende aardappels, anders kon ze ze niet zelf vasthouden
*OUD heilige*
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:20:20 #89
94046 PM-girl
pi_53458010
Succes: marokkaanse gehaktballetjes!
Succes: tortilla's met gehakt!

Ik vind het overigens wel lastig, welk vlees te kiezen. Gehakt gaat supermakkelijk natuurlijk, maar kip oid is toch lastig te kauwen met 1,5 kies.
*
  Licht Ontvlambaar dinsdag 25 september 2007 @ 13:21:17 #90
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53458041
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:20 schreef PM-girl het volgende:
Succes: marokkaanse gehaktballetjes!
Succes: tortilla's met gehakt!

Ik vind het overigens wel lastig, welk vlees te kiezen. Gehakt gaat supermakkelijk natuurlijk, maar kip oid is toch lastig te kauwen met 1,5 kies.
Bij de jumbo krijg je ook kipgehakt, da's hier een succes
pi_53458927
dan maar eens naar de Jumbo bedank sjeen voor de tip.

hier was het mieschoteltje en de tosti met fruit een succes vandaag word het aubrigine met rijst en nog wat.

ik zag ergens in de opperdepop staan zachte kruiden te gebruiken. iemand een idee vanaf wanneer en welke kruiden?
ik dacht vanaf een jaar pas kruiden.
mama van 3 kids!
pi_53458980
Ik heb ook 1 jaar aangehouden (schema van stefan) voor kruiden. Eerst zachte kruiden, maar eerlijk gezegd is er geen houden aan hier. 't Kind is gek op pittig
pi_53459331
haha nebelung heerlijk zeg als ze alles zo lekker vinden.
ik zag bij een recept peterselie staan vandaar dat ik het vroeg
mama van 3 kids!
pi_53459429
Potjes zijn hier gelukkig nog steeds een uitzondering, Anna eet voornamelijk met de pot mee nee. Wat als voordeel heeft dat papa en mama ook wat gezonder eten aangezien ze dol is op de Hollandse pot. En wij maar ingewikkelde en spannende potjes om zelf te maken bedenken in het begin. .

Gisteren had ik een stoofpot met wat knoflook enzo, vond ze ook lekker en qua kruiden moet dat nu wel kunnen idd.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_53459622
haha anna ook al zo een lekkere vers eter. wees blij jarno dat ze zo lekker makkelijk is met eten.
vers eten van mama of papa is ook lekkerder dan die vieze stinkende potjes.

hier word het niet gegeten of om er alles weer uit te gooien.
wij doen nu bij opa en oma verse hapjes in de vriezer om toch maar eten in de buurt te hebben.

soms vind ik het koken nog wel moeilijk. voor ons kan ik veel maken maar voor haar is en blijft het moeilijk.
mama van 3 kids!
pi_53459659
Nouja, makkelijk, makkelijk... Ze moet wel iets van een speeltje in handen hebben de laatste tijd want ze zit in een behoorlijk NEE fase geloof ik. Maar met wat afleiding gaat er nog wel wat in. Niet zoveel meer als eerst, maar voldoende. Ohja, en wat ook helemaal hip is om je eten uit je mond te halen vlaaaak voordat je het door zou slikken. .
pi_53459747
haha Jarno leuk he dat gebeurt hier ook hoor. lekker is idd anders
mama van 3 kids!
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:35:46 #98
94046 PM-girl
pi_53460043
Knoflook, kidneybonen en kruiden gingen hier zonder probleem. Ik richt me globaal op Kleintjes, maar niet exact.

Kip gehakt, niet eerder aan gedacht! Goed idee

We hebben nu totaal twee keer een potje gegeven, 1 keer was het een succes, iets bio-achtigs wat we kregen. De andere was bloemkoolschotel, gatver de gatver, dachten we toen we het roken. Gatver de gatver, dacht Simon toen hij het at Niet at dus.
Dus wij koken gewoon lekker vers en dan de vriezer in voor de hectiek-dagen.
Daarbij bedacht ik me, dat ik potjes ergens ook vergelijk met magnetronmenu's voor ons, die eet je ook niet vaak/nooit.
*
pi_59202937
Eens even een schop naar boven .

Net auberginehapje met kip gemaakt uit de "opperdepop", nou ben ik helemaal een leek als het over aubergine gaat, maar hoort dat er zo snotterig uit te zien als je het een minuut of 15 hebt gekookt? Beetje vaag snotterig/bruinig kleurtje. Ik weet ook niet hoe het hoort te smaken, heb ook nog niet geproeft . Weet iemand of het er zo uit hoort te zien?

Inmiddels wel geproeft, er zit ook tomaat in en ik vond het vrij tomatig smaken. Kind was er ook niet helemaal blij van, eerste happen werd er een vies gezicht getrokken, daarna ging het ook niet van harte.

Tot nu toe heb ik het idee dat ze eigenlijk bijna alles wel ok vindt. Ik heb in het begin stukken aangeboden, maar ze eet het beter geprakt dus nu prak ik het (fruit gaat wel goed in stukken). Als we eens een dagje weg zijn stop ik een potje in de tas. Eet ze ook prima. Hopelijk blijft ze zo'n lekkere eter...
Fake it till you make it...
pi_59204273
ik kook aubergine eigenlijk nooit, maar bak het altijd. of grillen. dan wordt 't niet snotterig, voor zover ik me kan herinneren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')