Ingrid je kan toch gewoon verse groente nemen ipv een zak voorgesneden groente? Kun je precies de groente kiezen die je wilt, en kun je het ook meteen iets meer afwisselen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:04 schreef Ingrid19 het volgende:
Hebben jullie nog tips om tomatensaus voor Kim lekkerder te maken? Ik heb nu alleen tomaten.
Mag ze eigenlijk kruiden hebben?
Ik heb ze eerst ontveld en ontpit. Courgette is ze gek op.quote:Op woensdag 13 september 2006 00:12 schreef bixister het volgende:
courgette is vrij mild volgens mij, daar kun je goed mee mengen. en kan ze goed tegen tomaten? die pitjes kunnen ook best scherp zijn. of (ontvel en) ontpit je ze eerst?
Ja, maar ik doe er altijd een pakket voorgesneden macaronigroenten in. Waar dus oa veel ui in zit. En ui lijkt me niet goed voor Kim.quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:51 schreef texelonia het volgende:
Nou ja ik neem aan dat jij en Djeez ook gewoon moeten eten
Maar goed, zie maar....
Voor een klein ukkie is het een heel kleine moeite om uit een pan roergebakken groente/vlees even wat eten te halen wat je voor je kind wel geschikt lijkt. Of andersom, een schep nemen en de uitjes weer terugdoen in jullie portie.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:28 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ja, maar ik doe er altijd een pakket voorgesneden macaronigroenten in. Waar dus oa veel ui in zit. En ui lijkt me niet goed voor Kim.
En we vriezen idd in als er wat over is. Vind het zonde om weg te gooien.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:15 schreef renzell het volgende:
Pinquit: Ik heb dat wel een tijd gedaan, zelf eten gemaakt voor Juultje. Kookte ik op een verloren zondagmiddag 3 of 4 soorten groenten, met wat aardappels, rijst, pasta of gierst en maakte daar (in zeer handige plastic bakjes van de xenos) daghappen voor Juul van. Vlees gaf ik toen nog niet volgens mij. Later wel, toen was het met name kip (in de blender) of anders vegaburgers. Soms ook een beetje jus om het smeuig te maken en vaak bakte ik er wat champignons en een uitje met wat knoflook bij, om het net wat smaakvoller te maken (beetje pesto door de pasta kan ook). Broccoli, bloemkool, wortels, sperziebonen, peulen en tomaat (om een soort tomatensausidee te benaderen) werkten hier erg goed. Juul at later ook wel met de pot mee, maar omdat wij zelf best veel Indisch en/of anderszins scherp eten, vond ik dat toch niet altijd handig. Nu eet iet alles, hoewel ie, net als alle kinderen, zeer sterkte voorkeuren heeft voor bepaalde dingen. Lastige overgangsfase. Maar ook leuk, om zelf happen te maken. En invriezen werkt super! Je moet het alleen niet al te lang bewaren. Gewoon op zondag voor een week of hooguit 2 vooruit koken. Succes.
![]()
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:26 schreef beefcake het volgende:
En als nu niet alles opperdepop gaat dan klaag ik AH aan
Jahaquote:Op maandag 13 november 2006 16:31 schreef nebelung het volgende:
Er is een rapley topic ook hier
ff zoeken, hoor Theorie en praktijk van de Rapley-methode
Het is zooo leuk
Ik heb het boek en ik vind het een fijn boek. Het eerste stuk gaat over borstvoeding en daarna over eten op de rapley-methode, met tips en recepten enz. Heel handig!!quote:Op maandag 13 november 2006 16:27 schreef owlet het volgende:
Yay! nog een Rapley-wannabee![]()
Ik kijk ook echt zooo uit naar de dagen dat ze lekker met eten kan knoeien![]()
Ik ken geen specifieke rapley boeken (ze zijn er ongetwijfeld wel), maar Stefan Kleintjes heeft een boek geschreven waar je ongetwijfeld meer in kan vinden. Volgens Bol.com gaat het over borstvoedingMaar dat is maar een gedeelte. Het gaat ook over bijvoeding en ik weet dat meneer Kleintjes zelf erg van de Rapley is
hier kan je het boek vinden
Nog meer info is te vinden op het bijvoedingsforum
Eh, nee dus. Wat is het?quote:Op maandag 13 november 2006 20:05 schreef Saffier het volgende:
Renzell heb je dat ook wel eens met quinoia geprobeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |