abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:42:20 #1
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42733229
Het vervolg op Het grote kleine babietjes topic deel 90

Babietjes

27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl
05 september: Dylan & Sennah, zoon en dochter van Eliminator20 en Baloetjuh
07 september 2006: Merel, dochter van Xanthe
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 23-10-2006 09:00:57 ]
Lekker douchen!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:45:07 #2
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42733287
En de laatste 5 berichtjes:
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 08:50 schreef CrazyMoon het volgende:
Het gaat nu stukken beter. Ik maak me niet druk meer, ze heeft gewoon niet meer nodig denk ik.
Ze krijgt nu 4 flessen van 230ml, maar laat daar gemiddeld zo'n 100ml per dag van staan. Valt mee dus. Vandaag de 3e dag dat ze op 4 flessen zit, hopen dat het weer gaat lukken.
Ik denk dat het verschillende dingen waren, waardoor ze zo slecht dronk. Te snel achter elkaar (om de 3 uur), sprongetje en ze was verkouden. Ze is nu nog steeds een beetje verkouden, maar nu ik haar om de 4 uur ongeveer een fles geef gaat het stukken beter.

Gisteren weer wezen babyzwemmen. Dit keer maar niet kopje onder omdat Sarah nog een beetje verkouden is. Verder gingen anderen van zo'n grote glijbaan af :S Nou, dat hebben wij maar niet gedaan. Durf niet eens met Sarah op de arm die hoge trap op te lopen.. En verder heeft het toch geen zin, Sarah is daar nog veel te klein voor. Die spettert heerlijk in het water.
Ze schaterde het steeds uit van plezier! Zo lief! Op de buik zwemmen vind ze heerlijk, op de rug wat minder. En verder vind ze het leuk als ik haar uit water til en dan met een klein plonsje weer in het bad en dan nog wel met haar hoofdje boven water hoor Dan gaat ze zo lachen!

Ik lag vanmorgen helemaal in een deuk. Na de fles had ik haar een beetje op mijn schouder voor een boertje. En elke keer als ik haar een kusje gaf op haar wang, draaide ze haar hoofd heel snel om en ging met haar tongetje over mijn wang en maar sabbelen haha
Dat doet ze ook als ik haar een kusje op dr mondje geef of als ik met haar knuffel Lollifant, en dan het slurfje bij haar mondje langs ga, dan doet ze em ook open en begint te happen en met haar tongetje te sabbelen. zo lief!!

voor alle verkouden kindjes!

Cattie, ik hoop dat het snel beter gaat met Ive en dat hij er geen last meer van heeft.

snoopy, wat goed zeg dat Lis zo lekker groeit. En dat op bv en kv super!

Owja, Sarah mag al weer bijna naar maat 68. Sommige shirtjes passen haar al niet meer, en een paar broekjes zijn al iets aan de korte kant 2 weken geleden was ze al weer 64,5cm.

Over 3 dagen is ze al weer 4 maanden! Net als Cas
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:05 schreef Vicky het volgende:
Amber gaat in een bad van Eucalyptus engister had ik wat tocotolinbalsam om de muur gedaan en de temperatuur wat hoger gegooid.. maar echt stomen was het niet...

HOe kan ik het beste stomen?

Om 21.30 lagen we er alle 3 in. Om 0.40 werd Amber wakker, hebben haar eenpaar keer geprobeerd in bed te krijgen, zonder resultaat. Uiteindelijk lag ze er om 2.40 weer in en toen was het stil. Rond 5.00 uur heb ik haar nog gehoord, speentje gegeven en ze bleef murmelen. Heb onze slaapkamerdeur dicht getrokken en tegen Mies gezegd dat ze het kon bekijken lachen

Uiteindelijk is ze gaan slapen en slaapt ze nu nog, maar ik ga haar zo wakker maken...

Vorig jaar verloor ik vandaag mijn slijmprop....

morgen gaan we verhuizen
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:24 schreef dutchie het volgende:
Vicky gewoon met Amber in de badkamer gaan zitten met de douche aan. Lekker warm zetten zodat de badkamer in de stoom komt te staan (dus geen afvoer aan ), daar komt het al lekker los van. En ga anders gewoon samen onder de douche staan, helpt ook goed.
Succes met verhuizen en je - bui.

CM wat gaat het hard hè?

Gister de groeiboekjes van onze beider knulletjes eens naast elkaar gelegd. Léon was op Cas zijn leeftijd een kilo zwaarder. En dan was Léon nog niet eens de grootste van de 2004-lichting. En als je Cas ziet is hij echt niet ondermaats en dunnetjes. Je kunt het op de foto's ook wel zien hoor. Léon was echt zo'n Michelin-mannetje. Cas is gewoon lekker gezond. En wat aankomen betreft; Léon kwam meer in kilo's aan, Cas ca. een 1/2 kilo per maand. Apart hè?
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:35 schreef Vicky het volgende:
* Vicky gaat vanavond even lekker stomen met Amber...

straks misschien nog ff wegen en meten op het cb. Ben heel benioeuwd hoeveel Amber is gegroeid in 1 jaar
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:41 schreef sjak het volgende:
Tjee, morgen wordt Amber alweer een jaar! Ben je al aan het voorbereiden Vicky? Wordt het een groot feest?

CM, Sarah alweer 4 maanden, tjonge... Wat grappig dat ze bij jullie van de glijbaan afgaan met die kinderen, dat zou ik ook nog niet doen hoor.

Wat een groot verschil tussen je mannen, Dutchie. Leuk om dat zo te zien. Doe je bij allebei wel hetzelfde of hadje het idee dat Leon meer at dan Cas?
Wat veel zieke kindjes zijn er zeg, bah. Beterschap allemaal. Die van mij is ook nog ziek, ik vind het zo zielig. Als ze moet hoesten dan hoest ze een beetje, maar daarna gaat ze gelijk hard huilen omdat haar keel zo'n zeer doet En ik krijg het snot er niet uit met dat opzuigapparaat
Lekker douchen!
pi_42733335
Sjak, we vieren het zondag. Amber heeft zaterdag al een paar kadootjes gehad...

Maar zondag is het dus groot feest. Ga straks naar de bakker de taart bestellen met deze voorkant.
Amber krijgt haar eigen taartje, ga een appeltaart voor haar maken met sojaslagroom.

Vanavond gaan we wel versieren! Het kado is al in elkaar gezet, alleen moetn er nog batterijen in.

Ik vind het wel ff raar hoor...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42733366
Ik heb ook zo'n neusuitzuigapparaat en hier is het elke keer weer vechten.. Amber brult de hele boel bij elkaar maar dat is dan maar even jammer.. tis voor haar eigen bestwil...

Vervelend dat het niet lukt...

Ik moet zo lachen om Amber. Ze haalt steeds het laatje leeg waar de onderzetters in zitten. Dan legt ze de onderzeters op tafel of op de grond, pakt ze weer van tafel of van de grond en doet ze terug in het laatje. En zo gaat het maar door.. Kan ze een hele tijd mee zoet zijn...

Van de week gaf ze een stukje komkommer aan Michel, toen pakte ze het weer terug, nam een hapje en gaf het weer aan Michel...

Ze is zooo lekker bijdehand
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42733438
Zie je het zitten sjak? Wij hebben wat anders geleerd van de kraamhulp. Een watje natmaken met koud water (de kraan even laten lopen) en dan een puntje draaien. Dat puntje doe je in een neusgat en met een draaiende beweging eruit halen. Bij ons is dit nog voldoende, maar Anna is niet ziek. Nog niet, morgen eerste keer kdv, daarna vast wel.

Een jaar al, geen baby meer dan Vicky. Lijkt me raar inderdaad, zo groot al.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:55:16 #6
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42733503
Bij ons is het ook gelijk na het eerste bezoekje aan het kdv begonnen, dus veel sterkte Yppy!
Als ik het zie zitten krijg ik het er wel uit maar je hoort haar vooral erg rochelen en snotteren.
Wat een mooie taart gaat dat worden, Vicky! Ik kijk nu al uit naar de foto's van jullie feest en het feestvarken uiteraard!
Lekker douchen!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:57:15 #7
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42733546
Sjak, naar mijn idee eet Cas net zo vaak als Léon. Maar of hij ook net zoveel eet als Léon geen idee. Misschien is mijn melk ook anders van samenstelling als toen. Ik kan me nog wel herinneren dat er bij de flesjes van Léon een dikkere laag room opzat als bij Cas.
Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat Léon geen afleiding had tijdens het voeden. Nu loopt Léon er constant omheen als Cas eet. Dat drinkt ms ook lastiger.
Maar Cas doet het verder goed hoor. Ik vind het alleen zo apart, 2 broers met 'dezelfde' voeding en zo'n groot verschil. En nu is grote broer een spriet en ziet Cas er gewoon gezond uit.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:59:39 #8
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42733601
Yppy ik vind dat trouwens een eng idee met zo'n wattenstaafje in haar neus. Vriendin van mij heeft daarmee ooit haar zoontjes oor mee doorgeprikt. Letterlijk, je wilt niet weten hoe dat bloedde.
Oppassen dus.
pi_42733626
Nee, geen wattenstaafje, een watje. Anders zou ik het niet durven. Dat veert gewoon terug, ik heb het bij mezelf geprobeerd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_42733636
Wat denk je wel niet van me trouwens.
*OUD heilige*
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:01:18 #11
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42733639
Je hebt nu die speciale babywattenstaafjes, Dutchie. Daarmee kun je niet zo ver in oren en neuzen poeren omdat ze dan verdikken.
Lekker douchen!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:02:22 #12
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42733667
Dutch, ze scheldt je uit:
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:00 schreef YPPY het volgende:
Nee, geen wattenstaafje, watje.
Lekker douchen!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:05:15 #13
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42733714
Zeg zeg! Durf je wel.

Sorry Yp, ik had het niet goed gelezen denk ik. Volgens mij wilde ik ook gewoon wattenstaafje lezen, om gewoon dat verhaal te doen.

Sjak, is dat 'wat' die babywattenstaafjes?
pi_42733733
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:05 schreef dutchie het volgende:
Zeg zeg! Durf je wel.

Sorry Yp, ik had het niet goed gelezen denk ik. Volgens mij wilde ik ook gewoon wattenstaafje lezen, om gewoon dat verhaal te doen.

Sjak, is dat 'wat' die babywattenstaafjes?
ikvind het superdingen.. heb ze ook en gebruik ze best vaak...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:08:21 #15
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42733782
Ik vind ze ook wel prettig, vooral dan om haar oortjes schoon te maken. Jetske vindt het prettiger dan als ik het met een washandje of hydrofielluier doe. En ik weet het, je moet niet in de gehoorgang gaan, maar voor de oorschelp werkt het prima.
Lekker douchen!
pi_42734955
Papa is toch veel makkelijker te zeggen dan mama? Waarom hoor ik uit Mika dan steeds mama komen Ik vind het wel heel grappig klinken ook al gaat het onbewust!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:11:28 #17
108648 cattie
lieve moeder
pi_42735284
Ive kan ook mama "zeggen" als hij huilt!

Ive lijkt wel last te hebben van de behandeling, het slapen gaat erg moeilijk. Morgen gaat mijn man met Ive naar de huisarts, misschien is het nodig om foto's van zijn hoofdje te laten maken. We vinden het nogal eng dat er iets met zijn hoofdje is en willen het heel voorzichtig en grondig aanpakken.
pi_42735507
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:58 schreef MeNicole het volgende:
Papa is toch veel makkelijker te zeggen dan mama? Waarom hoor ik uit Mika dan steeds mama komen Ik vind het wel heel grappig klinken ook al gaat het onbewust!
Isis (ondertussen alweer ruim 1,5 jaar) begon hier idd. met papa te zeggen , maar volgens mij is dat al ruim een half jaar geleden voor het laatst gezegd. Voor Isis zijn wij beiden mama
pi_42735542
Amber zegt alleen maar mamma en heeeeel soms pappa of dadda
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42735567
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:20 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Isis (ondertussen alweer ruim 1,5 jaar) begon hier idd. met papa te zeggen , maar volgens mij is dat al ruim een half jaar geleden voor het laatst gezegd. Voor Isis zijn wij beiden mama
Maakt het wel makkelijk. Dan kun je beiden op komen draven als ze roept, ze spreekt tenslotte geen voorkeur uit. Of stiekem toch wel?
Syllables govern the world
pi_42736224
amber is morgen 1!!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_42736542
Mijn zoon heeft een heel verschrikkelijk poloshirt aan maar het staat hem zo stoer
Liefde
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:31:45 #23
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42738934
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 11:11 schreef cattie het volgende:
Ive lijkt wel last te hebben van de behandeling, het slapen gaat erg moeilijk. Morgen gaat mijn man met Ive naar de huisarts, misschien is het nodig om foto's van zijn hoofdje te laten maken. We vinden het nogal eng dat er iets met zijn hoofdje is en willen het heel voorzichtig en grondig aanpakken.
Wat vervelend zeg cattie. Ik vind het wel goed dat jullie nu even het "echte" medische circuit ingaan. Ik zou persoonlijk ook goed na willen laten kijken wat er is voor ze gaan behandelen. Sterkte ermee!
Lekker douchen!
pi_42738978
Cattie voor jou en Ive
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42738995
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 12:03 schreef MeNicole het volgende:
Mijn zoon heeft een heel verschrikkelijk poloshirt aan maar het staat hem zo stoer
hahah! gaaf toch bij max staat dat heel erg oude-mannetjes achtig. en hij is er iets te dik voor, zodat het kraagje verdwijnt onder al zijn onderkinnetjes

max lijkt na zijn boterham een bekertje opvolgmelk niet te lusten. echt alsof hij het vies vind. maar 's avonds enzo vind ie het wel lekker maf he

ohja, kan je gekookte aardappels invriezen?
ik denk dat ik toch maar over ga op 'echt' eten. zelfgekookt dus
en was dan van plan om gewoon hele prakjes met vlees en aardappels erbij in te vriezen.
en toen vroeg ik me dat opeens af. iemand?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:33:53 #26
103793 kozakken
Living the life
pi_42738996
Cattie, houd je man er rekening mee dat sommige huisartsen iets minder gecharmeerd zijn van bv. een osteopaat?
Hier is het nl. de gewone fysio en anders zit je meteen (vinden zij) in het alternatieve circuit.
Daarnaast is een osteopaat op een heel ander (subtiel) niveau bezig dan bv een fysio. Dus het kan best zijn dat de huisarts zo'n conclusie veel te ver vindt doorvoeren.
Succes met alles Lastig he, om je weg zo te vinden.
Ik zag vandaag bij de babymassage ook een kindje dat 6 weken alleen maar gehuild heeft en nu dankzij de osteopaat weer wat rust heeft. (Wat een lief menneke was dat trouwens ook )

Babymassage was erg fijn en leuk en goed. Alleen maar Romme-tijd
pi_42743571

Vanmiddag met Kim naar cb geweest. Ze weegt nu 8170gr en is (nog steeds ) 69cm.
Onverwachts kreeg ze nog een prik. Daardoor was ze de rest van de middag erg jengelig. Ze viel net ineens in de box in slaap. Want anders moesten we over 2 weken voor de prik komen. Nu moet ze pas 2 februari weer heen. En dan op het peuterspreekuur.! Kim wordt 6 december alweer 1! Schiet al aardig op!

Vicky, alvast gefeliciteerd!

Geen idee of je aardappels kan invriezen. Volgens mij niet, dacht dat ze dan heel vies zacht worden.
pi_42744898
Pinquit, kan max niet met de pot mee eten qua aardappels en groente?
pi_42745647
Vandaag weer wezen wegen....

Amber weegt 9830 en is 73 cm groot. Toen ze geboren was woog ze 3400 en was ze 49 cm..
Oftewel 24 cm en 6430 gegroeid in 12 maanden!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42749143
maar je kan frieten toch ook invriezen

enne owlet, ik vind zoutloze aardappels en groente echt viess dusch..
pi_42749577
Ik haal dat ene aardappeltje en groentetje net iets eerder uit de (zoutloze) pan en dan doe ik er voor ons nog even een beetje zout bij. Kan het voor mijn dochter even afkoelen en hebben wij toch een beetje zout. Met de pot mee is echt wel gemakkelijk vind ik
Variety is the spice of life
pi_42752244
Leek het hier even beter te gaan , begint Merel overdag ineens veel te huilen en ook weer veel te spugen. Ze begint alleen nu meestal al vlak na de voeding te huilen. We hebben nu toch maar besloten om over te gaan op comfort. Heb het ondertussen in huis en we starten er vanavond al mee , kan volgens mij makkelijk omdat de voedingswaarden helemaal gelijk zijn aan de normaal , alleen jbpmeel zit er extra in.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:15:01 #33
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_42752533
Pinquit: Ik heb dat wel een tijd gedaan, zelf eten gemaakt voor Juultje. Kookte ik op een verloren zondagmiddag 3 of 4 soorten groenten, met wat aardappels, rijst, pasta of gierst en maakte daar (in zeer handige plastic bakjes van de xenos ) daghappen voor Juul van. Vlees gaf ik toen nog niet volgens mij. Later wel, toen was het met name kip (in de blender) of anders vegaburgers. Soms ook een beetje jus om het smeuig te maken en vaak bakte ik er wat champignons en een uitje met wat knoflook bij, om het net wat smaakvoller te maken (beetje pesto door de pasta kan ook). Broccoli, bloemkool, wortels, sperziebonen, peulen en tomaat (om een soort tomatensausidee te benaderen) werkten hier erg goed. Juul at later ook wel met de pot mee, maar omdat wij zelf best veel Indisch en/of anderszins scherp eten, vond ik dat toch niet altijd handig. Nu eet iet alles, hoewel ie, net als alle kinderen, zeer sterkte voorkeuren heeft voor bepaalde dingen. Lastige overgangsfase. Maar ook leuk, om zelf happen te maken. En invriezen werkt super! Je moet het alleen niet al te lang bewaren. Gewoon op zondag voor een week of hooguit 2 vooruit koken. Succes.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:27:53 #34
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_42752969
Oh ja, tuinbonen! Tuinbonen met kip en aardappels!!! Als een tierelier.
pi_42762169
ik mag nog net ff hier posten.. tis nog geen 8.45

Amber heeft doorgeslapen Ze lag er om 20.45 in, was om 1.00 heeeeeel even wakker en ligt nu nog te knorren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42762196
Wij hebben vast het hapjeskookboek van AH ingeslagen. Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn.

Dat is lang geslapen Amber!

Anna viel gisteren om 9 uur in mijn armen in slaap, we verwachtten dat ze zo wakker zou worden, maar om kwart voor 10 sliep ze nog. D'r maar in bed gelegd en wij zijn ook gaan slapen. Vier uur was ze wakker en sinds die tijd heeft ze maar een half uur geslapen. Nou ja, ze hangt nu weer in de draagzak te slapen Straks naar het kdv voor de intake. Valt ze daar in slaap, wedden?
*OUD heilige*
  woensdag 18 oktober 2006 @ 08:29:29 #37
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_42762465
Merlijn zijn eerste boventandje is door Meneer besloot ook maar meteen uit te slapen vanmorgen ipv om 6.15 al wakker te worden. Miranda moest hem om 7.05 wakker maken om hem klaar te gaan maken voor het kdv
  woensdag 18 oktober 2006 @ 08:47:32 #38
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42762630
Wat een goede én slechte slapertjes weer! Geniet en sterkte voor de betreffende ouders.

Storm sliep vannacht bij opa en oma, dus ik weet niet hoe hij het deed.
Wat wel lastig is, is dat hij dus met forte-voeding nog steeds om de 3 uur komt. Gisteren waren we voor Maria op het cb en raadde de arts me nog Johannesbroodpitmeel aan voor Storm. Dat geeft dan langer een vol gevoel?

Donderdagochtend komt de wijkvk langs om te bespreken hoe we hem wat rustiger krijgen, met name overdag en wat de voedingen betreft. De nachten zijn ook niet rustig, maar dan slaapt ie in elk geval wel sneller dan overdag. Na ja, we zien wel. Hopelijk haalt het iets uit, ik vind het rot dat ie zoveel huilt en zo moeilijk gaat slapen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_42762639
Dag allemaal!! Wij gaan verhuizen naar het volgende topic!! Tot snel!!

Dikke voor alle kindjes!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42763566
Hier ook al zo'n goede slaper. Gister om 10 uur de laatste voeding en geslapen tot 5 uur en nu is ze net weer wakker , dus ga haar er maar snel uit pakken.

Amber gefeliciteerd! Ik hoop dat je een leuke dag hebt.
pi_42763601
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 08:47 schreef Sugar het volgende:

Storm sliep vannacht bij opa en oma, dus ik weet niet hoe hij het deed.
Wat wel lastig is, is dat hij dus met forte-voeding nog steeds om de 3 uur komt. Gisteren waren we voor Maria op het cb en raadde de arts me nog Johannesbroodpitmeel aan voor Storm. Dat geeft dan langer een vol gevoel?
Denk ik wel. Maar wat me opvalt is dat ze toch beter reageerd op de comfort waar het dus aldoor heen zit dan wanneer ik het zelf toevoegde. Metname de comfort is ook een stuk dikker qua voeding. En ze heeft heel goed geslapen
pi_42763868
Hier vannacht een slecht slaper. Het is de hele week al een beetje bagger (dacht eerst dat het misschien aan dromen lag ofzo) maar vannacht was ie om de 2 uur wakker. Gelukkig heeft ie er zelf geen last van en is hij de vrolijkheid himself
Liefde
  woensdag 18 oktober 2006 @ 11:38:50 #43
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42766074
Dag ambertje en vicky

Een voor alle slaap perikelen en een dikke voor merlijn zijn tandje

Gisteren belafspraak met de dietiste gehad op naar 4 maal 200 CC + 8 schepjes + 1 fantomalt.
Aan de hand van het gewicht zat ze nl wel heel erg mager aan der calorien en dan zat het spugen er nog niet van afgetrokken. Volgende week woensdag weer naar de arts.
Ben benieuwd allemaal.
Ze is wel lekker vrolijk, brabbelt de heel dag door vermaakt zichzelf over het algemeen prima .
Enige lastige vind ik dat als je haar op schoot hebt ze zich er gewoon af gooit , want ze wilt lopen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_42766682
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 21:15 schreef renzell het volgende:
Pinquit: Ik heb dat wel een tijd gedaan, zelf eten gemaakt voor Juultje. Kookte ik op een verloren zondagmiddag 3 of 4 soorten groenten, met wat aardappels, rijst, pasta of gierst en maakte daar (in zeer handige plastic bakjes van de xenos ) daghappen voor Juul van. Vlees gaf ik toen nog niet volgens mij. Later wel, toen was het met name kip (in de blender) of anders vegaburgers. Soms ook een beetje jus om het smeuig te maken en vaak bakte ik er wat champignons en een uitje met wat knoflook bij, om het net wat smaakvoller te maken (beetje pesto door de pasta kan ook). Broccoli, bloemkool, wortels, sperziebonen, peulen en tomaat (om een soort tomatensausidee te benaderen) werkten hier erg goed. Juul at later ook wel met de pot mee, maar omdat wij zelf best veel Indisch en/of anderszins scherp eten, vond ik dat toch niet altijd handig. Nu eet iet alles, hoewel ie, net als alle kinderen, zeer sterkte voorkeuren heeft voor bepaalde dingen. Lastige overgangsfase. Maar ook leuk, om zelf happen te maken. En invriezen werkt super! Je moet het alleen niet al te lang bewaren. Gewoon op zondag voor een week of hooguit 2 vooruit koken. Succes.
wauw bedankt renz
wij eten inderdaad ook veel indisch liefst zo pittig mogelijk, al kan dat natuurlijk ook later toegevoegd worden.

een week of 2 vooruit is toch perfect? langer hoeft ook niet hoor. past misschien niet eens in de vriezer
ooehhh *maaltijden verzinnen gaat*
pi_42766696
dag ambertje!! veel plezeier in het dreumestopic
pi_42766808
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:01 schreef pinquit het volgende:

[..]

wauw bedankt renz
wij eten inderdaad ook veel indisch liefst zo pittig mogelijk, al kan dat natuurlijk ook later toegevoegd worden.

een week of 2 vooruit is toch perfect? langer hoeft ook niet hoor. past misschien niet eens in de vriezer
ooehhh *maaltijden verzinnen gaat*
http://www.keukenkikker.nl

Daar staan lekkere dingen op
Liefde
pi_42766892
dankjewel minicole

haha ik bedoel natuurlijk MEnicole
pi_42766986
Owja nog een vraag blijf bezig

max moet de laatste tijd heel vaak huilen van de onbenulligste dingen
een dingetje dat kraakt, een lagemannenstem, maar van bijvoorbeeld een langsscheurende auto heeft ie geen last
echt zo raar. gisteren wilde ik een lampje naar me toe 'buigen' en dat piepte/kraakte zacht, max zet het op een brullen
hebben meer kindjes dit?
pi_42767047
Ja Pinquit! Op Max' leeftijd had mijn dochter dat ook. Auto's, vreemde mensen, andere kinderen, de weegschaal op het CB, de kinderwagen die piepte, de haardroger. Ineens kon ze dan zomaar in huilen uitbarsten. Gaat over
Variety is the spice of life
pi_42767128
ok dan is het goed niet dat ik dacht dat er wat mis was hoor... maar gewoon
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:42:38 #51
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42767753
Dag Amber, ik zie je over een tijdje wel weer in het andere topic!
Lekker douchen!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:44:53 #52
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42767817
pinquit, er is ook een topic over zelf eten koken voor je kleine, maar dat moet je dan even zoeken

Nee hoor: Potjes of zelf kokkerellen voor je kleine? Deel 2
Lekker douchen!
pi_42772192
We zijn vandaag in overleg geweest met de kinderarts omdat Merel nog steeds erg veel huilt alleen nu dus vooral overdag en omdat de comfort toch weer voor diaree zorgt door de jbpmeel en ook omdat Merel nu al 6 weken loopt te snotteren.
Morgen zijn we er tussen gepropt om langs te komen zodat hij haar kan onderzoeken waarom ze zo snotterig blijft en worden er mogelijk foto's gemaakt. Verder moet Merel nu over op dieet voeding Enfamil AR omdat ze dus toch last blijft houden van de jbpmeel. Morgen krijgen we nog een verwijskaart voor de voeding omdat deze voeding in aanmerking komt voor een vergoeding bij de verzekeraar en een verwijskaart voor de echo van de heupjes die ze half december krijgt.
pi_42772420
Xanthe, wat fijn dat jullie er morgen tussen mogen! Hoop dat Merel goed reageerd op de Enfamil!

Dikke
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42773458
sjak hoe gaat 't nu met jetske?
pi_42773934
Xanthe, ik neem aan dat haar oortjes ook zijn onderzocht? Die verkoudheid kan ook een druk op de oortjes geven waardoor ze gaan huilen (maar ja, dat is dan vooral als ze liggen, dus 's nachts)...
(zat hier ineens aan te denken, Emma heeft last van haar oortjes en slaapt alleen als ze een paracetamol krijgt goed door).

Wat een gedoe allemaal zeg, naar de kinderarts voor de voeding én verkoudheid constant én die heupjes... sterkte met alles!

Evenstar, ben benieuwd wat eruit komt straks. Fijn dat Arwen ondanks de weinige calorieën toch vrolijk en beweeglijk is! dat stelt je vast wel een (klein) beetje gerust. Sterkte verder met alle voedingsperikelen ...

Pinquit, dat overgevoelige voor geluid heeft Noa ook gehad een tijdje, mijn moeder lachte dan bijvoorbeeld redelijk hard en dan begon ze gelijk te huilen. Emma heeft daar totaal geen last van, dat is een bikkel ... maar Noa is nog steeds wel een beetje gevoelig voor geluiden. Denk dat het gewoon het type kindje is... en dat het vooral een fase is waarin ze het extra hebben. Het ging wel over hoor, na een tijdje! (gelukkig)
pi_42775592
Xanthe, fijn dat jullie morgen tussendoor mogen langskomen!

Arwen, gelukkig ben je vrolijk enzo! Sterkte met alles verder!

Keukenkikker vind ik een leuke site, heb er weleens iets voor ons 3en van geprobeerd en het beviel goed!
Vind het soms wel lastig om te bedenken wat we gaan eten. Vooral omdat Kim nog niet alles mag, zoals prei, zuurkool ed.
Maar in dat geval geef ik gewoon een potje.

Iemand nog tips om Kim te laten slapen overdag? Ze heeft vandaag vanaf ca. 12 uur niet geslapen.
Niks helpt.
pi_42778198
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:05 schreef Suzanna het volgende:
Xanthe, ik neem aan dat haar oortjes ook zijn onderzocht? Die verkoudheid kan ook een druk op de oortjes geven waardoor ze gaan huilen (maar ja, dat is dan vooral als ze liggen, dus 's nachts)...
(zat hier ineens aan te denken, Emma heeft last van haar oortjes en slaapt alleen als ze een paracetamol krijgt goed door).
Nee er is eigenlijk nog helemaal niet naar haar gekeken vanwege het snotteren en het slechte slapen. Maar hij zal het morgen vast wel gaan doen en anders vraag ik er zelf wel even naar.
Ik ben allang blij dat we morgen nog konden komen anders moesten we nl. 3 weken wachten omdat hij 2 weken op vakantie gaat. Enige nadeel is dat doordat we ertussen gepropt worden misschien wel langer moeten wachten , niet echt handig met 2 kleine kindjes aangezien Isis op het moment behoorlijk de grenzen aan het uittesten is. Ben dus nog even aan het kijken of ik een oppas kan regelen.
pi_42778279
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:50 schreef Ingrid19 het volgende:
Iemand nog tips om Kim te laten slapen overdag? Ze heeft vandaag vanaf ca. 12 uur niet geslapen.
Niks helpt.
Gewoon laten liggen? Hielp bij Isis wel toen ze ongeveer de leeftijd had van Kim nu. Meestal was ze dan nog een tijd wakker en ging dan spelen of huilen maar viel meestal na een tijdje wel in slaap.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:42:01 #60
108648 cattie
lieve moeder
pi_42779188
Xanthe, succes morgen!

Ive heeft maandag de rest van de dag en dinsdag (en de nacht ertussen) nog veel last gehad van de behandeling door de osteopaat. Hij was echt erg uit zijn doen. Vandaag is mijn man met hem naar de huisarts gegaan, zij heeft hem helemaal nagekeken en heel goed het schedeltje onderzocht. Zij kon niets vinden, de schedeldelen zitten volgens haar heel mooi los. Lekker tegenstrijdig dus... Maar gezien de reactie door Ive op de behandeling hebben we besloten niet weer naar de osteopaat te gaan, het was gewoon niet oke hoeveel last Ive daarvan had.
Maar nu weten we dus nog steeds niet wat er is... En daar baal ik van.
Omdat Ive overdag nergens last van heeft en lekker vrolijk is, zitten we er nu aan te denken dat hij al gewend is aan de aandacht 's nachts. Dus willen we gaan kijken of het helpt als we niet naar hem toe gaan, maar dat hij uit zichzelf weer gaat slapen als hij wakker wordt. Dat vind ik heel moeilijk (Wat als hij wel ergens last van heeft? Dan is het toch echt heel naar om hem te laten huilen!) Maar we weten even niets anders meer. En mijn schoonvader vertelde dat mijn man en zijn broer hetzelfde hadden en daarbij hielp het wel.
pi_42779275
Cattie, heel tegenstrijdig, maar wel fijn dat de ha zegt dat het verder goed zit! En idd, dan maar (even) niet meer naar de osteopaat..

Hoop dat het even geen aandacht geven 's nachts gaat helpen! OP het andere forum waar ik schrijf zeggen ze ook dat het kan helpen. Er gaat ws. een nacht of 4/5 overheen voordat het goed gaat..

Succes!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 18 oktober 2006 @ 19:06:03 #62
108648 cattie
lieve moeder
pi_42779833
Dat worden 4/5 zware nachten ben ik bang...
Maar 1 van die nachten gaat Ive uit logeren (dat heeft mijn schoonvader zelf aangeboden, omdat hij ons graag wil helpen, erg lief!).
pi_42780714
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:08 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Gewoon laten liggen? Hielp bij Isis wel toen ze ongeveer de leeftijd had van Kim nu. Meestal was ze dan nog een tijd wakker en ging dan spelen of huilen maar viel meestal na een tijdje wel in slaap.
Ze heeft om 17.15 een half uur geslapen en ligt nu weer te slapen.

Laten liggen heb ik ruim een uur gedaan. Soms gaat ze spelen, en meestal daarna krijsen en schoppen.
De ene keer helpt het wel en valt ze in slaap, de andere helpt het niet, zoals vandaag.
Ze is dus de laatste tijd vaak lang wakker overdag.
Ik vraag me ook af of het erg is/ kwaad kan.
pi_42780848
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:31 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Ze heeft om 17.15 een half uur geslapen en ligt nu weer te slapen.

Laten liggen heb ik ruim een uur gedaan. Soms gaat ze spelen, en meestal daarna krijsen en schoppen.
De ene keer helpt het wel en valt ze in slaap, de andere helpt het niet, zoals vandaag.
Ze is dus de laatste tijd vaak lang wakker overdag.
Ik vraag me ook af of het erg is/ kwaad kan.
Kwaad kan het nooit. Als ze echt moe zijn vallen ze wel in slaap. Mika slaapt overdag bijna ook niet. Als ze 's nachts maar slapen denk ik dan.
Liefde
pi_42780971
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:35 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Kwaad kan het nooit. Als ze echt moe zijn vallen ze wel in slaap. Mika slaapt overdag bijna ook niet. Als ze 's nachts maar slapen denk ik dan.
's nachts nu gelukkig wel weer.
Ik zat net te denken dat het wel van de prik kan komen.
Ze was ook erg aan het jengelen. Dat doet ze haast nooit.
pi_42784761
Als ze echt heel erg moe zijn, vallen ze wel moeilijker in slaap, maar zolang ze niet jengelig is en gewoon nog normaal vorlijk en gezellig wakker zou ik er geen probleem van maken denk ik. Finn slaapt overdag vaak ook erg weinig, maar hij is supervrolijk, dus zolang hij dat blijft, hoeft ie van mij ook niet meer te slapen dan ie nu doet. Als ie echt moe is, slaapt ie rustig wel de hele dag op z'n voedingen na, dus hij haalt de schade wel in als hij dat n odig vindt.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:33:51 #67
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42785554
Cattie als je zoiets gaat proberen, bouw het een beetje om het weekend heen. Dan kan je man ook meehelpen en ook tegelijk ook bijkomen overdag. Sterkte hoor, het blijft moeilijk om zoiets te doen (en vooral de twijfel of je er wel goed aan doet)
pi_42786538
Mijn baby blijft maar wakker Misschien dat ie dan vannacht weer een keertje door slaapt. Maar tis wel gezellig want Kevin ligt al in bed. Nu heb ik nog een beetje gebabbel op de achtergrond
Liefde
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:05:16 #69
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42787035
Maxim sliep ook haast nooit toen hij nog onder het jaar was, heb er geen probleem van gemaakt. schijnbaar had hij dat niet nodig.
Romijn slaapt heel wisselend, ene keer lang, andere keer een krap (half)uurtje. vind het alweer allemaal prima.

en gelukkig verschillen meningen, en ik zit ook niet in die situatie, maar een kind laten liggen van ruim 3 maanden vind ik zo zielig ik zou het in ieder geval niet kunnen.
maar wel veel succes Cattie je moet doen wat je gevoel je ingeeft, dan is het altijd goed!

en groot nieuws Romijn zn eerste tandje breekt bijna door ik zie al zon mooi streepje in zn tandvlees staan, en dat plus die mooie rode koontjes op zn wangetjes hij word gewoon groooooooot
  woensdag 18 oktober 2006 @ 22:26:32 #70
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42788034
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 15:50 schreef bixister het volgende:
sjak hoe gaat 't nu met jetske?
Het gaat een stuk beter. Ze is nog wel snipverkouden en moet af en toe nog wat hoesten maar ze drinkt gelukkig weer. Ze spuugt nog wel een beetje maar ik heb niet het idee dat alles er uit gaat, dat geeft wel wat rust. Gisteren heb ik nog bij de huisarts gezeten omdat ik ineens vond dat ze om haar mondje blauw ging zien. Dat blijkt wel vaker voor te komen bij een verkoudheid, hij noemde het een masker. Het komt wel doordat ze dan iets minder zuurstof heeft. Ik vond het maar wat eng, zeker omdat ik zelf een achtergrond met hartproblemen heb. Ik ben soms zo bang dat zij dat ook gaat krijgen, al is de kans maar zo klein en ze hebben haar er al op nagekeken...maar toch als dit soort dingen gebeuren... Goed, dat is een ander onderwerp.

Jetske is vandaag alweer 3 maanden! Tjonge, en wat een verschil al met drien maanden geleden, ze hoort er al zo helemaal bij
Lekker douchen!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 23:11:35 #71
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42790067
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 22:26 schreef sjak het volgende:

[..]

Jetske is vandaag alweer 3 maanden! Tjonge, en wat een verschil al met drien maanden geleden, ze hoort er al zo helemaal bij
Ik kon me, toen Amber net een maand of 3 was, niet meer voorstellen dat er ooit eens niet is geweest, zeg maar.
Hetzelfde nu met Iris
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 19 oktober 2006 @ 06:57:17 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_42795277
Xanthe, waarom loop jij eigenlijk met Merel bij de kinderarts helemaal?

cattie, soms moet je dingen uitproberen hoor, dat is wel zo, dus wie weet. wel vervelend dat Ive zo'n last heeft gehad van het bezoekje bij de ostheopaat. moeilijk ook om te beoordelen wie er nu "gelijk" heeft he? Maar jullie moeten je gevoel volgen daarin.

Romijn al een tandje wat gaat dat hard!

Ezra eet nu zo goed (flessen van 180/190 cc) dat ie op 5 flessen zit en gisteravond om half 8 al op bed lag en tot kwart over 6 heeft ie geslapen vandaag is het schema dan weer anders, hij was gisteren gewoon erg vroeg wakker al, maar ik ben heel blij dat het zo goed gaat.

Onze nieuwe oppas vind hem ook helemaal geweldig, en zo makkelijk Is ie ook idd. altijd vrolijk mijn mannetje, zelfs als ie net na een hoestaanval/niesaanval/boeraanval alles eruit gegooid heeft, dan nog lacht ie
stormy waters...
sailin'
  donderdag 19 oktober 2006 @ 07:27:02 #73
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42795361
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 06:57 schreef Belana het volgende:
Onze nieuwe oppas vind hem ook helemaal geweldig, en zo makkelijk Is ie ook idd. altijd vrolijk mijn mannetje, zelfs als ie net na een hoestaanval/niesaanval/boeraanval alles eruit gegooid heeft, dan nog lacht ie
Wat heerlijk, Belana!

Ik zou dat ook graag willen dat Storm makkelijker en rustiger was. Het is niet meer voortdurend huilen, maar wel dagdelen echt heel veel. Die dagdelen vind ik dus heel moeilijk, we kunnen hem dan ook niet echt troosten.
Straks komt de wijkvk en hopelijk hebben we daar wat aan.

Sjak, wat fijn dat Jetske zich weer wat beter voelt en vooral ook dat ze zo helemaal haar plekje heeft gevonden en gekregen in jullie gezinnetje.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 07:30:49 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_42795378
zo moeilijk lijkt dat me, als je kindje zoveel huilt. Ezra had het laatste na zijn prikjes en poe, wat vond ik dat zielig. Maar ook kon ik me meteen voorstellen dat je er als ouders gek van wordt als dat de hele dag zo is. komt de wijkverpleegkundige praten met jullie of kijken naar Storm?
het is wel een enorm poepie om te zien hoor Sugar, ik vind dat ie nu heel erg op maria lijkt ook.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 19 oktober 2006 @ 07:34:10 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42795396
Ik denk dat ze vooral komt praten en misschien ook iets bekijken.
Lastig is ook dat we Storm niet -zoals destijds bij Maria die onrustig was- die echte regelmaat kunnen bieden om goed te gaan slapen. Er gebeurt gewoon meer en Maria wil ook naar buiten, wil soms ook slapen (dan is Storm eventjes in bed laten huilen dus geen optie). Dus ik kan niet 24/7 met hem thuis zijn en bij de eerste tekenen van moeheid hem in bed leggen. Wie weet zou dat helpen, maar dat zit er gewoon niet zomaar in.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 07:43:46 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_42795431
Ja dat is wel moeilijker met een 2e, dat merk ik ook, maar toch ben ik het wel gaan doen. Ezra gaat nu zo'n 3 keer per dag naar zijn bedje en dan heeft Liam ook even pech. 1 slaapje dan slaapt Liam ook, dus das geen probleem, maar hij zal zich ook een beetje moeten aanpassen. het geeft wel meer rust ook. misschien toch eens proberen?
stormy waters...
sailin'
pi_42795454
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 06:57 schreef Belana het volgende:
Xanthe, waarom loop jij eigenlijk met Merel bij de kinderarts helemaal?
Tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis werd al snel duidelijk dat Merel gebaat was om ingewikkeld te worden omdat ze steeds wakker werd van haar armpjes die ze zo lekker rond zwaaide. De kinderarts verwijst je hiervoor door naar babymassage en deze mevrouw bekijkt het gedrag van de baby en hoe je als ouder met je kind omgaat en geeft je hierbij extra tips , leertje babymassage en als zij het ook nodig vind leert ze je ook inwikkelen en inbakeren. Alleen zijn ze er tegenwoordig niet meer zo happig op om direct te beginnen met inwikkelen en inbakeren , dus kregen we de 1e keer alleen maar theorie en vervolgens massage. Maar omdat Merel zo ontzettend veel bleef huilen en er eigenlijk geen rust meer in huis was + dat Merel te weinig slaap begon te krijgen zijn we dus wel begonnen met inwikkelen. En heeft zij overleg gehad met de kinderarts , als Merel zou blijven huilen moest ik deze week contact met hem opnemen. Tja nou had ik eigenlijk sinds vorige week weinig meer te klagen over de nachten , maar overdag huilt ze nog steeds heel veel en aangezien hij haar de dag van ons ontslag uit het ziekenhuis nog had gezien ivm. het snotteren heb ik dit dus ook maar direct aangekaart , daarvoor wilde hij haar nu toch graag weer zien omdat ik heb aangegeven het idee te hebben dat ze daar toch echt wel last van heeft. Dus eigenlijk loopt Merel al vanaf haar geboorte nog in het ziekenhuis , we komen er nog elke week voor de babymassage.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 08:04:52 #78
24188 Belana
kloon van belana
pi_42795559
aha xanthe, het maakt dat het allemaal zo ernstig klinkt terwijl dat op zich toch wel meevalt? Ik bedoel, ze is niet doodziek ofzo toch? Er is toch hoop ik niks aan de hand verder?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 19 oktober 2006 @ 08:09:49 #79
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42795591
Ja, Belana, ik probeer het ook wel vaak, we geven niet op. Maar hij huilt dan wel echt hard, dus juist tijdens Maria's slaapje gaat het niet. Daarvoor en daarna proberen we het steeds, op de momenten dat we buiten de deur zijn na. Maar we gaan elke dag wel 1 of 2 keer de deur uit, daardoor is het toch maar 2 of 3 keer per dag proberen in bed te laten slapen.
Nou ja, hij slaapt nu!!!
pi_42795613
Sugar, het is inderdaad even wennen om een ritme erin te krijgen met een tweede. Vond ik erg lastig en tegelijik slapen zat er al helemaal niet in bij Emma en Noa. Helaas. Maar nu gaat hte wel een stuk beter (vanaf 6 maanden ongeveer al geloof ik) en hebben ze wel een goed ritme gevonden voor overdag.
In ieder geval leg ik Emma op bed als ze moe en zeurderig is, anders gaat het helemaal mis. Noa heeft dan ook even 'pech' mijns inziens. Wat je wel kunt doen om ze allebei toch buiten te laten komen is misschien te wandelen met de kinderwagen en Maria ernaast of met kiddyboard? (of heb je een dubbele wagen?) Is natuurlijk wel een stuk vermoeiender.

Sterkte met dat huilen van Storm, lijkt me echt heel erg ...

Edit: ik zie dat ik laat ben geweest met posten, Noa kwam er tussen. Beetje spuit-elf dus mijn reactie
  donderdag 19 oktober 2006 @ 08:14:57 #81
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42795634
Ja, wandelen doen we de hele dag, Suzanna! (duowagen idd)
Dan slaapt ie ook goed, maar ik wil (ik wil, ik wil, ik wil ) dat ie dat ook in zijn bedje doet. De tijd zal het wel beter maken.
pi_42795656
Ja, tuurlijk wil je dat!! Is zoveel prettiger als hij gewoon een makkelijke slaper wordt. Helaas is Emma dat ook nooit geweest (het komt nu, ze slaapt meestal zelfs gelijk als ik haar in bed leg en dat is zo'n verschil) en wist ik nooit zo goed hoe ermee om te gaan behalve niet te snel eruit halen om het zo min mogelijk onrustig te maken voor haar. Uiteindelijk moeten ze het toch leren om zelf in slaap te vallen.

Ik kan me herinneren dat je bij Maria ook een periode hebt gehad dat ze heel slecht sliep...misschien dat je wat van de dingen die je toen deed kunt herinneren en dat die ook bij Storm helpen? Of is hij een heel ander kindje?
  donderdag 19 oktober 2006 @ 08:23:48 #83
24188 Belana
kloon van belana
pi_42795697
ja het is ook moeilijk, er zijn geen ultieme tips
Ik realiseer me zo vreselijk hoe ik het wederom getroffen heb (Liam was als baby ook heel makkelijk)
Ik hoop zo dat jullie een beetje je weg gaan vinden snel, want dat is wel nodig geloof ik.
voor je
stormy waters...
sailin'
pi_42795739
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 08:04 schreef Belana het volgende:
aha xanthe, het maakt dat het allemaal zo ernstig klinkt terwijl dat op zich toch wel meevalt? Ik bedoel, ze is niet doodziek ofzo toch? Er is toch hoop ik niks aan de hand verder?
Op het vele huilen en het snotteren na gaat alles best goed met Merel hoor. Ze groeit goed.
Daarom denk ik ook (dat gevoel had ik al toen we nog in het ziekenhuis lagen) dat ze erg last heeft van het snotteren , het zit ook niet echt in d'r neusje volgens mij maar wat hoger en dat ze daarom dus veel huilt. De regelmaat is er wel en dat word ook verder wel gezegd bij de babymassage dat we het ook verder allemaal wel goed doen.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 08:31:12 #85
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42795771
Hij huit alweer (en hij is niet de enige).
Maria bakerden we in, doen we bij Storm ook. Helpt wel, helpt niet. Alles helpt wel en niet. Wisselend allemaal. En vooral om gek en moedelooos van te worden als moeder. Maar daarvoor zijn andere topics.
pi_42796083
sugar (en xanthe ook), wat zwaar. ik herken 't wel hoor, anna was ook zo'n veel en veel moeilijker slaper dan piet, onuitstaanbaar af en toe. en ook ingebakerd kon zij soms nog lang tekeer gaan, daar word je inderdaad moedeloos van. maar: het gaat voorbij, houd dat voor ogen, het zal op den duur echt beter gaan.
pi_42796264
Sugar wat herkenbaar (dat meehuilen met je kleintje als je denkt dat hij eindelijk in slaap gevallen is maar dan tóch weer begint te huilen...) ... heel heel heel veel liefs en sterkte van mij, ik voel zo met je mee. Echt heel moeilijk zo'n moeilijk slapertje. Hier hielp het inbakeren ook niet echt, bij allebei de kinderen, maar niet inbakeren ging nog minder goed. Bij Emma heb ik een tijdje een bakerzak gebruikt, en dat was ook weer niet strak genoeg (ze ging met allebei de handjes naar boven en zat dan klem, huilen huilen dus...) ... maar als je denkt dat zoiets kan helpen bij jou, misschien een idee?
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:08:41 #88
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42797425
Ik voel me net als Belana een mazzelaar met, tot nu toe, makkelijke kindjes als ik jullie problemen zo lees.
Sugar, zoals je Storm omschrijft lijkt hij op mijn jongste neefje. Mijn zus had eerst een dochtertje gekregen die heel lief en meegaand is en toen kwam mijn neefje er achteraan. Die jongen kan gillen, krijzen onvermoeibaar!
En toch hè, het is zo'n schatje. Als ik dat bolletje met rode haar zie huppelen word ik daar helemaal blij van. Ik hoor het gegil niet eens meer. Maar voor mijn zus is het wel om moedeloos van te worden. Ze trekt het zich ook veel te veel aan. Hij wordt in januari 2. Ze proberen van alles uit om het te verminderen. Vooral in het begin was het erg moeilijk, ook voor mijn nichtje. Hij was altijd al tussen 5 en 6 wakker en gilde dan de boel bij elkaar. Ik zei dan heel wijs vanaf de zijlijn: "Laat maar gillen, anders heeft hij het door dat dat dus werkt." Maar ja, mijn nichtje had ook haar slaap nodig, dus haalde mijn zus hem er toch maar uit. Soms klinkt het allemaal prachtig die regeltjes, maar het werkt niet altijd zo.
Sterkte, ik kan je dus helaas geen tips geven.
pi_42797758
Hai.

Ik zit hier moederziel alleen beneden achter de computer. Mocht mijn Fonske niet meenemen van mn lief. Die twee liggen nu samen gezellig boven in bed te slapen...
pi_42797830
Bass-Miss, welkom hier
Als ik jou was zou ik lekker bij die 2 in bed kruipen hoor
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42797842
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:28 schreef snoopy het volgende:
Bass-Miss, welkom hier
ja idd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42797858
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:28 schreef snoopy het volgende:
Bass-Miss, welkom hier
Ja, maar de dokter ging in de loop van de voormiddag langskomen en ik vind dat zo vervelend om dan nog in bed te liggen stinken...
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:45:13 #93
103793 kozakken
Living the life
pi_42798182
BM: HE KRAAMVROUW!!!! Als er iemand lekker in zijn bedje mag liggen stinken...
grapjas roept en streng kijkt

Zometeen met Romme naar het bureau voor de eerste prik. En wegen en meten. Ben heel benieuwd naar de nieuwe nummers.
Romme is iets pittiger dan Jonne. Hij slaapt nog niet de hele nacht door, huilt wat meer en het kost me wat meer moeite om hem te leren kennen. En hoe dat komt... Tja. combi van 2e kindje dus ook aandacht voor Jonne nodig en daarnaast was ik gewoon vergeten dat ik dat met Jonne ook moest: leren kennen.
Mijn moeder riep vanmorgen nog tegen me: wat ben je blij dat de eerste 6-8 weken achter de rug zijn he. (Ze kent me zooo goed. Zou dat komen omdat ze al 32 jaar ervaring met me heeft )
Ik vind het uitzoeken en leren kennen best mooi en fijn. Maar dat ik nu wat beter weet en snap hoe Romme in elkaar zit vind ik nog veeeel fijner
pi_42798368
Dokters hebben vast vaker moeders in bed gezien. Dat vind ik zo gezellig, 's ochtends even samen in bed.

Arme Romme. Anna moet straks ook voor de eerste prik Gatsie. Heb er al buikpijn van.

Op het kdv gaan ze Anna een ritme leren. Zeggen ze. Ik ben benieuwd.
*OUD heilige*
  donderdag 19 oktober 2006 @ 11:12:57 #95
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42798882
Ik ben optimistisch, want we hebben een doel, structuur en een plan. Ha!

Regelmaat en inbakeren natuurlijk, dat had ik zelf ook verzonnen en gaan we nu echt echt echt toepassen. Vandaag en morgen is Maria naar het kdv, dus gaat het ook makkelijker. In het weekend kunnen Sebas en ik samen ook zorgen voor die regelmaat, doordat de ander dingen met Maria kan doen buiten de deur. En misschien regel ik voor maandag en dinsdag dan ook nog iemand.

In elk geval heb ik een plan, hoop en moed. Ha!
pi_42798956
Ja, ik weet wel. Maar het voelt gewoon niet goed, ik heb daar echt een hekel aan als ik recht uit bed kom en er is iemand.
En daarbij denk ik ook wel dat het goed is dat die twee ook een beetje aan mekaar alleen wennen.
pi_42798966
Als je zelf al optimistisch bent, scheelt dat al een hoop. Dat merk ik bij Anna. Heeft Storm nu niet ook een sprongetje? Dat hebben wij nu en ze lopen gelijk op wat dat betreft. Goed plan om het samen met iemand te doen, dat maakt het al een stuk makkelijker.
Succes!
*OUD heilige*
pi_42798975
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 11:12 schreef Sugar het volgende:
Ik ben optimistisch, want we hebben een doel, structuur en een plan. Ha!

Regelmaat en inbakeren natuurlijk, dat had ik zelf ook verzonnen en gaan we nu echt echt echt toepassen. Vandaag en morgen is Maria naar het kdv, dus gaat het ook makkelijker. In het weekend kunnen Sebas en ik samen ook zorgen voor die regelmaat, doordat de ander dingen met Maria kan doen buiten de deur. En misschien regel ik voor maandag en dinsdag dan ook nog iemand.

In elk geval heb ik een plan, hoop en moed. Ha!
En nem zie!!
Ha!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 11:20:45 #99
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42799088
Goed zo Sugar. Ik ben ook echt heel erg blij met de regelmaat die wij hebben. Het doet iedereen hier zo goed! Ik merk dat Jetske nu erg moet wennen aan de "nieuwe" regelmaat op de creche, zij houden zich helaas niet echt aan mijn schema (of eigenlijk echt niet). Als ze thuis komt van de creche dan moet ze erg veel huilen nu, nou ja, daar gaan wij ook wel weer onze weg in vinden.

BM, ze moeten ook aan elkaar wennen hoor, daar heb je gelijk in. En als je dan die lieve foto van ze ziet Denk je wel aan jezelf, je bent net bevallen.
Lekker douchen!
pi_42799545
Kun je dat niet bespreken daar sjak? Bij ons vroegen ze specifiek wat voedings- en slaaptijden waren en hoe wij met haar omgingen. Soms schuiven ze een kwartiertje (als er bijv. meerdere baby's om dezelfde tijd moeten eten), maar vaak is dat niet nodig.
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')