abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42615671
ze heeft geen witte puntjes in haar mond.. straks maar weer eens de fles geven en kijken hoe ze dan drinkt
De eerste fles gaat altijd gaat, alleen de volgende flessen niet.. de laatste fles gaat ook vaak wel goed.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_42615912
zonder de witte puntjes kan het nogsteeds hoor crazymoon. in de gaten houden maar
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_42616110
ow, dat wist ik niet! ik dacht dat ze altijd witte puntjes in hun mondje moesten hebben.
jeetje, nog iets erbij wat het kan zijn
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_42617056
Merel heeft een wikkeldoek gekregen van pacco om haar armen te begrensen. Verder hebben we alles besproken om te kijken wat de reden zou kunnen zijn dat ze ontzettend veel huilt en eigenlijk kunnen we vrij weinig redenen vinden. Het zou haar neus kunnen zijn die verstopt is , dat is iets wat ik al vanaf het begin aangaf en wat steeds ontkend werd en nu ineens wel mogelijk zou kunnen zijn.
Verder zou ik haar voeding niet mogen mixen met jbpmeel en moest ik nu maar overstappen op andere voeding (kruidvat comfort). Persoonlijk sta ik hier dus niet achter omdat ik zelf het idee heb dat er niks mis is met de voeding. Merel doet het nu goed , drinkt goed , plast en poept goed en spuugt niet meer zoveel. Wat betreft de voeding lijkt ze een tevreden meisje. En nu dit sinds een goede week lekker lijkt te lopen lijkt het me voor haar darmpjes ook niet bevordelijk om over te stappen.
Wel moet ik contact opnemen als ze maandag of dinsdag nog steeds zo veel zou huilen met de kinderarts. En mocht ze zoveel blijven huilen willen ze haar een paar dagen opnemen in het ziekenhuis om te kijken of ze een reden kunnen vinden waarom ze dus zoveel huilt en om ons even te laten bij tanken.
  † In Memoriam † donderdag 12 oktober 2006 @ 18:55:26 #205
81992 Githa
pi_42617760
Spannend Xanthe, maarja als dat nodig blijkt te zijn komern misschien ook wel antwoorden, sterkte maar weer
Over de voeding kan ik weinig meer zeggen als volg je gevoel.
pi_42618817
Prachtig mannetje PM-Girl! (bv-topic moet ik nog doorlezen alsmede Z&G en een heel fototopic!)

CM, spruw kan zonder vlekjes inderdaad. Eventuele andere dingen: huilerig en onrustig bij drinken en/of luieruitslag.
Variety is the spice of life
  donderdag 12 oktober 2006 @ 19:35:43 #207
24188 Belana
kloon van belana
pi_42619064
xanthe, misschien is een ostheopaat of chiropractor een idee? hebben al meerdere kindjes hier baat bij gehad.
stormy waters...
sailin'
pi_42620837
Xanthe sterkte ermee! Een ziekenhuisopname is dan misschien wel handig. Als jij denkt dat het de voeding niet is, is dat ws ook zo. Je eigen gevoel volgen!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 20:35:35 #209
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42621130
Xanthe sterkte. Ik hoop dat jullie er snel achterkomen wat het is. En misschien inderdaad eens bij een osteopaat of chiropracter langs gaan. Het kan zijn dat er net iets scheef is gaan zitten tijdens de bevalling, waardoor ze pijn heeft...
pi_42622861
Xanthe, wat een gedoe met Merel. Hopelijk wordt er snel wat gevonden. En verder: wat Belana zegt
Eva
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:44:04 #211
24188 Belana
kloon van belana
pi_42632851
hier is een fase voorbij. Ik heb Ezra gisteravond om half 8 naar zijn bedje gebracht. Tot eergisteravond was hij altijd bij ons in de kamer in de box, maar de laatste tijd viel hij al vroeger in slaap maar kon vervolgens niet slapen vanwege de tv e.d. en aangezien ik er toch meer ritme in aan ht brengen ben ook overdag, dacht ik, nou ja, dan moet ie ook 's avonds maar vroeger naar zijn bedje. Maar nu is dus voor mijn gevoel het echt kleine er vanaf
Hij was wel even van slag, want vanmorgen om kwart over 4 wilde hij eten (normaal pas om half 7) magoe, dat geeft niet en komt ook wel weer
Ow en hij is zo lieffff Ik ga hem zo missen volgende week als ik weer ga werken!
stormy waters...
sailin'
pi_42632863
Spannend Xanthe. Hoop dat er snel duidelijk is waarom ze zo huilt.. (is het geen kma?)

Simon lief moppie ben je!

CM, ik heb nog een Oei ik groeiboek hier waar ik niets mee doe

Amber had bij opa en oma onwijs goed geslapen.. had ene paar keer gepiept 's nachts, maar verder niet.. Helaas dacht ze er thuis anders over. Ze lag er om 21.15 uur in en ze is geloof ik wel 4x wakker geweest. 2x ging het nog wel met speen maar de 3e en 4e keer niet. Heb haar maar bij me in bed genomen en daar is ze in slaap gevallen. Overgeheveld naar haar eigen bedje en een half uur later was het weer mis. Toen maar weer bij ons in bed en toen is ze in slaap gevallen en wij ook. Heb haar om half 7 weer naar haar eigen bed gebracht toen werd ze om 7.45 wakker...
Amber begint ook verkouden te worden, ze niest heel erg, haar neusje zit een beetje verstopt en ze heeft een snotneus..Ze heeft rode billen en ze slaat weer op haar mondje... zullen ook wel weer tanden komen..

Gister deed ze weer een stapje Ik lag op de grond, ze ging staan, liet me los, ik rolde opzij en toen deed ze een stap!! * Vicky is trots!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42633015
Als ze spruw hebben, hebben ze er dan altijd last van bij het drinken of soms.
Want Sarah drinkt haar eerste en laatste fles altijd wel goed, zonder onrustig te zijn.
Vicky, is dat acht of tien sprongen? Ik zoek namelijk die met tien sprongen

ga nu even naar beneden, want de voordeur staat op een kier, ze zijn hier bezig met ons huizenblok.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_42633095
ik heb die met 8 sprongen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42633434
2e nacht op rij die goed gegaan is. Het vele huilen is over! (Althans voor nu en hopenlijk blijvend).
En het enige wat ik veranderd heb is dus de lighouding (op de zij dmv. de babysleep) en dus de neusspray ipv. de daro druppels. Als ze nu huilt is het van korte duur en vaak makkelijk op te lossen door even een slaap muziekje aan te zetten.

Maar zelf voel ik me nog niet beter , na gisteren weer in het ziekenhuis geweest te zijn kreeg ik in de loop van de dag het gevoel dat ze me flink bekritiseerde op het feit dat we bv. de voeding mengen en dat Merel nog wel eens tegen me in slaap valt voordat ze in bed gaat.
Ik hoefde ook geen neusspray te gebruiken , druppels waren beter en deden hun werk echt wel en zo kan ik nog wel even door gaan.
Maar wat me het meeste dwars zit is de preek over de voeding dat ik dus niet zo mogen mixen en nu ineens alsnog zou moeten overstappen op andere voeding. Ik kreeg niet de indruk dat er naar me geluisterd werd toen ik zei dat de voeding naar mijn mening echt niet de boosdoener zou zijn. Ik zou haar nu dus eigenlijk ingewikkeld in bed moeten leggen , maar heb dit tot nu toe nog niet gedaan en volgens mij zal het ook niet nodig zijn.
Voel me behoorlijk verdrietig op het moment....
  † In Memoriam † vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:18:05 #216
81992 Githa
pi_42633495
Xanthe, moeilijk hoor... wat geven zij als alternatief dan?
pi_42633691
xanthe, rot dat je het gevoel hebt alleen maar bekritiseerd te zijn. probeer te blijven denken in termen van dat zij er voor jou zijn en niet andersom. zij geven je adviezen, maar jij bent degene die de uiteindelijke beslissing neemt over wel/niet inbakeren en wel/niet overstappen op andere voeding. alle tips zijn welkom, maar jij bent merels mama dus jij bekijkt rustig aan welke tips je gaat uitvoeren.
pi_42634460
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:18 schreef Githa het volgende:
Xanthe, moeilijk hoor... wat geven zij als alternatief dan?
Ik kreeg niet de indruk dat ze een ander alternatief hadden. Zoals bv met de voeding dat ik aangaf dat juist alles nu goed ging daarmee , ze dronk goed , groeit goed , plast en poept goed , spuugt niet meer zoveel (hooguit een mondje terug) en ze ook voor de voeding niet meer zo vaak kwam als eerst , bleef ze daarover heen praten dat mengen niet goed was en ging ze met de kinderarts overleggen daarover en toen ze terug kwam was het nog steeds zo dat ook hij vond dat dat niet goed was. Als Merel nu nog ontevreden zou zijn of nog zou spugen , diaree zou hebben oid. dan kan ik het me voorstellen dat ze zo zouden denken. Ik voel er weinig voor om over te stappen nu het naar mijn mening wel goed gaat. Maar ik krijg dus de indruk dat ik straks hierover zal moeten gaan liegen en tegen hun moet zeggen dat ik wel netjes ben overgestapt op de andere voeding.
pi_42634570
Xanthe, waarom zou je moeten liegen? Het is nog altijd jouw kind en het is je goed recht om te zeggen dat je niet bent overgestapt omdat het nu veel beter gaat en je niet een stap terug wil doen om maar weer lekker te gaan aanmodderen.
Je bent daar voor hulp maar zolang zij jouw kind niet 24/7 meemaken moeten ze niet je verbieden om te mengen omdat dat bij het standaard kind niet goed zou zijn. De hulp moet aangepast worden op jouw kind. Jouw kind niet op hun hulp.
Syllables govern the world
pi_42634872
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 10:13 schreef reese.com het volgende:
Xanthe, waarom zou je moeten liegen? Het is nog altijd jouw kind en het is je goed recht om te zeggen dat je niet bent overgestapt omdat het nu veel beter gaat en je niet een stap terug wil doen om maar weer lekker te gaan aanmodderen.
Je bent daar voor hulp maar zolang zij jouw kind niet 24/7 meemaken moeten ze niet je verbieden om te mengen omdat dat bij het standaard kind niet goed zou zijn. De hulp moet aangepast worden op jouw kind. Jouw kind niet op hun hulp.
Tis ook alleen de indruk die ik krijg om mezelf straks niet ontzettend te moeten verdedigen.
Ik heb gewoon geen zin om mezelf te moeten verdedigen tov. hun. Te meer omdat ik zelf op het moment ook niet al te lekker in mijn vel zit op het moment.
pi_42634888
Xanthe je moet gewoon doen wat jou het beste lijkt. Jij bent de mama van de kleine meid, jij weet het beter

Ikke net maar denken waarom Mika toch zo huilt. Hij wilde niet in de box, niet in het wipstoeltje, niet op schoot. Heeft ie gewoon honger Was even vergeten dat ie vanmorgen iets vroeger was dan normaal
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_42634919
Xanthe, lastig hoor, maar jij kent Merel het beste!

Ik riep voor de bevalling wel heel stoer dat ik echt mijn eigen plan ging trekken, en wel zou zien aan mijn kind of het goed gaat, ipv aan de schema's en curves, maar ik heb ook zo'n rotstemmetje in mijn achterhoofd nu...
Eva's temperatuur is nog steeds wat onder het 'gemiddelde'
Ze drinkt per dag genoeg, we geven haar 6*100 cc, en dat drinkt ze nagenoeg op, norm is 6*90 cc. Maar vanochtend gaf ze heel veel terug, ik denk wel de hele fles ongeveer. Dus loopt ze een flesje 'achter'. Mijn verstand zegt dat ze zelf wel zal aangeven als ze dat wil inhalen, en anders niet, maar ja, dat verrotte schema ...
Teruggeven doet ze trouwens niet veel, normaal nooit meer dan een mondje, en dit is nu de 2e of de 3e keer dat ze echt veel spuugt, dus daar ga ik me nog maar geen zorgen over maken toch? Gewoon een beetje misselijk...
Eva
pi_42635191
Vervelend Xanthe als je het gevoel krijgt dat je het toch fout doet, wat je ook doet. Wat voor argumenten hadden ze voor hun mening dat mengen van voeding niet goed zou zijn? Wel fijn dat het huilen over is.

Als ze honger heeft, hoor je het vast Linda. En als het je geruststeld, kun je dan niet proberen of ze wat wil drinken?

Vanochtend ben ik met Anna op het CB geweest. Mijn bv was een paar dagen erg weinig, omdat ik ongesteld werd. We wilden zeker weten of we genoeg gekolfde melk hadden gegeven, daarom ben ik gaan wegen. Ze was 200 gram aangekomen in 2 weken. Genoeg dus, maar dat mens van het CB stond tegen twee andere moeders te verkondigen dat ze 125 gram per week aan moeten komen. Ik stond echt met open mond te luisteren. Ik ben blij dat ik weet dat het niet zoveel hoeft te zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_42635742
De reden dat het niet goed zou zijn om te mengen? Dat de voeding anders wel standaard gemengd zou zijn zoals bij de comfort dat dus het geval is. Overigens heb ik door de normaal ook extra zitten omdat ze wel heel vaak voor een fles blef komen en ze naar mijn mening dus te veel honger had. Dit hadden we bij Isis ook en toen mocht ik van het CB niet overstappen op alleen de extra en moest ik dit dus maar gaan mengen en gaan uitzoeken welke hoeveelheid het beste was. Bij Isis was dit 50/50 en bij Merel is het nu 1 schepje extra op 2 normaal. Sindsdien kwam ze niet meer om de 2 a 3 uur maar om de 3 a 4 uur en dan vaker neigend naar de 4 uur. En dan dus ivm. het spugen een half schepje nutriton.
pi_42636111
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 10:58 schreef Xanthe het volgende:
De reden dat het niet goed zou zijn om te mengen? Dat de voeding anders wel standaard gemengd zou zijn zoals bij de comfort dat dus het geval is. Overigens heb ik door de normaal ook extra zitten omdat ze wel heel vaak voor een fles blef komen en ze naar mijn mening dus te veel honger had. Dit hadden we bij Isis ook en toen mocht ik van het CB niet overstappen op alleen de extra en moest ik dit dus maar gaan mengen en gaan uitzoeken welke hoeveelheid het beste was. Bij Isis was dit 50/50 en bij Merel is het nu 1 schepje extra op 2 normaal. Sindsdien kwam ze niet meer om de 2 a 3 uur maar om de 3 a 4 uur en dan vaker neigend naar de 4 uur. En dan dus ivm. het spugen een half schepje nutriton.
Wanneer leren die lui eens dat de kunstvoeding wel een bepaalde standaard is maar dat een kind niet standaard is? Dat de meeste kinderen het 't beste doen op de standaard voeding betekent niet dat die van jou dat ook doet.
Heel frustrerend lijkt me dit Xanthe. Sterkte
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:29:30 #226
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42636571
linda, dat spugen van veel melk kan komen door onrustig drinken. De kringspier van de maag werkt nog niet optimaal.
Als het idd niet elke keer is, is er geen reden om je zorgen te maken. Met bv mag je iig meteen weer aanbieden, dat doe ik ook. Bij fv lijkt me dat ook niet zo'n punt.
Baby's drinken niet zomaar teveel.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_42636804
Nee, ik maak me eerder zorgen dat ze te weinig krijgt. Maar ze is net alweer geweest, en heeft netjes haar flesje leeg. . Een enooooorme boer erachteraan en nu ligt ze zich in slaap te huilen. Zielig hoor, maar voor haar werkt het toch het beste...
Eva
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:44:44 #228
94046 PM-girl
pi_42636953
Ben dat nu ook met SImon aan het proberen, ligt er een uur in nu, af en toe jengelt hij wat en huilt ie wat, niet echt huilen. Ik laat hem nu even liggen (gaat me wonderwel goed af!) om te zien of hij in slaap valt.
*
pi_42637488
Net er toch weer even uit, want ze had een enorme vieze plakluier. En daarna er weer in, jengelen helpt niet brullen helpt niet, ff jammerenhelpt niet -

Ik blijf trouwens dan wel even boven, zodat ik nog even kan checken of ze zich niet bloot heeft gewoeld. Vanochtend had ze zich uit haar broekje getrappeld
Eva
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:28:53 #230
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42647609
er waren hier meer kindjes die moeite hadden met 8maanden potjes he??
pi_42647661
Pinquit, Amber had er ook moeite mee. In het begin prakte wij de stukjes die erin zaten zodat het allemaal net ietsje dunner was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:46:21 #232
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42648126
!!! tuurlijk, dat had ik zelf ook we kunnen bedenken zeg domm
bedankt voor de tip!
pi_42648328
Pinquit, of eventjes kort in de staafmixer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:04:42 #234
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42648647
Bah arwen is zielig heel der bipsje kapot maar vaak de lkuier controleren en goed insmeren met vaseline. tandjes zijn ook alwe voelbaar boven hoop dta ze snel doorzetten en ze snel geen pijn meer heeft .

Ze was wel heul knap vandaag zette zo twee passen van mij naar de salon tafel los het is ehct oppassen nu want als ze aan je handloopt dan trekt ze haar handjes zo ineens los soms
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:56:47 #235
24188 Belana
kloon van belana
pi_42650009
de 8 maanden potjes vond Liam ook niet te eten
stormy waters...
sailin'
pi_42650451
Arme Arwen!

Eva heeft nu een blaartje (of eeltplekje, weet niet wat het is) op de bovenlip. Viel me vandaag pas op. Dat is toch heel normaal en komt door het drinken? (ik meen het me te herinneren van mijn jongste zusjes)
Eva
pi_42650935
Xanthe Wat een gezeur zeg!

Arwen, wat zielig! Hopelijk komen de tandjes snel door! en wat knap zeg dat je al 2 passen losloopt!

Kim heeft vandaag voor het eerst helemaal zelf gestaan!
We zaten op de bank en Kim speelde in de box. En ineens "moest" ik kijken van mezelf. Intuitie?
Daar stond ze ineens en boog ze voorover. Ze zag iets liggen wat ze wilde pakken.
We schrokken en waren/zijn trots!
Wat gaat ze hard ineens!
Nu moeten het bedje en de box toch echt omlaag!
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:32:12 #238
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42650967
Stond die nog hoog ?

Maar wat knap wat gaan onze kindjes toch allemaal zo snel :x voor je het weet zijn ze alweer een jaar
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_42650971
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 19:12 schreef linda856763 het volgende:
Arme Arwen!

Eva heeft nu een blaartje (of eeltplekje, weet niet wat het is) op de bovenlip. Viel me vandaag pas op. Dat is toch heel normaal en komt door het drinken? (ik meen het me te herinneren van mijn jongste zusjes)
Ja, heeft Kim ook gehad. Ging vanzelf weer over.
Kim vind de 8 maanden potjes lekker. En vers gelukkig ook.
pi_42650991
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 19:32 schreef _evenstar_ het volgende:
Stond die nog hoog ?

Maar wat knap wat gaan onze kindjes toch allemaal zo snel :x voor je het weet zijn ze alweer een jaar
Ja, dat kon eerst echt geen kwaad hoor!
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:19:39 #241
24188 Belana
kloon van belana
pi_42652451
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 19:12 schreef linda856763 het volgende:
Arme Arwen!

ja klopt hoor kan geen kwaad. Ze zuigt dan gewoon heel hard, flinke goeie zuigreflex dus
stormy waters...
sailin'
pi_42654260
Ze smakt er ook enorm bij. Dan trekt het vacuum even los ofzo
Eva
pi_42655046
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 20:19 schreef Belana het volgende:

[..]

ja klopt hoor kan geen kwaad. Ze zuigt dan gewoon heel hard, flinke goeie zuigreflex dus
En wanneer gaan die blaartjes weer weg? Hier hebben beide meiden die blaartjes en Isis trekt m er eens in de zoveel tijd vanaf (als ie wat los laat) , heb het idee dat ze er in die periode ook wat last van heeft , maar hij komt telkens nog terug.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:36:27 #244
24188 Belana
kloon van belana
pi_42655074
Ezra had het in het begin ook toen ik nog BV gaf daarna niet meer eigenlijk, met het flesje hoefde hij vervolgens niet zo'n moeite meer te doen denk ik
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:39:28 #245
24188 Belana
kloon van belana
pi_42655161
ik weet het niet xanthe, maar echt kwaad kan het niet hoor, misschien beetje vet houden
stormy waters...
sailin'
pi_42659358
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 21:35 schreef Xanthe het volgende:

[..]

En wanneer gaan die blaartjes weer weg? Hier hebben beide meiden die blaartjes en Isis trekt m er eens in de zoveel tijd vanaf (als ie wat los laat) , heb het idee dat ze er in die periode ook wat last van heeft , maar hij komt telkens nog terug.
Bij Eva liet het net al los, maar er zal dan vast nog wel weer een nieuwe komen. En het laatste korstje van haar naveltje liet net ook los, en haar naveltje ziet er mooi uit.
Eva
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:15:19 #247
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42660298
Om even te reageren op wat Jarno zei over het slapen... edit: in het bv-topic
Ik heb dat hier ook weleens. Maar dan nog leuker: 's avonds voed ik Kendahl vaak liggend met een beetje deken erbij, zodat hij lekker soezig wordt en ik slaap valt. Dan komt de uitdaging...
Ik pak hem zo voorzichtig mogelijk op, zodat ik hem niet stoor. Dan loop ik rustig door de gang en hoop dat hij niet wakker wordt van het licht in de gang. Vervolgens manouvreer ik Kendahl voorzichtig in zijn wiegje. Dan dek ik hem lekker toe en loop de kamer uit. Maar soms doet hij, net op het moment dat hij met zijn rug het matrasje raakt, zijn ogen open en kijkt me verwijtend aan. 'Waarom leg je me nou hier, waarom mag ik niet bij jou slapen?' <nééh> Op zo'n moment ben ik niet blij. Nú kan ik er wel even om lachen.

Hebben jullie trouwens ook weleens dat jullie kindje een geluidje maakt dat precies op een bestaand woord lijkt?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  † In Memoriam † zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:23:04 #248
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_42660489
Ja, Lucie huilt altijd 'un lait' als ze honger heeft
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_42665162
Amber is vannacht verschrikkelijk aan het spoken geweest... Ze is onwijs vaak wakker geweest. En vannacht was het helemaal mis. Ze heeft ongeveeer een half uur nonstop gekrijst. Niets hielp.. Zo zielig.
Ze heeft een verstopt neusje, dus ze had het hartstikke benauwd en volgens mij komen er ook weer tanden en die deden natuurlijk ook pijn... En ze was ook nog eens een keertje ontzettend aan het winden...

Ze heeft vanaf een uurtje of 4 bij ons in bed geslapen.. Steeds werd ze ff wakker, huilen, draaien en met een speentje was het dan weer goed.. Om 7.30 is ze pas echt in slaap gevallen.. en nu ligt ze nog steeds in ons bed te slapen...

We hebben al een paar keer d'r neusje gesprayd en met luuf gesmeerd.. Vannacht toch maar een ui onder het bedje..

Evenstar, ik smeer nu met Bepanthenzalf, dat hielp vorige keer ook ontzettend goed toen Amber's billen kapot waren.

Ingrid, kwat knap van Kim En nu maar snel de box naar beneden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42682325
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 08:57 schreef Vicky het volgende:
Amber is vannacht verschrikkelijk aan het spoken geweest... Ze is onwijs vaak wakker geweest. En vannacht was het helemaal mis. Ze heeft ongeveeer een half uur nonstop gekrijst. Niets hielp.. Zo zielig.
Ze heeft een verstopt neusje, dus ze had het hartstikke benauwd en volgens mij komen er ook weer tanden en die deden natuurlijk ook pijn... En ze was ook nog eens een keertje ontzettend aan het winden...

Ze heeft vanaf een uurtje of 4 bij ons in bed geslapen.. Steeds werd ze ff wakker, huilen, draaien en met een speentje was het dan weer goed.. Om 7.30 is ze pas echt in slaap gevallen.. en nu ligt ze nog steeds in ons bed te slapen...

We hebben al een paar keer d'r neusje gesprayd en met luuf gesmeerd.. Vannacht toch maar een ui onder het bedje..

Evenstar, ik smeer nu met Bepanthenzalf, dat hielp vorige keer ook ontzettend goed toen Amber's billen kapot waren.

Ingrid, kwat knap van Kim En nu maar snel de box naar beneden
Amber beterschap!
Kim is de laatste dagen weer aan het spoken. Sprongetje misschien. Ze kan ineens heel veel.
En ze is ook wat verkouden. Neusspray opgehaald. Vannacht slaapt ze bij mn ouders.
We missen haar wel, maar ook wel lekker door en uitslapen. En we weten natuurlijk dat ze het goed en leuk heeft. En mocht er iets zijn, dan zijn we er met 10 minuten.
  zondag 15 oktober 2006 @ 06:19:36 #251
24188 Belana
kloon van belana
pi_42691236
Ik leg Ezra expres altijd wakker op bed. kleintjes "moeten" (want iedereen doet het op zijn eigen manier hoor) leren dat hun eigen bedje goed is en dat ze daar zelf lekker in slaap vallen. Gelukkig gaat dat ook goed Ik blijf wel altijd even boven bezig zodat ik zijn speentje kan geven als ie die kwijt raakt, zo word iig de was regelmatig opgevouwen

arme Amber, hoop dat het snel beter gaat!
stormy waters...
sailin'
  zondag 15 oktober 2006 @ 08:14:22 #252
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42691544
Amber en Kim ook al zo verkouden... Emma dus ook. Helemaal niets vind ik het...
En gisteravond hadden we oppas, die is dus tot half tien bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Maar ja, die heeft ook niet zo'n ervaring met slaapproblemen, dus dat kost haar natuurlijk meer tijd dan ons (wij kennen de trucjes wel die soms helpen). De nacht ervoor was ze ook al bezig en vannacht ook nog een heel aantal keer mij wakker gemaakt.
Maar ze ligt dan zo lief tegen me aan als ik naar haar toega... en daar geniet ik dan wel weer van. Gelukkig maar dat dat kan he!

Amber en Kim, beterschap dus!
  zondag 15 oktober 2006 @ 08:49:48 #253
24188 Belana
kloon van belana
pi_42691658
het verkouden tijdperk is echt weer begonnen he? Hier ook hoor, de ene verkoudheid is nog niet over of de volgende dient zich alweer aan geloof ik. het is echt herfst
stormy waters...
sailin'
  zondag 15 oktober 2006 @ 08:55:28 #254
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42691682
Ja, bah ik vind dat een groot nadeel van de herfst/winter sinds ik kinderen heb. Vroeger had ik zelf niet zo vaak last van verkoudheid maar nu word ik ook elke keer aangestoken door de kleintjes. Maar goe...het hoort erbij!
pi_42692034
Ik ben zelf ook een beetje verkouden.. Stomme herfst

Vannacht ging gelukkig een stuk beter. Ze is 1x echt wakker geweest, zetpilletje ggeven, neusje gesprayed en een beetje drinken en toen viel ze bij ons in slaap. Heb haar overgeheveld en ze is een paar keer aan het gillen en snikken geweest. Vanmorgen ineens een hele harde gil maar ze sliep gewoon verder. Uiteindelijk werd ze om 8.45 uur wakker.

Ze is gister al verwend met kadootjes... Mijn schoonouders houden niet zo van drukte en Michel zijn opa en oma kunnen geen traplopen. Gister mijn schoonvader zijn verjaardag gevierd en toen heeft amber ook kadootjes gehad...
De buit:
Een 3-wieler met duwstang, de koektrommel van Fischer Price, een Teletubbie met tv op zijn buik, een hamster van de Hamsterweken en een lief poppetje...

A gossie, Kim en Emmatje ook al verkouden. WOrd maar snel beter hoor!!

Wij leggen Amber 's avonds ook altijd wakker in bed. Soms gaat ze heel even liggen kletsen of liggen mekkeren maar over het algemeen valt ze snel in slaap...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 15 oktober 2006 @ 10:08:33 #256
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42692089
Ik ben nog niet bijgelezen, sorry.

Maar wilde toch even zeggen dat het met Storm nog steeds niet echt lekker gaat. Hij huilt heel veel, overstrekt zich nog steeds. De osteopaat zei na de tweede behandeling dat alles nu weer "normaal" op zijn plek zit en dat we binnen twee weken echt veel verbetering in de onrust moeten merken, dus wie weet.
Hij drinkt nog elke 3 uur (ook 's nachts), gaat vaak na een voeding niet (makkelijk) slapen (of helemaal niet) en huilt dan voortdurend. We zijn overgestapt op Forte, maar het verandert nauwelijks iets in zijn gedrag en behoefte.

Vannacht was ik alleen met hem, ik durfde het aan. Sebas kon zo met Maria even bijtanken bij zijn ouders. De avond was weer huilhel, maar de nacht ging best goed, gelukkig. Alleen nu weer huilen en huilen en mijn energie en moed zijn op. Sebas komt zo gelukkig terug.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_42692126
He Suug, wat vervelend! Hoop dat het snel beter gaat met jullie kleine vent!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 15 oktober 2006 @ 10:15:12 #258
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_42692137
Lieverd toch! Wat heb ik met je te doen. Zeker niet handig en fijn als ik nog langs kom vandaag? Heb je trouwens al gedacht aan koemelkallergie (of misschien een andere allergie)? Kaatje had dat toen ook en daar zijn ze pas vrij laat achter gekomen. Toen ze eenmaal waren overgestapt op andere voeding, was alles in een keer zo veel beter. Hopelijk gaat de pijn inderdaad, zoals die osteopaat zegt, binnen een paar weken weg nu. Het lijkt me zo naar, zo'n klein jongetje dat de hele tijd huilt. Laat me weten als ik iets kan doen he?!
  zondag 15 oktober 2006 @ 10:35:30 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42692319
Sugar...
  zondag 15 oktober 2006 @ 11:03:46 #260
24188 Belana
kloon van belana
pi_42692659
ach, arme Storm, wat zou er nou toch zijn? Ik hoop enorm dat het toch nog gaat helpen die osteopaat! sterkte sugar!
stormy waters...
sailin'
pi_42692689
Agossie, arm manneke. Hopelijk komen jullie erachter wat het is Sugar.
pi_42693579
Wat vervelend Sugar.
Nou weet ik niet de achtergrond van Storm , maar ik herken wel veel van wat je zegt in hoe Merel was. Ook elke 3 uur komen voor voeding en veel huilen en moeilijk in slaap komen (overigens was dat bij ons metname in de avond en nacht). We hebben Merel ook op forte gezet (overigens een mix van forte met normaal) en hebben de babysleep gekocht en vanaf het moment dat ze op dr zij ligt te slapen gaan de nachten hier goed... Misschien dat dat ook voor Storm zou kunnen werken?
pi_42699244
Ach Sugar, dat is niet leuk, zo'n kindje dat ligt te huilen en je kunt hem niet troosten. Sterkte

Ik kom er achter dat Eva ook liever op haar zij ligt. Op haar rug slapen doet ze wel, maar als ze boos ligt te huilen, wordt ze gelijk een stuk rustiger van op haar zij liggen. Het CB adviseert daar dus tegen, maar ik vind het wat overdreven. Ze ligt 'op' haar arm, dus daar zou ze helemaal overheen moeten rollen om op haar buik terecht te komen, en ze zakt altijd nog weer terug in rugligging als ze slaapt. Maar als het zo aanhoudt, ga ik ook maar eens zo'n babysleep aanschaffen.

En voor alle verkouden kindjes en mama's. Eva knort af en toe wel wat, en klinkt soms een beetje alsof haar neus dichtzit, maar ze lijkt er geen last van te hebben. En ik slik intussen weer een Vitamine C 20* ADH.. Werkt meestal goed voor mij, dus hopelijk krijg ik het niet...
Eva
pi_42703001
Hier ligt Mika ook geregeld op zijn buik te slapen hoor. Ik hoor ook overal dat dat niet mag maar soms wil Mika gewoon niet anders. Hij is dan helemaal onrustig en met zijn armen aan het wapperen dat ie zichzelf wakker houdt. Als ik hem dan op zijn buik leg is ie zo vertrokken. Hem op zijn rug leggen als ie slaapt wil ie helemaal niks van weten want dan word ie zo weer wakker. Scheeld dat ik vanachter de pc bijna in zijn bedje kan kijken
Liefde
  zondag 15 oktober 2006 @ 19:46:32 #265
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42703797
Even crossposten vanuit zwangerschap en geboorte;

Vandaag een jaar geleden werd ik in het zh opgenomen met premature weeen. Op 5 december was ik pas uitgerekend, we hadden nog niet eens een naam Ik moet nu steeds aan Mwanatabu denken, je bent nu precies even ver als ik een jaar geleden. Hou jij je dochter nog maar even veilig binnen hoor!

Ben best even emo (geweest) vandaag, zo raar allemaal. Het is wel even spannend geweest toen en dat komt nu toch wel terug. Nu ook duidelijker dan toen. Het is ook heel erg gek dat je precies weet wat je hebt gedaan vandaag een jaar geleden.

Sugar wat vervelend voor Storm, hopelijk weet je snel hoe hij het lekkerst ligt en slaapt.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_42703804
En ik vind het ook nog steeds een beetje raar trouwens, dat ze de 1e 2 weken adviseren om in zijligging te leggen, vanwege het spugen, en na 2 weken geldt dat argument ineens niet meer . Eva spuugt nu juist wat meer, door de grotere hoeveelheden die ze drinkt. Ik vind het een naar idee dat ze dan op haar rug zou liggen en dat het dan zo haar keel in kan lopen. Gelukkig heeft ze haar hoofd altijd opzij als ze op haar rug ligt.
Eva
pi_42703905
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:46 schreef Saffier het volgende:
Even crossposten vanuit zwangerschap en geboorte;

Vandaag een jaar geleden werd ik in het zh opgenomen met premature weeen. Op 5 december was ik pas uitgerekend, we hadden nog niet eens een naam Ik moet nu steeds aan Mwanatabu denken, je bent nu precies even ver als ik een jaar geleden. Hou jij je dochter nog maar even veilig binnen hoor!
En je hebt Tobias toen nog 3 weken binnen kunnen houden toch? Hoeveel te vroeg was hij toen? (ik was toen nog niet echt een OUD-poster... ) Fijn dat alles goed is gekomen, en begrijpelijk dat je daar ff emo van wordt.

* vandaag 5 jaar geleden heb ik verteld dat ik verliefd op hem was, bedenk ik net. En nu hebben we een Evaatje...

En Eva lijkt nu toch echt verkouden. Net had ze haar eerste heuse snottebel . Wel zielig hoor, het klinkt allemaal best snotterig, en als ze zich voelt zoals ik me voel als ik verkouden ben... Niet fijn . En behalve neussprayen is dr niet veel aan te doen toch?
Ze ligt zich nu in slaap te huilen. Het moet maar, ze is al weer 2 uur op en dat is voor haar eigenlijk al te lang...

[ Bericht 10% gewijzigd door linda856763 op 15-10-2006 20:08:57 ]
Eva
pi_42704520
voor een verkouden Eva

Yppy en Jarno, hoe gaat het met Anna sinds de ontdekking van het speelkleed? Doe eens vertellen, ikke nieuwsgierig.
pi_42705446
Sugar, wat vervelend zeg! Sterkte ermee!

Kim wil niet in haar bedje slapen, nu die op het laagst staat. Een kwestie van wennen, toch?
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:51:47 #270
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42705472
zo saffier, dan heb je tobias nog best lang binnen gehouden!! knap hoor

linda, ik vond dat ook supervreemd. dan móeten ze ineens op de rug
maarja dat veranderd ook elk jaar volgens mij.. vroeger werden de babietjes op hun buik gelegd, zodat ze hun hoofd niet konden draaien
in de tijd dat ik een babietje was moest je altijd op de zei, met een rolletje achter de rug.
en nu dit weer... stom dat altijd alles maar verandert..
  maandag 16 oktober 2006 @ 09:22:54 #271
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42715318
Saffier, sterkte. Ik hoor vaker dat moeders met de komst van de eerste verjaardag even terug in de tijd duiken. Als het allemaal zo heftig is geweest kan ik me dat helemaal voorstellen.

Jetske is dit weekend ook voor het eerst ziek geweest Verkouden, koorts, hangerig en huilen, ahhhhh, ik kreeg haar niet stil. Schanul lukte dat gelukkig wel. Vandaag gaat het wel beter en ze is naar de creche...ik ben mijn laatste week vrij.
Lekker douchen!
  maandag 16 oktober 2006 @ 11:25:02 #272
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42717799
Tegen verkoudheid helpt natuurlijk stomen. En als één van ons Vicks-douche op ons smeert, enkel een druppie, niet teveel! Dan ademt Kendahl een paar keer diep in en de luchtwegen zijn vrij! De hele dag toen niets meer van gehoord. Nu wel weer een beetje knorren/grommen/snotteren. Maar niet hinderlijk bij het drinken bijvoorbeeld.
  maandag 16 oktober 2006 @ 11:31:10 #273
108648 cattie
lieve moeder
pi_42717991
Wij zijn net terug van de osteopaat. Ive's schedelplaten zitten vast, door de vacuumpomp-extractie. Als hij lang ligt, krijgt hij daarom een zeurende pijn in zijn hoofdje . Na een paar behandelingen zal het over zijn. Dan kunnen we eindelijk alledrie rustig slapen!
Ik vind het heel rot dat Ive zo'n last nog heeft van de bevalling. Klote bevalling, &*%^$ vacuumpomp...
pi_42718622
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 16:20 schreef linda856763 het volgende:
Maar als het zo aanhoudt, ga ik ook maar eens zo'n babysleep aanschaffen.
Raad ik je aan Eva wel in een slaapzakje te stoppen. Merel ligt normaal thuis dus in een slaapzakje en dan stoppen we haar toe met een lakentje en dekentje (lekker strak) , nou is haar kamertje ook fris zodat ze zo dus niet te warm ligt.
Maar gisteren zijn de kids bij mijn ouders geweest voor een paar uurtjes zodat wij ter ontspanning naar de bios konden. Toen we terug kwamen bleek Merel zich omhoog gewurmd te hebben en is ze gelukkig op dr rug gedraaid. Vond het iig. wel even schrikken. En het enige verschil met thuis was , was dat ze geen slaapzakje aan had.
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:11:45 #275
94046 PM-girl
pi_42718840
FIjn voor jullie Cattie. Hopen dat het idd vlug over is.

Net met Simon naar het weeguurtje geweest, hij weegt al 4000 gram!! (geboortegewicht twee weken terug 3770 gram) Ben helemaal trots op het kleine mannetje! Hij plaste natuurlijk na het wegen zijn hele doek en mijn handen onder, haha! (toen was zijn gewicht wrs. 3998 )Daarna heeft hij zich laten bewonderen door een heel bataljon collega's van mijn moeder (o.a. wannabe-oma's)
*
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:39:01 #276
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42719224
Ik heb Tobias toen nog 12 dagen binnen gehouden dankzij de weeenremmers. Die hebben ze 2x opnieuw aangesloten want elke keer als ze ermee stopten had ik weer weeen. Hij was uiteindelijk 5,5 week te vroeg en dat rond de KA nu steeds af naar anderhalve maand en ik dus ook. Ik had die donderdag eigenlijk naar huis gemogen was de planning, maar Tobias vond heel wat anders, die kwam toen 'gewoon' in sneltreinvaart op de wereld Hij woog 2040 gram bij zijn geboorte en 2 weken later (toen hij mee naar huis mocht) woog hij 2140 gram. Hij had pakjes in maatje 46 aan en die waren veel te groot

Simon wat ben je al een stevige knul zeg! Leuk he bewonderd worden!
Tobias heeft zeker 3 maanden op zijn zij gelegen, die wilde echt niet op zijn rug liggen! Hij draaide dan zelf wel op zijn zij. Na een maand of 3 á 4 wilde hij wel op zijn rug en sinds een maand of twee wil hij alleen nog maar op zijn buik slapen. We leggen hem op zijn rug neer maar binnen 1 tel is hij al omgedraaid. We gaan elke avond voor we zelf gaan slapen nog even bij hem kijken hoe hij erbij ligt en sinds 3 avonden draaien we hem maar niet meer terug, het heeft echt geen nut, voor we hem weer hebben ingestopt ligt hij alweer op zijn buik. Eigenlijk vind ik het een beetje eng, maar goed.
Met een maand of 4 (of 5?) lag hij pas in een slaapzak.

Tobias is ook al zo verkouden. We hebben op vakantie in de Ardennen een zalfje kunnen kopen bij de apotheek (een soort vicks voor baby's) en dat helpt goed bij het ademhalen, daar hadden ze ook erg goede neusdruppels. En stomen, dat is écht het beste.

Ostheopaten zijn echt geweldig! Je zult snel verandering/verbetering zien hoor Cattie. Voel je niet schuldig over de bevalling hoor, daar kon je echt niets aan doen. Zonder vacuum was het misschien niet goed gegaan met Ive, wel vervelend dat hij er nu last van heeft, maar hier komt hij wel weer overheen
Ylana
pi_42719320
Ik ook even met Mika naar weeguurtje geweest. Hij is nu 5580 gram en 62 cm. Waarschijnlijk al iets langer maar we konden het niet helemaal goed meten.
Liefde
  maandag 16 oktober 2006 @ 13:09:48 #278
108648 cattie
lieve moeder
pi_42719469
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:39 schreef Saffier het volgende:
(..)

Ostheopaten zijn echt geweldig! Je zult snel verandering/verbetering zien hoor Cattie. Voel je niet schuldig over de bevalling hoor, daar kon je echt niets aan doen. Zonder vacuum was het misschien niet goed gegaan met Ive, wel vervelend dat hij er nu last van heeft, maar hier komt hij wel weer overheen
Je hebt gelijk, de vacuumpomp was nodig. Maar als ik zie wat Ive erdoor allemaal last van heeft gehad, vind ik dat wel heel veel. Het duurde 3 dagen na de bevalling voordat hij zover bijgekomen was van de bevalling/vacuumpomp dat hij goed kon drinken, hij heeft de eerste dagen hoofdpijn gehad, zijn bovenste werveltje is verschoven (en weer rechtgezet) en nu dit weer. Ik weet dat ik me er niet schuldig over moet voelen, maar dat doe ik wel een beetje.

Tobias ook al verkouden! Hopelijk is het snel weer over!
  maandag 16 oktober 2006 @ 13:14:30 #279
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42719507
Wat zielig Cattie!
  maandag 16 oktober 2006 @ 13:20:54 #280
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42719572
O god wat klinkt dat ellendig Cattie. Maar daar kun jij niks aan doen joh. Op dat moment was dat gewoon de enige mogelijkheid om Yve er zo snel mogelijk uit te krijgen. Zo'n pomp gebruiken ze niet zo maar. (althans daar gaan we te goeden trouw even van uit) Het komt echt goed met Yve, maar ik begrijp je bezorgdheid maar al te goed. Want dat is het gewoon; bezorgdheid geen schuldgevoel.

En poeh Sugar, wat heftig allemaal met Storm. Lief van je dat je Sebas en Maria de rust gunt, maar doe je dat zelf ook? Probeer zelf ook eens een nachtje bij te tanken. Met alles wat je doormaakt lijkt me dit niet verkeerd. Ook een voor jou. (lieve foto's trouwens in het fototopic)

Gelukkig hoeven wij er geen gebruik van te maken, maar idd lang leve de ostheopaat.

En alle verkouden babietjes; beterschap!

(hier verder niets te melden, gaat allemaal zijn gangetje)
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_42719615
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:22 schreef reese.com het volgende:

Yppy en Jarno, hoe gaat het met Anna sinds de ontdekking van het speelkleed? Doe eens vertellen, ikke nieuwsgierig.
Ze vindt het prachtig. Vooral de wagenspanner waar ze tegenaan kan slaan. Al is dat slaan nog niet bewust. We hebben ook een plastic sleutelbos die ze vast kan houden, daar zwiept ze mee en dan heel verbaasd kijken wie dat doet.
Als het mee zit, kan ze nu een minuut of 10 daar alleen liggen, dat is echt veel voor haar en heerlijk voor ons. Ze is nu met een sprongetje bezig denk ik. Ze wil veel bij me zijn, maar kan ook ineens meer. Ook geluikdjes maken, net of ze praat.

Morgen zal ik bijlezen en op de rest reageren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 16 oktober 2006 @ 14:36:31 #282
94046 PM-girl
pi_42720434
FIjn Yppy en Jarno, dat het zo goed gaat! Geeft jullie ook een beetje rust.

Vraagje, is het 'normaal' dat bv-baby's zoveel last hebben van winderigheid?
*
pi_42721575
Hier is het wel normaal.
*OUD heilige*
pi_42722027
Een osteopaat, daar heb ik ook goede ervaringen mee. Voor mezelf tenminste. Ik overweeg ook nog om er met Eva heen te gaan voor een checkup. Door de keizersnee heeft ze geen druk op haar hoofd gehad, en dat schijnt wel goed te zijn om allerlei processen op gang te helpen. Ze lijkt weinig last te hebben, maar die lage temperatuur heeft misschien daar wel wat mee te maken. Ik ga geen afspraak maken nog, maar hou het in mijn achterhoofd, voor later.

Eerst krijgt ze nog een checkup bij de chiropractor. Dat kreeg ik als cadeau voor haar geboorte ( ik ben daar 'vaste' klant), en dat vind ik nu in ieder geval al wel nuttig.
Eva
pi_42722123
Pm-girl, Finn heeft er ook wel eens last van (nouja, eik hebben wij er last van, hemzelf maakt het niet uit )

Finn is trouwens ziekig. M'n man was net vanochtend met hem naar de huisarts geweest omdat ie nu al 3 weken verkouden is en z'n hoestje nu wel erg naar begon te klinken. Spray gekregen en nu vanmiddag heeft ie al twee keer alles eruit gegooid, eerst 2 uur na een voeding en nu net binnen een paar minuten. Koorts heeft ie niet, maar hij houdt dus even niets binnen. We blijven maar aanbieden en dan zien we het wel even aan. Gelukkig is Finn er zelf heel vrolijk onder, net zo lacherig en kletserig als altijd.
pi_42722557
Ik word gek hier!

Amber slaapt zoooooooo slecht momenteel. Ze is tig keer per nacht wakker.. niets helpt..
Er ligt al een ui onder haar bed, haar bedje staat al schuin, gebruiken neusspray, eucalyptus in badje, neuspompje om het ergste weg te halen maar niets lijkt te helpen.

De afgelopen nachten waren hele korte nachtjes... iemand nog tips?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 16 oktober 2006 @ 19:30:58 #287
94046 PM-girl
pi_42722777
Je hebt het vast al geprobeerd Vicky, maar ik lees hier dat veel ouders stomen in de douche?

je gaat al bijna verhuizen naar het volgende topic!
*
pi_42723503
Vandaag ben ik met Lis voor controle bij de kinderarts in het ziekenhuis geweest. Dit omdat ze zo zwaar was bij haar geboorte en ze haar bloedsuikerspiegel in de gaten hebben gehouden.

Ze was gelukkig aangekomen en zit op 5 gram na op haar geboortegewicht. En verder ook alles prima in orde. Volgende week moeten we voor de zekerheid nog een keer komen. Niet omdat er wat mis is maar gewoon om te kijken of ze wel goed aankomt.

Ik kan dus gelukkig gewoon verder gaan met de combi van BV en KV en daar ben ik blij om.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42723531
Vicky wat klote! Behalve stomen (wat hier trouwens nog nooit heeft geholpen) zou ik het ook niet weten. Sterkte ermee!
  Jubileum moderator maandag 16 oktober 2006 @ 21:01:10 #290
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42724126
Snoopy wat fijn dat Lis er zo goed op groeit Ik vind het heel erg knap dat je die combi zo goed volhoudt, schouderklopje voor jou
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_42724230
Lois, wat lief, dankjewel
Het is soms best lastig en onzeker maar we komen er wel!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 16 oktober 2006 @ 21:31:42 #292
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42724754
Lois en ik denken hetzelfde, maar ik heb het in het bv-topic gezet zonder te weten dat Lois hier ook al haar bewondering had ge-uit!
Ylana
  maandag 16 oktober 2006 @ 21:48:06 #293
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42725043
Wat goed zeg dat Lis zo gegroeid is. Chapeau bas madame Snoopy!

[ Bericht 85% gewijzigd door sjak op 16-10-2006 22:11:15 ]
Lekker douchen!
  maandag 16 oktober 2006 @ 21:50:40 #294
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42725100
CM hoe gaat het nu met Sarah met drinken?
"un lait" Ik zal eens luisteren wat Jetske huilt als ze honger heeft
Lekker douchen!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:18:28 #295
24188 Belana
kloon van belana
pi_42732072
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:51 schreef MeNicole het volgende:
Ik ook even met Mika naar weeguurtje geweest. Hij is nu 5580 gram en 62 cm. Waarschijnlijk al iets langer maar we konden het niet helemaal goed meten.
hahaha, Ezra is 60 cm en 6 kilo, wat een verschil he! hij is lekker gegroeid iig

cattie, hoop dat het snel beter gaat met Ive
stormy waters...
sailin'
pi_42732401
Het gaat nu stukken beter. Ik maak me niet druk meer, ze heeft gewoon niet meer nodig denk ik.
Ze krijgt nu 4 flessen van 230ml, maar laat daar gemiddeld zo'n 100ml per dag van staan. Valt mee dus. Vandaag de 3e dag dat ze op 4 flessen zit, hopen dat het weer gaat lukken.
Ik denk dat het verschillende dingen waren, waardoor ze zo slecht dronk. Te snel achter elkaar (om de 3 uur), sprongetje en ze was verkouden. Ze is nu nog steeds een beetje verkouden, maar nu ik haar om de 4 uur ongeveer een fles geef gaat het stukken beter.

Gisteren weer wezen babyzwemmen. Dit keer maar niet kopje onder omdat Sarah nog een beetje verkouden is. Verder gingen anderen van zo'n grote glijbaan af :S Nou, dat hebben wij maar niet gedaan. Durf niet eens met Sarah op de arm die hoge trap op te lopen.. En verder heeft het toch geen zin, Sarah is daar nog veel te klein voor. Die spettert heerlijk in het water.
Ze schaterde het steeds uit van plezier! Zo lief! Op de buik zwemmen vind ze heerlijk, op de rug wat minder. En verder vind ze het leuk als ik haar uit water til en dan met een klein plonsje weer in het bad en dan nog wel met haar hoofdje boven water hoor Dan gaat ze zo lachen!

Ik lag vanmorgen helemaal in een deuk. Na de fles had ik haar een beetje op mijn schouder voor een boertje. En elke keer als ik haar een kusje gaf op haar wang, draaide ze haar hoofd heel snel om en ging met haar tongetje over mijn wang en maar sabbelen haha
Dat doet ze ook als ik haar een kusje op dr mondje geef of als ik met haar knuffel Lollifant, en dan het slurfje bij haar mondje langs ga, dan doet ze em ook open en begint te happen en met haar tongetje te sabbelen. zo lief!!

voor alle verkouden kindjes!

Cattie, ik hoop dat het snel beter gaat met Ive en dat hij er geen last meer van heeft.

snoopy, wat goed zeg dat Lis zo lekker groeit. En dat op bv en kv super!

Owja, Sarah mag al weer bijna naar maat 68. Sommige shirtjes passen haar al niet meer, en een paar broekjes zijn al iets aan de korte kant 2 weken geleden was ze al weer 64,5cm.

Over 3 dagen is ze al weer 4 maanden! Net als Cas
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_42732608
Amber gaat in een bad van Eucalyptus engister had ik wat tocotolinbalsam om de muur gedaan en de temperatuur wat hoger gegooid.. maar echt stomen was het niet...

HOe kan ik het beste stomen?

Om 21.30 lagen we er alle 3 in. Om 0.40 werd Amber wakker, hebben haar eenpaar keer geprobeerd in bed te krijgen, zonder resultaat. Uiteindelijk lag ze er om 2.40 weer in en toen was het stil. Rond 5.00 uur heb ik haar nog gehoord, speentje gegeven en ze bleef murmelen. Heb onze slaapkamerdeur dicht getrokken en tegen Mies gezegd dat ze het kon bekijken lachen

Uiteindelijk is ze gaan slapen en slaapt ze nu nog, maar ik ga haar zo wakker maken...

Vorig jaar verloor ik vandaag mijn slijmprop....

morgen gaan we verhuizen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:24:05 #298
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42732899
Vicky gewoon met Amber in de badkamer gaan zitten met de douche aan. Lekker warm zetten zodat de badkamer in de stoom komt te staan (dus geen afvoer aan ), daar komt het al lekker los van. En ga anders gewoon samen onder de douche staan, helpt ook goed.
Succes met verhuizen en je - bui.

CM wat gaat het hard hè?

Gister de groeiboekjes van onze beider knulletjes eens naast elkaar gelegd. Léon was op Cas zijn leeftijd een kilo zwaarder. En dan was Léon nog niet eens de grootste van de 2004-lichting. En als je Cas ziet is hij echt niet ondermaats en dunnetjes. Je kunt het op de foto's ook wel zien hoor. Léon was echt zo'n Michelin-mannetje. Cas is gewoon lekker gezond. En wat aankomen betreft; Léon kwam meer in kilo's aan, Cas ca. een 1/2 kilo per maand. Apart hè?
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:35:06 #299
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42733076
Wat een verschil Dutch, leuk om te zien!
Ik zet in de douche alléén de hete kraan aan (en als ik was heb de droger ook) en dan zo dicht mogelijk in de stoom gaan zitten. Eventueel wat stoommiddel erbij,maar dat is hier niet nodig, zonder gaat het prima.
Vanmiddag ga ik even langs de HA met Tobias, hij heeft nu een wel heel vervelend hoestje. De assistente was erg makkelijk, hij kan het nog niet zelf verteleen dus vandaag nog langskomen. Het is de 2e keer pas naar de HA, die zal wel opkijken hoe groot Tobias al is!
Ylana
pi_42733092
* Vicky gaat vanavond even lekker stomen met Amber...

straks misschien nog ff wegen en meten op het cb. Ben heel benioeuwd hoeveel Amber is gegroeid in 1 jaar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')