abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 oktober 2006 @ 06:19:36 #251
24188 Belana
kloon van belana
pi_42691236
Ik leg Ezra expres altijd wakker op bed. kleintjes "moeten" (want iedereen doet het op zijn eigen manier hoor) leren dat hun eigen bedje goed is en dat ze daar zelf lekker in slaap vallen. Gelukkig gaat dat ook goed Ik blijf wel altijd even boven bezig zodat ik zijn speentje kan geven als ie die kwijt raakt, zo word iig de was regelmatig opgevouwen

arme Amber, hoop dat het snel beter gaat!
stormy waters...
sailin'
  zondag 15 oktober 2006 @ 08:14:22 #252
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42691544
Amber en Kim ook al zo verkouden... Emma dus ook. Helemaal niets vind ik het...
En gisteravond hadden we oppas, die is dus tot half tien bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Maar ja, die heeft ook niet zo'n ervaring met slaapproblemen, dus dat kost haar natuurlijk meer tijd dan ons (wij kennen de trucjes wel die soms helpen). De nacht ervoor was ze ook al bezig en vannacht ook nog een heel aantal keer mij wakker gemaakt.
Maar ze ligt dan zo lief tegen me aan als ik naar haar toega... en daar geniet ik dan wel weer van. Gelukkig maar dat dat kan he!

Amber en Kim, beterschap dus!
  zondag 15 oktober 2006 @ 08:49:48 #253
24188 Belana
kloon van belana
pi_42691658
het verkouden tijdperk is echt weer begonnen he? Hier ook hoor, de ene verkoudheid is nog niet over of de volgende dient zich alweer aan geloof ik. het is echt herfst
stormy waters...
sailin'
  zondag 15 oktober 2006 @ 08:55:28 #254
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42691682
Ja, bah ik vind dat een groot nadeel van de herfst/winter sinds ik kinderen heb. Vroeger had ik zelf niet zo vaak last van verkoudheid maar nu word ik ook elke keer aangestoken door de kleintjes. Maar goe...het hoort erbij!
pi_42692034
Ik ben zelf ook een beetje verkouden.. Stomme herfst

Vannacht ging gelukkig een stuk beter. Ze is 1x echt wakker geweest, zetpilletje ggeven, neusje gesprayed en een beetje drinken en toen viel ze bij ons in slaap. Heb haar overgeheveld en ze is een paar keer aan het gillen en snikken geweest. Vanmorgen ineens een hele harde gil maar ze sliep gewoon verder. Uiteindelijk werd ze om 8.45 uur wakker.

Ze is gister al verwend met kadootjes... Mijn schoonouders houden niet zo van drukte en Michel zijn opa en oma kunnen geen traplopen. Gister mijn schoonvader zijn verjaardag gevierd en toen heeft amber ook kadootjes gehad...
De buit:
Een 3-wieler met duwstang, de koektrommel van Fischer Price, een Teletubbie met tv op zijn buik, een hamster van de Hamsterweken en een lief poppetje...

A gossie, Kim en Emmatje ook al verkouden. WOrd maar snel beter hoor!!

Wij leggen Amber 's avonds ook altijd wakker in bed. Soms gaat ze heel even liggen kletsen of liggen mekkeren maar over het algemeen valt ze snel in slaap...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 15 oktober 2006 @ 10:08:33 #256
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42692089
Ik ben nog niet bijgelezen, sorry.

Maar wilde toch even zeggen dat het met Storm nog steeds niet echt lekker gaat. Hij huilt heel veel, overstrekt zich nog steeds. De osteopaat zei na de tweede behandeling dat alles nu weer "normaal" op zijn plek zit en dat we binnen twee weken echt veel verbetering in de onrust moeten merken, dus wie weet.
Hij drinkt nog elke 3 uur (ook 's nachts), gaat vaak na een voeding niet (makkelijk) slapen (of helemaal niet) en huilt dan voortdurend. We zijn overgestapt op Forte, maar het verandert nauwelijks iets in zijn gedrag en behoefte.

Vannacht was ik alleen met hem, ik durfde het aan. Sebas kon zo met Maria even bijtanken bij zijn ouders. De avond was weer huilhel, maar de nacht ging best goed, gelukkig. Alleen nu weer huilen en huilen en mijn energie en moed zijn op. Sebas komt zo gelukkig terug.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_42692126
He Suug, wat vervelend! Hoop dat het snel beter gaat met jullie kleine vent!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 15 oktober 2006 @ 10:15:12 #258
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_42692137
Lieverd toch! Wat heb ik met je te doen. Zeker niet handig en fijn als ik nog langs kom vandaag? Heb je trouwens al gedacht aan koemelkallergie (of misschien een andere allergie)? Kaatje had dat toen ook en daar zijn ze pas vrij laat achter gekomen. Toen ze eenmaal waren overgestapt op andere voeding, was alles in een keer zo veel beter. Hopelijk gaat de pijn inderdaad, zoals die osteopaat zegt, binnen een paar weken weg nu. Het lijkt me zo naar, zo'n klein jongetje dat de hele tijd huilt. Laat me weten als ik iets kan doen he?!
  zondag 15 oktober 2006 @ 10:35:30 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42692319
Sugar...
  zondag 15 oktober 2006 @ 11:03:46 #260
24188 Belana
kloon van belana
pi_42692659
ach, arme Storm, wat zou er nou toch zijn? Ik hoop enorm dat het toch nog gaat helpen die osteopaat! sterkte sugar!
stormy waters...
sailin'
pi_42692689
Agossie, arm manneke. Hopelijk komen jullie erachter wat het is Sugar.
pi_42693579
Wat vervelend Sugar.
Nou weet ik niet de achtergrond van Storm , maar ik herken wel veel van wat je zegt in hoe Merel was. Ook elke 3 uur komen voor voeding en veel huilen en moeilijk in slaap komen (overigens was dat bij ons metname in de avond en nacht). We hebben Merel ook op forte gezet (overigens een mix van forte met normaal) en hebben de babysleep gekocht en vanaf het moment dat ze op dr zij ligt te slapen gaan de nachten hier goed... Misschien dat dat ook voor Storm zou kunnen werken?
pi_42699244
Ach Sugar, dat is niet leuk, zo'n kindje dat ligt te huilen en je kunt hem niet troosten. Sterkte

Ik kom er achter dat Eva ook liever op haar zij ligt. Op haar rug slapen doet ze wel, maar als ze boos ligt te huilen, wordt ze gelijk een stuk rustiger van op haar zij liggen. Het CB adviseert daar dus tegen, maar ik vind het wat overdreven. Ze ligt 'op' haar arm, dus daar zou ze helemaal overheen moeten rollen om op haar buik terecht te komen, en ze zakt altijd nog weer terug in rugligging als ze slaapt. Maar als het zo aanhoudt, ga ik ook maar eens zo'n babysleep aanschaffen.

En voor alle verkouden kindjes en mama's. Eva knort af en toe wel wat, en klinkt soms een beetje alsof haar neus dichtzit, maar ze lijkt er geen last van te hebben. En ik slik intussen weer een Vitamine C 20* ADH.. Werkt meestal goed voor mij, dus hopelijk krijg ik het niet...
Eva
pi_42703001
Hier ligt Mika ook geregeld op zijn buik te slapen hoor. Ik hoor ook overal dat dat niet mag maar soms wil Mika gewoon niet anders. Hij is dan helemaal onrustig en met zijn armen aan het wapperen dat ie zichzelf wakker houdt. Als ik hem dan op zijn buik leg is ie zo vertrokken. Hem op zijn rug leggen als ie slaapt wil ie helemaal niks van weten want dan word ie zo weer wakker. Scheeld dat ik vanachter de pc bijna in zijn bedje kan kijken
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 15 oktober 2006 @ 19:46:32 #265
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42703797
Even crossposten vanuit zwangerschap en geboorte;

Vandaag een jaar geleden werd ik in het zh opgenomen met premature weeen. Op 5 december was ik pas uitgerekend, we hadden nog niet eens een naam Ik moet nu steeds aan Mwanatabu denken, je bent nu precies even ver als ik een jaar geleden. Hou jij je dochter nog maar even veilig binnen hoor!

Ben best even emo (geweest) vandaag, zo raar allemaal. Het is wel even spannend geweest toen en dat komt nu toch wel terug. Nu ook duidelijker dan toen. Het is ook heel erg gek dat je precies weet wat je hebt gedaan vandaag een jaar geleden.

Sugar wat vervelend voor Storm, hopelijk weet je snel hoe hij het lekkerst ligt en slaapt.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_42703804
En ik vind het ook nog steeds een beetje raar trouwens, dat ze de 1e 2 weken adviseren om in zijligging te leggen, vanwege het spugen, en na 2 weken geldt dat argument ineens niet meer . Eva spuugt nu juist wat meer, door de grotere hoeveelheden die ze drinkt. Ik vind het een naar idee dat ze dan op haar rug zou liggen en dat het dan zo haar keel in kan lopen. Gelukkig heeft ze haar hoofd altijd opzij als ze op haar rug ligt.
Eva
pi_42703905
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:46 schreef Saffier het volgende:
Even crossposten vanuit zwangerschap en geboorte;

Vandaag een jaar geleden werd ik in het zh opgenomen met premature weeen. Op 5 december was ik pas uitgerekend, we hadden nog niet eens een naam Ik moet nu steeds aan Mwanatabu denken, je bent nu precies even ver als ik een jaar geleden. Hou jij je dochter nog maar even veilig binnen hoor!
En je hebt Tobias toen nog 3 weken binnen kunnen houden toch? Hoeveel te vroeg was hij toen? (ik was toen nog niet echt een OUD-poster... ) Fijn dat alles goed is gekomen, en begrijpelijk dat je daar ff emo van wordt.

* vandaag 5 jaar geleden heb ik verteld dat ik verliefd op hem was, bedenk ik net. En nu hebben we een Evaatje...

En Eva lijkt nu toch echt verkouden. Net had ze haar eerste heuse snottebel . Wel zielig hoor, het klinkt allemaal best snotterig, en als ze zich voelt zoals ik me voel als ik verkouden ben... Niet fijn . En behalve neussprayen is dr niet veel aan te doen toch?
Ze ligt zich nu in slaap te huilen. Het moet maar, ze is al weer 2 uur op en dat is voor haar eigenlijk al te lang...

[ Bericht 10% gewijzigd door linda856763 op 15-10-2006 20:08:57 ]
Eva
pi_42704520
voor een verkouden Eva

Yppy en Jarno, hoe gaat het met Anna sinds de ontdekking van het speelkleed? Doe eens vertellen, ikke nieuwsgierig.
Syllables govern the world
pi_42705446
Sugar, wat vervelend zeg! Sterkte ermee!

Kim wil niet in haar bedje slapen, nu die op het laagst staat. Een kwestie van wennen, toch?
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:51:47 #270
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42705472
zo saffier, dan heb je tobias nog best lang binnen gehouden!! knap hoor

linda, ik vond dat ook supervreemd. dan móeten ze ineens op de rug
maarja dat veranderd ook elk jaar volgens mij.. vroeger werden de babietjes op hun buik gelegd, zodat ze hun hoofd niet konden draaien
in de tijd dat ik een babietje was moest je altijd op de zei, met een rolletje achter de rug.
en nu dit weer... stom dat altijd alles maar verandert..
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 16 oktober 2006 @ 09:22:54 #271
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42715318
Saffier, sterkte. Ik hoor vaker dat moeders met de komst van de eerste verjaardag even terug in de tijd duiken. Als het allemaal zo heftig is geweest kan ik me dat helemaal voorstellen.

Jetske is dit weekend ook voor het eerst ziek geweest Verkouden, koorts, hangerig en huilen, ahhhhh, ik kreeg haar niet stil. Schanul lukte dat gelukkig wel. Vandaag gaat het wel beter en ze is naar de creche...ik ben mijn laatste week vrij.
Lekker douchen!
  maandag 16 oktober 2006 @ 11:25:02 #272
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42717799
Tegen verkoudheid helpt natuurlijk stomen. En als één van ons Vicks-douche op ons smeert, enkel een druppie, niet teveel! Dan ademt Kendahl een paar keer diep in en de luchtwegen zijn vrij! De hele dag toen niets meer van gehoord. Nu wel weer een beetje knorren/grommen/snotteren. Maar niet hinderlijk bij het drinken bijvoorbeeld.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 16 oktober 2006 @ 11:31:10 #273
108648 cattie
lieve moeder
pi_42717991
Wij zijn net terug van de osteopaat. Ive's schedelplaten zitten vast, door de vacuumpomp-extractie. Als hij lang ligt, krijgt hij daarom een zeurende pijn in zijn hoofdje . Na een paar behandelingen zal het over zijn. Dan kunnen we eindelijk alledrie rustig slapen!
Ik vind het heel rot dat Ive zo'n last nog heeft van de bevalling. Klote bevalling, &*%^$ vacuumpomp...
pi_42718622
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 16:20 schreef linda856763 het volgende:
Maar als het zo aanhoudt, ga ik ook maar eens zo'n babysleep aanschaffen.
Raad ik je aan Eva wel in een slaapzakje te stoppen. Merel ligt normaal thuis dus in een slaapzakje en dan stoppen we haar toe met een lakentje en dekentje (lekker strak) , nou is haar kamertje ook fris zodat ze zo dus niet te warm ligt.
Maar gisteren zijn de kids bij mijn ouders geweest voor een paar uurtjes zodat wij ter ontspanning naar de bios konden. Toen we terug kwamen bleek Merel zich omhoog gewurmd te hebben en is ze gelukkig op dr rug gedraaid. Vond het iig. wel even schrikken. En het enige verschil met thuis was , was dat ze geen slaapzakje aan had.
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:11:45 #275
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42718840
FIjn voor jullie Cattie. Hopen dat het idd vlug over is.

Net met Simon naar het weeguurtje geweest, hij weegt al 4000 gram!! (geboortegewicht twee weken terug 3770 gram) Ben helemaal trots op het kleine mannetje! Hij plaste natuurlijk na het wegen zijn hele doek en mijn handen onder, haha! (toen was zijn gewicht wrs. 3998 )Daarna heeft hij zich laten bewonderen door een heel bataljon collega's van mijn moeder (o.a. wannabe-oma's)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')