abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 augustus 2009 @ 10:27:01 #276
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_71725497
Je snapt het dus niet. Niemand "behoort" in een topic. Het kan zijn dat je in het ene topic meer te vertellen hebt dan het andere, maar als je je hier thuisvoelt kan je overal posten omdat er overal mensen zitten waar je graag mee praat. Als jij ervoor kiest om een groot aantal mensen niet te leren kennen omdat je niet wil mengen, moet je ook niet huilen als je dan ergens anders niet meer wil posten omdat je vind dat je er niks te zoeken hebt. Het één houdt het ander in stand, zegmaar. Ik heb hier nog nooit gehoord dat mensen vonden dat andere mensen hier niks te zoeken hadden. Ja, behalve dan in het tweede streepjestopic, maar ik hoop dat dat een uitzondering is .

Neem bijvoorbeeld Ynske, die heeft volgens jouw theorie nergens wat te zoeken, maar die post toch overal gezellig mee en hoort er helemaal bij. Dat vind ik een stuk leuker dan mensen die alleen maar in hetzelfde topic blijven klitten.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_71725952
Maar 1, ik huil niet en 2 heb ik blijkbaar gewoon veel minder tijd dan veel mensen die hier posten. Ik vond jouw reactie over 'mezelf isoleren' gewoon niet fijn en wou daar op reageren.

Ik beweer ook niet dat iemand mij ooit al gezegd heeft dat ik ergens niet mag posten, voor MEZELF hoor ik er niet bij. Ik had het daarom ook tussen aanhalingstekens gezet. Dacht dat dat wel duidelijk zou zijn
Ynske kan toch doen wat zij wil doen? Ik ben niet diegene die een oordeel velt over het postgedrag van anderen Ik heb niet de tijd om alle topics actief te volgen en zou het dus ook belachelijk vind als ik één keer post in een topic en daar dan nooit nog mijn kop toon.
  zondag 9 augustus 2009 @ 11:09:12 #278
14746 k_i_m
pi_71726042
Ik had het in het algemeen over mensen die alleen in hetzelfde topic posten, niet over jou specifiek. Maar als je het zo negatief wil zien moet je je vooral lekker verdedigen hier. Het was een discussie, geen persoonlijke aanval. Maargoed, ik hou ermee op, zonde van mijn tijd!
In my life
Why do I smile
pi_71726224
Scheelt er iets ofzo? Je lijkt me anders niet zo lichtgeraakt.
Ik spreek liever over mezelf dan over anderen, waardoor je het misschien als een verdedigingspost opneemt. Dat is het in mijn ogen zeker niet
Zoals ik zei: ik wou reageren op jouw isoleer-uitspraak. That's it
pi_71726908
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 01:30 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik richt me nu alleen effe tot Simmu. Als je twijfels hebt bij hoe je een opmerking op moet vatten dan ga je dat toch niet achteraf lopen oprakelen maar kaart je het toch gelijk aan. Helemaal bij iemand die zelf rechtstreeks is kun je dat best doen, hoor.

En wat bedoelde ik er nu eigenlijk mee in het fototopic?
Ik doelde op je 500 foto's. Voor mijn part had je ze allemaal geplaatst.
Om eerlijk te zijn kon ik echt geen inhoudelijke opmerking geven op je foto's van postzegelformaat. Jammer... Gemiste kans zou ik zeggen! Maar PM me effe als je een keer een grote foto plaatst. Dan wil ik best eens een blik werpen en een heel leuke reactie voor jou plaatsen.
ik kaartte het ook direct aan
in het topic. hier haalde ik het enkel aan als voorbeeld. met de mededeling erbij dat het geen biggie is en allang opgelost maar wel tekenend voor de rotsfeer hier.

op andere delen van fok kom ik die sfeer niet tegen. ik vind het eigenlijk best jammer zo. het kan toch niet de bedoeling zijn dat mensen wegblijven uit ouders omdat het zo'n nare sfeer heeft? het komt vaker voor en dat ligt heus niet steeds enkel aan die mensen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 9 augustus 2009 @ 11:52:22 #281
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_71726953
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:50 schreef simmu het volgende:

maar wel tekenend voor de rotsfeer hier.

Neem het dan allemaal niet zo focking serieus. (niet alleen jij) Ik heb echt het idee dat R&P zou overstromen als OUD gesloten zou worden. En dat is echt alleen in dit forum. Heel vreemd.
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:01:46 #282
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71727142
Simmu Echt hoor... Ik pm je wel want blijkbaar snap jij iets helemaal niet...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71727368
Er moet mij als buitenstaander (al lees ik veel mee en post ik ook hier en daar) even iets van het hart.
Er wordt hier een paar pagina's lang gepraat over een bepaalde user, die volgens velen de boel heeft verstierd door op minder subtiele toon opmerkingen te plaatsen over de opvoeding van een ander. Ik denk dat nagenoeg íedereen wist dat het hier met name om Kleurdoos ging, maar niemand heeft het lef haar naar te noemen in de discussie, tot ze zelf kwam. Iedereen had een mond vol over mensen in hun waarde laten en weet ik het wat, en wat gebeurt er vervolgens? Er wordt gepraat over iemand, zonder dat die er zelf bij is, haar zegje kan doen, op een manier die ik stukken verder vind gaan dan wat Kleurdoos in het babietjestopic zei. Ze is misschien wat ongenuanceerd, maar is dit nu redelijk?! Wat ze zelf al zei, pot verwijt de ketel, en persoonlijk vind ik wat hier gebeurt beneden alle peil. Het leek even op een kleuterschoolplein, sorry dat ik het zeg.

Als er niets gezegd zou kunnen worden over het opvoeden, de voeding en vooruitgang van een kind, zonder het daarbij ook over een ander te hebben (bijvoorbeeld vergelijken, hoe doe jij dat, dat zou ik niet doen, is dat nou wel handig), dan kun je het topic wel opdoeken. Je moet ook ergens inhoudelijk over kunnen praten, uiteraard binnen grenzen van fatsoen. En die zijn mijns inziens echt niet overschreden. De toon waarop Kleurdoos dingen brengt komt soms wat ongenuanceerd en misschien wat hard over, maar we zijn toch allemaal oud en wijs genoeg om dat te kunnen relativeren? En als er twee users zijn die elkaar niet mogen, prima toch? En daar ging de discussie in beginsel niet eens over; het raakte nogal uit zijn verband gerukt.

Discussies over opvoeden zijn voor beide partijen gevoelige onderwerpen, omdat iedereen zijn kind met hart en ziel opvoedt (gaan we in elk geval van uit). Ik kan me voorstelen dat als iemand zijn kind op jonge leeftijd suikers geeft, en jij bent ervan overtuigd dat dat niet goed is, dat je de ander dan daarvan wil overtuigen. Met de allerbeste bedoelingen! En als die ander dan net het tegenovergestelde vindt, dan kom je gewoon niet overeen. Al zou Ajax 10 seizoenen winnen, een Feyenoordfan zal nooit voor Ajax juichen. (Beetje flauwe vergelijking natuurlijk, maar jullie snappen 'm vast wel). Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je niet over de trainers, spelers en andere kwaliteiten kunt praten, je er je voordeel mee doen, of niet, en dan blijf je oneens. Dan is het een verloren missie voor beide partijen. Jammer, maar so be it.

Als users zich op hun tenen getrapt voelen, dan lijkt het mij het wijst om te zeggen: goh, hoe bedoel je zoiets, want ik vat dit zo en zo op. En als je iets niet leuk vind: 'goh, jammer dat je dat op zo'n toon moet zeggen, want ik voel nu alsof ik het niet goed doe'. Of, 'jammer dat er op zo'n toon gereageerd moet worden. Zullen er het ergens anders over hebben, want dit gaat de verkeerde kant op.' Direct op de man af.

En excuus bij voorbaat als ik voor mij beurt praat, maar ook ik kans soms wat ongenuanceerd uit de hoek komen, terwijl ik het atijd goed bedoel, dus kan me erg goed in Kleurdoos verplaatsen. En Kleurdoos, als ik hiermee de plank missla, sorry
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 augustus 2009 @ 12:15:53 #284
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71727450
Dit MOET een kloon zijn
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 augustus 2009 @ 12:16:03 #285
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71727453
Of familie ofzo.
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:24:39 #286
190853 RockabeIIa
pi_71727627
Pyttpytt, sorry hoor... maar waarom meng jij je hierin?
pi_71727638
Wie ik?! een Kloon? Van die dan wel, van Kleurdoos?!

nee dus
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:27:42 #288
190853 RockabeIIa
pi_71727709
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:25 schreef Pyttpytt het volgende:
Wie ik?! een Kloon? Van die dan wel, van Kleurdoos?!

nee dus
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 20:24 schreef Lois het volgende:
Als iedereen die niet weet waar het over gaat, en iedereen die er weinig mee te maken heeft zijn opmerkingen die niet ter zake doen eens voor zich houden, dan zijn we straks een stuk sneller bij de oplossing.
Ik sluit me helemaal bij Lois aan.
pi_71727833
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Pyttpytt, sorry hoor... maar waarom meng jij je hierin?
Kijk, het zijn dus juist dit soort opmerkingen waardoor OUD zo'n onwijs kliekje is. Waarom zou Leonieke zich wel wél in mogen mengen, en ik niet? Omdat zij een baby in haar buik heeft en ik niet?! Zij nam gisteren net zo min deel aan de oorspronkelijke discussie!
Ik wil me verder nergens in mengen, ik wilde alleen als buitenstaander laten weten hoe zo'n discussie overkomt en laten zien hoe scheef de discussie aan het lopen was. En als niemand wil weten hoe ik erover denk, prima, dan moet je vooral mijn post negeren, maar ik zie niet in waarom ik op dit forum geen recht van spreken zou hebben... En ja, misschien bemoei ik me met dingen die mij weinig aangaan,maar ik vond dat er buitenproportioneel werd gereageerd op Kleurdoos, en dat vond ik gewoon niet nodig. Zij heeft mij niet nodig om voor haar op te komen, dat kan ze best zelf, maar nadat ze zo afgezeken werd, vond ik het nodig om te zgegen dat er ook mensen aan haar kant staan.

Sorry Leonieke dat ik jou als voorbeeld gebruik. Wil je er niet meer in betrekken verder.
pi_71727843
Ik denk (als flessenmoeder die haar kind pas met 6,5 maand ging bijvoeden ) dat het altijd een discussie blijft inderdaad.
Ik deel vaak dezelfde mening als Kleurdoos, maar ik vind ook dat iedereen het dan voor zichzelf maar moet uitmaken. Soms deel ik mijn mening erover, vaak ook niet (want het is allemaal al een keer gezegd).
Relaitveren is het toverwoord.
Het is niet standaard dat FV moeders een kind voor 6 maanden bijvoeden, er zijn ook BV moeders die voor 6 maanden bijvoeden. Reden voor het geven van FV zijn divers (medisch niet mogelijk/ psychisch niet mogelijk/ gewoon niet willen, whatever). Als we afspreken om te adviseren, af en toe een goede discussie, maar verder gewoon adviseren, dan kan iedereen zelf kiezen wat ze het beste vinden voor hun eigen kinderen denk ik maar.

ja en soms vind ik het ook moeilijk om me in te houden als ik een ander iets zie doen waarvan ik echt vind dat dat niet kan, maar goed, zo is het irl ook

Overigens moet ik eerlijk zeggen dat ik geen rotsfeer vind hangen in bepaalde topics, maar goed, misschien kom ik niet overal genoeg. Het valt me wel op dat mensen tegenwoordig echt lichtgeraakt zijn, maar misschien ben ik zelf gewoon uberrelaxed en maakt het me allemaal niet meer zoveel uit wat een ander denkt van mij.

Oh ja, en verder hoop ik dat Diaan snel terugkomt, want Diaan, ik vind je echt een heel leuk mens (mijn medetukker )
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:35:37 #291
190853 RockabeIIa
pi_71727926
Pyttpytt:
Als jij niet weet welke proporties dingen hier aangenomen hebben ook. Dat ziet een buitenstaander nou eenmaal niet, no offense, en dan kun je wel denken dat je dat allemaal wel ziet door 1 topic door te scrollen en tot een conclusie te komen dat het allemaal best meevalt en buitenproportioneel is maar misschien, heel misschien zit je wel gewoon naast de pot te piesen...

En dat heeft geen ene zak met Leonieke te maken. Wat Leonieke en Kim hier bespraken ging ook nog eens over iets compleet anders.
pi_71728313
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:35 schreef RockabeIIa het volgende:
Pyttpytt:
Als jij niet weet welke proporties dingen hier aangenomen hebben ook. Dat ziet een buitenstaander nou eenmaal niet, no offense, en dan kun je wel denken dat je dat allemaal wel ziet door 1 topic door te scrollen en tot een conclusie te komen dat het allemaal best meevalt en buitenproportioneel is maar misschien, heel misschien zit je wel gewoon naast de pot te piesen...

En dat heeft geen ene zak met Leonieke te maken. Wat Leonieke en Kim hier bespraken ging ook nog eens over iets compleet anders.
Ik lees behoorlijk veel mee hier op oud, en heb dus wel meer dan 1 topic doorgescrolled (ik post niet veel want heb weinig te vertellen). Mijns inziens weet ik wél waar dit over gaat, en het spijt me, maar ik lulde geen onzin. Ik bedoelde het goed, opbouwend en gaf een tip hoe mensen met kritiek om kunnen gaan op een rustige manier. Want daar heb ik toevallig wél veel ervaring mee. En weet je, soms is het wel eens handig als buitenstaanders zich ergens mee bemoeien, dit zijn minder betrokken en kunnen soms dus wel eens iets nuchterder tegen de zaak aankijken.

En wat Leonieke en Kim hier bespraken gaat volgens mij precies om wat jij hier nu doet. Het gevoel geven dat mensen die toevallig niet hard meeposten in een topic, er dan dus ook wel niets van zullen weten en vooral geen warm welkom wordt gegeven. Je komt er in elk geval niet makkelijk tussen. (Excuus als ik dit verkeerd heb geïnterpreteerd)

Echt, het spijt me dat ik meedenk voor een oplossing door een poging te wagen er van een andere invalshoek naar te kijken. Geloof me of niet, het was oprecht goed bedoeld. Zal het niet meer doen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 augustus 2009 @ 12:54:15 #293
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71728447
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:31 schreef Pyttpytt het volgende:
vond ik het nodig om te zgegen dat er ook mensen aan haar kant staan.
Ik denk dat het haar een warm fuzzy feeling geeft.
pi_71728476
Jeumigdepeumig

Omdat ik het toetje van de baby van Diaan afkeurde..

wat een stel zeikstralen bij elkaar zeg.
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:58:03 #295
14746 k_i_m
pi_71728545
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:49 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

En wat Leonieke en Kim hier bespraken gaat volgens mij precies om wat jij hier nu doet. Het gevoel geven dat mensen die toevallig niet hard meeposten in een topic, er dan dus ook wel niets van zullen weten en vooral geen warm welkom wordt gegeven. Je komt er in elk geval niet makkelijk tussen. (Excuus als ik dit verkeerd heb geïnterpreteerd)
Mijn punt was dat ik het jammer vind dat een groep mensen zich lange tijd afzondert in één topic, met wat voor reden ze daar dan ook voor hebben. Het verschil tussen een hele nieuwe user en één die uit dat topic komt, is dat de eerste zich voorstelt en gezellig gaat meeposten, en dat de ander eerst neerzet dat ze het zo onwennig vinden om daar te posten. En dat vind ik jammer, en ik heb het idee dat dat niet nodig is en misschien wel voorkomen kan worden door niet met z'n allen in hetzelfde topic te blijven hangen maar ook eens een keer ergens anders te posten.
In my life
Why do I smile
pi_71728565
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik denk dat het haar een warm fuzzy feeling geeft.
sir yes sir

baarmoedergevoel
pyttpytt

ik vind idd dat je er aardig in de buurt komt.
Iedereen valt nu over mij (geen probleem hoor hormonale bastards) maar dit is allemaal al weken geleden begonnen dus er gaat veel meer aan vooraf
pi_71728602
Hmz... ik wil er niet meer te veel over kwijt, maar het is dus echt niet dat ik me persoonlijk aangevallen voelde door Kim ofzo. Ik reageerde gewoon op een post van haar omdat ik me er in herkende (als in: ik een beperkt aantal topics actief meeposten). Ik hoop ook dat Kim niet lastig is op mij, want dat was zeker niet mijn bedoeling.
(en ik heb idd gezegd dat ik het onwennig voelde om in Z&G te posten, maar dat was niet omdat er zoveel andere mensen posten in dat topic, maar echt enkel en alleen omdat ik het 'zwanger zijn' echt als een heel grote aanpassing ervaar... iets waarvan ik had gedacht dat ik er eigenlijk niet zou moeten aan wennen omdat ik er al geruime tijd op wachtte. Ik denk dat de mensen die daar ook posten dat wel begrepen hadden )

Pyttpytt: jouw opmerking over "een baby in mijn buik" vind ik er eigenlijk een beetje over. Ik post hier echt al jaren, volg al jaren dit subforum. En nee, dat betekent niet dat ik meer recht heb om ergens op te reageren dan een nieuwkomer (zal je mij nooit horen beweren), maar ik vind het nogal flauw dat je met die opmerking komt. Drie maand geleden was ik niet zwanger en was toen die discussie geweest, had ik me er even goed in gemengd
Veel woorden wil ik er verder niet aan vuil maken.

Misschien nog één iets: ik ervaar dat gekibbel blijkbaar niet zo zoals veel anderen dat wel doen. Zoals ik in mijn eerste post wel zei verbaas ik me oprecht over het geroddel dat er blijkbaar plaatsvindt achter de schermen. En gisteren zat ik idd te denken welke users dan over mij zouden roddelen via PM en dat is geen leuk gevoel. Maar ik vind de sfeer wel nog leuk in de topics waar ik kom. Af en toe eens een pittige discussie hoort er in mijn ogen wel bij, dat heb je onder de beste vrienden Maar het is vooral hoe je er achteraf mee omgaat. En ja, iedereen zal zijn mening hebben over hoe iemand anders het aanpakt. Er is in mijn ogen niets verkeerd met jouw mening te geven, maar het is de toon die de muziek maakt.
pi_71728740
Ik vind niet dat er een rotsfeer hangt. Hooguit soms rotopmerkingen. Of de manier waarop dingen worden gezegd.
  zondag 9 augustus 2009 @ 13:07:30 #299
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71728820
Er hangt helemaal geen rotsfeer. Mensen hebben gewoon veel te lange tenen met dit warme weer
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_71729262
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 12:58 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

sir yes sir

baarmoedergevoel
pyttpytt

ik vind idd dat je er aardig in de buurt komt.
Iedereen valt nu over mij (geen probleem hoor hormonale bastards) maar dit is allemaal al weken geleden begonnen dus er gaat veel meer aan vooraf
Nou, toch nog iemand blij gemaakt vandaag...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')