quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:43 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Ja dat is het eerste waar ik aan dacht. Maar sorteren op id, of de naam van 'date' veranderen levert de zelfde foutmelding op...
quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:47 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens mij is DATE een van de reserved words die je wel als kolomnaam mag gebruiken zonder backticks.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:00 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Ik wil het volgende op een site zetten:
Een kaart van Nederland, met daaronder een zoekveld waar je een plaatsnaam kan invullen, vervolgens wordt er dan een pin geplaatst op de kaart.
Natuurlijk is het leuk als ik dit met google maps kan doen, echter weet ik niet of google maps het ondersteund (en ik kan hier ook niets over vinden) om andere landen weg te filteren en alleen Nederland te laten staan oid.
Iets wat ik wel heb geprobeer, een overlay over de maps van google met een NL kaart. Maar misschien weet iemand betere oplossingen?
quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:08 schreef raptorix het volgende:
Sowieso als je dit met GIS data buiten google om gaat doen, kost je dit klauwen vol met geld, paar jaar terug een implementatie gedaan, waar we alleen gemeente en provincie grenzen kochten, en daar betaal je al snel 1000 euro voor. Wat je kan doen is dat er alleen op nederlandse plaatsnamen gezocht kan worden, het is niet heel moeilijk om een lijstje te vinden van alle nederlandse plaatsen/gemeenten (CBS data kan je het wel vinden vermoed ik)
quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:21 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Met de API van google maps heb ik behoorlijk wat ervaring![]()
Ook al volledig gebouwd voor een sub-pagina, daar is i dan bijna fullscreen.
Het alleen zoeken op Nederlandse plaatsnamen is ook geen probleem, aangezien deze in een eigen database zitten.
Maarja, ik wil eigenlijk alleen Nederland laten zien, en niet de rest. Inzoomen en het verplaatsen van de kaart heb ik al uitgeschakeld, alleen zie je dan nog wel Belgie en Duitsland. Wie weet kan ik die met wit inkleuren?
En wat is nu je probleem, want ik snap er geen zak van? En je code ziet er daar ook niet overzichtelijk uit.quote:Op donderdag 9 juli 2009 03:48 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik heb een probleem,
Ik heb de volgende structuur:
if(){ if(){} if(){} }
Ondanks dat de 2de en 3de if gesloten zijn in de 1ste if, kijkt de 3de if nog steeds naar de 2de if, wat niet de bedoeling is.
Code, ergens anders gehost, ziet er dan namelijk overzichtelijker uit: http://yourpaste.net/2305/
De 3de if bestaat uit een filter, matchen twee woorden in de string, dan moet de mailfunctie aangeroepen worden. Het probleem is echter dat het filter ook naar woorden in het filter van de 2de if gaat zoeken..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | ( [0] => Array ( [0] => Biologie [1] => ) [1] => Array ( [0] => Lezen [1] => ) [2] => Array ( [0] => Natuurkunde [1] => ) [3] => Array ( [0] => Rekenen [1] => ) [4] => Array ( [0] => Taal [1] => ) ) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | ( [0] => Array ( [0] => Biologie [1] => les biologie planten ) [1] => Array ( [0] => Taal [1] => spelling ) [2] => Array ( [0] => Natuurkunde [1] => natuurkundeles ) ) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | ( [0] => Array ( [0] => Biologie [1] => les biologie planten ) [1] => Array ( [0] => Lezen [1] => Geen les ) [2] => Array ( [0] => Natuurkunde [1] => natuurkundeles ) [3] => Array ( [0] => Rekenen [1] => Geen les ) [4] => Array ( [0] => Taal [1] => Spelling ) ) |
Het probleem is al volgt:quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb even brackets getest en dat is allemaal prima.
if 3 moet dit doen:quote:// filter brandweer
//
// laat alles met "P 1" door (behalve in combinatie met "OMS BRANDALARM" en/of "PAC-BRANDALARM")
// laat alles met "CLASSIFICATIE" door (ook zonder "P 1" en/of met "OMS BRANDALARM" en/of "PAC-BRANDALARM")
// laat alles met "GRIP" door (ook zonder "P 1" en/of met "OMS BRANDALARM" en/of "PAC-BRANDALARM")
// laat alles met "GROTE BRAND" door (ook zonder "P 1" en/of met "OMS BRANDALARM" en/of "PAC-BRANDALARM")
// laat voor de rest niets door
Maar de filters worden op dit moment gecombineerd, in de praktijk betekend dat met:quote:// filter lifeliners
//
// laat alles met "A1" in combinatie met "VIANEN" door
// laat alles met "INZET VOOR" in combinatie met "VIANEN" door
// laat voor de rest niets door
Dus eigenlijk wil je dat we je if() {....} else {....} uitleggen. Helaas voor jou heb ik daar geen zin in.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:57 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Het probleem is al volgt:
if 2 moet dit doen:
[..]
if 3 moet dit doen:
[..]
Maar de filters worden op dit moment gecombineerd, in de praktijk betekend dat met:
"HELIKOPTER INZET VOOR LUTJEBROEK GRIP 1"
Hij "INZET VOOR" uit if 3 gebruikt én GRIP uit if 2, wat dus niet de bedoeling is.
Die eerste array maak je 'normaal' dwz niet arrays in arrays, daarna de tweede doorlopen en in_array gebruiken op de eerste array.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:56 schreef boskameel het volgende:
Zit met een probleempje, waar ik gister niet uit kwam en nu weer niet.
Ik heb 2 arrays. In de ene array zit een lijst met vakken :
[ code verwijderd ]
In de andere array zit een lijst met lessen:
[ code verwijderd ]
Wat ik wil maken is een nieuwe array die deze 2 arrays vergelijk en daarna het volgende ervan maakt:
[ code verwijderd ]
Hoe kan ik de juiste les bij het juiste vak zetten? Ik dacht door de naam van het vak in de array les te vergelijken met de naam van het vak uit de array met de vakken. Ik had er gister echt uren mee lopen kloten, maar ik kwam er gewoon niet uit.
Je bedoelt iets als [CSS] voor dummies - deel 12 ?quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:55 schreef daReaper het volgende:
(er is geen (X)HTML/CSS-topic?)
Is er een manier waarop ik dit effect: http://www.htmlcodetutorial.com/tables/index_famsupp_179.html met CSS kan bereiken?
Op Tweakers hebben ze wel weer zin zo te zienquote:Op donderdag 9 juli 2009 19:13 schreef Light het volgende:
[..]
Dus eigenlijk wil je dat we je if() {....} else {....} uitleggen. Helaas voor jou heb ik daar geen zin in.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:28 schreef GlowMouse het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1359034
quote:[message=32235401,noline]Janoz schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:03[/message]:
Begin dan vooral hier met lezen.
Ik had ook nog gedacht aan functies om een leesbaardere code te maken, maar dat leek me een stap of 10 te hoog gegrepen.quote:
Enige inspanning mag wel worden verwacht van degene die hulp vraagt. Heb je het probleem met die if() statements al opgelost?quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:26 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Zitten we hier om elkaar af te zeiken en (niet opbouwende) kritiek te geven, of om elkaar te helpen en tips te geven?
Misschien denk ik te simpel, maar waarom doe je in dat geval niet echo $exploded[3].' '.$exploded[4];quote:Op vrijdag 10 juli 2009 06:22 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik loop weer tegen een nieuw probleem aan:
Als de $string het volgende bevat:
DIT - IS - MAAR - EEN - VOORBEELD
En ik wil EEN gebruiken, dan doe ik: $exploded = explode(" - ", $string)
Vervolgens staat EEN in $exploded[3].
Maar als $string opeens het volgende bevat:
DIT - IS - MAAR - EEN - SIMPEL - VOORBEELD
Dan wil ik EEN - SIMPEL gebruiken, maar dit gaat niet door het extra streepje.
Wat ik dan kan doen is $exploded = explode(" - ", $string, 4), dan krijg ik met $exploded[3]: EEN - SIMPEL - VOORBEELD.
Echter, ik wil - VOORBEELD er niet bij hebben. Helaas kan ik met de functie explode niet van rechts naar links zoeken.
1 2 3 4 5 | while ($qAlleGegevens = mysql_fetch_assoc($qLijstGegevens)) { $data = array($qAlleGegevens["Vak"] => $qAlleGegevens["Stof"]); } |
1 2 3 4 | ( [Rekenen] => les rekenen 1 ) |
1 2 3 4 5 6 | ( [Biologie] => les planten [Taal] => les spelling [Rekenen] => les rekenen 1 ) |
Persoonlijk zou ik regular expressions gebruiken voor dit probleem.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 06:22 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik loop weer tegen een nieuw probleem aan:
Als de $string het volgende bevat:
DIT - IS - MAAR - EEN - VOORBEELD
En ik wil EEN gebruiken, dan doe ik: $exploded = explode(" - ", $string)
Vervolgens staat EEN in $exploded[3].
Maar als $string opeens het volgende bevat:
DIT - IS - MAAR - EEN - SIMPEL - VOORBEELD
Dan wil ik EEN - SIMPEL gebruiken, maar dit gaat niet door het extra streepje.
Wat ik dan kan doen is $exploded = explode(" - ", $string, 4), dan krijg ik met $exploded[3]: EEN - SIMPEL - VOORBEELD.
Echter, ik wil - VOORBEELD er niet bij hebben. Helaas kan ik met de functie explode niet van rechts naar links zoeken.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:24 schreef boskameel het volgende:
Hoe kan 1 associatieve array maken van een query?
1 2 3 4 5 6 7 | $data = array(); while ($qAlleGegevens = mysql_fetch_assoc($qLijstGegevens)) { $data[$qAlleGegevens["Vak"]] = $qAlleGegevens["Stof"]); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | if(isset($_SESSION['user'])) { if(userBanned($_SESSION['user']) || userIP($_SERVER['REMOTE_ADDR'],$_SESSION['user'])) { echo '<meta http-equiv="refresh" content="0;URL=404.html" />'; } } ?> |
Een beetje server kan ruim 50.000 primary key look-ups per seconde aan dacht ik. Afhankelijk van de ingewikkeldheid van je queries is het antwoord dus ergens tussen 50.000/s en 1/eeuw.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:07 schreef cablegunmaster het volgende:
hoeveel querys kan een server eigenlijk aan?
Ergens in een header-filequote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:07 schreef cablegunmaster het volgende:
en 2 hoe forceer ik iemand uit zijn sessie?stel ik ban een persoon maar hoe forceer ik diegene uit z'n sessie
.
ik heb nu
[ code verwijderd ]
een meta refresh als hij een sessie heeft en is verbannen op ip of op naam![]()
1 2 3 4 5 | if(userBanned($_SESSION['user']) { die('Je bent verbannen!'); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | if(userBanned($_SESSION['user']) { session_destroy(); if (isset($_COOKIE[session_name()])) { setcookie(session_name(), '', time()-42000, '/'); } die('Je bent nu uitgelogd.'); } ?> |
Ah, die ziet er ook leuk uit. Even proberen!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:
zend doet het wel.
Tof bedankt voor je inputquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:11 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Een beetje server kan ruim 50.000 primary key look-ups per seconde aan dacht ik. Afhankelijk van de ingewikkeldheid van je queries is het antwoord dus ergens tussen 50.000/s en 1/eeuw.
[..]
Ergens in een header-file
[ code verwijderd ]
of
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | if(isset($_SERVER['HTTP_REFERER'])) { if($_SERVER['SERVER_NAME'] == 'localhost') { $link = 'http://localhost:8888'.$_SERVER["REQUEST_URI"]; }else{ $link = 'http://cablegunmaster.nl'.$_SERVER["REQUEST_URI"]; } if($_SERVER['HTTP_REFERER'] == $link) { /*both equal do nothing */ }else { //search if there is already a link $sql = "select * from cable_referrals where link = '".esc($_SERVER['HTTP_REFERER'])."' "; $result = $db->query($sql)or die(mysql_error()); if(mysql_num_rows($result) >'0') { //als er al een link bestaat update de timesin met 1 $sql = "update cable_referrals set timesin= timesin+1 where link = '".esc($_SERVER['HTTP_REFERER'])."' "; $result = $db->query($sql)or die(mysql_error()); }else{ //if no link exists make a new SQL entry $sql = "insert into cable_referrals (link,timesin) values ('".esc($_SERVER['HTTP_REFERER'])."','1')"; $result = $db->query($sql)or die(mysql_error()); } } } ?> |
Danke ik maar zitten prutsen met als het al bestaat . mogelijk kan ik die extra query eruitslopenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:26 schreef GlowMouse het volgende:
Kijk eens naar http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/insert-on-duplicate.html
Je bestaande index op link vervangen door een UNIQUE op link.
En je hebt != ipv "== {} else".
1 2 3 4 5 6 | $email = ""; while (!feof($fd)) { $email .= fread($fd, 1024); } fclose($fd); |
Mails verstuurd in plain text hebben die probleem niet. Hoe de mails binnenkomen kan ik niet beïnvloeden.quote:Dit is een lange regel met tekst om te laten zien wat het =
probleem is.
Ik ben zeer te spreken over deze: http://akrabat.com/zend-framework-tutorial/quote:Op zondag 12 juli 2009 10:09 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand een mooie tutoriaal waar MVC van a-z wordt uitgelegd dat zelfs noobs zoals ik het kan begrijpen?
quote:Op maandag 13 juli 2009 09:39 schreef HuHu het volgende:
Een str_replace doen op "=\n" die dat stukje weg haalt.
1 |
1 2 3 | // $trim = trim(preg_replace($clean, "", $actualmessage)); $body = str_replace("=\n", "", $actualmessage); |
1 2 3 | $merge = preg_replace($clean, "", $actualmessage); $body = preg_replace("/=3D/", "=", $merge); |
Weet je ook een versie / book die werkt zonder zend? op zich heb ik niets tegen zend tegen hoor, maar wil eingelijk eens zien / lezen / leren hoe men zelf een mvc model kan maken en onderhouden.quote:Op maandag 13 juli 2009 09:42 schreef HuHu het volgende:
[..]
Ik ben zeer te spreken over deze: http://akrabat.com/zend-framework-tutorial/
Het is wel een eenvoudige en werkt met het Zend Framework, waardoor het wel een specifieke tutorial wordt. Maar het laat wel erg concreet zien hoe je er mee kunt werken. Het is denk ik wat tastbaarder en begrijpelijker dan een erg abstract of generiek verhaal.
Waarom het wiel opnieuw uitvinden?quote:Op maandag 13 juli 2009 12:47 schreef Chandler het volgende:
[..]
Weet je ook een versie / book die werkt zonder zend? op zich heb ik niets tegen zend tegen hoor, maar wil eingelijk eens zien / lezen / leren hoe men zelf een mvc model kan maken en onderhouden.
Niet automatisch, maar als je op een link klikt, kan de site wel bijhouden welke link dat is mbv JavaScript of een redirect-script waarbij je naar dat script gestuurd wordt en daarna automatisch doorgestuurd wordt naar de juiste site.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik mag toch hopen uit privacy overwegingen dat mijn browser niet aan de server waar ik wegga doorgeef waar ik HEEN ga.
Als men het zelfde gedacht had bij het eerste houten wiel, waren we nog steeds holbewoners geweest! Juist zelf iets proberen te maken geeft je inside kennis en leert je kijken op een andere manier op scripten dan dat ik nu doe (denk ik)quote:
Dat zeg ikquote:Op maandag 13 juli 2009 12:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja, achterliggende kennis over het hoe en wat is natuurlijk altijd meegenomen.
Ja dus niet in de headers.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:27 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Niet automatisch, maar als je op een link klikt, kan de site wel bijhouden welke link dat is mbv JavaScript of een redirect-script waarbij je naar dat script gestuurd wordt en daarna automatisch doorgestuurd wordt naar de juiste site.
1 2 3 4 5 | if(preg_match("/\.(jpg)$/i", $_FILES['foto']['name'][$i])){ // doe iets } ?> |
1 2 3 4 5 | if(preg_match("/\.(jpg)$/i", '9.png')){ echo 'a'; } else echo 'b'; ?> |
1 2 3 4 5 6 | Content-Transfer-Encoding: 7bit test --0015174c123c572d04046e9d86ec |
1 2 3 4 5 | Content-Transfer-Encoding: quoted-printable test ------=_NextPart_000_1279_01CA0416.B17F44E0 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | goto fok; fok: goto dig; dig: goto post; post: goto tvp; tvp: goto fok; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | $data = array( 0 => array('foto' => '...', 'omschrijving' => '...', 'footer' => '...'), 1 => array('foto' => '...', 'omschrijving' => '...', 'footer' => '...'), 2 => array('foto' => '...', 'omschrijving' => '...', 'footer' => '...')); ?> <table> <tbody> <tr> <?php foreach ($data as $key => $value) : ?> <td><?php echo $value['foto']; ?></td> <?php endforeach; ?> </tr> <tr> <?php foreach ($data as $key => $value) : ?> <td><?php echo $value['omschrijving']; ?></td> <?php endforeach; ?> </tr> <tr> <?php foreach ($data as $key => $value) : ?> <td><?php echo $value['footer']; ?></td> <?php endforeach; ?> </tr> </tbody> </table> |
Ik was er al bang voorquote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:07 schreef HuHu het volgende:
Eerst in PHP een grote array bouwen (of 3 losse) en op basis daarvan je tabel genereren.
[ code verwijderd ]
Als je meer dan drie producten hebt, wat ik op zich wel vermoed, is het gebruiken van 3 losse array's handiger. Dan kun je namelijk na elke 3 elementen makkelijker een nieuwe rij beginnen. Met één zo'n grote array als hierboven gaat dat niet.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | $foto = array(0 => '...', 1 => '...', ... ); $omschrijving = array(0 => '...', 1 => '...', ... ); $footer = array(0 => '...', 1 => '...', ... ); ?> <table> <tbody> <?php $aantal = count($foto); for ($i = 0; $i < $count; $i += 3) : ?> <tr> <td><?php echo $foto[$i]; ?></td> <td><?php echo $foto[$i + 1]; ?></td> <td><?php echo $foto[$i + 2]; ?></td> </tr> <tr> ... omschrijving ... </tr> <tr> ... footer ... </tr> <?php endfor; ?> </tbody> </table> |
Het is niet direct de kortste oplossing voor je probleem, maar bekijk dit scriptje eens:quote:Op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu kunnen de foto's afwijken zijn in maat en ik wil graag om een beetje rustig beeld te krijgen de 3 elementen per produkt uitlijnen op elkaar.
Op de frontpage komen er maar 3, maar inderdaad is een multiple array de makkelijkste manier denk ik.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:16 schreef HuHu het volgende:
[..]
Als je meer dan drie producten hebt, wat ik op zich wel vermoed, is het gebruiken van 3 losse array's handiger. Dan kun je namelijk na elke 3 elementen makkelijker een nieuwe rij beginnen. Met één zo'n grote array als hierboven gaat dat niet.
[ code verwijderd ]
In mijn cms resize ik al foto's die worden geupload.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:19 schreef doppendoosch het volgende:
[..]
Het is niet direct de kortste oplossing voor je probleem, maar bekijk dit scriptje eens:
http://shiftingpixel.com/2008/03/03/smart-image-resizer/
Kun je leuke dingetjes mee doen! bijv. thumbnails maken met een vaste hoogte-breedte verhouding... gebruik het zelf ook i.c.m. een mod-rewrite om de url's een beetje realistisch te houden
En de rest dan? Omschrijving en prijs wil ik ook in alle 3 de kolomen uitlijnen op elkaar. Of in ieder geval de prijs strak rechts onderin.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:56 schreef Tuvai.net het volgende:
Waarom kun je de afbeelding niet in een container divje zetten die een statische hoogte hebben, en waarin de afbeelding verticaal gecentreerd word?
Welke PHP-versie gaat deze handige variabelenaamvertaalfunctie hebben? Echt handig voor als je met verschillende mensen aan een project werken en eentje wil per se een andere taal gebruiken voor zijn variabelenamen.quote:$aantal = count($foto);
for ($i = 0; $i < $count; $i += 3) :
Thanks!quote:Op woensdag 15 juli 2009 01:01 schreef GlowMouse het volgende:
puntje koppelt strings: 'a' . 'b' = 'ab'. En .= betekent: voeg dit erachteraan, er staat dus $bla = $bla . $bla2;
Die laat $i lopen van 0 tot het aantal elementen van $lines.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $i = 0; $j = $i++; printf( "j = %s, i = %s\n", $j , $i); $j = ++$i; printf( "j = %s, i = %s\n", $j , $i); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | // read from stdin $fd = fopen("php://stdin", "r"); $email = ""; while (!feof($fd)) { $email .= fread($fd, 1024); } fclose($fd); // handle email $lines = explode("\n", $email); ?> |
hehe, met $aantal werkte hij inderdaad eenb stuk beter.quote:Op woensdag 15 juli 2009 00:26 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Welke PHP-versie gaat deze handige variabelenaamvertaalfunctie hebben? Echt handig voor als je met verschillende mensen aan een project werken en eentje wil per se een andere taal gebruiken voor zijn variabelenamen.
Dezelfde versie die "... omschrijving ..." ook automatisch vervangt voor wat er bedoeld wordtquote:Op woensdag 15 juli 2009 00:26 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Welke PHP-versie gaat deze handige variabelenaamvertaalfunctie hebben? Echt handig voor als je met verschillende mensen aan een project werken en eentje wil per se een andere taal gebruiken voor zijn variabelenamen.
Was ik dit topic maar kwijt...quote:
Dat boek in de OP bestaat echt hè.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:02 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Was ik dit topic maar kwijt...
Anderhalve week aan het kutten geweest als noob om iets werkend te krijgen en telkens tegen nieuwe problemen aanlopen... Drie dagen amper slapen en eten, kettingroken, stressen... Heb het nu ff helemaal gehad nu de klus erop zit...
1 2 3 4 5 | array("id" => 7, "name" => "henkie"), array("id" => 9, "name" => "pietje"), array("id" => 10, "name" => "clara"), ); |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $array = array( array("id" => 7, "name" => "henkie"), array("id" => 9, "name" => "pietje"), array("id" => 10, "name" => "clara"),); function do_stuff($arr) { return $arr["name"]; } print join(", ", array_map(do_stuff, $array)); ?> |
Heh, ik had het intussen al precies zo opgelostquote:
1 2 3 4 5 6 7 | FROM forum_forums ff LEFT JOIN forum_topics ft ON ff.id = ft.forumID LEFT JOIN forum_posts fp ON ft.id = fp.topicID GROUP BY ft.id, ff.id ORDER BY ff.position LIMIT 0 , 30 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |