Dat komt omdat je een server session aan een client kunt koppelen door middel van het session ID, die je vrijwel altijd opslaat als cookie bij de clientquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:07 schreef Geqxon het volgende:
Trouwens, mij persoonlijke ervaring onder FireFox is dat als cookies uitgeschakeld zijn, dat sessies het dan ook niet doen.
Kijk, dan weet ik ook weer waarom dat in het bejaarde osCommerce zo gebeurd, de sessie-ID in de URL.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:10 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat komt omdat je een server session aan een client kunt koppelen door middel van het session ID, die je vrijwel altijd opslaat als cookie bij de clienteen workaround hiervoor is het opnemen van het session ID in de URL (niet aan te raden though).
Absoluut niet niet aan te raden. Al helemaal niet als je sid niet aan een IP gelocked is want dan kan iedereen de sessie kapenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:10 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat komt omdat je een server session aan een client kunt koppelen door middel van het session ID, die je vrijwel altijd opslaat als cookie bij de clienteen workaround hiervoor is het opnemen van het session ID in de URL (niet aan te raden though).
-edit: onzinquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Wat ik mij dan wel weer afvraag: Is het not-done om de username en het password (in MD5) in een sessie op te slaan?
Ik las cookiequote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:40 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar wordt de inhoud van de sessie dan lokaal opgeslagen? Ik dacht dat de data van een sessie puur en alleen serverside gehouden werdt, afgeschermd van kwaadwillende personen?
1 2 3 4 | $arr = array(123 => "Regel 1 waar XXX vervangen moet worden maar ook YYY en ZZZ"); // etc ?> |
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:35 schreef Chandler het volgende:
tvp + een vraagje.
Ik wil voor een site taal bestanden gaan gebruiken!, echter zit ik ook met teksten waarin stukjes vervangen moeten worden.
Nu heb ik al deze teksten in een array gezet en wil alle stukjes die vervangen moeten worden vervangen. Hoe kan ik deze het beste laten vervangen!.
Ik las over printf met %s maar hoe werkt dat precies? of is er een betere manier!?
1 2 3 4 5 6 | $en_taal_filenotfound = 'The file %s could not be found.'; // ... // ... echo sprintf($nl_taal_filenotfound, "'/tmp/test'"); echo sprintf($en_taal_filenotfound, "'/tmp/test'"); |
Dat vraagt ie niet.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:36 schreef Geqxon het volgende:
In je database een extra veld per taal?
1 2 3 4 5 | $txt = "Haha %s hehe %s woei %s"; printf($txt, array("ABC", "DEF", "GHI")); ?> |
1) Met javascript (zie ook cookieCheck() in de .js van het FOK!forum)quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:00 schreef super-muffin het volgende:
hoe kun je checken of je bezoeker cookies aan heeft staan?
In de Ubuntu repositories zitten wél PHP, Apache én MySQL. Heb je al naar de packages in je package management system gekeken?quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:18 schreef Tuvai.net het volgende:
Ubuntu draait inmiddels maar vreemd genoeg zit d'r geen PHP, apache of MySQL in; vreemd want ik las op verscheidene plaatsen, waaronder heir op Fok!, dat alles daarvoor standaard d'r in zou zitten.
Dus, wat next? Hoe ga ik nu aan de slag? Is er geen kant en klaar apache + PHP + MySQL pakket (uiteraard met de laatste PHP en MySQL versies) wat ik op Ubuntu kan draaien zodat ik een daadwerkelijke PHP server heb?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |