Klopt, dat is inderdaad wel de manier. Ik weet ookdat het totaal aantal factuurnummers 59 is en als ik Count(factuurnummer) doe dat het dan 16 is. Oftewel het antwoord moet 59/16 = 3.6875 zijn. Het probleem alleen is nu hoe ik het in SQL neerzet.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:43 schreef IbeBen het volgende:
Ik begin maar met de meest kneuzige vraag,
Wat is het gemiddelde aantal factuurregels in 2004?
Ik heb (onder andere) de tabel Factuurregel dus daar zal het antwoord wel vandaan moeten komen.
Factuurregel
Factuurnummer
Artikelcode
verkoopaantal
verkoopprijs
Volgens mij moet ik dus gewoon de factuurnummer optellen en dan delen door het aantal "gecounte" factuurnummers.
Zelf kwam ik tot
SELECT factuurnummer/COUNT(factuurnummer)
FROM factuurnummer;
IbeBen[/]
moet je voor het gemiddelde aantal factuur regels niet eerst alle factuurregels bij elkeer optellen (de aantallen wat in de tabel staan) en dan delen door het aantal factuurnummers.
hoe dat in sql precies moet weet k niet zo 123 (moet het in 1 query trouwens of mag je er ook meerdere achter elkaar uitvoeren?)
PHP heeft als het goed is weinig te maken met de verwerking van bestanden door de webserver. Wat bedoel je met 'hij geeft het niet weer', krijg je een foutmelding of doet de browser iets verkeerds? Zo ja, wat doet ie dan verkeerd? Dat kan ik niet opmaken uit je post.quote:Op donderdag 15 december 2005 18:32 schreef the_disheaver het volgende:
ff een apache-vraagje...
Mijn server geeft diverse bestanden niet weer. html-bestanden (geen ramp aangezien ik het alleen als php-server gebruik) maar ook geen afbeeldingen, en dat is een groter probleem... Enige afbeeldingsoort wat hij weergeeft is png...tenminste nog iets...
Kan het zijn dat mijn php.ini verkeerd is afgesteld? Het is apache op win xp.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $lines = file('path/naar/je/error.log '); $max = count($lines); echo "<p><b>Dit zijn de laatste tien lijnen, beginnend van lijn:</b>" . $max . "</p>"; for ($i = ($max - 1); $i > ($max - 11); $i--) { echo "<p>" . $lines[$i] . "</p>"; } ?> |
Je moet de ene tabel met de andere joinen. Zoiets als dit:quote:Op donderdag 15 december 2005 19:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Join vraagje.
Ik heb bv een tabel users met user_id als auto increment.
En dan heb ik een tabel order, waarbij ik de user id opneem zodat ik weet wie de bestelling heeft gedaan.
Maar de laatste keer dat ik zo'n constructie had, kreeg ik het niet voor elkaar om te joinen van user tabel en order tabel op basis van INNER JOIN tabelnaam ON(user_id= user_id). Ik heb toen uiteindelijk in de order tabel user_id id_user genoemd. Maar dit moet toch gewoon kunnen? Ik moet zeker alleen aliassen?
En kan iemand een heldere uitleg geven over Joins misschien![]()
Klopt. Je krijgt een foutmelding en er wordt niets geinsertquote:-edit- Ik vergat nog een kort vraagje. Een kolom unique maken. Wat heeft dat voor consequenties als er onverhoopt een niet unieke waarde wordt gesubmit? Foutmelding en geen data in de rij neem ik aan?
Hij geeft een lege pagina (bij een afbeelding laat hij alleen een kader zien.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:20 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ook kan een firewall van invloed zijn, heb je die draaien?
ZoneAlarm is op z'n lichtjes gezegd gewoon zwaar kut in combinatie met dit soort zakenquote:Op donderdag 15 december 2005 19:59 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hij geeft een lege pagina (bij een afbeelding laat hij alleen een kader zien.
Maar na het uitschakelen van mn firewall doet hij het
FF kijken wat er met ZoneAlarm mankeertDank iig
Ow joepie... Ff proberen het werkend te krijgen , en anders een andere firewallquote:Op donderdag 15 december 2005 20:03 schreef JeRa het volgende:
[..]
ZoneAlarm is op z'n lichtjes gezegd gewoon zwaar kut in combinatie met dit soort zakenhet is iig een bekend fenomeen dat bijv. Apache en ZoneAlarm gewoon niet willen samenwerken.
Hoe kan je een sql foutmelding afvangen? Je kan natuurlijk zeggenquote:Op donderdag 15 december 2005 19:58 schreef JeRa het volgende:
[heldere uitleg]
Klopt. Je krijgt een foutmelding en er wordt niets geinsertwel opletten als je meerdere INSERTs achter elkaar doet die samenhangend zijn dus.
Je moet voor elke kolom aangeven hoe je wilt sorteren.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:07 schreef Desdinova het volgende:
Ik heb een tabel newsmet columnamen Year, Month en Day
ik voer de volgende query uit:
$query = "SELECT * FROM news WHERE Item_offline = '0' ORDER BY Year, Month, Day DESC";
Hij ordered hem niet goed. Ik wil de nieuwste datum als eerste item. Sorteren per ID kan niet want de invoer van de datum is handmatig.
Waarom geef je je records geen DATE of DATETIME mee in sql?quote:Op donderdag 15 december 2005 20:07 schreef Desdinova het volgende:
Ik heb een tabel newsmet columnamen Year, Month en Day
ik voer de volgende query uit:
$query = "SELECT * FROM news WHERE Item_offline = '0' ORDER BY Year, Month, Day DESC";
Hij ordered hem niet goed. Ik wil de nieuwste datum als eerste item. Sorteren per ID kan niet want de invoer van de datum is handmatig.
De meeste mensen doen zoiets:quote:Op donderdag 15 december 2005 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe kan je een sql foutmelding afvangen? Je kan natuurlijk zeggen
if(mysql_query($query)){
// doe wat
}else{
//insert nog een keer
}
Maar dan controleer je niet op een specifieke SQL fout.
1 2 3 4 5 | if (!$result) { echo mysql_errno() . ': ' . mysql_error(); exit; } |
Ok, ik neem aan dat op mysql.org een lijstje is met nummers en hun specifieke betekenis.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:16 schreef JeRa het volgende:
[..]
De meeste mensen doen zoiets:
[ code verwijderd ]
Met mysql_errno() kun je bepalen wat voor fout er opgetreden is
Of, een iets andere schrijfwijze maar met hetzelfde resultaatquote:Op donderdag 15 december 2005 19:58 schreef JeRa het volgende:
[..]
Je moet de ene tabel met de andere joinen. Zoiets als dit:
SELECT *
FROM orders AS o //dit is je eerste tabel die links staat
LEFT JOIN users AS u //dit is je tweede tabel die daar rechts van staat
ON o.user_id = u.user_id //je koppelt de tabellen op de user_id kolom.
WHERE etc
mysql.com ook goed? Er staat een lijstje.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ok, ik neem aan dat op mysql.org een lijstje is met nummers en hun specifieke betekenis.
Ik had 'm al gevondenquote:Op donderdag 15 december 2005 21:02 schreef Light het volgende:
[..]
mysql.com ook goed? Er staat een lijstje.
1 2 3 4 5 6 7 | foreach($_SESSION['cart'] as $k => $v){ if(array_key_exists("GW_".$k,$_SESSION['giftwrap'])){ $giftwrap=$_SESSION['giftwrap']['GW_'.$k]; } } ?> |
Die notice slaat op het idee dat je niet zomaar een index van een array mag opvragen die niet bestaat. In Java zou je een IndexOutOfBounds exception krijgen, in C++ wordt zoiets een segmentation fault. Over het algemeen geen goede praktijk dus, en als je ooit verder wilt gaan in programmeren is het handig om eraan te wennen het op de goede manier te doen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 00:20 schreef the_disheaver het volgende:
Is het eigenlijk verkeerd om dit soort notice te krijgen? (bv door een if fucntie of een bepaalde variable gelijk is aan een bepaalde waarde)
Notice: Undefined index: afdeling_id in
Het is geen fatal error oid, maar is het nadelig? dwv dat het langzamer duurt (0.0001 seconde...)
Je kunt dit (meestal) eenvoudig oplossen door eerst te bekijken of de variable bestaat. Maar met if(isset()) duurt het script ook enkele millisecondes langer. Welke van die 2 duurt langer?
Natuurlijk is het wel gewoon beter om een script te maken zonder warnings, errors of notice...
In cart.php wordt de array cart en giftwarp gevuld.quote:Op donderdag 15 december 2005 23:24 schreef JeRa het volgende:
Heel apart. Is er ergens nog andere code die met $giftwrap en $_SESSION['giftwrap'] te maken heeft?
Zoiets zou jouw probleem kunnen verklaren:
$giftwrap=&$_SESSION['giftwrap'];
Hierdoor wordt $giftwrap verwezen naar het giftwrap-element uit de $_SESSION array, waarna hij door de regel
$giftwarp = ....;
wordt overschreven, en hiermee meteen de waarde in $_SESSION. Zo in jouw code kan ik niets zien dat fout is.
Het is ook de bedoeling dat $giftwrap gelijk wordt aan var $_SESSION['giftwrap'][specifieke key]quote:edit: oeh, staat register_globals trouwens aan? Als dat zo is, dan is misschien $giftwrap gelijk gesteld aan de variabele $_SESSION['giftwrap'].
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $_SESSION['cart']=array(1 => 2, 4 => 1, 7 => 3); $_SESSION['giftwrap']=array(GW_1 => 1, GW_7 => 3); foreach($_SESSION['cart'] as $k => $v){ if(array_key_exists("GW_".$k,$_SESSION['giftwrap'])){ $giftwrap=$_SESSION['giftwrap']['GW_'.$k]; echo $giftwrap."\r\n"; print_r($_SESSION['cart']); print_r($_SESSION['giftwrap']); }} ?> |
1 |
1 |
1 2 3 4 5 6 | session_start(); $_SESSION['cart']=array(1 => 2, 4 => 1, 7 => 3); $_SESSION['giftwrap']=array(GW_1 => 1, GW_7 => 3); header("location:test2.php"); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | session_start(); foreach($_SESSION['cart'] as $k => $v){ if(array_key_exists("GW_".$k,$_SESSION['giftwrap'])){ $giftwrap=$_SESSION['giftwrap']['GW_'.$k]; echo $giftwrap."\r\n"; print_r($_SESSION['cart']); print_r($_SESSION['giftwrap']); }} ?> |
1 2 3 4 | Warning: array_key_exists(): The second argument should be either an array or an object in c:\appserv\www\test2.php on line 4 Warning: array_key_exists(): The second argument should be either an array or an object in c:\appserv\www\test2.php on line |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $_SESSION['cart']=array(1 => 2, 4 => 1, 7 => 3); $_SESSION['giftwrap']=array(GW_1 => 1, GW_7 => 3); foreach($_SESSION['cart'] as $k => $v){ if(array_key_exists("GW_".$k,$_SESSION['giftwrap'])){ $giftwrap=$_SESSION['giftwrap']['GW_'.$k]; echo $giftwrap."\r\n"; print_r($_SESSION['cart']); print_r($_SESSION['giftwrap']); }} ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |