Niet automatisch, maar als je op een link klikt, kan de site wel bijhouden welke link dat is mbv JavaScript of een redirect-script waarbij je naar dat script gestuurd wordt en daarna automatisch doorgestuurd wordt naar de juiste site.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik mag toch hopen uit privacy overwegingen dat mijn browser niet aan de server waar ik wegga doorgeef waar ik HEEN ga.
Als men het zelfde gedacht had bij het eerste houten wiel, waren we nog steeds holbewoners geweest! Juist zelf iets proberen te maken geeft je inside kennis en leert je kijken op een andere manier op scripten dan dat ik nu doe (denk ik)quote:
Dat zeg ikquote:Op maandag 13 juli 2009 12:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja, achterliggende kennis over het hoe en wat is natuurlijk altijd meegenomen.
Ja dus niet in de headers.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:27 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Niet automatisch, maar als je op een link klikt, kan de site wel bijhouden welke link dat is mbv JavaScript of een redirect-script waarbij je naar dat script gestuurd wordt en daarna automatisch doorgestuurd wordt naar de juiste site.
| 1 2 3 4 5 | if(preg_match("/\.(jpg)$/i", $_FILES['foto']['name'][$i])){ // doe iets } ?> |
| 1 2 3 4 5 | if(preg_match("/\.(jpg)$/i", '9.png')){ echo 'a'; } else echo 'b'; ?> |
| 1 2 3 4 5 6 | Content-Transfer-Encoding: 7bit test --0015174c123c572d04046e9d86ec |
| 1 2 3 4 5 | Content-Transfer-Encoding: quoted-printable test ------=_NextPart_000_1279_01CA0416.B17F44E0 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | goto fok; fok: goto dig; dig: goto post; post: goto tvp; tvp: goto fok; ?> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | $data = array( 0 => array('foto' => '...', 'omschrijving' => '...', 'footer' => '...'), 1 => array('foto' => '...', 'omschrijving' => '...', 'footer' => '...'), 2 => array('foto' => '...', 'omschrijving' => '...', 'footer' => '...')); ?> <table> <tbody> <tr> <?php foreach ($data as $key => $value) : ?> <td><?php echo $value['foto']; ?></td> <?php endforeach; ?> </tr> <tr> <?php foreach ($data as $key => $value) : ?> <td><?php echo $value['omschrijving']; ?></td> <?php endforeach; ?> </tr> <tr> <?php foreach ($data as $key => $value) : ?> <td><?php echo $value['footer']; ?></td> <?php endforeach; ?> </tr> </tbody> </table> |
Ik was er al bang voorquote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:07 schreef HuHu het volgende:
Eerst in PHP een grote array bouwen (of 3 losse) en op basis daarvan je tabel genereren.
[ code verwijderd ]
Als je meer dan drie producten hebt, wat ik op zich wel vermoed, is het gebruiken van 3 losse array's handiger. Dan kun je namelijk na elke 3 elementen makkelijker een nieuwe rij beginnen. Met één zo'n grote array als hierboven gaat dat niet.quote:
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | $foto = array(0 => '...', 1 => '...', ... ); $omschrijving = array(0 => '...', 1 => '...', ... ); $footer = array(0 => '...', 1 => '...', ... ); ?> <table> <tbody> <?php $aantal = count($foto); for ($i = 0; $i < $count; $i += 3) : ?> <tr> <td><?php echo $foto[$i]; ?></td> <td><?php echo $foto[$i + 1]; ?></td> <td><?php echo $foto[$i + 2]; ?></td> </tr> <tr> ... omschrijving ... </tr> <tr> ... footer ... </tr> <?php endfor; ?> </tbody> </table> |
Het is niet direct de kortste oplossing voor je probleem, maar bekijk dit scriptje eens:quote:Op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu kunnen de foto's afwijken zijn in maat en ik wil graag om een beetje rustig beeld te krijgen de 3 elementen per produkt uitlijnen op elkaar.
Op de frontpage komen er maar 3, maar inderdaad is een multiple array de makkelijkste manier denk ik.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:16 schreef HuHu het volgende:
[..]
Als je meer dan drie producten hebt, wat ik op zich wel vermoed, is het gebruiken van 3 losse array's handiger. Dan kun je namelijk na elke 3 elementen makkelijker een nieuwe rij beginnen. Met één zo'n grote array als hierboven gaat dat niet.
[ code verwijderd ]
In mijn cms resize ik al foto's die worden geupload.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 20:19 schreef doppendoosch het volgende:
[..]
Het is niet direct de kortste oplossing voor je probleem, maar bekijk dit scriptje eens:
http://shiftingpixel.com/2008/03/03/smart-image-resizer/
Kun je leuke dingetjes mee doen! bijv. thumbnails maken met een vaste hoogte-breedte verhouding... gebruik het zelf ook i.c.m. een mod-rewrite om de url's een beetje realistisch te houden
En de rest dan? Omschrijving en prijs wil ik ook in alle 3 de kolomen uitlijnen op elkaar. Of in ieder geval de prijs strak rechts onderin.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:56 schreef Tuvai.net het volgende:
Waarom kun je de afbeelding niet in een container divje zetten die een statische hoogte hebben, en waarin de afbeelding verticaal gecentreerd word?
Welke PHP-versie gaat deze handige variabelenaamvertaalfunctie hebben? Echt handig voor als je met verschillende mensen aan een project werken en eentje wil per se een andere taal gebruiken voor zijn variabelenamen.quote:$aantal = count($foto);
for ($i = 0; $i < $count; $i += 3) :
Thanks!quote:Op woensdag 15 juli 2009 01:01 schreef GlowMouse het volgende:
puntje koppelt strings: 'a' . 'b' = 'ab'. En .= betekent: voeg dit erachteraan, er staat dus $bla = $bla . $bla2;
Die laat $i lopen van 0 tot het aantal elementen van $lines.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $i = 0; $j = $i++; printf( "j = %s, i = %s\n", $j , $i); $j = ++$i; printf( "j = %s, i = %s\n", $j , $i); ?> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | // read from stdin $fd = fopen("php://stdin", "r"); $email = ""; while (!feof($fd)) { $email .= fread($fd, 1024); } fclose($fd); // handle email $lines = explode("\n", $email); ?> |
hehe, met $aantal werkte hij inderdaad eenb stuk beter.quote:Op woensdag 15 juli 2009 00:26 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Welke PHP-versie gaat deze handige variabelenaamvertaalfunctie hebben? Echt handig voor als je met verschillende mensen aan een project werken en eentje wil per se een andere taal gebruiken voor zijn variabelenamen.
Dezelfde versie die "... omschrijving ..." ook automatisch vervangt voor wat er bedoeld wordtquote:Op woensdag 15 juli 2009 00:26 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Welke PHP-versie gaat deze handige variabelenaamvertaalfunctie hebben? Echt handig voor als je met verschillende mensen aan een project werken en eentje wil per se een andere taal gebruiken voor zijn variabelenamen.
Was ik dit topic maar kwijt...quote:
Dat boek in de OP bestaat echt hè.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:02 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Was ik dit topic maar kwijt...
Anderhalve week aan het kutten geweest als noob om iets werkend te krijgen en telkens tegen nieuwe problemen aanlopen... Drie dagen amper slapen en eten, kettingroken, stressen... Heb het nu ff helemaal gehad nu de klus erop zit...
| 1 2 3 4 5 | array("id" => 7, "name" => "henkie"), array("id" => 9, "name" => "pietje"), array("id" => 10, "name" => "clara"), ); |
| 1 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $array = array( array("id" => 7, "name" => "henkie"), array("id" => 9, "name" => "pietje"), array("id" => 10, "name" => "clara"),); function do_stuff($arr) { return $arr["name"]; } print join(", ", array_map(do_stuff, $array)); ?> |
Heh, ik had het intussen al precies zo opgelostquote:
| 1 2 3 4 5 6 7 | FROM forum_forums ff LEFT JOIN forum_topics ft ON ff.id = ft.forumID LEFT JOIN forum_posts fp ON ft.id = fp.topicID GROUP BY ft.id, ff.id ORDER BY ff.position LIMIT 0 , 30 |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |