Mja, maar dat lijkt me een uitzondering?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:39 schreef HuHu het volgende:
Je kunt best live development doen op het moment dat het product toch nog niet gebruikt wordt. Zo heb ik pas een site "live" gemaakt, aangezien er toch nog geen bezoekers kwamen. En nu, in de beginfase, met 10 bezoekers per dag kan ik ook nog best live dingen fixen. Zodra het echt druk wordt kan dat niet meer natuurlijk, maar tot die tijd is er geen probleem.
Je kunt een site ook semi-live zetten, zoals ik dat altijd doe. Op mijn eigen server een subdomein aanmaken zodat de klant ten alle tijden kan checken hoe het staat met de ontwikkeling. Of op de server van de klant onder een bepaald subdomein. Het kan allemaal. Maar direct live op de plek waar het resultaat dient te komen, lijkt me idd een slecht plan.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:28 schreef Xcalibur het volgende:
De laatste post:
[..]
Mja, maar dat lijkt me een uitzondering?
En waarom zou je dat dan doen, als je voor de rest van je sites wel een development (lokaal) en testomgeving hebt?
Overigens wordt het op die manier ook wel hoogst onduidelijk wanneer de site nou "live" is, en wanneer jij dus klaar bent met je werk en wat er meerwerk is.... Live ontwikkelen lijkt me eigenlijk in alle opzichten een slecht idee
quote:
Ben met xdebug icm Kcachegrind aan de gang gegaan:quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:10 schreef slakkie het volgende:
Vraagje, iemand hier die een goede HTML parser kent? Ik gebruik momenteel simple_html_dom.php hiervoor, maar ik heb last van een memory issue en ik wil even uitsluiten dat het door deze parser komt.
Uiteraard zijn ervaringen over PHP code profilers en debuggers (open source, linux) meer dan welkom.
quote:Hallo,
Ik vraag me af of het volgende mogelijk is.
Ik heb een flash/php applicatie gemaakt. en dit draait op een pc die door mij uitgegeven wordt. dus waar ik in principe alles op kan aanpassen/installeren.
Nu heb ik 1 hoofdflash movie die bestaat uit losse 'kleine' flash movies die met elkaar communiceren. eerst was het mijn bedoeling dat ik de losse flash movies op de server wel ging updaten indien mogelijk. maar flash laat dit dus niet toe.
Dus nu heb ik een soort van update script nodig. die de flash bestanden kopieert naar de HD van de pc. als het even kan moet dit 'onzichtbaar' gebeuren.
met .NET weet ik dat dit kan. (httppost oid?) nu dus de vraag. kan dit met PHP ook?
Alvast bedankt!
Koppeltabellen zijn redelijk gemeengoed in (genormaliseerde) databasesquote:Op donderdag 3 juli 2008 00:34 schreef Wouser het volgende:
Hmmm hmmmmmmmmmmm weet je wat ik moet hebben een tabel met een artikel-id en een tag-id![]()
bedanktwas er zelf niet opgekomen
Nou, zelf wat input en moeite erin stoppen zou gewaardeerd worden.quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:36 schreef insomaniak het volgende:
Is dit ook het goede topic om scriptjes aan te vragen??
Echt als ik zou kunnen, zou ik meteen aan de slag gaan...quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, zelf wat input en moeite erin stoppen zou gewaardeerd worden.
Helaas, het vragen van dit soort services, dat mag nietquote:Op donderdag 3 juli 2008 10:02 schreef insomaniak het volgende:
[..]
Echt als ik zou kunnen, zou ik meteen aan de slag gaan...![]()
Helaas heb ik er zelf echt geen bal verstand van maar zou wel iets willen wat gebruiksklaar is.
Ik ben ook bereid ervoor te betalen
Volgens mij is een primary key al een index op zichzelf, maar kan me vergissen.quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:29 schreef Chandler het volgende:
Kleine vraag m.b.t instellen van index van tabellen.
Ik heb een tabel met de volgende gegevens.
id - auto incr
datum - date
tekst - varchar 128
hits - int
nu staat ID op primary, maar wil eingeljk ook het ID geindexeerd hebben, als ik ID als index neerzet krijg ik de melding van PhpMyAdmin dat dit eingelijk niet mag.
Hoe los ik dit op? moet ik id van primary afhalen en er een index van maken of hoe lossen jullie dit op?
Issue is fixed, circular references geven de garbage collection van PHP problemen (memory wordt nooit vrijgemaakt indien je een circular reference gebruikt). Dat moet je oplossen door unset() te gebruiken.... En voorlopig gaan ze deze bug in PHP ook nog niet oplossen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 12:37 schreef slacker_nl het volgende:
Ben met xdebug icm Kcachegrind aan de gang gegaan:
De zut die voor problemen zorgt:
http://www.euronet.nl/users/wesleys/wic/WicMassgate.png
Voor zover ik kan zien is het de dom_parser die inderdaad voor problemen zorgt. Hoewel mijn functies veel "kosten" zie je dat de kosten vooral terecht komen in de bewuste parser.. Wat ik ertegen kan doen is een andere vraag...
Dit is overigens de bewuste parser: http://simplehtmldom.sourceforge.net/
1 2 | RewriteRule ^rewrite/(.*)/(.*)/ rewrite.php?id=$1&pid=$2 |
1 2 3 | echo $_GET['id']; ?> |
Verder staat AllowOverride ook goed:quote:Loaded Modules core mod_log_config mod_logio prefork http_core mod_so mod_alias mod_auth_basic mod_authn_file mod_authz_default mod_authz_groupfile mod_authz_host mod_authz_user mod_autoindex mod_cgi mod_dir mod_env mod_mime mod_negotiation mod_php5 mod_rewrite mod_setenvif mod_status
quote:<Directory />
Options FollowSymLinks
AllowOverride All
</Directory>
<Directory /var/www/>
Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
AllowOverride All
Order allow,deny
allow from all
# This directive allows us to have apache2's default start page
# in /apache2-default/, but still have / go to the right place
RedirectMatch ^/$ /apache2-default/