abonnement Unibet Coolblue
pi_59213168

cd niet bijgeleverd

Als je vragen hebt over PHP/MySQL, dan zit je hier goed met een vaste kliek guru's en een groot aantal regelmatige bezoekers. Beperk je vragen niet tot "hij doet het niet" of "hij geeft een fout" - onze glazen bol is kapot en we willen graag van je weten w�t er niet lukt en w�lke foutmelding je precies krijgt

Vorige delen:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59

tevens T.V.P
Zie ook:
  • PHP Dataverwerking
  • Offici�le PHP website
  • PHP Documentatie
  • MySQL Reference Manual
  • Yet Another PHP Faq
  • PHP Cheat Sheet
  • PHP5 Power Programming - boek met uitleg over OOP, Pear, XML, etc

    Tutorials:
  • W3Schools PHP
  • W3Schools SQL

    Deze OP en instructies voor nieuw topic: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/PHP
  • Just say hi!
      zondag 8 juni 2008 @ 11:26:06 #2
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_59213240
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 11:13 schreef Darkomen het volgende:

    [..]

    png werkt bout in IE6.
    Toch alleen dat transparant niet altijd transparant is?

    Volgens de code moet er gewoon een random header komen..
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
      zondag 8 juni 2008 @ 11:37:36 #3
    84244 Scorpie
    Abject en infaam!
    pi_59213405
    tvp
    Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
    Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
    Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
    Klopt. Ik ben een racist.
    pi_59213809
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 11:26 schreef qu63 het volgende:
    Toch alleen dat transparant niet altijd transparant is?
    Correct, dat wordt een grijs vlak.
    Maar dat is op zich ook weer eenvoudig op te lossen met een stukje javascript... of gewoon met een GIF, dat werkt in 90% van de gevallen net zo goed
      zondag 8 juni 2008 @ 12:25:40 #5
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_59214524
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 11:37 schreef Scorpie het volgende:
    tvp
    Liffie..
    pi_59214927
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 11:56 schreef Xcalibur het volgende:

    [..]

    Correct, dat wordt een grijs vlak.
    Maar dat is op zich ook weer eenvoudig op te lossen met een stukje javascript... of gewoon met een GIF, dat werkt in 90% van de gevallen net zo goed
    Niet als je leuke vormen wilt gebruiken. Ik had laatst een probleem met een ovaal die er in transparant GIF niet mooi uit kwam te zien. In transparant PNG(-24) zijn de randen wel strak.

    Edit: even een voorbeeld gemaakt:
    http://www.arjanonline.net/fok/

    [ Bericht 8% gewijzigd door Light op 08-06-2008 13:09:15 ]
      zondag 8 juni 2008 @ 12:52:11 #7
    85919 Likkende_Lassie
    Doe eens wat aan je ondertitel
    pi_59215248
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 21:15 schreef Roönaän het volgende:
    Werkt dit niet?

    SELECT orders.id FROM shop_order orders LEFT JOIN shop_order_shipments ship ON orders.id = ship.id WHERE ship.id IS NULL

    of

    SELECT orders.id FROM shop_order orders LEFT JOIN shop_order_shipments ship ON orders.id = ship.id HAVING COUNT(ship.id) = 0
    Je 1e optie heb ik getest, en die werkt ook

    SELECT orders.id, UID FROM shop_orders_orders orders LEFT JOIN shop_orders_shipments ship ON orders.id = ship.orderID WHERE ship.orderID IS NULL

    Maarja wat is logischer en of sneller? Zelf denk ik die left join.

    (andere query):
    SELECT * FROM shop_orders_orders WHERE id NOT IN (SELECT orderID FROM shop_orders_shipments)


    Bedankt voor alle snelle reacties iig!


    [nog ff mn laatste post van t vorige topic]
      zondag 8 juni 2008 @ 14:31:16 #8
    159841 Dzy
    It is I
    pi_59218198
    Ola señors,

    ik heb sindskort een N95 8gb (ik ben weer verliefd ) met internetten. Nu dacht ik ik ga een toffe webserver thuis draaien zodat ik heel mooi allemaal dingetjes kan doen met mn n95 maar ik heb nog wat ideeën nodig. Wat is nou tof om met je mobiel te kunnen doen thuis, dingen als je muziek aan of uitzetten enzo, CD-schijf open maken via je eigen website en natuurlijk een zooi persoonlijke info die ik kan checken met mn mobiel. Hebben jullie nog toffe ideeën?

    Dzienkuje,
    Dzy
    "Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
    pi_59219059
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 14:31 schreef Dzy het volgende:
    Ola señors,

    ik heb sindskort een N95 8gb (ik ben weer verliefd ) met internetten. Nu dacht ik ik ga een toffe webserver thuis draaien zodat ik heel mooi allemaal dingetjes kan doen met mn n95 maar ik heb nog wat ideeën nodig. Wat is nou tof om met je mobiel te kunnen doen thuis, dingen als je muziek aan of uitzetten enzo, CD-schijf open maken via je eigen website en natuurlijk een zooi persoonlijke info die ik kan checken met mn mobiel. Hebben jullie nog toffe ideeën?

    Dzienkuje,
    Dzy
    Ik zou dat soort dingen niet via het internet doen. of wil je echt elke keer inloggen en naar je server toesurfen alleen om je muziek aan te zetten? Doe dat gewoon via bluetooth, er zijn zat applicaties daarvoor beschikbaar voor op je foon en voor windows of linux.
      zondag 8 juni 2008 @ 15:54:52 #10
    159841 Dzy
    It is I
    pi_59220357
    Mja dat was dan ook niet het beste voorbeeld, ik bedoel ook dingen als een mooie webbased FTP client maken dat ik gewoon muziek van mn pc kan downloaden, mooie agenda op mn webserver dat soort leuke dingen die en m'n telefoon nuttiger/toffer maken en m'n pc. En natuurlijk de fun van het programmeren ervan.
    "Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
    pi_59225091
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 12:39 schreef Light het volgende:
    Niet als je leuke vormen wilt gebruiken. Ik had laatst een probleem met een ovaal die er in transparant GIF niet mooi uit kwam te zien. In transparant PNG(-24) zijn de randen wel strak.
    de vorm is niet het probleem, maar de achtergrond.
    Voor je voorbeeld (op egale achtergrond) kan prima een GIF gebruikt worden, moet je wel aliasing gebruiken natuurlijk

    Als de achtergrond onregelmatig van kleur is kom je er niet met 1 aliaskleur, en kun je beter PNG gebruiken.
    pi_59225852
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 18:47 schreef Xcalibur het volgende:

    [..]

    de vorm is niet het probleem, maar de achtergrond.
    Voor je voorbeeld (op egale achtergrond) kan prima een GIF gebruikt worden, moet je wel aliasing gebruiken natuurlijk

    Als de achtergrond onregelmatig van kleur is kom je er niet met 1 aliaskleur, en kun je beter PNG gebruiken.
    True. Maar de website waar die plaatjes in komen heeft een onregelmatige achtergrond. En sommige pagina's hebben een compleet afwijkende achtergrondkleur. Aliasing naar blauw gaat niet werken als de pagina zelf geel is
    pi_59227780
    Vraagje,

    Ik ben een klantbeheer systeem aan het schrijven, maar ik loop ergens op vast.

    Ik heb het nu zo voor elkaar dat als je op een bedrijfsnaam klikt, je verwezen wordt naar een andere pagina. Die pagina haalt via $_GET het bedrijfs id uit het adres.

    Maar nu wil ik graag dat er velden (die dus aanpasbaar zijn) aangemaakt worden met de gegevens van de betreffende klant erin (uit database gehaald)

    uh, hoe?

    Dank!
    Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef DutchRodent het volgende:
    jij bent stoer,
    pi_59228593
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 20:13 schreef WalkingDisaster het volgende:
    Vraagje,

    Ik ben een klantbeheer systeem aan het schrijven, maar ik loop ergens op vast.

    Ik heb het nu zo voor elkaar dat als je op een bedrijfsnaam klikt, je verwezen wordt naar een andere pagina. Die pagina haalt via $_GET het bedrijfs id uit het adres.

    Maar nu wil ik graag dat er velden (die dus aanpasbaar zijn) aangemaakt worden met de gegevens van de betreffende klant erin (uit database gehaald)

    uh, hoe?

    Dank!
    met een mysql select query die er ongeveer zo uit ziet:

    SELECT * FROM klanten WHERE klantId = 'getwaarde'

    Of bedoel je iets anders?
    pi_59230167
    heb hem al gevonden.

    Moet met <textarea>
    Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef DutchRodent het volgende:
    jij bent stoer,
      zondag 8 juni 2008 @ 21:29:03 #16
    3677 SuperRembo
    Sinds 1998
    pi_59230568
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 21:19 schreef WalkingDisaster het volgende:
    heb hem al gevonden.

    Moet met <textarea>
    Natuurlijk, daar dacht ik ook meteen aan toen ik je vraag las!

    NOT
    Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
    | Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
    pi_59232188
    Laat maar

    Probleem is nu:

    Ik dit achter een post knop zitten: mysql_query("UPDATE klanten SET achternaam=".$Achternaam." WHERE achternaam=".$row['achternaam']);

    Dit doet hij niet

    Iemand tips toevallig?

    $achternaam is de variabele die uit het formulier voortkomt, en $row[x] is een variabele die uit de database komt.
    Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef DutchRodent het volgende:
    jij bent stoer,
    pi_59232842
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 22:10 schreef WalkingDisaster het volgende:
    Laat maar

    Probleem is nu:

    Ik dit achter een post knop zitten: mysql_query("UPDATE klanten SET achternaam=".$Achternaam." WHERE achternaam=".$row['achternaam']);

    Dit doet hij niet

    Iemand tips toevallig?

    $achternaam is de variabele die uit het formulier voortkomt, en $row[x] is een variabele die uit de database komt.
    SET achternaam=".$Achternaam."

    Wat doen die punten daar?

    SET achternaam='$Achternaam'

    Dat is beter, echter is het niet verstandig om variabelen zomaar vannuit een post in je database weg te schrijven, die moet je eerst escapen.

    Edit: Heb je overigens voordat je bovenstaande uitvoert wel eerst mysql_fetch_array gedaan? Anders gaat dat $row['achternaam'] namelijk niet werken.

    [ Bericht 7% gewijzigd door The_Terminator op 08-06-2008 22:41:50 ]
    pi_59233502
    Ok nevermind heb het al aan de praat
    quote:
    Edit: Heb je overigens voordat je bovenstaande uitvoert wel eerst mysql_fetch_array gedaan? Anders gaat dat $row['achternaam'] namelijk niet werken.
    Ja

    Thnx
    Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef DutchRodent het volgende:
    jij bent stoer,
    pi_59233594
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 22:46 schreef WalkingDisaster het volgende:
    Ok nevermind heb het al aan de praat
    [..]

    Ja

    Thnx
    Niet vergeten de invoer te escapen, anders is het mogelijk om bepaalde functies in de query te injecteren, lijkt me niet de bedoeling
      zondag 8 juni 2008 @ 23:19:07 #21
    84244 Scorpie
    Abject en infaam!
    pi_59234499
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 22:49 schreef The_Terminator het volgende:

    [..]

    Niet vergeten de invoer te escapen, anders is het mogelijk om bepaalde functies in de query te injecteren, lijkt me niet de bedoeling
    Wat dacht je van query-string validatie, e.g het desbetreffende ID van het bedrijf valideren (immers, stel dat men gegevens aan kan passen van een ander bedrijf, dat moet je niet willen!)
    Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
    Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
    Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
    Klopt. Ik ben een racist.
    pi_59235443
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 23:19 schreef Scorpie het volgende:

    [..]

    Wat dacht je van query-string validatie, e.g het desbetreffende ID van het bedrijf valideren (immers, stel dat men gegevens aan kan passen van een ander bedrijf, dat moet je niet willen!)
    Kan ook, je kunt bij het ID (indien numeriek) ook functies toepassen die alleen numerieke waarden toestaan, of gewoon eventuele andere charakters eruitfilteren. De rest van de velden kunnen eventueel ook gecodeerd worden, dan kom je ook niet met trema's etc. te zitten.
    pi_59238599
    tvp..
      maandag 9 juni 2008 @ 09:29:08 #24
    85919 Likkende_Lassie
    Doe eens wat aan je ondertitel
    pi_59239202
    Kan iemand nog op mijn post reageren?
    pi_59239991
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 12:52 schreef Likkende_Lassie het volgende:
    Je 1e optie heb ik getest, en die werkt ook

    SELECT orders.id, UID FROM shop_orders_orders orders LEFT JOIN shop_orders_shipments ship ON orders.id = ship.orderID WHERE ship.orderID IS NULL

    Maarja wat is logischer en of sneller? Zelf denk ik die left join.

    (andere query):
    SELECT * FROM shop_orders_orders WHERE id NOT IN (SELECT orderID FROM shop_orders_shipments)
    Ik denk ook de left join.
    Maar wat let je om die queries effe 10.000x in een loop te zetten en de tijd bij te houden?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')