abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54738108

cd niet bijgeleverd

Als je vragen hebt over PHP/MySQL, dan zit je hier goed met een vaste kliek guru's en een groot aantal regelmatige bezoekers. Beperk je vragen niet tot "hij doet het niet" of "hij geeft een fout" - onze glazen bol is kapot en we willen graag van je weten w�t er niet lukt en w�lke foutmelding je precies krijgt

Vorige delen:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48,
49, 50, 51

Zie ook:
  • PHP Dataverwerking
  • Offici�le PHP website
  • PHP Documentatie
  • MySQL Reference Manual
  • Yet Another PHP Faq
  • PHP Cheat Sheet
  • PHP5 Power Programming - boek met uitleg over OOP, Pear, XML, etc

Tutorials:
  • W3Schools PHP
  • W3Schools SQL

Deze OP en instructies voor nieuw topic: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/PHP
  • pi_54738181
    tvpee
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
    pi_54738191
    Ha, toepasselijke utf-8 / ISO-8859 coderingsproblemen in de OP!
    pi_54738216
    ttttttttttttttttttvp
    pi_54738958
    Ik zoek een script waarmee ik een HTML / PHP i.c.m CSS pagina om kan zetten naar PDF. Ik heb tot nu toe nog niks kunnen vinden. Het dichtste bij kwam http://www.phpclasses.org/browse/package/2905.html , maar dit script maakt gebruik van een andere server en die pleurt er reclame onder van 48px groot. Heeft iemand toevallig wat liggen?
    pi_54739808
    2 vraagjes

1) Welke character set kan je nu het beste kiezen voor je database? De database wordt gevuld met zo'n 80.000 LP's etc. uit heel Europa.

2) Hoe kan ik een regel bijvoorbeeld 10.000 keer plakken zonder 10.000 keer op command+v te drukken? Ik werk dus @ Mac OS X met Smultron. Eventueel kan ik ook gebruik maken van Windows als het daar wel mogelijk is.

Thanks
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
    Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
      dinsdag 20 november 2007 @ 15:43:11 #7
    18008 hornage
    FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
    pi_54740034
    ik heb ook nog een vraag. Beetje lang en uitgebreid, dus ik heb daarom er een apart topic voor gemaakt: [PHP]Word/RTF/txt bestanden inlezen met php op linux server

Wie helpt me uit de brand?
    Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
    pi_54740197
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 19:42 schreef Darkomen het volgende:
    Ik moet een lijst van namen omzetten naar mogelijke email adressen.
    maar die namen zitten vol met trema's, dubbelpunten, spaties etc.
    Ik kan dat allemaal 1 voor 1 vervangen, maar heeft er iemand misschien een expressie of iets dergelijks?
    Die dus een naam veilig maakt om als email adres aangemaakt te worden?
    Iemand nog een ideetje?
    Ik doe het nu zo, maar dan haal ik de ._- ook weg welke wel erin moeten blijven
    ereg_replace("[^[a-zA-Z0-9\._-]+]","",$email);
    pi_54740210
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 14:49 schreef broodmonkeh het volgende:
    Ik zoek een script waarmee ik een HTML / PHP i.c.m CSS pagina om kan zetten naar PDF. Ik heb tot nu toe nog niks kunnen vinden. Het dichtste bij kwam http://www.phpclasses.org/browse/package/2905.html , maar dit script maakt gebruik van een andere server en die pleurt er reclame onder van 48px groot. Heeft iemand toevallig wat liggen?
    http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=php+%2Bhtml+to+pdf

Misschien ziet daar wat tussen?
    pi_54742578
    quote:
    Is je pagina ook echt UTF-8? (Inclusief juiste headers)
    Meestal voldoet iso-8859-15 prima (en geeft minder problemen)
    Ja, die is wel echt UTF-8
      dinsdag 20 november 2007 @ 18:50:03 #12
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_54743775
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
    pi_54745629
    om maar even te laten weten dat ik er nog ben..
    Amsterdam, stad van hash en coke,
    Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
    En de mannen ook..
    pi_54752091
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 15:30 schreef DaFrenk het volgende:
    2) Hoe kan ik een regel bijvoorbeeld 10.000 keer plakken zonder 10.000 keer op command+v te drukken? :{ Ik werk dus @ Mac OS X met Smultron. Eventueel kan ik ook gebruik maken van Windows als het daar wel mogelijk is.

Schrijf er een fucking scriptje voor? :P Waar heb je het voor nodig? Je kunt in elke willekeurige taal wel met een loopje naar de output of een file een regel wegschrijven.

1
    2
    3
    4
    for ($i=0;$i<10000;$i++)
      {
      echo "Dit is mijn prachtige regel! :D";
      }

Of je doet het in javascript kun je hem gelijk copy pasten naar je bestand.
    "Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
      woensdag 21 november 2007 @ 09:10:35 #15
    18008 hornage
    FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
    pi_54754006
    nou, dan repost ik mijn topic hier nog een keer. Sorry, ben echt wanhopig

Ik ben nu al een flinke tijd met een irritant probleem waar ik een aantal maanden terug ook al eens over gepost heb: [PHP]Mac txt bestanden inlezen met php op linux server

Ik heb een website gemaakt waarvan de content via txt files geupdate kan worden.
    Diegene die de website bijhoudt doet dit nu in word vanaf een mac, slaat dit op als unicode txt bestanden en opent hem dan op een windows pc in notepad en slaat het dan als een gewoon txt bestand op zodat de linux server waar de website op draait hem normaal in kan lezen.

Deze tussenstap is uiteraard omslachtig en moest eruit gehaald worden. Ik ben eerst op zoek geweest naar een manier om de txt bestanden in te lezen, maar ik stuitte op allerlei problemen die waarschijnlijk te wijten zijn aan Word for Mac.

Het volgende idee was om maar direct doc. bestanden in te lezen. Dit kan via een COM object, maar dat werkt alleen maar op een windows server, niet op een linux server.

Toen vond ik een class in php die direct plain text uit doc bestanden kan halen. Hier moest ik alleen wel voor betalen. Ik doen dus, ding gedownload, bleek het gecodeerd zijn met Zend Optimizer. Voor Zend Optimizer moet je ook geld betalen. Dat is opzich geen probleem, maar de website is gehost bij XS4All en die hebben dat niet en er is ook geen mogelijk dat zij dat aanschaffen.

Toen ging ik maar bezig om te kijken of ik dan RTF bestanden kan inlezen met PHP. Hierover kan ik alleen dingen vinden die gelijk de hele opmaak meenemen en direct omzetten in HTML, terwijl ik echt alleen maar de plain text nodig heb.

Onderhand ben ik dus freakin radeloos, heb er veels te veel tijd aan besteed en het werkt nog niet.

Heeft iemand misschien een suggestie of idee om dit op te lossen?
    Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
    pi_54754052
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 00:33 schreef Dzy het volgende:

[..]

Schrijf er een fucking scriptje voor? Waar heb je het voor nodig? Je kunt in elke willekeurige taal wel met een loopje naar de output of een file een regel wegschrijven.
    [ code verwijderd ]

Of je doet het in javascript kun je hem gelijk copy pasten naar je bestand.
    Of je doet 14 x (Ctrl+A, Ctrl+C, Ctrl+V), dan heb je er 16384
    Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
    | Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
    pi_54755420
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 09:13 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Of je doet 14 x (Ctrl+A, Ctrl+C, Ctrl+V), dan heb je er 16384
    D'oh! Dat is wel heel stom dat ik daar niet aan gedacht heb!

En idd.. een scripte was ook mogelijk geweest Nu voel ik me helemaal een
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
    Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
    pi_54755795
    Ik heb even een kort vraagje.

Hoe kan ik uit een database het volgende halen met de volgende data

1
    2
    3
    4
    tabel
    - id
    - link id
    - referer

voorbeeld data
    1
    2
    3
    4
    5
    1 1 http://www.google.nl?q=3423982 etc
    2 1 http://www.fok.nl/listtopics/3423
    3 1 http://www.nu.nl/artiekeletc.php?q=3423&id=2&etc=0
    4 1 http://www.nu.nl/artiekeletc.php?q=3423&id=2&etc=1
    5 1 http://www.nu.nl/artiekeletc.php?q=3423&id=2&etc=2

nu wil ik graag alleen de domeinnamen uit de database lezen... is dat mogelijk middels MYSQL alleen?
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
    pi_54755929
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 10:57 schreef Chandler het volgende:
    Ik heb even een kort vraagje.

Hoe kan ik uit een database het volgende halen met de volgende data
    [ code verwijderd ]

voorbeeld data
    [ code verwijderd ]

nu wil ik graag alleen de domeinnamen uit de database lezen... is dat mogelijk middels MYSQL alleen?
    Je kunt door middel van een query de referer uitlezen en vervolgens met behulp van een reguliere expressie het www.domein.tld stuk eruit proberen te halen.
    Everything is possible, the impossible just takes longer.
    pi_54756302
    Correct, dat is geen probleem inderdaad maar aangezien ik veel dezelfde domeinnamen in deze tabel heb staan waar veel ? en & gebruikt worden hoopte ik dat dit middels MySQL zelf kon
    Like trump...
    pi_54756374
    Ik heb nog niet met expressies in MySQL zelf gewerkt, maar kijk hier eens: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/regexp.html
    Everything is possible, the impossible just takes longer.
    pi_54756407
    Daar zat ik reeds doorheen te snuffelen maar lijkt wel of het niet geheel mogelijk is tenzij je een expert met regex queries bent
    Like trump...
      woensdag 21 november 2007 @ 11:28:24 #23
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_54756443
    Tsja, je kunt ofwel naderhand via een regular expression de domeinnaam eruitvissen, ofwel zorgen dat bij het invoeren van een record dit regexpen al plaatsvindt waarbij je de kale domeinnaam in een nieuwe column van je tabel zet. Dit laatste lijkt mij het gemakkelijkste en het beste voor de resources.
    pi_54756546
    Correct twi, maar ik heb te maken met meerdere profiles! maar dan idd zou ik kunnen werken met distinct om gelijke items er uit te vissen).

Ik zal eens kijken wat de meest logische optie is.
    Like trump...
    pi_54756896
    En dan nog een klein vraagje.

Stel je hebt een array

$x[] = array("x", 32);
    $x[] = array("y", 22);
    $x[] = array("z", 55);

en ik wil alles sorteren op combinatie van het aantal hits? hoe doe ik dat en heb gezocht maar sort (ksort) kon mij niet een bevredigend antwoord geven
    Like trump...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')