Ik heb gisteren de spullen voor deze opleiding/cursus binnengekregen; http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcts/webapps/default.mspxquote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:21 schreef Catch22- het volgende:
Ik werk tegenwoordig meer met C#.net ft. Asp.netwerkt toch wat beter, vooral omdat VS2008 een goeie editor is.
laatst weer ff een phpsite inelkaar gezet, das toch weer even wennen.
In .net gebruiken we databasetools, dus MySQL heb je dan niet meer nodig (niet echt iig, heel soms), dat scheelt een hoop geklooi. Ook het debuggen is makkelijker.
1 2 3 | echo(vsprintf("%s%s%s", array('t', 'v', 'p'))); ?> |
1 2 3 | print join("", array("t", "v", "p")); ?> |
1 2 3 4 5 6 | $arr = array(0x74,0x76,0x70); while($arr) { printf("%c", array_shift($arr)); } ?> |
1 2 3 4 5 6 | { alert("Een Vestiging selecteren.u.b."); theForm.to.focus(); return (false); } |
1 |
Dat wisten we alquote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:15 schreef Jo0Lz het volgende:
[PHP/(My)SQL] voor dummies - Deel 69
Daar verder.
Eigenlijk is dat natuurlijk geen PHP vraag, en met MySQL heeft het ook niets te maken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:01 schreef DeTolk het volgende:
in het vorige topic zat ik met het probleem mbt een dropdown menu.
Dat is nu opgelost.
Wanneer ik geen keuze maak uit de dropdownbox (waar vestigingen in zitten met daaraan een mail adres ) krijg ik uit de cgi-bin/mail-a-form een standaard gegenereerde pagina met daarin de melding dat er geen geadresseerde is ingevoerd.
De drop down box is een verplicht veld, net als meerdere velden in mijn contactformulier. Als er in deze velden niks wordt ingevoerd krijg je een pop-up te zien met de melding dat je wat in moet vullen.
Maar wanneer ik de mail-a-form probeer te omzeilen door ook hiervoor:
[ code verwijderd ]
te plaatsen, gebeurt er niks als ik het formulier probeer te versturen zonder een keuze uit de dropdown te kiezen....
Hoe kan ik de
[ code verwijderd ]
omzeilen ?
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:17 schreef Keiichi het volgende:
Hey, stoppen met de
[ code verwijderd ]Er is ook een bookmark functie
![]()
1 2 3 | $fok->bookmark("1257581"): ?> |
Dus eigenlijk is dat het enige voordeel dat je hiermee haalt, dat niet alle data beschikbaar is.quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:09 schreef HuHu het volgende:
Een VIEW is dus handig op momenten dat je niet alle data in een tabel aan een ander ter beschikking wilt stellen, zonder dat de ander daar moeite voor moet doen. Je kunt natuurlijk met GRANT gaan kloten en alleen rechten geven op bepaalde kolommen in een tabel, maar een VIEW is veel eenvoudiger en duidelijker. Daarnaast kun je geen LIMIT toepassing op een GRANT, wat in mijn geval wel nodig is.
Zou het niet handig zijn in combinatie met bepaalde UPDATE en DELETE statements? Volgens mij is een inner join bij een DELETE statement niet mogelijk, een view zou dit mogelijk kunnen maken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:00 schreef ursel het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is dat het enige voordeel dat je hiermee haalt, dat niet alle data beschikbaar is.
Want in de view welke je in de andere post meldde, kan je dat namelijk ook gewoon met een SELECT doen. Dus vandaar dat het voor mij een beetje onduidelijk was wat het voordeel hiern nu eigenlijk was.
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/view-updatability.htmlquote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:02 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Zou het niet handig zijn in combinatie met bepaalde UPDATE en DELETE statements? Volgens mij is een inner join bij een DELETE statement niet mogelijk, een view zou dit mogelijk kunnen maken.
quote:For a view to be updatable, there must be a one-to-one relationship between the rows in the view and the rows in the underlying table.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |