quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
Als het nu een echte Milf is
Ik zie het al voor me, die stem, en dan romantiek. Faal.quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja zeg, die mannelijke stem, daar hoef ik geen date mee hoor
In Roermond, want dat staat op het bordje.quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:54 schreef bork het volgende:
Welkom bij alweer deeltje 5 van RHS (tevens TVP) waar waren bork en jr in augustus 2008
[ afbeelding ]
Is dit een puzzel voor groep 3?quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:54 schreef bork het volgende:
Welkom bij alweer deeltje 5 van RHS (tevens TVP) waar waren bork en jr in augustus 2008
[ afbeelding ]
niet gezienquote:Op donderdag 2 juli 2009 14:07 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
In Roermond, want dat staat op het bordje.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:27 schreef SpeedyRich het volgende:
OT:
volgens onbevestigde berichten is de albatros nu toegelaten op het NS/HSL net![]()
Ja, als we het toch over afknappers hebbenquote:Op donderdag 2 juli 2009 14:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me, die stem, en dan romantiek. Faal.
Ze zetten meerdere vrouwen in bij de omroep van dingen. Ze zijn bijgenaamd Loesquote:
Die doet het geloof ik niet voor Arriva. Ik kan het mis hebben natuurlijkquote:
Boeiend. Wie heeft de grootste TETTEN, dat teltquote:Op donderdag 2 juli 2009 16:19 schreef ReisT het volgende:
Loes is van de Sprinters en Tuffie van de omroep op de stations.
Was dat niet ene Bea uit Zwolle? Die naam staat mij bij. Ze stond in een Arriva magazine (al een hele tijd geleden).quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die doet het geloof ik niet voor Arriva. Ik kan het mis hebben natuurlijk
Kan ook welquote:Op donderdag 2 juli 2009 16:55 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Was dat niet ene Bea uit Zwolle? Die naam staat mij bij. Ze stond in een Arriva magazine (al een hele tijd geleden).
"Binnenkort in alle NS-treinen"? Pardon? Willen ze echt die klassieke, soms geniale HC omroepen schrappen?quote:
Da's nu wat ik nog het meest mis aan dagelijks treinen. Maar ik heb het idee dat er de afgelopen jaren toch een versobering en standardisering heeft plaastgevonden. Ik hoorde steeds minder grappen en steeds meer hetzelfde eentonige riedeltje.quote:Op donderdag 2 juli 2009 17:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
"Binnenkort in alle NS-treinen"? Pardon? Willen ze echt die klassieke, soms geniale HC omroepen schrappen?![]()
Op het moment dat de perrons ontruimd waren was er iig weinig rook te zien, je rook het welquote:Op donderdag 2 juli 2009 19:06 schreef thats-me het volgende:
Schiphol is wel meer aan de hand, staat blank van de rook aldus dit nieuws bericht
Perrons Schiphol ontruimd
De treinperrons op Schiphol zijn ontruimd vanwege rookontwikkeling in de Schipholtunnel. Brandweermensen zijn ter plaatse. Er rijden geen treinen meer van en naar Schiphol. Diverse treinen zouden vaststaan in de tunnel.
Hele perrons zouden blauw hebben gestaan van de rook. Medewerkers van het vliegveld weten niet wat er aan de hand is, maar vertellen reizigers dat ze niet hoeven verwachten binnenkort in hun trein te zitten.
Het sein brandmeester zou inmiddels zijn gegeven. Vermoed wordt dat de brand werd veroorzaakt door kortsluiting.
http://www.spitsnieuws.nl(...)hiphol_ontruimd.html
"Mijn ex-man heeft ook bij de NS gewerkt..."quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:48 schreef KapiteinT het volgende:
Kwam gister dit filmpje tegen. Wel toepasselijk.
Mocht je eigenlijk gratis met de Zuidtangent? Want Schiphol - Haarlem kost anders heel wat strippen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:56 schreef Thetallguy het volgende:
Toen maar even een biertje gedaan en via Haarlem met de Zuidtangent naar Den Haag, wilde 17:43 de trein hebben, was 20:45 thuis
Vreselijk wat een zeikstralen zeg, hoe verziekt ben je als je daar boos om wordtquote:Op donderdag 2 juli 2009 20:48 schreef KapiteinT het volgende:
Kwam gister dit filmpje tegen. Wel toepasselijk.
Het werd geadviseerd door de NS-mannetjes op Schiphol Plaza. Maar ik heb toch een OV kaart.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:23 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Mocht je eigenlijk gratis met de Zuidtangent? Want Schiphol - Haarlem kost anders heel wat strippen.
Is er eigenlijk iemand die betaalt voor de Zuidtangent? Je wordt toch nooit gecontroleerd...quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:23 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Mocht je eigenlijk gratis met de Zuidtangent? Want Schiphol - Haarlem kost anders heel wat strippen.
Haha, die Marokkanen die er 'serieus' op in gaan op het einde.quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:48 schreef KapiteinT het volgende:
Kwam gister dit filmpje tegen. Wel toepasselijk.
Arie Leenman bedoel je?quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja zeg, die mannelijke stem, daar hoef ik geen date mee hoor
Tussen 21 en 5 wel, dat doet de bussjoof.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 02:08 schreef Horloge het volgende:
[..]
Is er eigenlijk iemand die betaalt voor de Zuidtangent? Je wordt toch nooit gecontroleerd...
Met een vrije kruising in Wierden zeker?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:32 schreef dennistd het volgende:
Vanmorgen in de TC Tubantia: gedeputeerde Overijssel wil Almelo-Zwolle verdubbelen en elektrificeren. Ook zouden er vier treinen per uur moeten gaan rijden. Kosten: tientallen miljoenen, en hij heeft er al 25.
4e in drie dagen inderdaad.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:03 schreef TommyGun het volgende:
Hoeveelste in Brabant deze week?
02-07 20:49
Helmond
Deurneseweg
Persoon onder de trein 821 870 ovd en lifeliner
20:51 - ll3/mmt onderweg
20:57 - NS: Tussen Helmond en Deurne voorlopig geen treinen, later meer informatie.
En een InterCity-stopquote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met een vrije kruising in Wierden zeker?
Allemaal springers?quote:
Hoezo raar verhaal? Jij denkt aan een complot of zo? Kredietcrisis, zomermoeheid, toeval... Vier is nu ook weer niet zo'n enorm hoog getal, helaas..quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Allemaal springers?Op 4 verschillende plekken? Begint wel een beetje een raar verhaal te worden....
Oh tering nee hè. Ik heb even problemen om onder woorden te brengen wat ik er van vindt dat de Tweede Kamer zich uitlaat over dit soort zaken, maar jullie zullen begrijpen dat ik niet overloop van enthousiasme.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En een InterCity-stopWat Hoogeveen krijgt, moet Wierden natuurlijk ook
Het zijn terroristen, het is een complot, etc.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat niet, meer iets als "men brengt elkaar op ideeën"
Dacht ik ook, maar ik ga vaak na negen uur 's avonds nog met de 300/310 en ze hebben mij nog nooit gevraagd om een vervoersbewijs. Op internet staat ook dat dat rolluik naar het laatste deel dichtgaat na 21, maar in de praktijk kun je nog gewoon achterin instappen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 03:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Tussen 21 en 5 wel, dat doet de bussjoof.
Dat komt er zowiezo alquote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met een vrije kruising in Wierden zeker?
Klopt, alleen bij de nachtbus moet je betalen (6 euro!) bij de chauffeur. En over dat controleren: er wordt best wel eens gecontroleerd hoor. Altijd leuk: in Schalkwijk stappen allemaal Turkse en Marokkaanse mensen in, en bij de volgende halte komen er controleurs binnen. Allemaal op de bon.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:32 schreef Horloge het volgende:
Misschien dat ze pas echt controleren als het nachttarief ingaat...?
Je bent verder gekomen dan ik, na 2.12 minuten had ik het al wel gehad met het 3d vehikel.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:54 schreef dennistd het volgende:
Leuk dat plan van Wierden, ze maken alleen een grote fout:
[ afbeelding ]
Lekker snugger een overweg in het midden van het perron
Zometeen hebben we een treinsoort in Nederland, de sprinterquote:
Toch welquote:
Geweldig gedaan, Mastwijk. Chapeau. Maak je vrienden meequote:Hoogeveen houdt de intercity-stop. De Nederlandse Spoorwegen leggen zich neer bij het duidelijke nee vanuit Den Haag.
Dat betekent dus nog steeds die ontoereikende 3 treinen per uur, en niet (wat veel logischer en verstandiger geweest was) 2 stoppers en 2 IC's per uur.quote:De huidige dienstregeling zal daarom de komende jaren gehandhaafd blijven, volgens woordvoerder John Krijgsman van de NS.
Een overstap minder op Zwolle en enkele minuten later van huisquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:10 schreef KapiteinT het volgende:
En wat schieten ze er mee op? Eén stop minder naar Zwolle, en wel 2 naar Groningen... Woehoe?
Iemand een idee wat er aan de hand isquote:Oorzaak Tussen Harderwijk en Putten rijden minder treinen door een defect aan het spoor.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen.
quote:Winterswijk-Arnhem
Vrijdag 3 Juli 15:54
Oorzaak Tussen Arnhem en Winterswijk rijden minder treinen door een sein- en overwegstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Of er is gewoon op station Winterswijk wat misquote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:00 schreef Novus het volgende:
Overwegstoring Zutphen-Winterswijk
Tussen Zutphen en Winterswijk moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Oorzaak: een overwegstoring.
En dat is 2!
quote:Tussen Zutphen en Winterswijk blijven spoorwegovergangen gesloten door de wisselstoring. De oorzaak is niet precies bekend, maar volgens een woordvoerder kan dat heel goed ,,door het weer komen''.
Denk het niet, want nu rijden er tussen Zutphen en Winterswijk helemaal geen treinen meer.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of er is gewoon op station Winterswijk wat mis
Wat een faalhazen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:13 schreef Duvel het volgende:
Stel: je bent treindienstleider in Utrecht en je ziet twee treinen op je scherm die richting Woerden moeten: de ic naar Den Haag of die goederentrein met lege kolen- of ertsbakken. Wie geef je voorrang? De goederentrein natuurlijk, inderdaad, volkomen logisch.
Satan...quote:Nijmegen-Arnhem, Utrecht Centraal-Ede-Wageningen/Rhenen
Vrijdag 3 Juli 17:09
Oorzaak Tussen Nijmegen en Utrecht Centraal rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Whut?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:28 schreef Ofyles2 het volgende:
Ben ik blij dat ik gisteren dat traject verreden in plaats van gisteren.
Ja, natuurlijk! Wou je anders een perronspoor bezet houden met een lege kolentrein?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:13 schreef Duvel het volgende:
Stel: je bent treindienstleider in Utrecht en je ziet twee treinen op je scherm die richting Woerden moeten: de ic naar Den Haag of die goederentrein met lege kolen- of ertsbakken. Wie geef je voorrang? De goederentrein natuurlijk, inderdaad, volkomen logisch.
Gisteren een rondje Amsterdam-Utrecht-Arnhem-Nijmegen-Venlo-Eindhoven-Utrecht-Amsterdam gemaakt.quote:
Reizigertje pesten, favoriete hobby van prutsrailquote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:13 schreef Duvel het volgende:
Stel: je bent treindienstleider in Utrecht en je ziet twee treinen op je scherm die richting Woerden moeten: de ic naar Den Haag of die goederentrein met lege kolen- of ertsbakken. Wie geef je voorrang? De goederentrein natuurlijk, inderdaad, volkomen logisch.
En NOG ziet-ie het nietquote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gisteren een rondje Amsterdam-Utrecht-Arnhem-Nijmegen-Venlo-Eindhoven-Utrecht-Amsterdam gemaakt.
Meteen moeten rennen voor mijn eerste IC, want die vertrok van een ander spoor.
Dan moet ie alsnog overstappen, want juist die trein stopt nu niet in dat gat genaamd Hoogeveen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:27 schreef Brembo het volgende:
Laten we is even naar de biografie van Jan Mastwijk kijken, deze woont namelijk in - u raadt het al - Hoogeveen!
Wat zou natuurlijk ideaal zijn als Jan met de trein naar Den Haag zou kunnen uit Hoogeveen. Totaal verkeerd belang dus.
Oke maar in zijn gewenste situatie zou die dus kunnen overstappen in Amersfoort ipv Zwolle.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan moet ie alsnog overstappen, want juist die trein stopt nu niet in dat gat genaamd Hoogeveen.
Dan moet hij de schipholtrein nemen. Dan kan dat. Anders is het al Zwolle, dus hij moet niet miepen, zeker niet als hij in de spitsuren naar Rotterdam wil en in de Schipholtrein zit. Dan is het nu al twee overstappen, terwijl in de nieuwe situatie dat 1 wordt. Dus of het nadeel nu zo groot wordt ...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:55 schreef Brembo het volgende:
[..]
Oke maar in zijn gewenste situatie zou die dus kunnen overstappen in Amersfoort ipv Zwolle.
Weer niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vergat een werkwoord.
Nu zie ik het wel.![]()
Was dat hem?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weer niet.
[..]gisteren, [..] in plaats van gisteren
Ja. Het resultaat was een nette +10 op Gouda. Want tja, je ongelijk toegeven en de ic de goederentrein laten inhalen in Woerden (prima gelegenheid) of Oudewater (beetje laat, maar ok) kan natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat een faalhazen.![]()
Zo blijf je maar met 70-80 achter een cargotrein sjokken.
Belgen kunnen niet nadenken, sorry.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 00:34 schreef James1988 het volgende:
Hadden ze die dingen niet ook in België kunnen gebruiken? Dat was mooier geweest dan die foeilijke Peerdsbostunnel:
[ afbeelding ]
WTF! IK dacht dat het alleen een muur was. Om luchtstromen te beperken zodat het autoverkeer erg geen last van zou hebben. Maar ze zijn bij het bouwen van die tunnel gewoon vergeten een gat te graven.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 00:34 schreef James1988 het volgende:
Hadden ze die dingen niet ook in België kunnen gebruiken? Dat was mooier geweest dan die foeilijke Peerdsbostunnel:
[ afbeelding ]
Wat hij zegt dusquote:Op zaterdag 4 juli 2009 07:48 schreef Fixers het volgende:
WTF! IK dacht dat het alleen een muur was.
Hopen dat hij snel volgegrafittiseerd wordtquote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:42 schreef Duvel het volgende:
Dat ding is zo zeldzaam lelijk. In Nederland hadden ze tenminste nog tegeltjes tegen dat ding aangekwakt, maar dit grijze beton, mên, hoe krijgen ze het voor elkaar!
Wel een ideaal oppervlak daar voor.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hopen dat hij snel volgegrafittiseerd wordt
Misschien zijn de Belgen bang c.q. laf om de autorijder op de tenen te trappen c.q. onder de gordel te schoppen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:56 schreef James1988 het volgende:
Op sommige plekken zit al graffiti.
In Nederland zou men overigens eerder geluidsschermen bouwen... het Nederlandse stuk van de hele HSL vind ik ook een stuk mooier dan het Belgische. In NL heb je allerlei geluidsschermen en viaducten enzo waar ze in België gewoon betonnen muren hebben weggezet.
Je ziet vanuit de trein straks dus ook gewoon helemaal niets meer zodra je België binnenkomt. Of je kunt iig niet naar auto's in de file kijken en hen uitlachen.
Toffe loc!
Ja ik ookquote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik had nog wel een BOEM verwacht, toen die ketelwagon omkantelde
Waar gaat het toch heen?quote:DOETINCHEM - In de nacht van vrijdag op zaterdag 4 juli ontving de politie rond 00:45 uur een melding over een vechtpartij bij het station van Doetinchem. Twee mannen zijn aangehouden op verdenking van mishandeling van twee machinisten.
In de trein tussen Didam en Doetinchem sprak één van de machinisten een groep jongeren aan op het feit dat er aan de noodrem getrokken was. De groep jongeren ontkende en stelde zich dreigend op tegenover de machinist, die besloot verder te rijden richting Doetinchem. Op het station aangekomen stond een andere machinist te wachten om de trein over te nemen van zijn collega. Toen de jongeren de trein verlieten werd deze machinist zonder aanleiding door twee van hen belaagd, waarbij hij werd geslagen en geschopt. Zijn collega schoot te hulp en kreeg ook enkele klappen. De gealarmeerde politie kwam ter plaatse en hield op aanwijzing van de machinisten de twee jonge mannen aan die hen mishandeld hadden. Zij zijn meegenomen naar het politiebureau en ingesloten voor nader verhoor.
anarchie ?quote:
En dat te bedenken dat Nederland heeft meebetaald aan het Belgische deel van de HSL, omdat Nederland hem wilde bundelen met de snelweg...quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaaf wel. Een tunnel onder niks doorKost vast geen geld of zo
Slim geregeld toch van de Belgen, we betalen mee aan hun HSL, we baggeren de Wester-Schelde voor hen uit, en de Scheldetunnel leggen we helemaal zelf aan zonder Belgische bijdrage.quote:Op zondag 5 juli 2009 01:23 schreef KapiteinT het volgende:
En dat te bedenken dat Nederland heeft meebetaald aan het Belgische deel van de HSL, omdat Nederland hem wilde bundelen met de snelweg...![]()
Tsja, de Belgen wilden niet meer betalen om er een mooier ding te hebben... hun schuld dus. Dat NL bijbetaalde voor de extra constructiekosten is al absurd te noemen, maar nog enigszins begrijpelijk. Maar dan ook nog verwachten dat we het net zo mooi als in NL aanleggen?quote:Op zondag 5 juli 2009 01:23 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En dat te bedenken dat Nederland heeft meebetaald aan het Belgische deel van de HSL, omdat Nederland hem wilde bundelen met de snelweg...![]()
Wij zijn dus deels schuldig aan dat... ding...
Sorry, ik zit al in tempodwangquote:Op zondag 5 juli 2009 23:44 schreef dennistd het volgende:
te koop: kruidvatkaartje, komend weekend nog geldig. prijs: 12.50 incl. verzenden
was van plan hem komend weekend op te maken, maarja, toen kwam er een goed Formule 1-aanbod dat ik niet kon laten schietenquote:Op zondag 5 juli 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry, ik zit al in tempodwang(moet er nog 2 opmaken)
voor de metro online moet je inloggen, daarom c/p'de ik het evenquote:Op maandag 6 juli 2009 09:34 schreef Guppyfriend het volgende:
copy+paste![]()
een linkje was ook leuk geweest... op een metro halen op het station, heb je er ook nog een kekke foto bij
omdat ik geen zin had om ze enters eruit te halenquote:
Wat heeft Frank Sinatra er mee te maken?quote:
Dat gebeurt nooitquote:Op maandag 6 juli 2009 16:01 schreef dennistd het volgende:
Ik weet wel dat er een kettingsbotsing was ofzo, misschien treinen stilgelegd zodat ambulances sneller over de overwegen konden?
amsterdam - eindhoven staat er. Wie begint er over Alkmaar?quote:Op maandag 6 juli 2009 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
er wordt niet bij genoemd dat de mensen uit het zuiden van het land acht minuten later in Amsterdam zijn en dat die treinen niet doorrijden naar Alkmaar
Verder is er nog wat geschoven met de tijden van treinen om het mogelijk te maken.
Ook als het alleen een mens is die onder de trein komt, maakt het een hels kabaal. Ga maar na: ca. 75kg, skelet van hard materiaal, dat hoor je wel. Ik spreek helaas ook uit ervaring.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:22 schreef computergirl het volgende:
ik zat vanochtend in de trein op weg naar Den Helder, vlak na Castricum opeens een enorm lawaai. 'Aanrijding met een persoon' hoorden we lange tijd later.
Het heeft tot na 11 uur geduurt voordat we weer zijn gaan rijden. Brandweer, politie, verschillende soorten NS personeel en de forensische opsporingsdienst allemaal langs de trein zien lopen.
Wij (de passagiers) dachten eigenlijk dat het een ongeluk zou moeten zijn gezien het lawaai (iemand met fiets of brommer of zo). Maar dat soort ongelukken worden meestal wel gemeld op teletext, dus toch zelfmoord?
Heb in ieder geval nieuw respect voor de ns-ers die dit soort ongelukken moeten opvangen.
Tja, helaas, botten maken ook zo'n geluid. Plus opspattende ballast. Maar bij Castricum, da's een berucht punt, helaas.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:32 schreef computergirl het volgende:
oh echt?![]()
![]()
Dacht eerst dat we over stenen, takken of een ijzeren hek reden of zo....je weet wel tijdje terug was een hoos van ettertjes die van alles op het spoor gooiden.
zo'n beetje de hele trein was op weg naar Texel, en je hoorde mensen later op de boot er nog steeds over praten.
Da's een heel andere discussie hè.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:49 schreef Ame_thyst het volgende:
Je zal de stukje maar moeten opvegen
Als je dan zo nodig zelfmoord pleegt, doe het dan zonder dat andere er last van hebben en nog wel zin in het leven zien.
Als het al zover komt dat je het leven niet meer ziet zitten, denk je dan echt dat je je nog druk gaat maken om de mensen in de trein, die door jou een vertraging oplopen, of de ns-medewerkers die wat organen moeten oppakken?quote:Op maandag 6 juli 2009 21:49 schreef Ame_thyst het volgende:
Je zal de stukje maar moeten opvegen
Als je dan zo nodig zelfmoord pleegt, doe het dan zonder dat andere er last van hebben en nog wel zin in het leven zien.
Deze week al gezien Plan T, Virm, Plan V en SGMm.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
grappig, een nieuwe virm (9565) als stopper tussen zutphen en nijmegen
Kun je direct foto's schieten of moet je een brief sturen?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 02:11 schreef sander89 het volgende:
Vandaag word trouwens het monster gepresenteerd op Watergraafsmeer.![]()
Dat klinkt als een Londens tafereel.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 02:40 schreef Socios het volgende:
Spoorboekloos rijden![]()
![]()
Er zijn wel meer trajecten waar 6 treinen per uur rijden, die WEL in het spoorboekje staan.
quote:Op maandag 6 juli 2009 21:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tja, helaas, botten maken ook zo'n geluid. Plus opspattende ballast.
Again...!?quote:Automobilist gedood door trein in Weert
Uitgegeven: 7 juli 2009 08:27
Laatst gewijzigd: 7 juli 2009 08:26
WEERT - Een automobilist is dinsdagochtend om het leven gekomen toen hij bij het oversteken van een spoorwegovergang in Weert werd gegrepen door een trein. Dat liet de politie weten.
Het ongeval gebeurde rond kwart voor zeven op de spoorwegovergang aan de Moesdijk in Weert. De 250 inzittenden van de intercity bleven ongedeerd.
Het treinverkeer tussen Weert en Roermond is stilgelegd. De vertraging bedraagt meer dan een uur.
Bij de HTM kunnen ze dat ook goed, vooral de lijn 9 van CS naar scheveningen. (waarschijnlijk bij iedere stadservoerder hetzelfde).quote:Op dinsdag 7 juli 2009 02:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat klinkt als een Londens tafereel.
Je zit op een dubbeldekker te wachten die elke 5 minuten verschijnt, maar dan verschijnt er de eerste 14 minuten niets en het minuut daarna komen er drie bussen.
Ja, waar blijft de dagelijkse wisselstoring bij Doetinchem eigenlijk?quote:
Dat zegt hij toch, dat staat er niet bijquote:Op maandag 6 juli 2009 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
amsterdam - eindhoven staat er. Wie begint er over Alkmaar?![]()
Wat is er negatief aan, als er tussen de 2 treinen per uur Alkmaar - Limburg en de 2 treinen per uur Schiphol- Eindhoven NOG 2 treinen per uur Amsterdam - Eindhoven gaan rijden?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:02 schreef De_Hertog het volgende:
Dat zegt hij toch, dat staat er niet bij
Het zal zeker niet voor iedereen erg zijn, maar in het kader 'objectieve berichtgeving' was het wel netjes geweest als ook de negatieve veranderingen vermeld werden.
zelfs met spoorboekloos rijden moet er een dienstregeling zijn, omdat de capaciteit ingepland moet wordenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:38 schreef Fixers het volgende:
Wat voor gevolgen heeft dat eigenlijk voor de meting van vertragingen. Als er geen spoorboekje is, da is er ook geen tijdstip vanaf waar de vertragingen berekend kunnen worden. Ik voorzie een nieuwe tactiek van de NS om de doelstellingen te halen.
De treinen uit Limburg gaan maar tot Amsterdam. Die uit Eindhoven rijden door naar Alkmaar. Anders was het niet in te plannen, dit omdat de IC Nijmegen - Den Helder en de IC Eindhoven - Schiphol niet verschoven kunnen worden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is er negatief aan, als er tussen de 2 treinen per uur Alkmaar - Limburg en de 2 treinen per uur Schiphol- Eindhoven NOG 2 treinen per uur Amsterdam - Eindhoven gaan rijden?
Enige verschil is dat er bij drukke treinen een tweede trein achteraan gestuurd kan worden. Deze staat dan niet in het spoorboekje, maar wel op het station aangegeven en op internet.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zelfs met spoorboekloos rijden moet er een dienstregeling zijn, omdat de capaciteit ingepland moet worden
De dag is nog jongquote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, waar blijft de dagelijkse wisselstoring bij Doetinchem eigenlijk?
Moet er wel de spoorcapaciteit voor zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Enige verschil is dat er bij drukke treinen een tweede trein achteraan gestuurd kan worden. Deze staat dan niet in het spoorboekje, maar wel op het station aangegeven en op internet.
Ja okee, 1 van de 2 moet 5 minuten opgeschoven worden dan. Maar dat gaat beter door niet op Alkmaar te keren maar op Asd?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De treinen uit Limburg gaan maar tot Amsterdam. Die uit Eindhoven rijden door naar Alkmaar. Anders was het niet in te plannen, dit omdat de IC Nijmegen - Den Helder en de IC Eindhoven - Schiphol niet verschoven kunnen worden.
Ze houden de trein uit Limburg ipv 2 minuten dan 8 minuten in Eindhoven vast geloof ik. Zo kunnen ze een mooie symmetrische dienstregeling tussen Eindhoven en Amsterdam maken. En ja, dan kom je in Amsterdam in de problemen als je de trein uit Limburg nog door wilt laten rijden naar Alkmaar, want boven Amsterdam is de spoorcapaciteit beperkt en de NS wil niet met de tijden schuiven op dat stukje, dus dan laten ze de trein uit Eindhoven maar doorkarren.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja okee, 1 van de 2 moet 5 minuten opgeschoven worden dan. Maar dat gaat beter door niet op Alkmaar te keren maar op Asd?
Boven het Noordzeekanaal met de tijden schuiven levert je dan ook grote problemen op denk ik: neem de sneltrein Hoorn - Den Haag met z'n aansluitingen in Alkmaar, Haarlem, Leiden. En de verwevenheid van de stoptrein Rotterdam - Amsterdam binnendoor, doorgaand als IC naar Enkhuizen. Al met al nogal lastig om daar, met vooral de drukte op de Zaanse lijn, iets moois van te maken.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze houden de trein uit Limburg ipv 2 minuten dan 8 minuten in Eindhoven vast geloof ik. Zo kunnen ze een mooie symmetrische dienstregeling tussen Eindhoven en Amsterdam maken. En ja, dan kom je in Amsterdam in de problemen als je de trein uit Limburg nog door wilt laten rijden naar Alkmaar, want boven Amsterdam is de spoorcapaciteit beperkt en de NS wil niet met de tijden schuiven op dat stukje, dus dan laten ze de trein uit Eindhoven maar doorkarren.
Dat gebeurd nog best wel vaak, ik schat toch minstens één maal per dag..quote:Op maandag 6 juli 2009 12:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
grappig, een nieuwe virm (9565) als stopper tussen zutphen en nijmegen
Nee. Ik bedoelde, het HAD zo'n mooi logo KUNNEN zijn, in combinatie met RailJets + Taurus. Daar lijkt het echt op gerichtquote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
Bedoel je niet stofzuiger of Railhummer?
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:37 schreef Duvel het volgende:
Ik weet niet, ik vind het logo een weinig bemoedigende verborgen boodschap bezitten...
[ afbeelding ]
Dat is ook weer een obligatoire Darwin Award voor die domme automobilist als blijkt dat hij de slagbomen negeerde.quote:
Wat een naamquote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:46 schreef dennistd het volgende:
Fyra, wat een kutnaam hebben ze toch weer bedacht bij NS SlowSpeed...
bronquote:De belangrijkste kleur van het Fyra-logo is rood, dat staat voor vonken, vuur en snelheid. Met magenta krijgt het logo wat glamour. De merknaam Fyra is kort, internationaal en krachtig en biedt een interessante visuele combinatie waaruit het internationale karakter, de kracht en het zelfvertrouwen spreekt. Fyra staat ook voor het getal vier in het Zweeds, de synthese van ons belangrijkste routenetwerk. De vier belangrijke steden Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en Brussel vormen de hoekstenen van het Fyra-netwerk.
Doet me denken aan de Franse namen: Corail, Ter, Teoz, Lunea enzovoort, met name het design iigquote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi hoorVoor een RailJet dan
Ik vraag me af of ze het dan ook op z'n Zweeds gaan uitspreken (fuura) of dat het gewoon "fiera" wordt.quote:
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:23 schreef Duvel het volgende:
Ik vraag me af of ze het dan ook op z'n Zweeds gaan uitspreken (fura)
quote:dat staat voor vonken, vuur en snelheid.
1 x in de twee uur Den Haag-Rotterdam-Breda-Brecht-Antwerpen-Mechelen-Brussel (want daar moeten we het straks waarschijnlijk mee doen) lijkt me niet bepaald interessant genoeg om in zo'n filmpje te stoppen dat snelle verbindingen moet promoten.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:48 schreef James1988 het volgende:
Ik hoop dat dit dus gewoon een tekortkoming is in het filmpje, en niet in de uiteindelijke dienstregeling.
Oeh!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Die VIRM naar Schiphol! Daar zat ik inHeb je jammergenoeg niet gezien Fles
Best ver nog. Dat viaduct waar die SGMm onder zit is ruim 3 km voorbij het perron. Afstand tussen het gele en het rode sein zal zo 2000-2200 meter zijn lijkt mequote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:38 schreef KapiteinT het volgende:
Hoe kort is daar de afstand tussen 2 seinen..?
Hoe breedbeeldiger, hoe hipper. Het liefst zouden ze een filmpje maken van 12 pixels hoog en 38.000 pixels breed. Alleen ECHT hippe mensen hebben een TV waar dat op te zien is. Wauw. Vooruitstrevend, dat NS HiSpeed.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:53 schreef James1988 het volgende:
Het presentatiefilmpje... ik heb zelden zo'n onsamenhangend filmpje gezien (in ieder geval wat betreft muziek, maar ook wat betreft beeld)...
Wat bedoel je precies? Er is 20 minuten tijdwinst, maar het wordt toch langzamer omdat je in de vorige situatie 23 minuten moest wachten op je aansluiting? Ik snap iets niet helemaal geloof ik..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:26 schreef Fixers het volgende:
In het filmpje flitst er ergens door het beeld dat de tijdswinst tussen Breda en Antwerpen 20 minuten is. Dat betekend dat fyra feitelijk langzamer gaat zijn dan de huidige mogelijkheid. Daar heb je een overstap van 23 minuten. Kan je nog steeds sneller én goedkoper met de bus. Hoef je enkel de tram te pakken van Linkeroever richting de Groenplaats.
De directe route via de HSL is 20 km korter en er wordt harder gereden. Waarom denk je dat dat langer duurt?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:18 schreef KapiteinT het volgende:
Als er een rechtstreekse trein zou zijn via de bestaande route zou dat 23 minuten tijdwinst opleveren. Dus zou de HSL route eigenlijk 3 minuten langer zijn. Niet zo ingewikkeld toch?
Het lijkt mij ook sterk hoor, maar ik leg gewoon de opmerking van Fixers uit.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De directe route via de HSL is 20 km korter en er wordt harder gereden. Waarom denk je dat dat langer duurt?
[nerd-alert]quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Best ver nog. Dat viaduct waar die SGMm onder zit is ruim 3 km voorbij het perron. Afstand tussen het gele en het rode sein zal zo 2000-2200 meter zijn lijkt me
De huidige reistijd tussen Breda en Antwerpen bedraagt 1uur en 8 minuten. Dat is met een gewone IC naar Roosendaal en daar overstappen op de internationale richting Antwerpen en Brussel. De overstaptijd die je op Roosendaal hebt is volgens de dienstregeling 23 minuten.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Er is 20 minuten tijdwinst, maar het wordt toch langzamer omdat je in de vorige situatie 23 minuten moest wachten op je aansluiting? Ik snap iets niet helemaal geloof ik..
Dat lijkt mij sterk. Ik denk dat ze gewoon zijn uitgegaan van een rechtstreekse verbinding via het oude traject. Dat zou dan dus ongeveer 45 minuten zijn, oftewel 25 minuten via de HSL. Lijkt mij een stuk geloofwaardiger.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:55 schreef Fixers het volgende:
Een korter traject én snellere treinen leveren feitelijk 3 minuten tijdswinst op. Dat is een matige return on investment te noemen.
Ah, nu snap ik wat je bedoelde. Zoals hierboven is gezegd zullen ze dat dan waarschijnlijk niet bedoelen. Alhoewel je het nooit helemaal zeker weet, natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
Een korter traject én snellere treinen leveren feitelijk 3 minuten tijdswinst op. Dat is een matige return on investment te noemen.
Nice, voordat laatste heb ik onlangs een Olympus 590uzquote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
's Middags op de terugweg bleek maar weer eens dat 12 keer optische zoom toch ECHT te weinig is, bij deze materieelshow halverwege Wolfheze
Ja, dat is best raar. Maar er zijn wel meer rare dingen aan NS Hispeed...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:42 schreef Fixers het volgende:
Ik zou met zo'n prestige project de boel zo mooi mogelijk laten uitzien. Zeker als je wanhopig een miljardeninvestering en jarenlange vertraging moet goedpraten. Dan zou ik uitgaan van een zo groot mogelijke tijdwinst. Als met de HSL Breda-Antwerpen in 25 minuten moet kunnen. Dan zou ik de boel presenteren met veertig minuten tijdswinst. Want dat is de verbetering op de huidige dienstregeling.
Wat komt daar onder die trein door waaien?quote:
TEERING dat ziet er vet uitquote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:43 schreef bork het volgende:
[..]
Nice, voordat laatste heb ik onlangs een Olympus 590uzvoor weinig aangeschaft
Ik was ook een half uur later vandaagquote:Op woensdag 8 juli 2009 10:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Date gemist! Ik had vandaag een trein laterMoest nog een abonnement kopen, en eigenlijk heb ik ook meestal die trein, die naar Den Helder. Die van 07,59 uit Arnhem.
http://www.railwaygazette.com/news_view/article/2009/07/9757/fyra_brand_for_amsterdam_brussels_high_speed.htmlquote:The prototype V250 is currently fitted with measuring and testing equipment, and will remain the property of the manufacturer during testing on HSL-Zuid in the Netherlands and high speed Line 4 in Belgium. Once testing is completed it will be returned to Italy for fitting out.
Normaal passeer ik om 08:10 uur Ede-Wageningenquote:Op woensdag 8 juli 2009 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik was ook een half uur later vandaagMaar ik ben deze keer wel meteen naar de bus gelopen (die natuurlijk ook weer te laat was. Vuile faal-apen bij veolia
)
Waarom kopen ze niet een trein die al in productie is? Oh ja wacht het is Nederland en willen alles zelf doenquote:Op woensdag 8 juli 2009 11:27 schreef De_Hertog het volgende:
'Fyra' is trouwens nog niet klaar voorlopig:
[..]
http://www.railwaygazette.com/news_view/article/2009/07/9757/fyra_brand_for_amsterdam_brussels_high_speed.html
Daar zullen ze ook wel weer drie jaar over doen dan, dat 'fitting out'.
En dat hebben we geweten ook.. De Denen hadden tenminste nog een excuus.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:37 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Waarom kopen ze niet een trein die al in productie is? Oh ja wacht het is Nederland en willen alles zelf doen
Gemakkelijkst is retourtje maastricht brussel als je vanuit eindhoven reist. 18,80 euro met hispeed (online= printen en creditcard nodig)quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:00 schreef j00han het volgende:
Vraagje,
Ik ga van het weekend met 2 naar Brussel met de trein,
Personen: 2
Student-OV week: 2
heen vrijdag - terug zondag
kan ik hiervoor gewoon retour Roosendaal Brussel uit de automaat halen? en dan voor de terugweg nog kaartje kopen Roosendaal->Eindhoven.
of is er een veel goedkopere en/of makkelijkere optie?
gezien op NS Hispeed iets met mid-flex en hi-flex enzo maar dat is niet echt duidelijk en de site niet echt uitdagend om iets te bestellen (iets met vertouwen dat je het goede hebt gekozen).
grt Johan
quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn conducteur faalde ook vandaag:
Conducteur: Abo gaat pas morgen in![]()
Ik: Net gekocht in de automaat en 'vanaf vandaag geldig' gedaan![]()
Conducteur: Strafbaar, blabla, maar zie het daar de vingers![]()
Ik:![]()
![]()
![]()
Omaatje naast mij: Maar het is vandaag de 8ste hoor meneer![]()
Conducteur: Oh jaa![]()
Ik:![]()
Vooral als je paar dagen vrij hebt gehad altijd weer even wennen aan de datumquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Lekker gedaan dan
Zeker geen koffie gehad voor hij op de dienst kwam
Trouwquote:Wanneer vertrekt toch de eerste Fyra?
8 juli 2009
Als iets duidelijk werd bij de presentatie van de nieuwe hsl-trein is dat niemand nog garanties durft te geven wanneer hij gaat rijden.
De nieuwe hogesnelheidstrein van de NS rolde gisteren stapvoets de onderhoudshal in op het rangeerterrein Watergraafsmeer bij Amsterdam.
’Fyra’ (Zweeds voor ’vier’) verbindt straks de vier grote steden in de Benelux, legde NS Hispeed-directeur Michiel van Roozendaal uit. De naam past volgens de baas van het voormalige NS Internationaal in het rijtje van die van andere Europese hsl-treinen, Thalys, tgv en Eurostar. „Allemaal krachtige namen.”
De trein begint binnenkort aan een serie testritten op het hogesnelheidsspoor. Wanneer de eerste Fyra’s commercieel inzetbaar zijn, werd gisteren nog steeds niet duidelijk. Projectmanager Stefano Fanucci van de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda houdt een slag om de arm: „Testen kost tijd.” Van Roozendaal rekent op de tweede helft van 2010. „Het zou naïef zijn als we ons vastpinnen op een exacte datum.”
Bij aanvang van het miljardenproject rond de eeuwwisseling stond april 2007 omcirkeld op de kalender van het ministerie van verkeer. Problemen met de levering van materieel en het inbouwen van het Europese veiligheidssysteem veroorzaakten vertraging. AnsaldoBreda noemt de termijn van NS Hispeed optimistisch. „Je weet nooit waar je tegenaan loopt tijdens het testen”, zegt Fanucci. Volgens hem zijn over de leveringsdata geen afspraken gemaakt met de NS. Van Roozendaal heeft een andere lezing. „AnsaldoBreda levert vanaf eind volgend jaar elke maand een treinstel, volgens contract.” Zo niet dan voorziet het contract in een boete, stelt hij.
De treinfabrikant heeft een slechte naam als het gaat over naleving van contracten. De Deense spoorwegen en een aantal Amerikaanse openbaar vervoersbedrijven kunnen daarover meepraten. Zo zouden de Italianen al in 2003 treinen leveren aan de Deense spoorwegen. Pas na een dreigement met beslagname dit jaar kwam AnsaldoBreda zijn afspraken na.
Om een morrende Tweede Kamer tegemoet te komen, pendelt er vanaf september tussen Amsterdam en Rotterdam een alternatieve trein over het snelle spoor. Die toezegging deed minister Eurlings onlangs.
Maar zelfs die datum is niet meer zeker, gaf Van Roozendaal op de doopplechtigheid toe. „Donderdag zitten we met ProRail, het ministerie en de inspectiedienst voor verkeer rond te tafel. Dan besluiten we of we na de zomer gaan beginnen.”
quote:Ronnie op spoortechniek
NS Cargo is back on track! Ik zag deze sticker op loc 189 080 in Venlo. En nee, dit is geen fotosoep.
Oh dat wordt lachen. Straks ligt het eraan dat de testritten vertraagd zijn omdat NS StonedCrack het spoor in gebruik heeft met de Traxxen. Let maar opquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:38 schreef James1988 het volgende:
[Om een morrende Tweede Kamer tegemoet te komen, pendelt er vanaf september tussen Amsterdam en Rotterdam een alternatieve trein over het snelle spoor. Die toezegging deed minister Eurlings onlangs.
Maar zelfs die datum is niet meer zeker, gaf Van Roozendaal op de doopplechtigheid toe. „Donderdag zitten we met ProRail, het ministerie en de inspectiedienst voor verkeer rond te tafel. Dan besluiten we of we na de zomer gaan beginnen.”]
Eigenlijk is er dus nog helemaal niks zeker, en kan het nog alle kanten op... en kennelijk weet NS Hispeed of Ansaldo niet wat in het contract staat, ik gok op het eerste.
Betekent "low-fixed" dat ik alleen die dag mag reizen of alleen met de trein met die vertrektijd?quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:44 schreef bork het volgende:
[..]
Gemakkelijkst is retourtje maastricht brussel als je vanuit eindhoven reist. 18,80 euro met hispeed (online= printen en creditcard nodig)
of via http://www.b-rail.be/main/N/ (online= printen en creditcard nodig)
tijden en meer info http://www.maastrichtbrusselexpress.nl/
Ik meen me te herinneren dat AnsaldoBreda daarom aan de zuidkant zou gaan testen, op het vak Rotterdam - Breda...quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat wordt lachen. Straks ligt het eraan dat de testritten vertraagd zijn omdat NS StonedCrack het spoor in gebruik heeft met de Traxxen. Let maar op
met de dingen van nshispeed moet je perse die trein nemen jaquote:Op woensdag 8 juli 2009 14:11 schreef j00han het volgende:
[..]
Betekent "low-fixed" dat ik alleen die dag mag reizen of alleen met de trein met die vertrektijd?
en mag ik met dat weekend retour wel voor 19:01 vertrekken de ene site zegt wel en de andere niet?
Hadden die dingen niet ergens in 2008 al in dienst moeten zijn?quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Overigens is de SLT gebaseerd op de Duitse reeks 425 en komt deze 'gewoon' bij Siemens en Bombardier vandaan. Daar verwacht ik dus minder problemen
Daar heeft sjonnie gewoon een andere bodykit op gepopnageld. Krijgen ze uiteindelijk ook nog rimz?quote:Op woensdag 8 juli 2009 10:54 schreef Cothen het volgende:
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen...
En blijkbaar is er nog door iemand bewust voor gekozen ook, want die Italianen kunnen wel enigzins fatsoenlijke neuzen leveren:
afbeelding
Wellicht is de neus uitgezocht door de persoon die ook heeft bedacht dat de 1100-en een botsneus moeten hebben.
Oh vetquote:Op woensdag 8 juli 2009 21:57 schreef Duvel het volgende:
En uiteindelijk is het iemand bij IVW die het laatste woord heeft, of zo.
Je moet sowieso Camorra Eurlings niet meer vertrouwen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:44 schreef Fixers het volgende:
[..]
Daar heeft sjonnie gewoon een andere bodykit op gepopnageld. Krijgen ze uiteindelijk ook nog rimz?
Al die verhalen: iedereen roept maar wat. NS zegt dit, Ansaldo dat en Eurlings wil ook nog even belangrijk doen.
Nokia 5210? Die had ik 8 jaar geledenquote:Op woensdag 8 juli 2009 10:54 schreef Cothen het volgende:
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen...
En blijkbaar is er nog door iemand bewust voor gekozen ook, want die Italianen kunnen wel enigzins fatsoenlijke neuzen leveren:
[ afbeelding ]
Wellicht is de neus uitgezocht door de persoon die ook heeft bedacht dat de 1100-en een botsneus moeten hebben.
Nog niet!quote:
quote:Pen en papier voor machinist Veolia
Vervoerder Veolia schroeft het veiligheidsniveau van het treinverkeer op de Maaslijn en Heuvellandlijn op. Niet via de computer, maar met pen en papier.
De machinist moet voortaan bij het passeren van belangrijke seinen in een notitieblok opschrijven welke kleur het sein had. ,,Zodat een machinist gedwongen wordt extra goed te kijken voordat hij vertrekt'', zegt raildirecteur Frank van Setten in De Limburger. De maatregel is het gevolg van een bijna-botsing vorige maand. Toen reed een Veolia-passagierstrein door rood.
Vandaar dat de NS geen nieuwe SLT meer afneemt van de fabriek totdat alle huidige problemen zijn opgelost! Je zegt een fabriek niet zomaar een halt toe tenzij de problemen groot zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:41 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens is de SLT gebaseerd op de Duitse reeks 425 en komt deze 'gewoon' bij Siemens en Bombardier vandaan. Daar verwacht ik dus minder problemen
Zie de knipoogquote:Op donderdag 9 juli 2009 09:11 schreef thatsme het volgende:
[..]
Vandaar dat de NS geen nieuwe SLT meer afneemt van de fabriek totdat alle huidige problemen zijn opgelost! Je zegt een fabriek niet zomaar een halt toe tenzij de problemen groot zijn.
Ja, maar ze hadden al in reguliere dienst moeten zijn..quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:57 schreef knars het volgende:
Ik zie de SLT al een paar weken elke avond testritjes maken.
Vroeger ging dat inderdaad wel zo, althans, van Plan V en ICM is inderdaad een prototypeserie besteld van een stuk of 10 exemplaren. Maar blijkbaar is dat tegenwoordig niet meer nodig en is de eerste levering gewoon het 'prototype'..quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
mss een domme reactie, maar je besteld toch gewoon eerst 1 slt voor een lange periode, en als er geen problemen mee zijn dat bestel je er toch meer?
Ik denk niet dat de fabrikant jou één trein levert, ook al heeft ie daarna zicht op een grotere opdracht: het kan financieel niet. Wat gebruikelijk is, is dat je een paar treinstellen laat voorbouwen, dan gaat testen en dan de serie bouwt, maar dat je dus wel al het contract voor de gehele levering getekend hebt. Overigens is SLT volgens mij grotendeels gebaseerd op bestaande techniek, dus ik snap het probleem niet helemaal. Ik bedoel: ze hadden problemen met de dodeman, terwijl dat toch niet echt een nieuw ding is.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
mss een domme reactie, maar je besteld toch gewoon eerst 1 slt voor een lange periode, en als er geen problemen mee zijn dat bestel je er toch meer?
Ja, dat bedoelde ik, ze waren in dienst maar zijn nu wegens te veel problemen alsnog in een testrittenserie geplaatst.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:12 schreef Duvel het volgende:
Zijn ze ook al geweest, tenminste, een tijdje.
Bij Plan V hadden ze eerder al Plan T gebouwd, en treinstel TT had toen al een paar jaar prototyperondjes over het hele net gemaakt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vroeger ging dat inderdaad wel zo, althans, van Plan V en ICM is inderdaad een prototypeserie besteld van een stuk of 10 exemplaren. Maar blijkbaar is dat tegenwoordig niet meer nodig en is de eerste levering gewoon het 'prototype'..
Nee dat snap ik ook niet. En zulke dingen komen vaker voor. Kijk bijvoorbeeld naar het gesloten afvalwatersysteem in de VIRM4. Vrijwel altijd kapot. In Duitsland rijden ze er al jaaaaren mee rond, en werkt het wel gewoon.quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:26 schreef Duvel het volgende:
Overigens is SLT volgens mij grotendeels gebaseerd op bestaande techniek, dus ik snap het probleem niet helemaal. Ik bedoel: ze hadden problemen met de dodeman, terwijl dat toch niet echt een nieuw ding is.
Het zijn bioreactoren toch, die je niet zo vaak hoeft te legen of zo? Of is dat min of meer gereinigd water.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:28 schreef RubenK het volgende:
Denk dat dat eerder komt omdat ze die niet zomaar overal kunnen legen
Als dat zo is dan denk ik dat dat komt omdat er weer verrekte kut falend niet over nagedacht isquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:28 schreef RubenK het volgende:
Denk dat dat eerder komt omdat ze die niet zomaar overal kunnen legen
Niet alleen dat hoor. Die dingen schijnen erg snel verstopt te zitten.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:28 schreef RubenK het volgende:
Denk dat dat eerder komt omdat ze die niet zomaar overal kunnen legen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |