abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:37:38 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70739416
Rare naam.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:40:39 #202
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70739534
Misschien dat Veolia de exploitatie overneemt.

En aangezien dat een Zweeds-Frans bedrijf is, klinkt het niet meer dan logisch.

Oh nee, wacht, die concessie duurt nog even.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:41:26 #203
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_70739556
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:46 schreef dennistd het volgende:
Fyra, wat een kutnaam hebben ze toch weer bedacht bij NS SlowSpeed...
Wat een naam
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:53:51 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70740109


Het presentatiefilmpje... ik heb zelden zo'n onsamenhangend filmpje gezien (in ieder geval wat betreft muziek, maar ook wat betreft beeld)...
quote:
De belangrijkste kleur van het Fyra-logo is rood, dat staat voor vonken, vuur en snelheid. Met magenta krijgt het logo wat glamour. De merknaam Fyra is kort, internationaal en krachtig en biedt een interessante visuele combinatie waaruit het internationale karakter, de kracht en het zelfvertrouwen spreekt. Fyra staat ook voor het getal vier in het Zweeds, de synthese van ons belangrijkste routenetwerk. De vier belangrijke steden Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en Brussel vormen de hoekstenen van het Fyra-netwerk.
bron
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:11:26 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70740923
Netwerk

maar ja, de beginletters ARAB kon ook niet echt natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70741048
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Mooi hoor Voor een RailJet dan
Doet me denken aan de Franse namen: Corail, Ter, Teoz, Lunea enzovoort, met name het design iig
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:23:44 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70741481
quote:
Ik vraag me af of ze het dan ook op z'n Zweeds gaan uitspreken (fuura) of dat het gewoon "fiera" wordt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:24:38 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70741519
De NOS spreekt het iig uit als Fiera:
http://www.nos.nl/nosjour(...)ein_presentatie.html
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:33:25 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70741908
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:23 schreef Duvel het volgende:
Ik vraag me af of ze het dan ook op z'n Zweeds gaan uitspreken (fura)


en inderdaad:
quote:
dat staat voor vonken, vuur en snelheid.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:36:22 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70742064
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:39:01 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70742201
Nu nog een brandende V250
pi_70744621
Allemaal weer even heel stoer afzeiken.

Welkom Fyra, mooie presentatie.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:46:03 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70745208
Vroeger waren de treinnamen gewoon veel toffer: Rheingold, Rheinpfeil, dat soort dingen. Nu moet er een of andere flitsende naam gekozen worden die bij de meeste mensen geen klik geeft. Of het duurt gewoon even, Thalys was in het begin ook zo suf (met als uitleg dat het de verbinding vormde tussen het Griekse thalassa (zee) en de Franse lys (lelie)).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:48:53 #214
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70745309
Fyra moet zich nog bewijzen, maar gezien alle ellende totnutoe vind ik een sceptische/kritische blik wel gerechtvaardigd... het kan nog alle kanten op tenslotte, meer dan een naampje hebben we nog niet.

Trouwens: in het filmpje staat wel doodleuk een streep van Breda naar Rotterdam, maar niet naar Antwerpen. Betekent dat, dat er geen treindiensten Bd - Antwerpen gaan komen ook? Dat zou een flinke domper zijn qua reistijd, want als de huidige Benelux vervalt moet je dus eerst naar Rotterdam reizen om aldaar over te stappen op een trein naar Antwerpen. Dat kan onmogelijk sneller zijn dan de huidige verbinding Breda - Antwerpen.

Ik hoop dat dit dus gewoon een tekortkoming is in het filmpje, en niet in de uiteindelijke dienstregeling.

[ Bericht 58% gewijzigd door James1988 op 07-07-2009 16:55:21 ]
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:58:55 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70745752
Op zich wel een geinig filmpje trouwens, maar ik moet de treinen het eerst nog waar zien maken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 7 juli 2009 @ 17:27:00 #216
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70746993
[spam] te koop: kruidvatkaartje, komend weekend nog geldig. ¤10 incl. verzenden! [/spam]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_70748087
dennis ik zal vanavond even kijken hoeveel ik nog op mn rekening heb staan want ik zou die eventueel wel willen overnemen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:16:05 #218
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_70748811
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:48 schreef James1988 het volgende:
Ik hoop dat dit dus gewoon een tekortkoming is in het filmpje, en niet in de uiteindelijke dienstregeling.
1 x in de twee uur Den Haag-Rotterdam-Breda-Brecht-Antwerpen-Mechelen-Brussel (want daar moeten we het straks waarschijnlijk mee doen) lijkt me niet bepaald interessant genoeg om in zo'n filmpje te stoppen dat snelle verbindingen moet promoten.
pi_70751490
In het filmpje flitst er ergens door het beeld dat de tijdswinst tussen Breda en Antwerpen 20 minuten is. Dat betekend dat fyra feitelijk langzamer gaat zijn dan de huidige mogelijkheid. Daar heb je een overstap van 23 minuten. Kan je nog steeds sneller én goedkoper met de bus. Hoef je enkel de tram te pakken van Linkeroever richting de Groenplaats.

Overigens zie ik bij het checken van de tijd dat er tussen Breda en R'daal een aanrijding persoon is. Last van de crisis?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:25:15 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70754580
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:26 schreef Fixers het volgende:
de bus
1x gedaan, doe ik nooit meer
pi_70755501
De Multipla onder de treinen



Facts don't care about your feelings
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 juli 2009 @ 20:46:18 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70755864
DirkH zal m mooivinden
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:47:30 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70755919
Zo. Dus Veolia rijdt in de schoolvakanties nog maar 2 keer per uur in plaats van 4. Hmm. Kom ik even met precies de "verkeerde" trein (want WEL kwartierdienst) aan in Ede-Wageningen. Mja. En dan KUN je natuurlijk gewoon 20 minuten op het busstation gaan staan te wachten. Maar er is wel meer te beleven daar

Allereerst een VIRMpje achterop de IC naar Nijmegen van 7:50, waarmee ik zojuist aangekomen ben in Ede-Wageningen.


Vervolgens komt er een Kippensmurf binnen vanuit Amersfoort.


Dan komt de IC van 7:57 naar Utrecht en Schiphol binnenrijden, naast de al gereedstaande Stoptrein van 8:05 naar Arnhem.


En tussendoor kon ik ook nog twee Internationale treinen op de film zetten





En dat alles in 20 minuten tijd.

's Middags op de terugweg bleek maar weer eens dat 12 keer optische zoom toch ECHT te weinig is, bij deze materieelshow halverwege Wolfheze





Just another day at the office Enjoy
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 7 juli 2009 @ 21:06:29 #224
155227 crew  Guppy
dus
pi_70757017
Die VIRM naar Schiphol! Daar zat ik in Heb je jammergenoeg niet gezien Fles
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:08:37 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70757136
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Die VIRM naar Schiphol! Daar zat ik in Heb je jammergenoeg niet gezien Fles
Oeh! Morgen zwaaien hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:20:40 #226
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70757868
Eigenlijk is deze toch behoorlijk vet vind ik



Twee treinen, twee seinen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70758856
Hoe kort is daar de afstand tussen 2 seinen..?
pi_70758931
Kut foto's.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:41:34 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70759028
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:38 schreef KapiteinT het volgende:
Hoe kort is daar de afstand tussen 2 seinen..?
Best ver nog. Dat viaduct waar die SGMm onder zit is ruim 3 km voorbij het perron. Afstand tussen het gele en het rode sein zal zo 2000-2200 meter zijn lijkt me
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:42:54 #230
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70759142
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oeh! Morgen zwaaien hoor
Hadden we al een treindate?

Zo ja, dan klinkt het als een LAT-relatie.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:50:04 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70759553
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:53 schreef James1988 het volgende:


Het presentatiefilmpje... ik heb zelden zo'n onsamenhangend filmpje gezien (in ieder geval wat betreft muziek, maar ook wat betreft beeld)...
Hoe breedbeeldiger, hoe hipper. Het liefst zouden ze een filmpje maken van 12 pixels hoog en 38.000 pixels breed. Alleen ECHT hippe mensen hebben een TV waar dat op te zien is. Wauw. Vooruitstrevend, dat NS HiSpeed.

Extreem hard falend okee, maar vooruit STREVEND toch. Zonder de WIL kom je er niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:50:38 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70759586
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:42 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hadden we al een treindate?
We?

Jij niet hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:54:39 #233
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70759769
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:26 schreef Fixers het volgende:
In het filmpje flitst er ergens door het beeld dat de tijdswinst tussen Breda en Antwerpen 20 minuten is. Dat betekend dat fyra feitelijk langzamer gaat zijn dan de huidige mogelijkheid. Daar heb je een overstap van 23 minuten. Kan je nog steeds sneller én goedkoper met de bus. Hoef je enkel de tram te pakken van Linkeroever richting de Groenplaats.
Wat bedoel je precies? Er is 20 minuten tijdwinst, maar het wordt toch langzamer omdat je in de vorige situatie 23 minuten moest wachten op je aansluiting? Ik snap iets niet helemaal geloof ik..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_70760958
Als er een rechtstreekse trein zou zijn via de bestaande route zou dat 23 minuten tijdwinst opleveren. Dus zou de HSL route eigenlijk 3 minuten langer zijn. Niet zo ingewikkeld toch?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:28:22 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70761412
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:18 schreef KapiteinT het volgende:
Als er een rechtstreekse trein zou zijn via de bestaande route zou dat 23 minuten tijdwinst opleveren. Dus zou de HSL route eigenlijk 3 minuten langer zijn. Niet zo ingewikkeld toch?
De directe route via de HSL is 20 km korter en er wordt harder gereden. Waarom denk je dat dat langer duurt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70761733
Rond 9 uur vanmorgen was er wat onweer rond Zandvoort. Op station Zandvoort aan Zee besloten alle stationsklokken - inclusief de klok in de reizigerskiosk - er tijdens de bui ermee op te houden om exact 8:54 uur.



Erg grappig hoe snel mensen in de war raken, doordat ze blindelings op de klok vertrouwen, lichtelijk in paniek raken (en alleen naar de minuten kijken) en vervolgens beseffen dat de tijd niet klopt
* Whatever floats your goat!
pi_70761909
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De directe route via de HSL is 20 km korter en er wordt harder gereden. Waarom denk je dat dat langer duurt?
Het lijkt mij ook sterk hoor, maar ik leg gewoon de opmerking van Fixers uit.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:45:36 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70762172
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Best ver nog. Dat viaduct waar die SGMm onder zit is ruim 3 km voorbij het perron. Afstand tussen het gele en het rode sein zal zo 2000-2200 meter zijn lijkt me
[nerd-alert]
Ik heb 't ff nagekeken en het is zo'n 1560 meter.
[/nerd-alert]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_70762624
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:54 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? Er is 20 minuten tijdwinst, maar het wordt toch langzamer omdat je in de vorige situatie 23 minuten moest wachten op je aansluiting? Ik snap iets niet helemaal geloof ik..
De huidige reistijd tussen Breda en Antwerpen bedraagt 1uur en 8 minuten. Dat is met een gewone IC naar Roosendaal en daar overstappen op de internationale richting Antwerpen en Brussel. De overstaptijd die je op Roosendaal hebt is volgens de dienstregeling 23 minuten.

Volgens dat filmpje is de HSL tijdswinst tussen Breda en Antwerpen 20 minuten.

Er ligt vanuit Breda een directe spoorverbinding over de HSL naar België. Via die spoorbinding (die niet omrijdt via Roosendaal maar de A16/E19 volgt) is de tijdwinst slechts 20 minuten? Dat vind ik slecht. Met de huidige treindienst zou dezelfde tijdswinst te behalen zijn (vermits de treinen op tijd zouden rijden). Een korter traject én snellere treinen leveren feitelijk 3 minuten tijdswinst op. Dat is een matige return on investment te noemen.
  Redactie Sport dinsdag 7 juli 2009 @ 23:00:43 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70762893
Volgens een melding op de duitse site loks-aus-kiel zou Railion 24 6400-locs aan de kant zetten. Zie http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=238

[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 07-07-2009 23:09:22 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:02:32 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70762980
Zo, da's niet zo mooi!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_70763719
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:55 schreef Fixers het volgende:

Een korter traject én snellere treinen leveren feitelijk 3 minuten tijdswinst op. Dat is een matige return on investment te noemen.
Dat lijkt mij sterk. Ik denk dat ze gewoon zijn uitgegaan van een rechtstreekse verbinding via het oude traject. Dat zou dan dus ongeveer 45 minuten zijn, oftewel 25 minuten via de HSL. Lijkt mij een stuk geloofwaardiger.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:24:30 #243
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70763922
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:55 schreef Fixers het volgende:

[..]

Een korter traject én snellere treinen leveren feitelijk 3 minuten tijdswinst op. Dat is een matige return on investment te noemen.
Ah, nu snap ik wat je bedoelde. Zoals hierboven is gezegd zullen ze dat dan waarschijnlijk niet bedoelen. Alhoewel je het nooit helemaal zeker weet, natuurlijk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_70764646
Ik zou met zo'n prestige project de boel zo mooi mogelijk laten uitzien. Zeker als je wanhopig een miljardeninvestering en jarenlange vertraging moet goedpraten. Dan zou ik uitgaan van een zo groot mogelijke tijdwinst. Als met de HSL Breda-Antwerpen in 25 minuten moet kunnen. Dan zou ik de boel presenteren met veertig minuten tijdswinst. Want dat is de verbetering op de huidige dienstregeling.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:43:45 #245
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_70764717
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:

's Middags op de terugweg bleek maar weer eens dat 12 keer optische zoom toch ECHT te weinig is, bij deze materieelshow halverwege Wolfheze

Nice, voordat laatste heb ik onlangs een Olympus 590uz voor weinig aangeschaft
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_70765134
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:42 schreef Fixers het volgende:
Ik zou met zo'n prestige project de boel zo mooi mogelijk laten uitzien. Zeker als je wanhopig een miljardeninvestering en jarenlange vertraging moet goedpraten. Dan zou ik uitgaan van een zo groot mogelijke tijdwinst. Als met de HSL Breda-Antwerpen in 25 minuten moet kunnen. Dan zou ik de boel presenteren met veertig minuten tijdswinst. Want dat is de verbetering op de huidige dienstregeling.
Ja, dat is best raar. Maar er zijn wel meer rare dingen aan NS Hispeed...
  woensdag 8 juli 2009 @ 00:52:34 #247
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_70766612
quote:
Wat komt daar onder die trein door waaien? Een krant ofzo?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_70767656
Volgens mij wel ja
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:43:27 #249
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70771046
http://www.nuvideo.nl/alg(...)hterbij-brengen.html

Meteen de eerste regel al: 'Isn't she lovely'. Well indeed she isn't.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:43:33 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70771050
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:43 schreef bork het volgende:

[..]

Nice, voordat laatste heb ik onlangs een Olympus 590uz voor weinig aangeschaft
TEERING dat ziet er vet uit

Wanneer ga je weer naar het spoorwegmuseum? Mag ik ook eens oefenen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')