Wat een naamquote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:46 schreef dennistd het volgende:
Fyra, wat een kutnaam hebben ze toch weer bedacht bij NS SlowSpeed...
bronquote:De belangrijkste kleur van het Fyra-logo is rood, dat staat voor vonken, vuur en snelheid. Met magenta krijgt het logo wat glamour. De merknaam Fyra is kort, internationaal en krachtig en biedt een interessante visuele combinatie waaruit het internationale karakter, de kracht en het zelfvertrouwen spreekt. Fyra staat ook voor het getal vier in het Zweeds, de synthese van ons belangrijkste routenetwerk. De vier belangrijke steden Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en Brussel vormen de hoekstenen van het Fyra-netwerk.
Doet me denken aan de Franse namen: Corail, Ter, Teoz, Lunea enzovoort, met name het design iigquote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi hoorVoor een RailJet dan
Ik vraag me af of ze het dan ook op z'n Zweeds gaan uitspreken (fuura) of dat het gewoon "fiera" wordt.quote:
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:23 schreef Duvel het volgende:
Ik vraag me af of ze het dan ook op z'n Zweeds gaan uitspreken (fura)
quote:dat staat voor vonken, vuur en snelheid.
1 x in de twee uur Den Haag-Rotterdam-Breda-Brecht-Antwerpen-Mechelen-Brussel (want daar moeten we het straks waarschijnlijk mee doen) lijkt me niet bepaald interessant genoeg om in zo'n filmpje te stoppen dat snelle verbindingen moet promoten.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:48 schreef James1988 het volgende:
Ik hoop dat dit dus gewoon een tekortkoming is in het filmpje, en niet in de uiteindelijke dienstregeling.
Oeh!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Die VIRM naar Schiphol! Daar zat ik inHeb je jammergenoeg niet gezien Fles
Best ver nog. Dat viaduct waar die SGMm onder zit is ruim 3 km voorbij het perron. Afstand tussen het gele en het rode sein zal zo 2000-2200 meter zijn lijkt mequote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:38 schreef KapiteinT het volgende:
Hoe kort is daar de afstand tussen 2 seinen..?
Hoe breedbeeldiger, hoe hipper. Het liefst zouden ze een filmpje maken van 12 pixels hoog en 38.000 pixels breed. Alleen ECHT hippe mensen hebben een TV waar dat op te zien is. Wauw. Vooruitstrevend, dat NS HiSpeed.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:53 schreef James1988 het volgende:
Het presentatiefilmpje... ik heb zelden zo'n onsamenhangend filmpje gezien (in ieder geval wat betreft muziek, maar ook wat betreft beeld)...
Wat bedoel je precies? Er is 20 minuten tijdwinst, maar het wordt toch langzamer omdat je in de vorige situatie 23 minuten moest wachten op je aansluiting? Ik snap iets niet helemaal geloof ik..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:26 schreef Fixers het volgende:
In het filmpje flitst er ergens door het beeld dat de tijdswinst tussen Breda en Antwerpen 20 minuten is. Dat betekend dat fyra feitelijk langzamer gaat zijn dan de huidige mogelijkheid. Daar heb je een overstap van 23 minuten. Kan je nog steeds sneller én goedkoper met de bus. Hoef je enkel de tram te pakken van Linkeroever richting de Groenplaats.
De directe route via de HSL is 20 km korter en er wordt harder gereden. Waarom denk je dat dat langer duurt?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:18 schreef KapiteinT het volgende:
Als er een rechtstreekse trein zou zijn via de bestaande route zou dat 23 minuten tijdwinst opleveren. Dus zou de HSL route eigenlijk 3 minuten langer zijn. Niet zo ingewikkeld toch?
Het lijkt mij ook sterk hoor, maar ik leg gewoon de opmerking van Fixers uit.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De directe route via de HSL is 20 km korter en er wordt harder gereden. Waarom denk je dat dat langer duurt?
[nerd-alert]quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Best ver nog. Dat viaduct waar die SGMm onder zit is ruim 3 km voorbij het perron. Afstand tussen het gele en het rode sein zal zo 2000-2200 meter zijn lijkt me
De huidige reistijd tussen Breda en Antwerpen bedraagt 1uur en 8 minuten. Dat is met een gewone IC naar Roosendaal en daar overstappen op de internationale richting Antwerpen en Brussel. De overstaptijd die je op Roosendaal hebt is volgens de dienstregeling 23 minuten.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Er is 20 minuten tijdwinst, maar het wordt toch langzamer omdat je in de vorige situatie 23 minuten moest wachten op je aansluiting? Ik snap iets niet helemaal geloof ik..
Dat lijkt mij sterk. Ik denk dat ze gewoon zijn uitgegaan van een rechtstreekse verbinding via het oude traject. Dat zou dan dus ongeveer 45 minuten zijn, oftewel 25 minuten via de HSL. Lijkt mij een stuk geloofwaardiger.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:55 schreef Fixers het volgende:
Een korter traject én snellere treinen leveren feitelijk 3 minuten tijdswinst op. Dat is een matige return on investment te noemen.
Ah, nu snap ik wat je bedoelde. Zoals hierboven is gezegd zullen ze dat dan waarschijnlijk niet bedoelen. Alhoewel je het nooit helemaal zeker weet, natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:55 schreef Fixers het volgende:
[..]
Een korter traject én snellere treinen leveren feitelijk 3 minuten tijdswinst op. Dat is een matige return on investment te noemen.
Nice, voordat laatste heb ik onlangs een Olympus 590uzquote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
's Middags op de terugweg bleek maar weer eens dat 12 keer optische zoom toch ECHT te weinig is, bij deze materieelshow halverwege Wolfheze
Ja, dat is best raar. Maar er zijn wel meer rare dingen aan NS Hispeed...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:42 schreef Fixers het volgende:
Ik zou met zo'n prestige project de boel zo mooi mogelijk laten uitzien. Zeker als je wanhopig een miljardeninvestering en jarenlange vertraging moet goedpraten. Dan zou ik uitgaan van een zo groot mogelijke tijdwinst. Als met de HSL Breda-Antwerpen in 25 minuten moet kunnen. Dan zou ik de boel presenteren met veertig minuten tijdswinst. Want dat is de verbetering op de huidige dienstregeling.
Wat komt daar onder die trein door waaien?quote:
TEERING dat ziet er vet uitquote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:43 schreef bork het volgende:
[..]
Nice, voordat laatste heb ik onlangs een Olympus 590uzvoor weinig aangeschaft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |