abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:20:40 #226
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70757868
Eigenlijk is deze toch behoorlijk vet vind ik



Twee treinen, twee seinen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70758856
Hoe kort is daar de afstand tussen 2 seinen..?
pi_70758931
Kut foto's.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:41:34 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70759028
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:38 schreef KapiteinT het volgende:
Hoe kort is daar de afstand tussen 2 seinen..?
Best ver nog. Dat viaduct waar die SGMm onder zit is ruim 3 km voorbij het perron. Afstand tussen het gele en het rode sein zal zo 2000-2200 meter zijn lijkt me
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:42:54 #230
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70759142
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oeh! Morgen zwaaien hoor
Hadden we al een treindate?

Zo ja, dan klinkt het als een LAT-relatie.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:50:04 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70759553
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:53 schreef James1988 het volgende:


Het presentatiefilmpje... ik heb zelden zo'n onsamenhangend filmpje gezien (in ieder geval wat betreft muziek, maar ook wat betreft beeld)...
Hoe breedbeeldiger, hoe hipper. Het liefst zouden ze een filmpje maken van 12 pixels hoog en 38.000 pixels breed. Alleen ECHT hippe mensen hebben een TV waar dat op te zien is. Wauw. Vooruitstrevend, dat NS HiSpeed.

Extreem hard falend okee, maar vooruit STREVEND toch. Zonder de WIL kom je er niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:50:38 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70759586
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:42 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hadden we al een treindate?
We?

Jij niet hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:54:39 #233
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70759769
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:26 schreef Fixers het volgende:
In het filmpje flitst er ergens door het beeld dat de tijdswinst tussen Breda en Antwerpen 20 minuten is. Dat betekend dat fyra feitelijk langzamer gaat zijn dan de huidige mogelijkheid. Daar heb je een overstap van 23 minuten. Kan je nog steeds sneller én goedkoper met de bus. Hoef je enkel de tram te pakken van Linkeroever richting de Groenplaats.
Wat bedoel je precies? Er is 20 minuten tijdwinst, maar het wordt toch langzamer omdat je in de vorige situatie 23 minuten moest wachten op je aansluiting? Ik snap iets niet helemaal geloof ik..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_70760958
Als er een rechtstreekse trein zou zijn via de bestaande route zou dat 23 minuten tijdwinst opleveren. Dus zou de HSL route eigenlijk 3 minuten langer zijn. Niet zo ingewikkeld toch?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:28:22 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70761412
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:18 schreef KapiteinT het volgende:
Als er een rechtstreekse trein zou zijn via de bestaande route zou dat 23 minuten tijdwinst opleveren. Dus zou de HSL route eigenlijk 3 minuten langer zijn. Niet zo ingewikkeld toch?
De directe route via de HSL is 20 km korter en er wordt harder gereden. Waarom denk je dat dat langer duurt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70761733
Rond 9 uur vanmorgen was er wat onweer rond Zandvoort. Op station Zandvoort aan Zee besloten alle stationsklokken - inclusief de klok in de reizigerskiosk - er tijdens de bui ermee op te houden om exact 8:54 uur.



Erg grappig hoe snel mensen in de war raken, doordat ze blindelings op de klok vertrouwen, lichtelijk in paniek raken (en alleen naar de minuten kijken) en vervolgens beseffen dat de tijd niet klopt
* Whatever floats your goat!
pi_70761909
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De directe route via de HSL is 20 km korter en er wordt harder gereden. Waarom denk je dat dat langer duurt?
Het lijkt mij ook sterk hoor, maar ik leg gewoon de opmerking van Fixers uit.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:45:36 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70762172
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Best ver nog. Dat viaduct waar die SGMm onder zit is ruim 3 km voorbij het perron. Afstand tussen het gele en het rode sein zal zo 2000-2200 meter zijn lijkt me
[nerd-alert]
Ik heb 't ff nagekeken en het is zo'n 1560 meter.
[/nerd-alert]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_70762624
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:54 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? Er is 20 minuten tijdwinst, maar het wordt toch langzamer omdat je in de vorige situatie 23 minuten moest wachten op je aansluiting? Ik snap iets niet helemaal geloof ik..
De huidige reistijd tussen Breda en Antwerpen bedraagt 1uur en 8 minuten. Dat is met een gewone IC naar Roosendaal en daar overstappen op de internationale richting Antwerpen en Brussel. De overstaptijd die je op Roosendaal hebt is volgens de dienstregeling 23 minuten.

Volgens dat filmpje is de HSL tijdswinst tussen Breda en Antwerpen 20 minuten.

Er ligt vanuit Breda een directe spoorverbinding over de HSL naar België. Via die spoorbinding (die niet omrijdt via Roosendaal maar de A16/E19 volgt) is de tijdwinst slechts 20 minuten? Dat vind ik slecht. Met de huidige treindienst zou dezelfde tijdswinst te behalen zijn (vermits de treinen op tijd zouden rijden). Een korter traject én snellere treinen leveren feitelijk 3 minuten tijdswinst op. Dat is een matige return on investment te noemen.
  Redactie Sport dinsdag 7 juli 2009 @ 23:00:43 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70762893
Volgens een melding op de duitse site loks-aus-kiel zou Railion 24 6400-locs aan de kant zetten. Zie http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=238

[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 07-07-2009 23:09:22 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:02:32 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70762980
Zo, da's niet zo mooi!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_70763719
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:55 schreef Fixers het volgende:

Een korter traject én snellere treinen leveren feitelijk 3 minuten tijdswinst op. Dat is een matige return on investment te noemen.
Dat lijkt mij sterk. Ik denk dat ze gewoon zijn uitgegaan van een rechtstreekse verbinding via het oude traject. Dat zou dan dus ongeveer 45 minuten zijn, oftewel 25 minuten via de HSL. Lijkt mij een stuk geloofwaardiger.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:24:30 #243
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70763922
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:55 schreef Fixers het volgende:

[..]

Een korter traject én snellere treinen leveren feitelijk 3 minuten tijdswinst op. Dat is een matige return on investment te noemen.
Ah, nu snap ik wat je bedoelde. Zoals hierboven is gezegd zullen ze dat dan waarschijnlijk niet bedoelen. Alhoewel je het nooit helemaal zeker weet, natuurlijk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_70764646
Ik zou met zo'n prestige project de boel zo mooi mogelijk laten uitzien. Zeker als je wanhopig een miljardeninvestering en jarenlange vertraging moet goedpraten. Dan zou ik uitgaan van een zo groot mogelijke tijdwinst. Als met de HSL Breda-Antwerpen in 25 minuten moet kunnen. Dan zou ik de boel presenteren met veertig minuten tijdswinst. Want dat is de verbetering op de huidige dienstregeling.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:43:45 #245
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_70764717
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:

's Middags op de terugweg bleek maar weer eens dat 12 keer optische zoom toch ECHT te weinig is, bij deze materieelshow halverwege Wolfheze

Nice, voordat laatste heb ik onlangs een Olympus 590uz voor weinig aangeschaft
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_70765134
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:42 schreef Fixers het volgende:
Ik zou met zo'n prestige project de boel zo mooi mogelijk laten uitzien. Zeker als je wanhopig een miljardeninvestering en jarenlange vertraging moet goedpraten. Dan zou ik uitgaan van een zo groot mogelijke tijdwinst. Als met de HSL Breda-Antwerpen in 25 minuten moet kunnen. Dan zou ik de boel presenteren met veertig minuten tijdswinst. Want dat is de verbetering op de huidige dienstregeling.
Ja, dat is best raar. Maar er zijn wel meer rare dingen aan NS Hispeed...
  woensdag 8 juli 2009 @ 00:52:34 #247
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_70766612
quote:
Wat komt daar onder die trein door waaien? Een krant ofzo?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_70767656
Volgens mij wel ja
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:43:27 #249
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70771046
http://www.nuvideo.nl/alg(...)hterbij-brengen.html

Meteen de eerste regel al: 'Isn't she lovely'. Well indeed she isn't.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:43:33 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70771050
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:43 schreef bork het volgende:

[..]

Nice, voordat laatste heb ik onlangs een Olympus 590uz voor weinig aangeschaft
TEERING dat ziet er vet uit

Wanneer ga je weer naar het spoorwegmuseum? Mag ik ook eens oefenen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')