Weer niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vergat een werkwoord.
Nu zie ik het wel.![]()
Was dat hem?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weer niet.
[..]gisteren, [..] in plaats van gisteren
Ja. Het resultaat was een nette +10 op Gouda. Want tja, je ongelijk toegeven en de ic de goederentrein laten inhalen in Woerden (prima gelegenheid) of Oudewater (beetje laat, maar ok) kan natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:14 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat een faalhazen.![]()
Zo blijf je maar met 70-80 achter een cargotrein sjokken.
Belgen kunnen niet nadenken, sorry.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 00:34 schreef James1988 het volgende:
Hadden ze die dingen niet ook in België kunnen gebruiken? Dat was mooier geweest dan die foeilijke Peerdsbostunnel:
[ afbeelding ]
WTF! IK dacht dat het alleen een muur was. Om luchtstromen te beperken zodat het autoverkeer erg geen last van zou hebben. Maar ze zijn bij het bouwen van die tunnel gewoon vergeten een gat te graven.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 00:34 schreef James1988 het volgende:
Hadden ze die dingen niet ook in België kunnen gebruiken? Dat was mooier geweest dan die foeilijke Peerdsbostunnel:
[ afbeelding ]
Wat hij zegt dusquote:Op zaterdag 4 juli 2009 07:48 schreef Fixers het volgende:
WTF! IK dacht dat het alleen een muur was.
Hopen dat hij snel volgegrafittiseerd wordtquote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:42 schreef Duvel het volgende:
Dat ding is zo zeldzaam lelijk. In Nederland hadden ze tenminste nog tegeltjes tegen dat ding aangekwakt, maar dit grijze beton, mên, hoe krijgen ze het voor elkaar!
Wel een ideaal oppervlak daar voor.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hopen dat hij snel volgegrafittiseerd wordt
Misschien zijn de Belgen bang c.q. laf om de autorijder op de tenen te trappen c.q. onder de gordel te schoppen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 15:56 schreef James1988 het volgende:
Op sommige plekken zit al graffiti.
In Nederland zou men overigens eerder geluidsschermen bouwen... het Nederlandse stuk van de hele HSL vind ik ook een stuk mooier dan het Belgische. In NL heb je allerlei geluidsschermen en viaducten enzo waar ze in België gewoon betonnen muren hebben weggezet.
Je ziet vanuit de trein straks dus ook gewoon helemaal niets meer zodra je België binnenkomt. Of je kunt iig niet naar auto's in de file kijken en hen uitlachen.
Toffe loc!
Ja ik ookquote:Op zaterdag 4 juli 2009 16:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik had nog wel een BOEM verwacht, toen die ketelwagon omkantelde
Waar gaat het toch heen?quote:DOETINCHEM - In de nacht van vrijdag op zaterdag 4 juli ontving de politie rond 00:45 uur een melding over een vechtpartij bij het station van Doetinchem. Twee mannen zijn aangehouden op verdenking van mishandeling van twee machinisten.
In de trein tussen Didam en Doetinchem sprak één van de machinisten een groep jongeren aan op het feit dat er aan de noodrem getrokken was. De groep jongeren ontkende en stelde zich dreigend op tegenover de machinist, die besloot verder te rijden richting Doetinchem. Op het station aangekomen stond een andere machinist te wachten om de trein over te nemen van zijn collega. Toen de jongeren de trein verlieten werd deze machinist zonder aanleiding door twee van hen belaagd, waarbij hij werd geslagen en geschopt. Zijn collega schoot te hulp en kreeg ook enkele klappen. De gealarmeerde politie kwam ter plaatse en hield op aanwijzing van de machinisten de twee jonge mannen aan die hen mishandeld hadden. Zij zijn meegenomen naar het politiebureau en ingesloten voor nader verhoor.
anarchie ?quote:
En dat te bedenken dat Nederland heeft meebetaald aan het Belgische deel van de HSL, omdat Nederland hem wilde bundelen met de snelweg...quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaaf wel. Een tunnel onder niks doorKost vast geen geld of zo
Slim geregeld toch van de Belgen, we betalen mee aan hun HSL, we baggeren de Wester-Schelde voor hen uit, en de Scheldetunnel leggen we helemaal zelf aan zonder Belgische bijdrage.quote:Op zondag 5 juli 2009 01:23 schreef KapiteinT het volgende:
En dat te bedenken dat Nederland heeft meebetaald aan het Belgische deel van de HSL, omdat Nederland hem wilde bundelen met de snelweg...![]()
Tsja, de Belgen wilden niet meer betalen om er een mooier ding te hebben... hun schuld dus. Dat NL bijbetaalde voor de extra constructiekosten is al absurd te noemen, maar nog enigszins begrijpelijk. Maar dan ook nog verwachten dat we het net zo mooi als in NL aanleggen?quote:Op zondag 5 juli 2009 01:23 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En dat te bedenken dat Nederland heeft meebetaald aan het Belgische deel van de HSL, omdat Nederland hem wilde bundelen met de snelweg...![]()
Wij zijn dus deels schuldig aan dat... ding...
Sorry, ik zit al in tempodwangquote:Op zondag 5 juli 2009 23:44 schreef dennistd het volgende:
te koop: kruidvatkaartje, komend weekend nog geldig. prijs: 12.50 incl. verzenden
was van plan hem komend weekend op te maken, maarja, toen kwam er een goed Formule 1-aanbod dat ik niet kon laten schietenquote:Op zondag 5 juli 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry, ik zit al in tempodwang(moet er nog 2 opmaken)
voor de metro online moet je inloggen, daarom c/p'de ik het evenquote:Op maandag 6 juli 2009 09:34 schreef Guppyfriend het volgende:
copy+paste![]()
een linkje was ook leuk geweest... op een metro halen op het station, heb je er ook nog een kekke foto bij
omdat ik geen zin had om ze enters eruit te halenquote:
Wat heeft Frank Sinatra er mee te maken?quote:
Dat gebeurt nooitquote:Op maandag 6 juli 2009 16:01 schreef dennistd het volgende:
Ik weet wel dat er een kettingsbotsing was ofzo, misschien treinen stilgelegd zodat ambulances sneller over de overwegen konden?
amsterdam - eindhoven staat er. Wie begint er over Alkmaar?quote:Op maandag 6 juli 2009 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
er wordt niet bij genoemd dat de mensen uit het zuiden van het land acht minuten later in Amsterdam zijn en dat die treinen niet doorrijden naar Alkmaar
Verder is er nog wat geschoven met de tijden van treinen om het mogelijk te maken.
Ook als het alleen een mens is die onder de trein komt, maakt het een hels kabaal. Ga maar na: ca. 75kg, skelet van hard materiaal, dat hoor je wel. Ik spreek helaas ook uit ervaring.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:22 schreef computergirl het volgende:
ik zat vanochtend in de trein op weg naar Den Helder, vlak na Castricum opeens een enorm lawaai. 'Aanrijding met een persoon' hoorden we lange tijd later.
Het heeft tot na 11 uur geduurt voordat we weer zijn gaan rijden. Brandweer, politie, verschillende soorten NS personeel en de forensische opsporingsdienst allemaal langs de trein zien lopen.
Wij (de passagiers) dachten eigenlijk dat het een ongeluk zou moeten zijn gezien het lawaai (iemand met fiets of brommer of zo). Maar dat soort ongelukken worden meestal wel gemeld op teletext, dus toch zelfmoord?
Heb in ieder geval nieuw respect voor de ns-ers die dit soort ongelukken moeten opvangen.
Tja, helaas, botten maken ook zo'n geluid. Plus opspattende ballast. Maar bij Castricum, da's een berucht punt, helaas.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:32 schreef computergirl het volgende:
oh echt?![]()
![]()
Dacht eerst dat we over stenen, takken of een ijzeren hek reden of zo....je weet wel tijdje terug was een hoos van ettertjes die van alles op het spoor gooiden.
zo'n beetje de hele trein was op weg naar Texel, en je hoorde mensen later op de boot er nog steeds over praten.
Da's een heel andere discussie hè.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:49 schreef Ame_thyst het volgende:
Je zal de stukje maar moeten opvegen
Als je dan zo nodig zelfmoord pleegt, doe het dan zonder dat andere er last van hebben en nog wel zin in het leven zien.
Als het al zover komt dat je het leven niet meer ziet zitten, denk je dan echt dat je je nog druk gaat maken om de mensen in de trein, die door jou een vertraging oplopen, of de ns-medewerkers die wat organen moeten oppakken?quote:Op maandag 6 juli 2009 21:49 schreef Ame_thyst het volgende:
Je zal de stukje maar moeten opvegen
Als je dan zo nodig zelfmoord pleegt, doe het dan zonder dat andere er last van hebben en nog wel zin in het leven zien.
Deze week al gezien Plan T, Virm, Plan V en SGMm.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
grappig, een nieuwe virm (9565) als stopper tussen zutphen en nijmegen
Kun je direct foto's schieten of moet je een brief sturen?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 02:11 schreef sander89 het volgende:
Vandaag word trouwens het monster gepresenteerd op Watergraafsmeer.![]()
Dat klinkt als een Londens tafereel.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 02:40 schreef Socios het volgende:
Spoorboekloos rijden![]()
![]()
Er zijn wel meer trajecten waar 6 treinen per uur rijden, die WEL in het spoorboekje staan.
quote:Op maandag 6 juli 2009 21:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tja, helaas, botten maken ook zo'n geluid. Plus opspattende ballast.
Again...!?quote:Automobilist gedood door trein in Weert
Uitgegeven: 7 juli 2009 08:27
Laatst gewijzigd: 7 juli 2009 08:26
WEERT - Een automobilist is dinsdagochtend om het leven gekomen toen hij bij het oversteken van een spoorwegovergang in Weert werd gegrepen door een trein. Dat liet de politie weten.
Het ongeval gebeurde rond kwart voor zeven op de spoorwegovergang aan de Moesdijk in Weert. De 250 inzittenden van de intercity bleven ongedeerd.
Het treinverkeer tussen Weert en Roermond is stilgelegd. De vertraging bedraagt meer dan een uur.
Bij de HTM kunnen ze dat ook goed, vooral de lijn 9 van CS naar scheveningen. (waarschijnlijk bij iedere stadservoerder hetzelfde).quote:Op dinsdag 7 juli 2009 02:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat klinkt als een Londens tafereel.
Je zit op een dubbeldekker te wachten die elke 5 minuten verschijnt, maar dan verschijnt er de eerste 14 minuten niets en het minuut daarna komen er drie bussen.
Ja, waar blijft de dagelijkse wisselstoring bij Doetinchem eigenlijk?quote:
Dat zegt hij toch, dat staat er niet bijquote:Op maandag 6 juli 2009 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
amsterdam - eindhoven staat er. Wie begint er over Alkmaar?![]()
Wat is er negatief aan, als er tussen de 2 treinen per uur Alkmaar - Limburg en de 2 treinen per uur Schiphol- Eindhoven NOG 2 treinen per uur Amsterdam - Eindhoven gaan rijden?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:02 schreef De_Hertog het volgende:
Dat zegt hij toch, dat staat er niet bij
Het zal zeker niet voor iedereen erg zijn, maar in het kader 'objectieve berichtgeving' was het wel netjes geweest als ook de negatieve veranderingen vermeld werden.
zelfs met spoorboekloos rijden moet er een dienstregeling zijn, omdat de capaciteit ingepland moet wordenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:38 schreef Fixers het volgende:
Wat voor gevolgen heeft dat eigenlijk voor de meting van vertragingen. Als er geen spoorboekje is, da is er ook geen tijdstip vanaf waar de vertragingen berekend kunnen worden. Ik voorzie een nieuwe tactiek van de NS om de doelstellingen te halen.
De treinen uit Limburg gaan maar tot Amsterdam. Die uit Eindhoven rijden door naar Alkmaar. Anders was het niet in te plannen, dit omdat de IC Nijmegen - Den Helder en de IC Eindhoven - Schiphol niet verschoven kunnen worden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is er negatief aan, als er tussen de 2 treinen per uur Alkmaar - Limburg en de 2 treinen per uur Schiphol- Eindhoven NOG 2 treinen per uur Amsterdam - Eindhoven gaan rijden?
Enige verschil is dat er bij drukke treinen een tweede trein achteraan gestuurd kan worden. Deze staat dan niet in het spoorboekje, maar wel op het station aangegeven en op internet.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zelfs met spoorboekloos rijden moet er een dienstregeling zijn, omdat de capaciteit ingepland moet worden
De dag is nog jongquote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, waar blijft de dagelijkse wisselstoring bij Doetinchem eigenlijk?
Moet er wel de spoorcapaciteit voor zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:25 schreef Duvel het volgende:
[..]
Enige verschil is dat er bij drukke treinen een tweede trein achteraan gestuurd kan worden. Deze staat dan niet in het spoorboekje, maar wel op het station aangegeven en op internet.
Ja okee, 1 van de 2 moet 5 minuten opgeschoven worden dan. Maar dat gaat beter door niet op Alkmaar te keren maar op Asd?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De treinen uit Limburg gaan maar tot Amsterdam. Die uit Eindhoven rijden door naar Alkmaar. Anders was het niet in te plannen, dit omdat de IC Nijmegen - Den Helder en de IC Eindhoven - Schiphol niet verschoven kunnen worden.
Ze houden de trein uit Limburg ipv 2 minuten dan 8 minuten in Eindhoven vast geloof ik. Zo kunnen ze een mooie symmetrische dienstregeling tussen Eindhoven en Amsterdam maken. En ja, dan kom je in Amsterdam in de problemen als je de trein uit Limburg nog door wilt laten rijden naar Alkmaar, want boven Amsterdam is de spoorcapaciteit beperkt en de NS wil niet met de tijden schuiven op dat stukje, dus dan laten ze de trein uit Eindhoven maar doorkarren.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja okee, 1 van de 2 moet 5 minuten opgeschoven worden dan. Maar dat gaat beter door niet op Alkmaar te keren maar op Asd?
Boven het Noordzeekanaal met de tijden schuiven levert je dan ook grote problemen op denk ik: neem de sneltrein Hoorn - Den Haag met z'n aansluitingen in Alkmaar, Haarlem, Leiden. En de verwevenheid van de stoptrein Rotterdam - Amsterdam binnendoor, doorgaand als IC naar Enkhuizen. Al met al nogal lastig om daar, met vooral de drukte op de Zaanse lijn, iets moois van te maken.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze houden de trein uit Limburg ipv 2 minuten dan 8 minuten in Eindhoven vast geloof ik. Zo kunnen ze een mooie symmetrische dienstregeling tussen Eindhoven en Amsterdam maken. En ja, dan kom je in Amsterdam in de problemen als je de trein uit Limburg nog door wilt laten rijden naar Alkmaar, want boven Amsterdam is de spoorcapaciteit beperkt en de NS wil niet met de tijden schuiven op dat stukje, dus dan laten ze de trein uit Eindhoven maar doorkarren.
Dat gebeurd nog best wel vaak, ik schat toch minstens één maal per dag..quote:Op maandag 6 juli 2009 12:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
grappig, een nieuwe virm (9565) als stopper tussen zutphen en nijmegen
Nee. Ik bedoelde, het HAD zo'n mooi logo KUNNEN zijn, in combinatie met RailJets + Taurus. Daar lijkt het echt op gerichtquote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
Bedoel je niet stofzuiger of Railhummer?
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:37 schreef Duvel het volgende:
Ik weet niet, ik vind het logo een weinig bemoedigende verborgen boodschap bezitten...
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |