quote:Op zondag 28 juni 2009 21:50 schreef RayMania het volgende:
Welke opties zijn er nog meer als Berg niet komt? Doorgaan met Cvitanich als #1-spits? Bodul langzaam brengen of toch iemand kopen?
Wat vind je zelf de beste optie?quote:
Dario kan het echt wel - daar heb ik het volle vertrouwen in. Alleen heb je met Suarez, Sulejmani en Cvitanich maar 3 echte toppers voorin, er van uitgaan dat Urby een linie gaat zakken.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:50 schreef RayMania het volgende:
Welke opties zijn er nog meer als Berg niet komt? Doorgaan met Cvitanich als #1-spits? Bodul langzaam brengen of toch iemand kopen?
Dat zou ik echt geldverspilling vinden, als is het maar 2 miljoen euro ofzo. Investeer liever in of een 30'er die ervaring heeft of een jongen van 21, 22, 23 die al zijn waarde heeft bewezen.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:54 schreef Suijk het volgende:
Die kerel van Ajax Cape Town, maar ja, daar winnen we volgens mij de oorlog ook niet mee.
Houden zo!quote:Op zondag 28 juni 2009 21:56 schreef Suijk het volgende:
Rond Suarez is het wel stil he? Geen geruchten over hem?
Was jammer dat Dario veel geblesseerd was. Ik vind hem redelijk, maar vond hem nog niet overtuigend tegen de betere clubs.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dario kan het echt wel - daar heb ik het volle vertrouwen in. Alleen heb je met Suarez, Sulejmani en Cvitanich maar 3 echte toppers voorin, er van uitgaan dat Urby een linie gaat zakken.
Allemaal nog jonge spelers waarvan je (nog) niet weet of je er wat aan hebt. Ik heb liever een speler die er hoogstwaarschijnlijk staat. Iemand met al wat Eredivisie-ervaring (of een andere competitie). Naast Berg zou ik uit de Eredivisie niemand weten die bij Ajax in de spits kan.quote:Dat kan je deels wel opvangen met een Bodul, Martina, Zegelaar of andere jeugdspelers, maar daar moet gewoon een vierde basiswaardige speler bij, of dat nu Elia, Berg of ... is; zeker met een eventuele transfer van Suarez deze of volgende zomer.
Ik ookquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja inderdaad, een aanvallende middenvelder als backup voor een centrumspits.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:18 schreef Rumille het volgende:
Ik zou die Donovan wel bij Ajax willen zien. Back-up voor Cvitanich.
Die was toch al 27 ofzo?quote:Op zondag 28 juni 2009 21:56 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat zou ik echt geldverspilling vinden, als is het maar 2 miljoen euro ofzo. Investeer liever in of een 30'er die ervaring heeft of een jongen van 21, 22, 23 die al zijn waarde heeft bewezen.
Ja eensquote:Op zondag 28 juni 2009 22:18 schreef Rumille het volgende:
Ik zou die Donovan wel bij Ajax willen zien. Back-up voor Cvitanich.
Volgens mij heeft hij bij LA Galaxy ook wel eens in de spits gespeeldquote:Op zondag 28 juni 2009 22:20 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja inderdaad, een aanvallende middenvelder als backup voor een centrumspits.
Beter 10 miljoen voor Berg dan 9 voor Elia .quote:Op zondag 28 juni 2009 22:30 schreef Cyberia18 het volgende:
Berg of niet, ik wil komend seizoen sowieso een nieuwe centrumspits in het prachtige shirt zien!
Voor Berg kunnen ze nu ook wel 20 vragen.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Beter 10 miljoen voor Berg dan 9 voor Elia .
Berg kost wel meer dus die vergelijking gaat niet op.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Beter 10 miljoen voor Berg dan 9 voor Elia .
Darioquote:Daarin scoorde de druistige aanvaller negen keer. ''Ik wil meer spelen en meer doelpunten maken'', blikt Cvitanich vooruit naar het komende seizoen. ''En Ajax moet kampioen worden. Dat is niet alleen goed voor mij, dat is goed voor de hele club.''
Mocht Ajax besluiten om naast Cvitanich, Luis Suarez en Darko Bodul nog een spits aan te trekken, dan is de Argentijn daar blij mee. Marcus Berg wordt genoemd ('een goede speler, ik hoop dat hij erbij komt') en ook Mabhuti Khenyeza, topscorer van Ajax Cape Town, zou volgens het Zuid-Afrikaanse Sunday Sun een optie zijn. ''Een versterking voor het elftal is altijd welkom.''
Als de als vervanger van Klaas-Jan Huntelaar aangekochte Cvitanich er een concurrent bij krijgt, dan beschouwt hij dat niet als diskwalificatie van zijn capaciteiten. Zoals hij er ook niet vanuit gaat dat hij de vaste spits is als Ajax geen investering meer doet. ''Je moet het gewoon elke wedstrijd opnieuw laten zien. Dat is het enige dat telt, zo weet ik na al die trainerswisselingen.''
Het Dario Cvitanich topic #2: Op stoom voor het nieuwe jaar.
Ik begrijp wat je bedoelt maar niemand die 20 betaalt op dit moment. En volgend Seizoen al helemaal niet. Maar Groningen kan inderdaad vragen wat ze willen.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:49 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Voor Berg kunnen ze nu ook wel 20 vragen.
Lekker boeiendquote:Op zondag 28 juni 2009 23:15 schreef Chadi het volgende:
Wat een mazzel had die sno... bal veel te ver van zich af bij die beweging maar er stond gelukkig voor hem niemand.
SNoquote:Op zondag 28 juni 2009 23:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
http://www.ajax.nl/Ajax-TV.html
Wedstrijd van gisteren staat online.
Aantal fraaie doelpunten. Sno ramt 'm er ook lekker hard in.quote:Op zondag 28 juni 2009 23:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
quote:
En toch straalt de lompheid er vanaf, ook tijdens deze actiequote:
Snonaldo!quote:Op zondag 28 juni 2009 23:42 schreef Cheiron het volgende:
[..]
En toch straalt de lompheid er vanaf, ook tijdens deze actie
Snoylquote:Op maandag 29 juni 2009 00:02 schreef _Mike_ het volgende:
Snobinho
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden
Het is duidelijk waarom hij in Schotland het zo goed deed. Lomp erin kunnen is daar een vereiste.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:05 schreef Nashje het volgende:
Sno loopt ook altijd met van die voeten die naar buiten staan. Lompe lul. Echt, hoe die gast ooit professioneel voetballer is geworden mag joost weten. Wel restecp voor 'm dat het gelukt is.
Haha inderdaad. Zelfs zo'n mooie actie ziet er schraal uit als hij het doet. Nee die Sno zal nooit mijn favoriet worden. Die mogen ze meteen verkopen.quote:Op zondag 28 juni 2009 23:42 schreef Cheiron het volgende:
[..]
En toch straalt de lompheid er vanaf, ook tijdens deze actie
Die moet ik als UI hebben!quote:
Meteen doen. Hele goede verdediger, snap echt niet waarom bijna iedereen hier in Nederland niks in hem ziet.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bild meldt dat Jol graag Joris Mathijsen van HSV wil overnemen.
nooit echt een fan van hem geweest maar ach, een extra verdediger mag best. alleen de bild roept wel vaker wat de laatste tijd.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jol kan veel willen, maar eerlijk gezegd zie ik dit niet gauw gebeurenquote:Op maandag 29 juni 2009 00:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nee, dat is Jarolim. Mathijsen is wel 2e captainquote:Op maandag 29 juni 2009 00:45 schreef Tim86 het volgende:
Is ook aanvoerder toch? Niet erg realistisch. Dan zou Boulah logischer zijn.
quote:
quote:Op maandag 29 juni 2009 00:51 schreef marcb1974 het volgende:
Matthijsen zou een heel goede aankoop zijn. Geloof het echter niet dat het gaat gebeuren.
quote:'Ajax krijgt FC Twente aan onderhandelingstafel'
Geschreven op maandag, 29 juni om 08:00
Het is Ajax eindelijk gelukt met FC Twente in gesprek te komen over een mogelijke transfer van Eljero Elia. Volgens AD/Sportwereld gaan de betrokken clubs maandag het onderhoud in met het bod van acht miljoen euro, te betalen in termijnen, dat sinds vorige week op tafel ligt. De Amsterdamse club weigerde het bod principieel te verhogen, terwijl FC Twente niet gediend was van de betaling in termijnen. Elia maakte na afloop van de KNVB-bekerfinale bekend dat hij zijn laatste wedstrijd in het shirt van FC Twente had gespeeld. Een half jaar geleden leek de aanvaller al De Grolsch Veste te verlaten maar omdat een overgang uitbleef, zette hij zijn krabbel onder een nieuw contract in Enschede. Daarbij werd wel de afspraak gemaakt dat de club medewerking zou verlenen aan een zomerse transfer, met een vaste transfersom.
Twente-voorzitter Joop Munsterman liet vorige week nog duidelijk blijken dat Elia een transfer naar de Amsterdam ArenA kon vergeten. "Biedingen van Ajax op Elia zullen we blijven weigeren. Of het moet een extreem bedrag zijn, dat domweg niet is te weigeren. We verkopen liever niet meer in het binnenland." Hamburger SV is eveneens geïnteresseerd maar de voorkeur van Elia gaat uit naar zijn voormalige club.
Munsterman was ook niet te spreken over de intenties van HSV. "Die club staat bekend als koopjesjager. Ze hebben eerder Rafael van der Vaart en Nigel de Jong voor een prikkie opgehaald en voor veel geld doorverkocht. Daar werken wij niet aan mee." Het contract van Elia loopt door tot 2013. Als C-junior werd Elia nog weggestuurd door Ajax, maar hij wist zich via ADO Den Haag en Twente omhoog te werken.
Ze willen Cruz, aldus de directeur.quote:Op maandag 29 juni 2009 08:30 schreef Dvm86 het volgende:
Fiorentina ontkent geïnteresseerd te zijn in een spits, laat staan Berg.
Dat het een mooie goal is wordt niet ontkent hier, maar deze goal veranderd nou verder niet echt veel aan de voetballer Snoquote:Op maandag 29 juni 2009 08:58 schreef DemonDEFO het volgende:
Jullie weten ook niet wat jullie willen he?"We moeten een grote houthakker met wat body hebben!!11einz" en als Sno dan een erg mooie actie maakt gelijk weer relativeren en schreeuwen dat het een lompe boer is, dat ie mazzel heeft, etc.
quote:Op maandag 29 juni 2009 09:06 schreef Damzkieee het volgende:
Geen Elia halen, domme donders. Haal Berg!
Zullen ze vast wel mee bezig zijnquote:Op maandag 29 juni 2009 09:28 schreef navigator het volgende:
Ik snap echt niet waarom Ajax zo veel moeite doet om 1) uberhaupt Elia te halen en 2) nog zaken te doen met die bloedbek van een Munsterman![]()
Ik wil godverdomme eerst 2 verdedigers zien!!
Sno is dan wel groot en breed, maar ook lomp als de hel. Vorig jaar werd hij regelmatig weggezet door kleine voetballers, juist omdat hij zo langzaam en onhandig beweegt.quote:Op maandag 29 juni 2009 08:58 schreef DemonDEFO het volgende:
Jullie weten ook niet wat jullie willen he?"We moeten een grote houthakker met wat body hebben!!11einz" en als Sno dan een erg mooie actie maakt gelijk weer relativeren en schreeuwen dat het een lompe boer is, dat ie mazzel heeft, etc.
ik hoor anders alleen maar berichten over aanvallers. Eens zal het toch wel doordringen ergens datquote:
Inderdaad. Zou echt allang opzoek zijn gegaan naar alternatieven.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:28 schreef navigator het volgende:
Ik snap echt niet waarom Ajax zo veel moeite doet om 1) uberhaupt Elia te halen en 2) nog zaken te doen met die bloedbek van een Munsterman![]()
Kijk even een paar posts naar boven...quote:Op maandag 29 juni 2009 09:44 schreef navigator het volgende:
[..]
ik hoor anders alleen maar berichten over aanvallers. Eens zal het toch wel doordringen ergens dat
+40 tegengoals in de competitie Ajax onwaardig is?!
Dan moet Berg ook nog steeds naar Ajax willen.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:49 schreef Nashje het volgende:
[..]
Inderdaad. Zou echt allang opzoek zijn gegaan naar alternatieven.
Berg mag voor een goed bod weg bij Groningen. 1+1=2. Gewoon betalen, klaar.
Formaliteitje.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dan moet Berg ook nog steeds naar Ajax willen.
Beetje jammer dat Ajax.nl offline is.quote:Op zondag 28 juni 2009 23:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
quote:Op maandag 29 juni 2009 00:25 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Die moet ik als UI hebben!Wie kan hem verkleinen tot UI formaat?
Zou dat een nieuwe aankoop kunnen betekenen?quote:Op maandag 29 juni 2009 09:57 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Beetje jammer dat Ajax.nl offline is.![]()
Youtube staat ie oo.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:57 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Beetje jammer dat Ajax.nl offline is.![]()
Dus dat.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:06 schreef Damzkieee het volgende:
Geen Elia halen, domme donders. Haal Berg!
Ik heb iets gemist, wat was er met een vrije dag?quote:Op maandag 29 juni 2009 10:04 schreef Roycoooooo het volgende:
Die actie van Sno
![]()
Verbaasde mij echt dat de spelers als een gekke te keer gingen voor die vrije dag! Na elke goal zsm de bal pakken om verder te gaan! Moeten ze vaker als beloning krijgen volgens mij!
Bij dubbele cijfers zouden ze zondag vrij krijgen.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:06 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist, wat was er met een vrije dag?
Jol had afgesproken met de selectie dat ze met min. 6-0 moesten winnen, bij elke tegengoal van de tegenstander moesten ze er 3 bij maken.. Dus moesten min. met 9-1 winnen.. Dat is gelukt, dus een vrije dag!quote:Op maandag 29 juni 2009 10:06 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist, wat was er met een vrije dag?
Voetballers zijn net kleine kinderen he. Maar goed dat Jol dit doet. Dat zijn misschien net die kleine verschillen ten opzichte van Van Basten die nodig zijn.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:04 schreef Roycoooooo het volgende:Die actie van Sno
![]()
Verbaasde mij echt dat de spelers als een gekke te keer gingen voor die vrije dag! Na elke goal zsm de bal pakken om verder te gaan! Moeten ze vaker als beloning krijgen volgens mij!
Geen idee.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zou dat een nieuwe aankoop kunnen betekenen?
Ook dat zou ik niet weten.quote:
Das toch een hele korte versie of heb ik de verkeerde zitten kijken?quote:
Oh ik dacht dat ze bij de tiende pas uit hun dak gingenquote:Op maandag 29 juni 2009 10:08 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Jol had afgesproken met de selectie dat ze met min. 6-0 moesten winnen, bij elke tegengoal van de tegenstander moesten ze er 3 bij maken.. Dus moesten min. met 9-1 winnen.. Dat is gelukt, dus een vrije dag!
Mag ik toch hopen ja! Hoewel die 40 doelpunten op het conto van de heke ploeg mogen hoor, ik vind het middenveld ook veel te licht (en onderbezet) afgelopen jaar, daarmee komt elke defensie in de problemen en zeker die van ons...quote:Op maandag 29 juni 2009 09:44 schreef navigator het volgende:
[..]
ik hoor anders alleen maar berichten over aanvallers. Eens zal het toch wel doordringen ergens dat
+40 tegengoals in de competitie Ajax onwaardig is?!
Oh ik ben het met jullie eens dat hij vorig jaar veel te weinig heeft laten zien, alleen hier wordt altijd heel simplistisch gedaan over spelers, aankopen, etc. Het is nou eenmaal zo dat grote spelers er lomp uit zien en vaak ook wel zijn, dat is nou eenmaal hoe het menselijke lichaam werkt.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:40 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Sno is dan wel groot en breed, maar ook lomp als de hel. Vorig jaar werd hij regelmatig weggezet door kleine voetballers, juist omdat hij zo langzaam en onhandig beweegt.
Anyway, ik heb vertrouwen in Jol, en hij zal ook wel zien dat Snonaldo een beperkte speler is. Ik verwacht hem niet in de basis in ieder geval.
quote:Op maandag 29 juni 2009 10:17 schreef DemonDEFO het volgende:
[..]
Oh ik ben het met jullie eens dat hij vorig jaar veel te weinig heeft laten zien, alleen hier wordt altijd heel simplistisch gedaan over spelers, aankopen, etc. Het is nou eenmaal zo dat grote spelers er lomp uit zien en vaak ook wel zijn, dat is nou eenmaal hoe het menselijke lichaam werkt.
Ik snap trouwens ook niets van mensen die steeds maar roepen dat Sno traag is. Hij komt misschien laat op gang en het ziet er uit als een op hol geslagen olifant door een smalle gang, maar als hij eenmaal op snelheid is, is hij wel degelijk snel.
Wat ik hem wel kwalijk neem is dat hij niet altijd alles lijkt te geven, maar ook dat heeft misschien met zijn fysiek te maken. Ik denk dat het best een nuttige speler kan zijn met de juiste instelling, maar dat is aan Jol
Dat lijkt me wel goedkomen na dat interview van vorige keer.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Mwa, dat niet eens zo zeer. Mathijsen zou wel een puike aankoop zijn zeg. Dan kun je gewoon bijna een hele Nederlandse verdediging opstellen. Denk dat dat al flink wat tegendoelpunten voorkomt.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:45 schreef Bambeo het volgende:
Mathijsen zou een aanwinst zijn! Hoe dan ook, Ajax heeft een vedette nodig in de verdediging die alle touwtjes in handen heeft.
Presentquote:Op maandag 29 juni 2009 10:47 schreef Pritt het volgende:
Als m'n vriendin niet langskomt ga ik denk ik ook maar naar Ajax - Cape Town.
Wie gaan er nog meer?
Grote leegloop bij HSV, alle perspectieven zijn daar niet heel erg rooskleurig; Jol weg, TD weg, maar 17 of 18 spelers onder contract momenteel. Volgens mij hebben ze niet het meest hoge transferbudget in tegenstelling tot de concurrenten, dus weinig mogelijk qua transfers.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
Van mij mogen ze wel dat geld wat ze aan Elia willen uitgeven gebruiken voor Mathijsen..
Maar als Vermaelen al 13 miljoen kost, wat moet Mathijsen dan wel niet opleveren? Die heeft net bijgetekend..
En dit alles staat nog los van de vraag of ie uberhaupt wel wil komen.
Jol kan spelers overtuigen, dat is alvast meegenomen. Berbatov, Davids. Die gingen ook niet puur voor het geld naar Spurs.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Grote leegloop bij HSV, alle perspectieven zijn daar niet heel erg rooskleurig; Jol weg, TD weg, maar 17 of 18 spelers onder contract momenteel. Volgens mij hebben ze niet het meest hoge transferbudget in tegenstelling tot de concurrenten, dus weinig mogelijk qua transfers.
En wat voor Jol een doel was, is probably ook voor Mathijsen een doel: in Nederland iets bereiken als een kampioenschap.
Tot 7 a 8 miljoen zou ik er wel voor uittrekken eventueel. Liever Mathijsen dan Elia.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Grote leegloop bij HSV, alle perspectieven zijn daar niet heel erg rooskleurig; Jol weg, TD weg, maar 17 of 18 spelers onder contract momenteel. Volgens mij hebben ze niet het meest hoge transferbudget in tegenstelling tot de concurrenten, dus weinig mogelijk qua transfers.
En wat voor Jol een doel was, is probably ook voor Mathijsen een doel: in Nederland iets bereiken als een kampioenschap.
Ik weet niet hoeveel Bayern en Stuttgart hebben, maar HSV heeft toch 130 miljoen? Was 2 keer zoveel als Ajax zei MvB een tijdje terugquote:Op maandag 29 juni 2009 11:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Begroting ja, maar dat is iets anders dan op de bank hebben...quote:Op maandag 29 juni 2009 11:47 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel Bayern en Stuttgart hebben, maar HSV heeft toch 130 miljoen? Was 2 keer zoveel als Ajax zei MvB een tijdje terug
Je kan niet je hele begroting uitgevenquote:Op maandag 29 juni 2009 11:47 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel Bayern en Stuttgart hebben, maar HSV heeft toch 130 miljoen? Was 2 keer zoveel als Ajax zei MvB een tijdje terug
Die is al naar Fenerbahcequote:Op maandag 29 juni 2009 11:58 schreef koningdavid het volgende:
Bij die Amerikanen speelt toch een grote verdediger van Standard Luik. Waarom halen we die niet?
Nee dat snap ik, maar vorig jaar gaf Ajax ook de helft van die hele begroting uitquote:Op maandag 29 juni 2009 11:56 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je kan niet je hele begroting uitgeven.
Ah, dan wordt het lastig ja.quote:
Sja, wat moet ik hier nou weer van denken..quote:Johan Cruijff: 'Ze hebben Marco bewust op zijn bek laten gaan'
EXCLUSIEF - Tussen het aanprijzen van zijn schoenen door sprak Johan Cruijff (foto, voor) in Florence exclusief met Sportweek over Oranje, Real Madrid, FC Barcelona en, vooral, Ajax. In het interview geeft Cruijff aan, toen hij ruim een jaar geleden de club doorlichtte, nooit een conflict met Marco van Basten (foto, links) te hebben gehad.
“Met Marco had ik geen enkel probleem. Hij wilde iets anders. Dacht dat het probleem oplosbaar was. Ik zag al dat het niet ging. Ze hebben Marco bewust op zijn bek laten gaan.”
Wie?
“De clubleiding. Ik loop al zo lang rond. Zag het ver van tevoren aankomen. Daar paste ik voor. Marco wilde door. Ik roep dit al vijftien jaar. Er moeten eerst mensen weg. Dan heb je een supervisor nodig met een uitvoerend persoon. Het hoeft niet moeilijk te zijn,” aldus Cruijff.
Laat hem maar. Hij zet zichzelf alleen maar voor schut.quote:
Die mensen! Van het bestuur! Weet je wel!quote:Op maandag 29 juni 2009 12:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wie moeten er nu nog in godsnaam weg?!
Denk het ook niet, helaas. Stel dat hij komt, heb je er wel gelijk een aanvoerderstype bij.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:23 schreef toma het volgende:
Mathijsen zou een geweldige versterking zijn. Denk alleen niet dat hij naar Ajax zal gaan.
Ik zal wel voor gek worden verklaard maar ik zie liever Olegeur ipv Wielaert.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:25 schreef Nashje het volgende:
[..]
Denk het ook niet, helaas. Stel dat hij komt, heb je er wel gelijk een aanvoerderstype bij.
V/d Wiel - Wielaert - Mathijsen - ......!
Ik heb echt een veel beter gevoel bij Van den Boog & Coronel dan Fontein & Jaakke. Ik heb wel vertrouwen in dit bestuur.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:21 schreef TAV74 het volgende:
nou ja, Cruijff heeft wel een punt dat de interne organisatie bij Ajax lang niet altijd bevorderend werktvoor de prestaties, maar hij slaat nogal door.
Ze draaien een beetje door daarquote:Op maandag 29 juni 2009 12:32 schreef koningdavid het volgende:
Joris Mathijsen topic op het HSV forum.
Zij lijken ook niet te verwachten dat Mathijsen weggaat.
quote:"Mathijsen zu Ajax für Suarez plus 10 Mio."
Ja inderdaad.. Suarez en 10 miljoen is natuurlijk een schijntje.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:36 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Ze draaien een beetje door daar
[..]![]()
aldus 'De Meester'quote:'Ajax liet Van Basten bewust struikelen'
Uitgegeven: 29 juni 2009 12:57
Laatst gewijzigd: 29 juni 2009 12:58
AMSTERDAM - Johan Cruijff haalt in de nieuwste editie van Sportweek hard uit naar Ajax.
De levende legende zegt in het vraaggesprek dat mensen binnen de Amsterdamse club voormalig coach Marco van Basten vorig seizoen met opzet hebben laten mislukken.
"Ze hebben Marco bewust op zijn bek laten gaan."
Samenwerken
Cruijff wilde aanvankelijk samenwerken met Van Basten om Ajax weer naar de top te leiden. Hij kwam echter al snel terug op dat besluit, waarna talloze geruchten over een ruzie tussen de twee Ajax-grootheden de ronde deden.
"Met Marco had ik geen enkel probleem", legt Cruijff uit. "Hij wilde iets anders. Dacht dat het probleem oplosbaar was. Ik zag al dat het niet ging."
Clubleiding
De Meester weet precies waar het probleem zit in Amsterdam: "De clubleiding. Ik loop al zo lang rond. Zag het ver van tevoren aankomen. Daar paste ik voor. Marco wilde door. Ik roep dit al vijftien jaar. Er moeten eerst mensen weg. Dan heb je een supervisor nodig met een uitvoerend persoon. Het hoeft niet moeilijk te zijn."
Dat wil hij niet, want dan kan hij falen en neemt niemand hem meer serieusquote:
Eerder in dit topic (of in het vorige topic) stond dat Berg de transfer naar AZ af heet laten ketsen omdat hij alleen naar een grote club wilde in Nederland zoals PSV of Ajax.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Op basis van wat zou je dat nu nog moeten doen? Het slaat echt helemaal nergens op dat hij nu nog roept dat er mensen weg zouden moeten.quote:
Het blijven duitsers he!quote:Op maandag 29 juni 2009 12:36 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Ze draaien een beetje door daar
[..]![]()
quote:Op maandag 29 juni 2009 13:16 schreef Houniet het volgende:
Johan gaat zo zitten als hij de mensen die in zijn ogen niet goed functioneren- en of niet bij Ajax passen weg mag doen.
Dat bericht kwam uit begin 2008.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:18 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Eerder in dit topic (of in het vorige topic) stond dat Berg de transfer naar AZ af heet laten ketsen omdat hij alleen naar een grote club wilde in Nederland zoals PSV of Ajax.
Er is niks daarover bekend. AZ heeft met Nijland gesproken.. dat is alles wat bekend is. Waar jij op doelt zijn uitspraken van Berg van ergens begin 2008 in de VI, die veel media nu ineens weer aanhalen als ware het recente woorden van Berg dat hij AZ niet ziet zitten..quote:Op maandag 29 juni 2009 13:18 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Eerder in dit topic (of in het vorige topic) stond dat Berg de transfer naar AZ af heet laten ketsen omdat hij alleen naar een grote club wilde in Nederland zoals PSV of Ajax.
Hij maakt zichzelf met de week belachelijker.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:22 schreef sjimz het volgende:
[..]
never. hij heeft veel voor ajax betekend maar hij is nu wel passé.
ik las vandaag nog ergens dat obradovic nog steeds een optie is.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:27 schreef DJ_Ryow het volgende:
het is ook wel verdacht stil rondom Obradovic. nog steeds mensen die die Velibor geloven omdat ie toevallig een Servische krant kan lezen?
quote:Op maandag 29 juni 2009 13:28 schreef mrsjaak2 het volgende:
[..]
ik las vandaag nog ergens dat obradovic nog steeds een optie is.
wat ajax naar mijn mening nodig heeft is een linksback(obradovic), een spits(berg), een sterke middenvelder( zou eigenlijk niet weten wie, seedorf?) en als t nog mogelijk is een 10 als rasmus elm en onyewu
Ja in het artikel op voetbalzone.nl over Mathijsen.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:28 schreef mrsjaak2 het volgende:
[..]
ik las vandaag nog ergens dat obradovic nog steeds een optie is.
ipv elm of?quote:
Het gaat er niet om of het nu een goed moment is, het gaat erom dat er mensen weg moeten. Natuurlijk kun je dat in de voorbereiding op een nieuw seizoen niet zo maar doen.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Op basis van wat zou je dat nu nog moeten doen? Het slaat echt helemaal nergens op dat hij nu nog roept dat er mensen weg zouden moeten.
Dat denk ik ook. Helaas voor Cruijff (en ik denk dus voor Ajax) is het zo dat de mensen die hem aannemen dan zelf het veld mogen ruimen en daarom Cruijff dus niet uitnodigen.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:16 schreef Houniet het volgende:
Johan gaat zo zitten als hij de mensen die in zijn ogen niet goed functioneren- en of niet bij Ajax passen weg mag doen.
Nee Ajax zelf dan. Ze zitten achter Elia aan alsof een 16jarige een gratis breezer krijgt. Met Elia gaan we geen kampioen worden hoor.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:26 schreef TUFKAL het volgende:
Hij maakt zichzelf met de week belachelijker.
Noem jij maar eens wat namen op dan,van mensen die er puur voor zichzelf zitten. Van der Aat, kan ik inkomen, maar doet wel z'n werk.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:35 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het nu een goed moment is, het gaat erom dat er mensen weg moeten. Natuurlijk kun je dat in de voorbereiding op een nieuw seizoen niet zo maar doen.
Bij Ajax zitten teveel mensen die er enkel voor zichzelf zitten. Niet mensen zoals Haarms. En Cruijff heeft daar, naar mijn mening, dan ook gelijk in.
[..]
Dat denk ik ook. Helaas voor Cruijff (en ik denk dus voor Ajax) is het zo dat de mensen die hem aannemen dan zelf het veld mogen ruimen en daarom Cruijff dus niet uitnodigen.
Elia zou een prima Ajax speler zijn, maar dit bedrag slaat gewoon nergens op. Daarnaast was het voor Elia extreem belangrijk om Braafheid achter zich te hebben EN sterke en vrij grote spitsen met Kufo en Arnautovic. Ik moet nog maar zien hoe het gaat uitpakken zonder die factoren om hem heen..quote:Op maandag 29 juni 2009 13:37 schreef Houniet het volgende:
[..]
Nee Ajax zelf dan. Ze zitten achter Elia aan alsof een 16jarige een gratis breezer krijgt. Met Elia gaan we geen kampioen worden hoor.
quote:Luque krijgt nog twee dagen bedenktijd
Ajax heeft Albert Luque twee extra dagen gegeven om rond te komen met Malaga, de Spaanse club die hem vorig seizoen huurde. De 31-jarige aanvaller zou volgens de Spaanse krant Malaga Hoy graag willen vertrekken uit Amsterdam.
'Mijn plannen voor de volgende jaargang zijn niet veranderd', zegt Luque. 'Ik wil vertrekken bij Ajax en voor Malaga gaan spelen. Zolang ik me niet bij Ajax hoef te melden, zal ik dat niet doen. Volgens mijn vertegenwoordigers zijn er een aantal clubs die mij willen contracteren.'
Luque heeft nooit echt van waarde kunnen zijn voor Ajax. Onder Henk ten Cate werd hij twee seizoenen geleden overgenomen van Newcastle United. Toen de toenmalig hoofdcoach van de Amsterdammers mocht vertrekken, kon Luque de reservebank warmhouden. (MP)
Mijn idee en zo gaat t al seizoenen.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:37 schreef Houniet het volgende:
[..]
Nee Ajax zelf dan. Ze zitten achter Elia aan alsof een 16jarige een gratis breezer krijgt. Met Elia gaan we geen kampioen worden hoor.
Inderdaad, zelfs op het afscheid van Bobby was hij er niet. Cruijff was een geniale voetballer en ook een succesvol coach maar hij is nu echt passe. Altijd maar roepen vanaf de zijlijn en wanneer iets concreet wordt meteen passen....quote:Op maandag 29 juni 2009 13:40 schreef Silenus het volgende:
[..]
Noem jij maar eens wat namen op dan,van mensen die er puur voor zichzelf zitten. Van der Aat, kan ik inkomen, maar doet wel z'n werk.
Jaakke en Fontein, díe zaten er voor zichzelf. Maar Coronel en v/d Boog echt niet. En met alle respect voor Cruijff, maar die man is al in geen eeuwen meer in of rond de Arena gesignaleerd. Op die éne dag na dan, toen 'ie even een uurtje kwam vertellen hoe het allemaal moest. Voordat je een mening hebt over mensen binnen Ajax en hun functioneren, lijkt het me wel dat je énig idee hebt wat ze doen en of ze hun taken kunnen uitvoeren. Dat kun je onmogelijk allemaal helder beoordelen vanuit Barcelona.
Gewoon helemaal geen linksbuiten halen maar een LB, een CV en een centrumspits. Klaar, voetballen.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:43 schreef mrsjaak2 het volgende:
Waarom toch Elia, volgens mij hebben we nog steeds mickey voor die plek. haal dan die linksbuiten van Bafana Bafana. Ook een zeer sterke speler op die linkerflank die je achter Sulejmani kan laten banken
dat zou nog beter zijnquote:Op maandag 29 juni 2009 13:46 schreef Silenus het volgende:
[..]
Gewoon helemaal geen linksbuiten halen maar een LB, een CV en een centrumspits. Klaar, voetballen.
Laat ze maar weer lekker kopen. Kopen kopen kopen, meer doen ze niet. En kampioen worden hó maar.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:43 schreef mrsjaak2 het volgende:
Waarom toch Elia, volgens mij hebben we nog steeds mickey voor die plek. haal dan die linksbuiten van Bafana Bafana. Ook een zeer sterke speler op die linkerflank die je achter Sulejmani kan laten banken
precies, investeren in meer degelijkheid en stabiliteit en niet in mooi weer voetballers. Voetballend vermogen hebben we genoeg.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:46 schreef Silenus het volgende:
[..]
Gewoon helemaal geen linksbuiten halen maar een LB, een CV en een centrumspits. Klaar, voetballen.
Zeven jaar alweer? Wauw. Dat is ineens snel gegaan, ik heb wat gemist.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:48 schreef Houniet het volgende:
[..]
Laat ze maar weer lekker kopen. Kopen kopen kopen, meer doen ze niet. En kampioen worden hó maar.
Met aankopen doen ga je geen kampioen worden, dat is al zeven seizoenen gebleken en toch blijven ze het elk jaar weer proberen.
Daarom staat Jol er nu.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:48 schreef Houniet het volgende:
[..]
Laat ze maar weer lekker kopen. Kopen kopen kopen, meer doen ze niet. En kampioen worden hó maar.
Met aankopen doen ga je geen kampioen worden, dat is al zeven seizoenen gebleken en toch blijven ze het elk jaar weer proberen.
Eens maar dat staat los van Cruijff.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:37 schreef Houniet het volgende:
[..]
Hier had ook kunnen staan:quote:
Volgens mij zijn ze ook best behoorlijk bezig met behouden; er staan weinig Ajax spelers in de belangstelling na Vermaelens vertrek. Lijkt me wel zo eerlijk om mee te nemen in een beoordeling.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:48 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ten Cate was sowieso goed op wegquote:Op maandag 29 juni 2009 14:00 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Hier had ook kunnen staan:
Daarom staat Blind er nu
Daarom staat ten Cate er nu
Daarom staat van Basten er nu
Je ziet hopelijk zelf ook wel in dat we met dit middenveld geen kampioen gaan worden. Ik begrijp daarom ook niet waarom een middenvelder geen prioriteit krijgt. Wat als Aissati geblesseerd raakt? De Jong is echt geen volwaardige invaller. Daarnaast moet er uiteraard een linksback komen. Eventueel nog een centrale verdediger en daarna pas aanvallers. Er zijn miljoenen in de aanval gepompt terwijl de verdediging en het aanvallende middenveld er karig bij liggen, maar blijkbaar zijn ze zich daar bij Ajax niet bewust van.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:48 schreef Houniet het volgende:
[..]
Als je een beetje had gelezen had je geweten dat ná 1 juli meer bekend zal worden. En wat voor datum is het vandaag? Juist, 29 juni.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:27 schreef DJ_Ryow het volgende:
het is ook wel verdacht stil rondom Obradovic. nog steeds mensen die die Velibor geloven omdat ie toevallig een Servische krant kan lezen?
Gezien het materiaal dat hij tot zijn beschikking had, had het misschien nog wel iets beter gemogen. Al scoorde hij gemiddeld wel de meeste punten per wedstrijd van de laatste trainers.quote:
Het bewijs van een trainer niet meteen de laan uitsturen als het niet gelijk luktquote:
volgens mij bleven we ook gewoon achter HTC staan hoor, hij ging alleen zelf naar chelsea. zelfde geldt voor MVB, bleven de fans ook gewoon achter staan.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:09 schreef Nashje het volgende:
[..]
Het bewijs van een trainer niet meteen de laan uitsturen als het niet gelijk lukt.
We moeten gewoon áltijd achter Jol blijven staan. Wat en hoe dan ook. HIJ beslist de opstelling, HIJ weet wat ie doet.
Ik snap ook echt niet waarom Elia nou moet komen. Mijn idee is dat de linksbuiten positie een van de best ingevulde posities is van Ajax op dit moment.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:04 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Je ziet hopelijk zelf ook wel in dat we met dit middenveld geen kampioen gaan worden. Ik begrijp daarom ook niet waarom een middenvelder geen prioriteit krijgt. Wat als Aissati geblesseerd raakt? De Jong is echt geen volwaardige invaller. Daarnaast moet er uiteraard een linksback komen. Eventueel nog een centrale verdediger en daarna pas middenvelders. Er zijn miljoenen in de aanval gepompt terwijl de verdediging en het aanvallende middenveld er karig bij liggen, maar blijkbaar zijn ze zich daar bij Ajax niet bewust van.
Valt dat te vertalen?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:06 schreef M0NTANA het volgende:
http://fotboll.expressen.(...)ute-efter-rasmus-elm
broertje.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:11 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Valt dat te vertalen?
Ik neem aan dat dat familie is van die gast van Heerenveen.
Broertje. Bayern München, Marseille, PSG, Fulham, Sevilla en Valencia hebben ook interesse. John Steen Olsen, Ajax-scout in Scandinavië, laat in een reactie weten dat Ajax hem met meer dan gemiddelde interesse volgt.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:11 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Valt dat te vertalen?
Ik neem aan dat dat familie is van die gast van Heerenveen.
Obradovic is ook niet een gevestigde naam en die papadopolosgriek die nu bij genua zit was vorig jaar ook nog geen gevestigde naamquote:Op maandag 29 juni 2009 15:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wel leuk natuurlijk dat Ajax ook zo jong scout (zoals Elm en die Noor Skjelbred(??)), maar ik hoor liever wat meer gevestigde namen..
Ik doelde meer op het feit dat ik liever spelers zie komen die er direct kunnen staan.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:25 schreef sjimz het volgende:
[..]
Obradovic is ook niet een gevestigde naam en die papadopolosgriek die nu bij genua zit was vorig jaar ook nog geen gevestigde naam
moet ajax nou zelf die spelers gaan scouten of na 3 jaar voor 15 miljoen euro over gaan kopen van groningen/heerenveen/twente, tis ook nooit goedquote:Op maandag 29 juni 2009 15:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat ik liever spelers zie komen die er direct kunnen staan.
Papastathopoulos, Obradovic etc komen wel meteen voor een basisplaats in aanmerking.
Dat zal komen omdat jij die kent.. Voor de meeste Ajaxsupporters zijn een Obradovic en Papalaatmelos net zo onbekend en nieuw als Elm en Skjelbred voor jou.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat ik liever spelers zie komen die er direct kunnen staan.
Papastathopoulos, Obradovic etc komen wel meteen voor een basisplaats in aanmerking.
Beetje niveau? Hoe zijn de oefeningen? Wie is er goed / slecht?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
Training is gewoon openbaar 's middags. Ik sta er nu in ieder geval.
Goeie gast, maar hier wordt je niet vrolijk vanquote:Zoals bekend meldde de internationals zich vandaag voor het eerst bij de ArenA. Ook Dennis Rommedahl heeft zich, na verhuurd te zijn geweest aan NEC, gemeld bij Ajax. De internationals hebben vrijwel alleen fysieke en medische tests ondergaan. De andere internationals die zich vandaag gemeld hebben zijn : Luis Suarez, Maarten Stekelenburg, Bruno Silva, Jeffrey Sarpong, Eyong Enoh, Gregory van der Wiel.
Rasmus Lindgren en Jan Vertonghen trainden vandaag overigens weer volop mee met de selectie. Zij trainden de afgelopen week nog apart van de groep.
Zit hem ook meer in de leeftijd he.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:37 schreef Prosac het volgende:
[..]
Dat zal komen omdat jij die kent.. Voor de meeste Ajaxsupporters zijn een Obradovic en Papalaatmelos net zo onbekend en nieuw als Elm en Skjelbred voor jou.
(tenzij men fanatiek FM speelt)
@mrsjaak2: Dat laatste natuurlijk.![]()
Halen ze Kennedy Bakircioglu en dan is het potdomme nog niet goed!quote:Op maandag 29 juni 2009 15:47 schreef marcb1974 het volgende:
FM zouden ze bij Ajax toch meer moeten gebruiken als hulpmiddel bij het scouten
Wie niet?quote:Op maandag 29 juni 2009 16:16 schreef Jasza het volgende:
Wel grappig, als Elia straks de eerste 5 wedstrijden geweldig speelt dan is Cyberia wel blij dat we hem hebben gehaald of niet.
Elia is rechtsbenig toch? Dan kan hij toch ook net zo goed als rechtsbuiten worden geposteerd?quote:Op maandag 29 juni 2009 16:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wie niet?
Feit is dat het gewoon een overbodige speler op dit moment is.
Stel dat Sulejmani de vorm te pakken krijgt, wat dan?
Jep.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:20 schreef toma het volgende:
[..]
Elia is rechtsbenig toch? Dan kan hij toch ook net zo goed als rechtsbuiten worden geposteerd?
Met het vooruitzicht dat Suárez waarschijnlijk volgend seizoen zal vertrekken is het misschien niet zo dom om nu alvast een vervanger voor hem te halen.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:24 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Jep.
Sulejmani - Suarez - Elia
Geen grote afmaker, maar qua bewegelijkheid en snelheid wel echt een plaag voor elke verdediging lijkt me.
En Suarez dan? Als spits?quote:Op maandag 29 juni 2009 16:20 schreef toma het volgende:
[..]
Elia is rechtsbenig toch? Dan kan hij toch ook net zo goed als rechtsbuiten worden geposteerd?
Alleen heb je dan wel een voorhoede van een paar turven hoog.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:24 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Jep.
Geen grote afmaker, maar qua bewegelijkheid en snelheid wel echt een plaag voor elke verdediging lijkt me.
Maar met iemand als Elia op de vleugel is het wel lekker als je een echte spits hebt om de voorzetten binnen te werken. Met alle respect, maar Suarez is niet zo'n killer als Huntelaar natuurlijk.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:24 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Jep.
Weer een seizoen zonder spits gaan spelen? Lijkt me niet zo verstandigquote:Op maandag 29 juni 2009 16:24 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Jep.
Nee, je hebt dan 3 top-spelers voor twee posities. En aangezien Suárez nog al eens geschorst is en Sulejmani afgelopen seizoen lang geblesseerd is geweest. Is het misschien toch geen overbodige luxe.quote:
Ben ik wel met je eens, ook omdat Sulejmani geen zekerheidje is qua vorm. Aan de andere kant is 8 miljoen wel erg veel voor een speler die niet zeker in de basis komt...quote:Op maandag 29 juni 2009 16:29 schreef toma het volgende:
[..]
Nee, je hebt dan 3 top-spelers voor twee posities. En aangezien Suárez nog al eens geschorst is en Sulejmani afgelopen seizoen lang geblesseerd is geweest. Is het misschien toch geen overbodige luxe.
Helemaal niet wanneer je ook serieus mee wilt doen in Europa.
Wat ik ervan heb gezien werd er geen bal aangeraakt. Vooral gerend. Siem de Jong was goed bezig, vond ik.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:44 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Beetje niveau? Hoe zijn de oefeningen? Wie is er goed / slecht?
quote:Op maandag 29 juni 2009 16:24 schreef koningdavid het volgende:
Jep.
quote:".....Sulejmani staat vrij aan de andere kant van het veld, waar de bal heen gaat.
Sulejmani daagt z'n tegenstander uit en probeert 'm voorbij te komen, WAT EEN PRACHTIGE ACTIE zomaar door de benen van z'n tegenstander. Nu de back van de tegenstander in de lure leggen, OH HIJ GAAT BUITENOM wat prachtig, komt het strafschopgebied in en dreigt op doel te schieten. Komt dat scho..! Nee, hij trekt 'm voor naar Suarez. Suarez kapt zijn man uit. En nog een! EN NOG EEN! VRIJ VOOR HET DOEL! HIJ SCO.... legt hem terug naar Elia. Elia probeert ruimte te vinden op de rand van het strafschopgebied, kapt zijn tegenstander uit en OOOOOOOOH wat een geweldig hakje op zichzelf. Vrij voor de doelman, schieten op doel! Nee, wacht, Sulejmani staat alweer vrij aan de andere kant van het veld, waar de bal heen gaat.
Sulejmani daagt z'n tegenstander uit en probeert 'm voorbij te komen, WAT EEN PRACHTIGE ACTIE zomaar door de benen van z'n tegenstander. Nu de back van de tegenstander in de lure leggen, OH HIJ GAAT BUITENOM wat prachtig, komt het strafschopgebied in en dreigt op doel te schieten. Komt dat scho..! Nee, hij trekt 'm voor naar Suarez. Suarez kapt zijn man uit. En nog een! EN NOG EEN! VRIJ VOOR HET DOEL! HIJ SCO.... legt hem terug naar Elia. Elia probeert ruimte te vinden op de rand van het strafschopgebied, kapt zijn tegenstander uit en OOOOOOOOH wat een geweldig hakje op zichzelf. Vrij voor de doelman, schieten op doel! Nee, wacht, Sulejmani staat alweer vrij aan de andere kant van het veld, waar de bal heen gaat.
Sulejmani daagt z'n tegenstander uit en probeert 'm voorbij te komen, WAT EEN PRACHTIGE ACTIE zomaar door de benen van z'n tegenstander. Nu de back van de tegenstander in de lure leggen, OH HIJ GAAT BUITENOM wat prachtig, komt het strafschopgebied in en dreigt op doel te schieten. Komt dat scho..! Nee, hij trekt 'm voor naar Suarez. Suarez kapt zijn man uit. En nog een! EN NOG EEN! VRIJ VOOR HET DOEL! HIJ SCO.... legt hem terug naar Elia. Elia probeert ruimte te vinden op de rand van het strafschopgebied, kapt zijn tegenstander uit en OOOOOOOOH wat een geweldig hakje op zichzelf. Vrij voor de doelman, schieten op doel! Nee, wacht, Sulejmani staat alweer vrij aan de andere kant van het veld, waar de bal heen gaat."
quote:
Leuk, maar Jol gaat met 2 spitsen spelen. Elia = overbodig.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:24 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Jep.
Ach, je kunt Elia en Sulejmani samen best kwijt, maar het is gewoon zonde om te gaan zoeken naar manieren hoe je met zowel Elia als Sulejmani kunt spelen wanneer er zoveel andere plekken zijn waar nog wel wat kwaliteit ingepast kan worden.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:52 schreef Jasza het volgende:
Ligt eraan hoe je speelt, als je 4-4-2 speelt dan kan je Suarez-Sulejmani en Elia kwijt.
No doubt, hij mist om de een of andere reden ook zoveel kansen die hij NIET mist wanneer hij start vanaf de vleugel, dat heeft flink wat punten gekost dit seizoen. Suarez is een perfecte tweede spits en kan het gelukkig ook goed vanaf de vleugel in een vrije rol. Zelfde geldt voor Sulejmani, maar zoals bij Heerenveen bleek heeft hij dan wel een lange bliksemafleider nodig (Sibon). Elia is wel een typische winger, maar dan moet je dus wel een echte 4-3-3 centrumspits hebben, iets wat Ajax ook niet heeft.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:26 schreef _Mike_ het volgende:
Suarez is centraal echt een stuk minder dan vanaf de vleugel
En jij denkt dat Elia vrijwillig een jaar op de bank gaat zitten in de bloei van zijn carrière.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:43 schreef Dvm86 het volgende:
Elia is verre van overbodig. HIJ IS DE VERVANGER VAN SUAREZ. Begrijp het nou eens, als Suarez vertrekt en dan een vervanger willen halen betalen we 16 ipv 8 miljoen. Zo kortzichtig zijn sommigen hier.
Nu betaal je ook 12 als je hem wil halen hoor en dan heb je nog steeds ook een centrumspits nodig imo.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:43 schreef Dvm86 het volgende:
Elia is verre van overbodig. HIJ IS DE VERVANGER VAN SUAREZ. Begrijp het nou eens, als Suarez vertrekt en dan een vervanger willen halen betalen we 16 ipv 8 miljoen. Zo kortzichtig zijn sommigen hier.
quote:29 juni 2009
Eyong Enoh ontmoet aanstaande zaterdag tijdens de oefenwedstrijd Ajax - Ajax Cape Town veel oud-ploeggenoten. De Kameroener speelde tot vorige zomer bij de Zuid-Afrikaanse club.
Enoh meldde zich vandaag weer bij Ajax. De Afrikaan had interlandverplichtingen met Kameroen en kreeg daardoor nog een weekje extra vakantie. Al is extra niet het juiste woord, want in totaal had hij deze zomer nog geen tien dagen écht vrijaf. Enoh werd maandagochtend net als de andere teruggekeerde internationals onderworpen aan medische en fysieke tests op de ArenA. Daarna bekeek hij op de Toekomst het laatste stukje van de training van zijn ploeggenoten, voor wie de voorbereiding vorige week al begon.
De middenvelder vindt het leuk dat Ajax het zaterdag opneemt tegen Ajax Cape Town. Enoh speelde er van 2006 tot de zomer van 2008, toen hij na een succesvolle stage een contract bij Ajax tekende. ,,Ik ken nog veel spelers van het eerste van Ajax Cape Town”, zegt hij. ,,Ik denk dat zeker vijftig procent van mijn oude ploeggenoten er zaterdag bij zal zijn. Ook heel wat spelers hebben inmiddels net als ik de overstap gemaakt naar clubs in Europa.”
Hij ziet het duel met Cape Town als een 'souvenir': iets dat hem terug doet denken aan zijn tijd dat hij actief was in Kaapstad. ,,Ik kijk er erg naar uit om mijn oude teamgenoten weer te zien. Maar of ik speel, weet ik nog niet helemaal zeker. Ik begin natuurlijk vandaag pas met de voorbereiding. Maar als ik speel, ga ik er helemaal voor.”
De laatste keer dat Ajax tegen Ajax Cape Town speelde was in de winterstop van seizoen 2006-2007. In eigen huis won Cape Town toen verrassend met 3-1. ,,Of Cape Town opnieuw kan stunten?”, zegt Enoh. ,,Dat moet zaterdag blijken.”
Waar heb je dat gehoord?quote:Op maandag 29 juni 2009 18:02 schreef Ritmo het volgende:
Ik hoorde iets over De Guzman naar Ajax? Iemand die meer weet?
quote:Op maandag 29 juni 2009 18:02 schreef Ritmo het volgende:
Ik hoorde iets over De Guzman naar Ajax? Iemand die meer weet?
Dat hoeft hij toch niet. Hij kan de concurrentiestrijd aangaan met Sulejmani. Ik zie hem die ook wel winnen.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:44 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
En jij denkt dat Elia vrijwillig een jaar op de bank gaat zitten in de bloei van zijn carrière.
Gelukkig, ik hoop dat hij bij dat standpunt blijft.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hij heeft zelf een keer aangegeven nooit in Amsterdam te willen voetballen. Dus lijkt me sterk
quote:Op maandag 29 juni 2009 18:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hij heeft zelf een keer aangegeven nooit in Amsterdam te willen voetballen. Dus lijkt me sterk
Heeft hij dat serieus gezegd?quote:Op maandag 29 juni 2009 18:14 schreef Rumille het volgende:
De Guzman hoef ik ook nooit te zien in een Ajax-shirt. Alleen al de quote dat hij liever '020 zegt dan Ajax', is al genoeg
.
Volgens mij is dat zeer gebruikelijk bij Feyenoord. Als je daar Ajax zegt wordt je er op aangesproken...quote:Op maandag 29 juni 2009 18:14 schreef Rumille het volgende:
De Guzman hoef ik ook nooit te zien in een Ajax-shirt. Alleen al de quote dat hij liever '020 zegt dan Ajax', is al genoeg
.
Gelukkig heeft Feyenoord nog nooit iets van wat maar op voetballen lijkt laten zien in Amsterdam.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.agenda.nl/interviews/jonathan_de_guzman/artikelen/8770quote:Op maandag 29 juni 2009 18:16 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Heeft hij dat serieus gezegd?Wtf hoe kansloos
!
quote:Is Rotterdam nu ook echt jouw stad?
"Ik ben zeker van Rotterdam gaan houden. En ik zou bijvoorbeeld ook nooit voor Ajax kunnen spelen. In de acht jaar dat ik hier woon, heb ik de stad en de club in mijn hart gesloten. Het liefst spreek ik de naam van die andere club ook niet uit, maar zeg ik 020. Maar mijn stad blijft toch Toronto. Ik woon nu al aardig wat jaren in Rotterdam, maar ik ken de stad nog steeds niet zo goed als Toronto."
Hele verschillende type spelers. Elia kan nooit Suarez vervangen en omgekeerd ook niet. Ze hebben totaal niets met elkaar gemeen.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:43 schreef Dvm86 het volgende:
Volgens mij is zijn korte termijn geheugen niet zo best.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:25 schreef Rumille het volgende:
[..]
Is Rotterdam nu ook echt jouw stad?
"Ik ben zeker van Rotterdam gaan houden. En ik zou bijvoorbeeld ook nooit voor Ajax kunnen spelen. In de acht jaar dat ik hier woon, heb ik de stad en de club in mijn hart gesloten. Het liefst spreek ik de naam van die andere club ook niet uit, maar zeg ik 020. Maar mijn stad blijft toch Toronto. Ik woon nu al aardig wat jaren in Rotterdam, maar ik ken de stad nog steeds niet zo goed als Toronto."
Hopen dat hij weer net zo'n goed seizoen zal draaien (zitten?) als afgelopen seizoenquote:Op maandag 29 juni 2009 18:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weer 3,1 mln minder te besteden, hoezee.quote:29 juni 2009
Het Gerechtshof in Den Haag heeft uitspraak gedaan in de zaak tussen Ajax en de belastinginspecteur. De uitspraak betreft een naheffingsaanslag loonbelasting in verband met de transfers uit 1997 van Shota Arveladze en Michael Laudrup. De belastinginspecteur is van mening dat Ajax in het kader van deze transfers betalingen heeft gedaan die de club voor fiscale doeleinden had moeten aanmerken als loon, hetgeen niet is gebeurd.
Het Hof heeft geoordeeld dat de naheffingsaanslag terecht en niet tot een te hoog bedrag is opgelegd. Daarom verklaarde het Hof het door Ajax ingestelde beroep ongegrond. Het totaal van de aanslag bedraagt ¤ 5,2 miljoen. Ajax trof terzake in het boekjaar 2007-2008 reeds een voorziening van ¤ 2,1 miljoen, exclusief heffingsrente.
Ajax beraadt zich op het instellen van beroep in cassatie.
Urby als linksback dus.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:12 schreef rompompom het volgende:
[..]
Weer 3,1 mln minder te besteden, hoezee..
Ajax beraadt zich op het instellen van beroep in cassatie.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:12 schreef rompompom het volgende:
[..]
Ja, want Elia en Suarez zijn dezelfde type spelersquote:Op maandag 29 juni 2009 17:43 schreef Dvm86 het volgende:
quote:Op maandag 29 juni 2009 18:50 schreef toma het volgende:
[..]
Volgens mij is zijn korte termijn geheugen niet zo best.
Je kan je afvragen of dat zinvol is. Blijkbaar valt de boete nu al véél hoger uit dan verwacht en de rente loopt gewoon door, volgens mij.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:21 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ajax beraadt zich op het instellen van beroep in cassatie.
Gaat dus nog wel een half jaar over heen voordat daar weer een uitspraak van is
quote:Op maandag 29 juni 2009 18:50 schreef toma het volgende:
[..]
Volgens mij is zijn korte termijn geheugen niet zo best.
Inderdaad, Elia zal nooit een waardige vervanger zijn voor Suarez. En wat moet je met Elia doen als Suarez nog blijft dan? Of weet jij (DVM) zeker dat Suarez Ajax verlaat deze zomer?quote:Op maandag 29 juni 2009 19:21 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ja, want Elia en Suarez zijn dezelfde type spelers. Poeperd.
Waterman iets als derde doelman? Agustien, Koenders, iets?quote:Agustien, Koenders en Waterman kwamen ook het afgelopen seizoen al niet voor in de plannen van AZ. Het drietal werd toen verhuurd aan respectievelijk Birmingham City, NEC en ADO Den Haag. Waterman staat momenteel opnieuw in de belangstelling van ADO.
Ajax kan met de belasting een regeling treffen, van den Herik vond het nog dom dat feyenoord dat bedrag van hun wel nu al betaalde, ze hadden het nog een jaar of wat kunnen rekken.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:12 schreef rompompom het volgende:
[..]
Die spelers zijn niets voor Ajax. Meer iets voor subtoppers of middenmoters.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:37 schreef Nashje het volgende:
[..]
Waterman iets als derde doelman? Agustien, Koenders, iets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |