Maar met iemand als Elia op de vleugel is het wel lekker als je een echte spits hebt om de voorzetten binnen te werken. Met alle respect, maar Suarez is niet zo'n killer als Huntelaar natuurlijk.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:24 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Jep.
Sulejmani - Suarez - Elia
Geen grote afmaker, maar qua bewegelijkheid en snelheid wel echt een plaag voor elke verdediging lijkt me.
Weer een seizoen zonder spits gaan spelen? Lijkt me niet zo verstandigquote:Op maandag 29 juni 2009 16:24 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Jep.
Geen grote afmaker, maar qua bewegelijkheid en snelheid wel echt een plaag voor elke verdediging lijkt me.
Nee, je hebt dan 3 top-spelers voor twee posities. En aangezien Suárez nog al eens geschorst is en Sulejmani afgelopen seizoen lang geblesseerd is geweest. Is het misschien toch geen overbodige luxe.quote:
Ben ik wel met je eens, ook omdat Sulejmani geen zekerheidje is qua vorm. Aan de andere kant is 8 miljoen wel erg veel voor een speler die niet zeker in de basis komt...quote:Op maandag 29 juni 2009 16:29 schreef toma het volgende:
[..]
Nee, je hebt dan 3 top-spelers voor twee posities. En aangezien Suárez nog al eens geschorst is en Sulejmani afgelopen seizoen lang geblesseerd is geweest. Is het misschien toch geen overbodige luxe.
Helemaal niet wanneer je ook serieus mee wilt doen in Europa.
Wat ik ervan heb gezien werd er geen bal aangeraakt. Vooral gerend. Siem de Jong was goed bezig, vond ik.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:44 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Beetje niveau? Hoe zijn de oefeningen? Wie is er goed / slecht?
quote:Op maandag 29 juni 2009 16:24 schreef koningdavid het volgende:
Jep.
quote:".....Sulejmani staat vrij aan de andere kant van het veld, waar de bal heen gaat.
Sulejmani daagt z'n tegenstander uit en probeert 'm voorbij te komen, WAT EEN PRACHTIGE ACTIE zomaar door de benen van z'n tegenstander. Nu de back van de tegenstander in de lure leggen, OH HIJ GAAT BUITENOM wat prachtig, komt het strafschopgebied in en dreigt op doel te schieten. Komt dat scho..! Nee, hij trekt 'm voor naar Suarez. Suarez kapt zijn man uit. En nog een! EN NOG EEN! VRIJ VOOR HET DOEL! HIJ SCO.... legt hem terug naar Elia. Elia probeert ruimte te vinden op de rand van het strafschopgebied, kapt zijn tegenstander uit en OOOOOOOOH wat een geweldig hakje op zichzelf. Vrij voor de doelman, schieten op doel! Nee, wacht, Sulejmani staat alweer vrij aan de andere kant van het veld, waar de bal heen gaat.
Sulejmani daagt z'n tegenstander uit en probeert 'm voorbij te komen, WAT EEN PRACHTIGE ACTIE zomaar door de benen van z'n tegenstander. Nu de back van de tegenstander in de lure leggen, OH HIJ GAAT BUITENOM wat prachtig, komt het strafschopgebied in en dreigt op doel te schieten. Komt dat scho..! Nee, hij trekt 'm voor naar Suarez. Suarez kapt zijn man uit. En nog een! EN NOG EEN! VRIJ VOOR HET DOEL! HIJ SCO.... legt hem terug naar Elia. Elia probeert ruimte te vinden op de rand van het strafschopgebied, kapt zijn tegenstander uit en OOOOOOOOH wat een geweldig hakje op zichzelf. Vrij voor de doelman, schieten op doel! Nee, wacht, Sulejmani staat alweer vrij aan de andere kant van het veld, waar de bal heen gaat.
Sulejmani daagt z'n tegenstander uit en probeert 'm voorbij te komen, WAT EEN PRACHTIGE ACTIE zomaar door de benen van z'n tegenstander. Nu de back van de tegenstander in de lure leggen, OH HIJ GAAT BUITENOM wat prachtig, komt het strafschopgebied in en dreigt op doel te schieten. Komt dat scho..! Nee, hij trekt 'm voor naar Suarez. Suarez kapt zijn man uit. En nog een! EN NOG EEN! VRIJ VOOR HET DOEL! HIJ SCO.... legt hem terug naar Elia. Elia probeert ruimte te vinden op de rand van het strafschopgebied, kapt zijn tegenstander uit en OOOOOOOOH wat een geweldig hakje op zichzelf. Vrij voor de doelman, schieten op doel! Nee, wacht, Sulejmani staat alweer vrij aan de andere kant van het veld, waar de bal heen gaat."
quote:
Leuk, maar Jol gaat met 2 spitsen spelen. Elia = overbodig.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:24 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Jep.
Ach, je kunt Elia en Sulejmani samen best kwijt, maar het is gewoon zonde om te gaan zoeken naar manieren hoe je met zowel Elia als Sulejmani kunt spelen wanneer er zoveel andere plekken zijn waar nog wel wat kwaliteit ingepast kan worden.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:52 schreef Jasza het volgende:
Ligt eraan hoe je speelt, als je 4-4-2 speelt dan kan je Suarez-Sulejmani en Elia kwijt.
No doubt, hij mist om de een of andere reden ook zoveel kansen die hij NIET mist wanneer hij start vanaf de vleugel, dat heeft flink wat punten gekost dit seizoen. Suarez is een perfecte tweede spits en kan het gelukkig ook goed vanaf de vleugel in een vrije rol. Zelfde geldt voor Sulejmani, maar zoals bij Heerenveen bleek heeft hij dan wel een lange bliksemafleider nodig (Sibon). Elia is wel een typische winger, maar dan moet je dus wel een echte 4-3-3 centrumspits hebben, iets wat Ajax ook niet heeft.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:26 schreef _Mike_ het volgende:
Suarez is centraal echt een stuk minder dan vanaf de vleugel
En jij denkt dat Elia vrijwillig een jaar op de bank gaat zitten in de bloei van zijn carrière.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:43 schreef Dvm86 het volgende:
Elia is verre van overbodig. HIJ IS DE VERVANGER VAN SUAREZ. Begrijp het nou eens, als Suarez vertrekt en dan een vervanger willen halen betalen we 16 ipv 8 miljoen. Zo kortzichtig zijn sommigen hier.
Nu betaal je ook 12 als je hem wil halen hoor en dan heb je nog steeds ook een centrumspits nodig imo.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:43 schreef Dvm86 het volgende:
Elia is verre van overbodig. HIJ IS DE VERVANGER VAN SUAREZ. Begrijp het nou eens, als Suarez vertrekt en dan een vervanger willen halen betalen we 16 ipv 8 miljoen. Zo kortzichtig zijn sommigen hier.
quote:29 juni 2009
Eyong Enoh ontmoet aanstaande zaterdag tijdens de oefenwedstrijd Ajax - Ajax Cape Town veel oud-ploeggenoten. De Kameroener speelde tot vorige zomer bij de Zuid-Afrikaanse club.
Enoh meldde zich vandaag weer bij Ajax. De Afrikaan had interlandverplichtingen met Kameroen en kreeg daardoor nog een weekje extra vakantie. Al is extra niet het juiste woord, want in totaal had hij deze zomer nog geen tien dagen écht vrijaf. Enoh werd maandagochtend net als de andere teruggekeerde internationals onderworpen aan medische en fysieke tests op de ArenA. Daarna bekeek hij op de Toekomst het laatste stukje van de training van zijn ploeggenoten, voor wie de voorbereiding vorige week al begon.
De middenvelder vindt het leuk dat Ajax het zaterdag opneemt tegen Ajax Cape Town. Enoh speelde er van 2006 tot de zomer van 2008, toen hij na een succesvolle stage een contract bij Ajax tekende. ,,Ik ken nog veel spelers van het eerste van Ajax Cape Town”, zegt hij. ,,Ik denk dat zeker vijftig procent van mijn oude ploeggenoten er zaterdag bij zal zijn. Ook heel wat spelers hebben inmiddels net als ik de overstap gemaakt naar clubs in Europa.”
Hij ziet het duel met Cape Town als een 'souvenir': iets dat hem terug doet denken aan zijn tijd dat hij actief was in Kaapstad. ,,Ik kijk er erg naar uit om mijn oude teamgenoten weer te zien. Maar of ik speel, weet ik nog niet helemaal zeker. Ik begin natuurlijk vandaag pas met de voorbereiding. Maar als ik speel, ga ik er helemaal voor.”
De laatste keer dat Ajax tegen Ajax Cape Town speelde was in de winterstop van seizoen 2006-2007. In eigen huis won Cape Town toen verrassend met 3-1. ,,Of Cape Town opnieuw kan stunten?”, zegt Enoh. ,,Dat moet zaterdag blijken.”
Waar heb je dat gehoord?quote:Op maandag 29 juni 2009 18:02 schreef Ritmo het volgende:
Ik hoorde iets over De Guzman naar Ajax? Iemand die meer weet?
quote:Op maandag 29 juni 2009 18:02 schreef Ritmo het volgende:
Ik hoorde iets over De Guzman naar Ajax? Iemand die meer weet?
Dat hoeft hij toch niet. Hij kan de concurrentiestrijd aangaan met Sulejmani. Ik zie hem die ook wel winnen.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:44 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
En jij denkt dat Elia vrijwillig een jaar op de bank gaat zitten in de bloei van zijn carrière.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |