abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:02:27 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_70362583



Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 |

Openingsposts van de Grands Prix van het huidige '09 seizoen:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Giedo van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009

Technical Regulations 2009

[PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application
[PDF]2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations

Testschema

  • Er staan voorlopig geen testsessies gepland.

    Wie staan er in 2009 aan de start

    Mclaren
    1. Lewis Hamilton - WDC 2008
    2. Heikki Kovalainen

    Ferrari - WCC 2008
    3. Felipe Massa
    4. Kimi Raikkönen

    BMW Sauber
    5. Robert Kubica
    6. Nick Heidfeld

    Renault
    7. Fernando Alonso
    8. Nelson Piquet jr.

    Toyota
    9. Jarno Trulli
    10. Timo Glock

    Scuderia Toro Rosso
    11. Sébastien Bourdais
    12. Sébastien Buemi

    Red Bull Racing
    14. Mark Webber
    15. Sebastian Vettel

    Williams
    16. Nico Rosberg
    17. Kazuki Nakajima

    Force India
    20. Giancarlo Fisichella
    21. Adrian Sutil

    Brawn GP
    22. Rubens Barrichello
    23. Jenson Button

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic

    De kalender voor 2009 met 17 races
    quote:
    29/3 Australia
    5/4 Malaysia
    19/4 China
    26/4 Bahrain
    10/5 Spain
    24/5 Monaco
    7/6 Turkey
    21/6 Great Britain
    12/7 Germany
    26/7 Hungary
    23/8 Europe (Valencia)
    30/8 Belgium
    13/9 Italy
    27/9 Singapore
    4/10 Japan
    18/10 Brazil
    1/11 Abu Dhabi
    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009

    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS

    Artikel 1
    Artikel 2
    (Is in het Duits)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen

    Artikel 1

    BBC

    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

    *wijzigingen onder voorbehoud

    FOK!sport F1-site

    [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 25-06-2009 16:32:05 ]
  •   donderdag 25 juni 2009 @ 16:03:18 #2
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70362613
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 15:25 schreef Ared het volgende:

    [..]

    Goeie jongen, zo te zien is hij betrokken geweest bij een paar best goeie auto's: BAR 2004, BMW 2007, Brawn 2009

    Maar of ik iemand in m'n team zou willen die gemiddeld krap anderhalf jaar bij een team blijft...
    Inderdaad, zeker op een dergelijk essentiële en specialistische afdeling lijkt het me wel prettig om wat vastigheid in je personeel bestand te hebben.
    Maarja.. net als in het voetbal zul je in de formule 1 ook teamhoeren hebben.
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 15:49 schreef Ared het volgende:
    De motoren van de engine freeze teams zijn ontwikkeld met wat meer geld dan Cosworth op dit moment tot de beschikking heeft, dus puur op basis van budget denk ik niet dat Cosworth een vergelijkbare motor nieuw kan ontwikkelen. Komt bij dat vorig jaar uit de verschuivende krachtsverhouding tussen Red Bull en Toro Rosso wel bleek dat de Ferrari gedurende 2008 heel wat pk's gewonnen heeft. Of misschien beter gezegd: dat de Ferrari heel wat betrouwbaarder is geworden, waardoor deze langer op maximale belasting kon rijden. (verbeteringen van betrouwbaarheid zijn toegestaan onder de engine freeze). Of dat ze grote stappen gemaakt hebben met engine management/mappings. Hoe dan ook, freeze of niet, de fabrikanten maken hun motoren wel degelijk steeds sneller.
    En tel daar nog bij op dat Cosworth meteen moet gaan concurreren die sinds de engine freeze alle ins-en-outs van hun krachtbron kennen.

    Is de Cosworth motor dan echt zoveel goedkoper? Want wanneer ik Manor, USF1 of Campos zou zijn, zou mijn voorkeur toch echt uitgaan naar een Ferrari/Toyota/Renault/Mercedes/BMW krachtbron.
    pi_70362721
    Volgens mij hebben de fabrikanten ondertussen voor praktisch hetzelfde bedrag motoren in de aanbieding, in ruil voor het afschaffen van een verplichte motor voor iedereen.

    Ik denk dat Mosley de nieuwe teams beloofd heeft dat de Cosworth minstens net zo snel als de farbikantenmotoren zou zijn, desnoods door ze meer vrijheid in de regels te gunnen.
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juni 2009 @ 16:12:48 #4
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_70362926
    Dat hebben ze denk ik in het eerste jaar ook wel nodig. Daarna verwacht ik wel dat de Cosworth-krachtbron kan concurreren met die van de topteams.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      donderdag 25 juni 2009 @ 16:34:55 #5
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70363795
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 16:12 schreef Peterselieman het volgende:
    Dat hebben ze denk ik in het eerste jaar ook wel nodig. Daarna verwacht ik wel dat de Cosworth-krachtbron kan concurreren met die van de topteams.
    Maar wie wil daarop wachten? En in hoeverre krijgen ze die vrijheden nog?
    Voor dezelfde prijs zou ik een Mercedes in m'n chassis lepelen hoor. Kijk naar Brawn, chassis en krachtbron zijn los van elkaar ontworpen, ding loopt als de brandweer.
      donderdag 25 juni 2009 @ 16:35:04 #6
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_70363800
    50 .
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juni 2009 @ 16:36:51 #7
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_70363870
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 16:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Maar wie wil daarop wachten? En in hoeverre krijgen ze die vrijheden nog?
    Voor dezelfde prijs zou ik een Mercedes in m'n chassis lepelen hoor. Kijk naar Brawn, chassis en krachtbron zijn los van elkaar ontworpen, ding loopt als de brandweer.
    Zou ik ook doen, maar de nieuwe teams hebben nu eenmaal voor Cosworth gekozen.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      donderdag 25 juni 2009 @ 16:38:15 #8
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70363923
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 16:36 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Zou ik ook doen, maar de nieuwe teams hebben nu eenmaal voor Cosworth gekozen.
    Ah, hebben alle drie dus al een definitief contract getekend?
    Their loss...
    pi_70363947
    Ben toch wel benieuwd wat nu het budget is, neem aan dat de nieuwe teams ondersteunt worden door de overige teams. In ieder geval goed nieuws, even weer rust en bezig zijn met het huidige seizoen. Hoop dat Vettel nog wat dichterbij kan komen aan Button. Dan hebben we een spannende tweede helft van het seizoen.
    -
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juni 2009 @ 16:39:27 #10
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_70363963
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Ah, hebben alle drie dus al een definitief contract getekend?
    Their loss...
    Definitief weet ik niet, maar ze hebben bij de FIA aangegeven gebruik te willen maken van een Cosworth-motor.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_70364026
    tvp
      donderdag 25 juni 2009 @ 16:43:52 #12
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_70364116
    Teeeeveeeepeeee
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      donderdag 25 juni 2009 @ 16:44:19 #13
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_70364134
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 16:43 schreef sanger het volgende:
    Teeeeveeeepeeee
    pi_70364293
    tvp
      donderdag 25 juni 2009 @ 16:50:26 #15
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70364346
    Kom op jongens, 4 tvp's achter elkaar?
    pi_70365762
    quote:
    FOTA zet zich in voor meer spektakel in F1

    Renault-teambaas Flavio Briatore zal namens de teams met Formule 1-baas Bernie Ecclestone om tafel gaan om te kijken hoe de show in de hoogste autosportklasse het beste kan worden verbeterd. Zo hebben de teams die deel uitmaken van de Formula One Teams Association donderdag besloten in Bologna.

    "Flavio Briatore zal samen met de houder van de commerciële rechten werken aan het verbeteren van de show", zo liet FOTA-voorzitter Luca di Montezemolo na afloop van de bijeenkomst weten in een persconferentie. "We hopen verder dat we in de komende dagen een nieuwe overeenkomst kunnen sluiten met de CVC."

    De acht teams die in de FOTA zitten, hebben woensdag toegezegd dat zij zeker tot en met 2012 aan de Formule 1 zullen blijven meedoen. In ruil daarvoor wordt het budgetplafond uit de regels voor 2010 geschrapt. Ook moest Max Mosley beloven zich in oktober niet herkiesbaar te stellen voor het FIA-presidentschap.
    quote:
    Teams willen neutrale opvolger voor Mosley

    Max Mosley stopt in oktober als president van de FIA. De Formula One Teams Assiocation (FOTA) heeft de wens uitgesproken dat de opvolger een onafhankelijk persoon wordt, die geen enkele band heeft met een van de huidige teams.

    "De FIA is een onafhankelijke organisatie en het is volledig aan de FIA zelf om te bepalen wie de nieuwe president wordt. Als het echter aan de teams ligt, wordt het een onafhankelijk persoon, die los staat van alle bestaande teams", verklaarde Toyota-president John Howett na afloop van de FOTA-vergadering in Bologna.

    Mosley kon woensdag in een interview met het Duitse Auto, Motor und Sport niet uitsluiten dat Jean Todt, voormalig teambaas van Ferrari, zich kandidaat zal stellen.
    pi_70368707
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 17:42 schreef Trystar het volgende:

    [..]


    [..]


    Ari Vatanen zou al benaderd zijn door de FOTA voor de rol van FIA president. Als Europees politicus is hij in ieder geval bedreven in de politiek.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      donderdag 25 juni 2009 @ 20:47:00 #18
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_70370998
    Een jubileum topic
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      donderdag 25 juni 2009 @ 21:45:47 #19
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70373009
    Ik zit stiekem te hopen dat de 'nieuwe' FIA straks wel serieus kijkt naar de race-kalender van de FOTA.
    Montreal en Indianapolis moéten gewoon terug op de kalender, met het liefst nog één Noord-Amerikaanse Grand Prix erbij.

    Waarom er nog altijd vastgehouden wordt aan de Hungaroring is mij een raadsel, uit historische overwegingen hoeft ie van mij niet te blijven.
    En dat stratencircuit in Valencia wil ik nog wel een kans geven, maar dat was vorig jaar wel een drama zeg.
    pi_70376793
    quote:
    Nu al heibel tussen FIA en FOTA
    Woedende Mosley eist excuses van Di Montezemolo

    [25-06-2009] De overeenkomst tussen de FIA en de FOTA die gisteren met veel tromgeroffel tot stand kwam, blijkt voorlopig een verstandshuwelijk. FIA-president Max Mosley schreef vandaag een woedende brief aan FOTA-voorzitter Luca di Montezemolo.


    Een aantal van Di Montezemolo’s uitlatingen zijn Mosley danig in het verkeerde keelgat geschoten. De FIA-president stuurde de Italiaan vandaag daarom een brief, die ook in het bezit is gekomen van Formule1.nl. Daarin uit Mosley felle kritiek op Di Montezemolo. Hij overweegt zelfs af te zien van zijn besluit zich na oktober niet meer herkiesbaar te stellen.

    “Ik was verbijsterd om te horen dat je tegen de pers heb gezegd dat ik vanaf heden geen actieve rol meer heb binnen de FIA en dat mijn taken zullen worden waargenomen door de heer Michel Boeri”, schrijft Mosley. “Dat is klinkklare onzin, al was het maar vanwege de FIA-statuten.”

    “Daarnaast heb je gezegd dat ik me gedragen heb als een dictator, wat een belediging is van de 26 World Motosport Council-leden. Zij hebben sinds 1980 alle regels en procedures van de Formule 1 samengesteld, om nog maar te zwijgen van de uit 122 landen afkomstige afgevaardigden van de FIA, die over alle regels die ik en mijn collega’s van de WMSC hebben gemaakt, hebben gestemd.”

    “Als je de overeenkomst tussen de FIA en de FOTA enige kans van slagen wil geven, eis ik onmiddellijk een rectificatie van jouw uitlatingen. Je moet je woorden terugnemen en je voortaan verre houden van dergelijke beschuldigingen. Ik verwacht nog vandaag openlijke excuses tijdens je persconferentie.”

    “De Formule 1 wordt bestuurd door een 25-koppig bestuur, niet door mij alleen. Na onze overeenkomst was er voor mij geen aanleiding om me na het verstrijken van mijn ambstermijn nog actief met de sport bezig te houden. Ik was al maanden van plan om me na oktober niet opnieuw verkiesbaar te stellen. Dat heb ik jou en de rest van de FOTA gisteren ook verteld.”

    “Nu je de media moedwillig hebt misleidt, zie ik mij genoodzaakt mijn standpunt te heroverwegen. Tot oktober ben ik de president van de FIA. Daarna beslissen de leden, en niet jij, wie de nieuwe president wordt. “

    Tijdens de persconferentie van de FOTA, vanmiddag in Bologna, is met geen woord gerept over de affaire, hoewel de brief daarvoor al verstuurd is.

    MB
    En we gaan weer vrolijk verder!
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
    pi_70380756
    Goedzo Mosley, blaas de boel maar op!
    Is not this the true romantic feeling - not to desire to escape life, but to prevent life from escaping you?
    pi_70383119
    Zoooo voorspelbaar.

    Maakt niet uit wat er gebeurd, Max gaat voor oktober 2010 en dan ziet 'ie wel verder.

    Bernie zal binnenkort "right on cue" Max wel weer gematigd de hemel in prijzen.
    Calm down, please!
    pi_70383226
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 23:15 schreef Waffle het volgende:

    [..]

    En we gaan weer vrolijk verder!
    er komt geen eind aan al het gezeik
    pi_70383632
    Michael Jackson, Farrah Fawcett, Hilde Rens ... maar Mosley? Neuuuhhhhh!
    Calm down, please!
    pi_70385197
    quote:
    Ik was al maanden van plan om me na oktober niet opnieuw verkiesbaar te stellen.
    quote:
    “Nu je de media moedwillig hebt misleidt, zie ik mij genoodzaakt mijn standpunt te heroverwegen."
    chantage heet zoiets toch , wat een figuur is het toch ook
      vrijdag 26 juni 2009 @ 08:49:13 #26
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_70385424
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 02:23 schreef Googolplexian het volgende:
    Michael Jackson, Farrah Fawcett, Hilde Rens ... maar Mosley? Neuuuhhhhh!
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      vrijdag 26 juni 2009 @ 09:18:07 #27
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_70385943
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 02:23 schreef Googolplexian het volgende:
    Michael Jackson, Farrah Fawcett, Hilde Rens ... maar Mosley? Neuuuhhhhh!
    !!
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 26 juni 2009 @ 09:49:35 #28
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70386766
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 08:31 schreef Slein83 het volgende:

    [..]


    [..]

    chantage heet zoiets toch , wat een figuur is het toch ook
    Ik zou willen dat ik kon zeggen dat dit verassend nieuws was.
    Snap het sowieso niet, Ecclestone en Mosley zijn allebei ruime de pensioengerechtigde leeftijd gepasseerd. Waarom wil je dan koste wat het kost nog zo doorgaan?

    Ik had de tent al lang verkocht en had de laatste 10-15 jaar van m'n leven doorgebracht op een wit zandstrand met een cocktail tussen m'n klauwen.
      vrijdag 26 juni 2009 @ 10:01:54 #29
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_70387086
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 09:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Ik zou willen dat ik kon zeggen dat dit verassend nieuws was.
    Snap het sowieso niet, Ecclestone en Mosley zijn allebei ruime de pensioengerechtigde leeftijd gepasseerd. Waarom wil je dan koste wat het kost nog zo doorgaan?

    Ik had de tent al lang verkocht en had de laatste 10-15 jaar van m'n leven doorgebracht op een wit zandstrand met een cocktail tussen m'n klauwen.
    ze zijn te geil op de aandacht en glitter en glamour en niet te vergeten zitten ze al jaren in die business en weten ze niet beter en tussen de GP's door kunnen ze ook naar het strand
    pi_70391968
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 09:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    Snap het sowieso niet, Ecclestone en Mosley zijn allebei ruime de pensioengerechtigde leeftijd gepasseerd. Waarom wil je dan koste wat het kost nog zo doorgaan?
    Ken je het boek "The Old Boys" van William Trevor?

    M'n Engelse leraar beval het me aan voor m'n literatuurlijst toen ik er over klaagde dat de standaard literatuur vreselijk saai was (samen met nog wat juweeltjes als The Right Stuff en Zen and the Art of Motorcycle Maintenance). Prachtig boek over verbitterde oude mannen die strijden om het laatste zielige beetje macht dat ze rest in hun miserabele leven.

    Max en Bernie hebben iets meer macht, maar ik denk dat als ik het boek nu zou herlezen, ik hun koppen keer op keer bij de personages van het boek voor me zou zien.
    pi_70392987
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 12:24 schreef Ared het volgende:

    [..]

    Ken je het boek "The Old Boys" van William Trevor?

    M'n Engelse leraar beval het me aan voor m'n literatuurlijst toen ik er over klaagde dat de standaard literatuur vreselijk saai was (samen met nog wat juweeltjes als The Right Stuff en Zen and the Art of Motorcycle Maintenance). Prachtig boek over verbitterde oude mannen die strijden om het laatste zielige beetje macht dat ze rest in hun miserabele leven.

    Max en Bernie hebben iets meer macht, maar ik denk dat als ik het boek nu zou herlezen, ik hun koppen keer op keer bij de personages van het boek voor me zou zien.
    The Right Stuff
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      vrijdag 26 juni 2009 @ 13:02:40 #32
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_70393201
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 12:55 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    The Right Stuff
    Het boek ken ik niet, maar de film is
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 26 juni 2009 @ 14:03:19 #33
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_70395435
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_70396078
    quote:
    Virgin to Manor, YouTube to US F1?
    Date 2009-06-26

    Sir Richard Branson has signed a deal to re-name the new Formula One team Manor Grand Prix after his Virgin brand in 2010, Britain's BBC reports.

    The flamboyant billionaire said at Silverstone last weekend that he is unlikely to continue sponsoring Brawn GP next year, because the Brackley based championship leaders' value has skyrocketed.

    Before the former Honda team's immense success, Brandon had grand plans for Brawn, including full naming sponsorship and possibly the transfer of equity.

    Those plans, however, have reportedly been simply switched to the fledgling and more affordable 2010 entry Manor Grand Prix, the collaboration of boss John Booth's F3 outfit and former Simtek chief Nick Wirth.

    Along with the Virgin speculation, the BBC reports that another well known global brand will be involved with a new Formula One team in 2010.

    Like Branson, YouTube co-founder American Chad Hurley was also at Silverstone, reportedly putting the finishing touches on a deal with the new US F1 team.

    As the Team US F1 plans speed along, team co-founder Peter Windsor was stepped down from his role interviewing the drivers in the official post-qualifying and race press conferences, replaced by former ITV commentator James Allen.
    Calm down, please!
    pi_70396197
    quote:
    Ron Dennis offered clear road for return
    June 26, 2009 ... Edward Gorman, Motor Racing Correspondent

    Is Ron Dennis coming back? The departure of Max Mosley as president of the FIA has changed the landscape of Formula One in a sudden and unexpected way and there are certain individuals, Dennis among them, who will feel more able to enjoy their sport than hitherto.

    The former group chairman and chief executive of McLaren Mercedes was one of Mosley’s biggest enemies. Under Dennis’s watch, McLaren were hit by the FIA with a £50 million sanction for cheating in 2007, regarded as the biggest fine in sporting history.

    Then Dennis was forced out of his job this year in what some in the sport believe was a deal struck with the FIA to limit the punishment that the team would receive as a result of Lewis Hamilton and their former sporting director, Dave Ryan, lying to the stewards at the Australian Grand Prix.

    Dennis has since gone to the motor racing equivalent of Siberia — a new McLaren sports car production project — but, much as he is enjoying his new role, there can be little doubt that he will be tempted back to Formula One now that his nemesis has been removed.

    The team were coy about it on Thursday, pointing out that Dennis will not be coming back to the pitwall or taking over the team principal duties now fulfilled by Martin Whitmarsh. But returning to racetracks on grands-prix weekends is certainly back on the agenda. As one source put it: “Racegoers might be seeing a little more of him from now.”

    Although Dennis has never been far from controversy in the past couple of years, he is still regarded highly by his peers and many team principals believe that he was unfairly treated by the FIA under the presidency of Mosley.

    Indeed, the fine imposed on McLaren and the way in which he was forced out this year are cited by some leading figures in the Formula One Teams Association as among the reasons why they could not bring themselves to enter into a budget-cap environment policed by Mosley.
    Calm down, please!
      vrijdag 26 juni 2009 @ 14:49:34 #36
    165780 Luctor.et.Emergo
    Fremantle Dockers FC
    pi_70397101
    50

    tvp
    Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
    Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
    Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
    pi_70401106
    quote:
    Mosley braces FIA for tough phase
    26 June 2009

    FIA president Max Mosley has warned the governing body's World Motor Sport Council (WMSC) in Paris that the sport of Formula One should be prepared for 'difficult times' following the actions of the Formula One Teams Association (FOTA) this week, confirming that their apparent peace deal has now disintegrated.

    With fans across the globe delighted to see a compromise found between the FIA and FOTA on Wednesday, the opposite effect is now likely to be seen as Mosley has said on Friday that the teams have not kept their end of the deal. With FOTA having seemingly branded Mosley as a 'dictator' in F1 and wished him a 'good retirement' on Thursday, Mosley has responded with a letter of caution to the WMSC in Paris, stressing the it is and always will be the FIA - and not FOTA - which runs the sport.

    'It is disappointing that (Luca) Montezemolo (FOTA chairman) did not keep his part of the bargain we made last Wednesday,' reads Mosley's letter to the rest of the FIA. 'I had anyway decided not to offer myself for re-election next October and, given what I have had to contend with during the last 12 months, I needed a peaceful summer before starting a more leisurely existence. The compromise we found was therefore acceptable to me personally and seemed in the overall interests of Formula 1.'

    The letter went on to confirm that FOTA may well now set up its own breakaway series and that F1 could suffer as a result: 'But when FOTA falsely claimed that they had ousted me and imposed their will on the FIA, the situation became intolerable. No doubt we face a difficult period. This may well result in short-term problems in Formula 1. It is possible that FOTA will set up an independent series. That is their right, provided they do so under the International Sporting Code.

    But the Formula 1 World Championship will continue to be run by the FIA as it has been for 60 years. The Championship has had difficult times in the past and no doubt will again in the future but that is no reason to hand control to an outside body, still less one with little or no understanding of sporting ethics and under the control of an industry we have constantly to monitor.'

    Mosley also added that the various sporting committees of each country connected with the FIA are in agreement with the Paris-based federation. 'Member clubs of the FIA from all over the world have made it clear that they will never allow the car industry to decide who may and who may not be president of the FIA,' the letter reads on.

    'This has nothing to do with me as an individual, it is about the independence of the FIA and its member clubs as defenders of the motorist and arbiters of international motor sport. In addition to motor sport, the FIA has to defend the interests of the motorist in areas such as road safety and the environment and even basic things like access to technical information for independent garages. This often brings us into conflict with the car industry. When we started EuroNCAP (safety tests scheme), one of the major manufacturers threatened to quit Formula 1 if we did not abandon our activities. The FIA has to be free to confront the car industry whenever necessary.'
    Bron: F1racing.net

    En ik had de popcorn net weer opgeborgen..
    Is not this the true romantic feeling - not to desire to escape life, but to prevent life from escaping you?
    pi_70428373
    quote:
    Di Montezemelo: "We moeten ophouden met het geruzie"

    Luca di Montezemelo wil dat het geruzie in de Formule 1 snel ophoudt. Eerder deze week kwamen de FOTA en de FIA tot overeenstemming over de toekomst van de sport, maar nog geen twee dagen later haalde FIA-president Max Mosley flink uit naar Di Montezemelo, die in zijn ogen onwaarheden verkondigde.

    Mosley schreef in een brief aan de FIA-leden dat de FOTA de media opzettelijk probeerde te misleiden door onder andere te beweren dat Mosley zijn handen van de Formule 1 had getrokken. De Brit eiste hierop excuses van de FOTA, maar deze kreeg hij niet. Een reactie van Di Montezemelo en de FOTA bleef in eerste instantie ook uit, tot vrijdagavond.

    "Ik ben erg blij met de deal die is gesloten. Ik begrijp de fans ook wel. Ze zijn kwaad over al het gezeur: alle persberichten en onduidelijke reglementen die elk half jaar veranderen", vertelde Di Montezemelo in een video-interview gepubliceerd op de Ferrari-site. "We hebben nu stabiliteit nodig. We hebben transparantie nodig en we hebben vrede nodig. We houden allemaal van de Formule 1. En we willen dat de Formule 1 blijft zoals altijd: goede technologieën, goede competitie, de beste coureurs, de beste teams en de beste auto's."

    "Maar we moeten nu stoppen met het geruzie, uit liefde voor de Formule 1."
    pi_70437167
    quote:
    Tof filmpje
    Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
    :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
      zondag 28 juni 2009 @ 01:32:29 #40
    61946 Googolplexian
    Think Harder!
    pi_70439853
    quote:
    RUMOR : Did FIA Official Get Payback During 2010 Formula One Application Process ?
    Jun 27, 2009 - 08:06 AM

    Here's an interesting rumor which points out the possibility of how dirty the FIA's 2010 Formula One application process might have been...

    According to the British publication Guardian Formula One teams have written the FIA and are set to lodge a formal 'complaint against the (FIA) chief steward, Alan Donnelly, amid suspicions his company has been involved in helping to set up (F1) grid newcomers Manor.'

    The story goes on to indicate that a senior member of Donnelly's private company is handling the public relations - free of charge - for the upstart organization, and that the team's technical director was a partner of Max Mosley's failed Formula One team - Simtek - 20 years ago.

    Furthermore Donnelly was seen working the paddock on the organizations behalf, yet claims no 'direct' involvement because he claims he was just introducing them around in his FIA role.

    Which is kind of like you saying to your kids... 'Take the garbage out and throw it in the street', but when they do it the police come to investigate, and you indicate that you had no 'direct' involvement so arrest my kids.


    PaddockTalk Perspective

    Clearly we are dealing with powerful people who parse every syllable to hide their actions.
    No wonder Lola, N Technology withdrew their applications for the 2010 Formula One championship.

    The process wasn't transparent, and there was plenty of room for pay-backs, and under the table deals. Weren't Olympic officials dragged through the streets over similar deals some years ago ?

    And at this point, one can only assume that it was designed to benefit some high-ranking members of the FIA. Heck, we wouldn't be surprised to find out that Mosley retires as FIA boss only to become the principal of Manor Grand Prix for 2010.

    Because the facts are.... We only know what we know about Manor Grand Prix because of what the FIA have revealed. What haven't they revealed about this team ?

    We demand to see their full application, financials and all correspondence related to this application. If the FIA refuse, then it is clear that they have something to hide.
    Calm down, please!
    pi_70447613
    Die Mosley weet ook niet van ophouden zeg. Bah...
    Kijk op mijn website voor interessante artikelen. http://www.robinchung.com/
    ------------------------
    Of koop mijn boek Tegenlicht. Het perfecte boek voor de zomer! http://www.bol.com/nl/p/b(...)006549846/index.html
    pi_70448577
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 23:33 schreef Sally het volgende:

    [..]

    Tof filmpje
    Doe mij die 3d printer
    pi_70448916
    quote:
    Mosley: "Ik loop niet weg voor een vechtpartij"
    28 juni 2009

    Max Mosley heeft aangegeven dat er vanuit verschillende hoeken druk op hem wordt uitgeoefend om zich herkiesbaar te stellen als FIA-president. Zelf heeft hij er weinig trek in, maar als er opnieuw een groot conflict komt met de autofabrikanten, zal hij misschien van gedachten veranderen.

    "De teams hebben op mijn graf gedanst voordat ik begraven was", zei Mosley tegen de Mail on Sunday. "Het is niet slim om te doen alsof ik al dood ben, terwijl ik hier springlevend sta. Ik sta nu onder druk om me toch herkiesbaar te stellen. Ik wil het eigenlijk niet doen, ik denk dat ik een beetje te oud ben."

    "Toen ik begon was ik oud genoeg om de vader te zijn van een aantal coureurs, maar nu ben ik oud genoeg om hun grootvader te zijn. Ik voel me niet oud, maar in hun ogen ben ik dat wel. In dat opzicht is er absoluut een nieuwe voorzitter nodig. Als je iets zestien jaar hebt gedaan, zoals ik nu, moet je stoppen."

    "Ik wil echt stoppen, maar als er een groot conflict is met bijvoorbeeld de FOTA, zal ik dat niet doen. Het zit niet in me om weg te lopen voor een gevecht."
    Wat een idioot is het ook. Niet de welvarendheid van de formule 1 houdt deze man op de been, maar juist zijn eigen egotrip moet hier voor zorgen. Deze man is een gevaar voor de autosport, en dient gestopt te worden. Er moet maar eens iemand opstaan en zijn taak overnemen die wel begaan is met de Formule1. Blijven zitten terwijl je weg wilt gaan, maar dat zou doen omdat je anders misschien weleens weggestuurd zou kunnen worden

    Idioot!
    pi_70449082
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 16:02 schreef Tarabass het volgende:

    [..]

    Wat een idioot is het ook. Niet de welvarendheid van de formule 1 houdt deze man op de been, maar juist zijn eigen egotrip moet hier voor zorgen. Deze man is een gevaar voor de autosport, en dient gestopt te worden. Er moet maar eens iemand opstaan en zijn taak overnemen die wel begaan is met de Formule1. Blijven zitten terwijl je weg wilt gaan, maar dat zou doen omdat je anders misschien weleens weggestuurd zou kunnen worden

    Idioot!
    Vaak is het zo dat mensen die in een "machtige" positie heel onzeker zijn en hun frustraties gaan botvieren op anderen. En zit je zo'n figuur dwars(zoals Ferrari en later de FOTA) dan heb je de poppen aan het dansen. Gaan ze je nog meer treiteren/chanteren?etc zoals Mosley b.v. doet door te zeggen dat hij het toch gaat overwegen.
      zondag 28 juni 2009 @ 17:45:06 #45
    61946 Googolplexian
    Think Harder!
    pi_70451798
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 16:08 schreef Slein83 het volgende:

    [..]

    Vaak is het zo dat mensen die in een "machtige" positie heel onzeker zijn en hun frustraties gaan botvieren op anderen. En zit je zo'n figuur dwars(zoals Ferrari en later de FOTA) dan heb je de poppen aan het dansen. Gaan ze je nog meer treiteren/chanteren?etc zoals Mosley b.v. doet door te zeggen dat hij het toch gaat overwegen.
    Het is nooit Mosley's intentie geweest om binnen de komende jaren te stoppen. Dat hij die soort berichten zou gaan spuien stond al als een huis (en ik begrijp niet dat er mensen zijn die erin getrapt zijn).

    Zoals ik het zie gaat Max het gewoon weer proberen (om wat voor 'n reden hij ook opgeeft) en zal er nog aardig wat druk nodig zijn voordat hij ook echt daadwerkelijk optieft.

    Max heeft natuurlijk zat vriendjes buiten de F1 en dat zijn nou eenmaal de mensen die democratisch beslissen of Max nog een jaartje mag blijven. Als Max zich verkiesbaar stelt dan krijgt hij hoogstwaarschijnlijk de benodigde stemmen om nog een jaartje aan te blijven.

    Waarom? Salaris is niet echt zo super-de-puper om daar zoveel voor in de waagschaal te leggen.
    Nou simpel. Menneke staat aan de top van een business waar ZAT, maar dan ook ZAT, ruimte is voor "privé-sponsoring".

    Als Bernie er 80 miljoen dollar en Max er wat regelbuigen voor over heeft om Ferrari binnen de sport te houden dan kun je je wel voorstellen welke bedragen onderhands van eigenaar wisselen als het gaat om al die andere zaken waar de FIA zich om bekommert.

    Als Ferrari dan zegt op te stappen vanwege de regelgevingen van 2010 (namelijk de dubbele standaard) dan maakt het niet zoveel uit wat Luca's FOTA zegt of doet ... Max heeft nu direct met Luca te maken en indirect met Bernie. Nu dat er weer het e.e.a. op papier staat waardoor de teams zich binden en zolang Max NIETS op papier heeft staat dat hem bindt om de sport te verlaten zal hij gewoon blijven. De reden die Max dan opgeeft maakt ECHT geen HOL uit.
    quote:
    In June 2004, Mosley announced that he would step down from his position in October of that year, one year early, saying "I no longer find it either satisfying or interesting to sit in long meetings [...] I have achieved in this job everything I set out to [...]". One month later, he rescinded his decision after the FIA Senate called for him to stay on. According to a BBC Sport profile, many insiders considered that the announcement, and Mosley's public disagreements with Ecclestone, were "just part of a well crafted plan to strengthen their control over the sport"
    ...
    In March 2008 [...] Mosley says that he received much supportive correspondence, and said that he would continue to the end of his current term, which he said would be his last. Mosley won a vote of confidence at an Extraordinary General Meeting of the FIA on June 3, with 103 votes in support and 55 against, with seven abstentions and four invalid votes. In December 2008, Mosley said that he still intended to stand down when his term ran out in October 2009, but would take the final decision in June of that year.
    ...
    On 23 June Mosley said that he would be happy to run for a fifth term as FIA president in October "in light of the attack on my mandate". However, the following day FOTA and the FIA reached an agreement with Mosley agreeing not to stand for re-election as part of the deal, 'now there is peace'"
    quote:
    “There have even been claims I have ceased to fulfill my role as president, effective immediately. These claims are completely false,” he said. “I will continue to fulfill my role as president up until, and including, our general assembly in October.”
    Calm down, please!
      maandag 29 juni 2009 @ 01:31:22 #46
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_70466469
    Zomaar even een opmerking, maar na het zien van de laatste Top Gear kijk ik erg uit naar de race in Abu Dhabi .
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
    pi_70468027
    [MIRROR MEUK ALARM]
    quote:
    Max Mosley accuses team of trying to fix court hearing
    By Byron Young 28/06/2009

    Max Mosley has accused one of Jenson Button's Grand Prix rivals of trying to fix an appeal court hearing and wreck the British driver's bid to win the world title.

    The FIA President revealed in an explosive letter that he was secretly asked to ensure Britain's pace-setting Brawn racer was declared illegal in April's controversial "doublediffuser" hearing. The sport's second most powerful man said he was lobbied several times by a "manufacturer team". And he slammed the approaches as "wholly improper". The stunning revelation came as the sport continued to be rocked by the £1billion row over the future of the sport.

    Mosley has criticised break-awateams as hypocrites, claiming they are calling for an independent governing body and president - but only if he does what they want. He said their tactics earlier in the season demonstrated their real agenda.
    The hearing on April 14 came after Button's runaway start to the season in his revolutionary car with resounding victories at the opening two rounds in Australia and Malaysia.

    Rivals had protested about the car - designed by legendary technical director Ross Brawn - because, they claimed, its rear aerodynamics broke the rules. And in the dock with the pace-setters stood Toyota and Williams. Had the sport's rule-makers stepped in, the Japanese car giant and Frank Williams's operation would, no doubt, have survived the blow.

    But Button's title dream would have been irrevocably shattered. It could have led to the collapse of the organisation Brawn was trying to rescue from the ashes of Honda's withdrawal. At such a fragile stage of its re-birth the entire Brackleybased operation could have collapsed with the loss of nearly 500 jobs.

    Banning of the revolutionary aerodynamic device would have removed Brawn's edge over its rivals. The revelation came in a letter obtained by Sunday Mirror Sport that Mosley sent to all members the sport's most powerful body, the World Motor Sport Council, on Friday.

    Mosley refused to name the team involved.

    Mosley is fuming at claims made by the F1 teams' organisation, FOTA, that he was forced out. He wrote: "We have heard a lot from FOTA about an independent court of appeal. Yet during the controversy over the 'double diffuser', a manufacturer team repeatedly lobbied me (wholly improperly) to intervene with the FIA Court of Appeal and have the double diffuser declared illegal.

    "The FIA Court would never listen to such an approach but it shows that for the team in question, 'independent' means independent of the other teams and under the control of particular interests." Mosley said a manufacturer also threatened to quit Formula 1 when he started the "NCAP" safety revolution that forced car makers to step up road car safety and has saved thousands of lives.

    He added: "When we started EuroNCAP, one of the major manufacturers threatened to quit Formula One if we did not abandon our activities. The FIA has to be free to confront the car industry whenever necessary."
    [/MIRROR MEUK ALARM]
    Calm down, please!
    pi_70493346
    Nog meer olie op het vuur gooien
    pi_70494695
    Misschien kunnen we als kijkers wat bereiken, want zonder ons kunnen ze echt niet. Zij kunnen niet zonder elkaar,iets met liefde en haat, en beiden kunnen niet zonder ons. Als wij nou eens niet gingen kijken volgend jaar, als die Mosley niet op papier zou zetten dat hij ook echt weggaat. Maarja, wij mak volkje. Dream on, Tarabass. Dream on..
    pi_70496066
    quote:
    Dat 3d printen ziet echt echt heel gaaf uit


    En Max is weer lekker bezig..
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')